Tieto avioeron käsittelystä

ky.syjä

Mistä voin tietää onko vaimo saanut tiedon avioerohakemuksesta? Jätin hakemuksen yksin ja vaimon tietämättä. Aikaa kulunut avioerohakemuksen 1 vaiheen jättöpäivästä kohta 2 viikkoa. Saako hakija, siis minä palautetta ja kuinka pian? Ei tarvitse ehdottaa että kysy vaimolta.

14

445

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säälittävääpuhaa

      Ihanasti kyllä hoidat eron! On varmaan vanhemmat ylpeitä sinusta? Kannattaa se kertoa jos hakee eroa koska ei varmaan vaimosikaan tykkää kun saa tiedon. Raukkamaisinta mitä tiedän ettet voi puhua. Säälin seuraavaa kohdettasi! Jatka ihmeessä et ole aviomies vaan säälittävä ukkomies joka käy vieraissa. Nauti!

      • ketäsäälit

        Ai senkö takia tuollainen kirjoituksesi ja vastauksesi kun on nyt sattumoisin mies joka tekee tuon minkä vastaavasti naiset ovat tehneet lukuisesti.
        Eroistahan on yleensäkin 70% naisten aloittamia.
        Moni mies on nähnyt vain tyhjennetyn asunnon kun on tullut kotiin...


      • rykyz

        Minä kerroin(ex-)miehelle hakeneeni eroa. Siksipä hän viivytteli niin pitkään kuin mahdollista sen tiedoksisaannissa. Ap lienee viisaampi.


    • ky.syjä

      Jos jollakin olisi tietoa niin olisin kiitollinen. Käyn katsomassa myöhemmin.

    • kymysys

      Vaimon ilmeestä.

    • ky.syjä

      Asia kunnossa. Täältä on kai turha kysellä mitään muutakaan. Sen voi päätellä joistakin kommenteista. Ehkä jostakin löytyy palsta missä voi puhua ihan asiallisesti.

    • luetun_ymmärtäminen

      En nyt ymmärrä koko kysymystä.
      Oletko sinä muka tosiaan eroamassa kun et perusjuttuja tiedä, vai etkö sinä ymmärrä lukemaasi?

      Kun kirjoittaa googleen avioero, sieltä saa suoraan lukea miten homma toimii ja ätmähän sinun pitäisi tietää, jos kerran olet avioerohakemuksen jo tehnyt!

      "Jos hakemus on puolisoiden yhteinen, harkinta-aika alkaa kulua siitä, kun hakemus jätettiin tai saapui käräjäoikeudelle.
      Jos hakemuksen on tehnyt toinen puoliso yksin, harkinta-aika alkaa siitä, kun hakemus annettiin toiselle puolisolle tiedoksi. Käräjäoikeus ilmoittaa osapuolille harkinta-ajan alkamisesta ja siitä, miten osapuolten on toimittava, mikäli he haluavat lopullisen avioeron."

      Joten jos sulle ei ole tullu käräjäoikeudesta minkäänlaisia papereita, niin tuskinpa niitä on tullut sun vaimollekaan.

      Vai meinaatko että vaimosi tietää, mutta so what, sitä ei voisi vähempää kiinnostaa?

      • ky.syjä

        Juuri tätä minä tarkoitan kun sanoin että täällä ei kannata kysellä mitään. Perusasiat on selvillä ja kaikki muutkin tekniset asiat. Kiinnosti vaan aikataulu, että missä ajassa tieto tulee. Kannattaisi aina lukea aloitus tarkkaan ilman tunnekuohuja ja laskea vaikka sataan, ennen kuin kirjoittaa mitään. Minä sain tiedon muuta kautta. Älkää enää jatkako tätä ketjua kiitos.


      • luetun_ymmärtäminen
        ky.syjä kirjoitti:

        Juuri tätä minä tarkoitan kun sanoin että täällä ei kannata kysellä mitään. Perusasiat on selvillä ja kaikki muutkin tekniset asiat. Kiinnosti vaan aikataulu, että missä ajassa tieto tulee. Kannattaisi aina lukea aloitus tarkkaan ilman tunnekuohuja ja laskea vaikka sataan, ennen kuin kirjoittaa mitään. Minä sain tiedon muuta kautta. Älkää enää jatkako tätä ketjua kiitos.

        Kommenttiisi: kannattaa lukea aloitus ilman tunnekuohuja.

        Siis ovathan molemmat kysymyksesi tosi typeriä .. ja vielä typerämmiksi kysymyksesi muuttuvat ... jos sinulla jo kysyessäsi perusasiat olivat selvillä:

        Toistan sun kysymykset:
        1. Mistä voin tietää onko vaimo saanut tiedon avioerohakemuksesta?
        2. Saako hakija, siis minä palautetta ja kuinka pian?

        Nämä asiathan kerrottiin niissä avioerohakemuslomakkeen perusläplätyksissä :).


    • rykyz

      Tiedon saat siitä käräjäoikeudesta mihin jätit hakemuksen.

      • rykyz

        Tarkennusta: siis tiedon saat ensialkuun kysymällä. Ositus menee hakemuksen käräoikeuteen jättöpäivän mukaan. 1. vaiheen harkinta-aika alkaa siitä päivästä, jolloin vaimosi on saanut hakemuksen tiedoksi. Siitä tulee kyllä virallinen paperi kotiin "automaattisesti" jossain vaiheessa. Jos vaimosi haluaa vetkutella tiedoksiannossa niin se onnistuu melko pitkään.


    • 3323232

      Käräjäoikeudesta. Meillä vaimo ei ottanut vastaan kahta tiedoksiantoa tai asiamiestä. Lopulta paperit meni jonnekin poliisiasemalle. Aikaa taisi kulua kokonaisuudessaan noin 3-4 kuukautta ennen kuin avioeroon tuomitiin. Vaimo ei missään vaiheessa ottanut vastaan papereita.

      Kävi kuitenkin niin, että olemme edelleen yhdessä...asiat menee välillä todella oudosti...

    • Typeräukonrääpäle

      Aika sikamaista menoa hakea yksin eroa ja vielä jättää kertomatta? Voin kuvitella vaimon ilmeen kun ilmoittavat! Onneksi olkoon hienosti hoidat! Toivottavasti teillä ei olelapsia jotta voisivat nuo lapset ylpeitä isästään? Ei se kannata kertoa puolisolleen missään mielessä että on eroa hakenut. Perkele vie vielä tuhkat pesästä jos tietäisi sinun hakevan eroa. Upeasti arvostat puolisoasi. Vau oletko niitä Ukkomiehiä "jotka unohtavat kertoa kotona miten asiat ovat? Ette ainakaan ystävinä eroa jos sekin pitää salata? Nyt kaikki kakkoset jotka jyystää ukkomiestä kohta vapaalla markkinoilla. Olkaa kieli pitkällä!

      • piuui

        Aika sairas kommenttisi.

        Jos ap arvostaisi puolisoaan, tuskin hän olisi eroa hakenut... Ja onko tullut mieleen, että ap:n puoliso on omalla käytöksellään aiheuttanut sen, ettei ap kerro hakeneensa eroa? Katsos, kun erosta puhuminen ihmiselle, joka ei halua erota, on samanlaista kun puhuisi seinille. Paljon dramaattisempaa vain.

        Tuossa edellä kirjoitettiin: "Minä kerroin(ex-)miehelle hakeneeni eroa. Siksipä hän viivytteli niin pitkään kuin mahdollista sen tiedoksisaannissa. Ap lienee viisaampi. " Yhdyn tähän. Tein saman virheen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe