TÖÖT! Perheenäiti veti herneen nenään!

haluton_911mies

Sanotaan, että alle nopeusrajoituksen saa ajaa. Tämän tiesi myös porilainen perheenäiti, joka kiusallaan ajoi vanhalla Toyota Avensiksellaan 40:n alueella 38 km/h tunnissa. Ei esim. 5 tai 10 km/h yli rajoituksen, vaan kiusalla vähän alle! Meno oli muutenkin vähän huteraa: esim. turhaa pysähtelyä tyhjien liikenneympyröiden sisäänajoon. Ei uskaltanut ajaa ympyrään vaikkei siellä ollut ketään. Näin tultiin koko matka Kalaholmasta ohi uimahallin aina Lääkäritalon kulmalle.

Annetaan perheenäidin maistaa omaa lääkettä: Lääkäritalon kulmalla ajoin Avensiksen ohi ja sitten käännyin Vähälinnankadulta Mikonkadulle. Siinä on koko ajan "punainen aalto", joten liikennevalolta liikennevalolle ei ole mitään kiirettä. Joudut kuitenkin pysähtymään ja seisomaan. Ajoin 20 km/h liikennevalojen välit Mikonkadun alkupäästä puistoon asti. Perheenäidin Avensis oli kiusallisen lähellä takapuskuriani koko ajan! Onpa siinä agressiivinen kuljettaja!

Kun lopulta tuli aika kääntyä pois Mikonkadulta laitoin suuntamerkin eli vilkun ajoissa päälle ja käännyin pois Mikonkadulta. Takanani soi torvi: TÖÖT painaa perheenäiti Toyota Avensiksen äänitorvea!

Ilmeisesti veti herneet nenään siitä, kun en kiihdytysautoillut läpi Mikonkadun punaiselta liikennevalolta punaiselle valolle, vaan köröttelin järkevästi 15-20 km/h, kuten Mikonkadulla kuuluu.

Välillä mennään hiljaa ja välillä kovaa. Riippuu ihan siitä, missä ajetaan. Jos esim. saavutan sunnuntai-iltapäivällä edellä matelevan porilaisen rakennusalan yrittäjän väriä vaihtaneen 911 siipi-Porschen ontumassa kohti Ruosniemeä, vedän tietysti ohi niin että ahdin laulaa! Kun on punaisia valoja, ajan hiljaa; olivatpa ne punaiset valot liikennevaloja tai Poliisi-ystävämme vilkkuja.

Ajakaahan porilaiset hiljaa siis, mutta älkää alle nopeusrajoitusten! Varsinkaan te Porsche-omistajat, joiden ajohaluja, tai oikeammin halujen puutetta, joutuu häpeilemään niin, että korvia punottaa.

15

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletpelle

      Kaltaisillasi paskiaisilla ei tulisi olla ajokorttia ollenkaan.Perheenäiti ajoi kuten pitääkin, sinä taas käyttäydyit kuten kakara jolle ei anneta tikkaria.Lapsellinen pelle.Ja tulit vielä vinkumaan tänne palstallekin tehden itsestäsi vielä pellemmän.

      • haluton_911mies

        Perheenäiti se naurettava pelle on! Mikonkadulla on kaksi kaistaa. Ohi saa tulla koska tahansa. Harva tuntuu asiaa tajuavan.

        Muija roikkuu puskurissa ja tööttäilee mielenosoituksellisesti.


    • selvennä_vielä

      Mikähän oikein ongelmanasi on, oletko tyypillinen porilainen joka ajattelee vain itseään ja on kateellinen kaikesta muille.

      pitkät selittelyt sinulla, en tosin lukenut siitä kuin osan, kertoi jo oleellisen, lyhyesti kerrottuna asiasi olisi saattanut olla kokonaisuudessaan luettava, jos silloinkaan

      • tiivistelmä

        Asia yksinkertaisuudessaan:

        Hejsan!
        Olen Håkan ja minulla on BMW, haluan huomiota koska lapsena olin aina yksin lelulaatikossa ilman leluja.


    • Opetusneuvos

      Aloittajan pitäisi joutua uudelleen autokouluun opiskelemaan liikennekäyttäytymistä. Ja vuoden kurssi heti. Eikä silti taida riittää.

    • EnnenKuinKäyHuonosti

      Ajatko aloittaja vihreällä kulahtaneella 2004 vuoden mini coopperilla? Jos ajat niin ala räppilippis mikkihiiri käyttää vähän aivojasi liikenteessä ja lopeta se älyvapaa pelleily...

      • haluton_911mies

        En tosiaan aja, enkä käytä lippistä. Mini on väärän konsernin tuote. Ei viitsi ostaa pahimman kilpailijan tuoteryhmään kuuluvia autoja. Yleensä vedän kovaa vain, kun tie on tyhjä.


    • haluton_911mies

      Tänään tuli keskisormea joltain amisviikseltä, joka veti kaasu lattiassa pikku-Fiiulla takakontissa kiinni, kun kiihdytin liikennavloista normaalisti 0-50 km/h. Sitten tyyppi vetää 40:n elueella kaasu lattiassa ohi. Olin vaan, että "ei jestas", ja pienemmälle vaihtamatta painoin kaasua. Olin hetkessä kaasu lattiassa kiihdyttävän Fiiatin edellä, kuten kuka tahansa normaalitehoisen auton omistaja, mutta anna olla kuka tulee seuraavissa liikennevaloissa puskuriin, ajaa rinalle ja heiluttaa tervehdyksenä keskisormea. Punainen Fiat-kuski.

      Poika näytti tyttöystävälleen Fiiatin pelkääjänpaikalle, kuka on tosimies! Vähän keskisormea kanssa-autoilijoille. Tällaista ei näe kuin Porissa!

      • pellehänsäolet

        Olisit voinut olla provosoitumatta ja ajaa normaalisti vaikka sinusta mentiinkin ohitse,mutta koska olet tuollainen pelle, halusit leikkiä rallikuskia ja provosoiduit noin pienestä.Olet pieni ihminen ja pelle.


      • haluton_911mies
        pellehänsäolet kirjoitti:

        Olisit voinut olla provosoitumatta ja ajaa normaalisti vaikka sinusta mentiinkin ohitse,mutta koska olet tuollainen pelle, halusit leikkiä rallikuskia ja provosoiduit noin pienestä.Olet pieni ihminen ja pelle.

        Viestisi on ilmeisesti Fiat-kuskille?


    • haluton_911mies

      Taas tänään heilui keskisormi. Oudoksi mennyt tämä homma. Tarinaa myöhemmin.

      • halukas-mies-

        Onhan keskisormen käyttö harvinaisenpaa kuin etusormen käyttö klitorista hieroessa.


      • haluton_911mies

        Olen ajanut LeMans -kilpakuski Jody Mannin:n kanssa radalla. Yksikään toinen porilainen tuskin on. Tämä on fakta. Nuoren ammattilaisen arvio ajostani oli, että teknisen huippuosaamiseni heikoin lenkki on "eteenpäin katsominen ja tulevien tilanteiden hahmottaminen". Mutta mehän emme anna ammatikseen kilpaa ajavien LeMans-ammattilaisten löyhin perustein ladattujen varikkohuumorilla höystetyjen kommenttien hidastaa menoa! Tänään olin siis taas ajossa.

        Ensimmäisen 5 minuutin aikana saavutin vesitornin kulmalla hitaasti madelleen Mercedes-Benz henkilöauton. Auton kääntyessä Lujakumin pihaan polkaisin kaasua ja suhautin Mersun ohi . Saavutin nopeasti seuraavan edelläni ajaneen auton. Ehdin valehtelematta ajaa ehkä viisi (5) sekuntia perä edellä vastaan tulleen, parhaat päivänsä 20 vuotta sitten nähneen Toyota Avensiksen perässä, kun sen vilkku alkoi sykkiä oikealle kohti pääterveysasemaa. Kuten aina, kaasua ja ohi. Näin se radallakin menee.

        Auta Armias, äijä heilutti keskisormea kääntyessään oikealle! Siis mitä ihmettä! Minä yritän ajaa autolla kaikessa rauhassa, ja puoli Poria huiskii keskaria. Mitä Porin Vesi sekoittaa juomaveteen nykyään?

        Tilanne päätyi välienselvittelyksi Porin Pääterveysaseman parkkialueella. Habituksen perusteella työväenluokan edustaja (erotuksena vaikkapa jostain porilaisesta miljonääri-yrittäjästä tai korkeakoulututkinnon suorittaneesta pankkialan ammattilaisesta) tuli erittäin tuohtuneen oloisena luokseni kysymään, onko minulla jokin ongelma?!? "Ei ole." Näytti siltä, että herra olisi halunnut vetää minua pataan, kuten Porissa on tapana sanoa. Ehkä ei kuitenkaan ole kovin fiksua antaa kenellekään turpaan keskellä kirkasta päivää vaikka pääterveysaseman pihalla ollaankin.

        "Onko sinulla jokin ongelma", kysyin vuorostani herralta. "Ei ole. Onko sinulla jokin ongelma?" mies jatkoi toistelemistaan. "Ei ole, mutta sinulla ilmeisesti on, sormimerkeistä päätellen" tyydyin totemaan. "Ei ole ongelmaa" vahvisti Avensis-kuski. "Hyvä. Ei minullakaan" sanoin lopuksi ja lähdin liikkeelle.

        Voisiko joku palstaa käyttävä, korkeakoulututkintoja suorittanut tai kouluja käymätön työtön, nyt ei taustoilla ja ansiotuloilla ole väliä, kertoa, mikä ihme juttu on näytellä keskisormea Porin liikenteessä muille autoilijoille?

        Joku tekee aina jotain, mikä ei sinua tai minua miellytä, mutta mitä se keskisormen näyttely tilannetta parantaa? Kertoo lähinnä omasta "tasosta", ottamatta tässä nyt kantaa mihinkään tasoteorioihin. Onko kyseessä jokin uusi muoti-ilmitö Porissa? Keskisormea kanssa-autoilijoille hyvän loppukesän toivotuksena?

        Ajaessani 200 km/h Aston Martin DB 9:n takapuskurin tuntumassa ei Poika vilautellut keskaria minulle kertaakaan. Etelärannassa näköjään opetetaan vähän käytöstapoja.

        Keitä ovat nämä provosoivat sormimerkit oppineet Fiat- ja Avensis-kuskit ympäri Poria?


      • katohanPoikaa
        haluton_911mies kirjoitti:

        Olen ajanut LeMans -kilpakuski Jody Mannin:n kanssa radalla. Yksikään toinen porilainen tuskin on. Tämä on fakta. Nuoren ammattilaisen arvio ajostani oli, että teknisen huippuosaamiseni heikoin lenkki on "eteenpäin katsominen ja tulevien tilanteiden hahmottaminen". Mutta mehän emme anna ammatikseen kilpaa ajavien LeMans-ammattilaisten löyhin perustein ladattujen varikkohuumorilla höystetyjen kommenttien hidastaa menoa! Tänään olin siis taas ajossa.

        Ensimmäisen 5 minuutin aikana saavutin vesitornin kulmalla hitaasti madelleen Mercedes-Benz henkilöauton. Auton kääntyessä Lujakumin pihaan polkaisin kaasua ja suhautin Mersun ohi . Saavutin nopeasti seuraavan edelläni ajaneen auton. Ehdin valehtelematta ajaa ehkä viisi (5) sekuntia perä edellä vastaan tulleen, parhaat päivänsä 20 vuotta sitten nähneen Toyota Avensiksen perässä, kun sen vilkku alkoi sykkiä oikealle kohti pääterveysasemaa. Kuten aina, kaasua ja ohi. Näin se radallakin menee.

        Auta Armias, äijä heilutti keskisormea kääntyessään oikealle! Siis mitä ihmettä! Minä yritän ajaa autolla kaikessa rauhassa, ja puoli Poria huiskii keskaria. Mitä Porin Vesi sekoittaa juomaveteen nykyään?

        Tilanne päätyi välienselvittelyksi Porin Pääterveysaseman parkkialueella. Habituksen perusteella työväenluokan edustaja (erotuksena vaikkapa jostain porilaisesta miljonääri-yrittäjästä tai korkeakoulututkinnon suorittaneesta pankkialan ammattilaisesta) tuli erittäin tuohtuneen oloisena luokseni kysymään, onko minulla jokin ongelma?!? "Ei ole." Näytti siltä, että herra olisi halunnut vetää minua pataan, kuten Porissa on tapana sanoa. Ehkä ei kuitenkaan ole kovin fiksua antaa kenellekään turpaan keskellä kirkasta päivää vaikka pääterveysaseman pihalla ollaankin.

        "Onko sinulla jokin ongelma", kysyin vuorostani herralta. "Ei ole. Onko sinulla jokin ongelma?" mies jatkoi toistelemistaan. "Ei ole, mutta sinulla ilmeisesti on, sormimerkeistä päätellen" tyydyin totemaan. "Ei ole ongelmaa" vahvisti Avensis-kuski. "Hyvä. Ei minullakaan" sanoin lopuksi ja lähdin liikkeelle.

        Voisiko joku palstaa käyttävä, korkeakoulututkintoja suorittanut tai kouluja käymätön työtön, nyt ei taustoilla ja ansiotuloilla ole väliä, kertoa, mikä ihme juttu on näytellä keskisormea Porin liikenteessä muille autoilijoille?

        Joku tekee aina jotain, mikä ei sinua tai minua miellytä, mutta mitä se keskisormen näyttely tilannetta parantaa? Kertoo lähinnä omasta "tasosta", ottamatta tässä nyt kantaa mihinkään tasoteorioihin. Onko kyseessä jokin uusi muoti-ilmitö Porissa? Keskisormea kanssa-autoilijoille hyvän loppukesän toivotuksena?

        Ajaessani 200 km/h Aston Martin DB 9:n takapuskurin tuntumassa ei Poika vilautellut keskaria minulle kertaakaan. Etelärannassa näköjään opetetaan vähän käytöstapoja.

        Keitä ovat nämä provosoivat sormimerkit oppineet Fiat- ja Avensis-kuskit ympäri Poria?

        Sinä aika neropatti olet ja ansioitunut omien juttujesi perusteella ainakin!


      • morjes-pässi
        haluton_911mies kirjoitti:

        Olen ajanut LeMans -kilpakuski Jody Mannin:n kanssa radalla. Yksikään toinen porilainen tuskin on. Tämä on fakta. Nuoren ammattilaisen arvio ajostani oli, että teknisen huippuosaamiseni heikoin lenkki on "eteenpäin katsominen ja tulevien tilanteiden hahmottaminen". Mutta mehän emme anna ammatikseen kilpaa ajavien LeMans-ammattilaisten löyhin perustein ladattujen varikkohuumorilla höystetyjen kommenttien hidastaa menoa! Tänään olin siis taas ajossa.

        Ensimmäisen 5 minuutin aikana saavutin vesitornin kulmalla hitaasti madelleen Mercedes-Benz henkilöauton. Auton kääntyessä Lujakumin pihaan polkaisin kaasua ja suhautin Mersun ohi . Saavutin nopeasti seuraavan edelläni ajaneen auton. Ehdin valehtelematta ajaa ehkä viisi (5) sekuntia perä edellä vastaan tulleen, parhaat päivänsä 20 vuotta sitten nähneen Toyota Avensiksen perässä, kun sen vilkku alkoi sykkiä oikealle kohti pääterveysasemaa. Kuten aina, kaasua ja ohi. Näin se radallakin menee.

        Auta Armias, äijä heilutti keskisormea kääntyessään oikealle! Siis mitä ihmettä! Minä yritän ajaa autolla kaikessa rauhassa, ja puoli Poria huiskii keskaria. Mitä Porin Vesi sekoittaa juomaveteen nykyään?

        Tilanne päätyi välienselvittelyksi Porin Pääterveysaseman parkkialueella. Habituksen perusteella työväenluokan edustaja (erotuksena vaikkapa jostain porilaisesta miljonääri-yrittäjästä tai korkeakoulututkinnon suorittaneesta pankkialan ammattilaisesta) tuli erittäin tuohtuneen oloisena luokseni kysymään, onko minulla jokin ongelma?!? "Ei ole." Näytti siltä, että herra olisi halunnut vetää minua pataan, kuten Porissa on tapana sanoa. Ehkä ei kuitenkaan ole kovin fiksua antaa kenellekään turpaan keskellä kirkasta päivää vaikka pääterveysaseman pihalla ollaankin.

        "Onko sinulla jokin ongelma", kysyin vuorostani herralta. "Ei ole. Onko sinulla jokin ongelma?" mies jatkoi toistelemistaan. "Ei ole, mutta sinulla ilmeisesti on, sormimerkeistä päätellen" tyydyin totemaan. "Ei ole ongelmaa" vahvisti Avensis-kuski. "Hyvä. Ei minullakaan" sanoin lopuksi ja lähdin liikkeelle.

        Voisiko joku palstaa käyttävä, korkeakoulututkintoja suorittanut tai kouluja käymätön työtön, nyt ei taustoilla ja ansiotuloilla ole väliä, kertoa, mikä ihme juttu on näytellä keskisormea Porin liikenteessä muille autoilijoille?

        Joku tekee aina jotain, mikä ei sinua tai minua miellytä, mutta mitä se keskisormen näyttely tilannetta parantaa? Kertoo lähinnä omasta "tasosta", ottamatta tässä nyt kantaa mihinkään tasoteorioihin. Onko kyseessä jokin uusi muoti-ilmitö Porissa? Keskisormea kanssa-autoilijoille hyvän loppukesän toivotuksena?

        Ajaessani 200 km/h Aston Martin DB 9:n takapuskurin tuntumassa ei Poika vilautellut keskaria minulle kertaakaan. Etelärannassa näköjään opetetaan vähän käytöstapoja.

        Keitä ovat nämä provosoivat sormimerkit oppineet Fiat- ja Avensis-kuskit ympäri Poria?

        Haluatko tavata siellä terkkarin takana?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe