Sama sairas kuvio toistuu ikuisesti

miesmagneetti

Mulla on niin ällöttävä olo henkisesti, että on pakko kirjoittaa tänne, vaikka en tiedä onko ollenkaan oikea paikka. Havahduin vasta hiljattain siihen, että taas toistui sama juttu, joka on ollut koko elämäni ajan. Olen siis 39-vuotias nainen ja parisuhteessa ollut kohta kahdeksan vuotta nykyisen mieheni kanssa. Tähän saakka olen ollut uskollinen ja olisin luullut, etten voisi enää "sortua" siihen, mitä elämäni ennen oli. Luulin, että olisin jo niin viisas, etten enää tekisi entisiä virheitä. Olen kyllästynyt tilanteeseen ja pettynyt itseeni. Olen kusipää!

Tiedän, että moni nainen ottaisi mieheni innosta kirkuen. Hän on ulkoisesti pitkä, komea ja vahva, sellainen oikein miehekäs "alfa"-uros, joka on useiden naisten mieleen. Itsekään en löydä mieheni ulkoisesta olemuksesta mitään vikaa, vaikka kuinka yrittäisin sellaista miettiä. Ja tärkein se luonne, rehellinen, luotettava, älykäs, ahkera, kotona viihtyvä, reilu, huumorintajuinen, kiltti, mutta ei mitenkään tylsä vaan hyvällä tavalla seikkailullinen, maailmaa nähnyt, minua suojeleva, on aina valmis toteuttamaan toiveitani olematta kuitenkaan mikään lipevä, suojelevainen, tekee ruokaa, osallistuu kotitöihin, on avokätinen rahassa ym. en keksi hänestä oikein mitään vikaa. Ehkä nyt voisi olla vielä vähän romanttisempi ja vähemmän suorapuheinen mielipiteiden esittämisessä muiden kuullen, mutta ne on tavallaan pieniä asioita.

Entinen mieheni oli aivan samanlainen, kuin nykyinen ja oikeastaan vielä parempi. Mokasin sen lähes 15 vuoden suhteen jatkuvasti pettämällä ja olemalla muutenkin tosi hankala, kunnes mies ei enää jaksanut ja myöhemmin teki itsemurhan. Tosin en ole varma johtuiko itsemurha meidän suhteen asioista. Mietin, että miksi minulle ei ikinä riitä mikään? Vaikka olisi kuinka hyvä mies ja hyvä suhde niin se ei riitä. Aina vaan mielessäni unelmoin siitä vielä täydellisemmästä ja juuri minulle oikeasta miehestä, joka on kuin jostain saduista täydellinen ja kaikki olisi muutenkin vielä paremmin, kuten enemmän rahaa, hienommat autot, talot, täydellinen rakkaus ym.

Olen poikkeuksellisen kaunis ja tottunut elämässäni aina, että miehet hurmaantuvat minusta ja sen kautta minun on ollut helppoa saada "hyvä" elämä juuri itse näkemättä vaivaa sen eteen. Tiedän, että kuulostaa kamalalle, mutta niin se on mennyt. Mieheni ovat aina esim "elättäneet" minua rahallisesti, enkä ole käynyt töissä säännöllisesti, kun minua ei ole oikein työnteko koskaan edes kiinnostanut. Tykkään olla kotona ja harrastaa omia harrastuksiani.

Ongelma on se, että tietynlaiset miehet haluavat seuraani ja ihastun/rakastun heihin aina palavasti, vaikka olisinkin parisuhteessa. Elämäni aikana näitä ollut kymmeniä ja taas kymmeniä, en edes muista kuinka monta. Mutta sama kuvio aina, että mies on ns. menestynyt mies ja hyvässä asemassa yhteiskunnan huipulla. Aina hyvin komea ja sellainen, mille kaikki naiset tyrkyttää itseään. Jotenkin nämä miehet haluaa aina iskeä minut ja minä aina menen tunteella matkaan juttuun, vaikka aika pian alkaa paljastua, että nämä miehet haluaisivat vain seksiä minulta. Itsekin ovat aina varattuja. Ennen menin aina sänkyyn heidän kanssaan, että saisin säilyttää romanssin heihin. Jotenkin tässä nykyisessä suhteessa päätin, että tätä miestä en tule pettämään koskaan, enkä ihme kyllä vuosiin tuntenut tarvetta siihen tai muihin suhteisiin yleensä. Luulin jo "aikuistuneeni", kunnes tänä kesänä tutustuin mieheen, jonka vuoksi "järki lähti päästä" ja olen täysin hänen lumoissaan. Mies on ehkä tasokkain tähänastisista "suhteista". Valtavan komea ja erittäin hyvässä ammatissa, myös julkisuuden henkilö. Aika selvää, että hän haluaa minusta vain seksiä, mutta minä olen täysin rakastunut ja haaveilen elämästä hänen kanssaan, että menisimme joku päivä naimisiin ym. Vaikka edelleen rakastan omaakin miestäni, enkä edes tiedä miten pystyisin omani jättämään. Välimatkan ja kesälomien vuoksi en onneksi vielä ole ajatutunut fyysiseen kontaktiin tämän miehen kanssa ja jotenkin yritän takoa itselleni järkeä päähän, mutta pelkään, etten voi vastustaa mitenkään häntä, koska olen niin "kusessa" häneen. Mies on ihastunut ainakin minuun ja ihailee kauneuttani (vaikka en toki enää niin kaunis, kuin nuorempana, mutta kuitenkin vieläkin vetävä ja nuorekas ym) mutta tunnen, että itse olen täysin lääpälläni häneen ja sama unelmien putki on taas päällä, jonka pelkään päättyvän jälleen hirveisiin sydänsuruhuin, kuin ennenkin on käynyt näiden rakastumisten kanssa, kun paljastuu, että mies haluaa minusta vain seksiä, eikä ole mitään muita tunteita minua kohtaan, vaikka itse olen haaveillut vaikka mitä.

Mietin, että mikä tässä on ongelmana? Miksi en voi tyytyä omaan hyvään suhteeseeni vaan aina uudestaan rakastun pakkomielteisesti muihin ja näihin menestysmiehiin, jotka saisivat kenet tahansa? Onko se vain sitä, että haluan paistatella ihailussa ja saan itsetunnolle kohotusta näistä huippumiehistä.. tunnen masennusta ja haluaisin laittaa tämän uuden suhteen poikki, mutta en tiedä pystynkö...

12

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskonkotarinan

      Olipas vuodatus. No et ainakaan ole suhteessa reilusti etkä rehdisti. Jos pitää ihastua muihin. Eihän sun moraali ole oikein terve? Tarinaa lukiessa tuli mieleen etkö voisi olla sinkku ja nauttia kaikista upeista" miehistä? Typerää olla parisuhteessa ja kun ei kykene olemaan rehellinen toiselle miksi suhteessa ollaan. Miltä sinusta tuntuisi jos mies kertoisi että olen tässä sun kanssa kunnes löydän paremman? Kyllä parisuhteessa on kyettävä olemaan rehellinen. Kerrotko nyt siis nykyiselle että nyt ois tarjolla parempi vaihtoehto niin voidaanko erota? Ihan sairasta. Loukkaat toista ja vain oman hyvänolon takia? Narsistin olemus tulee sinusta jotenkin esiin. Miksi olet siis parisuhteessa kun ajatukset ovat tuota tasoa? Luuletko että toinen on sinun kanssa millä aatoksilla. Mitkä ovat hänen kriteerit sinun kanssa oloon? Millä kriteerillä tuo kumppanisi on sinut valinnut? Pettäjä taidat olla. Kuule mene töihin ja saat muuta ajateltavaa elämääsi. Et ole kyllä kovin terve ihminen.

    • Raskaantyönraatajakin

      Ei hemmetti onko todella tuon ikäisiä naisia olemassa jotka ovat "elätteinä miehille? Tässä alkaa tuntea itsensä rumaksi kun joutunut nuoresta lähtien olemaan töissä ja tienata omat kauneus jutut ja elättään perhettä vaikka pienituloisempi toki olen mieheen verrattuna. Mutta ei kiinnosta työnteko vaan haluaa harrastaa? Ei hemmetti jos minäkin olisin heittäytynyt harrastamaan ei olisi lapsilla ollut näinkään hyvät olot. Etkö halua yhteiseen talouteen tuoda omaa panostasi? No toisaalta jos miehelle sopii että elättää toisen niin saa varmaan juuri kauneudellaan vastinetta rahoille? Eli satsaa kauneuteen mieskin. Aika hurja tarina kyllä. No kun joku aamu nousen väsyneenä töihin niin ajattelen tuota prinsessaa joka ei älyä elämän kovuutta tai edes arvosta sitä. Kannattaisi hankkia töitä niin ei olisi noin kamalat kuviot elämässä.

    • typerysolet

      Yki sana riittää kuvailemaan näitä naisia...hempukka.

    • todentunstajoo

      Olipa taitavasti yhdistelty palsta eri kirjoittajien ongelmia, pikkasen vaan yli tais mennä. Hohhoijaa.

      • gdsaghakjghlag

        Joo, minua myös nauratti koko (kuviteltu) juttu. Kirjoittajan fantasia, eikä edes kovin omaperäistä.


    • Kojhu

      Joku ihme sepitelmä...
      Ja keitäs nämä ylettömän komeat julkisuuden henkilöt ovat?! En kyllä tiedä yhtään julkisuudessa olevaa valtavan komeaa miestä!
      Mutta kyllä tuollaisia elämännälkäisiä miehiä ja naisia on olemassa todellisuudessakin. Mikään ei riitä. Seikkailu on se pääasia, ei se mitä tavoittelee.
      Siispä seikkaile. Polta siipesi, ne kasvavat selkään aina uudestaan. Lennä sitten taas ja polta ne uudelleen. Sillä se on se juttu.

    • TotuusSattuuX

      Terapia voi olla hyvä ajatus...

    • KoitanKatsoaHyvin

      No olipa tarina! Totta tai ei niin vastaan kuin olisi totta. Komppaan ensimmäistä vastaajaa siinä, että kuulostat melko narsistiselta. Luepa aiheesta. Narsistisia ovat toki myös miehet, joihin haksahdat - he haluavatkin seksiä, eivät sinua itseäsi. Tyydytätte toistenne tarpeita kokea itsensä jotenkin muiden yläpuolella olevina (sun kauneus, heidän komeus ja menestys). Siinä on vaan se ongelma, ettei tuo ole rakkautta ja siitähän sä haaveilet. Toivottavasti oppisit näkemään itsesi myös sisäisesti kauniina ja arvokkaana ja antamaan itsellesi mitä oikeasti tarvitset...ystäviä, lämpöä ja lepoa sisällä. Olet paljon muutakin kuin katoava kauneus. Sulla riittää aiheita olla kiitollinen. Ei tartte tehdä työtä, on kaikkea ulkoisesti hyvää ja oma puoliso. Älä riskeeraa. Kiitollisuus kaunistaa sua vielä lisää eikä narsistit enää kiusaa, kun sun tunnevaje ei enää huuda susta läpi. 😊

    • enuskoenuskoen

      Pöh. Aikuinen nainen, joka ei muka pysty yhtään hillitsemään itseään ja on niin ällöttävä olo kun on taas käynyt vieraissa miehissä. Juupa juu.

      Mitähän oikein haet? Sitä, että täällä lukijat provosoituisivat ja alkaisivat syytellä sinua? Että sinua kauhisteltaisiin, ja sinä siellä sitten vastailisit nöyrästi, että ei voi mitään, kun olen niin kaunis ja kaikkien upeitten miesten suurimpien toiveitten kohde!

      Ja just näin, kukahan se muka tuo älyttömän komea julkkismies oikein olisi. Suomessa ei ole yhtään sellaista. No, kai sitten tarkoitatkin jotain maailmanluokan julkkua.

      Joillakin on tarve päteä, edes keskustelupalstojen kautta. Siellä kun voi olla mitä tahansa, vaikka jälleensyntynyt Saaban kuningatar.

    • töksvaa

      Hah-hah, missä tommoset keski-ikäset kotirouvat ees näkis mitään komeita ja rikkaita miehiä muualla kuin omissa haaveiluissa.

    • yiyti

      "Mietin, että mikä tässä on ongelmana?" "Mietin, että miksi minulle ei ikinä riitä mikään?"

      Olet seksiaddikti. Sinulla on pakonomainen tarve tulla uusien "alfa urosten" ihailluksi, kehutuksi. Tunnepuolella olet kyvytön terveisiin parisuhteisiin, keskityt ulkoisiin seikkoihin ja ominaisuuksiin. Hae apua ja löydä henkisyytesi...

    • annavain

      Kun kerran panettaa niin pane. So what? Omapahan on vartalosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe