Yli 55 asteen helteitä tulossa myös Eurooppaan

IlmastoKuumenee

22

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huuooohhhh

      Melkoista mussutusta ja akuankkalinkkejä jälleen kerran.

    • Muumaamansikka

      Onhan hyvä että uudisasukkaat viihtyvät sitten täällä pohjolan perukoillakin paremmin

    • Huh hellettä.

      • älyäläjätä

        Sano jänis pakkasta.
        Tai ehkä punavihreä.


    • ikävätotuus

      HS oli ennen asiallinen lehti, mutta nykyään se on pelkkää propagandaa kuin pravdan kopio.

    • cirruskerosiinano

      Katsotaan nyt ensin meneekö tuleva syksy, tavi ja kevät samoilla trendeillä kun kuluva vuosi.

    • hohhoijaaaa

      Superhelteistä minä olen varoitellut jo vuosikausia.

      • huuooohhhh

        Ja kuten on huomattu, aivan turhaan.
        Ei ole edes niitä tavallisia helteitä enää.


      • isoisän_pojanpoika_

        Et siis ole kuullut Luciferista? No voi voi.


    • On siis saatu julkaistuksi jossittelututkimus. JOS maapallon lämpötila kohoaisi 1.5 tai peräti 2.0°C, NIIN silloin sopivan kosteuden vallitessa helleaaltojen aikana Eeuroopassa saatettaisiin mitata jopa 55°C asteen lämpötiloja. Kyllä olisi lehtien toimituksissa nuijalle töitä.
      https://www.nature.com/articles/s41598-017-07536-7

    • Hocuspocus

      Se päivä kun nähdään että kesäkelit lämpenee tästä nykyisestä tasosta 30-40 astetta niin silloin uskon jo minäkin ilmastonmuutokseen, keijuihin ja yksisarvisiin.

    • näin_se_on
      • luciferkäristää

        Jahas, itkupotkuraivaria jalanpoljennalla säestettynä kovien Lucifer-helteiden vuoksi.


      • voi_reppanaa_
        luciferkäristää kirjoitti:

        Jahas, itkupotkuraivaria jalanpoljennalla säestettynä kovien Lucifer-helteiden vuoksi.

        No ei sinun nyt tarvitse itkupotkuraivaria saada, vaikka joku oikaisee noita alarmistisia hömpötyksiä. Käy vaikka ulkona kävelemässä, niin rauhoitut.


    • death.valley

      Kalifornian Kuolemanlaaksossa mitattu ennätys on 57 C. Se on jo vuodelta 1913.

      • viilenevää.pukkaa

        Kovasti on viilentynyt noista lämpimistä ajoista.


      • Aurinkofani
        viilenevää.pukkaa kirjoitti:

        Kovasti on viilentynyt noista lämpimistä ajoista.

        No niin on. Minä kyllä mielelläni makoilisin palmun alla Suomenlahden rannalla.


      • IlmastostaSäähänOnMatkaa
        viilenevää.pukkaa kirjoitti:

        Kovasti on viilentynyt noista lämpimistä ajoista.

        Tämän vuoden 2017 heinäkuun keskilämpötila Death Valleyssä oli näköjään ennätyskorkea, vaikka yksittäistä lämpöennätyspäivää ei tullutkaan.

        https://www.cnbc.com/2017/08/04/death-valley-set-record-for-hottest-month-in-u-s-history.html

        Yhden heinäkuun perusteella ei tietenkään voi tehdä mitään pitkälle meneviä päätelmiä. Lieneekö jossakin kerätty Death Valleyn keskilämpötiloista tilastoa?


    • ilmastolämpene___e

      Hurjasti se on lämmennyt kesästä 1962 kun koko kesän hellepäivät koko Suomessa jäivät vaivaiseen kolmeen.

    • eiooooo

      Kolmeen vuoteen ei ole ollut kunnon helleaaltoja ja sitten tulisi 40 asteen helteitä Suomeen.
      Ei ole uskottavaa kun meri Suomessa on niin viileä.
      Välimeren ympäristössä 40 asteen helteet ovat normaaleja parin viikon ajan vuodessa.
      Muuten esim. Auronkorannikolla on aivan normaalit säät kesällä: 25-35 astetta päivällä.

    • Noohhh

      Huolestutaan siitä sitten kun päästään kerrankin Juhannuksena yli 15 asteen.

    • Eipä.kiirettä.vielä

      Nuo helteet ovat riskinä vasta siinä vaiheessa, kun keskiämpötila on noussut useita asteita ennen teollistumisen aikaa mitatusta. Vielä ei olla siinä tilanteessa eli isompia helteitä odotettavissa ehkä joskus viidenkymmenen tai sadan vuoden kuluttua tästä hetkestä.

      Meidän perseet ei käryä. Tänä vuonna syntyneiden lapsien osalta tilanne on toinen eli heidän elämänsä viimeisinä vuosina voi olla tuollaisia ilmiöitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe