Jeesus on Jumala

Eräs toinen tällä foorumilla väittää ahkerasti että Jeesus oli vain ihminen, ei Jumala. Kaikki trinitaarit hän leimaa aivopestyiksi eksyneiksi, jotka seuraavat katolisen kirkon taruja. Mitään argumentteja hänellä ei ole kuitenkaan esittää Raamatun pohjalta, sillä Raamatun mukaan Jeesus oli ja on Jumala:

""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

"Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

"Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

"Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

"Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

"Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

"Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

"Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

"Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

"odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

"mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

"jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

Jeesuksen jumaluus on rankka Raamatun tosiasia, ei mikään katolinen taru.

137

1218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei saa väärentää heprealaista raamattua. Väärennös ei ole vain synti, se on rikos.

      Jumalan sanoja ei saa muuttaa.

      • Kuka nyt on väärentänyt Raamattua?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Kuka nyt on väärentänyt Raamattua?

        Raamattu itsessään on väärennös. Muistuttaisin Nikean komiteatyöstä sen kokoamiseksi.

        Komiteatyön tulokset ovat mitä ovat ja varmin menetelmä kristinuskon hylkäämiseen on raamatun lukeminen.


      • he-ma kirjoitti:

        Raamattu itsessään on väärennös. Muistuttaisin Nikean komiteatyöstä sen kokoamiseksi.

        Komiteatyön tulokset ovat mitä ovat ja varmin menetelmä kristinuskon hylkäämiseen on raamatun lukeminen.

        Kyllä se kokoamistyö suoritettiin jo ennen Nikeaa. Nikeassa paremminkin vahvistettiin jo olemassa oleva Ut:n kaanon.


    • violaluna17

      Oikein ja hyvää Raamatun sanaa kirjoitit! Jeesus on ennen aikojen alkua Isästä syntynyt. Hän on samaa olemusta kuin Isä ja hän on syntynyt,ei luotu. Hän on Jumala ,syntynyt Jumalasta,Valkeus Valkeudesta,tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt,ei luotu,ja hänen kauttaan kaikki on saanut syntynsä. Siksi Jeesus oli ja on synnitön ja hänellä on elämä ja hänessä on elämä.

    • markku.lievonen

      Vai on se Jeesus jo Isäkin. Haaska ajatus; JUMALAN Poika onkin Isä JUMALA.

      Miten voikaan olla ihmisen näin vaikeaa nähdä, miten kaikkivaltias JUMALA oli Jeesuksessa Kristuksessa.

      Niin, aikuisen oikeesti. Kaikkivaltiaan JUMALAN olemusta ei kukaan voi omia. Totinen kaikkivaltias JUMALA on kaikkien Isä.
      Lähtekää tästä liikkeelle;

      6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

      Tämä on se teidän meuhkaamanne totinen JUMALA , joka ei kirjoittamisen paljoudella muuksi muutu.

    • gdsdsag

      eräs-toinen lienee jehovan todistaja, eivätkös hekin kiellä Jeesuksen jumaluuden?

    • sapatti123

      Vaihteeksi menoralta totuutta, eikä ainaista höpötystä sapatista.

    • Kaikki jotka kiistävät Jeesuksen jumaluuden ovat Jehovan todistajia, he eivät ole kristittyjä!

      • totuus_voittaa

        Kukaan joka ei usko Jeesusta ei ole uskossa (Jeesukseen)

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Kukaan joka ei usko Jumalaa ei ole uskossa (Jumalaan)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Kukaan joka ei usko Jeesusta ei ole uskossa (Jeesukseen)

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Kukaan joka ei usko Jumalaa ei ole uskossa (Jumalaan)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jeesus voi kutsua itseään Jumalan Pojaksi ja Jumala Jeesusta pojakseen, koska Jumala on kolmiyhteinen. Eikö ole erikoista, että kaikki kirkkokunnat Suomessa opettavat Jumalan olevan kolmiyhteinen? Ainoastaan Jehovan todistajat hylkäävät kolminaisuusopin.


      • RaamatunOpetus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus voi kutsua itseään Jumalan Pojaksi ja Jumala Jeesusta pojakseen, koska Jumala on kolmiyhteinen. Eikö ole erikoista, että kaikki kirkkokunnat Suomessa opettavat Jumalan olevan kolmiyhteinen? Ainoastaan Jehovan todistajat hylkäävät kolminaisuusopin.

        Jos Jeesus on Jumalan Poika, miksi hän kutsuu vain yhtä persoonaa (Isää) isäkseen? Eivätkö Poika ja Pyhä Henki yhtä lailla ole hänen isiään? Pyhä Henki jopa vielä suuremmassa määrin kuin muut:

        Matt. 1:20 Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.


      • eeeerrrrrrrkki
        RaamatunOpetus kirjoitti:

        Jos Jeesus on Jumalan Poika, miksi hän kutsuu vain yhtä persoonaa (Isää) isäkseen? Eivätkö Poika ja Pyhä Henki yhtä lailla ole hänen isiään? Pyhä Henki jopa vielä suuremmassa määrin kuin muut:

        Matt. 1:20 Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.

        Jumalan henki meni Jeesukseen Johanneksen kasteessa, muu on höpötystä.


      • tietotuusjaelämä

        Kristitty on laajasti käytetty nimitys eri uskonlahkoista ja kulteista. Itse nimi ei todista yhtään mitään että itseään kristityksi kutsuva olisi Jeesuksen seuraaja totudessa.
        Mutta eksytys tekee tehtävänsä ja sekin on Isä Jumalan teko. Juuri lahkot ja kultit ovat saatanan asialla ja heidän tehtävä on eksyttää valitutkin pois totuudesta. Mutta joka kestää vahvana loppuun asti, se pelastuu.
        Jeesus on Jumalan Poika joksi Jumala määräsi Häntä kutsuttavan. Siis minä kutsun häntä Jumalan Pojaksi, koska haluan elää Jumalan nuhteessa ja sanassa. En koskaan kutsu Jeesusta jumalaksi, koska hän ei ole, eikä Hänestä koskaan tule jumalaa.


      • NäinSeJuuriOn
        eeeerrrrrrrkki kirjoitti:

        Jumalan henki meni Jeesukseen Johanneksen kasteessa, muu on höpötystä.

        "Jumalan henki meni Jeesukseen Johanneksen kasteessa, muu on höpötystä."

        Totisisti aamen!

        Katso: minun palvelijani, jolle minä annan voiman, minun valittuni, johon olen mieltynyt. Henkeni olen laskenut hänen ylleen, hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen. Ei hän huuda eikä melua, ei kuulu hänen äänensä kaduilla. Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden. Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä, vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan. Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat. - Jesaja


    • SivistysVieVoiton

      Turhaa puhua yhdenkään jumalan olemuksesta, sillä jumalien olemassaolosta ei ole pienintäkään todistetta. Puhetta riittää, näytöt puuttuvat.

      Vaan hurkaita uskovaisia tälläinen "sivuseikka" ei tunnu haittaavan laisinkaan. Tosin sukupolvi sukupolvelta uskovaisten määrä vähenee kiihtyvällä vauhdilla. Järki vie voiton vanhoista uskomuksista.

      • saviseutulainen

        Matt.24:

        3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat:: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu.


    • Jobinpostia

      1Tim.6:16. Jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä....... Kol.1:15.

    • ttkkl

      "Vaikka Jeesus oli umalan muodossa hän ei katsonut saaliikseen Jumalan kaltainen olla!"Uusi Tetamenttsi, Raamattu
      JUMALALLA ASIAA!
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!

      "Jumala käskee kaikkia ih§misiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"Apostolirm TEOT JA 1. jOHANNEKSEN KIRJE
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Kristityt eivät neuvottele, kuka
      Jeesus on . vaan julistavat Apostolien opettamana:"Jeesus on Jumalan Poika!"
      Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
      Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
      Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
      Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
      Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
      Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
      Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
      Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen ja pitävät 'perkeleen' lähettiläänä!

      Kristityt ymmärtävät huom Raamatun selitykset!
      Kristinusko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesuksen Kristuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski julistamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
      Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
      Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
      Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
      "Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
      Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
      "13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku


      Voi verrata Jeesuksen tarjoamaan pelastukseen autuuteen:" Evankeliumia julistettava
      rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!

      RAAMATUN KÄSIKIRJOITUSTEN LUOTETTVUUS
      Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat yhtäpitäviä eli niissä ei ole paljoa poikkeavuuksia ja nekään ei ole missään opillisesti tärkeissä paikoissa. Eli Uuden Testamentin suomennoksia voi pitää hyvin luotettavina. Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat olleet jo paljon ennen muhametttiilaisuuden syntyä, eli muhametilaisuus ei ole pätevä Uuden Testamentin tulkitsuja vaan Kristillistä kirkkoa voi pitää ainoana oikeana UudenTestamentin edustajana, ja toisten on väistyttävä kommentoimasta! Papit ja piispat ovat opetetut oikein ymmärtämään Raamattuja ja oikein ymmärtävät Jeesuksen opetukset!

      JEESUS ON MESSIAS
      Johanneksen Evankeliumin alussa on mainittuu Nikodemus, jonka kanssa Jeesus puhui, joka tunnisti Jeesuksen Messiaaksi (Kristus, kreikaksi)!
      Enkelien sanoma Jeesuksen syntyissä:"Teille on syntynyt Vapahtaja,Kristus Herra Daavidin kauppungissa!"
      "Hän on sovittava kansan synnit!"
      "Jeesus Kristus,, hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoasti meidän, vaan koko maailman edestä!" 1. Johanneksen kirje 2.luku, Kristittyjen Raamattu(Sisältää "Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut, autuuteen." RaamattuVanhan ja Uuden Testamentin)

      JUMALA LOI KAIKKI KRISTUKSEEN
      "Jumala loi kaiken Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla. " Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!Jeesus pelastaa!

      "Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaks

      • ttkkl

        "Vaikka Jeesus oli Jumalan muodossa hän ei katsonut saaliikseen Jumalan kaltainen olla!"Uusi Tetamenttsi, Raamattu
        JUMALALLA ASIAA!
        JUMALA ON YKSI
        "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
        "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
        Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!

        "Jumala käskee kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"Apostolirm TEOT JA 1. jOHANNEKSEN KIRJE
        JUMALA ON YKSI
        "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
        "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
        Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
        Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
        Kristityt eivät neuvottele, kuka
        Jeesus on . vaan julistavat Apostolien opettamana:"Jeesus on Jumalan Poika!"
        Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
        Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
        Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
        Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
        Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
        Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
        Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
        Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen ja pitävät 'perkeleen' lähettiläänä!

        Kristityt ymmärtävät huom Raamatun selitykset!
        Kristinusko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesuksen Kristuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
        Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
        Jeesus käski julistamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
        Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
        Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
        Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
        Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
        "Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
        Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
        Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
        Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
        Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
        "13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku

        Voi verrata Jeesuksen tarjoamaan pelastukseen autuuteen:" Evankeliumia julistettava
        rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!

        RAAMATUN KÄSIKIRJOITUSTEN LUOTETTVUUS
        Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat yhtäpitäviä eli niissä ei ole paljoa poikkeavuuksia ja nekään ei ole missään opillisesti tärkeissä paikoissa. Eli Uuden Testamentin suomennoksia voi pitää hyvin luotettavina. Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat olleet jo paljon ennen muhametttiilaisuuden syntyä, eli muhametilaisuus ei ole pätevä Uuden Testamentin tulkitsuja vaan Kristillistä kirkkoa voi pitää ainoana oikeana UudenTestamentin edustajana, ja toisten on väistyttävä kommentoimasta! Papit ja piispat ovat opetetut oikein ymmärtämään Raamattuja ja oikein ymmärtävät Jeesuksen opetukset!

        JEESUS ON MESSIAS
        Johanneksen Evankeliumin alussa on mainittuu Nikodemus, jonka kanssa Jeesus puhui, joka tunnisti Jeesuksen Messiaaksi (Kristus, kreikaksi)!
        Enkelien sanoma Jeesuksen syntyissä:"Teille on syntynyt Vapahtaja,Kristus Herra Daavidin kauppungissa!"
        "Hän on sovittava kansan synnit!"
        "Jeesus Kristus,, hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoasti meidän, vaan koko maailman edestä!" 1. Johanneksen kirje 2.luku, Kristittyjen Raamattu(Sisältää "Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut, autuuteen." RaamattuVanhan ja Uuden Testamentin)

        JUMALA LOI KAIKKI KRISTUKSEEN
        "Jumala loi kaiken Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla. " Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!Jeesus pelastaa!

        "Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaks


      • ttkkl kirjoitti:

        "Vaikka Jeesus oli Jumalan muodossa hän ei katsonut saaliikseen Jumalan kaltainen olla!"Uusi Tetamenttsi, Raamattu
        JUMALALLA ASIAA!
        JUMALA ON YKSI
        "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
        "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
        Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!

        "Jumala käskee kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"Apostolirm TEOT JA 1. jOHANNEKSEN KIRJE
        JUMALA ON YKSI
        "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
        "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
        Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
        Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
        Kristityt eivät neuvottele, kuka
        Jeesus on . vaan julistavat Apostolien opettamana:"Jeesus on Jumalan Poika!"
        Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
        Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
        Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
        Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
        Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
        Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
        Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
        Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen ja pitävät 'perkeleen' lähettiläänä!

        Kristityt ymmärtävät huom Raamatun selitykset!
        Kristinusko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesuksen Kristuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
        Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
        Jeesus käski julistamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
        Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
        Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
        Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
        Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
        "Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
        Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
        Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
        Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
        Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
        "13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku

        Voi verrata Jeesuksen tarjoamaan pelastukseen autuuteen:" Evankeliumia julistettava
        rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!

        RAAMATUN KÄSIKIRJOITUSTEN LUOTETTVUUS
        Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat yhtäpitäviä eli niissä ei ole paljoa poikkeavuuksia ja nekään ei ole missään opillisesti tärkeissä paikoissa. Eli Uuden Testamentin suomennoksia voi pitää hyvin luotettavina. Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat olleet jo paljon ennen muhametttiilaisuuden syntyä, eli muhametilaisuus ei ole pätevä Uuden Testamentin tulkitsuja vaan Kristillistä kirkkoa voi pitää ainoana oikeana UudenTestamentin edustajana, ja toisten on väistyttävä kommentoimasta! Papit ja piispat ovat opetetut oikein ymmärtämään Raamattuja ja oikein ymmärtävät Jeesuksen opetukset!

        JEESUS ON MESSIAS
        Johanneksen Evankeliumin alussa on mainittuu Nikodemus, jonka kanssa Jeesus puhui, joka tunnisti Jeesuksen Messiaaksi (Kristus, kreikaksi)!
        Enkelien sanoma Jeesuksen syntyissä:"Teille on syntynyt Vapahtaja,Kristus Herra Daavidin kauppungissa!"
        "Hän on sovittava kansan synnit!"
        "Jeesus Kristus,, hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoasti meidän, vaan koko maailman edestä!" 1. Johanneksen kirje 2.luku, Kristittyjen Raamattu(Sisältää "Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut, autuuteen." RaamattuVanhan ja Uuden Testamentin)

        JUMALA LOI KAIKKI KRISTUKSEEN
        "Jumala loi kaiken Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla. " Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!Jeesus pelastaa!

        "Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaks

        >>>>"Jumala käskee kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi!<<<<

        Ehkä saivartelen mutta mielenkiinnosta kysyn:
        Mihin Raamatun jakeisiin viittaat? Missä jakeessa Jumala käskee ihmistä uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi?


    • Riittääkö.Raamatun.todis

      Jeesus on IMMANUEL, Jumala meidän kanssamme. Matt. 1:23.

      • Aamen. Mutta tämäkään jae ei sovi Jehovan todistaja ystävillemme.


      • totuus_voittaa

        Vai niin, Raamattu muka todistaa Jeesusta vastaan joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) ja Jumalaa vastaan joka sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35).

        Ei ole Jumalan Poika, on Jumala itse toisessa persoonassaan, sen tietää "Kristitty.net" joka tietää asiat paremmin kuin Jumala itse.

        Paljon on jumalia jos jokainen on Jumala jonka nimessä on "-el" eli sana Jumala. Ei ehkä Suomessa niin paljon mutta esimerkiksi nämä nimet ovat kaikille tuttuja, Dani-el, Mika-el, Jo-el.

        Ei pidä antaa väärää todistusta eli kutsua Jehovan todistajiksi niitä jotka sitä eivät ole, mutta mitä semmoisista välittää sellainen joka ei piittaa edes lain tärkeimmästä käskystä (Markus 12:28-29)


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Vai niin, Raamattu muka todistaa Jeesusta vastaan joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) ja Jumalaa vastaan joka sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35).

        Ei ole Jumalan Poika, on Jumala itse toisessa persoonassaan, sen tietää "Kristitty.net" joka tietää asiat paremmin kuin Jumala itse.

        Paljon on jumalia jos jokainen on Jumala jonka nimessä on "-el" eli sana Jumala. Ei ehkä Suomessa niin paljon mutta esimerkiksi nämä nimet ovat kaikille tuttuja, Dani-el, Mika-el, Jo-el.

        Ei pidä antaa väärää todistusta eli kutsua Jehovan todistajiksi niitä jotka sitä eivät ole, mutta mitä semmoisista välittää sellainen joka ei piittaa edes lain tärkeimmästä käskystä (Markus 12:28-29)

        Oppinne on suoraan Jehovan todistajilta. Eikö ole merkillistä, että yksikään kirkkokunta Suomessa ei kiistä Jumalan kolmiykseyttä? Ainoastaan Jehovan todistajat.


      • Hdyge

        Kyllä kiistää, jokainen tosiuskovainen tekee niin.


      • Hdyge kirjoitti:

        Kyllä kiistää, jokainen tosiuskovainen tekee niin.

        Missä on tämä tosiuskovaisten seurakunta, joka kiistää kolminaisuuden?


    • Näin.ollen

      On hyvinkin ollut matkasaarnaaja jeesus niminen ihminen, raamatun esittämän kaltaiseen en usko, korkeintaan voisi julistaa pyhimykseksi, juutalaisetkaan eivät tunnusta jeesuksen olemassa oloa.

    • Kirjakääröt

      Matt.1:23, Biblia (1776). Katso, neitseen pitää raskaaksi tuleman ja synnyttämän Pojan, ja hänen nimensä pitää kutsuttaman Emmanuel; se on niin paljo sanottu: Jumala meidän kansamme. Emmanuel ja Immanuel on miehen nimi, Suomessa on myös, sen nimisiä.

      • rttttttttttr

        Neitsyt on oikeasti nuori nainen ja Jeesuksen nimi ei ollut Emmanuel. Jeesus nimisiä oli hänen aikanaan monta....pelkkä nimi.


      • rttttttttttr kirjoitti:

        Neitsyt on oikeasti nuori nainen ja Jeesuksen nimi ei ollut Emmanuel. Jeesus nimisiä oli hänen aikanaan monta....pelkkä nimi.

        VT:n kreikankielinen käännös Septuaginta 300 vuotta ennen Jeesusta kääntää tuossa esiintyvän heprean sanan almah sanalla parthenos, joka tarkoittaa yksiselitteisesti neitsyttä. Juutalaiset itse siis tulkitsivat tuon jakeen puhuvan juuri neitsyestä, ennen Jeesuksen syntymää. Ja Jeesuksen nimi todellakin oli Immanuel, Jumala meidän kansamme.


    • RaamatunOpetus

      Jeesuksen Jumaluudesta puhuttaessa on syytä määritellä, mitä asialla tarkoitetaan. Sen voi ymmärtää kahdella tavalla:
      - Jeesus on jumalolento
      - Jeesus on Isän vertainen

      Ensimmäinen on helppo perustella Raamatulla, mutta toisen suhteen asia näyttää olevan pikemminkin päinvastoin, eli Jeesus ei ole Jumala ainakaan samassa merkityksessä kuin Isä tai yhdenvertainen hänen kanssaan. Kolminaisuusopin laatiessaan katolinen kirkko on nostanut omat perinteensä Raamatun edelle.

      Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

      Ef. 1:17 17 Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet

      Joh. 20:17 Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."

      1. Kor. 15:27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. 28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

      • Kaikille.tasapuolisesti

        "Sen voi ymmärtää kahdella tavalla:"

        Sen voi ymmärtää tuhansilla eri tavoilla. Ja niin se on ymmärrettykin, siis niiden keskuudessa jotka yli päätään Jeesuksen jollakin tavoin ajatuksissaan huomioivat.


      • totuus_voittaa

        "- Jeesus on jumalolento"

        Vai niin.

        Välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. "
        (1 Tim 2:5)

        "Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan."
        (Hepr 2:8)


      • saviseutulainen

        Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. (Joh 20:31)

        Tuossahan se on sanottu Herran Jeesuksen rakkaan opetuslapsen, apostoli Johanneksen sanomana ja kirjoittamana.

        Kuten hän ( Johannes ) myös kirjoittaa:

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa, että JEESUS ON KRISTUS, LIHAAN TULLUT, on Jumalasta. Yksikään henki, joka ei tunnusta JEESUSTA, ei ole Jumalasta. Se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo maailmassa".

        Mitä on tunnustaa, että Jeesus on Kristus.
        Uskoa ja tunnustaa, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, joka on tullut TAIVAASTA JUMALAN LUOTA/JUMALASTA, alentanut itsensä ja ottanut ihmisen muodon/tullut ihmisen osaan ( tullut lihaan ), elänyt ihmisen elämän, kuitenkin synnittömänä, täällä maan päällä, täyttääkseen täydellisesti sen tehtävän , jonka JUMALA HÄNELLE ANTOI.
        JUMALA tuli Pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa itse ihmisen osaan ja SOVITTI NÄIN ( ainoa mahdollinen ratkaisu syntiongelmaan ) MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA. Vain Jumalan Poika, TOSI JUMALA TOSI JUMALASTA, saattoi SOVITTAA TÄYDELLISESTI pois poikenneen, synnin turmeleman ihmiskunnan.

        <Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)<


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. (Joh 20:31)

        Tuossahan se on sanottu Herran Jeesuksen rakkaan opetuslapsen, apostoli Johanneksen sanomana ja kirjoittamana.

        Kuten hän ( Johannes ) myös kirjoittaa:

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa, että JEESUS ON KRISTUS, LIHAAN TULLUT, on Jumalasta. Yksikään henki, joka ei tunnusta JEESUSTA, ei ole Jumalasta. Se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo maailmassa".

        Mitä on tunnustaa, että Jeesus on Kristus.
        Uskoa ja tunnustaa, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, joka on tullut TAIVAASTA JUMALAN LUOTA/JUMALASTA, alentanut itsensä ja ottanut ihmisen muodon/tullut ihmisen osaan ( tullut lihaan ), elänyt ihmisen elämän, kuitenkin synnittömänä, täällä maan päällä, täyttääkseen täydellisesti sen tehtävän , jonka JUMALA HÄNELLE ANTOI.
        JUMALA tuli Pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa itse ihmisen osaan ja SOVITTI NÄIN ( ainoa mahdollinen ratkaisu syntiongelmaan ) MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA. Vain Jumalan Poika, TOSI JUMALA TOSI JUMALASTA, saattoi SOVITTAA TÄYDELLISESTI pois poikenneen, synnin turmeleman ihmiskunnan.

        <Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)<

        "JUMALA tuli Pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa itse ihmisen osaan ja SOVITTI NÄIN ( ainoa mahdollinen ratkaisu syntiongelmaan ) MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA. Vain Jumalan Poika, TOSI JUMALA TOSI JUMALASTA, saattoi SOVITTAA TÄYDELLISESTI pois poikenneen, synnin turmeleman ihmiskunnan."

        Jatkuvaa valehtelua saviseutulaiselta. Raamattua siteerataan ja tehdään päälle omat (tai Kirkon laatimat) lisäykset jotka kumoavat sen mitä Raamatussa lukee.

        Raamatussa ei lue että "Jumala itse tuli" vaan että Jumala lähetti Poikansa.

        Raamatussa lukee Jumalasta: "Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" (Room 8:3)

        Tulla itse ei ole lähettämistä. Jumalakaan ei voi lähettää itseään koska se ei ole lähettämistä.

        On niitä jotka valitsevat valheen joka ikinen kerta eikä mikään heidän päätään käännä. Yksi tämmöinen on nimimerkki "saviseutulainen".

        Jumalasta Raamattu sanoo:" Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen." (1 Tim 6:16)

        Jos Jeesus olisi ollut Jumala ei kukaan olisi voinut häntä lähestyä, kukaan ei olisi häntä nähnyt, eikä hän olisi voinut kuolla.


      • RaamatunOpetus
        saviseutulainen kirjoitti:

        Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. (Joh 20:31)

        Tuossahan se on sanottu Herran Jeesuksen rakkaan opetuslapsen, apostoli Johanneksen sanomana ja kirjoittamana.

        Kuten hän ( Johannes ) myös kirjoittaa:

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa, että JEESUS ON KRISTUS, LIHAAN TULLUT, on Jumalasta. Yksikään henki, joka ei tunnusta JEESUSTA, ei ole Jumalasta. Se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo maailmassa".

        Mitä on tunnustaa, että Jeesus on Kristus.
        Uskoa ja tunnustaa, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, joka on tullut TAIVAASTA JUMALAN LUOTA/JUMALASTA, alentanut itsensä ja ottanut ihmisen muodon/tullut ihmisen osaan ( tullut lihaan ), elänyt ihmisen elämän, kuitenkin synnittömänä, täällä maan päällä, täyttääkseen täydellisesti sen tehtävän , jonka JUMALA HÄNELLE ANTOI.
        JUMALA tuli Pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa itse ihmisen osaan ja SOVITTI NÄIN ( ainoa mahdollinen ratkaisu syntiongelmaan ) MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA. Vain Jumalan Poika, TOSI JUMALA TOSI JUMALASTA, saattoi SOVITTAA TÄYDELLISESTI pois poikenneen, synnin turmeleman ihmiskunnan.

        <Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)<

        "Vain Jumalan Poika, TOSI JUMALA TOSI JUMALASTA, saattoi SOVITTAA TÄYDELLISESTI pois poikenneen, synnin turmeleman ihmiskunnan."

        Pikemminkin näyttää siltä, että sovittajaksi tarvittiin nimenomaan ihminen.

        Room. 5:19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.


      • RaamatunOpetus
        Kaikille.tasapuolisesti kirjoitti:

        "Sen voi ymmärtää kahdella tavalla:"

        Sen voi ymmärtää tuhansilla eri tavoilla. Ja niin se on ymmärrettykin, siis niiden keskuudessa jotka yli päätään Jeesuksen jollakin tavoin ajatuksissaan huomioivat.

        "Sen voi ymmärtää tuhansilla eri tavoilla. Ja niin se on ymmärrettykin, siis niiden keskuudessa jotka yli päätään Jeesuksen jollakin tavoin ajatuksissaan huomioivat."

        Niin on ymmärretty, eikä siinä kaikki, vaan toisinajattelijoita on kirottu, vainottu ja tapettu jo pian kaksi tuhatta vuotta. Tulee mieleen puu ja sen tuottamat hedelmät.


      • RaamatunOpetus
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "- Jeesus on jumalolento"

        Vai niin.

        Välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. "
        (1 Tim 2:5)

        "Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan."
        (Hepr 2:8)

        Tarkoitin ensisijaisesti Jeesusta taivaallisessa asemassaan, siis Poikaa. Tosin ei hän ihmisenä ollessaankaan ihan tavallinen tainnut olla, jos Pojan persoonallisuus hänessä tavalla tai toisella asui.


      • RaamatunOpetus kirjoitti:

        "Vain Jumalan Poika, TOSI JUMALA TOSI JUMALASTA, saattoi SOVITTAA TÄYDELLISESTI pois poikenneen, synnin turmeleman ihmiskunnan."

        Pikemminkin näyttää siltä, että sovittajaksi tarvittiin nimenomaan ihminen.

        Room. 5:19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.

        Mutta kun Raamattu sanoo että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta (Jumalan vanhurskautta) vailla. He ovat siis itse synnin alla ja synnin orjia ja syntisiä ja tarvitsevat Vapahtajaa.

        Jeesuksesta Kristuksesta Raamattu todistaa että Hän on pyhä syntisistä erotettu Jumalan Poika. Jeesus sanoi olevansa taivaasta ja Isästä Jumalasta. Raamattu todistaa että Kristus Jeesus tuli meille Jumalasta Jumalan vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi. Hänessä meille tuli Jumalan vanhurskaus taivaasta. Kuka muu kuin Herra Jeesus Kristus on Isästä Jumalasta ja taivaasta? Kuka muu voi tuoda syntiselle Jumalan vanhurskauden? Ei kait kukaan tavallinen syntinen eikä edes hyvä ihminen? Kenessä muussa ihminen tulee Jumalan vanhurskaudeksi kuin Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa?


      • RaamatunOpetus
        Jaikal91 kirjoitti:

        Mutta kun Raamattu sanoo että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta (Jumalan vanhurskautta) vailla. He ovat siis itse synnin alla ja synnin orjia ja syntisiä ja tarvitsevat Vapahtajaa.

        Jeesuksesta Kristuksesta Raamattu todistaa että Hän on pyhä syntisistä erotettu Jumalan Poika. Jeesus sanoi olevansa taivaasta ja Isästä Jumalasta. Raamattu todistaa että Kristus Jeesus tuli meille Jumalasta Jumalan vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi. Hänessä meille tuli Jumalan vanhurskaus taivaasta. Kuka muu kuin Herra Jeesus Kristus on Isästä Jumalasta ja taivaasta? Kuka muu voi tuoda syntiselle Jumalan vanhurskauden? Ei kait kukaan tavallinen syntinen eikä edes hyvä ihminen? Kenessä muussa ihminen tulee Jumalan vanhurskaudeksi kuin Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa?

        Jeesus ei tietenkään kelpaisi vapahtajaksi, jos olisi syntinen, mutta ei hänen Jumalakaan tarvitse olla.

        1. Joh. 3:5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.

        1. Tim. 2:5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.


      • ffffffrde
        saviseutulainen kirjoitti:

        Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. (Joh 20:31)

        Tuossahan se on sanottu Herran Jeesuksen rakkaan opetuslapsen, apostoli Johanneksen sanomana ja kirjoittamana.

        Kuten hän ( Johannes ) myös kirjoittaa:

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa, että JEESUS ON KRISTUS, LIHAAN TULLUT, on Jumalasta. Yksikään henki, joka ei tunnusta JEESUSTA, ei ole Jumalasta. Se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo maailmassa".

        Mitä on tunnustaa, että Jeesus on Kristus.
        Uskoa ja tunnustaa, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, joka on tullut TAIVAASTA JUMALAN LUOTA/JUMALASTA, alentanut itsensä ja ottanut ihmisen muodon/tullut ihmisen osaan ( tullut lihaan ), elänyt ihmisen elämän, kuitenkin synnittömänä, täällä maan päällä, täyttääkseen täydellisesti sen tehtävän , jonka JUMALA HÄNELLE ANTOI.
        JUMALA tuli Pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa itse ihmisen osaan ja SOVITTI NÄIN ( ainoa mahdollinen ratkaisu syntiongelmaan ) MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA. Vain Jumalan Poika, TOSI JUMALA TOSI JUMALASTA, saattoi SOVITTAA TÄYDELLISESTI pois poikenneen, synnin turmeleman ihmiskunnan.

        <Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)<

        Kristus ei tarkoita jumalolentoa vaan messiasta johtajaa.


      • RaamatunOpetus kirjoitti:

        Jeesus ei tietenkään kelpaisi vapahtajaksi, jos olisi syntinen, mutta ei hänen Jumalakaan tarvitse olla.

        1. Joh. 3:5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.

        1. Tim. 2:5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.

        >>>Jeesus ei tietenkään kelpaisi vapahtajaksi, jos olisi syntinen, mutta ei hänen Jumalakaan tarvitse olla.<<<

        HÄNEN TAVITSEE OLLA JUMALA!

        Vain Jumala itse on synnitön ja virheetön ja täydellinen kaikissa teoissaan. Sovitusteko tarvitsi täydellisen persoonan, täydellisen sovittajan, koska Jumala tahtoi saada aikaan täydellisen sovituksen. Siihen kykenee ja kykeni vain Jumala. Koska synnin sovittaja oli ja on täydellinen, synnin sovitus on täydellinen. Siksi Hän kykeni tuomaan meille Jumalan vanhurskauden. Virheellinen luotu olento ei siihen kykene.

        Kristus Jeesus on tullut meille Jumalalta vanhurskaudeksi, lunastukseksi, pyhitykseksi ja sovitukseksi. Hänessä on Jumalan vanhurskaus ja synnin sovitus. Hänessä tulemme Jumalan vanhurskaudeksi. Silloin Hänen täytyy olla itse Herra Jumala taivaasta. Luotu ei koskaan kykene siihen mitä Jeesus Kristus sai aikaan ristillä. Sitä paitsi luotu ei kykene nousemaan omalla voimallaan kuolleista. Siihen kykeni vain lihassa ilmestynyt Jumala.

        Nämä ovat asioita jotka itsessään jo todistavat Jeesuksen Kristuksen lihassa ilmoitetuksi ja lihassa ilmestyneeksi Jumalaksi. Ja sitten ovat ne jakeet Raamatussa lisänä joissa on selvästi luettavissa että Jeesus Kristus on Herra Jumala Kaikkivaltias. Otetaan vain yksi esimerkki Ilm 1:7-8, 12-18.

        Ja tästä johtuen syntinen kokee täydellisen anteeksiantamuksen ja rauhan Jumalan kanssa jo tässä ajassa yksinkertaisesti uskomalla Häneen, täydelliseen synnin sovittajaan Jeesukseen Kristukseen ja ottamalla Hänessä vastaan täydellisen sovituksen ja sen hedelmänä täydellisen anteeksiantamuksen. Ja me puhumme Jumalan anteeksiantamuksesta http://www.jaikal.se/48683146


      • RaamatunOpetus
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Jeesus ei tietenkään kelpaisi vapahtajaksi, jos olisi syntinen, mutta ei hänen Jumalakaan tarvitse olla.<<<

        HÄNEN TAVITSEE OLLA JUMALA!

        Vain Jumala itse on synnitön ja virheetön ja täydellinen kaikissa teoissaan. Sovitusteko tarvitsi täydellisen persoonan, täydellisen sovittajan, koska Jumala tahtoi saada aikaan täydellisen sovituksen. Siihen kykenee ja kykeni vain Jumala. Koska synnin sovittaja oli ja on täydellinen, synnin sovitus on täydellinen. Siksi Hän kykeni tuomaan meille Jumalan vanhurskauden. Virheellinen luotu olento ei siihen kykene.

        Kristus Jeesus on tullut meille Jumalalta vanhurskaudeksi, lunastukseksi, pyhitykseksi ja sovitukseksi. Hänessä on Jumalan vanhurskaus ja synnin sovitus. Hänessä tulemme Jumalan vanhurskaudeksi. Silloin Hänen täytyy olla itse Herra Jumala taivaasta. Luotu ei koskaan kykene siihen mitä Jeesus Kristus sai aikaan ristillä. Sitä paitsi luotu ei kykene nousemaan omalla voimallaan kuolleista. Siihen kykeni vain lihassa ilmestynyt Jumala.

        Nämä ovat asioita jotka itsessään jo todistavat Jeesuksen Kristuksen lihassa ilmoitetuksi ja lihassa ilmestyneeksi Jumalaksi. Ja sitten ovat ne jakeet Raamatussa lisänä joissa on selvästi luettavissa että Jeesus Kristus on Herra Jumala Kaikkivaltias. Otetaan vain yksi esimerkki Ilm 1:7-8, 12-18.

        Ja tästä johtuen syntinen kokee täydellisen anteeksiantamuksen ja rauhan Jumalan kanssa jo tässä ajassa yksinkertaisesti uskomalla Häneen, täydelliseen synnin sovittajaan Jeesukseen Kristukseen ja ottamalla Hänessä vastaan täydellisen sovituksen ja sen hedelmänä täydellisen anteeksiantamuksen. Ja me puhumme Jumalan anteeksiantamuksesta http://www.jaikal.se/48683146

        "Vain Jumala itse on synnitön ja virheetön ja täydellinen kaikissa teoissaan. Sovitusteko tarvitsi täydellisen persoonan, täydellisen sovittajan, koska Jumala tahtoi saada aikaan täydellisen sovituksen. Siihen kykenee ja kykeni vain Jumala. Koska synnin sovittaja oli ja on täydellinen, synnin sovitus on täydellinen. Siksi Hän kykeni tuomaan meille Jumalan vanhurskauden. Virheellinen luotu olento ei siihen kykene. "

        Enhän ole sanonutkaan, että Jeesus olisi ollut virheellinen. Kuten 1. Joh. 3:5 sanoo, Jeesus oli synnitön. Esität omia vaatimuksiasi kun väität, että sovittajaksi vaadittaisiin Jumala itse. Sitä paitsi, Jeesus ei omin voimin noussut kuolleista, vaan Isä herätti hänet.

        Gal. 1:1 Minä Paavali, apostoli, joka en ole saanut virkaani ihmisiltä enkä kenenkään ihmisen välityksellä vaan jonka ovat apostoliksi asettaneet Jeesus Kristus ja Isä Jumala, joka herätti hänet kuolleista


      • Vielä yksi todistus siitä että Jeesus nousi kuolleista omalla voimallaan.

        Joh 10:17-18 Sentähden Isä minua rakastaa, koska MINÄ ANNAN HENKENI, että MINÄ SEN JÄLLEEN OTTAISIN. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja MINULLA ON VALTA OTTAA SE JÄLLEEN; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."


      • RaamatunOpetus
        Jaikal91 kirjoitti:

        Vielä yksi todistus siitä että Jeesus nousi kuolleista omalla voimallaan.

        Joh 10:17-18 Sentähden Isä minua rakastaa, koska MINÄ ANNAN HENKENI, että MINÄ SEN JÄLLEEN OTTAISIN. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja MINULLA ON VALTA OTTAA SE JÄLLEEN; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

        Aiempi viestisi poistettiin (mitä täällä on meneillään??), mutta ehdin sen nähdä. Jos Jeesus puhui "ruumiinsa temppelistä" tai aikoi "ottaa henkensä", senkin Isältä saadun käskyn mukaan, tämä ei kumoa muita aiheeseen liittyviä kohtia. Kokonaisuutena asia mielestäni kuuluu niin, että (Isä) Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.

        Näitä on aika vaikea lukea niin, että Jeesus itse herätti itsensä kuolleista:

        Ef. 1:17 Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet,
        18 ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten äärettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa
        19 ja miten mittaamaton on hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa. Se on sama väkevä voima,
        20 jota hän osoitti herättäessään Kristuksen kuolleista ja asettaessaan hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa,
        21 ylemmäksi kaikkia valtoja, voimia ja mahteja, ylemmäksi kaikkia herruuksia, jotka mainitaan tässä ja tulevassakin maailmassa.

        1. Tess. 1:9 sillä kaikki kertovat, mihin meidän käyntimme teidän luonanne johti: te hylkäsitte väärät jumalat ja käännyitte palvelemaan elävää, todellista Jumalaa
        10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.

        Room. 6:4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

        1. Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista.


      • RaamatunOpetus kirjoitti:

        Aiempi viestisi poistettiin (mitä täällä on meneillään??), mutta ehdin sen nähdä. Jos Jeesus puhui "ruumiinsa temppelistä" tai aikoi "ottaa henkensä", senkin Isältä saadun käskyn mukaan, tämä ei kumoa muita aiheeseen liittyviä kohtia. Kokonaisuutena asia mielestäni kuuluu niin, että (Isä) Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.

        Näitä on aika vaikea lukea niin, että Jeesus itse herätti itsensä kuolleista:

        Ef. 1:17 Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet,
        18 ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten äärettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa
        19 ja miten mittaamaton on hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa. Se on sama väkevä voima,
        20 jota hän osoitti herättäessään Kristuksen kuolleista ja asettaessaan hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa,
        21 ylemmäksi kaikkia valtoja, voimia ja mahteja, ylemmäksi kaikkia herruuksia, jotka mainitaan tässä ja tulevassakin maailmassa.

        1. Tess. 1:9 sillä kaikki kertovat, mihin meidän käyntimme teidän luonanne johti: te hylkäsitte väärät jumalat ja käännyitte palvelemaan elävää, todellista Jumalaa
        10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.

        Room. 6:4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

        1. Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista.

        >>>Aiempi viestisi poistettiin (mitä täällä on meneillään??), mutta ehdin sen nähdä.<<<

        Ei ole ensimmäinen kerta kun sensuuri iskee. Viestejäni on ennenkin poistettu mutta ei niiden asiattomuuksien tähden koska en kirjoita asiattomuuksia. Kirjoitan vain asiallisia viestejä. Mutta joku viesti voi kiusata vastustajaa siinä määrin että ilmoittaa poistettavaksi. Ja ylläpito mielellään poistaa viestejä joissa totuus tulee esille "liian selvästi". Näin ajattelen tästä asiasta.


      • jaikaliii91
        RaamatunOpetus kirjoitti:

        Aiempi viestisi poistettiin (mitä täällä on meneillään??), mutta ehdin sen nähdä. Jos Jeesus puhui "ruumiinsa temppelistä" tai aikoi "ottaa henkensä", senkin Isältä saadun käskyn mukaan, tämä ei kumoa muita aiheeseen liittyviä kohtia. Kokonaisuutena asia mielestäni kuuluu niin, että (Isä) Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.

        Näitä on aika vaikea lukea niin, että Jeesus itse herätti itsensä kuolleista:

        Ef. 1:17 Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet,
        18 ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten äärettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa
        19 ja miten mittaamaton on hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa. Se on sama väkevä voima,
        20 jota hän osoitti herättäessään Kristuksen kuolleista ja asettaessaan hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa,
        21 ylemmäksi kaikkia valtoja, voimia ja mahteja, ylemmäksi kaikkia herruuksia, jotka mainitaan tässä ja tulevassakin maailmassa.

        1. Tess. 1:9 sillä kaikki kertovat, mihin meidän käyntimme teidän luonanne johti: te hylkäsitte väärät jumalat ja käännyitte palvelemaan elävää, todellista Jumalaa
        10 ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta.

        Room. 6:4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

        1. Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista.

        >>>Näitä on aika vaikea lukea niin, että Jeesus itse herätti itsensä kuolleista:<<<

        Sinä näet Raamatun ilmoituksissa ristiriitoja. Raamattu ilmoittaa selvästi että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Sama Raamattu ilmoittaa myös että Jeesus itse pystytti ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä. Hän ei sano että Isä pystyttää sen. Hän sano että minä pystytän sen. Ja näitä ilmoitukssia sinä et voi kieltää etteikö ne ole Raamatussa. Sitten on eri asia uskoa tai olla uskomatta molemmat tai valita kumpaan ilmoitukseen uskoo. Jos valitsee näistä toisen ilmoituksen ja hylkää toisen, silloin ihminen pilkkoo Jumalan Sanaa niin kuin kirveellä polttopuita.

        Miksi sinä et uskoisi molempia ilmoituksia? Ehkä siksi että se ei mene ihmisen järkeen kuinka joku herättäisi itsensä kuolleista. Se kun tuntuu järjen vastaiselta hullutukselta ja huuhaalta. Mutta evankeliumi onkin luonnolliselle ihmiselle hullutusta ja Raamattu ilmoittaa senkin.

        Jumalan Sanan ilmoituksen ymmärretään vain Pyhän Hengen opettamana. Jos sinä näet että tässä kohtaa Raamattu on ristiriitainen kirja. Ehkä ajattelet: Jeesus ei voinut herättää itseään kuolleista vaikka niin väittää ja Raamattu todistaa että Jumala herätti Hänet kuolleista, sinä et vielä ole oppinut tuntemaan Raamatun ilmoituksia näistä asioista. Sinä et silloin voi olla varma omasta opistasi ja levittää sitä tehden tyhjäksi sen että Jeesus itse rakensi ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä. Jos sinä kiellät sen, sinä vastustat Jeesusta Kristusta ja Pyhää Henkeä.


      • RaamatunOpetus
        jaikaliii91 kirjoitti:

        >>>Näitä on aika vaikea lukea niin, että Jeesus itse herätti itsensä kuolleista:<<<

        Sinä näet Raamatun ilmoituksissa ristiriitoja. Raamattu ilmoittaa selvästi että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Sama Raamattu ilmoittaa myös että Jeesus itse pystytti ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä. Hän ei sano että Isä pystyttää sen. Hän sano että minä pystytän sen. Ja näitä ilmoitukssia sinä et voi kieltää etteikö ne ole Raamatussa. Sitten on eri asia uskoa tai olla uskomatta molemmat tai valita kumpaan ilmoitukseen uskoo. Jos valitsee näistä toisen ilmoituksen ja hylkää toisen, silloin ihminen pilkkoo Jumalan Sanaa niin kuin kirveellä polttopuita.

        Miksi sinä et uskoisi molempia ilmoituksia? Ehkä siksi että se ei mene ihmisen järkeen kuinka joku herättäisi itsensä kuolleista. Se kun tuntuu järjen vastaiselta hullutukselta ja huuhaalta. Mutta evankeliumi onkin luonnolliselle ihmiselle hullutusta ja Raamattu ilmoittaa senkin.

        Jumalan Sanan ilmoituksen ymmärretään vain Pyhän Hengen opettamana. Jos sinä näet että tässä kohtaa Raamattu on ristiriitainen kirja. Ehkä ajattelet: Jeesus ei voinut herättää itseään kuolleista vaikka niin väittää ja Raamattu todistaa että Jumala herätti Hänet kuolleista, sinä et vielä ole oppinut tuntemaan Raamatun ilmoituksia näistä asioista. Sinä et silloin voi olla varma omasta opistasi ja levittää sitä tehden tyhjäksi sen että Jeesus itse rakensi ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä. Jos sinä kiellät sen, sinä vastustat Jeesusta Kristusta ja Pyhää Henkeä.

        "Raamattu ilmoittaa selvästi että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista."

        Kyllä, ja kuten Gal. 1:1 tarkentaa, kyse oli Isä Jumalasta. Hänestä, jota kolminaisuuden kannattajat sanovat yhdeksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista.

        "Sama Raamattu ilmoittaa myös että Jeesus itse pystytti ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä."

        Kyllä, ja kuten Raamatusta käy ilmi, tämä tapahtui "Isän kirkkauden voimalla" (Room. 6:4).

        "Ehkä siksi että se ei mene ihmisen järkeen kuinka joku herättäisi itsensä kuolleista."

        Ei tämän takia, vaan keskityn siihen, mitä Raamattu ilmoittaa.

        "Mutta evankeliumi onkin luonnolliselle ihmiselle hullutusta ja Raamattu ilmoittaa senkin. "

        Ja tähän piikkiin voi sitten laittaa mitä vain. Päättömimpiäkin tulkintoja voi puolustaa vetoamalla siihen, etteivät toiset vain ymmärrä evankeliumin "hullutusta".


    • Kirjakääröt

      Joh.19:5. Biblia (1776). Niin Jesus meni ulos, kantaen orjantappuraista kruunua ja purpuraista vaatetta. Ja sanoi heille: katso ihmistä! (lisätty, ja Pilatus sanoi heille)

    • tietotuusjaelämä

      Tuo on sitä kirkon ja hellareita eksytystarinaa. Jeesus ei ole jumala eikä häntä saa edes kutsua jumalaksi. Joka sellaista tekee ei usko edes Isä Jumalan antamaan määräykseen.

    • Kristitty.kokonaan

      Jeesuksen tunnustaminen Jumalaksi on kristinuskon perusasia. Jos joku ei tunnusta tätä tosiasiaa, ei sellainen ole kristitty.

      • totuus_voittaa

        Mistä näitä sikiää?

        Vai ei ollut Pietarikaan kristitty kun tunnusti Jeesukselle:

        "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

        Olisiko pitänyt sanoa: "sinä olet Jumala", vai olisiko pitänyt sanoa: "sinä olet jumaluuden toinen persoona"???

        "Kristitty.kokonaan" ei tiedä kristinuskon perusasioista yhtään mitään.


      • 98kj76
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Mistä näitä sikiää?

        Vai ei ollut Pietarikaan kristitty kun tunnusti Jeesukselle:

        "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

        Olisiko pitänyt sanoa: "sinä olet Jumala", vai olisiko pitänyt sanoa: "sinä olet jumaluuden toinen persoona"???

        "Kristitty.kokonaan" ei tiedä kristinuskon perusasioista yhtään mitään.

        Sinun tulisi keskittyä tutkimaan ja miettimään ja ottamaan selvää kuka Jumalan Poika on ja mistä Hän on tullut. Mitä siis Jumalan Poika tarkoittaa? Kuka muu kuin Herra Jeesus Kristus on sanonut ja voi sanoa "Minä olen Jumalan Poika". Jos joku väittä olevansa Jumalan Poika, kuka hän on jos se väite on tosi? Jos joku ihminen tulee luoksesi ja sanoo olevansa Jumalan Poika, kuka hän väittää olevansa?


      • Aamen. Nämä Jeesuksen jumaluuden kieltäjät eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.


      • totuus_voittaa
        98kj76 kirjoitti:

        Sinun tulisi keskittyä tutkimaan ja miettimään ja ottamaan selvää kuka Jumalan Poika on ja mistä Hän on tullut. Mitä siis Jumalan Poika tarkoittaa? Kuka muu kuin Herra Jeesus Kristus on sanonut ja voi sanoa "Minä olen Jumalan Poika". Jos joku väittä olevansa Jumalan Poika, kuka hän on jos se väite on tosi? Jos joku ihminen tulee luoksesi ja sanoo olevansa Jumalan Poika, kuka hän väittää olevansa?

        Turha yrittää tuollaista vedätystä, kuullostaa sekopäisen jaikalin höpötykseltä.

        "Miettimällä ja tutkimalla" ja loputtomilla selityksillä pitäisi ilmeisesti päästä siihen lopputulokseen että Jumalan Poika onkin Jumala itse eikä hänen Poikansa, tai että hän on joku Jumalan "toinen persoona".

        Jumalan Poika tarkoittaa Jumalan Poikaa.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Turha yrittää tuollaista vedätystä, kuullostaa sekopäisen jaikalin höpötykseltä.

        "Miettimällä ja tutkimalla" ja loputtomilla selityksillä pitäisi ilmeisesti päästä siihen lopputulokseen että Jumalan Poika onkin Jumala itse eikä hänen Poikansa, tai että hän on joku Jumalan "toinen persoona".

        Jumalan Poika tarkoittaa Jumalan Poikaa.

        Nämä ovat kristinuskon perusasioita, joista on turha vängätä Jehovan todistajien kanssa, sillä te ette hyväksy Raamatun totuuksia.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Aamen. Nämä Jeesuksen jumaluuden kieltäjät eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.

        Taas teet syntiä antamalla väärän todistuksen.

        Sitä kuka on Jehovan todistaja ja kuka ei et päätä sinä vaan kukin itse.

        Jehovan todistaja tuskin kieltää sitä olevansa jos kysytään, muita ei tarvitse nimitellä Jehovan todistajiksi.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Taas teet syntiä antamalla väärän todistuksen.

        Sitä kuka on Jehovan todistaja ja kuka ei et päätä sinä vaan kukin itse.

        Jehovan todistaja tuskin kieltää sitä olevansa jos kysytään, muita ei tarvitse nimitellä Jehovan todistajiksi.

        On tärkeää ymmärtää, että sinun edustamasi oppi ei ole kristinuskoa, vaan se on Jehovan todistajien oppia. Olit sitten nimellisesti Jehovan todistaja tai et, edustamasi oppi on heidän oppiaan. He kieltävät Jeesuksen jumaluuden ja Jumalan kolmiykseyden. Yksikään kirkkokunta Suomessa ei kiistä Jumalan kolmiykseyttä, se oppi ei ole kristinuskoa.


      • 98kj76
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Turha yrittää tuollaista vedätystä, kuullostaa sekopäisen jaikalin höpötykseltä.

        "Miettimällä ja tutkimalla" ja loputtomilla selityksillä pitäisi ilmeisesti päästä siihen lopputulokseen että Jumalan Poika onkin Jumala itse eikä hänen Poikansa, tai että hän on joku Jumalan "toinen persoona".

        Jumalan Poika tarkoittaa Jumalan Poikaa.

        Jos sinulla on poika, miksi hän on ihminen eikä esim. hevonen?
        Mieti tätä, niin jospa käsite "Jumalan Poika" alkas selkiämään.


      • RaamatunOpetus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Aamen. Nämä Jeesuksen jumaluuden kieltäjät eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.

        Ei "Jeesuksen jumaluuden kieltäminen" Jehovan todistajien yksinoikeus ole. Kielsihän Jeesus jumaluutensa itsekin, kun häntä tultiin syyttämään, ja rinnasti itsensä niihin, jotka saivat Jumalan ilmoituksen.

        Joh. 10:32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
        33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."
        34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
        36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?


      • RaamatunOpetus

        Mutta ei myöskään vahvistanut tätä. Itse tulkitsen, että Jeesus kiisti olevansa Jumala, vaikkakaan ei esim. sanoin "en ole Jumala".

        Jeesus rinnasti itsensä "jumaliin" ja Korkeimman poikiin, joista Ps. 82:6-7 puhuu (Johanneksen evankeliumi tosin kertoo Jeesuksen viitanneen "teidän lakiinne", mutta tämä voi olla evankelistankin erehdys). Jeesus myös sanoi olevansa Jumalan Poika. Vastaus olisi ollut äärimmäisen harhaanjohtava ja valheellinen, jos Jeesus olisi salaa ajatellut olevansa Jumala.


      • RaamatunOpetus kirjoitti:

        Mutta ei myöskään vahvistanut tätä. Itse tulkitsen, että Jeesus kiisti olevansa Jumala, vaikkakaan ei esim. sanoin "en ole Jumala".

        Jeesus rinnasti itsensä "jumaliin" ja Korkeimman poikiin, joista Ps. 82:6-7 puhuu (Johanneksen evankeliumi tosin kertoo Jeesuksen viitanneen "teidän lakiinne", mutta tämä voi olla evankelistankin erehdys). Jeesus myös sanoi olevansa Jumalan Poika. Vastaus olisi ollut äärimmäisen harhaanjohtava ja valheellinen, jos Jeesus olisi salaa ajatellut olevansa Jumala.

        Poistetussa viestissä kirjoitin että Jeesus ei kiistänyt juutalaisten väitettä siitä, että hän tekee itsensä Jumalaksi.


      • RaamatunOpetus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Poistetussa viestissä kirjoitin että Jeesus ei kiistänyt juutalaisten väitettä siitä, että hän tekee itsensä Jumalaksi.

        Miksihän tuo poistettiin? Mutta siis itse asiasta olemme eri mieltä: minun mielestäni Jeesus kyllä kiisti väitteen, vaikka tottakai sen olisi voinut suoremmin sanoinkin tehdä. Toisaalta, kun Jeesus sanoo suoraan Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3), tämäkään ei sitten kaikille kelpaa. Vaikea laji.


      • RaamatunOpetus kirjoitti:

        Ei "Jeesuksen jumaluuden kieltäminen" Jehovan todistajien yksinoikeus ole. Kielsihän Jeesus jumaluutensa itsekin, kun häntä tultiin syyttämään, ja rinnasti itsensä niihin, jotka saivat Jumalan ilmoituksen.

        Joh. 10:32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
        33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."
        34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
        36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?

        Voisitko vastata tähän:

        Jos sinulla on poika, miksi hän on ihminen eikä esim. kissa tai koira tai kala?


      • RaamatunOpetus
        Jaikal91 kirjoitti:

        Voisitko vastata tähän:

        Jos sinulla on poika, miksi hän on ihminen eikä esim. kissa tai koira tai kala?

        Ihmisen lapset ovat ihmisiä, kyseessä on biologinen lainalaisuus. Toisaalta kyllähän lemmikkieläimestäkin, kuten koirasta, saatetaan leikillisesti puhua perheenjäsenenä, vauvana tai lapsena.

        Jumalan lapsista tai pojista puhuttaessa pitää muistaa myös mahdollisuus, että kyseessä voi olla kielikuva, jota ei pidä ottaa liian kirjaimellisesti. Sanotaanhan ihmisiäkin Jumalan lapsiksi, miksei Jumalan pojiksi ja tyttäriksikin, ja "Jumalan pojilla" yleensä viitataan enkeleihin. Jumalan "ainoa poika" (monogenes) voidaan ymmärtää ainutlaatuisessa asemassa olevana olentona, mutta tämä ei sulje pois sitä, että hän voi olla luotu olento.


      • RaamatunOpetus kirjoitti:

        Ihmisen lapset ovat ihmisiä, kyseessä on biologinen lainalaisuus. Toisaalta kyllähän lemmikkieläimestäkin, kuten koirasta, saatetaan leikillisesti puhua perheenjäsenenä, vauvana tai lapsena.

        Jumalan lapsista tai pojista puhuttaessa pitää muistaa myös mahdollisuus, että kyseessä voi olla kielikuva, jota ei pidä ottaa liian kirjaimellisesti. Sanotaanhan ihmisiäkin Jumalan lapsiksi, miksei Jumalan pojiksi ja tyttäriksikin, ja "Jumalan pojilla" yleensä viitataan enkeleihin. Jumalan "ainoa poika" (monogenes) voidaan ymmärtää ainutlaatuisessa asemassa olevana olentona, mutta tämä ei sulje pois sitä, että hän voi olla luotu olento.

        Koska sinä kaartelet ja kiertelet välttyäksesi vastaamasta yksinkertaiseen helppoon kysymykseen minä vastaan puolestasi. Koettele voisiko asia todella olla näin:

        Poikasi on ihminen koska hänen isä on ihminen.
        Jumalan Poika on Jumala koska Hänen Isä on Jumala.

        Me puhumme siis lihallisesta pojasta, emme hengellisistä Jumalan lapsista. Jeesuslapsi sikisi Pyhästä Hengestä, ei miehen siemenestä, ja syntyi neitsyestä. Siksi Häntä tuli kutsua Jumalan Pojaksi. Jos tulkitset tätä Raamatun ilmoitusta niin kuin siinä lukee rehelliesti kielioppia tuntevana, kuka Pyhä Henki silloin välttämättä on? Entä kuka välttämättä on Pyhän Hengen Poika koska Jeesusta kutsutaan Jumalan Pojaksi sillä perusteella että Hänen alkunsa on Jumalasta ts. Jumalan Pyhästä Hengestä. Jeesus itse sanoi aikuisena että Hänestä ts, Isästä, minä olen ja Hän on minut lähettänyt.


      • RaamatunOpetus
        Jaikal91 kirjoitti:

        Koska sinä kaartelet ja kiertelet välttyäksesi vastaamasta yksinkertaiseen helppoon kysymykseen minä vastaan puolestasi. Koettele voisiko asia todella olla näin:

        Poikasi on ihminen koska hänen isä on ihminen.
        Jumalan Poika on Jumala koska Hänen Isä on Jumala.

        Me puhumme siis lihallisesta pojasta, emme hengellisistä Jumalan lapsista. Jeesuslapsi sikisi Pyhästä Hengestä, ei miehen siemenestä, ja syntyi neitsyestä. Siksi Häntä tuli kutsua Jumalan Pojaksi. Jos tulkitset tätä Raamatun ilmoitusta niin kuin siinä lukee rehelliesti kielioppia tuntevana, kuka Pyhä Henki silloin välttämättä on? Entä kuka välttämättä on Pyhän Hengen Poika koska Jeesusta kutsutaan Jumalan Pojaksi sillä perusteella että Hänen alkunsa on Jumalasta ts. Jumalan Pyhästä Hengestä. Jeesus itse sanoi aikuisena että Hänestä ts, Isästä, minä olen ja Hän on minut lähettänyt.

        Minähän vastasin, enkä mielestäni kierrellyt. Yritetään uudestaan: ihmisen lapsi on ihminen, mutta Jumalalla ei ole luonnollisia (biologisia) lapsia - sen sijaan hänen luomuksistaan voidaan puhua Jumalan lapsina, poikina tai tyttärinä.


      • jaikaliii91
        RaamatunOpetus kirjoitti:

        Minähän vastasin, enkä mielestäni kierrellyt. Yritetään uudestaan: ihmisen lapsi on ihminen, mutta Jumalalla ei ole luonnollisia (biologisia) lapsia - sen sijaan hänen luomuksistaan voidaan puhua Jumalan lapsina, poikina tai tyttärinä.

        >>>mutta Jumalalla ei ole luonnollisia (biologisia) lapsia <<<

        Niin sanoo muslimit ja kaikki uskonnot jotka kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.
        Yhteistä kaikille harhaoppisille ihmisille on se, että he eivät usko kaikkea mitä Raamattuun on kirjoitettu Jumalan ilmoituksiksi. He valitsevat Raamatusta omaa oppiaan tukevia jakeita. Jakeet, jotka todistavat heitä ja heidän oppejaan vastaan, he heittävät syrjään tai ignoreeraavat ne niin kuin niitä ei Raamatussa olisikaan. Tämän olen havainnut kun olen täällä kirjoittanut nyt tässä kuussa tasan kymmenen vuotta.

        Jokainen suomea osaava ihminen osaa lukea Matteuksen ja luukkaan ensimmäisestä luvusta että Jeesuslapsi on siinnyt Pyhästä Hengestä eikä kenenkään miehen siemenestä. Silloin Hän on Jumalan Poika koska Jeesusta pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Siitä seuraa väistämättä että Pyhä Henki on Jumala. Raamattu todistaa Herran Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi. http://www.jaikal.se/48683134

        Jos ihminen ei usko kaikkia Raamatun jakeita Jumalan ilmoituksiksi, ts. Jumalan Sanaksi, hänen ei tulisi kutsua itseään uskovaksi. Hänen ei tule johdattaa ihmisiä luulemaan että on uskova mikäli hän ei usko Sanaa sellaisenaan. Raamatun kaikki Sanat tulee synkronisoida yhteen ilman mitään ristiriitaa. Silloin kun niin tapahtuu, lukija on ollut Pyhän Hengen opettama ja ymmärtää Raamattua oikein. Niin kauan kuin Raamatussa on nähtävissä ristiriitaisia ilmoituksia, lukija ei tiedä niin kuin tulisi tietää jotta voisi toisia opettaa. Vilpitön nöyrä ihminen ei ryhdykkään opettamaan toisille Raamatun oppeja jos näkee niisssä ristiriitaisuuksia.


      • jaikaliii91 kirjoitti:

        >>>mutta Jumalalla ei ole luonnollisia (biologisia) lapsia <<<

        Niin sanoo muslimit ja kaikki uskonnot jotka kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.
        Yhteistä kaikille harhaoppisille ihmisille on se, että he eivät usko kaikkea mitä Raamattuun on kirjoitettu Jumalan ilmoituksiksi. He valitsevat Raamatusta omaa oppiaan tukevia jakeita. Jakeet, jotka todistavat heitä ja heidän oppejaan vastaan, he heittävät syrjään tai ignoreeraavat ne niin kuin niitä ei Raamatussa olisikaan. Tämän olen havainnut kun olen täällä kirjoittanut nyt tässä kuussa tasan kymmenen vuotta.

        Jokainen suomea osaava ihminen osaa lukea Matteuksen ja luukkaan ensimmäisestä luvusta että Jeesuslapsi on siinnyt Pyhästä Hengestä eikä kenenkään miehen siemenestä. Silloin Hän on Jumalan Poika koska Jeesusta pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Siitä seuraa väistämättä että Pyhä Henki on Jumala. Raamattu todistaa Herran Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi. http://www.jaikal.se/48683134

        Jos ihminen ei usko kaikkia Raamatun jakeita Jumalan ilmoituksiksi, ts. Jumalan Sanaksi, hänen ei tulisi kutsua itseään uskovaksi. Hänen ei tule johdattaa ihmisiä luulemaan että on uskova mikäli hän ei usko Sanaa sellaisenaan. Raamatun kaikki Sanat tulee synkronisoida yhteen ilman mitään ristiriitaa. Silloin kun niin tapahtuu, lukija on ollut Pyhän Hengen opettama ja ymmärtää Raamattua oikein. Niin kauan kuin Raamatussa on nähtävissä ristiriitaisia ilmoituksia, lukija ei tiedä niin kuin tulisi tietää jotta voisi toisia opettaa. Vilpitön nöyrä ihminen ei ryhdykkään opettamaan toisille Raamatun oppeja jos näkee niisssä ristiriitaisuuksia.

        No mutta nämä kolminaisuuden kieltäjät eivät olekaan uskovia alkuunkaan, vaan Jehovan todistajia. Miksi yksikään kirkkokunta Suomessa ei kiistä kolminaisuutta?


      • RaamatunOpetus
        Kristitty.net kirjoitti:

        No mutta nämä kolminaisuuden kieltäjät eivät olekaan uskovia alkuunkaan, vaan Jehovan todistajia. Miksi yksikään kirkkokunta Suomessa ei kiistä kolminaisuutta?

        "Miksi yksikään kirkkokunta Suomessa ei kiistä kolminaisuutta?"

        Mitä luulisit? Kolminaisuutta on alusta lähtien pidetty yllä pakolla.


      • RaamatunOpetus
        jaikaliii91 kirjoitti:

        >>>mutta Jumalalla ei ole luonnollisia (biologisia) lapsia <<<

        Niin sanoo muslimit ja kaikki uskonnot jotka kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.
        Yhteistä kaikille harhaoppisille ihmisille on se, että he eivät usko kaikkea mitä Raamattuun on kirjoitettu Jumalan ilmoituksiksi. He valitsevat Raamatusta omaa oppiaan tukevia jakeita. Jakeet, jotka todistavat heitä ja heidän oppejaan vastaan, he heittävät syrjään tai ignoreeraavat ne niin kuin niitä ei Raamatussa olisikaan. Tämän olen havainnut kun olen täällä kirjoittanut nyt tässä kuussa tasan kymmenen vuotta.

        Jokainen suomea osaava ihminen osaa lukea Matteuksen ja luukkaan ensimmäisestä luvusta että Jeesuslapsi on siinnyt Pyhästä Hengestä eikä kenenkään miehen siemenestä. Silloin Hän on Jumalan Poika koska Jeesusta pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Siitä seuraa väistämättä että Pyhä Henki on Jumala. Raamattu todistaa Herran Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi. http://www.jaikal.se/48683134

        Jos ihminen ei usko kaikkia Raamatun jakeita Jumalan ilmoituksiksi, ts. Jumalan Sanaksi, hänen ei tulisi kutsua itseään uskovaksi. Hänen ei tule johdattaa ihmisiä luulemaan että on uskova mikäli hän ei usko Sanaa sellaisenaan. Raamatun kaikki Sanat tulee synkronisoida yhteen ilman mitään ristiriitaa. Silloin kun niin tapahtuu, lukija on ollut Pyhän Hengen opettama ja ymmärtää Raamattua oikein. Niin kauan kuin Raamatussa on nähtävissä ristiriitaisia ilmoituksia, lukija ei tiedä niin kuin tulisi tietää jotta voisi toisia opettaa. Vilpitön nöyrä ihminen ei ryhdykkään opettamaan toisille Raamatun oppeja jos näkee niisssä ristiriitaisuuksia.

        Aiempi vastaukseni poistettiin ilman mitään syytä, mutta laitan lyhyesti vielä tähän kertauksena: jos Jeesus oli Jumalan ja ihmisen (Marian) poika, hän ei ollut "lajiltaan" Jumala, vaan Jumalan ja ihmisen risteytys.


      • RaamatunOpetus kirjoitti:

        Minähän vastasin, enkä mielestäni kierrellyt. Yritetään uudestaan: ihmisen lapsi on ihminen, mutta Jumalalla ei ole luonnollisia (biologisia) lapsia - sen sijaan hänen luomuksistaan voidaan puhua Jumalan lapsina, poikina tai tyttärinä.

        >>>Jumalalla ei ole luonnollisia (biologisia) lapsia - sen sijaan hänen luomuksistaan voidaan puhua Jumalan lapsina, poikina tai tyttärinä.<<<

        Sinä toistamiseen kiellät Jumalan Pojan. Se, joka kieltää Jumalan Pojan, kieltää evankeliumin koska Jumala (Poika) on sovittanut meidät itsensä kanssa ristillä.
        Sellainen henkilö kieltää Isän ja Pojan koska Isä on Pojassa ja Poika on Isässä ja
        Isä ja Poika on yksi Jumala.

        2.Korinttolaiskirje:5:18 "Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

        Efesolaiskirje:2:16 "ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden."

        Kolossalaiskirje:1:20 "ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."


      • Sinä kielsit että Jumalalla on Poika. Lue edelliset viestisi. Minä luin ja totesin tämän.


      • >>>Mitä minä olen kieltänyt? Raamatun opetus on selvä kuin pläkki: Jeesus on Jumalan Poika, mutta Jumalalla on muitakin poikia ja tyttäriä.<<<

        Ja huomaan myös että teet Jeesuksesta tavallisen ihmisen muiden "Jumalan poikien" rinnalle. Se on Herran Jeesuksen Kristuksen ja Hänen evankeliuminsa kieltämistä. Ehkä teet sen ymmärtämättömyyttäsi tai sitten tahallisesti oveluudessasi eksyttääksesi jotakin Raamattua tuntematonta henkilöä uskomaan että sinä olet oikea uskova.


      • RaamatunOpetus
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Mitä minä olen kieltänyt? Raamatun opetus on selvä kuin pläkki: Jeesus on Jumalan Poika, mutta Jumalalla on muitakin poikia ja tyttäriä.<<<

        Ja huomaan myös että teet Jeesuksesta tavallisen ihmisen muiden "Jumalan poikien" rinnalle. Se on Herran Jeesuksen Kristuksen ja Hänen evankeliuminsa kieltämistä. Ehkä teet sen ymmärtämättömyyttäsi tai sitten tahallisesti oveluudessasi eksyttääksesi jotakin Raamattua tuntematonta henkilöä uskomaan että sinä olet oikea uskova.

        "Ja huomaan myös että teet Jeesuksesta tavallisen ihmisen muiden "Jumalan poikien" rinnalle."

        Vähän tarkennusta tuohon. Jeesus oli ihminen tietysti vain maan päällä ollessaan. Niinhän Raamattu sanoo: "ihminen Kristus Jeesus" (1. Tim. 2:5). Taivaallisessa asemassaan hän on Jumalan "henkipojista" huomattavin, luomakunnan esikoinen, Jumalan Poika.


    • Jobinpostia

      Sak.14:9. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.

      • Kolmiyhteinen Jumala on yksi.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kolmiyhteinen Jumala on yksi.

        höpö-höpö


    • feikkiä

      Jumala ja Jeesus istuvat päiväkahvilla ja nauttivat viattomien kärsimyksistä.Sa...na elää ja voi hyvin ja toimii aktiivisesti.Herätkää todellisuuteen.

    • Athanasioksen tunnustus

      areiolaisuutta vastaan

      Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

      Yhteinen kristillinen usko on tämä:

      Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

      Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki:

      Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön. Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

      Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta. Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt. Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

      Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

      Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.

      Oikea oppi on tämä:

      Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen. Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen. Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä. Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi. Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

      Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.

      Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!

      • Jumala: Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa:

        Joh 4:24 "Jumala on Henki.
        Joh 1:1, 14 Jumala on Sana.

        Joh 1:1-3, 14 "Alussa oli Sana, Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Kaikki on syntynyt Hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

        1.Timoteuksen kirje:3:16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."

        Joh :1:18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."

        Huomaa että, Jumala on VT:ssä Herra. UT:ssä Jeesus on Herra. Paavali julistaa että meillä on vain yksi Herra ja yksi Jumala ja yksi pelastava usko tähän Herra Jumalaan, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (Room 9:5, 10:9-10, 2 Kor 3:12 - 4:6).

        Lisää kolmiyhteisestä Jumalasta joka on Sana ja Henki ja Herra, ilmoitettu lihassa http://www.jaikal.se/48683134


      • totuus_voittaa

        "Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin."

        Vai että oikein ajateltu kolminaisuusoppi muka pelastaa. Voi sitä joka tuohon uskoo.

        Jeesus sanoo ikuisen elämän olevan sitä "ETTÄ HE TUNTEVAT SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. (Joh 17:3)

        Ero on kuin yöllä ja päivällä Kirkon lupaamalla pelastuksella ja sillä mitä Jeesus sanoo.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin."

        Vai että oikein ajateltu kolminaisuusoppi muka pelastaa. Voi sitä joka tuohon uskoo.

        Jeesus sanoo ikuisen elämän olevan sitä "ETTÄ HE TUNTEVAT SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. (Joh 17:3)

        Ero on kuin yöllä ja päivällä Kirkon lupaamalla pelastuksella ja sillä mitä Jeesus sanoo.

        Se, joka kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, kieltää Jumalan pelastusteon Golgatalla. Hän kieltää Jumalan (Pojan) veren.

        Paavali julisti Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi monissa Raamatun jakeissa ja luvuissa. Niitä on täällä tuotu esille vuosikausia ja tuodaan edelleenkin, niin asiasta vilpittömästi kiinnostuneelle lukijalle nämä asiat eivät ole tietämättömiä. Sitten on itse Raamattu jota voi lukea tutkimalla Jeesuksen persoonaa. Mutta kehottaisin lukemaan vanhaa 33/38 käännöstä tai Raamattu Kansalle käännöstä. Älä lue -92 väännöstä.

        Kaikki lähtee ja nousee Jeesuksen persoonasta. Hänessä asuu koko jumaluus ruumiillisesti. Totuus on Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on Jumalan salaisuus. Kukaan ei oman järkensä perusteella ilman Jumalan itsensä antamaa opetusta opi tuntemaan Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta. Pyhä Henki ottaa Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Sanasta ja ilmoittaa Jumalaa ja Jeesusta rakastavalle uskovalle kuka Herra Jeesus Kristus on. Kun ihminen oppii tuntemaan Herran Jeesuksen Kristuksen, hän oppii tuntemaan Jumalan. Näin Raamattu todistaa.

        Kol 2:8 "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,"

        Huomaa että tässä Paavali varottaa järkeisopista koska se ei pitäydy Kristukseen. Sinä tuolla edellä sanot: "Kuullostaa sekopäisen jaikalin höpötykseltä". Miksi sanot minua sekopäiseksi? Siksi koska sinä et voi ymmärtää minun kirjoituksiani kolmiyhteisestä Jumalasta. Sinä pidät itseäsi järkevänä koska et voi uskoa että yksi Jumala voi olla kolmessa persoonassa. Sinä siis pitäytyt omaan järkeesi ja olet järkevä omasta mielestäsi.

        Sinä olet viisas ihminen ja olet Paavalin kanssa samoilla linjoilla. Paavali näet todistaa että monien ihmisten mielestä sana Herran Jeesuksen Kristuksen rististä on hullutusta. Se on monien ihmisten mielestä sekopäisten ihmisten sekopäisiä fantasioita. Sellaiset ihmiset jotka ovat tätä mieltä joutuvat Paavalin todistuksen mukaan kadotukseen (1 Kor 1:18, 2 Kor 11:3-4 ja 1 Kor 2. luku sekä Gal 1:1-12).

        Sinun todistuksesi omasta Jeesuksestasi taas on järkevän ihmisen järkeenkäypää järkevää oppia. Ei siis sekopäistä huuhaata. Ja sinä monissa teksteissäsi vetoatkin järkeen ja sanot ettei kolmiyhteisen Jumalan oppi ole järkevää. Et huomaa ettei Kristuksen oppi ole järkeisoppi ja että se ymmärretään vain Hengen opettamana 1 Kor 2:4-15).

        Koko uskosta osaton, ja niin myös Pyhästä Hengestä osaton, maailma on kanssasi samaa mieltä siitä että Jeesus Kristus on ihminen. Siihen ei tarvitse Pyhän Hengen antamaa opetusta eikä Kristuksen sisäistä syvällisempää tuntemista. Tarvitsee vain uskoa että Jeesus on ollut olemassa niin uskoo että Hän oli ihminen. Vain uudestisyntynyt Pyhässä Hengessä oleva uskova tuntee Herran Jeesuksen Kristuksen ja siksi myös julistaa Jeesuksen Kristuksen Herraksi ja Jumalakseen.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Jumala: Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa:

        Joh 4:24 "Jumala on Henki.
        Joh 1:1, 14 Jumala on Sana.

        Joh 1:1-3, 14 "Alussa oli Sana, Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Kaikki on syntynyt Hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

        1.Timoteuksen kirje:3:16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."

        Joh :1:18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."

        Huomaa että, Jumala on VT:ssä Herra. UT:ssä Jeesus on Herra. Paavali julistaa että meillä on vain yksi Herra ja yksi Jumala ja yksi pelastava usko tähän Herra Jumalaan, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (Room 9:5, 10:9-10, 2 Kor 3:12 - 4:6).

        Lisää kolmiyhteisestä Jumalasta joka on Sana ja Henki ja Herra, ilmoitettu lihassa http://www.jaikal.se/48683134

        Tarvitsee ehkä kommentoida vähän lisää:

        Jumala: Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa:

        Joh 4:24 "Jumala on Henki.
        Joh 1:1, 14 Jumala on Sana.

        Miksi Raamatussa käytetään sanaa "Jumala" jos Sana ja Henki on Jumala? Miksi siis ei puhuta vain Hengestä, tai Pyhästä Hengestä, tai vain Sanasta, ja jätetä pois sana "Jumala? Siksi koska Raamattu puhuu Jumalasta joka on Sana ja Henki. Jos jätettäisiin pois sana "Jumala" ihmiset eivät ymmärtäsi eivätkä voisi tietää että puhutaan Jumalasta. Silloinhan puhuttaisiin vain jostakin epämääräisestä sanasta ja epämääräisestä määrittelemättömästä hengestä.

        Jumala on siis oikeastaan kaksi, eikä kolmiyhteinen. Kun siis puhutaan Jumalan Sanasta, puhutaan Jumalasta. Kun puhutaan Pyhästä Hengestä, puhutaan Jumalasta. On turha sanoa että kun puhutaan Jumalasta, puhutaan Jumalasta. Mutta kun puhutaan Jumalasta, tulee tietää kuka ja mikä Jumala on. Jumala voidaan määritellä Raamatun Sanan ilmoituksen perusteella. Hän on Luoja. Hän on Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

        Meillä on siis yksi Jumala, joka on ilmoittanut itsensä Sanana ja Henkenä. Tämä Jumala: Sana ja Henki, tuli lihaksi ihmisen ja Jumalan Pojassa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Lihassa Hän on ihminen, mutta alkuperältään, ennen lihaksi tuloaan, Hän on taivaasta Herra Jumala Kaikkivaltias (Fil 2:6-11, 1 Kor 15:45-47).

        Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi; mieheksi ja naiseksi (2). Nämä kaksi tulevat yhdeksi (lihaksi) sukupuoliyhdynnässä. Se ihminen, joka yhtyy Herraan, joka on Sana ja Henki; Jumala, on yksi henki Hänen kanssaan. Tämä salaisuus on suuri!

        1 Kor 6:15 "Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
        6:16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        6:17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
        6:18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        6:20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne."

        Ef 5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
        5:28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
        5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
        5:30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
        5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
        5:33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Tarvitsee ehkä kommentoida vähän lisää:

        Jumala: Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa:

        Joh 4:24 "Jumala on Henki.
        Joh 1:1, 14 Jumala on Sana.

        Miksi Raamatussa käytetään sanaa "Jumala" jos Sana ja Henki on Jumala? Miksi siis ei puhuta vain Hengestä, tai Pyhästä Hengestä, tai vain Sanasta, ja jätetä pois sana "Jumala? Siksi koska Raamattu puhuu Jumalasta joka on Sana ja Henki. Jos jätettäisiin pois sana "Jumala" ihmiset eivät ymmärtäsi eivätkä voisi tietää että puhutaan Jumalasta. Silloinhan puhuttaisiin vain jostakin epämääräisestä sanasta ja epämääräisestä määrittelemättömästä hengestä.

        Jumala on siis oikeastaan kaksi, eikä kolmiyhteinen. Kun siis puhutaan Jumalan Sanasta, puhutaan Jumalasta. Kun puhutaan Pyhästä Hengestä, puhutaan Jumalasta. On turha sanoa että kun puhutaan Jumalasta, puhutaan Jumalasta. Mutta kun puhutaan Jumalasta, tulee tietää kuka ja mikä Jumala on. Jumala voidaan määritellä Raamatun Sanan ilmoituksen perusteella. Hän on Luoja. Hän on Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

        Meillä on siis yksi Jumala, joka on ilmoittanut itsensä Sanana ja Henkenä. Tämä Jumala: Sana ja Henki, tuli lihaksi ihmisen ja Jumalan Pojassa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Lihassa Hän on ihminen, mutta alkuperältään, ennen lihaksi tuloaan, Hän on taivaasta Herra Jumala Kaikkivaltias (Fil 2:6-11, 1 Kor 15:45-47).

        Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi; mieheksi ja naiseksi (2). Nämä kaksi tulevat yhdeksi (lihaksi) sukupuoliyhdynnässä. Se ihminen, joka yhtyy Herraan, joka on Sana ja Henki; Jumala, on yksi henki Hänen kanssaan. Tämä salaisuus on suuri!

        1 Kor 6:15 "Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
        6:16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        6:17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
        6:18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        6:20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne."

        Ef 5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
        5:28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
        5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
        5:30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
        5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
        5:33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.

        Panen vielä lisäselvitystä tälle edelliselle selitykselleni: Koetelkaa Jumalan Sanalla ja Sanan Hengellä!

        KENEN LAPSI SINÄ OLET?

        Sinä sait alkusi äitisi kohdussa. Siihen tarvittiin siemen sekä isältäsi että äidiltäsi. Tällä perusteella isäsi ja äitisi, joista sait alkusi, ovat sinun biologiset vanhempasi. Olet siis heidän lapsi. Tämä on luonnollisen sikiämisen ja syntymän luonnollinen seuraus. Jokaisella ihmisellä on siis biologiset vanhemmat.

        Nyt puhumme toisesta syntymästä. Puhumme hengellisestä syntymästä. Puhumme uskoon tulosta joka on uudesti syntyminen. Uudesti syntymisessä Ihmisestä tulee Jumalan lapsi. Uudesti syntymiseen tarvitaan Jumala ja Jumalan siemen. Siihen tarvitaan sekä Jumalan Sana että Pyhä Henki. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on saumattomassa yhteistyössä jokaisen ihmisen uskoon tulossa. Ilman Jumalan Sanaa ei synny yhtään Jumalan lasta. Ilman Pyhää Henkeä ei myöskään synny yhtään Jumalan lasta. Jos sinä siis olet uudesti syntynyt uskova, olet syntynyt;

        1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23).

        2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:3-8).

        3. Olet silloin syntynyt Jumalasta (Joh 1:13).

        Koska sinä olet syntynyt Jumalan Sanasta ja Jumalan Hengestä, sinä olet Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Sana ja Henki on sinun Taivaallinen Isäsi (Jes 9:5, Gal 4:6). Olet Herran Jeesuksen Kristuksen lapsi koska Jeesus Kristus on lihaksi ihmiseksi tullut Jumalan Sana. Koska Sana ja Henki on yksi Jumala, josta sinä olet syntynyt, sinä olet Jumalan lapsi. Siksi Raamattu todistaa yhteenvetona että uskova on syntynyt Jumalasta (Joh 1:13, 1 Joh 3:1-2).


      • totuus_voittaa
        Jaikal91 kirjoitti:

        Se, joka kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, kieltää Jumalan pelastusteon Golgatalla. Hän kieltää Jumalan (Pojan) veren.

        Paavali julisti Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi monissa Raamatun jakeissa ja luvuissa. Niitä on täällä tuotu esille vuosikausia ja tuodaan edelleenkin, niin asiasta vilpittömästi kiinnostuneelle lukijalle nämä asiat eivät ole tietämättömiä. Sitten on itse Raamattu jota voi lukea tutkimalla Jeesuksen persoonaa. Mutta kehottaisin lukemaan vanhaa 33/38 käännöstä tai Raamattu Kansalle käännöstä. Älä lue -92 väännöstä.

        Kaikki lähtee ja nousee Jeesuksen persoonasta. Hänessä asuu koko jumaluus ruumiillisesti. Totuus on Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on Jumalan salaisuus. Kukaan ei oman järkensä perusteella ilman Jumalan itsensä antamaa opetusta opi tuntemaan Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta. Pyhä Henki ottaa Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Sanasta ja ilmoittaa Jumalaa ja Jeesusta rakastavalle uskovalle kuka Herra Jeesus Kristus on. Kun ihminen oppii tuntemaan Herran Jeesuksen Kristuksen, hän oppii tuntemaan Jumalan. Näin Raamattu todistaa.

        Kol 2:8 "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,"

        Huomaa että tässä Paavali varottaa järkeisopista koska se ei pitäydy Kristukseen. Sinä tuolla edellä sanot: "Kuullostaa sekopäisen jaikalin höpötykseltä". Miksi sanot minua sekopäiseksi? Siksi koska sinä et voi ymmärtää minun kirjoituksiani kolmiyhteisestä Jumalasta. Sinä pidät itseäsi järkevänä koska et voi uskoa että yksi Jumala voi olla kolmessa persoonassa. Sinä siis pitäytyt omaan järkeesi ja olet järkevä omasta mielestäsi.

        Sinä olet viisas ihminen ja olet Paavalin kanssa samoilla linjoilla. Paavali näet todistaa että monien ihmisten mielestä sana Herran Jeesuksen Kristuksen rististä on hullutusta. Se on monien ihmisten mielestä sekopäisten ihmisten sekopäisiä fantasioita. Sellaiset ihmiset jotka ovat tätä mieltä joutuvat Paavalin todistuksen mukaan kadotukseen (1 Kor 1:18, 2 Kor 11:3-4 ja 1 Kor 2. luku sekä Gal 1:1-12).

        Sinun todistuksesi omasta Jeesuksestasi taas on järkevän ihmisen järkeenkäypää järkevää oppia. Ei siis sekopäistä huuhaata. Ja sinä monissa teksteissäsi vetoatkin järkeen ja sanot ettei kolmiyhteisen Jumalan oppi ole järkevää. Et huomaa ettei Kristuksen oppi ole järkeisoppi ja että se ymmärretään vain Hengen opettamana 1 Kor 2:4-15).

        Koko uskosta osaton, ja niin myös Pyhästä Hengestä osaton, maailma on kanssasi samaa mieltä siitä että Jeesus Kristus on ihminen. Siihen ei tarvitse Pyhän Hengen antamaa opetusta eikä Kristuksen sisäistä syvällisempää tuntemista. Tarvitsee vain uskoa että Jeesus on ollut olemassa niin uskoo että Hän oli ihminen. Vain uudestisyntynyt Pyhässä Hengessä oleva uskova tuntee Herran Jeesuksen Kristuksen ja siksi myös julistaa Jeesuksen Kristuksen Herraksi ja Jumalakseen.

        "Paavali julisti Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi monissa Raamatun jakeissa ja luvuissa."

        Pidätkö sinä Paavaliakin järjettömänä sekopäänä?

        Paavali kirjoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus"
        (1 Kor 8:6)

        Paavali ei voi mennä kirjoittamaan sen perään että heh-heh Jeesuskin on Jumala olematta täysi sekopää.

        Paavali ei ole mikään jaikali.


      • totuus_voittaa
        Jaikal91 kirjoitti:

        Se, joka kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, kieltää Jumalan pelastusteon Golgatalla. Hän kieltää Jumalan (Pojan) veren.

        Paavali julisti Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi monissa Raamatun jakeissa ja luvuissa. Niitä on täällä tuotu esille vuosikausia ja tuodaan edelleenkin, niin asiasta vilpittömästi kiinnostuneelle lukijalle nämä asiat eivät ole tietämättömiä. Sitten on itse Raamattu jota voi lukea tutkimalla Jeesuksen persoonaa. Mutta kehottaisin lukemaan vanhaa 33/38 käännöstä tai Raamattu Kansalle käännöstä. Älä lue -92 väännöstä.

        Kaikki lähtee ja nousee Jeesuksen persoonasta. Hänessä asuu koko jumaluus ruumiillisesti. Totuus on Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on Jumalan salaisuus. Kukaan ei oman järkensä perusteella ilman Jumalan itsensä antamaa opetusta opi tuntemaan Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta. Pyhä Henki ottaa Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Sanasta ja ilmoittaa Jumalaa ja Jeesusta rakastavalle uskovalle kuka Herra Jeesus Kristus on. Kun ihminen oppii tuntemaan Herran Jeesuksen Kristuksen, hän oppii tuntemaan Jumalan. Näin Raamattu todistaa.

        Kol 2:8 "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,"

        Huomaa että tässä Paavali varottaa järkeisopista koska se ei pitäydy Kristukseen. Sinä tuolla edellä sanot: "Kuullostaa sekopäisen jaikalin höpötykseltä". Miksi sanot minua sekopäiseksi? Siksi koska sinä et voi ymmärtää minun kirjoituksiani kolmiyhteisestä Jumalasta. Sinä pidät itseäsi järkevänä koska et voi uskoa että yksi Jumala voi olla kolmessa persoonassa. Sinä siis pitäytyt omaan järkeesi ja olet järkevä omasta mielestäsi.

        Sinä olet viisas ihminen ja olet Paavalin kanssa samoilla linjoilla. Paavali näet todistaa että monien ihmisten mielestä sana Herran Jeesuksen Kristuksen rististä on hullutusta. Se on monien ihmisten mielestä sekopäisten ihmisten sekopäisiä fantasioita. Sellaiset ihmiset jotka ovat tätä mieltä joutuvat Paavalin todistuksen mukaan kadotukseen (1 Kor 1:18, 2 Kor 11:3-4 ja 1 Kor 2. luku sekä Gal 1:1-12).

        Sinun todistuksesi omasta Jeesuksestasi taas on järkevän ihmisen järkeenkäypää järkevää oppia. Ei siis sekopäistä huuhaata. Ja sinä monissa teksteissäsi vetoatkin järkeen ja sanot ettei kolmiyhteisen Jumalan oppi ole järkevää. Et huomaa ettei Kristuksen oppi ole järkeisoppi ja että se ymmärretään vain Hengen opettamana 1 Kor 2:4-15).

        Koko uskosta osaton, ja niin myös Pyhästä Hengestä osaton, maailma on kanssasi samaa mieltä siitä että Jeesus Kristus on ihminen. Siihen ei tarvitse Pyhän Hengen antamaa opetusta eikä Kristuksen sisäistä syvällisempää tuntemista. Tarvitsee vain uskoa että Jeesus on ollut olemassa niin uskoo että Hän oli ihminen. Vain uudestisyntynyt Pyhässä Hengessä oleva uskova tuntee Herran Jeesuksen Kristuksen ja siksi myös julistaa Jeesuksen Kristuksen Herraksi ja Jumalakseen.

        "Et huomaa ettei Kristuksen oppi ole järkeisoppi ja että se ymmärretään vain Hengen opettamana 1 Kor 2:4-15)."

        Kristuksen opilla ja jaikalin opeilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, sen noista sepustuksista tajuaa alta aikayksikön eikä valehtelijoilla ole Pyhää Henkeä joka on Totuuden Henki.

        Järjettömyys ei ole mikään hyve. Paavali kirjoittaa ihmisistä jotka ovat kadottaneet totuuden ja menettäneet järkensä. Semmoisten ihmisten usko on kelvoton. (2 Tim 3:8)


      • jaikaliii91
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Paavali julisti Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi monissa Raamatun jakeissa ja luvuissa."

        Pidätkö sinä Paavaliakin järjettömänä sekopäänä?

        Paavali kirjoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus"
        (1 Kor 8:6)

        Paavali ei voi mennä kirjoittamaan sen perään että heh-heh Jeesuskin on Jumala olematta täysi sekopää.

        Paavali ei ole mikään jaikali.

        Miksi Paavali kirjoittaa yksi Jumala, Isä, ja yksi Herra Jeesus Kristus samassa jakeessa? Miksi hän näin yhdistää Jumalan, Herran, Isän ja Jeesuksen? Mihin VT:n Herra Jumala katosi UT:ssä?
        Olisiko niin että Hän ilmestyi UT:ssä Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa? Jumala ilmestyi lihassa (1 Tim 3:16).

        Koska VT:n Jumala on Herra ja Isä, ja Jeesus on Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa, Jeesusus on Herra ja Jumala; Isä (Jes 9:5).

        Uskova on syntynyt Jumalan Sanasta. Siksi Sana on hänen taivaallinen Isä.
        Uskova on syntynyt Pyhästä Hengestä. Siksi Pyhä Henki on hänen taivaallinen Isä.
        Uskova on syntynyt Jumalasta. Siksi Jumala on hänen taivaallinen Isä.

        Koska Sana ja Henki on yksi Jumala, Raamattu kutsuu uskovia Jumalan lapsiksi.
        Edellä perustelen asiaa Raamatulla.


      • Jaikal91
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Et huomaa ettei Kristuksen oppi ole järkeisoppi ja että se ymmärretään vain Hengen opettamana 1 Kor 2:4-15)."

        Kristuksen opilla ja jaikalin opeilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, sen noista sepustuksista tajuaa alta aikayksikön eikä valehtelijoilla ole Pyhää Henkeä joka on Totuuden Henki.

        Järjettömyys ei ole mikään hyve. Paavali kirjoittaa ihmisistä jotka ovat kadottaneet totuuden ja menettäneet järkensä. Semmoisten ihmisten usko on kelvoton. (2 Tim 3:8)

        Sinä et tiedä, että minä olen "menetysteologi". "Menettäessään järkensä" ihmisestä voi tulla viisas Jumalan silmissä. On parempi olla viisas Jumalan mielestä, Jumalan edessä, kuin olla viisas ihmisten mielestä, ihmisten edessä.

        Room 1:22 "Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet".

        1.Korinttolaiskirje:3:18 "Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi.""

        Fil 3:8 "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen"

        1 Kor 1:18-31 "Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen."

        Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailmanajan älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? Koska Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat.

        Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta, mutta me saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, Hän on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Jumalan hullutus on ihmsiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaamp.

        Katsokaa omaa kutsumistanne, veljet. Ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa eikä monta jalosukuista. Mikä maailman mielestä on hullutusta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailman mielestä on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen voimakkaat häpeään. Mikä maailmassa on syntyperältään alhaista ja halveksittua, mikä ei ole mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen mitättömäksi sen, mikä on jotakin, ettei mikään liha voisi kerskailla Jumalan edessä. Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi, jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu: "Joka kerskaa, kerskatkoon Herrasta."

        Huomaatko että Jumalan mielestä viisas ihminen ei kerskaa omasta viisaudesta eikä vetoa inhimilliseen viisauteen. Hän kerskaa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja pitäytyy Häneen. Jumalan viisaus vie ihmistä juurtumaan ja pitäytymään Kristukseen. Sillainen ihminen kerskaa Herrasta eikä itsestään ja omasta älykkyydestään ja viisaudestaan. Maailman viisaus vie ihmisiä pois Jumalasta. Jumalan viisaus vie ihmistä Herran luo. Sen tähden maailman viisaus on hulluutta ja vastustaa Jumalaa.

        Siksi....

        Paavali oli hyljännyt maailman viisauden jotta hänestä tulisi viisas Jumalan silmissä ja jotta hän Hengen kautta voittaisi omakseen Kristuksen Jeesuksen ja Hänet havaittaisiin olevan Hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa ja omistavan Kristuksen ja Hänessä jumalallista viisautta. Siksi Paavali kerskasi Kristuksessa Jeesuksessa Hänestä.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Paavali julisti Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi monissa Raamatun jakeissa ja luvuissa."

        Pidätkö sinä Paavaliakin järjettömänä sekopäänä?

        Paavali kirjoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus"
        (1 Kor 8:6)

        Paavali ei voi mennä kirjoittamaan sen perään että heh-heh Jeesuskin on Jumala olematta täysi sekopää.

        Paavali ei ole mikään jaikali.

        >>>Paavali ei voi mennä kirjoittamaan sen perään että heh-heh Jeesuskin on Jumala olematta täysi sekopää.<<<

        Älä hauku Paavalia sekopääksi. Hän kirjoittaa Kristukselta saamaansa Sanaa:

        Room 9:5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

        Tiituksen kirje:1:3 "mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle Jumalan, meidän vapahtajamme käskyn mukaan:
        2:10 etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat.
        2:13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        3:4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,"


      • totuus_voittaa
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Paavali ei voi mennä kirjoittamaan sen perään että heh-heh Jeesuskin on Jumala olematta täysi sekopää.<<<

        Älä hauku Paavalia sekopääksi. Hän kirjoittaa Kristukselta saamaansa Sanaa:

        Room 9:5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

        Tiituksen kirje:1:3 "mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle Jumalan, meidän vapahtajamme käskyn mukaan:
        2:10 etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat.
        2:13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        3:4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,"

        Näitä kosteja käyttävät ne jotka eivät usko Jumalan itsensä, Jeesuksen ja apostolien yhtäpitävää todistusta siitä että Jumala on yksi ainoa, "... sillä minä olen Jumala, eikä toista ole". (Jesaja 45:22)

        Kuinka monta persoonaa on "minä". Aika moni siihen osaa vastata, mutta jaikali ei osaa koska hän on menettänyt järkensä.

        Jaikali tekee Jumalasta valehtelijan joka ei tiedä mitä hän puhuu, jaikali tietää että on toinen, Jeesus, mitään Jeesuksestakaan välittämättä joka todistaa Herran meidän Jumalamme olevan yksi ainoa. (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3)

        Jos jaikali olisi uskossa Jumalaan niin hän ei tälläisiä todistuksia Jumalaa vastaan hakisi.

        On järjetöntä luulla että niitä on Jumalan Sanassa!

        Kahta eri tietoa Jumalasta ei Raamatussa ole muutoin kuin sen vääristelyn ja väärentämisen ja tahallisen väärinymmärtämisen kautta.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Näitä kosteja käyttävät ne jotka eivät usko Jumalan itsensä, Jeesuksen ja apostolien yhtäpitävää todistusta siitä että Jumala on yksi ainoa, "... sillä minä olen Jumala, eikä toista ole". (Jesaja 45:22)

        Kuinka monta persoonaa on "minä". Aika moni siihen osaa vastata, mutta jaikali ei osaa koska hän on menettänyt järkensä.

        Jaikali tekee Jumalasta valehtelijan joka ei tiedä mitä hän puhuu, jaikali tietää että on toinen, Jeesus, mitään Jeesuksestakaan välittämättä joka todistaa Herran meidän Jumalamme olevan yksi ainoa. (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3)

        Jos jaikali olisi uskossa Jumalaan niin hän ei tälläisiä todistuksia Jumalaa vastaan hakisi.

        On järjetöntä luulla että niitä on Jumalan Sanassa!

        Kahta eri tietoa Jumalasta ei Raamatussa ole muutoin kuin sen vääristelyn ja väärentämisen ja tahallisen väärinymmärtämisen kautta.

        piti olla "konsteja"


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Näitä kosteja käyttävät ne jotka eivät usko Jumalan itsensä, Jeesuksen ja apostolien yhtäpitävää todistusta siitä että Jumala on yksi ainoa, "... sillä minä olen Jumala, eikä toista ole". (Jesaja 45:22)

        Kuinka monta persoonaa on "minä". Aika moni siihen osaa vastata, mutta jaikali ei osaa koska hän on menettänyt järkensä.

        Jaikali tekee Jumalasta valehtelijan joka ei tiedä mitä hän puhuu, jaikali tietää että on toinen, Jeesus, mitään Jeesuksestakaan välittämättä joka todistaa Herran meidän Jumalamme olevan yksi ainoa. (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3)

        Jos jaikali olisi uskossa Jumalaan niin hän ei tälläisiä todistuksia Jumalaa vastaan hakisi.

        On järjetöntä luulla että niitä on Jumalan Sanassa!

        Kahta eri tietoa Jumalasta ei Raamatussa ole muutoin kuin sen vääristelyn ja väärentämisen ja tahallisen väärinymmärtämisen kautta.

        Miksi yksikään kirkkokunta Suomessa ei kiistä kolminaisuusoppia? Ainoastaan Jehovan todistajat opettavat kuten sinä.


      • jaikalii91
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Et huomaa ettei Kristuksen oppi ole järkeisoppi ja että se ymmärretään vain Hengen opettamana 1 Kor 2:4-15)."

        Kristuksen opilla ja jaikalin opeilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, sen noista sepustuksista tajuaa alta aikayksikön eikä valehtelijoilla ole Pyhää Henkeä joka on Totuuden Henki.

        Järjettömyys ei ole mikään hyve. Paavali kirjoittaa ihmisistä jotka ovat kadottaneet totuuden ja menettäneet järkensä. Semmoisten ihmisten usko on kelvoton. (2 Tim 3:8)

        >>>Paavali kirjoittaa ihmisistä jotka ovat kadottaneet totuuden ja menettäneet järkensä. Semmoisten ihmisten usko on kelvoton. (2 Tim 3:8)<<<

        2 Tim 3. luvussa Paavalin todistus näistä "järkensä menettäneistä" ei mitenkään sovi uudestisyntyneisiin ihmisiin. "Järkensä menettäneet" (mitä käännöstä luet?) ovat kolmiyhteisen Jumalan vastustajia. He ovat Herran Jeesuksen Kristuksen kieltäjiä ja vastustajia, jumalattomia ihmisiä. Heillä ei siis ole Jumalaa.

        Jos sinä tulkitset muitakin Raamatun lukuja yhtä vapaasti ja mielivaltaisesti kuin tätä lukua, ei ihme että löydät Raamatusta aivan mitä vain tahdot löytää.

        2.Timoteuksen kirje:
        3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3:3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        3:6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        3:7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        3:8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        3:9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
        3:10 Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
        3:11 vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
        3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
        3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
        3:14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
        3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.


    • totuus_voittaa

      "Huomaa että, Jumala on VT:ssä Herra. UT:ssä Jeesus on Herra."

      Tämmöistä hämäystä voi käyttää jos ei tiedetä että Jumalan nimi VT:ssä, JHVH, "käännetään" suomenkielisissä Raamatuissa sanalla Herra.

      Se että Jeesus on Herra ei tarkoita sitä että hän on Jumala.

      Tämän näkee esimerkiksi tästä raamatunkohdasta:

      "meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät." (1 Kor 8:6)

      samoin tästä:

      "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

      • Huomaa että UT:n alkukieli on kreikka, siksi siellä ei käytetä termiä JHVH vaan Kyrios, Herra. Septuagintassa on tuo JHVH käännetty samalla kreikan sanalla Kyrios. Jeesusta kutsutaan siis UT:ssa Jumalan nimellä.


    • Alhainen

      Luuk.1:32. Biblia (1776). Sen pitää oleman suuren ja pitää kutsuman Ylimmäisen Pojaksi. Ja Herra Jumala antaa hänelle, hänen isänsä istuimen. (Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen). 1938, käännökseen lisätty tämä, ja Ylimmäinenkin muuttunut.

    • oipoi

      Jeesus on äpäräkersa joka maatui n 2000 vuotta sitten riehuttuaan aikansa. Turha mediahahmo.

    • tietotuusjaelämä

      Jeesus sanoi:
      Joh. 20:17
      Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

      Siinäpä teille Jeesuksen totuutta. Isä oli Hänenkin Jumala, jota nämä kolminaishihhulit eivät halua tunnustaa. No, se todistaa vain etteivät sellaiset usko Jeesukseen eli he ovat Jumalan vihoollisia väärine oppeineen. Pelkkiä eksyttäjiä ja saatanan kätyreitä.

    • Mielenkiintoista että tällä foorumilla minua pidetään harhaoppisena ja nimimerkkiäni vastaan hyökätään useamman aloituksen voimalla, koska opetan että meidän tulee pyhittää sapatinpäivä, mutta nämä areiolaiset kolminaisuuden kieltäjät saavat rellestää vapaasti. Ainoastaan Jehovan todistajat opettavat kuin he, ei yksikään kirkkokunta Suomessa.

      • totuus_voittaa

        Semmoinen "messiaaninen" jonka auktoriteetteja ovat Suomen kirkkokunnat on vähän hassu.

        "Pyhään Kolminaisuuteen" uskova "messiaaninen" on kuin jumalaan uskova ateisti, pihalla kuin lumiukko.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Semmoinen "messiaaninen" jonka auktoriteetteja ovat Suomen kirkkokunnat on vähän hassu.

        "Pyhään Kolminaisuuteen" uskova "messiaaninen" on kuin jumalaan uskova ateisti, pihalla kuin lumiukko.

        En ole väittänyt, että kirkkokunnat olisivat minun auktoriteetteja. Toin vain esille, että yksikään kristillinen kirkkokunta ei kiistä kolminaisuutta. Miksei messiaaninen voisi uskoa kolminaisuuteen?


    • tietotuusjaelämä

      Et sinä ainakaan ole uskovainen lainkaan koska et usko Jeesuksen sanaan.

      • totuus_voittaa

        Miten maailma voisi uskoa kun kristitytkään eivät usko kuten täällä näkee.


      • Lukekaapa

        Kuka on kristitty?


      • Lukekaapa kirjoitti:

        Kuka on kristitty?

        Kaikki jotka uskovat että Jeesus on Jumala ja Jumala on kolmiyhteinen.


      • RaamatunOpetus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki jotka uskovat että Jeesus on Jumala ja Jumala on kolmiyhteinen.

        Tuo on sinun määritelmäsi, mutta Jeesuksen ensimmäiset seuraajat eivät kolminaisuusopista tienneet mitään, ja silti heitä sanottiin kristityiksi.

        Ap. t. 11:26 ja löydettyään toi hänet Antiokiaan. Yhdessä he toimivat seurakunnan keskuudessa kokonaisen vuoden, ja suuri joukko ihmisiä sai heiltä opetusta. Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki jotka uskovat että Jeesus on Jumala ja Jumala on kolmiyhteinen.

        Voi olla että kristitty erinäisten kirkkojen määritelmien mukaan on se joka uskoo että "Jeesus on Jumala ja Jumala on kolmiyhteinen"

        Eri asia on se mikä usko antaa elämän, onko se "Jeesus on Jumala ja Jumala on kolmiyhteinen" -usko?

        Ei ole, sillä opilla ei pelastu kukaan.

        Johanneksen evankeliumi sanoo mitä pitää uskoa jotta saa elämän:

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Jeesus sanoo: "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. (Joh 17:3)

        Ainoan todellisen Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen tunteminen on elämä. Jeesuksen Jumaluuteen ja kolmiyhteiseen Jumalaan uskominen ei sitä ole tuon sanan mukaan.

        Tämä pitäisi ymmärtää varoituksena, mutta kuuroille korville menee.


      • saviseutulainen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Voi olla että kristitty erinäisten kirkkojen määritelmien mukaan on se joka uskoo että "Jeesus on Jumala ja Jumala on kolmiyhteinen"

        Eri asia on se mikä usko antaa elämän, onko se "Jeesus on Jumala ja Jumala on kolmiyhteinen" -usko?

        Ei ole, sillä opilla ei pelastu kukaan.

        Johanneksen evankeliumi sanoo mitä pitää uskoa jotta saa elämän:

        "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

        Jeesus sanoo: "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. (Joh 17:3)

        Ainoan todellisen Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen tunteminen on elämä. Jeesuksen Jumaluuteen ja kolmiyhteiseen Jumalaan uskominen ei sitä ole tuon sanan mukaan.

        Tämä pitäisi ymmärtää varoituksena, mutta kuuroille korville menee.

        >>Jeesus sanoo: "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. (Joh 17:3)<<

        Mistä Jumala lähetti Jeesuksen Kristuksen? Mistä Jeesus Kristus tuli?
        Mihin Hän palasi? Mistä Hän tulee takaisin?

        Vastaisitko näihin yksinkertaisiin kysymyksiin nm. "totuus_voittaa"!?


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>Jeesus sanoo: "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. (Joh 17:3)<<

        Mistä Jumala lähetti Jeesuksen Kristuksen? Mistä Jeesus Kristus tuli?
        Mihin Hän palasi? Mistä Hän tulee takaisin?

        Vastaisitko näihin yksinkertaisiin kysymyksiin nm. "totuus_voittaa"!?

        Eikö paras vastaus ole se mitä Jeesus itse sanoo, saviseutulainen voi lukea sen evankeliumista: Joh 6:38, 6:41, 6:50, 6:51, 6:58.

        Jeesus tuli taivaasta.

        Älä nyt rupea vänkäämään tästä mitään muuta kilometrien pituisilla sitaateilla rovasti N.N:ltä tai mistään muusta lähteestä. Sensijaan voit vastata näihin kysymyksiin: Onko Jumala yksi ainoa niinkuin hän sanoo "... sillä minä olen Jumala, eikä toista ole (Jesaja 45:22) vai eikö ole, onko Jeesus Jumala vai Jumalan Poika? Mitä Jeesus itse sanoi olevansa?


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>Jeesus sanoo: "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. (Joh 17:3)<<

        Mistä Jumala lähetti Jeesuksen Kristuksen? Mistä Jeesus Kristus tuli?
        Mihin Hän palasi? Mistä Hän tulee takaisin?

        Vastaisitko näihin yksinkertaisiin kysymyksiin nm. "totuus_voittaa"!?

        saviseutulainen kysyy kärkkäästi mutta ei vastaa kun häneltä itseltään kysytään.

        Ei ole vaikea arvata miksi hän ei vastaa kysymyksiin.

        Jos hän uskoisi Jumalaa joka sanoo " sillä minä olen Jumala, eikä toista ole" (Jesaja 45:22) hän joutuisi kieltämään Kirkon opin joka sanoo että on toinen ja on kolmaskin Jumala.

        Jos saviseutulainen olisi uskonut Jeesusta joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) niin hän ei voisi sanoa että "Jeesus on Jumala".

        Tämä voi olla syy miksi hän ei vastaa, tai sitten ei ole vaan ehtinyt.

        Jos vastaa niin arvaan että siirtää kysymykset joksikin muuksi ja latelee päälle pitkät luvut Raamatusta joilla hän luulee pääsevänsä pälkähästä. Varmuuden vuoksi vielä lukee muutaman sivun rovasti Peltolaa tai Roseniusta ja jotain teologian tohtoria. Näin on taas päästy yli epämiellyttävistä kysymyksistä.

        Epämiellyttävä kysymyshän on se että kuinka ihminen voi olla kristitty uskomatta Jumalaa ja Jeesusta. Usko on jonkun asian totena pitämistä eli tässä tapauksessa Jumalan ja Jeesuksen sanojen totena pitämistä, muunlainen "usko" on huuhaata vaikka sitä miksi tahansa "eläväksi uskoksi" sanottaisiin.

        Mitään tämmöistä loputonta "keskustelua" ei olisi jos olisi uskottu Jeesuksen olevan sitä mitä hän itse sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Näille "krisityille" ei ihminen Kristus Jeesus kelpaa välittäjäksi heidän ja Jumalan välillä, ei vaikka Raamattu sanoo että: "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Kirkon oppi (ev.lut, helluntailaisuus, katolisuus ym. ovat kaikki samaa) on heille rakkaampi kuin ikuinen elämä jonka Jeesus sanoo olevan sitä: "että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen" (Joh 17:3)

        Ainoa todellinen Jumala, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä ei kelpaa, pitää olla kolminaisuus.

        Jumalan lähettämä Jeesus Kristus ei kelpaa. Jumalan heidän opin mukaan piti tulla itse, muutoin ei heillä ole pelastusta.


      • aploodeja
        totuus_voittaa kirjoitti:

        saviseutulainen kysyy kärkkäästi mutta ei vastaa kun häneltä itseltään kysytään.

        Ei ole vaikea arvata miksi hän ei vastaa kysymyksiin.

        Jos hän uskoisi Jumalaa joka sanoo " sillä minä olen Jumala, eikä toista ole" (Jesaja 45:22) hän joutuisi kieltämään Kirkon opin joka sanoo että on toinen ja on kolmaskin Jumala.

        Jos saviseutulainen olisi uskonut Jeesusta joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) niin hän ei voisi sanoa että "Jeesus on Jumala".

        Tämä voi olla syy miksi hän ei vastaa, tai sitten ei ole vaan ehtinyt.

        Jos vastaa niin arvaan että siirtää kysymykset joksikin muuksi ja latelee päälle pitkät luvut Raamatusta joilla hän luulee pääsevänsä pälkähästä. Varmuuden vuoksi vielä lukee muutaman sivun rovasti Peltolaa tai Roseniusta ja jotain teologian tohtoria. Näin on taas päästy yli epämiellyttävistä kysymyksistä.

        Epämiellyttävä kysymyshän on se että kuinka ihminen voi olla kristitty uskomatta Jumalaa ja Jeesusta. Usko on jonkun asian totena pitämistä eli tässä tapauksessa Jumalan ja Jeesuksen sanojen totena pitämistä, muunlainen "usko" on huuhaata vaikka sitä miksi tahansa "eläväksi uskoksi" sanottaisiin.

        Mitään tämmöistä loputonta "keskustelua" ei olisi jos olisi uskottu Jeesuksen olevan sitä mitä hän itse sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Näille "krisityille" ei ihminen Kristus Jeesus kelpaa välittäjäksi heidän ja Jumalan välillä, ei vaikka Raamattu sanoo että: "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Kirkon oppi (ev.lut, helluntailaisuus, katolisuus ym. ovat kaikki samaa) on heille rakkaampi kuin ikuinen elämä jonka Jeesus sanoo olevan sitä: "että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen" (Joh 17:3)

        Ainoa todellinen Jumala, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä ei kelpaa, pitää olla kolminaisuus.

        Jumalan lähettämä Jeesus Kristus ei kelpaa. Jumalan heidän opin mukaan piti tulla itse, muutoin ei heillä ole pelastusta.

        Aploodit sinulle,tuo savisutelainen on niiiin ärsyttävä,esiintyy muillakin nimimerkeillä.Kommenttisi on rukihista leipää.


      • saviseutulainen

        Saviseutulainen kirjoittaa tasan yhdellä nimimerkillä - ja tuo nimerkki on saviseutulainen!


      • saviseutulainen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Eikö paras vastaus ole se mitä Jeesus itse sanoo, saviseutulainen voi lukea sen evankeliumista: Joh 6:38, 6:41, 6:50, 6:51, 6:58.

        Jeesus tuli taivaasta.

        Älä nyt rupea vänkäämään tästä mitään muuta kilometrien pituisilla sitaateilla rovasti N.N:ltä tai mistään muusta lähteestä. Sensijaan voit vastata näihin kysymyksiin: Onko Jumala yksi ainoa niinkuin hän sanoo "... sillä minä olen Jumala, eikä toista ole (Jesaja 45:22) vai eikö ole, onko Jeesus Jumala vai Jumalan Poika? Mitä Jeesus itse sanoi olevansa?

        Minä uskon, että Jeesus on Kristus, lihaan tullut Jumalan Poika. "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: Jokainen henki, joka tunnustaa, että Jeesus on Kristus, lihaan tullut, on Jumalasta. Eikä yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ole Jumalasta, vaan se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa ja se on jo maailmassa".


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        Minä uskon, että Jeesus on Kristus, lihaan tullut Jumalan Poika. "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: Jokainen henki, joka tunnustaa, että Jeesus on Kristus, lihaan tullut, on Jumalasta. Eikä yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ole Jumalasta, vaan se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa ja se on jo maailmassa".

        Tämä lihaan tulemisen tunnustaminen tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen tunnustamista ihmiseksi.

        Onko asia näin saviseutulainen?


      • saviseutulainen

        Kyllå tarkoittaa, juuri sitä se tarkoittaa. Jumalan Poika, Jumalan luota, JUMALASTA, lähtenyt tuli ihmisen osaan, ihmisenä - jumaluuttaan menettämättä ( sikisi Pyhästä Hengestä lihallisen äitinsä kohtuun ) - täyttämään täydellisesti sovitus - ja lunastustyönsä langenneen, synnin orjuudessa rypevän, kadotuksen oman maailman- meidän - edestämme. Joh.3:16 Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        Kyllå tarkoittaa, juuri sitä se tarkoittaa. Jumalan Poika, Jumalan luota, JUMALASTA, lähtenyt tuli ihmisen osaan, ihmisenä - jumaluuttaan menettämättä ( sikisi Pyhästä Hengestä lihallisen äitinsä kohtuun ) - täyttämään täydellisesti sovitus - ja lunastustyönsä langenneen, synnin orjuudessa rypevän, kadotuksen oman maailman- meidän - edestämme. Joh.3:16 Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sieltä se tuli mitä epäilinkin, "jumaluuttaan menettämättä" tarkoittaa luultavasti samaa kuin "100% Jumala ja 100% ihminen" eli kaksiluonto-oppia, eli sitä että Jeesus on Jumala itse ihmishahmossa eikä ihminen, Jumalan Poika.

        Välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on kuitenkin Jumalan Sanan mukaan ihminen Kristus Jeesus. Tätä ei uskota, yhtä vähän kuin sitä että Jumala on yksi mikä lukee samassa jakeessa, 1 Tim 2:5.

        Tämän lisäksi saviseutulaisen jumala luullakseni on "Pyhä Kolminaisuus" kuten aiemminkin vaikka Jumalan seurakunnalla oli "vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6) ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus".

        Vaikeaa tai jopa mahdotonta on ihmisen tulla uskoon kun jo on uskossa, mutta väärässä uskossa.

        Sellaista uskoa Jeesukseen Kristukseen ei voi olla jossa hylätään Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, ainoa totinen Jumala. (Joh 17:1-3)


      • saviseutulainen

        Älä luule yhtään mitään äläkä etenkään toisten uskovien puolesta. Minun jumalani ( kuten halveksuen pienellä kirjoitat ) ei ole Pyhä Kolminaisuus( jonka ivaten kirjoitat isolla ). Minun Jumalani on Kaikkivaltias Jumala, taivaan ja maan Luoja, meidän Taivaallinen Isämme, joka ON, OLLUT ON JA OLEVA ON.


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        Älä luule yhtään mitään äläkä etenkään toisten uskovien puolesta. Minun jumalani ( kuten halveksuen pienellä kirjoitat ) ei ole Pyhä Kolminaisuus( jonka ivaten kirjoitat isolla ). Minun Jumalani on Kaikkivaltias Jumala, taivaan ja maan Luoja, meidän Taivaallinen Isämme, joka ON, OLLUT ON JA OLEVA ON.

        Ei ollut luulottelua vaan perustuu saviseutulaisen aikaisempiin viesteihin joista ei saa selvää siitä kuka on kaikkivaltias Jumala joka ON, OLLUT ON JA OLEVA ON.

        Saviseutulainen piilottelee valheitaan paatoksellisuuden ja Raamatun sitaattien taakse joita hän ei ymmärrä, kuten "lihaan tulemista" jonka hän luulee tarkoittavan Jumalana tulemista.

        Se minkä on jättänyt väliin ovat kilometrinpituiset sitaatit rovasti Paavolalta ja muilta "jumaluusoppineilta", eli jotain edistystä on tapahtunut.


    • Todistajanlapsenlapsi

      Mikä jumala huutaa viimeisinä sanoinaan "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"? ... Jos Jumala antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi ja, jos on kielletty pitämästä muita jumalia, niin eikö olisi ristiriitaista väittää, ettei poikaa edes ollut olemassakaan, vaan hän onkin myös itse jumala?

      Jumalan poika voi olla Jumalan kanssa, mutta Isä-Jumala hän ei ole, ja kuten jokainen tietää, on kielletty pitämästä muita jumalia. On vain yksi Jumala, Taivaallinen Isämme.

      • jaikaliii91

        Jos sinä olet syntynyt Jumalan Sansta, Jumalan Sana on sinun Isäsi.
        Jos sinä olet syntynyt Pyhästä Hegestä, Pyhä Heki on sinun Isäsi.
        Jos sinä olet syntynyt Jumalasta, Jumala on sinun Isäsi.

        Mistä näistä kolmesta persoonasta Raamattu todistaa ettei uskova ole syntynyt?
        Jos uskova on syntynyt Raamatun Sanan mukaan kaikista näistä kolmesta, kaikki nämä kolme ovat uskovan taivaallinen Isä.


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Jos sinä olet syntynyt Jumalan Sansta, Jumalan Sana on sinun Isäsi.
        Jos sinä olet syntynyt Pyhästä Hegestä, Pyhä Heki on sinun Isäsi.
        Jos sinä olet syntynyt Jumalasta, Jumala on sinun Isäsi.

        Mistä näistä kolmesta persoonasta Raamattu todistaa ettei uskova ole syntynyt?
        Jos uskova on syntynyt Raamatun Sanan mukaan kaikista näistä kolmesta, kaikki nämä kolme ovat uskovan taivaallinen Isä.

        Raamatun mukaan uskova on syntynyt Sanasta ja Hengestä so. Jumalasta.
        Silloin Jumala on Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitetu lihassa.

        Sana ei ole Isästä (Jumalasta) erillinen eikä Henki ole Isästä erillinen.
        Jeesus, Jumalan Sana, sanoi -Minä ja Isä (Henki) olemme yksi. Sana ja Henki on yksi Jumala ja yksi Herra.

        Meillä ei siis ole kolmea Jumalaa. On yksi Jumala joka on ilmoittanut itsensä lihassa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Ihmisenä Hän on Ihmisen ja Jumalan Poika.
        Iankaikkisuudessa ennen lihaksi tulemistaa Hän oli ja on Herra Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

        IIlm 1:1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. "Minä olen A ja O", sanoo HERRA JUMALA JOKA ON JA JOKA OLI JA JOKA TULEVA ON, KAIKKIVALTIAS.

        :12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        1:13 ja lampunjalkain keskellä IHMISEN POJAN MUOTOISEN, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja HÄNEN SILMÄNSÄ NIINKUIN TULEN LIEKKI;
        1:15 HÄNEN JALKANSA olivat ahjossa HEHKUVAN, KIILTÄVÄN VASKEN KALTAISET, ja HÄNEN ÄÄNENSÄ OLI NIIN KUIN PALJOJEN VETTEN PAUHINA.
        1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen KASVONSA OLIVAT NIINKUIN AURINKO, kun se täydeltä terältä paistaa.
        1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! MINÄ OLEN ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN,
        1:18 ja minä elän; ja MINÄ OLIN KUOLLUT, ja katso, MINÄ ELÄN AINA JA IANKAIKKISESTI, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.


      • jaikalii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Raamatun mukaan uskova on syntynyt Sanasta ja Hengestä so. Jumalasta.
        Silloin Jumala on Sana ja Henki, ilmestynyt ja ilmoitetu lihassa.

        Sana ei ole Isästä (Jumalasta) erillinen eikä Henki ole Isästä erillinen.
        Jeesus, Jumalan Sana, sanoi -Minä ja Isä (Henki) olemme yksi. Sana ja Henki on yksi Jumala ja yksi Herra.

        Meillä ei siis ole kolmea Jumalaa. On yksi Jumala joka on ilmoittanut itsensä lihassa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Ihmisenä Hän on Ihmisen ja Jumalan Poika.
        Iankaikkisuudessa ennen lihaksi tulemistaa Hän oli ja on Herra Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

        IIlm 1:1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. "Minä olen A ja O", sanoo HERRA JUMALA JOKA ON JA JOKA OLI JA JOKA TULEVA ON, KAIKKIVALTIAS.

        :12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        1:13 ja lampunjalkain keskellä IHMISEN POJAN MUOTOISEN, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja HÄNEN SILMÄNSÄ NIINKUIN TULEN LIEKKI;
        1:15 HÄNEN JALKANSA olivat ahjossa HEHKUVAN, KIILTÄVÄN VASKEN KALTAISET, ja HÄNEN ÄÄNENSÄ OLI NIIN KUIN PALJOJEN VETTEN PAUHINA.
        1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen KASVONSA OLIVAT NIINKUIN AURINKO, kun se täydeltä terältä paistaa.
        1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! MINÄ OLEN ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN,
        1:18 ja minä elän; ja MINÄ OLIN KUOLLUT, ja katso, MINÄ ELÄN AINA JA IANKAIKKISESTI, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        Sak 14:3 Ja HERRA ON LÄHTEVÄ LIIKKEELLE ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        14:4 HÄNEN JALKANSA seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin

        Sak 12:9-10 Mutta sinä päivänä MINÄ TAHDON HÄVITTÄÄ kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja MINÄ VUODATAN Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle ARMON JA RUKOUKSEN HENGEN. HE KATSOVAT MINUUN, JONKA HE OVAT LÄVISTÄNEET. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.


      • totuus_voittaa
        jaikalii91 kirjoitti:

        Sak 14:3 Ja HERRA ON LÄHTEVÄ LIIKKEELLE ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        14:4 HÄNEN JALKANSA seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin

        Sak 12:9-10 Mutta sinä päivänä MINÄ TAHDON HÄVITTÄÄ kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja MINÄ VUODATAN Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle ARMON JA RUKOUKSEN HENGEN. HE KATSOVAT MINUUN, JONKA HE OVAT LÄVISTÄNEET. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Raamattua ei voi kääntää Jumalaa vastaan!

        jaikali luulee että voi.

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jeesus itse sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        jaikali sanoo: "Jeesus on Jumala"

        Valitkaa siitä ketä haluatte uskoa.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Raamattua ei voi kääntää Jumalaa vastaan!

        jaikali luulee että voi.

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jeesus itse sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        jaikali sanoo: "Jeesus on Jumala"

        Valitkaa siitä ketä haluatte uskoa.

        Raamattu sanoo about miljoona kertaa että Jeesus on Jumala, kuten olen aloituksessa osoittanut Raamatusta, mutta te Jehovan todistajat että hyväksy Raamatun selvää todistusta.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamattu sanoo about miljoona kertaa että Jeesus on Jumala, kuten olen aloituksessa osoittanut Raamatusta, mutta te Jehovan todistajat että hyväksy Raamatun selvää todistusta.

        "Raamattu sanoo about miljoona kertaa että Jeesus on Jumala"

        Eli Raamatun siis voi kääntää Jeesusta vastaan.
        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Eipäs ollutkaan Jumalan Poika vaan olikin Jumala itse, Kristitty.net on sen Raamatulla todistanut about miljoona kertaa.


      • jaikaliii91
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamattu sanoo about miljoona kertaa että Jeesus on Jumala, kuten olen aloituksessa osoittanut Raamatusta, mutta te Jehovan todistajat että hyväksy Raamatun selvää todistusta.

        Ei näille ihmisille hyödytä todistaa Jeesusta Jumalaksi koska he eivät hyväksy Raamatun todistusta Hänestä. He jättävät huomiotta kaikki sellaiset jakeet. He eivät välitä kuinka paljon Raamattu, ja Jeesus itse todistaa jumaluudestaan. Ne jakeet eivät merkitse heille mitään. Heidän oma oppinsa menee Raamatun Sanan yläpuolelle. Mutta hyvin sinä ja jotkut muutkin olette todistaneet minä siinä rinnalla. Mutta näyttää olevan turhaa vaivaa. Kyllä tiedän, kyllä tiedä, kerromme vilpittömille ihmisille mitä Raamattu sanoo etteivät nämä eksyttäjät eksyttäisi vilpittömiä Raamattuun perehtymättömiä sieljuja. Ainahan on se vaara että he saavat jonkun sielun vakuutetuksi omasta opistaan. Se kun menee järkeen ja on niin järkevää. Uskon että Jumala on tahallaan kirjoituttanut Raamatun niin että ne ihmiset, jotka eivät rakasta Häntä, eksyvät. Se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa automaattisesti Jumalan Poikaa. Hän ei ryhdy varmasti kieltämään Häntä aktiivisesti voimakkasti ja jatkuvasti ja julkiesti.


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ei näille ihmisille hyödytä todistaa Jeesusta Jumalaksi koska he eivät hyväksy Raamatun todistusta Hänestä. He jättävät huomiotta kaikki sellaiset jakeet. He eivät välitä kuinka paljon Raamattu, ja Jeesus itse todistaa jumaluudestaan. Ne jakeet eivät merkitse heille mitään. Heidän oma oppinsa menee Raamatun Sanan yläpuolelle. Mutta hyvin sinä ja jotkut muutkin olette todistaneet minä siinä rinnalla. Mutta näyttää olevan turhaa vaivaa. Kyllä tiedän, kyllä tiedä, kerromme vilpittömille ihmisille mitä Raamattu sanoo etteivät nämä eksyttäjät eksyttäisi vilpittömiä Raamattuun perehtymättömiä sieljuja. Ainahan on se vaara että he saavat jonkun sielun vakuutetuksi omasta opistaan. Se kun menee järkeen ja on niin järkevää. Uskon että Jumala on tahallaan kirjoituttanut Raamatun niin että ne ihmiset, jotka eivät rakasta Häntä, eksyvät. Se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa automaattisesti Jumalan Poikaa. Hän ei ryhdy varmasti kieltämään Häntä aktiivisesti voimakkasti ja jatkuvasti ja julkiesti.

        Lisäisin edelliseen vielä: Jumala varjelee eksytyksiltä ne ihmiset, jotka rakastavat Häntä ja Jeesusta Kristusta katoamattomuudessa. Pyhä Henki ilmoittaa hänelle Pojan ja Poika ilmoittaa isän. Niin vilpitön Herraa rakastava ja kunnioittava uskova oppii tuntemaan Jumalan. Silloin hänelle on täydellinen mahdottomuus ryhtyä alentamaan ja pilkkaamaan Herraa Jeesusta Kristusta.

        Minä olen sitä mieltä, ja uskon Raamatun tukevan tätä käsitystä, että kukaan ihminen ei voi liioitella korottaessaan ja ylistäessään ja kehuessaan ja kertoessaan kuinka suuri Hän on. Pyhän Hengen ei tarvitse koskaan toppuutella Jeesusta korottavaa ja ylistävää ihmistä. Et voi ylistää ja korottaa Häntä suuremmaksi ja korkeammaksi olennoksi mitä Hän on. Hän kun on "Minä Olen" Kaikkivaltias Jumala ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

        "Minä Olen" sisältää kaiken. Kukaan ei voi liioitella Häntä kehuessaan.


      • totuus_voittaa
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ei näille ihmisille hyödytä todistaa Jeesusta Jumalaksi koska he eivät hyväksy Raamatun todistusta Hänestä. He jättävät huomiotta kaikki sellaiset jakeet. He eivät välitä kuinka paljon Raamattu, ja Jeesus itse todistaa jumaluudestaan. Ne jakeet eivät merkitse heille mitään. Heidän oma oppinsa menee Raamatun Sanan yläpuolelle. Mutta hyvin sinä ja jotkut muutkin olette todistaneet minä siinä rinnalla. Mutta näyttää olevan turhaa vaivaa. Kyllä tiedän, kyllä tiedä, kerromme vilpittömille ihmisille mitä Raamattu sanoo etteivät nämä eksyttäjät eksyttäisi vilpittömiä Raamattuun perehtymättömiä sieljuja. Ainahan on se vaara että he saavat jonkun sielun vakuutetuksi omasta opistaan. Se kun menee järkeen ja on niin järkevää. Uskon että Jumala on tahallaan kirjoituttanut Raamatun niin että ne ihmiset, jotka eivät rakasta Häntä, eksyvät. Se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa automaattisesti Jumalan Poikaa. Hän ei ryhdy varmasti kieltämään Häntä aktiivisesti voimakkasti ja jatkuvasti ja julkiesti.

        "Se kun menee järkeen ja on niin järkevää. "

        On tosiaan järkevää uskoa Jumalaa ennemmin kuin jaikalia.

        Jumala todistaa Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        jaikali todistaa Raamatun avulla että Jumala on väärässä, Jeesus onkin Jumala itse.

        "Se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa automaattisesti Jumalan Poikaa. Hän ei ryhdy varmasti kieltämään Häntä aktiivisesti voimakkasti ja jatkuvasti ja julkiesti."

        Juuri tätä on jaikali tehnyt kymmenen vuotta näillä palstoilla.

        Harhaoppiset tuomitsevat itse itsensä!


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Lisäisin edelliseen vielä: Jumala varjelee eksytyksiltä ne ihmiset, jotka rakastavat Häntä ja Jeesusta Kristusta katoamattomuudessa. Pyhä Henki ilmoittaa hänelle Pojan ja Poika ilmoittaa isän. Niin vilpitön Herraa rakastava ja kunnioittava uskova oppii tuntemaan Jumalan. Silloin hänelle on täydellinen mahdottomuus ryhtyä alentamaan ja pilkkaamaan Herraa Jeesusta Kristusta.

        Minä olen sitä mieltä, ja uskon Raamatun tukevan tätä käsitystä, että kukaan ihminen ei voi liioitella korottaessaan ja ylistäessään ja kehuessaan ja kertoessaan kuinka suuri Hän on. Pyhän Hengen ei tarvitse koskaan toppuutella Jeesusta korottavaa ja ylistävää ihmistä. Et voi ylistää ja korottaa Häntä suuremmaksi ja korkeammaksi olennoksi mitä Hän on. Hän kun on "Minä Olen" Kaikkivaltias Jumala ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

        "Minä Olen" sisältää kaiken. Kukaan ei voi liioitella Häntä kehuessaan.

        Ne ihmiset, jotka eivät pidä Herraa rakkaana, Paavali kiroaa. Ja Paavali julistaa Jeesuksen Kristuksen Herraksi.

        1 Kor 16:22 "Jos joku ei pidä Herraa rakkaana, hän olkoon kirottu! Maran ata."


      • totuus_voittaa
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ei näille ihmisille hyödytä todistaa Jeesusta Jumalaksi koska he eivät hyväksy Raamatun todistusta Hänestä. He jättävät huomiotta kaikki sellaiset jakeet. He eivät välitä kuinka paljon Raamattu, ja Jeesus itse todistaa jumaluudestaan. Ne jakeet eivät merkitse heille mitään. Heidän oma oppinsa menee Raamatun Sanan yläpuolelle. Mutta hyvin sinä ja jotkut muutkin olette todistaneet minä siinä rinnalla. Mutta näyttää olevan turhaa vaivaa. Kyllä tiedän, kyllä tiedä, kerromme vilpittömille ihmisille mitä Raamattu sanoo etteivät nämä eksyttäjät eksyttäisi vilpittömiä Raamattuun perehtymättömiä sieljuja. Ainahan on se vaara että he saavat jonkun sielun vakuutetuksi omasta opistaan. Se kun menee järkeen ja on niin järkevää. Uskon että Jumala on tahallaan kirjoituttanut Raamatun niin että ne ihmiset, jotka eivät rakasta Häntä, eksyvät. Se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa automaattisesti Jumalan Poikaa. Hän ei ryhdy varmasti kieltämään Häntä aktiivisesti voimakkasti ja jatkuvasti ja julkiesti.

        "Ei näille ihmisille hyödytä todistaa Jeesusta Jumalaksi koska he eivät hyväksy Raamatun todistusta Hänestä."

        Etkö ole vieläkään huomannut Jeesuksen todistusta? Sekin on Raamatussa, Joh 10:36; "Minä olen Jumalan Poika"

        Entä Jumalan todistus, sekin on Raamatussa; "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Joko rupeaa kirkastumaan?


      • totuus_voittaa
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ne ihmiset, jotka eivät pidä Herraa rakkaana, Paavali kiroaa. Ja Paavali julistaa Jeesuksen Kristuksen Herraksi.

        1 Kor 16:22 "Jos joku ei pidä Herraa rakkaana, hän olkoon kirottu! Maran ata."

        Sellainen joka pitää Herraa Jeesusta rakkaana uskoo hänen sanansa: "Minä olen Jumalan Poika"

        Sinä et usko.


      • jaikaliii91
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Se kun menee järkeen ja on niin järkevää. "

        On tosiaan järkevää uskoa Jumalaa ennemmin kuin jaikalia.

        Jumala todistaa Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        jaikali todistaa Raamatun avulla että Jumala on väärässä, Jeesus onkin Jumala itse.

        "Se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa automaattisesti Jumalan Poikaa. Hän ei ryhdy varmasti kieltämään Häntä aktiivisesti voimakkasti ja jatkuvasti ja julkiesti."

        Juuri tätä on jaikali tehnyt kymmenen vuotta näillä palstoilla.

        Harhaoppiset tuomitsevat itse itsensä!

        ihin sinä panet ne jakeet jotka todistavat Jeesuksen Jumalaksi? Mihin sinä panet ne jakeet joissa Jeesus itse sanoo juutalaisille olevansa "Minä Olen" Jumala?
        Etkö sinä näe mitä niissä lukee vai etkä hyväksy niitä jakeita? Oletko niin kiinni ja lukkiutunut omaan käsityksesi ettei edes Jumalan Sana ja Pyhä Henki pääse sydämesi lukkojen läpi? Onko vaikea nähdä mitä Raamattu todistaa Pojasta?

        Uskon kautta Sanaan ihminen oppii Jumalasta. Ilman uskoa Sanaan kukaan ei voi tulla tuntemaan Jumalaa. Et voi hyljätä yhtä Raamatun jaetta ja uskoa toista. Sinä joko uskot ja otat vastaan koko Raamatun sellaisena kuin se on kirjoitettu sen kaikilta puolilta ja hyväksyt sen jokaisen jakeen Jumalan ilmoitukseksi, tai sinä hylkäät koko Raamatun.

        Jos hylkäät Raamatun Sanan, sinulla on miljardeja "totuuksia". Det är bara välja och vraka vilken sannin behagar dig bäst. Men allenast Jesus Kristus är Sanningen och i Honom är Guds sanning och Gud den allsmäktig.


      • jaikaliii91
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Sellainen joka pitää Herraa Jeesusta rakkaana uskoo hänen sanansa: "Minä olen Jumalan Poika"

        Sinä et usko.

        Ota selvää mitä merkitsee "Jumalan Poika".
        Kysy juutalaiselta rabbilta tai tutki Raamatusta.

        Mutta onhan täällä sinulle kerrottu etkä usko
        meidän etkä Raamatun todistusta. Uskoisitko
        rabbeja?


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ota selvää mitä merkitsee "Jumalan Poika".
        Kysy juutalaiselta rabbilta tai tutki Raamatusta.

        Mutta onhan täällä sinulle kerrottu etkä usko
        meidän etkä Raamatun todistusta. Uskoisitko
        rabbeja?

        Ensimmäinen ihminen, Aadam, oli maasta.
        Toinen ihminen, Jeesus Kristus, on itse Herra taivaasta.
        Vahempiarvoinen ei riittänyt sovittamaan koko maailman syntiä.

        "Luodakseen itsessään nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi tehden rauhan".
        Se, joka on Kristuksessa Jeesuksesssa, on uusi luomus, se mikä on vanhaa on kadonnut, uusi on tullut tilalle. Kaikki on Jumalasta joka on sovittanut maailman itsensä kanssa.

        1 Kor 15:47 "Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta."


    • Lukekaapa

      Itselläni on tapana rukoilla Jeesusta. Aina on apu tullut! Sen yhden ja merkittävimän kerran erityisesti! Kiitos minun Herrani ja Jumalani!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe