Millainen työpaikka motivoi IT-osaajaa?

IT-intoilija

Millainen työpaikka ja työ motivoi? Ovatko palkka, edut ja oheispalvelut tärkein valintakriteeri firmaan hakiessasi vai merkitseekö työn sisältö tai kehittymismahdollisuudet enemmän? Työyhteisö? Firman brändi tai taloudellinen tilanne? Mikä on sulle tärkeintä?

12

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämän_tarkoitus

      Sellainen, jossa kehitetään jotakin ajanvietettä tai muuta turhaketta, jolla koukutetaan lapset ja viehään heidän tai vanhempiensa rahat

    • Kunnollista

      Talo jossa *kaikki* keskittyvät tekemään sitä mitä asiakas olettaa saavansa. Ei lusmuilijoita ja turhan delegoijia. Tiedetään mitä tehdään, pystytään keskustelemaan miten asiat kuuluu tehdä. Koulutus hoidettu eikä ylläpidetä pelkästään jotain vanhaa roskaa.
      Palkka tehtävien edellyttämällä tasolla.
      Ihmiset pystyvät kommunikoimaan keskenään.

      Siitä on kunnon duunipaikat tehty.

    • asdagsfg

      Monen asian summa. Tekemisen pitää olla järkevää ja tarvittaessa pitää olla mahdollista päästä tekemään jotain muutakin kuin mitä on aiemin tehnyt. Ei turhaa byrokratiaa. Työntekijöihin luotetaan ja annetaan vapautta ja vastuuta päättää omista asioista. Työntekijät ovat tasa-arvoisia eikä ole mitään kultapossukerhoja missä on eri säännöt ja edut. Palkan tulee olla tehtävien tasalla. Lisäksi puitteiden on hyvä olla kunnossa, eli läppärit, puhelimet, nettiyhteydet yms. ovat viimeisen päälle ja työntekijän vapaasti itsensä valittavissa.

      • edutvaiomat

        On muuten nykyään sellainen trendi menossa että firmat eivät anna edes työsuhdepuhelinta(urkitaan kyllä työntekijän oman puhelimen numero), ei adsl-yhteyttä vaikka tuetaan etätöitä ja läppäritkin ovat softaihmisillä usein kierrätettyjä eli tehottomia nykyisiin tehtäviin.


      • Bffjdbjfk
        edutvaiomat kirjoitti:

        On muuten nykyään sellainen trendi menossa että firmat eivät anna edes työsuhdepuhelinta(urkitaan kyllä työntekijän oman puhelimen numero), ei adsl-yhteyttä vaikka tuetaan etätöitä ja läppäritkin ovat softaihmisillä usein kierrätettyjä eli tehottomia nykyisiin tehtäviin.

        Tutulta kuulostaa. Omalla työpaikalla annetaan kehittäjille puhelimeksi onneton satasen kapula ja läppäriksi iänikuinen käytetty kahvakuulan painoinen mötikkä. Nettiliittymästä kotiin voit vain haaveilla ja puhelinliittymän nopeus on jotain 2/0,1 mb/s. Paitsi jos satut olemaan myyjä tai konsultti tms. palvelumuotoilija. Sitten kyllä saat niiden powerpointien tekoa varten minkä tahansa koneen ja hintaa ei kysellä. Puhelimissa sama homma.


    • Perusjutut

      1. Ei ole jatkuvat YT:t käynnissä. Ei sellaiseen firmaan kukaan halua.
      2. Ei tiukkoja työaikoja. Se on paljon motivoivampaa, kun tietää ettei tarvi herätä klo 6:30 vain sen takia, että haluavat zombiksi istumaan aamupalan ja 1,5 h työmatkan (julkisilla pk-seudulla menee tuota luokkaa) klo 9:00 ja tehokasta työtä saa tehtyä vain 5 h päivässä. Sen sijaan että saa tulla vaikka sitten 11:30 levänneenä ja valmiina tekemään hommia samantien klo 19:30 asti.
      3. Ei ole mitään 90-luvun alun koodin ylläpitoa ilman speksejä ja dokumentaatiota. Se on hullujen hommaa.
      4. Managerit ei odota viikon päästä valmista yhden rivin speksillä tiketissä.
      5. Työkalut on pätevät. Ei tarvi kovinta rautaa, kunhan teho riittää järkevään koodaukseen ja on kaksi näyttöä parempaan flowiin, ettei aika mene usean ikkunan venkslaukseen.
      6. Niin ja palkka järkevä. Ei ketään motivoi palkka, jolla hädin tuskin kattaa pakolliset menot.

      • dkfkkdkskeksn

        kohta 6. Mun pakolliset järkevät (minun mielestä) menot on nettona noin 10 000eur/kk.


      • djkgdfighdfjkg

        Eihän siinä mitään. Sitten pitää vaan olla työnantajalle sen arvoinen, että se suostuu maksamaan sinulle nettona noin 10 000eur/kk.


      • vtun.narkki
        dkfkkdkskeksn kirjoitti:

        kohta 6. Mun pakolliset järkevät (minun mielestä) menot on nettona noin 10 000eur/kk.

        Olisko syytä lopettaa se herskan rännitys? Menee rahat ja terveyskin.


    • Käytännönerot

      Unelma olisi sellainen samanlainen työpaikka ja työyhteisö, mitä monella muulla teknisellä alalla on. Töissä monenlaisia ja monessa vaiheessa uraa olevia työntekijöitä (monen ikäisiä), ihan tavallisia hyviä työntekijöitä tavallisine elämineen ilman nykyistä IT-alan superlatiivihösötystä työntekijöihin liittyen ja" viidakon lakeja" työpaikansäilyvyydessä. Mahdollisuus aitoon osaamisen kehittämiseen ja tehtäväkiertoon, kompetenssi kertyisi kumulatiivisesti uravuosien lisääntyessä.

      Nykyisessä paikassa jää haaveeksi ja kateudella olen seurannut esim. siskon rakennusalan suunnittelijan työpaikkaa. Sen valitukset liittyy aina normaaleihin projektijuttuihin ja ainakin itse vaihtaisin lennosta oman paikkani hänen paikkaan jos olisi mahdollista.

    • niin.tai.näin.väärinpäin

      Olen pienessä stadilaisessa firmassa tuolla Malmi - Oulunkylä suunnalla.
      Suht uutena olen seurannut menoa noin vuoden enemmän suu kiinni meiningillä. Nyt kun olen nähnyt miten asiat hoituvat niin pientä analyysiä ko firmasta tehnyt.
      - osakkaat/johtohenkilö omissa oloissaan eivätkä puhu muille kuin tietyille henkilöille
      - työntekijät on jaettu kahteen ryhmään: arvostettuihin ja vähemmän arvostettuihin
      - työn johtaminen systemaattisesti on täysin jätetty hoitamatta
      - toisilla ihmisillä töitä enemmän kuin ehtivät tehdä, toiset taas ehtivät lueskella netistä iltasanomia
      - mitään dokumentointia aikaisemmin tai nyt tehtävistä tekemisistä ei ole olemassa
      - ei kuunnella lainkaan jos yrittää sanoa asioista tai työtehtävistä
      - työntekijät eivät puhu keskenään, paitsi ne jotkut jotka ovat omasta aloitteesta tutustuneet toiseen henkilöön
      - kukaan ei moikkaa toisiaan, ei edes esimiesasemassa tai omistussuhteessa olevat
      - ihmisiä tulee, menee ja lähtee - jonnekin josta eivät palaa

      Motivoiko tämä? No palkkapäivä on parhain motivaattori. Ei kyllä mikään muu.
      Usein työpaikoilla puhutaan kommunikointitaidoista ja ulospäinsuuntautuneisuudesta, mutta jos sitä asiaa ei osaa edes firman johto niin asiat ovat täysin päälaellaan.

    • Anonyymi

      Hyvät HR blondit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe