Anteeksi pyytämätön synti erottaa Jumalasta

asian.ydin

Anteeksi pyytämätön synti erottaa Jumalasta.
https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/totuus-helvetista/
"Mutta onko mikään enää syntiä nykyihmisille?

Kirkon mukaan vain vihapuhe on enää syntiä ja pettämisestä, valehtelusta, varastamisesta, seksuaalisesta sekoilusta ym. on tullut joko yhteiskunnan tai perintötekijöiden syytä.

Raamatun todesta ottavien haukkuminen on kuitenkin sallittua vihapuhetta.

Oletko huomannut, että vain raamatullisia kristittyjä pilkataan, uskonnolliset ihmiset saavat olla rauhassa?
Vihapuhetta on vain synnistä, parannuksen teon tärkeydestä ja helvetistä varoittaminen eli myös Jeesuksen suu pitäisi tukkia, koska hän ei juuri muusta puhunut.

Tänä päivänä Jeesus menettäisi saarnalupansa välittömästi!"

Juuri näinhän se on täälläkin.

83

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuon kirjoittaja on Pekka Reinikainen.

      ”…ym. on tullut joko yhteiskunnan tai perintötekijöiden syytä.”

      Olihan yksikertaistus. Se että ymmärretään syyt, mitkä ajavat ihmisiä syntiin, on vain hyvä asia. Silloin voimme tehdä niille jotain. Mutta jos kaikki sälytetään yhden ihmisen harteille, sellainenkin mille hän ei voi mitään, laitamme toinen toistemme päälle liian raskaita ikeitä.

      ”Raamatun todesta ottavien haukkuminen on kuitenkin sallittua vihapuhetta.”

      Tämä on sitä vääntämistä. Ikään kuin kaikki, jotka Raamatun ottavat todesta olisivat jotain fundamentalisteja tai kiihkoilijoita, on vääristelyä. Moni ihan tavallinen uskova ottaa Raamatun todesta, mutta ei tee mitään sellaista, millä muita löisi uskonsa avulla.

      Näitä helvetin saarnaajia on yhä monia. Niitä varmaan löytää jokainen, joka sellaista puhetta haluaa kuunnella. Niitä, joita vain pelon ja uhkan ”keljumi” kautta kykenevät uskomaan, toki on olemassa. Meille muille ei tarvita tuollaisia uskon perustaksi.

      • itsepäätät

        Pekka puhuu asiaa, kuten AINA !
        "Näitä helvetin saarnaajia on yhä moni"
        En ole kertaakaan kirkonpapin kuullut puhuvan/varoittavan helvetistä, mutta "kasteen armosta" ja vastuuttomasta "rakkaudesta" ja ilmastonmuutoksesta kymmenet kerrat.
        Pappien/piispojen mielestä heidän lampaansa saavat mennä helvettiin , kenenkäänn estämättä ja silmiä avaamatta.
        "Piispatar" Askola oli palkitsemassa vuodenhomoa, mutta ei kerro lampailleen mihin se tie johtaa, kun elää synnissä.
        Minusta on parempi sanoa, mikä on omantien kulkijan päämäärä, kuin pitää se salassa, niiltä jotka luottavat näihin "sielunpaimeniin". Parastie on ottaa ITSE SELVÄÄ mihin on matkalla. Eikä se ole pelottelua, vain FAKTA!


      • itsepäätät kirjoitti:

        Pekka puhuu asiaa, kuten AINA !
        "Näitä helvetin saarnaajia on yhä moni"
        En ole kertaakaan kirkonpapin kuullut puhuvan/varoittavan helvetistä, mutta "kasteen armosta" ja vastuuttomasta "rakkaudesta" ja ilmastonmuutoksesta kymmenet kerrat.
        Pappien/piispojen mielestä heidän lampaansa saavat mennä helvettiin , kenenkäänn estämättä ja silmiä avaamatta.
        "Piispatar" Askola oli palkitsemassa vuodenhomoa, mutta ei kerro lampailleen mihin se tie johtaa, kun elää synnissä.
        Minusta on parempi sanoa, mikä on omantien kulkijan päämäärä, kuin pitää se salassa, niiltä jotka luottavat näihin "sielunpaimeniin". Parastie on ottaa ITSE SELVÄÄ mihin on matkalla. Eikä se ole pelottelua, vain FAKTA!

        Tuo helvetin lieskoissa piehtaroiminen lienee siitä hauskaa, että silloin ei tarvitse ottaa vastuuta omista teioistaan (esim. saastummamisen tai ökykuluttamisen vuoksi) ja kokea olevansa se, joka pääsee ohi sen viimeisen tuomion - eli sana ei kuulu heille vaan niille "muille.


      • itsepäätät
        mummomuori kirjoitti:

        Tuo helvetin lieskoissa piehtaroiminen lienee siitä hauskaa, että silloin ei tarvitse ottaa vastuuta omista teioistaan (esim. saastummamisen tai ökykuluttamisen vuoksi) ja kokea olevansa se, joka pääsee ohi sen viimeisen tuomion - eli sana ei kuulu heille vaan niille "muille.

        Mummo olet pimeä.


      • itsepäätät kirjoitti:

        Mummo olet pimeä.

        Kuinka niin? Eihän näitä yleensä ole tarkoitettu itselle tai niille, jotka ovat samaa mieltä "puhujan" kanssa?


    • markku.lievonen

      Ettei totuus unhotuisi, niin anteeski ANTAMATON asia on se synti, joka vaikuttaa siihen,- ettei JUMALAKAAN anna tälle ihmiselle syntyjä anteeksi.

      Jeesus ei opettanut alkuunkaan anteeksi pyytämistä,- vaan koko opetus kulminoitui anteeksi antamiseen. Ihmisellä voi olla jopa tapana pyydellä anteeksi,- mutta ihmiselle anteeksi antaminen on jo kova paikka ja Jeesus tiesi juuri tämän alueen ja teroitti sitä ihmisille.

    • Anteeksi pyytämätön synti erottaa Jumalasta. Anteeksi pyytämättömät asiat erotravat myös ihmiset.
      Muusta olekin aloittajan kanssa eri mieltä.

    • Pekka Reinikainen oli vielä silloin arvostettu lääkäri kun hän toimi ateistina.
      Nyt häntä ei enää pidetä minään kun tuli uskoon ja kannattaa vielä perinteisiä arvoja.
      Kyllähän tästäkin jo huomaa, mikä on häneen kohdistuneiden vihapuheiden taustalla.

      • moi.evita

        Nimenomaan ateistit ja homottajat ovat mustamaalauksen mestareita ilman perusteita. Tai peruste on se, että ihminen uskoo Jumlaan ja Raamattuun.
        Tämä palsta on erittäin hyvä esimerkki tästä.


    • markku.lievonen

      Toisaalta harmittaa, miten niinkin viisas mies kuin Reinikainen, niin laittaa vellit ja puurot sekaisin.

      Siis ilmoitukset Raamatussa, jotka on kohdennettu uskon saaneisiin ihmisiin, niin niitä ei tule kohdentaa jumalattomiin / uskottomiin. Reinikainenkin laittaa täys laidallisen , miten jumalattomat tulee saattaa lain alle,- ilman uskoa.

      KAIKKI Jeesuksen veratuskuvainnollinen helvetillä opetus, kohdentuu uskon saaneisiin ihmisiin,- näin karkeasti sanoen. Juuri tuolla verauskuvainnollisella opetuksella Jeesus eroittaa / leikkaa uskon saanesiat ihmisestä erilleen lihallisuuden.

      Kuten Reinikaisen muustakin opetuksesta ilmenee, niin hän ei usko / omaa ymmärrystä, miten koko usko ihmiseen = ihmisen eläväksi tuleminen on JUMALAN teko. Reihikainenkin uskottelee, miten turmeltuneessa ihmisessä olisi jokin kyky tms. vaikuttaa pelastukseensa ja sen vastaanottamiseen ja tuosta luulosta kumpuaa juuri se, miten velliti ja puurot menevät sekaisin.

      • paskaa.puhut

        Valehtelet, paskanpuhuja!


      • täysinnäin

        Markku mene omalle Jehovantodistajien palstallesi sotkemasta.

        Evita sanoin; "Pekka Reinikainen oli vielä silloin arvostettu lääkäri kun hän toimi ateistina.
        Nyt häntä ei enää pidetä minään kun tuli uskoon ja kannattaa vielä perinteisiä arvoja.
        Kyllähän tästäkin jo huomaa, mikä on häneen kohdistuneiden vihapuheiden taustalla."
        Juuri näin on. Jos Pekka olisi edelleen ateisti, niin "maailma häntä kuulisi ja arvostaisi korkealle" , mutta kun ei ole niin lopputulos on tämä.

        "Kirkon mukaan vain vihapuhe on enää syntiä ja pettämisestä, valehtelusta, varastamisesta, seksuaalisesta sekoilusta ym. on tullut joko yhteiskunnan tai perintötekijöiden syytä.
        JUURI NÄIN !
        Mummo sanoi; "Moni ihan tavallinen uskova ottaa Raamatun todesta, mutta ei tee mitään sellaista, millä muita löisi uskonsa avulla."
        Juuri tässä käy toteen tämä Pekan sana:
        "Oletko huomannut, että vain raamatullisia kristittyjä pilkataan, uskonnolliset ihmiset saavat olla rauhassa?"

        "Vihapuhetta on vain synnistä, parannuksen teon tärkeydestä ja helvetistä varoittaminen eli myös Jeesuksen suu pitäisi tukkia, koska hän ei juuri muusta puhunut."
        Niimpä juuri. Sitähän ei kestetä.
        Homous on SAIRAUS.
        Juominen on SAIRAUS.
        Seksiadikti on SAIRAUS.
        Mistään EI OTETA VASTUUTA, että MINÄ ITSE TEEN NOITA. Ja minä ITSE otan vastuun teoistani.
        Kukaan ei kaada viinaa suuhusi. Kukaan ei pakota työntämään penistäsi miehen peräaukoon. Kukaan ei pakota huoramaan.

        "Tänä päivänä Jeesus menettäisi saarnalupansa välittömästi!"
        Aivan varmasti, Ev.lut.kirkkoon hänellä eiolisi mitään asia ja oisko vapaisiinkaan. Jeesus ei silitä synnintekijänpäätä, vaan sanoon SYNNIN SYNNIKSI.Ja ARMON ARMOKSI.


      • reinikaista en liiemmin ole vuosiin kuunnellut, mutta tuon saman huomion , että unohdetaan Raamatun sanan olevan uskoville ja että hengelliset tulee tutkia Hengessä. Ja kuinka ne voi tutkia Hengessä, jos ei omaa sitä Henkeä, joka saadaan vasta uudestisyntymässä?
        1Kor.2: 6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
        9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.


      • "Reihikainenkin uskottelee, miten turmeltuneessa ihmisessä olisi jokin kyky tms. vaikuttaa pelastukseensa..."

        tämähän on yhden kristinuskon suuntauksen opetus. Ihminen itse ratkaisee. Ei Jumala.


      • täysinnäin
        mummomuori kirjoitti:

        "Reihikainenkin uskottelee, miten turmeltuneessa ihmisessä olisi jokin kyky tms. vaikuttaa pelastukseensa..."

        tämähän on yhden kristinuskon suuntauksen opetus. Ihminen itse ratkaisee. Ei Jumala.

        "tämähän on yhden kristinuskon suuntauksen opetus. Ihminen itse ratkaisee. Ei Jumala"
        Mitä ne muut Kristinuskon suuntaukset ovat ?
        Raamattu sanoo selvästi, että ihminen ITSE ottaa vastaan sen mitä Jumala tarjoaa hänelle, eihän väkisin tule asumaan ihmisen sydämeen. Mikä tuossa on niin vaikea tajuta?
        Sensijaan Ev.lut.kirkko PÄÄTTÄÄ ITSE vauvan puolesta (vanhempien myötävaikutuksella ), että hänestä tulee Ev.lut.kirkonjäsen. Ei siinä mitään Jumalaa tarvita.
        Kirje efesolaisille 1
        13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet t o t u u d e n sanan, p e l a s t u k s e n n e evankeliumin, u s k o v i k s i tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
        17. anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen t u n t e m i s e s s a a n.

        18. ja v a l a i s i s i teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään


      • markku.lievonen
        täysinnäin kirjoitti:

        "tämähän on yhden kristinuskon suuntauksen opetus. Ihminen itse ratkaisee. Ei Jumala"
        Mitä ne muut Kristinuskon suuntaukset ovat ?
        Raamattu sanoo selvästi, että ihminen ITSE ottaa vastaan sen mitä Jumala tarjoaa hänelle, eihän väkisin tule asumaan ihmisen sydämeen. Mikä tuossa on niin vaikea tajuta?
        Sensijaan Ev.lut.kirkko PÄÄTTÄÄ ITSE vauvan puolesta (vanhempien myötävaikutuksella ), että hänestä tulee Ev.lut.kirkonjäsen. Ei siinä mitään Jumalaa tarvita.
        Kirje efesolaisille 1
        13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet t o t u u d e n sanan, p e l a s t u k s e n n e evankeliumin, u s k o v i k s i tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
        17. anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen t u n t e m i s e s s a a n.

        18. ja v a l a i s i s i teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

        Siis et usko JUMALAN ilmoituksia ihmisen kuolleessa tilassa olemisesta. Tila, jossa ihminen on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan.

        Jos ymmärtäisit ja uskoisit kuolleessa tilassa olevan ihmisen, niin ymmärtäisit,- ettei ihminen voi vaikkuttaa uskomiseen ja pelastumiseensa.

        Jokainen ymmärtää, miten ihminen ottaa pelastuksen vastaan uskon saatuaan / uskon tilassa. Kuten aiemmin jo kerroin, niin nuokin tuomasi jakeiden sisältö on kohdennettu USKON SAANEISIIN IHMISIIN. Siis aikuisiin. Vauvathan eivät ole edes kuolleet syntiehinsä,- tehneet syntiä puhumattakaan, että mahdollistuisivat ottaa pelastuksen vastaan uskon saatuaa.


      • täysinnäin
        markku.lievonen kirjoitti:

        Siis et usko JUMALAN ilmoituksia ihmisen kuolleessa tilassa olemisesta. Tila, jossa ihminen on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan.

        Jos ymmärtäisit ja uskoisit kuolleessa tilassa olevan ihmisen, niin ymmärtäisit,- ettei ihminen voi vaikkuttaa uskomiseen ja pelastumiseensa.

        Jokainen ymmärtää, miten ihminen ottaa pelastuksen vastaan uskon saatuaan / uskon tilassa. Kuten aiemmin jo kerroin, niin nuokin tuomasi jakeiden sisältö on kohdennettu USKON SAANEISIIN IHMISIIN. Siis aikuisiin. Vauvathan eivät ole edes kuolleet syntiehinsä,- tehneet syntiä puhumattakaan, että mahdollistuisivat ottaa pelastuksen vastaan uskon saatuaa.

        "Siis et usko JUMALAN ilmoituksia ihmisen kuolleessa tilassa olemisesta. Tila, jossa ihminen on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan."
        Mitä oikein sekoilet ?Ymmärrä lukemasi.


      • täysinnäin kirjoitti:

        "tämähän on yhden kristinuskon suuntauksen opetus. Ihminen itse ratkaisee. Ei Jumala"
        Mitä ne muut Kristinuskon suuntaukset ovat ?
        Raamattu sanoo selvästi, että ihminen ITSE ottaa vastaan sen mitä Jumala tarjoaa hänelle, eihän väkisin tule asumaan ihmisen sydämeen. Mikä tuossa on niin vaikea tajuta?
        Sensijaan Ev.lut.kirkko PÄÄTTÄÄ ITSE vauvan puolesta (vanhempien myötävaikutuksella ), että hänestä tulee Ev.lut.kirkonjäsen. Ei siinä mitään Jumalaa tarvita.
        Kirje efesolaisille 1
        13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet t o t u u d e n sanan, p e l a s t u k s e n n e evankeliumin, u s k o v i k s i tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
        17. anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen t u n t e m i s e s s a a n.

        18. ja v a l a i s i s i teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

        "Mitä ne muut Kristinuskon suuntaukset ovat ?"

        Ellet tuota tiedä, niin miten voit arvioida niiden erojakaan?


    • Minä olen tässä hengellisesti tutkiskellut sen asian, että miten te aiotte saada Juudakselta anteeksi sen, että olette häpäisseet hänen nimensä ja puhuneet hänestä valhetellen kaikkinaista pahaa.

      • Ei nyt oikein avaudu tuo varsin krypitinen lause.


    • markku.lievonen

      Reinikaisella on ehkä toinen käännös Raamatusta, mitä maassamme luetaan ja siksi anteeksi antaminen on muutettu anteeksi pyytämiseen.

      14. Sillä jos te ANNATTE anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös ANTAA teille anteeksi;
      15. mutta jos te ETTE anna ihmisille anteeksi, niin EI myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

      Siis anteeksi antamattomuus eroittaa ihmisen JUMALASTA. Raamatussa ei ole edes opetusta anteeksi pyytämisestä ja ihan ymmärrettävistä syistä.

      • Erittäin hyvä oikaisu.


      • kiiiskivastarannalta

        Raamatussa on sekä anteeksipyytäminen että anteeksiantaminen..

        "Anna meille tänä päivänä meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."


      • markku.lievonen
        kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Raamatussa on sekä anteeksipyytäminen että anteeksiantaminen..

        "Anna meille tänä päivänä meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

        Niin, tuoppa Raamatusta opetus, jossa opetetaan anteeksi pyytämisen tärkeyttä.


      • kiiiskivastarannalta
        markku.lievonen kirjoitti:

        Niin, tuoppa Raamatusta opetus, jossa opetetaan anteeksi pyytämisen tärkeyttä.

        Juuri tuossa Isä meidän - rukouksessa se käy esille. Me pyydämme Jumalalta syntejämme anteeksi. Kun pyydämne Jumalalta syntejämme anteeksi, tarkoittaa se sitä, että olemme samaa mieltä Jumalan kanssa: minä olen syntinen ihminen ja olen tehnyt Jumalaa vastaan syntiä. Kyse on siis syntien tunnustamisesta.

        Kun olemme tehneet väärin jotakuta ihmistä kohtaan - on tärkeää pyytää anteeksi, että välit korjaantuisivat ja se on myös merkki toisen ihmisen ihmusarvon kunnioittamisesta.. Jos toinen ihminen ei halua antaa anteeksi, se on sitten hänen ja Jumalan välinen asia. Anteeksiantaminen meitä vastaan rikkoneille ei useinkaan ole helppoa. Mutta tässä tärkeintä onkin kertoa Jumalalle, että Sinun tahtosi mukaan haluan antaa anteeksi, vaikka tunteet ovat mitä ovat. Jumala tekee työtään meissä, ja hellävaraisesti parantaa tunteet. Anteeksiantaminen vapauttaa ihmisen tunnetasolla siitä ihmisestä, joka on rikkonut häntä vastaan.


      • oikein-oivallettu
        kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Juuri tuossa Isä meidän - rukouksessa se käy esille. Me pyydämme Jumalalta syntejämme anteeksi. Kun pyydämne Jumalalta syntejämme anteeksi, tarkoittaa se sitä, että olemme samaa mieltä Jumalan kanssa: minä olen syntinen ihminen ja olen tehnyt Jumalaa vastaan syntiä. Kyse on siis syntien tunnustamisesta.

        Kun olemme tehneet väärin jotakuta ihmistä kohtaan - on tärkeää pyytää anteeksi, että välit korjaantuisivat ja se on myös merkki toisen ihmisen ihmusarvon kunnioittamisesta.. Jos toinen ihminen ei halua antaa anteeksi, se on sitten hänen ja Jumalan välinen asia. Anteeksiantaminen meitä vastaan rikkoneille ei useinkaan ole helppoa. Mutta tässä tärkeintä onkin kertoa Jumalalle, että Sinun tahtosi mukaan haluan antaa anteeksi, vaikka tunteet ovat mitä ovat. Jumala tekee työtään meissä, ja hellävaraisesti parantaa tunteet. Anteeksiantaminen vapauttaa ihmisen tunnetasolla siitä ihmisestä, joka on rikkonut häntä vastaan.

        " Mutta tässä tärkeintä onkin kertoa Jumalalle, että Sinun tahtosi mukaan haluan antaa anteeksi, vaikka tunteet ovat mitä ovat.
        Jumala tekee työtään meissä, ja hellävaraisesti parantaa tunteet.
        Anteeksiantaminen vapauttaa ihmisen tunnetasolla siitä ihmisestä, joka on rikkonut häntä vastaan. "
        Aamen juuri näin. Ja anteeksiantamattomuus, kerryttää vihaa ihmisen sisälle ja ajan myötä sairastuttaa.


      • kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Juuri tuossa Isä meidän - rukouksessa se käy esille. Me pyydämme Jumalalta syntejämme anteeksi. Kun pyydämne Jumalalta syntejämme anteeksi, tarkoittaa se sitä, että olemme samaa mieltä Jumalan kanssa: minä olen syntinen ihminen ja olen tehnyt Jumalaa vastaan syntiä. Kyse on siis syntien tunnustamisesta.

        Kun olemme tehneet väärin jotakuta ihmistä kohtaan - on tärkeää pyytää anteeksi, että välit korjaantuisivat ja se on myös merkki toisen ihmisen ihmusarvon kunnioittamisesta.. Jos toinen ihminen ei halua antaa anteeksi, se on sitten hänen ja Jumalan välinen asia. Anteeksiantaminen meitä vastaan rikkoneille ei useinkaan ole helppoa. Mutta tässä tärkeintä onkin kertoa Jumalalle, että Sinun tahtosi mukaan haluan antaa anteeksi, vaikka tunteet ovat mitä ovat. Jumala tekee työtään meissä, ja hellävaraisesti parantaa tunteet. Anteeksiantaminen vapauttaa ihmisen tunnetasolla siitä ihmisestä, joka on rikkonut häntä vastaan.

        "...tärkeintä onkin kertoa Jumalalle, että Sinun tahtosi mukaan haluan antaa anteeksi, vaikka tunteet ovat mitä ovat."

        Vaatii melkoista nöyryyttä.


    • katumusta

      Lk. luku 18 jae 13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: ole minulle syntiselle armollinen.
      Lk. luku 18 jae 14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.

    • >> Anteeksi pyytämätön synti erottaa Jumalasta. <<

      Eli Trump joutuu helvettiin. Trump kun sanoi, ettei hänelleä ole sellaisia syntejä, joita pitäisi pyytää anteeksi.

      ps ei kukaan joudu eikä pääse yhtään mihinkään

    • Voisiko joku ystävällisesti kirjoittaa, että miten pääsee taivaaseen.

      Nythän tiukimmat uskovat keskittyy vain siihen, että miten joudut helvettiin.

      Ihan kuin koko tie taivaaseen olisi miinoitettu, varustettu lukemattomilla väärillä tienviitoilla ja koko matkan enkeliä esittävät saatanan seireenit houkuttelevat jokaista ihmistä harhapolulle kohti helvettiä.

      • kiiiskivastarannalt

        Tästä sinun olisi hyvä keskustella vaimosi kanssa.

        Mutta pähkinän kuoressa: usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.


      • kiiiskivastarannalt kirjoitti:

        Tästä sinun olisi hyvä keskustella vaimosi kanssa.

        Mutta pähkinän kuoressa: usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

        Jeesuksen itsensä mukaan pelkkä usko hänen olemassaoloonsa ei riitä mihinkään vaan tarvitaan tekojakin. Näin kirjoitusten mukaan.


      • Tässä ajassa ihminen on kyhännyt erilaisia oppejaan taivaaseen menemiseensä. On vauvakasteen / kasteenarmon kautta. On käden nostolla. On liittymällä vesikasteen kautta jonkun uskonnollisen puolueen jäseneksi jne...... Jos olet oikein rehellinen ja avoin, niin huomaat itsestäsi, ettet voi puristaa itsestäsi uskoa ja sitenj pelastumista.

        Mutta,- todellisuus on, miten ihmisen taivaaseen pääseminen on 100% JUMALAN teko ja vaikutus aina uskon saamista myöten. Siis JUMALA aivoituksensa kautta valitsee kenet ihmiset hän kirkastaa / tekee eläväksi.

        28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotkaHÄNEN AIVOITUKSENSA MUKAAN OVAT KUTSUTUT .
        29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta JOTKA HÄN ON EDELTÄMÄÄRÄNNYT , NE hän on myös KUTSUNUT; ja jotka hän on kutsunut, NE hän on myös VANHURSKAUTTAUT; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, NE hän on myös KIRKASTANUT Room 8.

        Juuri nuo JUMALAN aivoittamat ihmiset ovat tiedottajia sukupolvelleen.

        No, mistä ihminen tietää kuuluuko JUMALAN kirkastamiin ihmisiin,- jotka tiedostavat taivaaseen pääsyn jo tässä ajassa / eläessään.

        Testi on erittäin yksinkertainen. Kun ihminen kuulee / tiedostaa JUMALAN lakia,- joka kautta tulee synnin tunto. On siis JUMALAN kirkkautta vailla ja siten ymmärtää syntiensä sovituksen,- sen tarpeellisuuden Jeesuksen / Karitsan sovitustyön kautta.

        Niin, jos tuo tiedollisuus johtaa aitoon uskomiseen mm syntisyydestään ja siten JUMALAN sanan uskomiseen, niin ihminen tiedostaa saaneensa uskon JUMALALTA. Siis kyseessä ei ole kyky,- vaan lahja.
        Siis JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen ja ihmisen osa on vain havainnoida muutos itsessään.

        Kuten tiedämmekin, niin ihmisen tiedolllisuus ei pelasta,- vaan JUMALAN tekemä usko ihmiseen. Mutta,.- kultaakin kalliimpi asia on edelleen tämä tiedollisuus. JUMALAN suunnitelma on jo toteutunut, jos ilosanoma on levinnyt ihmisten keskuudessa tiedollisella tasolla.
        Nimittäin aivan lopussa ,- monen eri vaiheen kautta mm tuomitseminen tekojen kautta jne.... niin lopputulos on, miten koko ihmislaji / JUMALAN luodut ylistävät Katitsaa / Jeesusta ja JUMALAA syntiensä sovituksesta ja pelastumisestaan.

        12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
        13. JA KAIKKIEN LUOTUJEN, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä KUULIN SANOVAN: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"


      • täysinnäin

        Älä sotke, kun et ymmärrä Raamatusta mitään. Teillä jehovillahan on oma raamattu. Ihan turhaa tulla tänne vartiotorni oppeja. Teillähän ei taivaaseenkaan mahdu kuin muutama sata henkeä.
        Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

        Kaikki jotka haluavat saavat ottaa Jeeuksen vastaan.


      • t.näin
        sage8 kirjoitti:

        Jeesuksen itsensä mukaan pelkkä usko hänen olemassaoloonsa ei riitä mihinkään vaan tarvitaan tekojakin. Näin kirjoitusten mukaan.

        Ja mitähän tekoja sinä tekisit, taivaaseen päästäksesi ?
        Apostolien teot 16

        27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.

        28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi:

        "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

        31. Niin he sanoivat:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

        34. Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä,

        että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.


      • Tämä.on.totta
        täysinnäin kirjoitti:

        Älä sotke, kun et ymmärrä Raamatusta mitään. Teillä jehovillahan on oma raamattu. Ihan turhaa tulla tänne vartiotorni oppeja. Teillähän ei taivaaseenkaan mahdu kuin muutama sata henkeä.
        Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

        Kaikki jotka haluavat saavat ottaa Jeeuksen vastaan.

        Kyllä jehovantodistajat ovat ottaneet Jeesuksen vastaan. Jehovantodistajien Raamatun uuden maailman käännös on myös hyvä käännös.. He eivät tosin usko Jeesuksen olevan Jumala, mutta ei sellaista oppia löydy Raamatustakaan.


      • t.näin kirjoitti:

        Ja mitähän tekoja sinä tekisit, taivaaseen päästäksesi ?
        Apostolien teot 16

        27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.

        28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi:

        "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

        31. Niin he sanoivat:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

        34. Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä,

        että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

        Jeesuksen puheista oli kyse, ei Paavalin.


      • Kylläpä oli hyvin kiteytetty. Juuri tuolta joidenkin julistus näyttää. Ei juuri ole mahdollisuuksia sinne taivaaseen päästä astumatta miinaan jo alkumetreillä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kylläpä oli hyvin kiteytetty. Juuri tuolta joidenkin julistus näyttää. Ei juuri ole mahdollisuuksia sinne taivaaseen päästä astumatta miinaan jo alkumetreillä.

        Siis qwertyilija kiteytti asian hyvin.


      • markku.lievonen
        täysinnäin kirjoitti:

        Älä sotke, kun et ymmärrä Raamatusta mitään. Teillä jehovillahan on oma raamattu. Ihan turhaa tulla tänne vartiotorni oppeja. Teillähän ei taivaaseenkaan mahdu kuin muutama sata henkeä.
        Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

        Kaikki jotka haluavat saavat ottaa Jeeuksen vastaan.

        Heh heh. Lainasin KAIKKI kohdat 38- käännetystä Raamatusta, jonka voit halutessasi tarkistaa.
        Mutta, mitä kiksejä saat Raamatun sensuroimisesta? Miksi sensuroit tuon 13 jakeen opetuksen, joka on erittäin tärkeä huomioida.

        >>Kaikki jotka haluavat saavat ottaa Jeeuksen vastaan.<<

        Niin, he ovat JO JUMALASTA syntyneitä kuten Raamattu opettaa;

        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13. jotka eivät ole SYNTYNEET / syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan JUMALASTA / Jumalasta.

        Siis KAIKKI ihmiset, jotka ottavat Jeesuksen vastaan pelastajanaan on JO JUMALA tehnyt heidät eläväksi. Tehnyt uskon sydämeen.

        Huomaatko itsestäsi, miten sensuroiminen sokeuttaa ihmisen.


      • näytä.uskosi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Siis qwertyilija kiteytti asian hyvin.

        Mitä sinä vastaat hänelle?


      • näytä.uskosi kirjoitti:

        Mitä sinä vastaat hänelle?

        Vastatkoon hänelle he, jotka ovat oikeammassa uskossa kuin minä.


      • näytä.uskosi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Vastatkoon hänelle he, jotka ovat oikeammassa uskossa kuin minä.

        Hienoa, että tunnustat sen vihdoinkin. Muista sitten lopettaa se pelleilysi ja esityksesi!


      • näytä.uskosi kirjoitti:

        Hienoa, että tunnustat sen vihdoinkin. Muista sitten lopettaa se pelleilysi ja esityksesi!

        Olen tiennyt asian jo jonkin aikaa. Täällä oikeaksi uskoksi ei riitä se, että uskoo Jumalaan ,kaikkivaltiaaseen, Taivaan ja maan luojaan ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.


      • näytä.uskosi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen tiennyt asian jo jonkin aikaa. Täällä oikeaksi uskoksi ei riitä se, että uskoo Jumalaan ,kaikkivaltiaaseen, Taivaan ja maan luojaan ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Saatanakin uskoo Jumalaan ja pystyy tuon rimpsun lukemaan.


      • kristitty_mies
        näytä.uskosi kirjoitti:

        Saatanakin uskoo Jumalaan ja pystyy tuon rimpsun lukemaan.

        Sehän on sitten oikein hyvä. Saatanakin pelastuu


      • väärin.meni.evl
        kristitty_mies kirjoitti:

        Sehän on sitten oikein hyvä. Saatanakin pelastuu

        Ei, et sinä evl pelastu!


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kylläpä oli hyvin kiteytetty. Juuri tuolta joidenkin julistus näyttää. Ei juuri ole mahdollisuuksia sinne taivaaseen päästä astumatta miinaan jo alkumetreillä.

        Tuolta se minusta näyttää, kiitos vastauksestasi.


      • t.näin
        Tämä.on.totta kirjoitti:

        Kyllä jehovantodistajat ovat ottaneet Jeesuksen vastaan. Jehovantodistajien Raamatun uuden maailman käännös on myös hyvä käännös.. He eivät tosin usko Jeesuksen olevan Jumala, mutta ei sellaista oppia löydy Raamatustakaan.

        " Jehovantodistajien Raamatun uuden maailman käännös on myös hyvä käännös.. He eivät tosin usko Jeesuksen olevan Jumala, mutta ei sellaista oppia löydy Raamatustakaan. "

        Jehovan todistajien oppi on HARHAOPPI.

        Siinä oikeasta Raamatusta otetaan muutama kohta ja selitellään, kuten Markku yllä, että he lukevat Raamattua. Mutta heidän oppinsa on heidän ITSE KEKSIMÄNSÄ!
        Ei perustu Jeesuksen opetuksiin. Ja Jeesus on JUMALA! Ja se löytyy Raamatusta.

        "Jehovan todistajat -liike ei hyväksy oppia Jumalan kolminaisuudesta. Tästä syystä liikettä ei pidetä kristillisenä.
        Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että he eivät saa pitää Suomen Yleisradiossa tai YLE:n tv-kanavilla hartaus- tai jumalanpalvelusohjelmia.
        http://www.opinto.net/uskonto/timomuola/jehtod.html
        Jehovan todistajien mukaan ei ole iankaikkista kadotusta
        , vaan jumalattomat häviävät kokonaan.
        144 000 valittua pääsee taivaaseen hallitsemaan Jeesuksen Kristuksen kanssa.

        Tuo lukumäärä Jehovan todistajia tuli täyteen jo kauan sitten.
        Muiden Jehovan todistajien toivo on se, että he pääsevät paratiisiin, joka tulee maapallolle."


      • t.näin
        markku.lievonen kirjoitti:

        Heh heh. Lainasin KAIKKI kohdat 38- käännetystä Raamatusta, jonka voit halutessasi tarkistaa.
        Mutta, mitä kiksejä saat Raamatun sensuroimisesta? Miksi sensuroit tuon 13 jakeen opetuksen, joka on erittäin tärkeä huomioida.

        >>Kaikki jotka haluavat saavat ottaa Jeeuksen vastaan.<<

        Niin, he ovat JO JUMALASTA syntyneitä kuten Raamattu opettaa;

        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13. jotka eivät ole SYNTYNEET / syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan JUMALASTA / Jumalasta.

        Siis KAIKKI ihmiset, jotka ottavat Jeesuksen vastaan pelastajanaan on JO JUMALA tehnyt heidät eläväksi. Tehnyt uskon sydämeen.

        Huomaatko itsestäsi, miten sensuroiminen sokeuttaa ihmisen.

        Kerroppas Markku kuuluuko tämäkin sinun postauksesi KENTTÄPALVELUUN ?
        Ja se, että en postaa koko Raamattua tänne ei johdu sokeudesta vaan kukaan ei jaksa lukea mitään pitkää postausta. Haluava voi lukea ITSE Raamatusta.

        "Kenttäpalvelu. Jehovan todistajat ovat jakaneet kaupungit ja kunnat alueisiin, joista yksi todistaja aina vastaa.

        Alueet vaihtuvat säännöllisesti.

        Teokratia = Jumalan valta. Vertaa sanaan demokratia = kansan valta.

        Teokraattinen koulu ja palveluskokous ovat valtakunnansalilla torstai-iltaisin.

        Teokraattisen koulun ohjelmaan kuuluu laulua, rukousta, puheita ja asetelma, joka voi olla esim. ihmisen kohtaaminen bussipysäkillä tai kotikäynti.

        Kaikkien puheiden aiheet määrää Jehovan todistajien maailmanlaajuinen järjestö Vartiotornin Raamattu- ja Traktaattiseura. Sen keskuspaikka on USA:ssa New Yorkissa.
        http://www.opinto.net/uskonto/timomuola/jehtod.html#kenttapa
        Torstai-illan palveluskokous on harjoittelua ihmisten luona käymistä varten.

        Siellä neuvotaan, miten esimerkiksi aloittaa keskustelu ja mitä asioita tulee ottaa huomioon kenttäpalveluksessa."


      • t.näin
        väärin.meni.evl kirjoitti:

        Ei, et sinä evl pelastu!

        Kyllä evl. kin voi pelastua, JOS TEKEE PARANNUKSEN.

        Vielä Markulle, te jehovistit olette vain VAPAAMATKUSTAJIA, ette mene armeijaan, ettekä ÄÄNESTÄ ja käskette muitakin olemaan äänestämättä. Mutta taloudelliset yhteiskunnanpalvelut teille kyllä kelpaa.

        Ja jos se nainen ketä puukotettiin Turussa olisi viety sairaalaan, hänelle ei olisi voinut tehdä verensiirtoa, koska HARHAOPPINNE ei sitä salli.
        Ette vietä joulua, koska Jeesus ei merkitse teille sitä mitä se meille USKOVILLE merkitsee. Ette vietä syntymäpäiviä ect.

        Eli mitä yhteistä tuolla on kirkko RAANMATUN OPIN KANSSA ? Ei mitään !

        "Jehovan todistajilla on laajaa kirjojen ja lehtien julkaisutoimintaa. Heidän tunnetuimmat lehtensä ovat Vartiotorni ja Herätkää. Suurin osa niiden artikkeleista ja kuvista tulee New Yorkin keskustoimistosta.
        Kirjoja ja lehtiä voidaan painaa hyvin edullisesti, koska työntekijät Vantaan Tikkurilan paino- ja työkeskuksessa ovat talkootyötä tekeviä Jehovan todistajia (ns. Betel-perhe). Lehdet ja kirjat jaetaan ilmaiseksi.

        Jehovan todistajat haluaa olla yhteiskunnan suhteen täysin puolueeton.

        Siksi sekä äänestäminen vaaleissa että armeija- ja siviilipalvelus ovat kiellettyjä.

        Jehovan todistajien nuoret miehet tuomittiin vuosikymmenien ajan vankilaan totaalikieltäytymisestään.
        Tästä syystä heidät vapautettiin asepalveluksesta vuonna 1987. "


      • kiiiskivastarannalta
        sage8 kirjoitti:

        Jeesuksen itsensä mukaan pelkkä usko hänen olemassaoloonsa ei riitä mihinkään vaan tarvitaan tekojakin. Näin kirjoitusten mukaan.

        Usko ei ole vain totena pitämistä. Se on myös toimintaa uskon mukaan, se on halua seurata Jeesusta, elää Hänen tahtomallaan tavalla. Se on oman tahdon vapaaehtoista taipumista Herran tahdon edessä, jatkuvaa rukousyhteyttä, parannuksen tekoa ja armon vastaanottamista.


      • markku.lievonen
        t.näin kirjoitti:

        Kyllä evl. kin voi pelastua, JOS TEKEE PARANNUKSEN.

        Vielä Markulle, te jehovistit olette vain VAPAAMATKUSTAJIA, ette mene armeijaan, ettekä ÄÄNESTÄ ja käskette muitakin olemaan äänestämättä. Mutta taloudelliset yhteiskunnanpalvelut teille kyllä kelpaa.

        Ja jos se nainen ketä puukotettiin Turussa olisi viety sairaalaan, hänelle ei olisi voinut tehdä verensiirtoa, koska HARHAOPPINNE ei sitä salli.
        Ette vietä joulua, koska Jeesus ei merkitse teille sitä mitä se meille USKOVILLE merkitsee. Ette vietä syntymäpäiviä ect.

        Eli mitä yhteistä tuolla on kirkko RAANMATUN OPIN KANSSA ? Ei mitään !

        "Jehovan todistajilla on laajaa kirjojen ja lehtien julkaisutoimintaa. Heidän tunnetuimmat lehtensä ovat Vartiotorni ja Herätkää. Suurin osa niiden artikkeleista ja kuvista tulee New Yorkin keskustoimistosta.
        Kirjoja ja lehtiä voidaan painaa hyvin edullisesti, koska työntekijät Vantaan Tikkurilan paino- ja työkeskuksessa ovat talkootyötä tekeviä Jehovan todistajia (ns. Betel-perhe). Lehdet ja kirjat jaetaan ilmaiseksi.

        Jehovan todistajat haluaa olla yhteiskunnan suhteen täysin puolueeton.

        Siksi sekä äänestäminen vaaleissa että armeija- ja siviilipalvelus ovat kiellettyjä.

        Jehovan todistajien nuoret miehet tuomittiin vuosikymmenien ajan vankilaan totaalikieltäytymisestään.
        Tästä syystä heidät vapautettiin asepalveluksesta vuonna 1987. "

        Toisaalta naurattaa sinun luulemisesi ja siinä eläminen. Minulla ei ole Jehovan todistajiin mitään yhteyttä. Ainoastaan vuosia sitten,- heidän käydessään täällä päin, niin keskusteliin Raamatun alueista,- mutta huonohkolla menestyksellä. Nyttemmin käynnit ovat loppuneet.

        Lie tänä tietotulvan aikana ylikorostunut, miten ihmiset elävät yhä syvemmin luulemisessa. Luullaan miten kaikki muslimit on terroristeja,- ja Jehovan todistajikisi määritellään kaikki, jotka ajattelevat toisin kuin uskonnollinen ihminen,- jonka luuleminen kulminoituu taas katollilaisuuden opetukseen / kolminaisuuteen ja sen vivahteisiin jne...

        Todellisuus vain on, miten ani harva ihminen ymmärtää ja uskoo JUMALAN aivoittamaan ihmisen pelastumiseen. Moni sensuroi ilmoituksia aivan tietoisesti puhumattakaan, että uskoisi miten Isä yksin on totinen JUMALA kuten Raamattu todellisesti opettaa.

        Kerrottakoon, etti yksikään uskonnollinen puolue ohjaa mielikuviani JUMALAN ilmolituksista. Niin, erittäin harvassa on opetus,- jota tutkin erittäin hartaasi, missä opetetaan Kristuksen mieltä ja sen vaikutusta;

        4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja JUMALAN RAUHA, joka on KAIKKEA YMMÄRRYSTÄ YLEMPI, ON VARJELEVA teidän SYDÄMENNE ja AJATUKSENNE KRISTUKSESSA Jeesuksessa.

        Kysymyksessä on elämä,- ei oppi.


      • t.näin
        markku.lievonen kirjoitti:

        Toisaalta naurattaa sinun luulemisesi ja siinä eläminen. Minulla ei ole Jehovan todistajiin mitään yhteyttä. Ainoastaan vuosia sitten,- heidän käydessään täällä päin, niin keskusteliin Raamatun alueista,- mutta huonohkolla menestyksellä. Nyttemmin käynnit ovat loppuneet.

        Lie tänä tietotulvan aikana ylikorostunut, miten ihmiset elävät yhä syvemmin luulemisessa. Luullaan miten kaikki muslimit on terroristeja,- ja Jehovan todistajikisi määritellään kaikki, jotka ajattelevat toisin kuin uskonnollinen ihminen,- jonka luuleminen kulminoituu taas katollilaisuuden opetukseen / kolminaisuuteen ja sen vivahteisiin jne...

        Todellisuus vain on, miten ani harva ihminen ymmärtää ja uskoo JUMALAN aivoittamaan ihmisen pelastumiseen. Moni sensuroi ilmoituksia aivan tietoisesti puhumattakaan, että uskoisi miten Isä yksin on totinen JUMALA kuten Raamattu todellisesti opettaa.

        Kerrottakoon, etti yksikään uskonnollinen puolue ohjaa mielikuviani JUMALAN ilmolituksista. Niin, erittäin harvassa on opetus,- jota tutkin erittäin hartaasi, missä opetetaan Kristuksen mieltä ja sen vaikutusta;

        4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja JUMALAN RAUHA, joka on KAIKKEA YMMÄRRYSTÄ YLEMPI, ON VARJELEVA teidän SYDÄMENNE ja AJATUKSENNE KRISTUKSESSA Jeesuksessa.

        Kysymyksessä on elämä,- ei oppi.

        Sinun oppisi OVAT Jehovantodistajan oppeja. Olen lukenut noita toiseltakin palstalta, ihan samaa huuhaata.Kielsit uskovia äänestämästä tai menemästä eduskuntaan vaalien alla.
        "Luullaan miten kaikki muslimit on terroristeja"
        Miten sinä erotat sen , kuka ei ole terroristi? Barcelonalainen "lapsi" 20v. Oli äidin mielestä niin mukava ja KILTTI POIKA" ja montakos tämä kilttipoika tappoikaan? Oliko 13 täysin
        TURHAA KUOLEMAA

        " kolminaisuuteen ja sen vivahteisiin jne..."
        Eli et hyväksy kolminaisuutta, mikä on yksi Jehovistien harhaoppi.

        "Kerrottakoon, etti yksikään uskonnollinen puolue ohjaa mielikuviani JUMALAN ilmolituksista. Niin, erittäin harvassa on opetus,- jota tutkin erittäin hartaasi, missä opetetaan Kristuksen mieltä ja sen vaikutusta;"
        Eli olet vain oman itsevarassa, et Raamatun opin. Ja puolueet kuuluvat politiikkaan, siitä emme kai nyt puhu sen enmpää.

        Tuo Raamatun postauksesi ei kosketa minua yhtään, koska se on vain ulkokultaista.

        "Kysymyksessä on elämä,- ei oppi. "
        Älä petä itseäsi.


    • raamatunlukija

      Helvettiin joutumista tai taivaaseen pääsemistä ei voi tietää etukäteen koska Jumalalla ei ole varattuja paikkoja. Kysymys on kilvoittelusta ja se selviää vasta viimeisellä tuomiolla jossa Jeesuksen mukaan tulee paljon yllätyksiä.

      • väärin.meni.evl

        Väärin evl. Jumalalla on kiintiö pelastineista.
        Lueppa sieltä Raamatustasi "pakanoiden täysi luku".


      • Joh.14: 1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."


      • väärin.meni.ecl

        NIin???


      • tämä.on.totta

        Näinhän se on Matt. 25. mukaan.


      • tämä.on.totta kirjoitti:

        Näinhän se on Matt. 25. mukaan.

        Matt. 25. luku on harvinaisen epäsuosittu kohta uskovien kokoelmissa jota tänne postataan.


      • Tämä.on.totta
        sage8 kirjoitti:

        Matt. 25. luku on harvinaisen epäsuosittu kohta uskovien kokoelmissa jota tänne postataan.

        Rehellinen raamatunlukija ottaa huomioon kyllä senkin, mutta niitä näyttää olevan uskovien porukoissa vähän.


      • Tämä.on.totta kirjoitti:

        Rehellinen raamatunlukija ottaa huomioon kyllä senkin, mutta niitä näyttää olevan uskovien porukoissa vähän.

        Sitäpä minä tarkoitin.


      • sage8 kirjoitti:

        Matt. 25. luku on harvinaisen epäsuosittu kohta uskovien kokoelmissa jota tänne postataan.

        Mikä siinä on epäsuosittua?


      • Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        Mikä siinä on epäsuosittua?

        Mistä minä toisten aivoitukset tietäisin mutta eipä sitä juurikaan siteerata verrattuna vaikka jakeisiin jotka kuvitellaan homouteen liittyviksi.


      • sage8 kirjoitti:

        Mistä minä toisten aivoitukset tietäisin mutta eipä sitä juurikaan siteerata verrattuna vaikka jakeisiin jotka kuvitellaan homouteen liittyviksi.

        Sinä kuitenkin väitit
        "Matt. 25. luku on harvinaisen epäsuosittu kohta uskovien kokoelmissa jota tänne postataan. "
        Mitä tällä tarkoitit?


      • Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        Sinä kuitenkin väitit
        "Matt. 25. luku on harvinaisen epäsuosittu kohta uskovien kokoelmissa jota tänne postataan. "
        Mitä tällä tarkoitit?

        Kerroin jo enkä ala kanssasi jankkaamaan, "usko.vainen."


      • sage8 kirjoitti:

        Kerroin jo enkä ala kanssasi jankkaamaan, "usko.vainen."

        HÖ! Oletpa kummallinen ihminen. Ei kannattaisi tulla keskustelupalstalle jos et halua keskustella.


      • koiranpäälle
        Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        HÖ! Oletpa kummallinen ihminen. Ei kannattaisi tulla keskustelupalstalle jos et halua keskustella.

        Miksi sitten olet täällä jankka?


      • luterilainen_
        sage8 kirjoitti:

        Matt. 25. luku on harvinaisen epäsuosittu kohta uskovien kokoelmissa jota tänne postataan.

        Myös seuraava raamatunpaikka on koiranpään kaltaisten "uskovien" epäsuosiossa:

        Luuk. 18:

        Fariseus ja publikaani

        9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

        10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.

        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.

        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'

        13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."


      • sage8
        luterilainen_ kirjoitti:

        Myös seuraava raamatunpaikka on koiranpään kaltaisten "uskovien" epäsuosiossa:

        Luuk. 18:

        Fariseus ja publikaani

        9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

        10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.

        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.

        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'

        13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

        Totta, ei näy näitten jakeiden postausta oikeastaan milloinkaan.


      • Kyllä. Tämä pitäisi olla jokaisen krisityn "selkäytimessä".


      • mummomuori kirjoitti:

        Kyllä. Tämä pitäisi olla jokaisen krisityn "selkäytimessä".

        Milloin se sinne selkäytimeen menee?


      • Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        Milloin se sinne selkäytimeen menee?

        Sinulle taitaa sitten olla vieras asia?


      • mummomuori kirjoitti:

        Sinulle taitaa sitten olla vieras asia?

        Kerro sinä jos sinulle on tuttu.


      • krisitymummo
        mummomuori kirjoitti:

        Kyllä. Tämä pitäisi olla jokaisen krisityn "selkäytimessä".

        " jokaisen krisityn "selkäytimessä".
        Ovatko nämä sinun "krisitysi", näitä mamujen puollustajia, etenkin puukkojen kanssa heiluvia?
        Sinähän ainakin puollustat heitä.

        Lietsot vihaa uskovia ja SUOMALAISIA KOHTAAN !


    • öljymäkeläinen

      Hienoa. Tukitaan viimein se Jeesuksen suu ja ennenkaikkea Jeesuksella ratsastavat aasit.
      Keinoista viis, jumalista & muista harhoista kannattaakin hankkiutua eroon.

    • siiis

      Tahallista synnin jatkamista erottaa ihminen Jumalasta . Ja siinä ei sitten auttaa rituaaliuskonto ja anteeksi pyytämistä..

    • vauhtisokettaa

      Turhaa täällä vaahtoaa yhtään mitään ns hihhuöiuskovaiset tuomitsevat kaikki herjaatvat tuomisevat miten tahtoon. esiintyvät raamattua hyväsksikäyttöem ylimpinä tuomareina halveksien muita ja herjaten toisoa varsinkin vähemmistöjä. on aivan turhaa vedota raamattuun ja ajaa toisia karkotukseen sillä nämä aikansa fariseukset ovat sinne menossa ensimmäisten joukoussa ja kovaa vauhtia. ilmesesti vauhti soneuttaa !!

    • oma.kokemus

      Anteeksipyytäminen on usein se vaikeampi asia. Anteeksiantaminen helpompaa.

      • Toisinpäin.


      • oma.kokemus
        mummomuori kirjoitti:

        Toisinpäin.

        Olisi mielenkiintoista kuulla tuosta omakohtaisia kokemuksia. Minulla kun ei ole koskaan ollut minkäänlaisia vaikeuksia antaa anteeksi.


      • markku.lievonen
        oma.kokemus kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista kuulla tuosta omakohtaisia kokemuksia. Minulla kun ei ole koskaan ollut minkäänlaisia vaikeuksia antaa anteeksi.

        Jos tutkit ihmisen kehitystä ja erikoisesti ongelmoitumisia, niin tästä tutkimisesta saat todistuksen, miten vaikeaa on ihmisen antaa anteeksi. Anteeksi antamuuden vaikutus on niin voimakas, miten se vaikuttaa myös ihmisen kehitykseen ja erikoisesti psykosomaattisiin sairauksien puhkeamiseen.

        Taas ihminen voi pyydellä anteeksi,- mutta sisäisesti muuttumatta. Anteeksi pyytämiset eivät heijastu kehityksessä.

        Niin, eipä ihme,- miksi Jeesus teroitti ja opetti ja otti vertauskuvia anteeksi antamisesta ja sen tärkeydestä ja sen pitkäkestoisuudesta ja tarvittaessa sen määrästä.

        Niin, anteeksi antamattomuus ohjaa patoutuneen vihantunteen muodostumista. Patoutunut,- jota ihminen ei edes tiedosta,- vaan alue muhii alitajunnassa ja siten sen vaikutusta ihminen ei tunne. Ainoastaan,- jos ihminen käsittelee wanhaa asiaa,- johon liittyy anteeksi antamattomuus, niin monasti ihmiselle tulee täytenä yllätyksenä anteeksi antamisen vaikutus mielentilaansa. Mielentila tunnetiloineen muuttuu positiiviseksi.

        Todellisuus on, ajatelle ihmisen peruskäyttäytymistä. Jos ihminen ylikorostaen tiedostaa. miten hän aina antaa anteeksi,, niin kyseessä on valheessa eläminen. Jos taas ihminen kertoo pyrkivänsä anteeksi antamiseen arjensa keskellä, niin hän elää todellisuudessa.

        Nimittäin sydämen / alitajunnan tasolla anteeksi antaminen on kehityksen tulosta,- koska ihminen joutuu käsittelemän asian, jonka antaa anteeksi. Siis sanahelinä on aivan eri asia kuin anteeksi antaminen sisäisellä tasolla.


      • markku.lievonen

        >>Anteeksi antamuuden vaikutus on niin voimakas, miten se vaikuttaa myös ihmisen kehitykseen ja erikoisesti psykosomaattisiin sairauksien puhkeamiseen.<<

        Siis anteeksi antamattomuudesta oli kysymys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe