Huppuli-ilta

Istun saunan ja Nuaksessa uimisen jälkeen uudeĺla terassilla ja nautin yksin viiniä, tuntuu, että olen huppelissa.

28

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräsjokuvaan

      Nautinnollista iltaa! Varovaisesti sinne ylisille sitten.

      • Olen ottanut huomioon ylisille nousun riskit ja asentanut kahvoja putoamisvaaran esteeksi.


    • Sitä on vähän liikkeellä. Uimassa en ole käynyt, enkä niin välitäkkään. Terasiilla tuolla ukonilmassa en istu mutta sitä viiniä tässä on tullut nautittua, sähköjä odotellessa. Ja yksin, vaikken olekkaan yksin, silti yksin. Kohta loppuu läppäristä akku, sekin vielä.

    • loppui.jo

      Onko huppuli kainuun kieltä, kun meilläpäin sanotaan huppeli. Yksi lasillinen oli viiniä.

      • Kuten olet merkille pannut olen huppelissa😊


    • Täällä ei ole ongelmia ei sähköissä eikä ulkotöissä. On vain kiva olla huppelissa, koska kukaan toru tai syytä.

      • Kunhan pysyy vain huppelina, muuten aamulla ei ole kivaa.


      • Korppishuppelissa
        entinenmiäs kirjoitti:

        Kunhan pysyy vain huppelina, muuten aamulla ei ole kivaa.

        Huppelin pelisääntöihin kùluu syödä ja juoda muutakin kuin alkoholipitoisia juomia. 😉 Nesteytys pitää osata jakaa alkoholijuomien ja alkoholittomien kanssa. Vesimeloonia viinin jatkeeksi, kohta kampeen ylisille.


    • Jaa-a satoi, mutta vain yksi salama ja kaikki ohi.
      Saunottiin tuolla nuorten kanssa.
      Saunaoluet otettiin, muttei pahempaa huppelia tullut.

    • Huomenta@

      Joku kehui että lyhyet yöunet ovat terveellisiä. No, kukin tarvitsee oman määränsä unta.

      Työnjohtokoulutuksessa joskus 80-luvulla opiskelimme patljoilla maaten ja kahvia juoden seurauksella, että yöllä ei nukuttanut. Enpä haluaisi kukkua hereillä yöt läppeensä.
      Nousta nyt ylös kello neljältä silloinhan on yö.

      Makoilen vielä ylisillä ei ole kankkusta. Kun istuu ulkona ja naukkailee raittiissa ilmassa eikä polta tupakkaa ja nukkuu hyvin olo on hyvä.

      Aloitin tämän huppeli ketjun luettuani, että mediassa annetaan pääsääntöisesti vääristynyt kuva todellisuudesta.

      Istutaan ravintolassa palmujen alla seurueessa syödään ja juodaan sekä hekotetaan.

      Kuitenkin moni istuu yksin ja naukkailee omissa oloissaan. Yksin juopottelua paheksutaan.

      Saunominen, uinti, kylmää valkoviiniä, pieniä herkkupaloja lautasella ja kynttilälyhtyjä ympärillä, itsensä hemmottelua parhaasta päästä.

      Korpea ylittää nyt myrskyn helmat, tulee hieman lähinnä puuskissa, vettä sataa jaksoissa ja taivas on harmaa. Pitänee kammeta alas kahvin keittoon.

      • hmpff

        Tein tässä juuri alkolle ehdotuksen viinin pullottamisesta pieniin tetroihin, kuten pillimehuja. Koska itsekin nautin samalla kuin sinä, Korppis. Jotenkin vääristynyttä että vain pariskunnat voi nauttia kynttilöistä ja viinistä, hyvästä ruuasta. Omasta seurastaan ;) koska mä voin, koska olen ylevä. Ja jos yksin haluat lasillisen, pitää ostaa pullo jossa on vähintään kaksi annosta.

        Kuvitelkaa miten helppoa olisi ostaa vaikka 6-pack pilliviiniä. Jos haluat sen yhden annoksen, loput ei mene hukkaan. Jos haluaa piknikille, tetra vaan messiin. Ne voisi jopa koota sellaisen sixpacin jossa on erilaisia makuja, viinejä, rosé, valkkari, punkku...

        Kuulemma tällaiset on, yksi viininvalmistaja pakkaa punaisen ja valkoisen viininsä pieniin annostetroihin, sitä ei vaan löydy kuin ne kaksi, eikä tietenkään meidän kylän alkosta.

        Eilen kiipesin ylös mun terassille rosé-lasillisen kanssa. Katselin pilviä ja kuuntelin keinussa sadetta. Meillä oli onni että pahin myrsky ei sattunut kohdalle. Kun telkkarista tuli ilmoitus vaarallisesta tuulesta Helsingissä ja Itä-Uudellamaalla, meillä oli jo näytös ohi.


      • hmpff kirjoitti:

        Tein tässä juuri alkolle ehdotuksen viinin pullottamisesta pieniin tetroihin, kuten pillimehuja. Koska itsekin nautin samalla kuin sinä, Korppis. Jotenkin vääristynyttä että vain pariskunnat voi nauttia kynttilöistä ja viinistä, hyvästä ruuasta. Omasta seurastaan ;) koska mä voin, koska olen ylevä. Ja jos yksin haluat lasillisen, pitää ostaa pullo jossa on vähintään kaksi annosta.

        Kuvitelkaa miten helppoa olisi ostaa vaikka 6-pack pilliviiniä. Jos haluat sen yhden annoksen, loput ei mene hukkaan. Jos haluaa piknikille, tetra vaan messiin. Ne voisi jopa koota sellaisen sixpacin jossa on erilaisia makuja, viinejä, rosé, valkkari, punkku...

        Kuulemma tällaiset on, yksi viininvalmistaja pakkaa punaisen ja valkoisen viininsä pieniin annostetroihin, sitä ei vaan löydy kuin ne kaksi, eikä tietenkään meidän kylän alkosta.

        Eilen kiipesin ylös mun terassille rosé-lasillisen kanssa. Katselin pilviä ja kuuntelin keinussa sadetta. Meillä oli onni että pahin myrsky ei sattunut kohdalle. Kun telkkarista tuli ilmoitus vaarallisesta tuulesta Helsingissä ja Itä-Uudellamaalla, meillä oli jo näytös ohi.

        Minä ostan pullon kerrallaan, jos aloitan syömällä, käyn saunassa ja puuhastelen ulkona kolme-neljä tuntia pullo on kuitattu. Tetrat ovat ovela keksintö. Olisiko niin, että ne ikäänkuin hämäävät käyttäjää ja muita, että otan ihan pikkasen. Tetrathan ovat 2 - 5 dl kokoisia.

        Yhdestä pullosta tulee kuusi 12 cl annosta, mutta kukapa se kotioloissa mittaa joten neljä vajaata 20 cl lasia on noin pullo viiniä.

        Täällä Klaaramyrsky vai mikä se on heittelee helmojaan ja yrittää ärhennellä miedosti.


      • hmpff
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minä ostan pullon kerrallaan, jos aloitan syömällä, käyn saunassa ja puuhastelen ulkona kolme-neljä tuntia pullo on kuitattu. Tetrat ovat ovela keksintö. Olisiko niin, että ne ikäänkuin hämäävät käyttäjää ja muita, että otan ihan pikkasen. Tetrathan ovat 2 - 5 dl kokoisia.

        Yhdestä pullosta tulee kuusi 12 cl annosta, mutta kukapa se kotioloissa mittaa joten neljä vajaata 20 cl lasia on noin pullo viiniä.

        Täällä Klaaramyrsky vai mikä se on heittelee helmojaan ja yrittää ärhennellä miedosti.

        Onnea sulle hyvästä kunnosta jos kroppasi kestää pullollisen. Mun keho kestää sen yhden annoksen, joskus kaksi. En tiedä miksi, epäilen jotain sydänjutskaa, mutta eipä ne tutki kunnolla ennen kuin saa jotain vakavaa.

        En ymmärrä miksi mun pitää ostaa enemmän kuin kulutan kun on pilaantuvasta tuotteesta kyse. Tuo 6pac oli vain lisäehdotus, jos vaikka pelkäävät että yhden annoksen juojia ei ole tarpeeksi.


      • hmpff kirjoitti:

        Onnea sulle hyvästä kunnosta jos kroppasi kestää pullollisen. Mun keho kestää sen yhden annoksen, joskus kaksi. En tiedä miksi, epäilen jotain sydänjutskaa, mutta eipä ne tutki kunnolla ennen kuin saa jotain vakavaa.

        En ymmärrä miksi mun pitää ostaa enemmän kuin kulutan kun on pilaantuvasta tuotteesta kyse. Tuo 6pac oli vain lisäehdotus, jos vaikka pelkäävät että yhden annoksen juojia ei ole tarpeeksi.

        Minulla lie hyvä kunto. Eilenkin kahden lasillisen jälkeen innostuin asentamaan kolme isoa betonilaattaa porrasterasin tuloväylälle. Kottikärryillä hain kuusen juuresta sepeliä laattojen alle ja hiekkaa väleihin, siinä samalla juoksin saunalle lisäämään puita uuniin.

        Selkäni voi tehtyyn työmääriin nähden loistavasti liekö osuutta raskaalla työllä joka edesauttaa selän paraneista.

        Minulla on niukka ruokailutottumus. Aamupalan jälkeen syön seuraavan kerran noin viiden/kuuden maissa.

        En minä itke vaivojani. Jos ei haluta puuhastella makoien täällä ylisillä.


    • Ja huppeli-illan jälkeen on herääminen aamuun ankeaan, kuka käski mennä alasti nukkumaan. Näin jossai laulussa sanotaan.
      Ja kohmelo varmaan jyskyttää päätä, asperiiniakin tarvittais, mutta apteekit on kiinni. Mitäs nyt tehdään.
      No, ei siitä viinistä varmaan kohmeloa tule, tuskin edes kummosesti huppeliin,. On ne niin pahanmakuisia.

      • Syntymäpäivilläni tarjoilin mm. puna-ja valkoviinejä. Tiedän kokemuksesta, että ne ovat suosittuja. Boolikin meni kaupaksi sen alkoholipitoisuutta voi säädellä. Boolini poja oli punaviini johon lisäsin vodkaa ja vadelmalikööriä sekä normaali vissyä- ja vadelmavissyä.

        Vain kaksi ladya kysyi kirkasta viinaa. En tarjoillut vaan sanoin, että ei ole, mutta boolissa on jos haluavat muuta kuin viinejä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Syntymäpäivilläni tarjoilin mm. puna-ja valkoviinejä. Tiedän kokemuksesta, että ne ovat suosittuja. Boolikin meni kaupaksi sen alkoholipitoisuutta voi säädellä. Boolini poja oli punaviini johon lisäsin vodkaa ja vadelmalikööriä sekä normaali vissyä- ja vadelmavissyä.

        Vain kaksi ladya kysyi kirkasta viinaa. En tarjoillut vaan sanoin, että ei ole, mutta boolissa on jos haluavat muuta kuin viinejä.

        Huomenta korpikirjailija ja toivottavasti aamu on kaunis ja lempeä Nuaksen aaltojen liplatellessa rannan laituriin. Pullasorsat ovat varmaan jo hereillä :)
        Viinin suhteen olen varovainen ja yleensä tykkään että kuiva on parasta vaikka ensimmäinen lasi ei olisikaan niin makeaa. Boolisi oli varmaan hyvää seurustelujuomaa, mutta varovasti juotuna.
        Asiasta toiseen: mitenkä Suomessa sanoo etiketti onko soveliasta mennä kutsuvieraana häihin valkoisessa, juhlavassa pitsileningissä?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Huomenta korpikirjailija ja toivottavasti aamu on kaunis ja lempeä Nuaksen aaltojen liplatellessa rannan laituriin. Pullasorsat ovat varmaan jo hereillä :)
        Viinin suhteen olen varovainen ja yleensä tykkään että kuiva on parasta vaikka ensimmäinen lasi ei olisikaan niin makeaa. Boolisi oli varmaan hyvää seurustelujuomaa, mutta varovasti juotuna.
        Asiasta toiseen: mitenkä Suomessa sanoo etiketti onko soveliasta mennä kutsuvieraana häihin valkoisessa, juhlavassa pitsileningissä?

        Sataa sataa ropisee....

        En ole perehtynyt naisten viime aikaisiin hää-pukukoodeihin, mutta sitäkin nenemmän erilaisiin miesten koodeihin. Esikoinen osallistuuensi ensi viikon lopulla isoihin tarkasti koodeihin perustuviin häihin. Keskustelimme lähinnä hänelle tulleesta osuudesta seremonioissa kirjoittaa ja pitää puhe sulhasen ystävänä.

        Kuopus oli eilen kaverinsa häissä. Kirkkoon hän meni mustassa puvussa. Jatkoille hän vaihtoi puvun housut harmaisiin farkkuihin. Hääjuhla oli luonnon keskellä kurssikeskuksessa.

        Minulla pruukaa olla lierihattu hääjuhlissa, en kuitenkaan valkoisiin sonnustaisi.


      • hmpff
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Huomenta korpikirjailija ja toivottavasti aamu on kaunis ja lempeä Nuaksen aaltojen liplatellessa rannan laituriin. Pullasorsat ovat varmaan jo hereillä :)
        Viinin suhteen olen varovainen ja yleensä tykkään että kuiva on parasta vaikka ensimmäinen lasi ei olisikaan niin makeaa. Boolisi oli varmaan hyvää seurustelujuomaa, mutta varovasti juotuna.
        Asiasta toiseen: mitenkä Suomessa sanoo etiketti onko soveliasta mennä kutsuvieraana häihin valkoisessa, juhlavassa pitsileningissä?

        Eikö se koodi mene häissä niin, että vain morsian pukeutuu valmiiseen? Ja nykyisin kun häämekot voi olla vaikka mitä vivahteita, saa olla tarkkana melkein kaiken vaalean kanssa? Näin olen asian käsittänyt, mua varmaan korjataan jos menee metsään.


      • hmpff
        hmpff kirjoitti:

        Eikö se koodi mene häissä niin, että vain morsian pukeutuu valmiiseen? Ja nykyisin kun häämekot voi olla vaikka mitä vivahteita, saa olla tarkkana melkein kaiken vaalean kanssa? Näin olen asian käsittänyt, mua varmaan korjataan jos menee metsään.

        "valmiiseen" helkkarin autocorrect. VALKOISEEN. Stana....


      • manuaalimanne

        Vaihda käsivaihteiseen tietokoneeseen, jossa on myös pakki.
        Kiihdytysvaihteet 1 - 5 ja pakki.


      • hmpff kirjoitti:

        "valmiiseen" helkkarin autocorrect. VALKOISEEN. Stana....

        Virheitä tulee itsekullekin, pyrin unohtamaa ne. Virheiden korjaus on kuin ei hyväksyisi virheitään. Onneksi tiedän, että en ole täydellinen suoriutuja.


      • Psykoterapeutitar

        Yksinään jotain alkoholia tissuttaa! Onko se kivaa? Multakin lekuri kysyi, niinkuin nykyisin kysytään, että juotko alkoholia? No, en juo! Ei yksinään juomisessa ole mitään ideaa. Menisinkö Alkoon ja ostaisin viiniä tai kauppaan ja ostaisin kaljaa tai siideriä tai istuisin terassilla "hyvien ystävieni" kanssa? Oli lööppi lehdessä, kuinka ikäihmisten juominen lisääntyy ja mitä siitä seuraa. Miksi pitää juoda? Tylsäähän se on!


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Yksinään jotain alkoholia tissuttaa! Onko se kivaa? Multakin lekuri kysyi, niinkuin nykyisin kysytään, että juotko alkoholia? No, en juo! Ei yksinään juomisessa ole mitään ideaa. Menisinkö Alkoon ja ostaisin viiniä tai kauppaan ja ostaisin kaljaa tai siideriä tai istuisin terassilla "hyvien ystävieni" kanssa? Oli lööppi lehdessä, kuinka ikäihmisten juominen lisääntyy ja mitä siitä seuraa. Miksi pitää juoda? Tylsäähän se on!

        Kuten tee-veekin jankuttaa vanhoja, jankutan minäkin.
        Monet taatusti jankutukseni muistavatkin.
        Etenkin alkoholi-aloitusten uusintojen tekijät.
        Minä aloin juopoksi 1964.
        Olin 14v.
        Ja niin on jatkunut tähän päivään asti.
        Miksi tätä normaalia Suomalaisen elämän-menoa pitää jatkuvasti jankuttaa?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Kuten tee-veekin jankuttaa vanhoja, jankutan minäkin.
        Monet taatusti jankutukseni muistavatkin.
        Etenkin alkoholi-aloitusten uusintojen tekijät.
        Minä aloin juopoksi 1964.
        Olin 14v.
        Ja niin on jatkunut tähän päivään asti.
        Miksi tätä normaalia Suomalaisen elämän-menoa pitää jatkuvasti jankuttaa?

        H.

        hunksz

        Juoppous ei ole kaikkien suomalaisten normaalia elämän-menoa, joten äläpä yleistä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Huomenta korpikirjailija ja toivottavasti aamu on kaunis ja lempeä Nuaksen aaltojen liplatellessa rannan laituriin. Pullasorsat ovat varmaan jo hereillä :)
        Viinin suhteen olen varovainen ja yleensä tykkään että kuiva on parasta vaikka ensimmäinen lasi ei olisikaan niin makeaa. Boolisi oli varmaan hyvää seurustelujuomaa, mutta varovasti juotuna.
        Asiasta toiseen: mitenkä Suomessa sanoo etiketti onko soveliasta mennä kutsuvieraana häihin valkoisessa, juhlavassa pitsileningissä?

        Nykytavoista en tiedä, mutta olen samaa mieltä, kun hmmff, että vain morsian pukeutuu valkoiseen pukuun. Ainakin ennen oli niin.


    • "Laituli notkuili
      laoista veti pulppuili.

      Tai sitten oli syynä kaamea huppali
      onneksi aamulla enää huojutti.

      Piti eilen ettiä pullo jos toinen
      tuntui inhalta vetää perään saman-moinen."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=X9cnqF7wfco

      H.

      • Vaa juoppo aamulla jatkaa
        kun kädet eestaa vatkaa
        hälle aamuryyppy on tärkee
        ei, ei, siinä oo mitään järkee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1967
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1703
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1658
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1537
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1495
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1387
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1281
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      18
      1233
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe