Tyhjyys tuli kun äiti kuoli

Ka1paus

Äitini kuoli alle vuosi sitten. Äiti oli tosi rakas ja ihana ihminen kaikkein läheisin. Olo tuntuu niin tyhjältä ja surulliselta vieläkin. Kaipaan häntä joka päivä ja itken. Kaikki on menettänyt merkityksen, tyhjyys vain on ja niin kauheen ikävä. Miksi juuri minun äiti kuoli ja niin aikaisin? En tiedä miten selviän kun tää elämä harmaata on. Töiden jälkeen vaan kotiin makaamaan tuun. Avomies ei haluu tehdä mun kans mitään kivaa. En tiedä miten tätä tilannetta sais paremmaks. Ei ole ketään ystävää ei ketään ei ketään. Olen niin yksinäinen ja surullinen. Joskus ajattelen että haluaisin äidin luo täältä pois..

7

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sielujensyvyys

      Otan osaa. Tyhjyys jää meille aina, kun joku rakkaistamme poistuu luotamme lopullisesti. Ja mitä vanhemmaksi itse saamme elää, sen suuremmaksi tyhjyys ympärillä muuttuu. Toiset sanovat, että nyt on tilaa hengittää, kun ovat viimeisenkin sukulaisensa haduanneet. Itseäni ovat lohduttaneet jotkut laulujen sanat, samoin Raamatun sanat. Ehkä löydät niitä sanoja, jotka lohduttavat surussasi ja joiden avulla jaksat elämääsi elää. Pidä itsestäsi hyvää huolta, enkeleitä sinulle

    • eienäänuori

      Suru se on kun rakkaimmat ydinperheen jäsenet kuolevat, mutta ainakin omalla kohdalla vuodet ovat vaimentaneet surun murskaavimmat sävelet. Kaipauksella ja kaiholla sitä muistelee vanhempia mutta iän myötä olen oppinut hyväksymään ajallisen elämän rajallisuutta.
      Minä en kyllä koe elämää tyhjänä, vaikka olen perheetön ja vanhemmat ovat kuolleet kauna sitten.
      Minua auttaa usko Jumalaan ja iankaikkiseen elämään.
      Osanottoni suuressa surussa.

    • Hei.
      Otan osaa suruusi äidin kuoleman johdosta. On selvää, että tärkeän läheisen ihmisen kuoltua on tyhjä ja surullinen olo pitkän aikaa. Sanotaan, että ensimmäinen vuosi, koko kalenterivuosi kuolemasta, on pahin. Voi olla hyvin raskasta pitempäänkin, varsinkin jos ei saa asiaa mitenkään purettua mielestään. Rohkaisen sinua kysymään seurakunnasta sururyhmää, josta saa usein lähes parasta apua, kun saman kokeneet yhdessä ohjaajan kanssa käyvät suruun liittyviä asioita läpi. Huolehdi itsestäsi. Luota siihen, että tulee parempi ja valoisampi vaihe, kun pääset pahimman yli. On toki mahdollista, että surusta seuraa masennus, jota kannattaa hoitaa eli mennä käymään lääkärin luona. Ole itsesi puolella.

      Lämpimin ajatuksin,
      Pirkko-pappi

      • Kertaus

        Asiaton masennuksen manailu. Kurkkaappa Pirkko vielä sielunhoidon kurssin muistiinpanoja.


    • Surujenkitara

      Olen käynyt samoja tunteita läpi ja rankimman kautta. Äitin menehtymisestä on jo aikaa minulla. Nyt menetin rakkaan lemmikkini ja suru on valtava. Silloin tosiaan tuntuu ettei voimaa saa mistään eikä kukaan ymmärrä. Etenkään kun on pettynyt ihmisiin eikä oikein ole ystäviä siten...Voisiko sinulle kirjoitella spostia johonkin ?

    • Isävieraampi

      Se oma äiti, niin ainutlaatuinen, herkkä asia. Hänestä ei saa puhua mitään pahaa. Vain aika parantaa, mutta ei tietenkään koskaan unohda.

      • riippuu_tilanteesta

        Ei tuo nyt ihan sääntö ole. Tiedän useita naisia joille oma isä on läheisempi kuin äiti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe