Mikä ihme mulla oikein on???Pitkä tarina..

Xea

Eli kerron tilanteen lyhyesti: olen 23-vuotias nainen, perusterve. Pari vuotta sitten oli keskivaikea masennus josta selvisin ja sain elämän taas raiteilleen. Masennuksen syy oli paska parisuhde jossa henkistä väkivaltaa. Poistin sen ihmisen elämästäni.
Sen jälkeen, noin vuoden päästä uusi parisuhde ihanan ja maailman kilteimmän miehen kanssa, koulusta valmistuminen ja työpaikka! Eli kaikki hyvin. Olin onnellinen.
Kunnes tämän vuoden tammikuussa. Sain taas masennuksen oireita. Ajattelin että työstressiä kun töissä oli semmonen tilanne että hommaa ja kiirettä oli normaalia enemmän. Mutta tää olotila mikä mulle tuli ei ollu tuttu ennestään.
Tuntuu että tammikuussa jollain osin kadotin itteni. Itkin päivittäin ja jouduin ottamaan sairaslomaa koska tuntui että mun pään sisällä myllersi. Koko tammikuu ja helmikuu meni nuissa oloissa. Olin todella masentunut.
Lääkäri totesi sekamuotoisen ahdistuneisuus häiriön ja masennuksen.
Maaliskuussa tilanne helpotti. Ajattelin että olin töiden vuoksi vaan stressaantunut. Elämä jatkui, olin taas oma itseni.
Avopuolison kanssa reissattiin ja elettiin taas miten ennenkin. Mulla loppu työt joten kerkesi harrastella ja touhuta enempi. Ootella kesää.
Kunnes kesäkuu. Ne olot tuli takasi. Ja pahempana. Mä alkoin käyttäytyä väkivaltaisesti, rikoin meidän kotia. Olin niin ahdistunut että tuntui kun olisi pakottava tarve päästä pois itestä. Laihduin koska ruoka ei mennyt alas. En jaksanut huolehtia itestä enää. Muistan ikuisesti sen hetken kun tuijotin itseäni isosta peilistä, 7 kg laihtuneena ja tukka takussa kysyin iteltäni: "kuka vittu toi on?"
Välillä tuntui tosissaan että sekoan. Ensimmäisen kerran elämässäni mietin itsemurhaa vakavasti. Oli pakko päästä pois tästä maailmasta, muista viis. Kelasin päässä koko mun menneen elämän ja itkin ja tärisin sängyssä. Tajusin että helvetti tässä tää nyt oli. Tuntu että en kohta en hallitse enää itteä vaan teen jotain. Mä viiltelin. Lasinsiruilla.
Oli aamu 7. Puoliso jo töissä.
Aloin ryyppäämään. Ryyppäsin 2 viikkoa putkeen. En vaan sietänyt sitä olotilaa mikä mulla oli. Tätä sekoilua ja ahistusta jatku aina tän heinäkuun loppuun. Ja kuin salama kirkkaalta taivaalta olo oli taas normaali. Elämä maistui. Alkoholi jäi pois. Tein kaikki rästihommat pois ja avopuolisolta pyysin anteeksi kaikki mun sekoilut ja pyysin vielä mahollisuutta. Yhdessä ollaan.
Oon lihonu takas ne kilot ku ruokahalu palas. Tapaan taas kavereita, käyn paikoissa ym. Kesä meni osittain täysin syrjäytyneenä kämpillä sekoilemassa.
Nyt olo on ollu jotenki liian energinen ja positiivinen. Normaalia enemmän. Huolehdin taas itsestäni ja siivoilen kämppää normaalia perusteellisemmin. Unta ei tarvi juuri ollenkaan.
Nyt mä tässä oottelen millon kaikki taas romahtaa.
Mikä mulla on?

2

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peldefg

      Jep. Bipolaarilta kuulostaa. Kerro tuo sama psykiatrille. Voit vaikka tulostaa tekstin antaa psykiatrille luettavaksi. Eiköhän Maanis-depressiivinen diagnoosi räpsähdä. Sitten hyvään lääkehoitoon. Kannattaa käydä verikokeissa tarkkailemassa että sisuskalut pysyy kunnosa. Monille on nimittäin sisäelimet menneet noiden vahvojen lääkkeiden ansiosta.

    • Ei kuullosta bipolta. Älä oikeesti usko että sulla on sairaus!!Kävitkö terapiassa paskiaisen takia joka pahoinpiteli sinua? Jos et , mene ja hoida itsesi kuntoon. Mielesi oireilee jos et käy läpi noin pahoja kokemuksia. Kaikkea hyvää sinulle, kaikki järjestyy kyllä. Mitä vähemmän lääkkeitä syöt sen parempi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe