KT + julkinen liikenne = hyvä sijoitus

paras.asumismuoto

Kun ei mene rahaa autoon, senkin voi sijoittaa asuntoon. Kerrostalossa asuminen on edullista eikä tarvitse asua missään työleirillä.

Kuukausilipunkin voi vähentää verotuksessa, eli siihen ei mene työssäkäyvältä lainkaan rahaa. Samaten taloyhtiö voi vähentää kaikki menonsa verotuksessa.

9

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • > Kuukausilipunkin voi vähentää verotuksessa

      Omavastuu on vaan vähän kova... Esim. stadissa ei kk-lipusta hyödy kuin muutaman kympin verotuksessa.

      • paras.asumismuoto

        Ei, kyllä kaiken voi vähentää verotuksessa. Itselläkin veroprosentti putosi selvästi, kun ilmoitin työnantajalleni että tuloista voi vähentää kuukausilipun verran.


      • paras.asumismuoto kirjoitti:

        Ei, kyllä kaiken voi vähentää verotuksessa. Itselläkin veroprosentti putosi selvästi, kun ilmoitin työnantajalleni että tuloista voi vähentää kuukausilipun verran.

        Voithan sinä ilmoittaa, mutta kyllä se sitten vuoden päästä korjataan...

        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/matkakulut/asunnon_ja_tyopaikan_valiset_matka/

        > Matkakuluista vähennetään ensin omavastuu. Vuonna 2017 (ja 2016) omavastuu
        > on 750 euroa. Matkakuluja saa omavastuun jälkeen vähentää enintään 7 000 euroa.


      • paras.asumismuoto
        TheRat kirjoitti:

        Voithan sinä ilmoittaa, mutta kyllä se sitten vuoden päästä korjataan...

        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/matkakulut/asunnon_ja_tyopaikan_valiset_matka/

        > Matkakuluista vähennetään ensin omavastuu. Vuonna 2017 (ja 2016) omavastuu
        > on 750 euroa. Matkakuluja saa omavastuun jälkeen vähentää enintään 7 000 euroa.

        Ei sitä korjata jos en itse pyydä korjausta.

        Sama on muuten taloyhtiössä olevien kulujen kanssa. Ne voi kaikki vähentää verotuksessa. Esimerkiksi hankin juuri uudet parvekekalusteet ja kaikista saan verovähennyksset. Näin ei voi tehdä omakotitalossa.


      • RUAHAHAHAHAAAA
        paras.asumismuoto kirjoitti:

        Ei sitä korjata jos en itse pyydä korjausta.

        Sama on muuten taloyhtiössä olevien kulujen kanssa. Ne voi kaikki vähentää verotuksessa. Esimerkiksi hankin juuri uudet parvekekalusteet ja kaikista saan verovähennyksset. Näin ei voi tehdä omakotitalossa.

        Ostapas muuten vielä grilli parvekkeelle ja toki voit vähentää senkin verotuksessa. Näkee taas palstan ok-läskit punasta :D


      • ok-kunkku
        RUAHAHAHAHAAAA kirjoitti:

        Ostapas muuten vielä grilli parvekkeelle ja toki voit vähentää senkin verotuksessa. Näkee taas palstan ok-läskit punasta :D

        Tuota noin, ei grilliä voi vähentää, grillaushan on yleensä järjestyssäännöissä kiellettyäkin.


      • 00210.pääomatulokunkku
        ok-kunkku kirjoitti:

        Tuota noin, ei grilliä voi vähentää, grillaushan on yleensä järjestyssäännöissä kiellettyäkin.

        Tiesistkö että pelastuslaki on kieltänyt grillauksen ja puusaunat sekät takat jo 60-luvulta lähtien ok-taloissa.


    • OK-Kurko

      Taitaa kassupetterillä olla hieman hakusessa mitä verovähennys tarkoittaa. Etätyömatkakulut vähennetään niin että ensin otetaan pois omavastuu ja jäljelle jäävät kulut saa sitten vähentää verotettavasta tulosta, ei verosta.

      • ok-kansleri

        Kun olet kasarmikeijoksi syntynyt, kasarmikeijoksi myös jäät. Eikä ihme, kun tietotaito on tätä tasoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe