Misantropia

Vajkee

Osaako kukaan sanoa mistä ihmisviha eli misantropia johtuu. Minä itse vihaan ihmisiä. Yksinkertaisesti en vain tykkää olla ihmisten keskellä. En oikein löydä mitään positiivista ihmisistä. Ei kiinnosta jos luen vaikka uutisista jonkun artikkelin jossa kerrotaan jonkun menehtymisestä. Totean vain semmoseen "päivässä kuolee monia tuhansia ihmisiä joten ketä kiinnostaa". Onko tämä huolestuttavaa, vai onko se vain luonnenpiirre?

74

13990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihaus

      Kuulostaapi äkkiseltään ihan vain luonteenpiirteeltä, ei varsinaisesti misantropialta. Ihmisviha kun on nimen omaan vihaa tai inhoa ihmistä kohtaan lajina, joka nyt tarkoittaa sitä, että läheisiään voi tietenkin rakastaa, mutta ajatus Homo sapiensista alkaakin äkkiä jostain syystä yököttämään. Eli huolissaan tuskin tarvii sun olla. Itekkin oon samanlainen. Niin, ja jonkun vieraan menehtyminen nyt harvoin koskettaa kauhean syvältä ketään muutakaan. Asia onkin sitten aivan toinen kun se osuu jonkun tutun kohdalle.

      Se, mistä varsinainen misantropia sitten johtuu, onkin sitten kinkkisempi juttu. Taustalla voi kait olla jonkinlainen epäusko ihmiseen lajina. Misantrooppi voi siis ajatella esimerkiksi että ihminen aiheuttaa toiminnallaan maapallon tuhon tai oman lajinsa sukupuuton ja tätä kautta päätyy vihaamaan omaa lajiaan. Tällainen ekologinen näkökulma nyt on tietysti vain yksi esimerkki. Mahdollisia syitä syitähän voi olla niin paljon kuin vain keksii ja ne joutuu varmaan kunkin ihmisvihaajan kohdalla määrittelemään erikseen. Lopulta vain ihmisvihaaja voi tietää syyn, jos kohta hänkään. Kokemus, tieto ja tunnehan ne aina ohjaavat ihmistä.

      • Lollolol

        Loistavaa. Juurikin näin. Olen misantrooppi ja olen hyvinkin rakastava ja miellyttävä läheisiäni kohtaan. Valitsen itse kenen seura ns. kelpaa ja muista ihmisistä en juuri välitä. Ihmislajin näen maapallon syöpänä. Tuhoamme itsemme ja mukana myös kaikki muut eliölajit. Mielestäni se on itsekästä ja toivoisin mieluummin pelkän ihmislajin kuolevan sukupuuttoon mahdollisimman pian, jotta muut lajit voisivat vielä selviytyä. :)


      • Anonyymi
        Lollolol kirjoitti:

        Loistavaa. Juurikin näin. Olen misantrooppi ja olen hyvinkin rakastava ja miellyttävä läheisiäni kohtaan. Valitsen itse kenen seura ns. kelpaa ja muista ihmisistä en juuri välitä. Ihmislajin näen maapallon syöpänä. Tuhoamme itsemme ja mukana myös kaikki muut eliölajit. Mielestäni se on itsekästä ja toivoisin mieluummin pelkän ihmislajin kuolevan sukupuuttoon mahdollisimman pian, jotta muut lajit voisivat vielä selviytyä. :)

        lol niminen jos sä tykkäät olla läheistesi kanssa et ole mikään misantrooppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lol niminen jos sä tykkäät olla läheistesi kanssa et ole mikään misantrooppi

        Olet väärässä.


    • kolmejalkainen

      Kaikki alkaa tuntemukset, hyvät ja pahat alkavat varhaislapsuuden olosuhteista ja kokemuksista. Sama nelijalkaisillakin.

      • Anonyymi

        Turha enää spekuloida, vastaus oli tässä.


    • HeAnsaitsevatSen

      Minä taputan aina kun ihminen on kuollut. Jos se on toimittaja avaan skumpat.

      • Anonyymi

        Et siis ole misantrooppi vaan vai katkera idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole misantrooppi vaan vai katkera idiootti.

        Heija svergie


    • Zod4

      Luonteen piirre, itellä sama.

    • ErämaanMökkiläinen

      Misantropia tulee kaltoinkohtelusta. Ihmiset edustavat sinulle uhkaa ja pahuutta. Luonnollinen defenssi, vaikka yltiösosiaalinen nyky-yhteiskunta ei sitä hyväksyisi.

      • Anonyymi

        Varmaan osaksi siitä tulee, mitä sillä on väliä mistä tulee. Varmasti monet ns. kultalusikka suussa syntyneet tietävät myöskin ihmisvihan. Ja sehän ei tarkoita mitään ihmisten teurastamista ja kiusaamista. Olen misantroopikko ja en halua kellekkään pahaa. Se ei kumminkaan poista asia että olen misantropiikikko. Vai miten te vatipäät sen lausutte.


    • misantrooppi

      "Oikea" misantropia on vihaa koko ihmislajia kohtaan eli siis vihan piiriin kuuluu koko ihmislaji, mukaan lukien oma itse. Eli siis se, että vihaa ihmisiä, niitä toisia joukkona, ei ole misantropiaa, vaan jotakin oman pelon projisointia.

      Oikea misantropia on silkkaa realismia: katsokaa nyt hyvät ihmiset mitä olemme tehneet planeetalle. Eihän tällaista kaiken tuhoavaa lajia voi kuin vihata.

      • erittäin hyvä kommentti. Ei eläimet tuhoa maapalloa. Tää on ilmeissesti ainut mitä on ja se pilataan. Luonto ja eläimet kärsii.


      • Anonyymi

        Oikei


      • Anonyymi

        Nimenomaan


      • Anonyymi

        Monet lajit kuluttavat loppuun kaikki reaurssit, mitä saatavilla on. Otetaan vaikkapa ihmisen kannalta ehkä selkein esimerkki, bakteerit. Ne tuhoavat isäntäeliönsä niin nopeasti kuin kykenevät. Mikä erottaa meidät tästä tomintamallista? Isot aivot, ajattelu, älykkyys...? Vai onko kaikki oman lajimme hallinta päälle liimattua toiveajattelua. Isossa kuvassa kaikki luisuu kohti, vähintään oman lajimme, loppua. Tuskin lähdemme kuitenkaan yksin ja se on surullisinta.
        -MissTro


    • Karmakos

      Miksi silti tuhlata energiaansa vihaamiseen? Paljon mukavampi rakastaa kaikkea, kun käsittää, että suurin osa ihmisistä on vain tietämättömiä, unessa, oman egonsa sätkynukkeina.
      Tietoinen ihminen ei voi tehdä väärin.

      On muakin kaltoinkohdeltu yms. Mutta en enää anna sen vaikuttaa, koska eivät he vain tienneet mitä tekivät. Enkä samaistu kehooni, ulkonäkööni tai mieleeni, se jos jokin on vapautta!

      Yrittäkää kasvaa henkisesti, niin näkökulmanne muuttuu elämään. Pääsette kosketuksiin todellisuuden kanssa, ulos sieltä ihmismielen tuottamista järjettömistä ongelmista.

      • Anonyymi

        juuri näin!
        vihaaminen kuluttaa ihmistä sisältä päin.
        parempi vaan kohauttaa olkapäitään ja jatkaa matkaa.


      • Anonyymi

        Ei ole kysymys pelkästään sinusta, minusta tai Jormasta edelleenkään :) Ihmisvihaa ei voi pestä pois psykologialla ja sillä että on kokenut pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri näin!
        vihaaminen kuluttaa ihmistä sisältä päin.
        parempi vaan kohauttaa olkapäitään ja jatkaa matkaa.

        Ei kuluta pätkääkään XD ainakaan minua!


      • Anonyymi

        Mitä sinä teet täällä?


      • Anonyymi

        Toivottavasti elät myös niin että tältä pallolta ei häviä meidän loppumme tulessa yhtään muuta lajia. Jos näin on, haluan kuulla siitä lisää. En usko sellaisen olevan mahdollista nykyisissä yhteiskuntamalleissa eikä minulla ole ehdottaa parempiakaan. Uskon että kohtalomme on olla loiseläinlaji turhan suurella "älykkyydellä" varustettuna, jolloin saamme kunnolla tuhoa aikaan toimillamme. Jatkan lajimme vihaamista toistaiseksi.


    • Karmakos:
      Vihasta sitä energiaa juuri saa, eikä toisin päin.

    • DyingInside

      No vaikkapa kun täältä lueskelee ihmisten juttuja niin eipä oo ihme että herää sellainen ajatus että miks vitussa piti syntyä ihmiseksi... 😸

    • Filantrooppi

      Zod: Väärin. Vihaaminen on äärimmäisen uuvuttavaa. Voit kuvitella saavasi siitä energiaa, kun keskität kaiken voimavarasi vihaamiseen. Loppujen lopuksi huomaat, ettet saavuttanut sillä mitään, ja olet aivan lopussa. Juuri tuollaiset vihat ja itsekeskeisyys (joka toki misantoropiaankin liittyy) aiheuttavat tämän maailmantilan. "Minua kun ei kiinnosta muut, niin en tee asioille mitään, ja keskityn vihaamaan. Kuolisivat!" Erittäin hyödyllistä koko pallomme kannalta, eikö?

      • z0d

        kneel to ZOD


      • Anonyymi

        Ei minua kuluta ainakaan pätkääkään ihmisvihani XD. Ihmisiä kuluttaa kaikki turha stressi ja sillä ei ole mitään osuutta ihmisvihaan.


    • SuponProfiloija

      Kokemuksista? Kyvyttömyydestä ymmärtää syitä ja seurauksia. Viha hämärtää näkökykyä ja kasvattaa syöpää sisällä. Tekee sairaaksi. Se katoaa kun ymmärtää taustan ja keskittyy hyviin kokemuksiin.

    • bluu

      Kyllä ne, jotka tekevät ihan hyvin tietävät tekevänsä väärin ja mitä se minuun vaikuttaa tietävät tai ei, ei saa niin kohdella ihmistä kuin suuri osa ns. rikollisluonteista tekevät. Oletan ihmisvihan itseni tapauksessa johtuvan siitä, että minua kohtaan on tehty n.50 % rikoksia ja itse en ole tehnyt takaisin kuin noin 8% ja nekin ihan eri ihmisiä kohtaan. Syynä se, että kyseiset henkilöt koettavat sekoittaa kohteensa päänupin mahdollisimman tarkasti valituin teoin ja sanoin. Kyllä kaikki on ollut tarkkaan harkittua eikä mitään epätietoisuutta tai sattumaa. Ajatukseni vihollisiani kohtaan on, etä toivon, että olisivat jo kuolleet tai eivät syntyneet ollenkaan. Ovat koko ikäni piinanneet minua viemällä rahaa ja estämällä normaalia elämääni vaikka tein useita vuosia töitä niin en pystynyt edes syömään normaalisti saati hankkimaan autoa tai muita normaaleja asioita, lapsista puhumattakaan. Itse porskuttavat autoineen ja asuntoineen, jotka eivät oikeasti ole heidän ja lisääntyvät. Minun silmissäni vaikuttavat ns. psykopaateilta, en halua olla missään tekemisissä. Aina valitsen ennemmin köyhän kaverin tai/ja ongelmaisen kuin sairaita muiden rahoilla eläviä rikollisia., jotka vaikuttavat rikkailta. Kaiken lisäksi en edes lapsena pitänyt ihmisistä, joten vihani on vain lisääntynyt vuosi vuodelta. Olen koittanut olla projisoimatta vihaani niitä kohtaan, jotka käyttäytyvät suht´normaalisti minua kohtaan ja minä heitä kohtaan. Itseäni ei kiinnosta enää yhtään muut ihmiset, vain raha ja materia. Onko elämäntehtäväni heilua aseen kanssa ja murhata näitä minua kohtaan rikoksia tehneitä, kun en pysty olemaan edes lasten kanssa tekemisissä, saati hankkimaan perhettä tai edes poikaystävää? Onko reilua tällainen asia? Ei ole varmaan herkkua olla jokin murhaajakaan.

    • Vastuuseenkaikki

      Jos ei ymmärrä vihaamista on asiat liian hyvin ja vähällä päässyt ihminen. Ei oo kokenut tarpeeksi kaltoin kohtelua ja se joka on niin ymmärtää että ihmisiä ei ota vastuuta mistään ja valtaosa antsaitsisi vammautua tai pahempaa.

    • Kokemustaonpaljon

      Ihmiset ei piittaa aiheuttamastansa vahingosta toisia kohtaan. Vihaamisen itsessään tuomitsevat kaikki vähällä päässeet jolla ollut hirvee mäihä. Ei oo vika siinä joka aiheesta vihaa vaan siinä joka surutta tekee väärin. Ihmiset pääse liian helpolla jotkut tekee niin paljon vääryyttä että murhatuksi joutuminen olisi liian armeliasta sille.

    • Poliisi45

      Ihmiset välittävät vain itsestään ja ehkä lähipiiristään. Muista piittaamatta ihmiset tuhoavat luontoa ja kiduttavat ja tappavat eläimiä ja käyttävät kaikkea, myös toisia ihmisiä hyväkseen. Millään kun ei ole mitään väliä ihmisille. Minä vihaan ihmisiä. Teillä ei ole mitään väliä. Voisin lopettaa kenet tahansa, koska tahansa. Se että pääsette töihin tai kouluun hengissä, johtuu vain armeliaisuudestani. En halua olla teidän kanssanne missään tekemisissä. Kesällä kerään punkkeja, pikku sotureitani ja vien niitä leikkipaikoille. Toivon että lapset sairastuvat vakavasti ja niiden vanhemmat saa tuntea sen saman tuskan, jota joudun kantamaan mukanani maailman surkean tilan ja eläinten kärsimysten takia. Ennemmin kuolisin ennen kuin auttaisin ihmistä, en anna ensiapua enkä soita apua muutenkaan, ette ole sen arvoisia. Autan vain muita lajeja selviytymään, ihminen on maailman syöpä ja jokaisen saisi jo kehtoon lopettaa.

      • Anonyymi

        Kieltämättä.


    • Kylläkyllä

      Mä oon tullu siihen tulokseen että kun kaikki maholliset ärsykkeet, halut, ärsytykset ja mielen harhautimet on sivutettu, tajuaa lopulta sen miten myrkyllistä paskaa ihmisen psyyke on. Tätä pohtinu ny useamman vuoden ja kyllä, oon tullu siihen tulokseen että lähtökohtasesti yleinen kaikkiin kohdistuva misantropia on vaan ja ainoastaan erittäin terve motiivi sekä suojaamis ja suojautumiskeino. Ihminen vaan yksinkertasesti on syntymästään psykopaatti vaikka missä keittäis

    • Anonyymi

      Mulla se on mielentila, millä tuulella sattuu olemaan. Joskus vihaa ihmisiä , ja mikä hulluinta , myös ihmisiä joita ei edes tunne... Entäpä onko sille nimeä , kun vihaa itseänsä. Peilin edessä sanoo itselleen " tapa ittes " , tai muuta yhtä mukavaa . Joskus maailma on kaunis ja joskus , jos mulla olis ydinasenappi , painaisin sitä . Onneks ei ole sitä nappia. Vaikka onhan noissa nykyjohtajissa ihan hullujenhuone kamaa , niin että se nappi ...

    • Anonyymi

      Rakkaus ihmisiä kohtaan tuo hyvää oloa kaikille. Silloin pysyy luottamus, kuten lapsilla pitäisi olla vanhempia kohtaan ja päinvastoin. Jokaisella ihmisellä on taipumus tuottaa hyvää oloa toisille, koska rakkaus on Jumalasta lähtöisin.

      • Anonyymi

        Olet idealisti. Olet saanut rakkautta jostain. Itsekin olen saanut, sen vuoksi jaksan uskoa elämään, ihmisiin, rakkauden kaikkivoipaisuuteen. . Ymmärrän myös toisenlaista kokemusta omaavia kanssakulkijoita, vaikkei se aina kannakaan hedelmää.


      • Anonyymi

        Jumala ja uskonnot on ihmisten keksimä asia ja tämän kaltaset auvottomat ihmiset lisää ihmisvihaa. Sama kun käytäs kirkossa palvomassa makaronikuningasta joka on mainittu jossain kirjassa ja uskonnossa


      • Anonyymi

        Ei rakkautta ole olemassa. Se on ihmisen keksimä harha.


    • Misantropia johtuu geeneistä, mutta misantropian määrän vaihtelu johtuu yleensä ikäkaudesta tai mielialasta.

    • Anonyymi

      lapsuudessakaan kukaan paljon välittänyt . yhdistettynä koulukiusaamiseen ja myöhemmin työpaikka tai muuun kiusaamiseen eiihme jos ei luota ihmisiin.

    • No ihmisVIHA on välivaihe luonteen kehityksessä, kun on tajuamassa että ihmiset tekee paljon tosi tyhmiä juttuja ja niin paljon lapsia että maapallo menee paskaks. Viha sellaseen on luonnollinen reaktio. Se varmaan hälvenee muillakin kuin mulla ajan myötä, kun vähän purkaa omia ajatuksia ja oppii ymmärtämään niitä ihmisiä joita pitää tyhminä jne.

    • Anonyymi

      Misantropiassa ei oo mitään vikaa itessään, terve reaktio jos miettii mitä kaikkea ihmiset tekee toisilleen ja tälle planeetalle. SITTEN JOS VIELÄ muistaa sen oman itsensä peilaamisen, miten meistä suurin osa käyttää eläintestattuja tuotteita, shampoot, saippuat, MEIKIT BOTOX, kaikki tollanen paska, ajaa autolla täi käyttää joukkoliikennettä...
      Ja miten sosiaalinen kulttuuri toimii ja käyttäytyy niin huomannut että about kaikki puukottaa toisiaan jossain määrin selkään, penkittää/pyörittää toisia tai hyväksyy sen sormien läpi niin pitkään kun ei koske omaa itseä.
      JA TÄNNE ON KIVA TULLA LAUKOMAAN MAAILMAN PASKUUDESTA VAIKKA KUSEE MUIDEN MUROIHIN TASAN SAMALLA TAVALLA.

      • Anonyymi

        JATKOA EDELLISEEN: Sitten kun noille asioille tekee itse jotain, menee vaikka vapaaehtoisena johonkin kehitysmaahan avustamaan, tekee jotain konkreettista eläinten, ihmisten tai tän planeetan hyväksi, niin SIINÄ vaiheessa voi mun mielestä marista fesessä tai täällä että miksei kukaan tee mitään. tolla turhalla paskanjauhamisella, kaakatuksella ja vinkumisella ette saa mitään aikaan ikinä


      • Anonyymi

        kyllä hiljeni misantropiakaakatus kun sen peilin joku työntää naaman eteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä hiljeni misantropiakaakatus kun sen peilin joku työntää naaman eteen

        Tämä! Juuri noin se menee, jokainen kaakattaja varjelee itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JATKOA EDELLISEEN: Sitten kun noille asioille tekee itse jotain, menee vaikka vapaaehtoisena johonkin kehitysmaahan avustamaan, tekee jotain konkreettista eläinten, ihmisten tai tän planeetan hyväksi, niin SIINÄ vaiheessa voi mun mielestä marista fesessä tai täällä että miksei kukaan tee mitään. tolla turhalla paskanjauhamisella, kaakatuksella ja vinkumisella ette saa mitään aikaan ikinä

        Ei täällä tyhjää kaakattamista ole. Ihana nähdä et muut ajattelee samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Juuri noin se menee, jokainen kaakattaja varjelee itseään.

        Misantropi vihaa itseään ehkä eniten, kun joutuu olemaan ihminen. Peili näyttää ihmisen naaman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JATKOA EDELLISEEN: Sitten kun noille asioille tekee itse jotain, menee vaikka vapaaehtoisena johonkin kehitysmaahan avustamaan, tekee jotain konkreettista eläinten, ihmisten tai tän planeetan hyväksi, niin SIINÄ vaiheessa voi mun mielestä marista fesessä tai täällä että miksei kukaan tee mitään. tolla turhalla paskanjauhamisella, kaakatuksella ja vinkumisella ette saa mitään aikaan ikinä

        Voikun ongelmat menisivätkin sillä pois. Minäpä marssin tuonne eduskuntaan ja käsken heitä miettimään meitä kansalaisia eikä rahaa. Ai ei onnistunutkaan? Ohho voi harmi ei kai tässä auta ku vihata itsekkäitä sekä selkään puukottaja tyylisiä ihmisiä joita käytännössä on kaikki koska jos kaikki kävelisivät soihtujen kanssa asioista mukanani valittamaan muuttuisi arki aivan toisenlaiseksi. Mutta tällä hetkellä emme välitä tarpeeksi toisistamme eikä kukaan välitä suomen kansan heikoimmista. Pää asia on että oma raha pussi on vielä sentään sellainen että sillä pärjää.


    • Anonyymi

      Itsessäni on paljon misantrooppisia piirteitä, joita vastaan yritän taistella. Niin pitkään kuin muistan, ihmiset ovat vaikuttaneet minusta todella eläimellisiltä, laumahenkisiltä. Olen ollut myös kiusattuna pitkään. En pidä tästä kyynisyydestäni.

    • Anonyymi

      Nisunjyvän kuollessa paljastuu suurin rakkaus. Ja sometus saattaa keskeytyä.

    • Anonyymi

      kun seuraan ihmisten pinnallista viipottamista ja omaan napaan tuijottavaa elämää niin en minä heitä sen takia vihata halua mutta kovasti huvittavia he ovat.
      käydessäni tänään kaupassa palasi edelläni asioinut asiakas parkkipaikalta takaisin kassalle koska oli ostanut vahingossa ulkomaisia tuorekurkkuja kun olisi pitänyt ostaa kotimaisia....hemmetti mikä vahinko, aikoikohan se keskustella niiden kans… ;-D

      • Anonyymi

        👍👍👍


    • Anonyymi

      Pettymys, anteeksiantamattomuus, sekä kaunan kantaminen.

    • Anonyymi

      Vääriin ihmisiin tutustuminen kasvattaa ihmisvihaa. Pettymykset, epäonnistumiset, epäilyt, selkäänpuukottamiset, pahantahtoisuus ja luottamuksen puute toisia kohtaan synnyttää vihaa. Negatiiviset tuntemukset, murheet, valheet. Jatkuvat vastoinkäymiset.

    • Anonyymi

      Luulen että on luonteen piirre..
      Eihän kaikista voi pitää..itsekään en tykkää paljosta ihmisiä..

    • Anonyymi

      Niin monet kerrat turpiini sain, luuni sisuskaluni armoa pyysivät ja pöpeliköissä turpa veressä ryömin. Säryin, kestin ja kostaa päätin. Ette vieläkään ole maksaneet velkaanne! stalingrad hans...

    • Anonyymi

      Sinulla on voinut olla menneisyydessä liian ankara kotikasvatus tai olet kokenut pettymyksiä äiti suhteessa.

      • Anonyymi

        Just, just. 😉


      • Anonyymi

        Kiusaavatko äidit lapsiaan koulussa?


    • Anonyymi

      Ylilauta on misantropia ihmisiä varten, jossa ihmisvihaa riittää loputtomiin!

    • Anonyymi

      Ilmeisesti ihmiset on sulle jotenkin tyhmempiä ja katsot heitä yläpuolelta eli olet kehittyneempi yksilö evoluutiossa. Siitä kait se johtuu.

      • Anonyymi

        Siis kuin eläisit joidenkin Lampaiden kanssa tässä yhteiskunassa.... Sillonhan menee takuulla järki...niin tyhmää sakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kuin eläisit joidenkin Lampaiden kanssa tässä yhteiskunassa.... Sillonhan menee takuulla järki...niin tyhmää sakkia.

        Bää! Tyhmä lammas niinkuin muutkin. Ei ihminen eroa ihmisestä.


    • Yksilöinä ja etenkin itsekseen ihmiset voivat olla ihan siedettäviä, jopa mukavia, mutta kollektiivisesti porukassa ovat aika syvältä sen typerimmän osan aina johtaessa joukkoa ja päättäessä mielipiteet oikeasta ja väärästä.

    • Anonyymi

      Minulla ainakin johtuu huonoista kokemuksista ihmisten suhteen. Olen kokenut
      elämässäni paljon pahaa ihmisten taholta. Myöskään minua ei hetkauta ihmisille
      sattuneet onnettomuudet ym, mutta eläimille tapahtuneet pahat asiat riipaisevat
      tosi syvältä

    • Anonyymi

      Haluaisin avata hieman sellaista näkökulmaa, että misantropia on myös omalla tavallaan ekofasismia. Antakaa kun selitän pikaisesti. Mun piti itse kohdata oma ihmisvihani kun tajusin tämän. Maapallolla on aina ollut kansoja, heimoja, kulttuureja tms jotka todellakin elävät kunnioittaen luontoa ja ikään kuin ympäröivän luonnon kanssa sovussa ilman sen suurempaa tuhoamista, mitä taas suuremmissa kulttuureissa tapahtuu koko ajan. Kyse on siis useimmiten pienistä alkuperäiskulttuureista sun muista. Ei ole järkeä siis vihata koko ihmislajia, kaikki ihmisistä eivät ole osallisia tai syypäitä maapallon tuhoamiseen. Viha kannattaa näin ollen siis ehkä kohdistaa esim. kapitalismiin ja erityisesti meidän länsimaisten elintapoihin, ja tämä viha olisi hedelmällistä muuttaa toiminnaksi, siis ei väkivallaksi ketään kohtaan, vaan lähteä muuttamaan omia elintapoja ja yrittää poliittisella tasolla edistää ekosysteemien ja maapallon selviämistä. Misantropia on myös hyvin ristiriitaista siitä näkökulmasta (kuten ympäristöfilosofit nykyään korostavat), että ihminen erottamaton osa luontoa, eikä sen polaarinen vastakohta, ihminen on biologinen organismi, luonnon tuote joka on kehittynyt miljoonien vuosien ajan. Tämä osa ihmiskunnasta, joka on tuhonnut maapalloa ei ole edes helposti laskettava prosentuaalinen murto-osa ihmislajin koko historiaa.

      PS jos ette tiiä mitä ekofasismi on, googlatkaa.

    • Anonyymi

      Kaikki johtuu surkeasta lapsuudesta/menneisyydestä, joten vastaus on yksinkertainen, siksi.

    • Anonyymi

      Koko ihmiskunta on hanurista ei ole muuta kuin ahneutta ja itsekkyyttä koko laji täynnä nykyään.
      Kaikki mitä ihmiskunta puuhaa on itselleen haitallista, kuten sotia ja riistoa.
      Eläimiä me kaikki ollaan loppujen lopuksi!

    • Anonyymi

      On aivan luonnollista vihata ihmistä, käytännössä ihmiskuntaa. Ihminen on ahne eläinlaji.
      Vihan voi nähdä myös positiivisena tunteena, eli tunteena joka haluaa muutosta.
      Siispä ymmärrä viha muutoksen voimavarana. Kun sen oivaltaa syvemmin, voi alkaa tekemään muutoksia ihmiskunnan muuttumiseksi, toisia vahingoittamatta tietenkin.

      • Anonyymi

        No mitäpä viha auttaa sillä kun loppu peleissä ihminen aiheuttaa itselleen ja ympäristölleen vahinkoa sotimalla,likaamalla,kiusaamisella toisten kustannuksella tavalla tai toisella.
        Itse en vihaa suotta ihmisiä tai yhteisöjä vaan ihmisen rajatonta itsekkyyttä ja manipulointia massojen keskellä. Kuten esim vallanpäättäjät,yrittäjät jotka käyttävät massoja hyväkseen oman agendansa vuoksi ympäri maailmaa!
        Ihminen ei elämäänsä valitse olipa kiltti tai ei muita ihmisiä kohtaan, näin asiaa syvällisesti tiivistettynä itse elämästä ja sen tarkoituksesta.
        Jokainen saa itse pohtia mikä on tarkoituksemme tässä mystisessä pimeessä maailmankaikkeudessa jossa galakseja ja planeettoja on syntynyt kuin sieniä sateella miljardien vuosien ajan.
        Hauki on kala!


    • Anonyymi

      Vai oletko sitten häiritty ihmisten taholta? Sellaisten joilla ei ole sitten minkäänlaisia tapoja ja mitään kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan?
      Jos niin, ymmärrän.

    • Anonyymi

      Normaalia luonnollista huoli pois

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe