Tyttöystävä ei osaa arvostaa

stupidlove

Olen 19-vuotias ja tyttöystäväni 17-vuotias. Olemme olleet suhteessa puolitoista vuotta. Tämä tyttö on suurin unelmani, jonka eteen olen valmis tekemään mitä tahansa. Luulin merkitseväni itse hänelle samaa, mutta viime aikoina olen alkanut kyseenalaistaa hänen tuntemuksiaan. Tuntuu, ettei tyttöystäväni osaa arvostaa tekojani. Viimeisen parin viikon aikana olen yllättänyt hänet kalliilla sormuksella, suklaalla, kukkasilla pariinkin otteeseen. Eleeni tuntuvat olevan hänelle pelkkää ilmaa. Kyllä hän väittää minua rakastavan, muttei sitä konkreettisesti enää meinaa huomata. Viikko sitten tyttöystäväni aloitti koulun. Hän kertoi tajunneensa mitä haluaa elämältään. Koulu on asia, joka tekee hänet onnelliseksi. Monesti olen kuullut hänen suustaan saman lauseen. "Anna mun elää mun elämää". Kaikki on tullut erittäin puskista. Suhteemme on ollut poikkeuksellisen läheinen ja luulin tuntevani hänet läpikotaisin. Huomasin olevani väärässä. En ole hänelle enää se, joka saa hymyn huulille. En ole enää se tärkein mahdollinen asia hänelle. Se satuttaa. Rakastan tyttöystävääni käsittämättömän paljon, mutta rakkautemme on tätä nykyä aikalailla yksipuolista. Olen yrittänyt puhua asiasta useaan otteeseen ilman mainittavaa menestystä. Sanoo rakastavansa, mutta on myös myöntänyt koulun olevan minua tärkeämpää. Suuttuu joka kerta kun otan asian puheeksi. Kysymys kuuluukin, mitä ihmettä täytyisi tehdä? Kannattaako pitää suhteestamme kiinni? Haluan olla hänen, mutta haluaako hän olla mun? Mitään hän ei ainakaan ole valmis suhteemme eteen tekemään. Aina kun otan jonkun ongelmakohdan esille, vastaus on sama. "Ehkä meidän pitäisi erota". Olen täysin hukassa, enkä enää tiedä mitä tehdä.

14

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pian sinullekin selviää, että tosirakkautta ei ole. Kaikki romahtaa. Sinustakin tulee itsemurhaa hautova varjo. Alat puhua kliseisiä paskajuttuja varjoista ja (pahimmassa tapauksessa) mustasta jäästä. Alat käyttää metatekstiä huumorin keinona.... ei.... se olenkin minä. Joka tapauksessa opit olemaan onneton, kuten me kaikki. Kukaan ei ole romantikko loppuun asti.

    • 785465

      Kuulostat kyllä todella ahdistavalta persoonalta. Itse kuristuisin tuollaisessa suhteessa ja varmaan sanoisin juurikin, että anna mun elää mun omaa elämää. Eiköhän tyttöystäväsi ole päässyt yli ns. alkuhuumasta ja todennut, että elämässä täytyy olla muutakin kuin vain poikaystävä. Josko sinun olisi aika tehdä samoin.

      • Elämä ei tarvitsisi mitään muuta kuin rakkauden, mikäli se oikeasti olisi saavutettavissa.


      • Älä.viitsi
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Elämä ei tarvitsisi mitään muuta kuin rakkauden, mikäli se oikeasti olisi saavutettavissa.

        Koko elämänsä yhdessä eläneitä ja vielä seitsenkymppisinä onnellisia pariskuntia löytyy runsaasti. Jos lakkaisit rypemästä omassa paskassasi, keskittyisit kehittämään itseäsi ja saavuttaisit tätä kautta vankan itsemuottamuksen, voisit löytää samankaltaisen ihmisen ja parhaassa tapauksessa eläisitte symbioosissa kehittäen, tukien sekä täydentäen toisianne (suurimman osan ajasta). Odotit rakkaudelta liikoja, petyit ja luovutit niin kuin luuseri, se sinusta kyllä paistaa kauas. Vähän asennetta ja itserakkautta, muu tulee ajallaan.


      • Älä.viitsi kirjoitti:

        Koko elämänsä yhdessä eläneitä ja vielä seitsenkymppisinä onnellisia pariskuntia löytyy runsaasti. Jos lakkaisit rypemästä omassa paskassasi, keskittyisit kehittämään itseäsi ja saavuttaisit tätä kautta vankan itsemuottamuksen, voisit löytää samankaltaisen ihmisen ja parhaassa tapauksessa eläisitte symbioosissa kehittäen, tukien sekä täydentäen toisianne (suurimman osan ajasta). Odotit rakkaudelta liikoja, petyit ja luovutit niin kuin luuseri, se sinusta kyllä paistaa kauas. Vähän asennetta ja itserakkautta, muu tulee ajallaan.

        Eli luulet näkeväsi ihmisten läpi parin viestin perusteella. Ja luulet, että ihminen kykenee kehittämään itserakkautta ympäristössä, joka haukkuu luuseriksi.
        Miksi kaikki täällä ovat niin ilkeitä toisilleen?

        Etkä sinä tiedä, mitä minulle on tapahtunut. Osoitat itsesi väärässäolevaksi jo puhuessasi itseluottamuksen puutteesta; sitä kun minulla on, ja tulee vain lisää, kun näen muitten ihmisten olevan juuri tuollaisia, muita haukkuvia, ihmistuntemuksestaan liikaa luulevia....


      • Älä.viitsi
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Eli luulet näkeväsi ihmisten läpi parin viestin perusteella. Ja luulet, että ihminen kykenee kehittämään itserakkautta ympäristössä, joka haukkuu luuseriksi.
        Miksi kaikki täällä ovat niin ilkeitä toisilleen?

        Etkä sinä tiedä, mitä minulle on tapahtunut. Osoitat itsesi väärässäolevaksi jo puhuessasi itseluottamuksen puutteesta; sitä kun minulla on, ja tulee vain lisää, kun näen muitten ihmisten olevan juuri tuollaisia, muita haukkuvia, ihmistuntemuksestaan liikaa luulevia....

        Oletin, että tämä paikka ei merkitse sinulle paljoakaan kehitysympäristönä, ymmärrät metaforan ja vertauskuvan eron (luuseri =/= KUIN luuseri) sekä kykenet keskittymään provokatiivisesen tekstini vähemmän kielteiseen sanomaan, mutta pahoittelut jos asia on toisin. Väittäisin, että emme ole kumpikaan hyviä hahmoja: minä keskitän provokaationi yksittäisiin ihmisiin, kun taas sinä levität masentavaa maailmankatsomustasi ympäri nuorten palstaa - siis paikkaa, joka on muutenkin täynnä synkkyyttä ja epävarmuutta.

        Mutta hei, kiva kun jaksoit raapustaa noin täynnä tunnetta ja puolustelua olevan kommentin! En tietenkään sano, että se tukisi pointtiani, mutta...


      • Älä.viitsi kirjoitti:

        Oletin, että tämä paikka ei merkitse sinulle paljoakaan kehitysympäristönä, ymmärrät metaforan ja vertauskuvan eron (luuseri =/= KUIN luuseri) sekä kykenet keskittymään provokatiivisesen tekstini vähemmän kielteiseen sanomaan, mutta pahoittelut jos asia on toisin. Väittäisin, että emme ole kumpikaan hyviä hahmoja: minä keskitän provokaationi yksittäisiin ihmisiin, kun taas sinä levität masentavaa maailmankatsomustasi ympäri nuorten palstaa - siis paikkaa, joka on muutenkin täynnä synkkyyttä ja epävarmuutta.

        Mutta hei, kiva kun jaksoit raapustaa noin täynnä tunnetta ja puolustelua olevan kommentin! En tietenkään sano, että se tukisi pointtiani, mutta...

        Merkittävä kasvuympäristö on tämä maailma, jossa kovin moni puhuu samalla tavalla, kuin sinä. Lähtee jopa positiiviseen sanomaan niin negatiivisen kautta, että toiselle tulee korkeintaan paha mieli.
        Mutta kyllä, minulle myös tämä palsta. En oikein pysty kulkemaan missään ihmisten joukossa, joten täällä saan suuren osan sosiaalisista kontakteistani.

        Et kai nyt vihjaa vasta-argumentin olemassaolon todistavan oman väitteesi? Eikö se ole kristittyjen ja freudilaisten.... et kai ole freudilainen? Koska olen tässä jonkin aikaa yrittänyt kehittää itseäni, mutta jos freudilainen käskee, ei ehkä kannata totella.


      • Älä.viitsi
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Merkittävä kasvuympäristö on tämä maailma, jossa kovin moni puhuu samalla tavalla, kuin sinä. Lähtee jopa positiiviseen sanomaan niin negatiivisen kautta, että toiselle tulee korkeintaan paha mieli.
        Mutta kyllä, minulle myös tämä palsta. En oikein pysty kulkemaan missään ihmisten joukossa, joten täällä saan suuren osan sosiaalisista kontakteistani.

        Et kai nyt vihjaa vasta-argumentin olemassaolon todistavan oman väitteesi? Eikö se ole kristittyjen ja freudilaisten.... et kai ole freudilainen? Koska olen tässä jonkin aikaa yrittänyt kehittää itseäni, mutta jos freudilainen käskee, ei ehkä kannata totella.

        Havaintokehä vahvistusharha: pessimisti näkee ympärillään enimmäkseen negatiivisuutta, ja vakuuttuu jatkuvasti siitä, että pessimismi on "oikea tapa" ajatella, koska se osoittautuu toimivaksi. Kaikki on tulkinnanvaraista, jopa täynnä vihaa olevat kirjoitelmat voivat tarkoittaa hyvää ja vice versa, edelleenkin riippuen näkökulmasta. Huomaat juuri sen, mitä odotatkin huomaavasi.

        On sääli, jos tämä palsta merkitsee sulle, koska ainakin siitä olen samaa mieltä, että se on täynnä paskaa. Jokaisesta hyvän pointin omaavasta postauksesta saa lukea 100 täysin tyhjää ja typerää sönkötystä, jolloin ei itselläkään ole minkään sortin halua kirjoitella asiallisesti ja muita kunnioittaen. Muusta maailmasta en kyllä lähtisi samaa sanomaan, vaikka toki ilmiötä esiintyy.

        Tämän palstan yhteisö ei toimi tukevana kasvualustana, ellet ole murrosiästään huolissaan oleva 13-vuotias tai halua kasvaa kieroon oppimatta mitään konkreettista. Suosittelen sekulaarin humanismin - olettaen, että sitä seuraat - ympärille rakentuneita sivuja esim. FB:ssä ja Redditissä, joilla pääset oikeasti keskustelemaan erilaisista aiheista monologin sijaan. Toki myös muille kiinnostuksen kohteille löytyy järkeviä yhteisöjä, jos vain vähän viitsii etsiä.

        Mäkin olen muutamaa hyvää kaveria lukuunottamatta syrjäytynyt sosiaalisesta elämästä, mutta kun keskittyy itseensä kolmella eri alueella (fyysinen hyvinvointi, itseilmaisu ja tietämys) sekä välillä pääsee haastamaan omia ja muiden näkemyksiä, ei edes tarvitse muuta ollakseen varsin tyytyväinen elämään. Totta puhuen, suurin osa ihmisistä vain jarruttaa sinua pääsemästä eteenpäin... Ja kyllä, pidän joitain Freudin ajatuksia pätevinä, mutta moderni psykologia on moderni syystäkin.


      • Älä.viitsi kirjoitti:

        Havaintokehä vahvistusharha: pessimisti näkee ympärillään enimmäkseen negatiivisuutta, ja vakuuttuu jatkuvasti siitä, että pessimismi on "oikea tapa" ajatella, koska se osoittautuu toimivaksi. Kaikki on tulkinnanvaraista, jopa täynnä vihaa olevat kirjoitelmat voivat tarkoittaa hyvää ja vice versa, edelleenkin riippuen näkökulmasta. Huomaat juuri sen, mitä odotatkin huomaavasi.

        On sääli, jos tämä palsta merkitsee sulle, koska ainakin siitä olen samaa mieltä, että se on täynnä paskaa. Jokaisesta hyvän pointin omaavasta postauksesta saa lukea 100 täysin tyhjää ja typerää sönkötystä, jolloin ei itselläkään ole minkään sortin halua kirjoitella asiallisesti ja muita kunnioittaen. Muusta maailmasta en kyllä lähtisi samaa sanomaan, vaikka toki ilmiötä esiintyy.

        Tämän palstan yhteisö ei toimi tukevana kasvualustana, ellet ole murrosiästään huolissaan oleva 13-vuotias tai halua kasvaa kieroon oppimatta mitään konkreettista. Suosittelen sekulaarin humanismin - olettaen, että sitä seuraat - ympärille rakentuneita sivuja esim. FB:ssä ja Redditissä, joilla pääset oikeasti keskustelemaan erilaisista aiheista monologin sijaan. Toki myös muille kiinnostuksen kohteille löytyy järkeviä yhteisöjä, jos vain vähän viitsii etsiä.

        Mäkin olen muutamaa hyvää kaveria lukuunottamatta syrjäytynyt sosiaalisesta elämästä, mutta kun keskittyy itseensä kolmella eri alueella (fyysinen hyvinvointi, itseilmaisu ja tietämys) sekä välillä pääsee haastamaan omia ja muiden näkemyksiä, ei edes tarvitse muuta ollakseen varsin tyytyväinen elämään. Totta puhuen, suurin osa ihmisistä vain jarruttaa sinua pääsemästä eteenpäin... Ja kyllä, pidän joitain Freudin ajatuksia pätevinä, mutta moderni psykologia on moderni syystäkin.

        Luulin sinua aluksi joksikin vajaaksi huutelijaksi, mutta tuohan oli jo kunnioitettavan tasoista tekstiä.

        Tätä palstaa kuitenkaan en aio jättää. Tästä tuli minulle 2013 eräänlainen koti, ja vaikka se onkin huonossa tilassa nyt, odotan uutta nousua.

        Ja myönnän, että kommenttini itse ketjun aiheeseen olivat hieman dramatisoituja. Pyrin yleensä auttamaan tahi muuten olemaan positiivinen, mutta silloin tarvitsi purkaa ajatuksia jonnekin.
        Kuitenkaan en sanoisi niitten maailmankuvan olevan täysin väärä. Maailma on pitkälti paha paikka. Toki suhtautumiseni kyseiseen faktaan oli väärä. Sen, että olemme tuomittuja, ei pitäisi estää meitä pitämästä hauskaa.


    • äitykkä

      Ohjakset höllät, tohvelit väljät rakkaus rautaakin lujempi.Älä yritä lahjoilla pitää naista itselläsi.Liika sitovuus ja vahtiminen tappaa rakkauden.Hänelle koulu on tärkeä,kehu ja innosta ammattia oppimaan.

    • Vanha-Äijä

      Nuorina solmitut seurustelusuhteet eivät kestä koko elämää.
      Pari vuotta voi mennä ja ero tulee.Sitten tulee uusia ihmis-suhteita ja varmasti myös erojakin.
      Jos hyvin käy löytyy Se Ainoa Oikea ja suhde kestää kuolemaan asti.

    • HOISIE

      TYTTIKSES ON NARSISTI!! JÄTÄ SE!!

    • Elean32

      Kuulostaa siltä, että tyttökaverisi on fiksu. Ensinnäkin koulun pitääkin olla paljon tärkeämpi kuin sinä. Et anna tytölle tilaa ja karkoitat hänet omistavalla ja siirappisella käytöksellä luoltasi. Luuletko, että kaikki haluaa jotain materiaa tai yhdistävät sen millään tavalla rakkauteen? Oma suhteeni on hyvällä mallilla ja en osta mitään turhia lahjoja kuin merkkipäivinä. En myöskään tukahduta puolisoani liialla omistusvaateella. Herää todellisuuteen. Olet katsonut varmaankin liikaa yltiöromanttisia leffoja tai piirrettyjä, ja saanut siitä jonkin sairaan käsitykseen parisuhteesta.

    • 55v.onnellinen

      Tuttu juttu . Suhteesi on historiaa . Ja tulet varmaan törmäämään samaan juttuun joskus uudestaan . Mutta ei kannata murehtia jos nää suomen narsisti känkkäränkät alkaa ottaa todella kupoliin. Niin hae thaimaasta tai filppareista itsellesi hyvä ja uskollinen vaimo . Niin minä tein ja olen ollut tyytyväinen ja onnellinen jo 15v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe