Mistä johtuu tällainen sairas herkkyys/heikkous?

Hei!

Haluaisin puhua omasta sairaasta herkkyydestäni. Herkkyyttähän on monenlaista,mutta en ole mistään löytänyt tietoa tällaisesta herkkyydestä mikä minulla on joten se ei liene kovin yleistä tai sitten siitä ei vain jostain syystä ole tietoa. Olen varma,että minun herkkyyteni on sairasta. Herkkyyteni ei ole virallista erityisherkkyyttäkään vaikka erityislaatuista herkkyyttä onkin! Olen monesti lukenut erityisherkkyydestä ja se ei täsmää minuun.

Minun herkkyyteni/heikkouteni on siis tällaista: Jos joku sanoo minulle jotain tylysti tai äkäisesti tai ilkeästi ja varsinkin jos olen vielä erimieltä, minä HAAVOITUN. Tulee huono olo ja monesti suorastaan kamala olo. Kerrankin kun yksi sanoi minulle epäystävällisesti eräät asiat tuli aivan kauhea olo. Hirveä pelko ja tuska. Henkinen. Huono olo tuntuu sydämessä ja päässä ja mahassa....
Olen heikko ja huono puolustautumaan. Olen muuten nainen ikää 24 V. Haluaisin siis tietää tietääkö kukaan mistä tuollainen herkkyys/heikkous johtuu? Mitä syitä sille voi olla/on? Ja onko kukaan kuullut aiemmin tuollaisesta herkkyydestä. Harvinaista? Yleistä? Sairasta!

Olen miettinyt,että kun tuo herkkyyteni on niin käsittämätöntä,että johtuuko se omasta sairaasta päästäni vai panevatko jotkut korkeammat voimat minut haavoittumaan. Niin käsittämätöntä on se,että haavoitun joistakin sanomisista,että on tullut mieleen jopa korkeampien olentojen vaikutus minuun.


Olen siis sairaan herkkä/heikko ja haluaisin tietää syyt. Minulla on ainakin osin huono itsetunto,että silläkin voi olla osuutta asiaan. Mutta sitä ihmettelen,että joskus kun minulla oli hyvä itsetunto,niin haavoituin silti ja alistuin. Eli se ei ole ainakaan pelkästä itsetunnosta kiinni tai jos on,niin ehkä joskus vain kuvittelin,että minulla on hyvä itsetunto.... Olen aika varma,että joskus minulla oli hyvä itsetunto,mutten täysin varma... Onko edes mahdollista,että joku luulee,että hänellä on hyvä itsetunto vaikka onkin huono? Luulempa,että kukaan ei tiedä vastausta. : )

Serkkuni lapsi kertoi kerran,että hänen useilla kavereillaan on tämä sama ongelma kuin minulla ,mutta myöhemmin kun kysyin,että onkohan heidän kohdalla kyse samasta asiasta kun minulla, serkkuni lapsi sanoi,että tuskin tunteet ovat koskaan ihmisillä täysin samanlaisia. Voihan olla kuitenkin,että heidän kohdallaan on kyse osin samantapaisesta asiasta.

Ja kerran omaohjaajani Terhi sanoi viisaasti(asun tällaisessa tuetussa asumispaikassa. Ryhmämuotoisessa),että vaikka se virallinen erityisherkkyys ei koskekaan minua,niin siinä on kuitenkin jotain sellaista samaa. EHKÄ siinä on jotain samaa....


Inhoan itseäni kun olen niin heikko/herkkä ja osittain haluaisin kuolla! On ongelmia ja tämä herkkyyskin aiheuttaa ongelmia! Tässä maailmassa ei pärjää heikot eikä tässä maailmassa arvosteta heikkoja. Jos joskus saan miehen(eli jos korkeammat olennot sen minulle suovat)mieheni pitää olla vahva ja hyvä puolustamaan minua ja itseään.


Mutta siis:Oletteko kuulleet tällaisesta herkkyydestä aiemmin ja tiedättekö mistä se johtuu/voi johtua?


T.erilainenomaperäinen

0

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. En ole rakastunut

        Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
        Ikävä
        378
        3720
      2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

        Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
        Maailman menoa
        209
        1823
      3. Olen ärtynyt koska

        minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
        Ikävä
        67
        1384
      4. Suomalaiset marjat loppuvat

        Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
        Maailman menoa
        152
        1275
      5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

        ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
        Maailman menoa
        165
        923
      6. Puhutko toisista ihmisistä

        pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
        Ikävä
        117
        883
      7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

        Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
        Suomussalmi
        57
        880
      8. Mitä teen väärin?

        Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
        Sinkut
        117
        860
      9. Haluaisin tietää

        mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
        Ikävä
        49
        840
      10. Oli mukava tavata irl

        Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
        Ikävä
        24
        839
      Aihe