71% antaa windowsin vakoilla täysillä

Jästienjuhlaa

MS väittää että käyttäjät tyytyväisiä vakoiluun!

Vai johtuuko osaamattomuudesta?

17

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiteen_vakoilija

      Poista koko windows.

      • oijoijoioijoi

        Matti (nimi muutettu) kärsii pahasta bottomiasta Tubutin-Ubuntun käytön johdosta.
        hiiteen_vakoilija on Matin käyttämä nimimerkki ilman kirjautumista


    • niebbonimai

      Minkälaista apua aloittelija tällä kertaa tarvitsee? Yritä kirjoittaa kysymyksesi ymmärrettävästi.

      • koulut.alkaa.taas

        Kysymys ilmaistaan kysymysmerkillä ( ? ).
        Aloitus on ns Yleinen


      • Ihan_selkeä_kysymys

        Tuossahan oli ihan selkeä kysymys, lue se aloitus uudestaan ajatuksen kanssa niin ehkä sinäkin löydät sen kysymyksen sieltä.


    • Tarkempaa_tutkimusta

      Jos pitää paikkansa, niin luultavasti johtuu siitä, että nuo käyttäjät eivät joko välitä tai osaa.

      Vakoilusta puheen ollen, voisiko kukaan linkittää johonkin luotettavaan ja kattavaan tutkimukseen, jossa selvitetään, mitä kaikkea tietoa lähtee Kympin Home Editionista jos yksityisyysasetukset on säädetty mahdollisimman tiukoiksi? En tarkoita niitä popularisoituja artikkeleita, joissa puhutaan epämääräisesti telemetriasta ja joissa ei ole edes selvitetty, miten telemetria eroaa aikaisempien Windowsien (Kasi, Seiska, Vista, XP) "vakoilusta" ja ulospäin lähettämästä tiedosta.

      • JaettuOnni

        Win7:ssa telemetriaa ei juurikaan ollut ennen Windows 10 päivityskampanjaa. Microsoftin CEIP - kampanja alkoi tuntua Win7:ssa ja Win81:ssa kun toukokuussa 2015 alkoi KB3080149 lähetellä tietoa takaisinpäin. Asia tuli julkisuuteen vasta elokuussa eikä silloinkaan Microsoftin itsensä kertomana:

        http://www.computerworld.com/article/2981947/microsoft-windows/the-truth-about-windows-7-and-81-spy-patches-kb-3068708-3022345-3075249-and-3080149.html

        Kertoisin mielelläni mitä tietoa nuo käyttöjärjestelmään lisätyt vakoiluohjelmat lähettävät mutta kun Microsoft itse ei sitä paljasta ja telemetria on kryptattua niin asiaa on vaikea selvittää. Luotettavaa ja kattavaa tutkimusta on vaikea tehdä sellaisesta ohjelmasta, jonka lähdekoodi ei ole julkista.


      • acsacas

        Kyllä ne aina ihmisten tietämättömyyttä hyväkseen käyttää, samalla kaavalla kuin politiikassakin. Tietävät varsin hyvin, että massat ei syystä tai toisesta asiaa riittävästi ymmärrä ja sen turvin voidaan sitten harrastaa myös kaikkea hämärää ja vähemmän kansalaisia hyödyttävää...

        Jotain voi kuitenkin asialle tehdä, lieventävässä merkityksessä. Mutta se vaatii käyttäjältä myös tiettyä asiantuntemusta.

        Windowsit ovat alusta lähtien olleet isoja haittaohjelmia, sen takapuolta hyödyntää jenkkien valtiollinen vakoilu / tiedustelupalvelun toiminta ja pienemmät tekijät seuraa isompiaan perästä.


    • ei-haittaa

      Noilla vakoilutiedoilla on saatu kiinni jo monta terroristia ja pedofiidiä, joten siitä vaan.

      • safcasas

        Peitetarinaa osaltaan tuokin, eli tekee asiasta tietämättömien silmissä hyvän asian. Snowden toi ensikertaa laajemmin esille, että kohteena on massa valvonta ja tähtäimessä on pääasillisesti myös tavalliset kansalaiset.

        Eliitin ja yhteiskuntien merkittävä uhka ei ole terroristit, vaan koko maailman kansalaisten tietoisuuden lisääntyminen. Tottakai massavalvontaa voidaan sitten perustella hyvillä argumenteilla, että miten sillä voidaan rikollisuutta vähentää jne. Mutta päätarkoitus on saman "terrorismin vastaisen sodan" varjolla myös rajoittaa kansalaisten oikeuksia ja yksityisyyttä = Se todellinen päätarkoitus.

        Konflikteja syntyy vähitellen tästäkin kehitys suunnasta (Uusi maailman järjestys), mikä lienee osaltaan myös tarkoitus. Mutta siinä kohtaa kansalaiset on jo entistäkin paremmin kahleissa ja loputkin kriittiset suut neulottu kiinni - Taviksien myöhäistä enää herätä todellisuuteen.

        Maailman eliitille olisi myös painajainen, jos esim. islamisti terrositit ymmärtäisivät todellisuuden. Tarkoitan sitä, jos tajuaisivat että myös heitä ohjaillaan provokaatiolla tekemään juuri sitä, mitä näiden salassa halutaankin tekevän.

        Jos vihollisia ei ole, niin niitä pitää luoda - Myös sotateollisuuden rattaat pitää pyöriä, tärkeä osa myös suurvaltojen taloutta / ulkopolitiikan työvälineitä.


    • ei-liity-vakoiluun

      Noi tiedot lähetetään sen vuoksi, että laitteet toimivat ja Microsoft ottaa huomioon ne kehitystyössä. Hyvin toimii Windows 10.

      • aascdsca

        Osaltaan myös totta, mitä ei voi kieltää - Mutta Windowsilla on silti myös takapuoli ja vähemmän julkisella tarkoituksella.


      • telemetria
        aascdsca kirjoitti:

        Osaltaan myös totta, mitä ei voi kieltää - Mutta Windowsilla on silti myös takapuoli ja vähemmän julkisella tarkoituksella.

        Jos asenne on jo valmiiksi negatiivinen, niin sille ei voida mitään. Yhtä kaikki, viestiketjun aloitus oli jälleen kerran provokatorinen.


      • pelkkätekosyy

        On aivan tarpeeksi betatestaajia, jotkaa antaa tietonsa vapaaehtoisesti, keneltäkään ei tarvitsisi urkkia tietoja salaa ja vastoin tahtoa. Mikkisofta ja ohjelmien valmistajat myy tietoja mainostajille, myös rikolliset saa kiinni muutenkin kuin vakoilemalla ketä tahansa.


    • kaikkinevaklaa

      Mua vakoillaan kaupas, bussis, kadulla, teillä, Jumbos, junis, ja joka paikas, miksei windows saisi vakoilla? Ja lisäksi mun oma puhelin kyttää jatkuvasti mitä mä teen ja missä mä oon.

    • lubuntu

      "Vai johtuuko osaamattomuudesta?"

      Mitä mieltä itse olet?

    • toteaja-

      mua saa vakoilla ihan vapaasti. älä anna sen häiritä.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe