Syöminen ahdistaa

Auttakaaspientä

Mä oon jo jonkun aikaa tarkkailla mun syömistä. Syön nykyään todella vähän, joskus en yhtään päivän aikana. Välillä oksennan jos oon syönyt omasta mielestä liikaa. Mä myös treenaan paljon. Joka päivä 30min-1h 30min lenkki tai kävely. No mut nyt mennään tähän mun oikeeseen ongelmaan:
Oon menossa viikonlopuksi mökille ja siellä mun ruokailua tarkkaillaan ja joudun syömään paljon. Mun mummi joka on kans siellä ni tekee paljon just kermasia ruokia yms. Mua ahdistaa jo valmiiks se. En myöskään voi treenata siellä normaalisti. Oon itkenyt jo monta tuntia ku ahdistaa ruoka.

4

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dituraktyhmääääääääääää

      hei.kai sä itsekin tajuat,että hengenlähtö on todella lähellä jos noin jatkat!!! mut jos sitä haluut ni anna mennä vaan,anorektikko.

    • rohkeastipuhu

      Ihmisen pitää syödä elääkseen, jaksaakseen ja voidakseen hyvin. Ravitsemus vaikuttaa fyysiseen, psyykkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin.
      Sen sinä tiedät.
      En tiedä, miksi syöminen ahdistaa sinua. Koet syöväsi liikaa, vaikka itsekin tiedostat syöväsi liian vähän. Vanhempasi ja isovanhempasi tarkoittavat hyvää, kun antavat sinulle ruokaa. Mummisi luona mökillä et käy usein, joten hän haluaa tarjota parhaat herkut.

      Puhu syömisvaikeudestasi vanhempiesi ja mummusi kanssa. He auttavat sinua. Koulun terveydenhoitajakin auttaa sinua ja tarvittaessa moni muu.

    • eksreetikko

      Perusongelmasi ei ole mummolaan meno, vaan syömishäiriö. Eli sinun pitäisi mennä lääkäriin juttelemaan, jotta saisit hoitoa/keskusteluapua. Jos lohduttaa, niin harva anoreetikko oikeasti lihoo myöhemminkään. Kontrolli toimii. Ongelma on vääristynyt kehonkuva, eli oma laiha keho nähdään lihavana. Itse olen sairastanut diagnosoimattoman syömishäiriön nuorena, ja yhä keski-iässäkään en ole lihonut, vaikka olen syönyt hyvin viimeiset reilut 25 vuotta.

      Sano vaikka mummollesi, ettet kestä syödä kovin rasvaisia ruokia, kun olet kärsinyt stressiperäisistä vatsavaivoista. Tai epäilet sairastuneesi laktoosi-intoleranssiin. Lääkäriinhän sinä silläkin päädyt, mummosi ehkä huolestuu todella, mutta et joudu selittämään todellisia syitä hänelle.

      Lenkkeilysi ei kuulosta mitenkään ylenmääräiseltä (edellyttäen että syöt). Ei pitäisi olla mitään syytä kieltää sinulta liikuntaa (jälleen kerran edellyttäen että syöt). Mitä jos tekisit kompromissin, että vain päättäisit syödä mummon luona ollessa? Ehkä vähän pienempiä annoksia, ja ehkä vähän valittaen kerma- ja rasvamääristä? Kohtahan koulut alkavat kuitenkin, tuskin ennätät mummolassa olemaan niin kauan, että todella lihoisit.

    • Ahdistaa

      Kamppailen saman ongelman kanssa. Olen siis 15 vuotias tyttö ja syöminen ahdistaa. Haluaisin vain laihtua kymmenisen kiloa nykyisestä painostani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe