Sony VX9000E

Sonymies

Minulla on ongelma. Ostin joskus 90-luvulla kyseisen digitaalikameran ja nyt se on hieman rikki. Joku telalautanen on kuulemma vioittunut jossa nauha pyörii, eikä nyt voi katsella ja kopioida vanhoja nauhoja mitenkään. Vein huoltoliikkeeseen laitteen, ja on ollut jo vuosia odottamassa osia siihen. Kyse on suhteellisen harvinaisesta kamerasta joka käyttää normaali kokoista dv-kasettia, ja täsmälleen samaa nauhaa kuin mini-dv on. Kasettikoko on siis suurempi, ja siihen mahtuu kolmekin tuntia yhteen putkeen videota. Olen pessimisti että osia löytyisi noin harvinaiseen kameraan, ja kysynkin että olisiko kenellä myynnissä toimivaa laitetta? Olisin kiinnostunut ostamaan sen vaikka varaosiksi, tietysti kohtuulliseen hintaan. Ei mulla muuta nyt.

5

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti_____minäkin

      Onko Reelone Helsingissä tuttu?

      http://www.reelone.fi

      Heillä on kykyä siirtää monenlaista filmiä ja nauhaa digitaaliseen muotoon. Itse olen käyttänyt kaitafilmejä siirtoon.

      • Sonymies

        Ei ole mutta kiitos paljon vinkistä. Tiedän että Porissa kuulemma olisi eräs liike joka voisi kopioida nuo nauhat dvd:lle. En ole kääntynyt sen liikkeen puoleen, koska odotan että kamera tulisi joskus kuntoon.

        Nyt jos jälkiviisaana tuota kameranostoa silloin aikoinaan ajattelee, ei olisi pitänyt ostaa tuota isoa olkapääkameraa. VX1000 joka käyttää mini-dv nauhaa, olisi ollut täysin hyvä valinta. Se on huikeasti yleisempi malli, ja varaosia sai paljon paremmin, ja saa varmaan vieläkin.


      • Sonymies

        Soitin tuohon ehdottamasi liikkeeseen juuri, ja kysyin tarjousta kopioinnista. Täytyy sanoa että homma ei ole ihan halpaa. Neljänkymmenen kasetin kopsaaminen tekee pari tonnia. Mietin asiaa.


      • Anonyymi

        Sonymies tässä taas. Nyt on käynyt selväksi ettei tuota vanhaa rotiskoa saa enää korjattua. Jos halvalla saisi jostain toimivan pelin, voisin ostaa. Toisaalta Ulkomailta on voinut saada pariinkin otteeseen vanhan Sony-dekin, jolla näitä digitaali-nauhoja voi toistaa, ja näin siten kopioida dvd:lle. Hinta niissä on lähennellyt tonnia joten en vielä ole tarttunut näihin kahteen tilaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sonymies tässä taas. Nyt on käynyt selväksi ettei tuota vanhaa rotiskoa saa enää korjattua. Jos halvalla saisi jostain toimivan pelin, voisin ostaa. Toisaalta Ulkomailta on voinut saada pariinkin otteeseen vanhan Sony-dekin, jolla näitä digitaali-nauhoja voi toistaa, ja näin siten kopioida dvd:lle. Hinta niissä on lähennellyt tonnia joten en vielä ole tarttunut näihin kahteen tilaisuuteen.

        Siis ulkomailta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe