Veturinkuljettajien poliittinen työnseisaus on pysäyttänyt junaliikenteen, joten tänään eivät junat myöhästele! VR:n monopoli henkilöliikenteessä ei ole kenenkään etu, koska junamatkustuksen osuus on maassamme alempi kuin muissa Euroopan keskeisissä valtioissa Ruotsi mukaan lukien. Ruotsissa kilpailu on lisännyt junaliikenteen matkustajamääriä rajusti tarjonnan lisääntyessä jopa sellaisilla rataosilla, joilta valtiollinen operaattori SJ on aikaisemmin lakkauttanut liikenteen. Suomen VR on taas lisännyt kumipyöräliikenteen osuutta niin henkilö-kuin tavaraliikenteessä! Epäillä sopii sitä, että onko öljy-yhtiöillä ja autonvalmistajilla jalka VR:n oven välissä? USA:ssa aikoinaan 1920-luvulla öljy-yhtiöt ostivat raitiovaunuyritykset ja sen jälkeen lakkauttivat ne, joten jo silloin joukkoliikenne koettiin uhaksi bisnekselle. Älkää veturin kuljettajat liatko omaa pesäänne, sillä kasvava junaliikenne tuo myös lisää työpaikkoja myös veturinkuljettajillw!
Tänään junat eivät myöhästele
11
179
Vastaukset
- kukaTietääEiKukaan
Tai sitten jokainen juna on myöhässä niin paljon ettei tahdo perille päästä.
- JunatonSuomen
Englannissa, Belgiassa, Espanjassa ja Saksassa, jossa on jhenkilöjunaliikenne kilpailutettu, on ollut paljon junaonnettomuuksia.
Ei tälläista Suomeen!
Huolto heikkenee, junaonnettomuuksia, ei, ei ja ei.
Pidetään junaliikenne suomalaisena.(Ranskassa henkilöjunaliikenne on valtion hallussa ja homma hoituu).- masaheadhill
Miten kävi hyväpalkkaisille paperimiehille , kun osoittivat mieltään lakkoilemalla? Miten käy hyväpakkaisille veturinkuljettajille kun lakkoilevat? No, prosessi nopeutuu entisestään...
- Euroopanmalli
Saksassa on myös lakkoja vähän väliä, milloin veturikuskit, milloin jokin muu kuppikunta.
Lisäksi systeemi on Saksassa ja Sveitsissä paikoin sekava, kun on paikallaisen "vr", maakunnan ja em. yhteisiä junia.
Riippuu sitten kaupunkialuuesta onko selkeä vyöhykelippusysteemi vai pieniksi pilkottu hyvin sekava systeemi turistille. - 25cole
masaheadhill kirjoitti:
Miten kävi hyväpalkkaisille paperimiehille , kun osoittivat mieltään lakkoilemalla? Miten käy hyväpakkaisille veturinkuljettajille kun lakkoilevat? No, prosessi nopeutuu entisestään...
Lakkoileevat>>>ei palkkaa!
- Talkoo-Taavetti
25cole kirjoitti:
Lakkoileevat>>>ei palkkaa!
Masaheadhiiri kun ei ymmärrä, että joskus vaan on pakko työnantajille ja päättäjille näyttää ihan konkreettisesti ettei duunarillekaan sentään ihan mitä vaan eikä miten vaan. Masahiiren olisipitänyt olla näkemässä paperimiesten ja ahtaajien lakon aikaista toimintaa mitä kaltaisilleen kävi jotka pyrkivät lakkoa vastustamaan töitä tehden.
Siinä kusiruutta soi ja rikkuri lauloi vielä sekä tanssi kun munat voideltiin tärpätillä. Ei heitä montaa ollut, mutta nekin Masaheadhiiren kloonit harvat saivat kyllä opetuksen.
Hyvin siinä kävi. Ei mitään huononnuksia. Ei saa antaa periksi. Muuten vievät kaiken ja Masariepukin saa työskennellä ilmaiseksi.
Yksilötasolla Masalle periaatteessa olisi oikeinkin, mutta toisia kunnon työläisiä ajatellen väärin antaa kaiken mennä.
- Ripax
Ruotsissa eivät junaonnettomuudet ole lisääntyneet, koska siellä on pohjoismaalainen turvallisuuskulttuuri kaikilla operaattoreilla. Suomessa ei olla yksityistämässä rautateiden kunnossapitoa, vaan sen hoitaa Ratahallintokeskus jatkossakin. Englannissa rautateiden kunnossapito yksityistettiin, mikä aiheutti onnettomuuksia. Kiskoliikenne on pahin uhka öljy-yhtiöille ja autonvalmistajille, siksi vastarinta on kovaa mukaan lukien myös veturinkuljettajat, jotka eivät ole enää rautatieliikenteen kannattajia vaan heidätkin on saatu vedettyä kumipyöräliikenteen kannattajiksi. Oma isäni ja monet muut veturinkuljettajat olivat ennen vanhaan tiukasti kiskoliikenneihmisiä!
- Yhkykhlhk
Ruotsissa on kaikki paremmin ja isommin... siellä myös yhteiskunta satsaa aivan eri tavalla rautatieliikenteeseen. Yhteiskunta ostaa liikennettä (tukee) 3 miljardilla kruunulla eli 300 miljoonalla eurolla. Tämän verran veronmaksajat maksavat siitä, että vuoroja ja yhteyksiä on tarjolla.
Ollaanko Suomessa valmiita tähän samaan? Nyt Suomessa yhteiskunta rahoittaa 30 miljoonalla eurolla kannattamattomia vähämatkusteisia vuoroja. Eli viisi kertaa vähemmän. Verojenkorotuksiin junaliikenteen lisäämiseksi? Samoin ratojen rakentamiseen ja korjaamiseen käytetään naapurissa kaksinkertainen määrä rahaa.
Ruotsissa kyse ei ole siis pelkästään kilpailusta, vaan merkittävästä veronmaksajien panostuksesta junaliikenteeseen. Jonkun pitää maksaa kannattamaton liikenne, jota halutaan ajaa.- Kom-Mari
Sitä vartenhan veronmaksajat ovat ja ne kellä rahaa on. Myöskin Masaheadhill joka tuntuu olevan kirjoituksistaan päätellen yrittäjä. Vastustaa lakkoilua ja ay-liikettä ja sen toimintaa. Sekoittaa paperimiehet ja veturimiehet unohtaen samalla että millainenhan liksa hänellä itsellään olisi ollenkaan, ellei aikoinaan lakkoiltu oikein kunnolla työläisten palkkojen ja etujen vuoksi. Ai niin, mutta hänhän ei ole palkkatyötä tehnyt koskaan. Hän ei voi tietää, mutta silti riekkuu täällä sontaa sylkien.
- Italialainenlakko
Jyväskylä-Tampere rata laite vika hidastaa liikennettä ja syö ratakapasiteetia.
Tampere on kilpailutus vastaisen myyräntyön keskus ammattiyhdistys liikkeille. Kaksoisroolit kunnossapidossa ja Ay toiminta on moraalitonta. - Kenellaoikeatvaraosat
28.6. klo 12.14
Viivästyksiä junaliikenteessä välillä Tampere-Jyväskylä!
Tampereen ja Jyväskylän välillä n. 15-30 minuutin viivästyksiä junille ratajärjestelmävian vuoksi.
Liikennevirasto ei ole antanut arviota vian kestosta.
Näissä vioissa tuleen vastaan Ramboll turvaliteasiantuntijoiden nolla ammattitaito. Pilkkua viilataan päiväkaaudet kun simputetaan turvalaitekunnossapitäjiä kaikenmaailman merkonomitason seurannoilla. Ongelma on siinä kun näiden Ramboll turvaliteasintiuntijöiden tekninen ammatillinen taso jäänyt putkiradio ja vaihteenkääntölaite insinöörityö tasolle. Nyt kun pitäisi osoittaa olgelmanratkaisu ammattitaitoa Jyväskylä-Tampere vikojen innoatiivisiin ratkaisuun niin mennään ABC baariin munkkikahville ja kustaan omaan housuun. Se vastaa sitä todellisen osaamisen tasoa joka on jäänyt 80-luvulle. Tärkeintä on kerätä romua uusiin Liikenneviraston romu varastoihin. Siinä menee työaika hyvin romurautaa siirrellessä lavalta toiselle. Varastoidaan sellaista tavaraa joka on kaikku purettu pois käytöstä. Siitähän se on kiinni kun satojentuhansien eurojen Liikenneviraston varaosa järjestelmä ei löydäkään oikeaa varaosaa Jyväskylä-Tampere välille. Varastoissa on vääriä varaosasia.Tekihän VRTrack oman varaston Tampereelle. Mikähän Liikenneviraston varaosa on joku ylitarkastajan henkilökohtainen perämoottori Liikenneviraston varastossa.. Kehitys ja digitalisaatio ovat utopiaa, Keskitytään armeija tyyliseen narsistiseen henkilöpalvontaan ja simputukseen. Tuo turvalaiteasintuntijoiden hölympöly menee kuin höyry päähän Ramboll aluepäälliköille mutta perus turvalaite asentajia tuottamaton itsentä peilistä katselu lähinnä säälittää. Verovarojen väärinkäyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1521616Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671596Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä671303En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292- 441134
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102905Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke156675