Mihin sinä Suomen ylijäämän käyttäsit?

Omillaan.tällä.ikää

Iltalehdessä on kysely, minne toivoisit käytettävän Suomen ylijäämät, nyt kun talous kasvaa. Ylivoimaisesti eniten maksettaisiin valtionvelkaa. Niin myös itse tekisin. Entä muut?
Jos tällainen aloitus nyt on jo olemassa, niin ei pidä harmistua. Ne vastaa, jotka haluaa.

58

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko tämäkin ikä-aloitus?
      Vanhuus ja valitus...
      Nuoruus ja pers-aukisuus...
      Toivottavasti ei, sillä näitähän on hiljakkoin jo nähty pilvin pimein.

      H.

      • Käyttäisin-heti

        Nimimerkki Hunksz on ylijäämä.
        Hänet voisi kuskata Ämmän-suon kaato-paikalle muun talous-jätteen kera.


      • Tämäkin näyttää olevan joillekin valituksen aihe -kohde, siis laillaan jankutus.


    • Velan maksuun.

    • hmpff

      Vanhusten hyvinvointiin. Parempia vaippoja, lisää väkeä jottei nyt jo ylikuormitetut hoitajat jaksaisivat, joka taas antaisi taas lisää veronmaksajia.

      Oliko vähän nuolemista kun täällä kohta vanhusten palstalla kirjoittelen... pois se minusta :))

      • hmpff

        Esim. tällä haavaa se on nyt niin, että jos kotihoidossa oleva vanhus sairastuu sairaalakuntoon pitkäksi aikaa (enemmän kuin muutaman päivän) niin se on alamäkeä vaan siitä. Ei ole sairaaloissa aikaa kävelyttää potilaita, joten ovat fyysisesti heikossa hapessa kun pääsevät taas kotiin.

        En moiti henkilökuntaa, moitin systeemiä.


      • Rahaahan ois jo nyt vanhusten hyvinvointiin mutta kun juustohöylällä leikotaan säästökohteita vanhustenhoito ei ole se ykköskohde. Vanhukset kun nääs eivät tuota vaan ovat kuluerä ajattelevat päättäjät. Ainakin niin kauan kunnes oma vanhuksensa kiehuu siinä sopassa.


      • hmpff

        Miten niin rahaa olisi jo nyt? Tili on miinuksella, niin mä velkaa ymmärrän.


      • hmpff kirjoitti:

        Miten niin rahaa olisi jo nyt? Tili on miinuksella, niin mä velkaa ymmärrän.

        Joo mut eikös kuitenkin kunnilla ja valtiolla ole budjetit ja suunnitelmat minkä mukaan rahaa kuhunkin kohteisiin käytetään. Siis rahaa on, siitä on kysymys mihin sitä käytetään.


      • siilenämää kirjoitti:

        Joo mut eikös kuitenkin kunnilla ja valtiolla ole budjetit ja suunnitelmat minkä mukaan rahaa kuhunkin kohteisiin käytetään. Siis rahaa on, siitä on kysymys mihin sitä käytetään.

        Siis rahaa on, vaikkakin sitten velkarahaa. Turha kuvitella että sitä vanhustenhoitoon käytettäisiin tämän enempää vaikkei ei olisi velkarahaakaan.


      • hmpff
        siilenämää kirjoitti:

        Siis rahaa on, vaikkakin sitten velkarahaa. Turha kuvitella että sitä vanhustenhoitoon käytettäisiin tämän enempää vaikkei ei olisi velkarahaakaan.

        Mä en nyt oikein seuraa sun logiikkaa tuossa... Velkaahan halutaan aina minimiin, eli jos ei ole omaa rahaa niin sitä velkarahaa käytetään niin vähän kuin mahdollista - säästetään.

        Nyt mä tajusin miksi sä kysyit säästöistä, rahan käyttö on ihan vinksallaan :D nääh, kiusaan sua vaan...


      • hmpff kirjoitti:

        Mä en nyt oikein seuraa sun logiikkaa tuossa... Velkaahan halutaan aina minimiin, eli jos ei ole omaa rahaa niin sitä velkarahaa käytetään niin vähän kuin mahdollista - säästetään.

        Nyt mä tajusin miksi sä kysyit säästöistä, rahan käyttö on ihan vinksallaan :D nääh, kiusaan sua vaan...

        Kysymys lienee siitä, mihin käytössä oleva raha jaetaan.
        Eli rakennetaanko urheiluhalli vai korjataanko tietä vai satsataanko vanhustehoitoon. Siis arvottamisesta, mikä päättäjien mielestä on tärkeää.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kysymys lienee siitä, mihin käytössä oleva raha jaetaan.
        Eli rakennetaanko urheiluhalli vai korjataanko tietä vai satsataanko vanhustehoitoon. Siis arvottamisesta, mikä päättäjien mielestä on tärkeää.

        No sitä justiin. peruspalvelut on järjestettävä ja kunnilla on sitä varten rahaa, oli se sitten velaksi otettua tai muuta. Siis budjetti, josta jaetaan lohkoja eri osioille. Vanhustenhoito ei ole siinä jaossa ensimmäisenä saamassa nääs kun siinä kohden tulee säästö kuvioihin :). Kun taas kadun lämmittämisestä ei tarvitse säästää sun muista luolaparkeista.


    • tämä-on-vaatimus

      Alotukseen vastaus;
      Ylijäämä raha pitää kayttää tavallisten eläkeläisten elämän kohentamiseen, käyttörahaa runsaasti enemmän jotta terveydenhoitodot, matkailu ja muu virkistys toiminta olisi eläkeläisillekki mahdollista,
      ylisuurten eläkkeitten nauttijille EI lisää rahaa,
      entisetki suuret eläkkeet pitää leikata kovalla kädellä, tuliko selväksi,
      mutta me jotka on tehty kymmeniä vuosia intensiivisesti töitä
      ja siitä pienet työ-eläkkeet näille siis meille kaikille ainaki 2000 euroo lisää eläkkeisiin,

    • Kehitysapuun

      • Tietenkin olet ihan tosissasi.
        Kehitysapuun voisi laittaa kaikkien maailman maiden ylijäämät, eikä se tilannetta kehitysmaissa muuttaisi.
        Kyllä niille raha kelpaa, uusiin aseisiin ym.


      • Ancelina kirjoitti:

        Tietenkin olet ihan tosissasi.
        Kehitysapuun voisi laittaa kaikkien maailman maiden ylijäämät, eikä se tilannetta kehitysmaissa muuttaisi.
        Kyllä niille raha kelpaa, uusiin aseisiin ym.

        Tietenkin sohaisin muurahaispesää.
        Mutta maailmassa onniin paljon ihmisiä jotka ovat suuressa hädässä ja tarvitsevat apua enemmän kuin meidän omat poispilatut pullamössöä syövät ja tukien varassa asustelevat syrjäytyneet kansalaisemme. Sotia käyviä maita ei tietenkään saisi tukea rahallisesti, mutta siinä pitäisi varmaan aloittaa jostain muusta päästä, esim. aseteollisuuden ja kauppasaartojen ja sen sellaisten suurempien ratkaisujen piiristä.
        Kehitysavusta ajattelin lähinnä auttaa rahallisesti kohentamaan oloja sotaa käyvien maiden rajamaissa sijaitsevissa pakolaisleireissä, maiden sisäisten pakolaisten kotiuttamisessa omille seuduilleen heti kun rauha on saavutettu ja jälleenrakentamista. Pohjos Irak, Syyriasta osa jne, ovat täysin raunioina jonne ei voi voi palata ilman jättimäistä jälleenrakennusprojektia, johon näillä valtioilla ei ole varaa. Joku massiivinen tyyppi marshall-apua tarvitaan, mutta tietenkin olisi upeeta jos rikkaat öljysheikit ja arabimaiden kuninkaat dippaisivat ensimmäiseksi käsiään taskuunsa, tyyppi 500 miljardia biljardia dollaria Saudi-Arabian valtionkirstusta korjaamaan uskoinveljiensä jälkiä Isiksen tuhomailla alueilla.


      • hmpff
        Ancelina kirjoitti:

        Tietenkin olet ihan tosissasi.
        Kehitysapuun voisi laittaa kaikkien maailman maiden ylijäämät, eikä se tilannetta kehitysmaissa muuttaisi.
        Kyllä niille raha kelpaa, uusiin aseisiin ym.

        Voihan niitä pakolaisia ottaa vaikka tänne, niin se raha ei mene aseisiin :)) *kiusii pientä* :)


      • hmpff kirjoitti:

        Voihan niitä pakolaisia ottaa vaikka tänne, niin se raha ei mene aseisiin :)) *kiusii pientä* :)

        Totta puhut, eihän heitä täällä vielä liikaa olekaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tietenkin sohaisin muurahaispesää.
        Mutta maailmassa onniin paljon ihmisiä jotka ovat suuressa hädässä ja tarvitsevat apua enemmän kuin meidän omat poispilatut pullamössöä syövät ja tukien varassa asustelevat syrjäytyneet kansalaisemme. Sotia käyviä maita ei tietenkään saisi tukea rahallisesti, mutta siinä pitäisi varmaan aloittaa jostain muusta päästä, esim. aseteollisuuden ja kauppasaartojen ja sen sellaisten suurempien ratkaisujen piiristä.
        Kehitysavusta ajattelin lähinnä auttaa rahallisesti kohentamaan oloja sotaa käyvien maiden rajamaissa sijaitsevissa pakolaisleireissä, maiden sisäisten pakolaisten kotiuttamisessa omille seuduilleen heti kun rauha on saavutettu ja jälleenrakentamista. Pohjos Irak, Syyriasta osa jne, ovat täysin raunioina jonne ei voi voi palata ilman jättimäistä jälleenrakennusprojektia, johon näillä valtioilla ei ole varaa. Joku massiivinen tyyppi marshall-apua tarvitaan, mutta tietenkin olisi upeeta jos rikkaat öljysheikit ja arabimaiden kuninkaat dippaisivat ensimmäiseksi käsiään taskuunsa, tyyppi 500 miljardia biljardia dollaria Saudi-Arabian valtionkirstusta korjaamaan uskoinveljiensä jälkiä Isiksen tuhomailla alueilla.

        Asia on kimurantti tuon kehitysavun kanssa.
        Kymmeniä vuosia on kehitysapua jaettu ja pakolaiset vaan maailmassa lisääntyy.
        Jatkuvasti näkyy tietoa, jota todennäköisesti myös pantataan, että rahat on mennyt ihan muualle, kun on tarkoitettu.
        Täällä jo olevista pakolaisista on suuria kuluja , joten kyllä laittaisin velan maksuun.
        Ketä se sitten auttaa, jos isoin osa kansalaisia, ns. rypee suossa.
        Se ei auta itseä ja vielä vähemmän pystyy auttamaan muita.


      • eppu2 kirjoitti:

        Asia on kimurantti tuon kehitysavun kanssa.
        Kymmeniä vuosia on kehitysapua jaettu ja pakolaiset vaan maailmassa lisääntyy.
        Jatkuvasti näkyy tietoa, jota todennäköisesti myös pantataan, että rahat on mennyt ihan muualle, kun on tarkoitettu.
        Täällä jo olevista pakolaisista on suuria kuluja , joten kyllä laittaisin velan maksuun.
        Ketä se sitten auttaa, jos isoin osa kansalaisia, ns. rypee suossa.
        Se ei auta itseä ja vielä vähemmän pystyy auttamaan muita.

        "eppu2"

        Et viittis höpöttää taas tollee.
        Minä olen yli-kansoituksesta jankuttanut jo vuosia.
        SPR:tä ja muistakin avustus-järjestöistä.
        Teeveekin minua on jo kauan kopioinnut.
        Älä sorru teeveeksi sentään.
        Kirjoita jotain omaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Et viittis höpöttää taas tollee.
        Minä olen yli-kansoituksesta jankuttanut jo vuosia.
        SPR:tä ja muistakin avustus-järjestöistä.
        Teeveekin minua on jo kauan kopioinnut.
        Älä sorru teeveeksi sentään.
        Kirjoita jotain omaa.

        H.

        Minä kirjoitan oman mielipiteeni just niinkuin se on, riippumatta siitä oletko Sinä tai joku muu samaa mieltä.
        Ihan sama mitä olet joskus kirjoittanut, sillä ei ole mitään tekemistä minun mielipiteeni kanssa.
        Tuliko selväksi?


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä kirjoitan oman mielipiteeni just niinkuin se on, riippumatta siitä oletko Sinä tai joku muu samaa mieltä.
        Ihan sama mitä olet joskus kirjoittanut, sillä ei ole mitään tekemistä minun mielipiteeni kanssa.
        Tuliko selväksi?

        "eppu2"

        Olenhan minä puutteesi huomannut.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Olenhan minä puutteesi huomannut.

        H.

        Ja hunksz on taas kerran huomattu, minäkin huomasin, hykertele tyytyväisenä.
        Jokos päivän muussi-riimi on julkaistu, en ole ehtinyt tutkailemaan tilannetta.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ja hunksz on taas kerran huomattu, minäkin huomasin, hykertele tyytyväisenä.
        Jokos päivän muussi-riimi on julkaistu, en ole ehtinyt tutkailemaan tilannetta.

        On kauheaa, kun on noita puutteita, niinkuin tuo huomionkin puute.


      • eppu2 kirjoitti:

        On kauheaa, kun on noita puutteita, niinkuin tuo huomionkin puute.

        Harva meistä täydellinen on, itse voi toki niin olettaa.

        Minäkin olisin voinut ylijäämääkolikoitani pois antaa, kun hulmuhelma tuli jotain nuttuja kaupustelemaan.
        Vaan en, sanoin etten nytkään osta mitään, kolmatta kertaa jo vuoden aikana kävivät.


      • Ancelina kirjoitti:

        Harva meistä täydellinen on, itse voi toki niin olettaa.

        Minäkin olisin voinut ylijäämääkolikoitani pois antaa, kun hulmuhelma tuli jotain nuttuja kaupustelemaan.
        Vaan en, sanoin etten nytkään osta mitään, kolmatta kertaa jo vuoden aikana kävivät.

        Eipä tänne mökkimaisemiin ole kaupittelijoita eksynyt.
        Alkavat nuo romanitkin asettua paikoilleen.
        Mitä tuohon täydellisyyteen tulee, ei mikää oo niin kamala, kun täydellinen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Eipä tänne mökkimaisemiin ole kaupittelijoita eksynyt.
        Alkavat nuo romanitkin asettua paikoilleen.
        Mitä tuohon täydellisyyteen tulee, ei mikää oo niin kamala, kun täydellinen.

        Eikä täydelliselle kelpaa kukaan eikä mikään, vain hän itse osaa ja kaiken taitaa.
        Häneltä ei jää edes ylijäämää.


      • avut-pois-luusereilta
        hmpff kirjoitti:

        Voihan niitä pakolaisia ottaa vaikka tänne, niin se raha ei mene aseisiin :)) *kiusii pientä* :)

        "Voihan niitä pakolaisia ottaa vaikka tänne, niin se raha ei mene aseisiin :)) *kiusii pientä* :)"

        Vuoden 2017 budjettiin on merkitty Kehitysapuun 881. milj. €, joka menee ulkomaille. Sitten täällä meuhkataan muutaman muslimin täällä olosta, kun jonkun (oletettavasti yhden)sosiaalituet on pienentyneet ja Lipposen muija vie kaiken!D *kiusin minäkin*

        Valtion velkaa lyhennettevä, eikä vain korkojen maksuun, vaikka taitaa ne korot olla aika pienet?


      • palomamaksaa

      • Ala.vastata

      • suvakkienkukkarosta
        Ala.vastata kirjoitti:

        Mihin haluaisit käyttää ylimääräiset tulot.

        Muurin rakentamiseen , toisten rahoilla .


      • Muuurari
        suvakkienkukkarosta kirjoitti:

        Muurin rakentamiseen , toisten rahoilla .

        Uutta vankilaako varten ?


    • työ.tekijäänsä.kiittää

      Velanmaksuun ja työttömien työllistämiseen.

    • Jos minä olen oikein ymmärtänyt, niin Suomi ottaa miljardi-tolkulla lisää velkaa, niin en ymmärrä, missä on se ylijäämä, josta nyt ollaan jalamassa.
      On varsin erikoinen laskutapa,jos ennen on otettu vuositasolla 5-6 miljardia vuodessa liää, ja nyt 3-4 miljardia, että tuo kaksi miljardia olisi ylijäämää.
      Se voi pitkän taantuman jälkeen tuntua siltä.
      Tämä demokratia, varsinkin vaalien alla, pitää huolen, että ylijäämille löytyy aina osoitteita niin paljon, ettei rahat riitä.

      • "k-kotton"

        Termi ylijäämä tarkoittaa, kuten ali-jäämäkin, viennin ja tuonnin arvon erotusta.
        Sillä ei ole mitään tekemistä valtion-velan kanssa.
        -
        Siten kuitenkin, että jos ero on plussalla, voidaan sillä maksaa velkoja tms.

        H.


      • New-age

        Niin eikö voisi ottaa vähemmän lainaa1,5 mrd.
        Ja meiltäkö kysyttäisiin, mitä tehdään.
        Joulupukin maa. Soihdut sammuu. Tällaista höpöä. Mistä asiasta nyt päätetään, vai lisäeläkekeskusteluko häiritsee joitakin.


      • New-age

        Verotuksestapa päätetään. Sillä lailla. Kevennetään lainalla. Joopati joo.
        Seuraakaksi tulee varmaan kansanedustajien palkankorotukset...


    • Rahna-ratkaisee

      Kansanedustajien, hallituksen ja herrojen palkkoihin pitäisi käyttää kaikki ylijäämä, että he kaikessa viisaudessaan, ison rahan kannustamina ponnistaisivat yhä parempiin suorituksiin meidän maan kastettujen matosten puolesta, ei vastaan.
      Herroille herkut, kuniattomille suola

      • "Rahna-ratkaisee"

        Ei noin.
        Rahaa pitää kohdistaa enemmän virka-miesten kouluttamiseen.
        Etenkin laitoksissa, joissa virka-miehille ei laiteta ajatuksiinsa vääriä aatteita ja asenteita.
        Kuten esi-merkiksi Tampereella toimittajille.
        -
        Jos alus-vaate-mallista tai seiväs-hyppääjästä tehdään ministeri, ei se ihan hyvältä enää näytä.
        Tuon-kaltaisia Pässejä vie virka-mies ilman naruakin.

        H.


    • Apinoitakos

      Varajärjestelmien kehittely olisi yksi aihe. Miten Suomi selviää jos kaatuu sähköverkko, radioverkko ja Internet Suomen kohdalta. Ollaanko sitten kuin puusta pudonneet apinat.

    • maissiiii

      En ainaskaan velan maksuun, mitä niitä velkoja pois maksamaan jos halvalla on saatu.
      Olisi hyvä, jos se velankasvu saataisiin pysähtymään, kitkuteltaisiin näillä mitä meillä nyt on.
      eikä oltaisi niin avokätisiä kaikesta muusta maailmasta tänne tulleille.
      Ai niin, pistäisi ylijäämän jemmaan rahastoihin, ainoa kohde johon niitä voisi käyttää, olisi asuntotuotanto paikkakunnille, joilla on valtava asuntopula, sillai saataisiin työttömiä töihin, kun voisivat liikkua maan sisällä, nythän ne vetoaa, etteii voi lähteä takahikältä kun ei ole asuntoa.

      Eikös se ylijäämä ole yritysten ylijäämää, kun kauppa käy ja tavara liikkuu, yritykset tietenkin investoivat ne rahat tuotannon tehostamiseen. Ei niillä rahoilla vaippoja ostella.
      Tietenkin toivoisi, että investoisivat kotimaahan ja työllistäisivät työttömiä ja muutamia korkeastikoulutettuja pähkäilijöitä.

      Voisihan sen rahan säästää sukkien varsiin, vielä huonompien päivien varalle. tai vaikka jakaa jokaiselle supisuomalaiselle kannustukseksi, jos se supisuomalainen vaikka keksisi ruveta yrittäjäksi.

      • Nii-i, mutta kun tuovat ne työntekijätkin ulkomailta, kun halvalla saavat.
        Kuuluu semmostakin, että jotkut käyttää hyväkseen näitä paperittomia, työmarkkinoilla.


    • Vai.miten

      Jos nyt vähän ylimääräistä, katsoittaisi jonkunaikaa miten tolous etenee ja vakiintuuko nousukausi.

    • Jos ny jotta ylimääräst on niin sosiaalipuolen määrärahoihin ,sitten vielä korvamerkittyinä maksettais kunnille.
      Korvamerkinnän poistaminen oli erittäin tyhmä päätös ,sen jälkeen kipeitten rahat katos kaikenmailman jäähalleihin ja potkupallokenttiin.

      • "koti-kiusattu"

        Vaikka Eestissä niin väitetäänkin, ei Suomi ole lauma Poroja.
        Koska maamme tulevaisuus on pahasti vaaka-laudalla kallistumassa väärään, ei ole viisasta korva-merkitä mitään.
        Jos jätämme pois ihmeet, on jäljellä enää arvokkaan tuotannon kasvattaminen.
        Ja työ-paikat.
        Kiinalaiselle elämän-muodolle emme enää voi mitään.
        Se virhe on tehty ja pysyy.
        Maamme on siis panostettava kaikki mahdollinen osaamiseen.
        Sekä innovaatioiden tukemiseen.
        Tuon mahdollisuuden toteuttamiseen ei sossulla ole keinoja.
        Keinoja on vain kokeneilla ja viisailla.
        Niin raakaa kuin se onkin, on meidän ja sairaiden pakko väistyä.
        Antaa periksi.
        Ainakin niiden meidän, joilla ei rahaa ole, eikä taitoa/kykyä elää omillaan.

        H.


    • Liikaa.köyhiä

      Suomen julkinen sosiaalimenot ovat euroopan melkein korkeimpia, kai se on pakko auttaa kun muuten eivät tule toimeen kuitenkin jossain on raja nyt se kattaa neljäsosan menoista.

    • Niin mistä ylijäämästä nyt puhutaan ? Jos valtionvelka on 110 miljardia niin mistä se ylijäämä tulee ? Talous kasvaa, hehkutetaan, mutta samaan aikaan kotitaloudet velkaantuvat vauhdilla. Pankit eivät pidättele luotonannossa ja kohta taitaa olla uusi pankkikriisi käsillä - jos näitä asioita sopii arkijärjellä ynnäillä.
      Jos yksittäisellä kansalaisella on ylijäämää sitä voisi tietysti antaa tarvitseville. Mutta kuten moni on jo kirjoittanut, kehitysapu ei juuri kohenna kohdemaan oloja. Liian moni dokumentti on todistanut tämän. Kotimaan köyhät elävät usein mukavammin kuin itse elän, joten vaikeeksi menisi...

    • Ylijäämän Suomi antaa valtionjohtajille, ylhäältä alas---Putin on opettaja!!!

    • sammonRyöstö

      Älä huolestu ! Mitään ylimääräistä jaettavaa ei tule , meidän viisaat valitut tekevät aina budjetin jonka loppusumma ja tulot eivät tämää .

      • 1eero

        Ylijäämää hyh kunhan saatatas paikattua ensin lamanajan tuomat, ei meillä ole ylijäämää moneen vuoteen, voi olla ettei koskaan ainoastaan miten käytetään olemassa oleva raha.


      • New-age

        Ei ole matikkapäätä?
        Ekonomisti totesi, että huono sää ja lomarahojen leikkaukset vaikuttavat talouteen. Ehkä.


      • New-age kirjoitti:

        Ei ole matikkapäätä?
        Ekonomisti totesi, että huono sää ja lomarahojen leikkaukset vaikuttavat talouteen. Ehkä.

        Liekö se ajatellut, että ihmiset kulkee ja kuluttaa hyvällä säällä. Huonolla vaan mököttävät nurkissaan, eivätkä tuhlaa niitäkään vähiä lomarahoja, jotka vielä saa.


      • New-age

        Noin varmaan tuumasi arkiajatellen.
        Jos tarkemmin miettii mitä se laikkaus muuten hyödytti, palkkakuluja pienensi mm. kuntien ja kaupunkien osalta. Maksamattomasta osasta jäi verot saamatta ja ostovoimana se olisi tullut osaksi alveina takaisin. Palkanmaksuohjelmaan tuli muutos ja mitähän se kunnille ja valtiolle teetätti it-kuluina. Leikkaus oli /- 0.


    • Mieluusti velan vähentämiseen. Toisaalta mieluusti kaikkein heikoimmassa asemassa olevien tilanteen parantamiseen.

    • mobutuseseko

      Kyllä sitä rahaa tuntuu hyvin kevyesti löytyvän ,kun on kyseessä valtionyhtiön johdon lisäeläkkeistä ja palkkioista!

      • New-age

        Nii-in. Niistä voisi joku kirjoittaa kootut selitykset ja perustelut.

        Odotan, mitä vielä löytyy. Ajatelkaapa, kuluja ja tuloja voidaan jaksottaa ja arvioida. Jos tilinpäätös on palkitsemisen perusteena, miten se toteutetaan, optimoidaan palkitsemisen perusteeksi? Seuraavana vuotena voi olla paljon vaatimattomampaa, mutta ....
        Meni jo...


    • Maitten talous ei ole missään tekemisissä kansan omassa taloudessa.

      Vain itä maissa kuin ex Suomi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe