Tasa arvo puntarissa

kuluttavaaon

Olemme keski ikäinen avopari joka vääntää aina välillä etenkin seksistä ja rahasta ja vähän yleiseti kaikesta muustakin. Avopuolisoni on tehnyt jo vuosia sitten selväksi että jos hänen päättämät asiat ei sovi voidaan lähteä eri teille. Seksielämästä ei voi puhua se on punainen vaate, viimeisen kolmen nejän vuoden aikana on ollut seksiä 2-3 krt. Se on avopuolisoni mukaan riittävä määrä ja mikä ärsyttävintä se tapahtuu hänen ehdoillaan. Totean että suhteen ensimmäisinä vuosina seksiä oli 2-3 krt viikossa joten melkoinen muutos mistä sitten johtuu. Toinen ongelma on raha tai sen käyttö. Naisen tekemille rahan siiroille löytyy aina perusteet ja olen joutunut pariin otteeseen jättämään ostokset kauppaan kun ei ole ollut katetta tilillä kun joku on siirtänyt itselleen. Ja tästä ei ole tietenkään sanonut mitään mulle. Olen ottanut jämäkästi asiat esille mutta menee kuin kuuroille korville. Olen kysynyt että missä tasa arvo parisuhteessamme. Nainen todennut että asiat toimii kun hän on puikoissa ja saa päättää asoista. Olen nyt alkanut ottamaan lisää vastuuta omista ja perheeseen liittyvistä asioista ja kun kaikki ei ole sujunut naisen suunnitelmien mukaan on alkanut kuulumaan narinaa ja arvostelua. Eikös tuossa ole jo narsismi kyseessä kun haluaa hallita kaikkea perheeseen liittyvää toimintaa. On tullut olo että olen hyödyke jokaa tekee kotona askareet ja avopuoliso käyyttää rahojani miten parhaimmaksi kokee itselleen. Minä ole joutunut esim, ostamaan markettien alennumyynnistä vaateita kun taas kumppani käy naisten liikkeissä ja kotiin tulee uusia hameita, nahka saappaita ja pitsi alusvaatteita. Suomeksi sanottuna kun olen hiljaa enkä puutu asioihin kaikki on normaalia, hienoa jos olisin seurustelun alettua tiennyt millaiseksi nainen muuttuu vuosien saatossa olisin jättänyt väliin, varmasti olisin tyytyväisempi ja levollisempi. Miehet älkää tehkö virhettä ja antakoot liikaa siimaa naiselle, siinä lähtee alamäki. Tää on kuin Suomen eduskunta, nainen päättää ja kuin näytteeksi kysyy mun mielipidettä mutta ei siitä muuta seuraa.

9

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ElämäHaltuun.nyt

      Jos et saa millään keskusteluyhteyttä puolisoon siten että saisitte yhteiselon toimimaan tasa-arvoisesti, kannattaa tosiaan lähteä eri teille. Ihmiset voivat muuttua ja joskus on vaan todettava että tämä suhde ei enää toimi. Turha siitä on katkeroitua saati jäädä huonoon suhteeseen vikisemään, ota oma elämä haltuusi.

      Hyvä seksielämä, yhteiset näkemykset rahan käytöstä ja kodinhoidosta ja toimiva kommunikaatio ovat minusta parisuhteen neljä peruspilaria. Teillä ole näistä ilmeisesti oikein enää yhtäkään ja perustan korjaaminen siksi voi olla jo liian myöhäistäkin.

      Mutta ota asiat vielä esille vaimon kanssa. Jos vastakaikua ei tule, ole valmis eroamaan. Ja unohda tuo marttyyri-asenne.

    • dadaaaaaah

      Ööö... Siis olet koko teidän parisuhteen ajan antanut naisesi pompotella sinua mielensä mukaan ja nyt alat miettiä, onko jomma jotenkin pielessä/naisesi mahdollisesti narsisti...?! Katin kontit - naisesi on tuikitavallinen itsekäs ämmä, ei mitään sen mystisempää - ja huomannut jo alun alkaen, että olet täysin vedätettävissä. Hän on osannut taitavasti syöttää sinulle käsityksen, että näin sen kuuluukin olla... Ja edelleen todennut, että sinä olet niin hänen vietävissään, että olet ennemmin "tossun alla kuin taivasalla". Siksi sanoo, että jossei meno miellytä, ala painua. No, nyt on sitten aika ottaa selvää, oletko mies vai tiskirätti: laita akkasi selkä seinää vasten ja tee selväksi, että ellei tahti ala muuttumaan ja sassiin, saa etsiä itselleen uuden hyväksikäytettävän.

      • kuluttavaaon

        Kyllä nainen oli suhteen alkaessa ja varsinkin seurusteluaikana hyvinkin sovotteleva ja vielä yhteenmuuton jälkeenkin mutta sitten alkoi prässäys pikku hiljaa ja huomasin että minä saan antaa periksi ja jos en antanut sillä oli huonot vaikutukset. Lapsen syntymän jälkeen sai anta periksi liian monessa aiassa. Nukuin esim. vierashuoneessa että jaksan töissä käydä siihen kaatui seksielämäkin pitkälti mutta ei se tuntunut naista haittaavan oli tyytyväinen suurimman osan aikaa kun olin poissa kimpusta.


    • qwerrtty

      Kerropa miksi jatkat tuollaista suhdetta? Ellei parisuhteessa ole sanavaltaa, niin voi joko alistua, tai sanoa morjens.

    • qwerrtty

      Lisäys: tasa-arvon kanssa tuossa ei ole mitään tekemistä. Jokainen päättää jatkaako tuollaista epätervettä suhdetta vai eroaako.

      • Oikea.termi

        Tasa-arvoisuus tarkoittaa samanarvoisuutta, myös parisuhteessa. Jos toinen nostaa itsensä suhteessa joustamattomaan ja määräilevään asemaan, katsoo oikeudekseen käyttää yhteisiä varoja itseensä neuvottelematta, hallitsee toista henkisesti manipuloiden, tai muuten "ottaa mutta ei anna", kyse on epätasa-arvoisesta parisuhteesta.

        Se on totta, että on jokaisen oma asia, suostuuko alisteiseen asemaan parisuhteessa.


    • näinsemeneeusein

      Kuulostaa ihan siltä kuin olisit naimisissa ;)

    • hjyuio

      Miten kummassa suostutte siihen, että puoliso saa käyttää tiliänne, kuten haluaa.
      Olen aina tolkuttanut, että jokainen saa oman tulonsa, olipa se nyt palkkaa, jotain korvausta omalle tililleen, johon toisella ei ole käyttöoikeutta. Sitten on yhteinen tili, jonne kumpikin siirtää rahaa arjen asioita varten ja kodin kuluja varten.
      Toki olen nähnyt senkin, että toinen in tämänkin tilin tyhjentänyt omiin menoihinsa. Näissä tapauksissa on vaikeaa kun toiseen ei voi luottaa.
      Silloin pitää laittaa rajoituksia hänen tilinkäytölleen entistä enemmän.

      Kyllä sinunkin naisesi oppii, kun yksinkertaisesti otat häneltä käyttöoikeudet tiliisi pois. Silloin hänellä ei ole enää tuota siirtomahdollisuutta.
      Kyllä varmasti hiertää suhdetta aika tavalla ja uskon, että moni ero johtuukin juuri näistä rahan käytön asioista, joissa toinen hyväksikäyttää ja vie perheeltä elinmahdollisuudet.

    • omaonvalintasi

      Kysehän on siitä millaisen puolison itselleen on valinnut. Joten katse peiliin ap.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe