Biseksuaaleilla on omakin palsta

Hushusomapalstateillä

Miksi biseksuaalit hyörivät täällä, vaikka heillä on omakin palsta? Esim. Höpsööntynyt ja EnOsaaEnTunne. Tämä on lesbojen palsta! Ihme "lukihäiriö" väellä näköjään.

60

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViisikonPauli

      Minä aina ihastun bisseihin, vaikka lesboihin tähtään. On ne vaan niin ihania naisia! Kiinnostaa tietää, mitä bissejen päässä liikkuu, joten pysykööt täällä. En liikaa tietenkään kaipaa bissekeskeisiä juttuja, mutta ei täällä sellaisia ole ollutkaan.

      Ps. Täällä olisi yksi 35 poikamainen ja sporttinen nainen Vantaalta. Koulujakin oon käynyt ja työpaikka on. Omaa kultaa ei ole löytynyt pariin vuoteen. Missä kaikki naiselliset poikamaisista tykkäävät naiset oikein liikkuu?

      • TampereenBisseTypy

        Ne on Tampereella kaikki. :)


      • TampereenBisseTypy

        Ps. Harmi Pauli että asut Vantaalla. Mut näin se aina menee kun on harvaan asuttu maa, ja vielä harvemmassa ei-bifobiset naiset.


      • Kumpiko__
        TampereenBisseTypy kirjoitti:

        Ps. Harmi Pauli että asut Vantaalla. Mut näin se aina menee kun on harvaan asuttu maa, ja vielä harvemmassa ei-bifobiset naiset.

        Harmi TampereenBisseTypy, joko et ymmärrä (olet poikkeuksellisen yksinkertainen ja tyhmä?), että tämä on lesbopalsta eikä bipalsta tai sitten olet todella välinpitämätön muita ihmisiä kohtaan etkä osaa/välitä ottaa muita ihmisiä huomioon.


      • Riikkaniina

        Just joo. Eiköhän tämä palsta nyt ole ihan avoin kaikille ketkä haluaa sitä lukea ja kommentoida. Kyllä tuolla bi palstallakin lesboja riittää kommentoimassa.

        Jos aloitus on ilmoille heitetty kysymys että miksi bisset hyörivät täällä, niin eiköhän siinä tapauksessa bisset saa ko. ketjuun myös kommentoida? Vai olikohan tarkoitus lesbojen kesken arvuutella miksi me bisset hyöritään täällä? Kysymys oli vaan päivittelytyyppinen eikä vastauksia edes haluta?

        Oli miten oli, mä ainakin koen, että jos minusta puhutaan, se antaa mulle automaattisesti tilan myös kommentoida. Näin toimin myös irl.

        Enempi huomioonottamatonta on ensin puhua jostain toisesta ryhmästä, ja sitten väittää että sen ryhmän jäsenet (johon sä et nähtävästi itse kuulu) ei ota sua huomioon, kun ne kehtaa ottaa osaa keskusteluun jossa niistä puhutaan. C'moon hei.

        Mä aion vastata aloittajalle omasta puolestani (kun minustakin tässä kuitenkin on kyse), että minä hyörin täällä ihan siitä syystä, että mulla on turhaa aikaa ja teen mun ajalla mitä lystään.

        Lisäksi tosi moni lukee mut lesboksi (en ole koskaan ollut muiden kuin naisten kanssa), vaikka itse koen olevani bi, joten kyllä se nyt mulle taitaa antaa luvan osallistua kumpaan palstaan vaan. Moni ei pidä mun kokemusta bisseydestä validina kun ei ole "todisteita" että olen myös miehiin päin. Kuin myös tiedän monta bi-naista, ketkä on olleet aina vain miesten kanssa.

        Jos kyse on itsemäärittelystä, niin monet bisset ei ikinä tule kaapista, vaan elää julkisesti lesbona tai heterona aina (olet mahdollisesti itsekin tapaillut tietämättäsi bisseä tai useampaa, koska oikeesti bi fobia pakottaa kaappiin ja syvälle).

        Mä olen ylpeästi bisse ja aion kommentoida vastakin mihin palstalle lystään, ja varsinkin jos minusta/minun edustamasta ryhmästä siellä puhutaan!


      • Kumpiko__
        Riikkaniina kirjoitti:

        Just joo. Eiköhän tämä palsta nyt ole ihan avoin kaikille ketkä haluaa sitä lukea ja kommentoida. Kyllä tuolla bi palstallakin lesboja riittää kommentoimassa.

        Jos aloitus on ilmoille heitetty kysymys että miksi bisset hyörivät täällä, niin eiköhän siinä tapauksessa bisset saa ko. ketjuun myös kommentoida? Vai olikohan tarkoitus lesbojen kesken arvuutella miksi me bisset hyöritään täällä? Kysymys oli vaan päivittelytyyppinen eikä vastauksia edes haluta?

        Oli miten oli, mä ainakin koen, että jos minusta puhutaan, se antaa mulle automaattisesti tilan myös kommentoida. Näin toimin myös irl.

        Enempi huomioonottamatonta on ensin puhua jostain toisesta ryhmästä, ja sitten väittää että sen ryhmän jäsenet (johon sä et nähtävästi itse kuulu) ei ota sua huomioon, kun ne kehtaa ottaa osaa keskusteluun jossa niistä puhutaan. C'moon hei.

        Mä aion vastata aloittajalle omasta puolestani (kun minustakin tässä kuitenkin on kyse), että minä hyörin täällä ihan siitä syystä, että mulla on turhaa aikaa ja teen mun ajalla mitä lystään.

        Lisäksi tosi moni lukee mut lesboksi (en ole koskaan ollut muiden kuin naisten kanssa), vaikka itse koen olevani bi, joten kyllä se nyt mulle taitaa antaa luvan osallistua kumpaan palstaan vaan. Moni ei pidä mun kokemusta bisseydestä validina kun ei ole "todisteita" että olen myös miehiin päin. Kuin myös tiedän monta bi-naista, ketkä on olleet aina vain miesten kanssa.

        Jos kyse on itsemäärittelystä, niin monet bisset ei ikinä tule kaapista, vaan elää julkisesti lesbona tai heterona aina (olet mahdollisesti itsekin tapaillut tietämättäsi bisseä tai useampaa, koska oikeesti bi fobia pakottaa kaappiin ja syvälle).

        Mä olen ylpeästi bisse ja aion kommentoida vastakin mihin palstalle lystään, ja varsinkin jos minusta/minun edustamasta ryhmästä siellä puhutaan!

        Tämä ei koskekaan juuri tätä ketjua vaan useampia muita ketjuja useampien vuosien saatossa.

        Esim. kysymyksessä on lesboille tarkoitettu otsikko niin ei, siihen tulee aina joku bi tunkemaan sen bi-propagandansa kanssa väliin. Miksi bi-nainen ei kykene vastaamaan kysymykseen normaaliati ilman, että erikseen korostaa hyvin paljon olevansa bi ja minkälaisia ovat biit. Miksi esim. TampereenBisseTypy ei voi vaan olla sitten se TampereenTypy vaan nimenomaan pitää tunkea sitä bisseyttä juuri sinne paikkaan minne se ei kuulu vähän samaan tapaan kun lesbo etsii treffeiltä naista niin aina siellä on joku heteromies tunkemassa ja ehdottelemassa kaikkea.

        Ensinnäkin heteromiehet vastaavat lesbojen ilmoituksiin, vaikka kuinka siellä lukisi EI MIEHILLE. Sama välinpitämättömyys ja röyhkeys on joillakin binaisilla. Kun ilmoituksessa lukee lesbo hakee toista lesboa niin aina joku (helvetin yksinkertainen ja tyhmä) bi-nainen on vastaamassa (samaan tyyliin kuin miehet).

        Antaa ihmisestä aivan helvetin tyhmän ja välinpitämättömän kuvan kun joko a) ei kantasuomalaisena osaa lukea otsikoita (esim. Lesbot-> otsikon alla käsitellään lesboutta, ei biseksuaalisuutta. Ihan se ja sama oletko oikeasti lesbo, homomies, bi vai hetero, mutta Lesbo-otsikon alla käsitellään lesboutta ei biseksuaalisuutta tai heteroutta) b) on joku saatanan aivopesijä-käännyttäjä, jolla pakkomielteenä käännyttää väkisin lesboista biseksuaaleja tai sitten ei joko hyväksy ympärillä olevia lesboja tai ei hyväksy itsessään lesboutta.

        Ja ihan ok, että olet bisse joo, mutta pakkoko sitä on tulla erikseen korostamaan LESBO-palstalle???

        Ja ei, ne kaikki femmelesbot eivät edelleenkään ole kaapissa olevia bissejä vaan ihka aitoja umpilesboja!!! Katsos kun seksuaalisuus ei vuonna 2017 välttämättä näy ulospäin kaikilla.


      • Femefe
        Riikkaniina kirjoitti:

        Just joo. Eiköhän tämä palsta nyt ole ihan avoin kaikille ketkä haluaa sitä lukea ja kommentoida. Kyllä tuolla bi palstallakin lesboja riittää kommentoimassa.

        Jos aloitus on ilmoille heitetty kysymys että miksi bisset hyörivät täällä, niin eiköhän siinä tapauksessa bisset saa ko. ketjuun myös kommentoida? Vai olikohan tarkoitus lesbojen kesken arvuutella miksi me bisset hyöritään täällä? Kysymys oli vaan päivittelytyyppinen eikä vastauksia edes haluta?

        Oli miten oli, mä ainakin koen, että jos minusta puhutaan, se antaa mulle automaattisesti tilan myös kommentoida. Näin toimin myös irl.

        Enempi huomioonottamatonta on ensin puhua jostain toisesta ryhmästä, ja sitten väittää että sen ryhmän jäsenet (johon sä et nähtävästi itse kuulu) ei ota sua huomioon, kun ne kehtaa ottaa osaa keskusteluun jossa niistä puhutaan. C'moon hei.

        Mä aion vastata aloittajalle omasta puolestani (kun minustakin tässä kuitenkin on kyse), että minä hyörin täällä ihan siitä syystä, että mulla on turhaa aikaa ja teen mun ajalla mitä lystään.

        Lisäksi tosi moni lukee mut lesboksi (en ole koskaan ollut muiden kuin naisten kanssa), vaikka itse koen olevani bi, joten kyllä se nyt mulle taitaa antaa luvan osallistua kumpaan palstaan vaan. Moni ei pidä mun kokemusta bisseydestä validina kun ei ole "todisteita" että olen myös miehiin päin. Kuin myös tiedän monta bi-naista, ketkä on olleet aina vain miesten kanssa.

        Jos kyse on itsemäärittelystä, niin monet bisset ei ikinä tule kaapista, vaan elää julkisesti lesbona tai heterona aina (olet mahdollisesti itsekin tapaillut tietämättäsi bisseä tai useampaa, koska oikeesti bi fobia pakottaa kaappiin ja syvälle).

        Mä olen ylpeästi bisse ja aion kommentoida vastakin mihin palstalle lystään, ja varsinkin jos minusta/minun edustamasta ryhmästä siellä puhutaan!

        Kiitos Riikkaniina! Mä olen kai myös bisse, kun en koe olevani hetero, lesbo tai pan. Koen olevani 120% nainen eli siitä sentään olen varma ja annan naiseuteni näkyä 😘 Takana on seurusteluita vain miesten kanssa. Pääosin suhteet ovat olleet pitkiä ja uskollisia puolin tai toisin. Lapsia en ole halunnut. Noin 25-vuotiaana ihastuin ensimmäistä kertaa naiseen. Noin 30-vuotiaana koin ensisuudelman ja rakastelun naisen kanssa. Olen tapaillut muutamien naisten kanssa, mutta seurusteluita niistä ei valitettavasti ole syntynyt. Minusta on hassua, kun olen nähnyt ja kuullut joidenkin lesbojen vonkaavan heteroilta ja käännyttävän heteroita. Miksi bisset eivät sitten kelpaa? Tälläinen myöhään bisseytensä löytänyt nainen tuntuu olevan jotenkin mahdoton ajatus pidempään suhteeseen ilmeisesti. Hassua tilanteesta tekee se, että minäkin olen naisellinen, mutta kiinnostunut lähinnä poikamaisista naisista. Bisset ovat harvemmin poikamaisia, joten tuppaan ihastumaan lesboihin. Valitettavasti lesbot monesti karttavat bissejä. Helpointa olisi kai unohtaa naiset ja etsiä pelkkää miesseuraa. Toisaalta kun on "naisen makuun" päässyt, on entistä vaikeampaa innostua miehistä. Sanotaan, että monilla lesboilla on takana avioliitto miesten kanssa lapsineen kaikkineen. Minä sanoisin, että nuokin naiset ovat pääsääntöisesti bissejä, jotka valehtelevat olevansa lesboja. Minullekin on sanottu, että helpommalla pääsisin, jos lesboutuisin. Bisseys ei kuitenkaan mielestäni ole pelkkä seksuaalinen suuntautuminen, vaan siihen liittyy myös muita asioita aivan kuten lesbouteenkin. Lesbot usein nauravat heteroiden puheille "lesboksi ryhtymisestä". Aivan kuin se olisi oma valinta! Bisseille kuitenkin todellakin saatetaan jopa suositella lesbojen taholta sitä samaa "lesboksi ryhtymistä". Välillä minä ajattelen joitain sellaisia tosielämän paradokseja. Kuvitteellisena esimerkkinä voisi toimia Etiopiasta vauvana adoptoitu Toivo Tuominen, joka on saanut suomalaiset vanhemmat, suomalaisen nimen ja Suomen kansalaisuuden. Perheessä kasvaessaan hän oppii suomen kielen, suomalaisen ruoan syömisen ja muut suomalaiseen kulttuuriin kuuluvat jutut. Suomessa itsenäisesti kaupungilla liikkuessaan hän on kuitenkin keskivertoihmisten silmään ulkomaalaisen näköinen. Ehkä vähän pelottavakin ja toisaalta kiinnostava erikoisuus. Biseksuaalina koen samanlaista outoutta. Kuulun joukkoon, mutta en kuulukaan. Jotkut haluavat olla kavereitani erikoisuuteni vuoksi. Moni pelkää minun vokottelevan heidän kumppaninsa tai ihastuvan heihin itseensä. Sitten on vielä sellaisia hassuja juttuja kuin esimerkiksi, valitsenko mies- vai naisgynekologin? Mitä kerron heille seksielämästäni? Jne. Ikävintä on tutustua johonkin mukavaan ihmiseen, jonka kanssa synkkaa aluksi, mutta joka katkaisee yhteyden bisseytesi tajutessaan tai kuullessaan. Niitä ihmisiä on yllättävän paljon sekä miehissä että naisissa. Vähän kuin Toivo Tuominen hylättäisiin sen vuoksi, koska hän ei osaa soittaa afrikkalaisia rumbuja, koska hän tykkää mämmistä tai koska hänen kolmas nimensä on Kalevi. Minusta on ihan ok, että jokainen itse valitsee, keiden kanssa haluaa olla kaveri, seurustella tai harrastaa yhden illan jutun. On kuitenkin kummallista, että bisseyttä karsastetaan vain ns. tavan vuoksi. On ihmeellistä, että niin moni jättää tutustumatta meihin kuullessaan, että olemme bissejä. Nämä kättelyssä hylkääjät eivät siis edes ole kiinnostuneita tietämään, millaisia olemme ihmisinä... Ihmetyttää. Minäkin aion toistaiseksi pysyä kaapissa bisseyteni suhteen.

        Ps. Koirille on olemassa sellainen hihnaan kiinnitettävä keltainen nauha, joka kertoo toisille koiranomistajille, ettei kyseiseen koiraan kannata mennä ottamaan lähikontaktia. Minusta naisista pitäville naisillekin voisi olla sellainen merkki - vaikka silikoniranneke - jota bifobiasta vapaat naiset voisivat kantaa. Näin me bisset tietäisimme, keihin voimme yrittää ottaa kontaktia.


      • Kumpiko___
        Femefe kirjoitti:

        Kiitos Riikkaniina! Mä olen kai myös bisse, kun en koe olevani hetero, lesbo tai pan. Koen olevani 120% nainen eli siitä sentään olen varma ja annan naiseuteni näkyä 😘 Takana on seurusteluita vain miesten kanssa. Pääosin suhteet ovat olleet pitkiä ja uskollisia puolin tai toisin. Lapsia en ole halunnut. Noin 25-vuotiaana ihastuin ensimmäistä kertaa naiseen. Noin 30-vuotiaana koin ensisuudelman ja rakastelun naisen kanssa. Olen tapaillut muutamien naisten kanssa, mutta seurusteluita niistä ei valitettavasti ole syntynyt. Minusta on hassua, kun olen nähnyt ja kuullut joidenkin lesbojen vonkaavan heteroilta ja käännyttävän heteroita. Miksi bisset eivät sitten kelpaa? Tälläinen myöhään bisseytensä löytänyt nainen tuntuu olevan jotenkin mahdoton ajatus pidempään suhteeseen ilmeisesti. Hassua tilanteesta tekee se, että minäkin olen naisellinen, mutta kiinnostunut lähinnä poikamaisista naisista. Bisset ovat harvemmin poikamaisia, joten tuppaan ihastumaan lesboihin. Valitettavasti lesbot monesti karttavat bissejä. Helpointa olisi kai unohtaa naiset ja etsiä pelkkää miesseuraa. Toisaalta kun on "naisen makuun" päässyt, on entistä vaikeampaa innostua miehistä. Sanotaan, että monilla lesboilla on takana avioliitto miesten kanssa lapsineen kaikkineen. Minä sanoisin, että nuokin naiset ovat pääsääntöisesti bissejä, jotka valehtelevat olevansa lesboja. Minullekin on sanottu, että helpommalla pääsisin, jos lesboutuisin. Bisseys ei kuitenkaan mielestäni ole pelkkä seksuaalinen suuntautuminen, vaan siihen liittyy myös muita asioita aivan kuten lesbouteenkin. Lesbot usein nauravat heteroiden puheille "lesboksi ryhtymisestä". Aivan kuin se olisi oma valinta! Bisseille kuitenkin todellakin saatetaan jopa suositella lesbojen taholta sitä samaa "lesboksi ryhtymistä". Välillä minä ajattelen joitain sellaisia tosielämän paradokseja. Kuvitteellisena esimerkkinä voisi toimia Etiopiasta vauvana adoptoitu Toivo Tuominen, joka on saanut suomalaiset vanhemmat, suomalaisen nimen ja Suomen kansalaisuuden. Perheessä kasvaessaan hän oppii suomen kielen, suomalaisen ruoan syömisen ja muut suomalaiseen kulttuuriin kuuluvat jutut. Suomessa itsenäisesti kaupungilla liikkuessaan hän on kuitenkin keskivertoihmisten silmään ulkomaalaisen näköinen. Ehkä vähän pelottavakin ja toisaalta kiinnostava erikoisuus. Biseksuaalina koen samanlaista outoutta. Kuulun joukkoon, mutta en kuulukaan. Jotkut haluavat olla kavereitani erikoisuuteni vuoksi. Moni pelkää minun vokottelevan heidän kumppaninsa tai ihastuvan heihin itseensä. Sitten on vielä sellaisia hassuja juttuja kuin esimerkiksi, valitsenko mies- vai naisgynekologin? Mitä kerron heille seksielämästäni? Jne. Ikävintä on tutustua johonkin mukavaan ihmiseen, jonka kanssa synkkaa aluksi, mutta joka katkaisee yhteyden bisseytesi tajutessaan tai kuullessaan. Niitä ihmisiä on yllättävän paljon sekä miehissä että naisissa. Vähän kuin Toivo Tuominen hylättäisiin sen vuoksi, koska hän ei osaa soittaa afrikkalaisia rumbuja, koska hän tykkää mämmistä tai koska hänen kolmas nimensä on Kalevi. Minusta on ihan ok, että jokainen itse valitsee, keiden kanssa haluaa olla kaveri, seurustella tai harrastaa yhden illan jutun. On kuitenkin kummallista, että bisseyttä karsastetaan vain ns. tavan vuoksi. On ihmeellistä, että niin moni jättää tutustumatta meihin kuullessaan, että olemme bissejä. Nämä kättelyssä hylkääjät eivät siis edes ole kiinnostuneita tietämään, millaisia olemme ihmisinä... Ihmetyttää. Minäkin aion toistaiseksi pysyä kaapissa bisseyteni suhteen.

        Ps. Koirille on olemassa sellainen hihnaan kiinnitettävä keltainen nauha, joka kertoo toisille koiranomistajille, ettei kyseiseen koiraan kannata mennä ottamaan lähikontaktia. Minusta naisista pitäville naisillekin voisi olla sellainen merkki - vaikka silikoniranneke - jota bifobiasta vapaat naiset voisivat kantaa. Näin me bisset tietäisimme, keihin voimme yrittää ottaa kontaktia.

        Tiedätkö miksi kukaan lesbo ei halua sinua?

        Siksi, koska sä jauhat kaiken aikaa bisseys sitä, bisseys tätä, bisseys tota. Minäminäminä, minä bisse, minä bisse, minä bisse, bisse bisse bisse bisse tai miehet sitä, miehet tätä, miehet tota!

        Miksi et voi olla vaan ihan normaali sinä ilman, että jatkuvasti korostat joka paikassa sitä kuinka juuri SINÄ olet BI? Etkö vaan voi olla ihan vain sinä ja nauttia niiden naisten seurassa olemisesta (mikäli haluat edes olla naisten kanssa)?

        Jos olisit miehen kanssa niin haluaisitko sinä jatkuvasti kuulla siltä mieheltä kuinka ne muut miehet on nii-in ihania tai kuinka bisseys sitä, tätä tota? Entä jos haluaisit olla naisen kanssa niin haluaisitko kuulla kuinka se nainen puhuu joko kaiken aikaa vain itsestään eikä välitä paskaakaan sinusta tai että jauhaa sinulle kuinka NE MUUT naiset on niin ihania ja kuinka lesbot sitä, tätä ja tota ja kuinka lesbous on nii-in parempaa kuin bisseys?

        Ihan vaan pieni neuvo, kukaan ei jaksa olla sellaisen ihmisen seurassa, joka jauhaa vaan itsestään, omasta seksuaalisuudestaan eikä kysele eikä välitä esim. toinen voi, mitä kuuluu tai ota millään tavalla huomioon toista osapuolta mistä hän mahdollisesti haluaisi keskustella tms.

        Ok, sekin on tosi fine, että sinä haluat ja sinulla on ilmeisen suuri tarve keskustella ja kirjoitella nimenomaan biseksuaalisuudesta eikä lesboudesta, mutta why, oh, why, miksi sinä et tee sitä bi-palstalla???

        Ja miksi joku lesbo ei halua seuraasi? Monesti on myös kyse luonteesta, käytöksestä, samanhenkisyydestä eli ihan omasta peilikuvasta kiinni. Ei kaikki tuijota pelkkää ulkokuorta ja ulkonäöllisiäkin makujakin on hyvin monia.


      • Kumpiko___
        Femefe kirjoitti:

        Kiitos Riikkaniina! Mä olen kai myös bisse, kun en koe olevani hetero, lesbo tai pan. Koen olevani 120% nainen eli siitä sentään olen varma ja annan naiseuteni näkyä 😘 Takana on seurusteluita vain miesten kanssa. Pääosin suhteet ovat olleet pitkiä ja uskollisia puolin tai toisin. Lapsia en ole halunnut. Noin 25-vuotiaana ihastuin ensimmäistä kertaa naiseen. Noin 30-vuotiaana koin ensisuudelman ja rakastelun naisen kanssa. Olen tapaillut muutamien naisten kanssa, mutta seurusteluita niistä ei valitettavasti ole syntynyt. Minusta on hassua, kun olen nähnyt ja kuullut joidenkin lesbojen vonkaavan heteroilta ja käännyttävän heteroita. Miksi bisset eivät sitten kelpaa? Tälläinen myöhään bisseytensä löytänyt nainen tuntuu olevan jotenkin mahdoton ajatus pidempään suhteeseen ilmeisesti. Hassua tilanteesta tekee se, että minäkin olen naisellinen, mutta kiinnostunut lähinnä poikamaisista naisista. Bisset ovat harvemmin poikamaisia, joten tuppaan ihastumaan lesboihin. Valitettavasti lesbot monesti karttavat bissejä. Helpointa olisi kai unohtaa naiset ja etsiä pelkkää miesseuraa. Toisaalta kun on "naisen makuun" päässyt, on entistä vaikeampaa innostua miehistä. Sanotaan, että monilla lesboilla on takana avioliitto miesten kanssa lapsineen kaikkineen. Minä sanoisin, että nuokin naiset ovat pääsääntöisesti bissejä, jotka valehtelevat olevansa lesboja. Minullekin on sanottu, että helpommalla pääsisin, jos lesboutuisin. Bisseys ei kuitenkaan mielestäni ole pelkkä seksuaalinen suuntautuminen, vaan siihen liittyy myös muita asioita aivan kuten lesbouteenkin. Lesbot usein nauravat heteroiden puheille "lesboksi ryhtymisestä". Aivan kuin se olisi oma valinta! Bisseille kuitenkin todellakin saatetaan jopa suositella lesbojen taholta sitä samaa "lesboksi ryhtymistä". Välillä minä ajattelen joitain sellaisia tosielämän paradokseja. Kuvitteellisena esimerkkinä voisi toimia Etiopiasta vauvana adoptoitu Toivo Tuominen, joka on saanut suomalaiset vanhemmat, suomalaisen nimen ja Suomen kansalaisuuden. Perheessä kasvaessaan hän oppii suomen kielen, suomalaisen ruoan syömisen ja muut suomalaiseen kulttuuriin kuuluvat jutut. Suomessa itsenäisesti kaupungilla liikkuessaan hän on kuitenkin keskivertoihmisten silmään ulkomaalaisen näköinen. Ehkä vähän pelottavakin ja toisaalta kiinnostava erikoisuus. Biseksuaalina koen samanlaista outoutta. Kuulun joukkoon, mutta en kuulukaan. Jotkut haluavat olla kavereitani erikoisuuteni vuoksi. Moni pelkää minun vokottelevan heidän kumppaninsa tai ihastuvan heihin itseensä. Sitten on vielä sellaisia hassuja juttuja kuin esimerkiksi, valitsenko mies- vai naisgynekologin? Mitä kerron heille seksielämästäni? Jne. Ikävintä on tutustua johonkin mukavaan ihmiseen, jonka kanssa synkkaa aluksi, mutta joka katkaisee yhteyden bisseytesi tajutessaan tai kuullessaan. Niitä ihmisiä on yllättävän paljon sekä miehissä että naisissa. Vähän kuin Toivo Tuominen hylättäisiin sen vuoksi, koska hän ei osaa soittaa afrikkalaisia rumbuja, koska hän tykkää mämmistä tai koska hänen kolmas nimensä on Kalevi. Minusta on ihan ok, että jokainen itse valitsee, keiden kanssa haluaa olla kaveri, seurustella tai harrastaa yhden illan jutun. On kuitenkin kummallista, että bisseyttä karsastetaan vain ns. tavan vuoksi. On ihmeellistä, että niin moni jättää tutustumatta meihin kuullessaan, että olemme bissejä. Nämä kättelyssä hylkääjät eivät siis edes ole kiinnostuneita tietämään, millaisia olemme ihmisinä... Ihmetyttää. Minäkin aion toistaiseksi pysyä kaapissa bisseyteni suhteen.

        Ps. Koirille on olemassa sellainen hihnaan kiinnitettävä keltainen nauha, joka kertoo toisille koiranomistajille, ettei kyseiseen koiraan kannata mennä ottamaan lähikontaktia. Minusta naisista pitäville naisillekin voisi olla sellainen merkki - vaikka silikoniranneke - jota bifobiasta vapaat naiset voisivat kantaa. Näin me bisset tietäisimme, keihin voimme yrittää ottaa kontaktia.

        Kuule, et sä kelpaa kaikille ihmisille, vaikka olisit hetero tai lesbo. Niin se vaan on, jokaisella on omat kriteerinsä etkä sinäkään jokaisen kriteereihin todellakaan mahdu.

        Sulla todennäköisesti on sellainen hyvin vääristynyt kuva, että ihmiset kärsisivät bifobiasta ja hylkäisivät sinut bisseyden tähden.

        Todellisuudessa ne ihmiset hylkäävät sinut ihan jonkun muun asian takia (esim. luonne, käytöstavat, älykkyys, elämäntilanne, samanhenkisyys, kemia?). Kerroit, että itse olet kiinnostunut lesboista etkä biseksuaaleista, miksi ihmeessä? Miksi siis muille pitäisi kelvata sellainen mikä sinulle itsellesi kelpaa?

        Onhan sinulla itselläsi varmasti omat kriteerisi, miksi muilla ei saisi olla? Aika tekopyhää!

        Tekstisi perusteella en tippaakaan olisi sinusta kiinnostunut, vaikka kuinka valehtelisit olevasi tai oikeasti olisit lesbo. Sydämen sivistys, sivistyneisyys, elämänkokemus, älykkyys, samanhenkisyys, kohteliaisuus, muiden ihmisten huomioonottaminen ovat paljon tärkeämpiä asioita.

        Tekstisi perusteella sinusta saa hyvin kokemattoman, feikin, levottoman, hyvin epämääräisen ja härön, naiivin, ymmärtämättömän, jopa aika yksinkertaisen, lapsellisen, hyvin epärehellisen, kaksinaamaisen ja ylipinnallisen kuvan ikäisekseen, joka ei näe omia heikkouksiaan (ja pistää aina omat heikkoudet ja virheet muiden syyksi) ja joka kuvittelee itsestään liikoja. Rehellisyys on hyve oli kyse sitten seksuaalisuudesta tai jostain ihan muusta. Aina. Vaikka valehtelisit seksuaalisuutesi, todennäköisesti valheesi näkyisivät rivien välistä läpi niille, jotka niitä osaavat lukea ja kukaan ei halua valehtelijaa.


      • aikahuononimi
        Femefe kirjoitti:

        Kiitos Riikkaniina! Mä olen kai myös bisse, kun en koe olevani hetero, lesbo tai pan. Koen olevani 120% nainen eli siitä sentään olen varma ja annan naiseuteni näkyä 😘 Takana on seurusteluita vain miesten kanssa. Pääosin suhteet ovat olleet pitkiä ja uskollisia puolin tai toisin. Lapsia en ole halunnut. Noin 25-vuotiaana ihastuin ensimmäistä kertaa naiseen. Noin 30-vuotiaana koin ensisuudelman ja rakastelun naisen kanssa. Olen tapaillut muutamien naisten kanssa, mutta seurusteluita niistä ei valitettavasti ole syntynyt. Minusta on hassua, kun olen nähnyt ja kuullut joidenkin lesbojen vonkaavan heteroilta ja käännyttävän heteroita. Miksi bisset eivät sitten kelpaa? Tälläinen myöhään bisseytensä löytänyt nainen tuntuu olevan jotenkin mahdoton ajatus pidempään suhteeseen ilmeisesti. Hassua tilanteesta tekee se, että minäkin olen naisellinen, mutta kiinnostunut lähinnä poikamaisista naisista. Bisset ovat harvemmin poikamaisia, joten tuppaan ihastumaan lesboihin. Valitettavasti lesbot monesti karttavat bissejä. Helpointa olisi kai unohtaa naiset ja etsiä pelkkää miesseuraa. Toisaalta kun on "naisen makuun" päässyt, on entistä vaikeampaa innostua miehistä. Sanotaan, että monilla lesboilla on takana avioliitto miesten kanssa lapsineen kaikkineen. Minä sanoisin, että nuokin naiset ovat pääsääntöisesti bissejä, jotka valehtelevat olevansa lesboja. Minullekin on sanottu, että helpommalla pääsisin, jos lesboutuisin. Bisseys ei kuitenkaan mielestäni ole pelkkä seksuaalinen suuntautuminen, vaan siihen liittyy myös muita asioita aivan kuten lesbouteenkin. Lesbot usein nauravat heteroiden puheille "lesboksi ryhtymisestä". Aivan kuin se olisi oma valinta! Bisseille kuitenkin todellakin saatetaan jopa suositella lesbojen taholta sitä samaa "lesboksi ryhtymistä". Välillä minä ajattelen joitain sellaisia tosielämän paradokseja. Kuvitteellisena esimerkkinä voisi toimia Etiopiasta vauvana adoptoitu Toivo Tuominen, joka on saanut suomalaiset vanhemmat, suomalaisen nimen ja Suomen kansalaisuuden. Perheessä kasvaessaan hän oppii suomen kielen, suomalaisen ruoan syömisen ja muut suomalaiseen kulttuuriin kuuluvat jutut. Suomessa itsenäisesti kaupungilla liikkuessaan hän on kuitenkin keskivertoihmisten silmään ulkomaalaisen näköinen. Ehkä vähän pelottavakin ja toisaalta kiinnostava erikoisuus. Biseksuaalina koen samanlaista outoutta. Kuulun joukkoon, mutta en kuulukaan. Jotkut haluavat olla kavereitani erikoisuuteni vuoksi. Moni pelkää minun vokottelevan heidän kumppaninsa tai ihastuvan heihin itseensä. Sitten on vielä sellaisia hassuja juttuja kuin esimerkiksi, valitsenko mies- vai naisgynekologin? Mitä kerron heille seksielämästäni? Jne. Ikävintä on tutustua johonkin mukavaan ihmiseen, jonka kanssa synkkaa aluksi, mutta joka katkaisee yhteyden bisseytesi tajutessaan tai kuullessaan. Niitä ihmisiä on yllättävän paljon sekä miehissä että naisissa. Vähän kuin Toivo Tuominen hylättäisiin sen vuoksi, koska hän ei osaa soittaa afrikkalaisia rumbuja, koska hän tykkää mämmistä tai koska hänen kolmas nimensä on Kalevi. Minusta on ihan ok, että jokainen itse valitsee, keiden kanssa haluaa olla kaveri, seurustella tai harrastaa yhden illan jutun. On kuitenkin kummallista, että bisseyttä karsastetaan vain ns. tavan vuoksi. On ihmeellistä, että niin moni jättää tutustumatta meihin kuullessaan, että olemme bissejä. Nämä kättelyssä hylkääjät eivät siis edes ole kiinnostuneita tietämään, millaisia olemme ihmisinä... Ihmetyttää. Minäkin aion toistaiseksi pysyä kaapissa bisseyteni suhteen.

        Ps. Koirille on olemassa sellainen hihnaan kiinnitettävä keltainen nauha, joka kertoo toisille koiranomistajille, ettei kyseiseen koiraan kannata mennä ottamaan lähikontaktia. Minusta naisista pitäville naisillekin voisi olla sellainen merkki - vaikka silikoniranneke - jota bifobiasta vapaat naiset voisivat kantaa. Näin me bisset tietäisimme, keihin voimme yrittää ottaa kontaktia.

        Etiopia on afrikassa.


      • Jaahas__
        Femefe kirjoitti:

        Kiitos Riikkaniina! Mä olen kai myös bisse, kun en koe olevani hetero, lesbo tai pan. Koen olevani 120% nainen eli siitä sentään olen varma ja annan naiseuteni näkyä 😘 Takana on seurusteluita vain miesten kanssa. Pääosin suhteet ovat olleet pitkiä ja uskollisia puolin tai toisin. Lapsia en ole halunnut. Noin 25-vuotiaana ihastuin ensimmäistä kertaa naiseen. Noin 30-vuotiaana koin ensisuudelman ja rakastelun naisen kanssa. Olen tapaillut muutamien naisten kanssa, mutta seurusteluita niistä ei valitettavasti ole syntynyt. Minusta on hassua, kun olen nähnyt ja kuullut joidenkin lesbojen vonkaavan heteroilta ja käännyttävän heteroita. Miksi bisset eivät sitten kelpaa? Tälläinen myöhään bisseytensä löytänyt nainen tuntuu olevan jotenkin mahdoton ajatus pidempään suhteeseen ilmeisesti. Hassua tilanteesta tekee se, että minäkin olen naisellinen, mutta kiinnostunut lähinnä poikamaisista naisista. Bisset ovat harvemmin poikamaisia, joten tuppaan ihastumaan lesboihin. Valitettavasti lesbot monesti karttavat bissejä. Helpointa olisi kai unohtaa naiset ja etsiä pelkkää miesseuraa. Toisaalta kun on "naisen makuun" päässyt, on entistä vaikeampaa innostua miehistä. Sanotaan, että monilla lesboilla on takana avioliitto miesten kanssa lapsineen kaikkineen. Minä sanoisin, että nuokin naiset ovat pääsääntöisesti bissejä, jotka valehtelevat olevansa lesboja. Minullekin on sanottu, että helpommalla pääsisin, jos lesboutuisin. Bisseys ei kuitenkaan mielestäni ole pelkkä seksuaalinen suuntautuminen, vaan siihen liittyy myös muita asioita aivan kuten lesbouteenkin. Lesbot usein nauravat heteroiden puheille "lesboksi ryhtymisestä". Aivan kuin se olisi oma valinta! Bisseille kuitenkin todellakin saatetaan jopa suositella lesbojen taholta sitä samaa "lesboksi ryhtymistä". Välillä minä ajattelen joitain sellaisia tosielämän paradokseja. Kuvitteellisena esimerkkinä voisi toimia Etiopiasta vauvana adoptoitu Toivo Tuominen, joka on saanut suomalaiset vanhemmat, suomalaisen nimen ja Suomen kansalaisuuden. Perheessä kasvaessaan hän oppii suomen kielen, suomalaisen ruoan syömisen ja muut suomalaiseen kulttuuriin kuuluvat jutut. Suomessa itsenäisesti kaupungilla liikkuessaan hän on kuitenkin keskivertoihmisten silmään ulkomaalaisen näköinen. Ehkä vähän pelottavakin ja toisaalta kiinnostava erikoisuus. Biseksuaalina koen samanlaista outoutta. Kuulun joukkoon, mutta en kuulukaan. Jotkut haluavat olla kavereitani erikoisuuteni vuoksi. Moni pelkää minun vokottelevan heidän kumppaninsa tai ihastuvan heihin itseensä. Sitten on vielä sellaisia hassuja juttuja kuin esimerkiksi, valitsenko mies- vai naisgynekologin? Mitä kerron heille seksielämästäni? Jne. Ikävintä on tutustua johonkin mukavaan ihmiseen, jonka kanssa synkkaa aluksi, mutta joka katkaisee yhteyden bisseytesi tajutessaan tai kuullessaan. Niitä ihmisiä on yllättävän paljon sekä miehissä että naisissa. Vähän kuin Toivo Tuominen hylättäisiin sen vuoksi, koska hän ei osaa soittaa afrikkalaisia rumbuja, koska hän tykkää mämmistä tai koska hänen kolmas nimensä on Kalevi. Minusta on ihan ok, että jokainen itse valitsee, keiden kanssa haluaa olla kaveri, seurustella tai harrastaa yhden illan jutun. On kuitenkin kummallista, että bisseyttä karsastetaan vain ns. tavan vuoksi. On ihmeellistä, että niin moni jättää tutustumatta meihin kuullessaan, että olemme bissejä. Nämä kättelyssä hylkääjät eivät siis edes ole kiinnostuneita tietämään, millaisia olemme ihmisinä... Ihmetyttää. Minäkin aion toistaiseksi pysyä kaapissa bisseyteni suhteen.

        Ps. Koirille on olemassa sellainen hihnaan kiinnitettävä keltainen nauha, joka kertoo toisille koiranomistajille, ettei kyseiseen koiraan kannata mennä ottamaan lähikontaktia. Minusta naisista pitäville naisillekin voisi olla sellainen merkki - vaikka silikoniranneke - jota bifobiasta vapaat naiset voisivat kantaa. Näin me bisset tietäisimme, keihin voimme yrittää ottaa kontaktia.

        Jos sun feikkaus ei mee läpi niin syy ei ole kenenkään (kuvitellussa) bifobiassa vaan ihan vain ja ainoastaan sun helvetin huonossa feikkaamisessa.

        Teatterikorkea ei ainakaan ole sun juttusi!


      • NäinNäkisinKokisin
        Kumpiko___ kirjoitti:

        Tiedätkö miksi kukaan lesbo ei halua sinua?

        Siksi, koska sä jauhat kaiken aikaa bisseys sitä, bisseys tätä, bisseys tota. Minäminäminä, minä bisse, minä bisse, minä bisse, bisse bisse bisse bisse tai miehet sitä, miehet tätä, miehet tota!

        Miksi et voi olla vaan ihan normaali sinä ilman, että jatkuvasti korostat joka paikassa sitä kuinka juuri SINÄ olet BI? Etkö vaan voi olla ihan vain sinä ja nauttia niiden naisten seurassa olemisesta (mikäli haluat edes olla naisten kanssa)?

        Jos olisit miehen kanssa niin haluaisitko sinä jatkuvasti kuulla siltä mieheltä kuinka ne muut miehet on nii-in ihania tai kuinka bisseys sitä, tätä tota? Entä jos haluaisit olla naisen kanssa niin haluaisitko kuulla kuinka se nainen puhuu joko kaiken aikaa vain itsestään eikä välitä paskaakaan sinusta tai että jauhaa sinulle kuinka NE MUUT naiset on niin ihania ja kuinka lesbot sitä, tätä ja tota ja kuinka lesbous on nii-in parempaa kuin bisseys?

        Ihan vaan pieni neuvo, kukaan ei jaksa olla sellaisen ihmisen seurassa, joka jauhaa vaan itsestään, omasta seksuaalisuudestaan eikä kysele eikä välitä esim. toinen voi, mitä kuuluu tai ota millään tavalla huomioon toista osapuolta mistä hän mahdollisesti haluaisi keskustella tms.

        Ok, sekin on tosi fine, että sinä haluat ja sinulla on ilmeisen suuri tarve keskustella ja kirjoitella nimenomaan biseksuaalisuudesta eikä lesboudesta, mutta why, oh, why, miksi sinä et tee sitä bi-palstalla???

        Ja miksi joku lesbo ei halua seuraasi? Monesti on myös kyse luonteesta, käytöksestä, samanhenkisyydestä eli ihan omasta peilikuvasta kiinni. Ei kaikki tuijota pelkkää ulkokuorta ja ulkonäöllisiäkin makujakin on hyvin monia.

        Miten ihmeessä varsin pontevia ja hyviäkin mielipiteitä antava onnistuu sortumaan yksinkertaisuuteen?
        Ite ainakin eläisin tosi pientä, puhumattakaan omin pikku kätösin onneen tyydytettyä elämää jos ehdan lesbon kanssa olisin kartuttanut tietämystäni:) Ne kauniit lesbot on kuitenkin aika vähissä!


    • sisäänheittäjä

      Minulla on sellainen porttiteoria, että mitä pidempään biseksuaali täällä hyörii, sitä lesbommaksi hän muuttuu. ;) Tervetuloa!

      • Järjenjätti

        Ketjun paras kommentti tähän mennessä 😆 Hyvä teoria. On pitänyt paikkaansa monen monta kertaa.


      • Totuus__

        No niin! Sieltähän taas jonkun äijän mielipide saatiin!!! Kyllä vaan, lesbous on pois joiltakin, nimittäin MIEHILTÄ!


      • Junttiii
        Totuus__ kirjoitti:

        No niin! Sieltähän taas jonkun äijän mielipide saatiin!!! Kyllä vaan, lesbous on pois joiltakin, nimittäin MIEHILTÄ!

        Dorka


      • Totuus__
        Junttiii kirjoitti:

        Dorka

        Tervepä terve! Vituttaako jokin?


      • Aivopesula__

        Bisset omalle palstalle mainostamaan omaa erinomaisuuttaan, vittu!!


      • Riikkaniina

        Mitä täällä tapahtuu?! :D Viestejä poistettu sopimattomina?! :D

        Mä en "jauha" bisseydestä uusille tutuille. Enkä korosta bisseyden erinoimaisuuta.

        Mutta tavaksi olen kyllä ottanut kertoa heti kättelyssä kun uusi potentiaalinen kiinnostunut hlö vastaan tulee, että olen bisse. V*tuttaa suorastaan, kun jos tätä ei kerro ja asia paljastuu muuta kautta niin olenkin ollut valehtelija. Vaikka mitään merkitystä asialla ei MUN mielestä suhteen kannalta ole. Kun kerron, turvaan oman selustani ja hlö voi itse päättää kuinka syvästi mahdollisesti hänen ennakkoluulot vaikuttaa: voiko kuvitella suhdetta mun kanssa/haluaako tutustua lähemmin. Moni ei halua. Mut tää tarkoittaa mulle kaapista ulos tuloa joka kerta kun tapaan uuden kiinnostavan hlön. Valitettavasti oon alkanut huomata että mä alitajuisesti valmistaudun tulemaan torjutuksi joka kerta kun uuden tapaan, ja vaan siksi että en suostu elää kaapissa vaikka periaatteessa voisin.

        Ja olen syyllistynyt myös ottamaan osaa keskusteluihin kun puhutaan bisseistä. Ne keskustelut vilisee pääasiassa vihaa ja ennakkoluuloja, mä en voi niitä olkia kohauttamalla ohittaa.

        Joku merkki tietty olis kätevä "varoitus" niille ketkä bissejä karsastaa (prideille mulla onkin mukana sateenkaarilipun sijaan bi pride flag) mut en mä nyt arkena sitä mukana kanna. Nää ulkoiset merkit (tai varoitukset, jos sellaisia joku toivoo) tiettyyn ihmisryhmään/vähemmistöön kuulumisesta nyt vaan on pikkusen vaarallinen vaade.

        Jos susta tuntuu että joku "jauhaa" bisseydestä, se jauhaminen voi johtua siitä, että ko. hlö monien ennakkoluulojen kohteena kertoo asiasta just siksi, ettei kukaan pääse syyttelemään huijariksi tai valehtelijaksi. Plus se että kun joku tajuaa/epäilee olevansa bi, tajuaa kyllä hyvin nopeasti myös kuinka hyljeksitty ominaisuus se sateenkaariväen keskuudessa on. Se kyllä saa nopeasti mielen matalaksi ja joko hautaamaan bi ajatukset ja pysymään/palaamaan kaappiin tai nostaa kapinahengen ja haluaa huutaa että olen olemassa vaikka vihaattekin mua.

        Koska bi viha on oikeesti vahva, moni bi on ymmällään voiko ikinä paria itselleen löytää. Rakkautta meistä ihmisistä suurin osa kaipaa ja kun lähtökohdat on melko p*skat ja tarjokkaat harvassa (usko mua bisseille EI TODELLAKAAN ole koko maailma avoinna, kato vaikka omia asenteitasi, vaikka sekä naiset että miehet kiinnostaa) niin kai sitä ihminen koittaa löytää rakkautta mistä vaan. Että sori siitä, jos jokunen bisse suakin joskus yrittää, kyllä hän nopsaa huomaa että turha toivo ja jatkaa matkaa.

        Ei bissetkään halua notkua ihmisten kanssa jotka heitä vihaa, kukapa nyt haluaisi. Se vaan on niin että jos me ei pidetä itsestämme mitään meteliä, on kuin meitä ei olisi. Mutta meitä on, ja mä en ainakaan pysy hiljaa. Me ollaan kuin vähemmistö vähemmistön sisällä (vaikka hlökoht uskon että ollaan enemmistö, tämä ei vain kovin haluttu ominaisuus ole tunnustaa) että periaatteessa joo kuulutaan sateenkaariväkeen, mutta ei meitä sinne mielellään haluta, tai ainakin pitäisi olla hipihiljaa ja vain "omiemme" kesken.


      • Totuus__
        Riikkaniina kirjoitti:

        Mitä täällä tapahtuu?! :D Viestejä poistettu sopimattomina?! :D

        Mä en "jauha" bisseydestä uusille tutuille. Enkä korosta bisseyden erinoimaisuuta.

        Mutta tavaksi olen kyllä ottanut kertoa heti kättelyssä kun uusi potentiaalinen kiinnostunut hlö vastaan tulee, että olen bisse. V*tuttaa suorastaan, kun jos tätä ei kerro ja asia paljastuu muuta kautta niin olenkin ollut valehtelija. Vaikka mitään merkitystä asialla ei MUN mielestä suhteen kannalta ole. Kun kerron, turvaan oman selustani ja hlö voi itse päättää kuinka syvästi mahdollisesti hänen ennakkoluulot vaikuttaa: voiko kuvitella suhdetta mun kanssa/haluaako tutustua lähemmin. Moni ei halua. Mut tää tarkoittaa mulle kaapista ulos tuloa joka kerta kun tapaan uuden kiinnostavan hlön. Valitettavasti oon alkanut huomata että mä alitajuisesti valmistaudun tulemaan torjutuksi joka kerta kun uuden tapaan, ja vaan siksi että en suostu elää kaapissa vaikka periaatteessa voisin.

        Ja olen syyllistynyt myös ottamaan osaa keskusteluihin kun puhutaan bisseistä. Ne keskustelut vilisee pääasiassa vihaa ja ennakkoluuloja, mä en voi niitä olkia kohauttamalla ohittaa.

        Joku merkki tietty olis kätevä "varoitus" niille ketkä bissejä karsastaa (prideille mulla onkin mukana sateenkaarilipun sijaan bi pride flag) mut en mä nyt arkena sitä mukana kanna. Nää ulkoiset merkit (tai varoitukset, jos sellaisia joku toivoo) tiettyyn ihmisryhmään/vähemmistöön kuulumisesta nyt vaan on pikkusen vaarallinen vaade.

        Jos susta tuntuu että joku "jauhaa" bisseydestä, se jauhaminen voi johtua siitä, että ko. hlö monien ennakkoluulojen kohteena kertoo asiasta just siksi, ettei kukaan pääse syyttelemään huijariksi tai valehtelijaksi. Plus se että kun joku tajuaa/epäilee olevansa bi, tajuaa kyllä hyvin nopeasti myös kuinka hyljeksitty ominaisuus se sateenkaariväen keskuudessa on. Se kyllä saa nopeasti mielen matalaksi ja joko hautaamaan bi ajatukset ja pysymään/palaamaan kaappiin tai nostaa kapinahengen ja haluaa huutaa että olen olemassa vaikka vihaattekin mua.

        Koska bi viha on oikeesti vahva, moni bi on ymmällään voiko ikinä paria itselleen löytää. Rakkautta meistä ihmisistä suurin osa kaipaa ja kun lähtökohdat on melko p*skat ja tarjokkaat harvassa (usko mua bisseille EI TODELLAKAAN ole koko maailma avoinna, kato vaikka omia asenteitasi, vaikka sekä naiset että miehet kiinnostaa) niin kai sitä ihminen koittaa löytää rakkautta mistä vaan. Että sori siitä, jos jokunen bisse suakin joskus yrittää, kyllä hän nopsaa huomaa että turha toivo ja jatkaa matkaa.

        Ei bissetkään halua notkua ihmisten kanssa jotka heitä vihaa, kukapa nyt haluaisi. Se vaan on niin että jos me ei pidetä itsestämme mitään meteliä, on kuin meitä ei olisi. Mutta meitä on, ja mä en ainakaan pysy hiljaa. Me ollaan kuin vähemmistö vähemmistön sisällä (vaikka hlökoht uskon että ollaan enemmistö, tämä ei vain kovin haluttu ominaisuus ole tunnustaa) että periaatteessa joo kuulutaan sateenkaariväkeen, mutta ei meitä sinne mielellään haluta, tai ainakin pitäisi olla hipihiljaa ja vain "omiemme" kesken.

        Sulla on vaan hirveän huono itsetunto. That's it.


    • Tämä ketju todistaa et syrjintä on persoonallinen häiriö, ei tyyppivika.. Mitä väliä sillä on jos olet biseksuaali, hetero tai lesbo kun täällä kommentoi? Tämä on keskustelupalsta, ei deittipalsta.
      Menkää jo itteenne te bissejä pelkäävät naiset joiden itsetunto ei millään pääse yli jostain oudon tyyppisestä mieskateudesta (ainakin luulen että bissen syrjintä johtuu siitä perus (bisseen ei voi luottaa, ne aina päätyy miehen kans" tai "bisse pettää koska haluu kaikkia").
      Itsellä tulee mitta täyteen tällaisen typerän draamailun takia joka on aivan turhaa ja kaksinaamaista toimintaa.

    • Femmewithanedge

      On hassua, että juuri tälle palstalle tullaan avautumaan aikuisella iällä, että "apua, ihastuin naiseen", kun lesboille se on mitä luonnollisin asia ja miehen kanssa oleminen taas epäluonnollista. Ehkä biseksuaalien kannattaisi itse nostaa profiiliaan ja palstaansa ja olla ylpeitä keskenään, niin ei tarvitsisi kokea uhriksi itseään lesbojen keskuudessa. Biseksuaalisuus ei ole niin tunnettua ja siksi varmasti moni kuvittelee olevansa lesbo ihastuttuaan ja hakee tukea täältä. On monta eri syytä, miksi joku ei halua suhdetta toisen kanssa ja seksuaalinen suuntautuminen voi olla yksi, ei kannata sitä liikaa murehtia. Etsin seuraa toisesta lesbosta saatuani huonon kokemuksen bin kanssa, mutta ei sitä tiedä tulevasta. Silti muitakin kriteerejä on, joita kaikki eivät täytä enkä itsekään täytä kaikkien :)

      • HiljainenProtesti__

        Juuri näin. Aika omituisen ja poikkeuksellisen lapsellisia nämä keskustelut täällä noin niin kuin aikuisen ihmisen kirjoittamiksi.

        (Itselläni ainakin poikkeuksellisen lapsellinen ajatusmaailma ja käytös sekä suoranainen tyhmyys on kyllä melkoisen turn off riippumatta siitä onko nainen lesbo vai bi. Älykkyys ja kohteliaisuus on paljon seksikkäämpää;) )

        On muuten melkoisen epäkunnioittavaa homoseksuaalinaisia kohtaan tulla jankkaamaan palstalle biseksuaalisuudesta.

        Mielestäni biseksuaalisuus on kyllä hyvin tunnettua, paljon tunnetumpaa kuin lesbous.

        Olen myös läpeeni kyllästynyt, että homoseksuaalinaisia aina luullaan ja toiveajatellaan biseksuaaleiksi. Minuakin aina luullaan biseksuaaliksi, vaikka olen niin homoseksuaali kuin olla ja voi noin niin kuin henkisesti.

        Henkilökohtaisesti vielä vedän kuin liimapaperi kärpäsiä puoleen nimenomaan biseksuaaleja ja nimenomaan vielä niitä kaikista tyhmimpiä, lapsellisimpia, epämääräisempiä, hulluimpia ja epäluotettavimpia.

        Monesti näissä biseksuaaleissa, jotka valittavat, että kukaan ei heitä huoli, koska biseksuaalisuus, on luonteessa, olemuksessa ja käytöksessä jotain todella luotaantyöntävää. (Eiväthän ne fiksuimmat biseksuaalit täällä jankkaa eivätkä valita kuinka heitä ei kukaan huoli...)

        Itse ajattelin näin lesbona jättää kaikenlaisen kirjoittelun totaalisesti sekä tällä palstalla että muilla palstoilla, ainakin siihen asti kunnes tämä biseksuaalisuudesta jankkaaminen loppuu lesbopalstalla ja meitä homoseksuaalinaisia kohtaan aletaan olla kunnioittavampia tällä palstalla. Puhumattomuus on minun protestini sille, että meitä homoseksuaalinaisia vähätellään, aliarvioidaan ja yritetään manipuloida biseksuaaleiksi.

        Sitten kun tämä jankkaaminen biseksuaalisuudesta on täällä totaalisesti loppunut, niin sitten voin tulla kommentoimaan ja kirjoittelemaan jotain.


    • Totuus__

      Me ei pelätä bissejä vaan tämä on lesbo-palsta ja lesbo-palstan alla käsitellään lesboja, homo-palstan alla homoja, bi-palstan alla biseksuaaleja.

      Ettekö te bisset osaa lukea, että täällä puhutaan otsikon mukaisista asioista?? Vai, mikä??

      Se, jos mikä on syrjivää lesboja kohtaan, että lesbo-palstalle tullaan väkisin puhumaan bisseistä eikä anneta lesboille edes yhtä ainoaa palstaa!! Eli te heikkoitsetuntoiset bisset syrjitte ja vähättelette lesboja ja lesbojen oikeuksia!!!!!

      Mene välillä vaikka meuhkaamaan urheilu-palstalle lemmikeistä!! Ai niin, mutta eihän se herätä mitään intohimoja! Vai alatko väittää, että urheiluihmiset ovat lemmikkifoobikkoja kun haluavat keskustella urheilupalstalla urheilusta eikä lemmikeistä??? Että he syrjivät lemmikeistä puhuvia kun urheilupalstalla ei haluta puhua lemmikeistä! Että urheiluihmiset kärsivät suuresta lemmikkifobiasta kun eivät halua urheilupalstalla puhua nimenomaan lemmikeistä!

      Entäs jos menisit väkisin auto-palstalle höpöttämään kaloista ja linnuista? Kärsivätkö autoiluihmiset, jotka haluavat keskustella autopalstalla autoista jostain ihme kala&lintufobiasta kun haluavat keskustella auto-otsikon alla autoista?

      Entäs työ&opiskelupalstalaiset? Kärsivätkö he jostain bi-fobiasta kun eivät halua keskustella työ&opiskelu-palstalla bisseydestä vaan otsikon mukaisesta aiheesta eli työ&opiskeluasioista???

      Turhaa melua aivan itsestäänselvistä asioista! Jokaiselle on oma paikkansa oman otsikon alla!

      Luulisi olevan aivan itsestäänselvä asia jopa kaikista tyhmimmälle, että lesbo-palstalla keskustellaan lesboudesta eikä bisseydestä!


      Se on myös syrjivää lesboja kohtaan väittää heitä virheellisesti bi-foobisiksi. Itse te bisset pelkäätte lesboutta niin paljon, että lesbotkin pitää käännyttää bisseiksi.

      Tämä jos mikä on syrjivää meitä LESBOJA kohtaan!

      Te heikkoitsetuntoiset bisset, pitäkää meteliä itsestänne siellä bissepalstalla! Teille on varattu oma palsta, pysykää vaan siellä omassa karsinassa meuhkaamassa kuinka te olette nii-in erinomaisia!!

      Meitä lesboja ei oteta tosissaan vaan meitä väitetään virheellisesti bisseiksi tai vähintään bi-foobikoiksi. Se vasta on lesbofobiaa ja syrjivää lesboja kohtaan!

      Taitaa olla bisseillä nii-in huono itsetunto kun täytyy tulla tahraamaan koko lesbopalsta ja mainostaa omaa erinomaisuuttaan joka saatansn paikassa!

    • Totuus___

      Vähän sama juttu kun naisille järjestettäisiin omat bileet, jotka on tarkoitettu VAIN NAISILLE niin aina sinne on joku roudaamassa heteromiehiä!

      Ja mistä vitun bi-fobiasta te meuhkaatte?! Ei se ole mitään fobiaa jos asioille on omat otsikkonsa ja omat paikkansa. Se on aivan normaalia elämää se! Ei se ole bi-fobiaa (eikä trans-tai heterofobiaa), että lesboille on varattu oma palsta ja oma otsikko, jossa käsitellään LESBOUTEEN liittyviä asioita. Aivan oikein, otsikon alla käsitellään otsikon mukaisia asioita oli otsikon aihe mikä tahansa!

      Jotkut ihmiset eivät sitten osaa lukea ja noudattaa sääntöjä, jotkut pönttöpäät eivät kykene ymmärtämään miksi esim. liikennesäännöt on tehty ja jotkut pönttöpäät ajattelevat, että säännöt on tehty rikottaviksi!

      Kuule, kyllä silläkin on ihan oma syynsä miksi liikennesäännöt ovat olemassa ja miksi jalankulkijoille on varattu tietyt paikat ja autoilijoille omat väylänsä! Sille on ihan hyvä syy, että jalankulkija kulkee sille varatulla tiellä eikä kävele autotielle autojen seassa miten sun sattuu. Jos tätä ei omat aivot kykene ymmärtämään niin voi voi!

      Joka asialle on oma paikkansa! Lesbo-otsikon alla puhutaan lesboudesta eikä biseksuaalisuudesta.

      Törmäätte elämässänne vielä moneen, moneen asiaan, jossa jokaiselle asialle on oma paikkansa ja omat sääntönsä.

      Jos kirjoitat koulussa vaikka aineen aiheesta linnut niin ethän sinä suinkaan lähde kirjoittamaan täysin otsikon vierestä vaikkapa jääkiekosta, eikö niin?!

      Jos lähdet ostamaan autoa niin ethän sinä kukkakauppaan mene autoa ostamaan, sillä kukkakaupassa myydään vain kukkia eikä autoja. Vai väitätkö, että kukkakaupan myyjä kärsii autofobiasta, koska ei suostu myymään autoa sinulle kukkakauppaliikkeessä?

      • Siina765

        Nyt meni ohi ja lujaa nämä esimerkit. Oikeesti täällä mitään sääntöjä riko jos bi nainen kirjoittaa lesbo otsikon alle.

        Ei kai kukaan kukkakaupasta autoa oletkaan saavansa, mut ehkä kukkakaupan myyjä kasvi-ihmisenä voisi tietää jotain myös parvekeistutuksesta? Ei ehkä välttämättä myyjän vahvin osaaminen olisi sillä alueella, mutta hyvällä tuurilla hän saattaisi ollakin myös yllättäen intohimoinen kotipuutarhuri!

        Jos on nainen ja tykkää naisista, on mun nähdäkseni pätevä kirjoittamaan sivulle missä niistä asioista puhutaan tai missä asiat siihen liittyy. Eri asia taas on mennä kirjoittelemaan homoille tarkoitetulle sivulle, sinne voivat kirjoittaa miehistä pitävät miehet. Hmm, tai tietty voihan sinne joissain tilanteessa mennä yleisesti osallistumaan keskusteluun vaikka naisetkin, kunhan pysyy asiassa/aiheessa. Ehkä joku esim saattaa kaivata apua oman lapsen homouden käsittelyyn ja pyytää siihen neuvoa? Eikös luonnollisin askel olisi kysyä silloin paikasta missä oletettavasti on suurin asiantuntemus aiheeseen?

        Kyllähän nyt esim. lemmikkisivullekin varmasti eksyy ihmisiä jotka vaikka haluaa hommata lemmikin ja kysyy siihen neuvoja. Ei varmaan mitään sääntöä ole että Jaahas tuolla ei ole kultakalaa vielä, tuupa takaisin kun oot sen hommannut.
        (Jos menee sinne lemmikkisivulle mouhoamaan että vihaa eläimiä, niin silloin vois pysyä poissa.)

        Toivoisin että maailmaan mahtuisi enemmän suvaitsevaisuutta eikä tarviis aina vahtia niin tiukkaan rajoja. Ketään ei satu vaikka bi naiset kirjoittaa lesbo palstalle. En usko että bi naisia häiritsee jos lesbo kirjoittaa bi-palstalle (ellei sinne tulla just pahantahtoisesti mouhoamaan). Täälläkään ei ole bisset pahantahtoisesti mitään sanoneet, suurin osa varmasti vain ihmeissään miksi niin tiukat rajat pitää vetää. Ehkä tosiaan on vaan niin et bisset on avarakatseisempia ja suvaitsevaisempia. Rauha vaan.


      • Totuus___
        Siina765 kirjoitti:

        Nyt meni ohi ja lujaa nämä esimerkit. Oikeesti täällä mitään sääntöjä riko jos bi nainen kirjoittaa lesbo otsikon alle.

        Ei kai kukaan kukkakaupasta autoa oletkaan saavansa, mut ehkä kukkakaupan myyjä kasvi-ihmisenä voisi tietää jotain myös parvekeistutuksesta? Ei ehkä välttämättä myyjän vahvin osaaminen olisi sillä alueella, mutta hyvällä tuurilla hän saattaisi ollakin myös yllättäen intohimoinen kotipuutarhuri!

        Jos on nainen ja tykkää naisista, on mun nähdäkseni pätevä kirjoittamaan sivulle missä niistä asioista puhutaan tai missä asiat siihen liittyy. Eri asia taas on mennä kirjoittelemaan homoille tarkoitetulle sivulle, sinne voivat kirjoittaa miehistä pitävät miehet. Hmm, tai tietty voihan sinne joissain tilanteessa mennä yleisesti osallistumaan keskusteluun vaikka naisetkin, kunhan pysyy asiassa/aiheessa. Ehkä joku esim saattaa kaivata apua oman lapsen homouden käsittelyyn ja pyytää siihen neuvoa? Eikös luonnollisin askel olisi kysyä silloin paikasta missä oletettavasti on suurin asiantuntemus aiheeseen?

        Kyllähän nyt esim. lemmikkisivullekin varmasti eksyy ihmisiä jotka vaikka haluaa hommata lemmikin ja kysyy siihen neuvoja. Ei varmaan mitään sääntöä ole että Jaahas tuolla ei ole kultakalaa vielä, tuupa takaisin kun oot sen hommannut.
        (Jos menee sinne lemmikkisivulle mouhoamaan että vihaa eläimiä, niin silloin vois pysyä poissa.)

        Toivoisin että maailmaan mahtuisi enemmän suvaitsevaisuutta eikä tarviis aina vahtia niin tiukkaan rajoja. Ketään ei satu vaikka bi naiset kirjoittaa lesbo palstalle. En usko että bi naisia häiritsee jos lesbo kirjoittaa bi-palstalle (ellei sinne tulla just pahantahtoisesti mouhoamaan). Täälläkään ei ole bisset pahantahtoisesti mitään sanoneet, suurin osa varmasti vain ihmeissään miksi niin tiukat rajat pitää vetää. Ehkä tosiaan on vaan niin et bisset on avarakatseisempia ja suvaitsevaisempia. Rauha vaan.

        Siinäpä se. Kun nämä ihmiset eivät pysy asiassa vasa tarkoituksella kirjoittavat asian vierestä!

        Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa asian vierestä kirjoittaminen?

        Asian vierestä kirjoittamista on se, että kirjoitetaan lesbopalstalla biseksuaalisuudesta!

        Se on yhtä asian vierestä kirjoittamista kuin homo(mies)palstalla jauhettaisiin kaiken aikaa lesboudesta!

        Miten yksinkertainen täytyy olla että ei ymmärrä, että lesbous on aivan eri asia kuin biseksuaalisuus? Yhtä eri asia kuin homomies vs. heteromies tai homo vs. lesbo. Kaksi aivan eri asiaa!


      • Totuus__
        Totuus___ kirjoitti:

        Siinäpä se. Kun nämä ihmiset eivät pysy asiassa vasa tarkoituksella kirjoittavat asian vierestä!

        Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa asian vierestä kirjoittaminen?

        Asian vierestä kirjoittamista on se, että kirjoitetaan lesbopalstalla biseksuaalisuudesta!

        Se on yhtä asian vierestä kirjoittamista kuin homo(mies)palstalla jauhettaisiin kaiken aikaa lesboudesta!

        Miten yksinkertainen täytyy olla että ei ymmärrä, että lesbous on aivan eri asia kuin biseksuaalisuus? Yhtä eri asia kuin homomies vs. heteromies tai homo vs. lesbo. Kaksi aivan eri asiaa!

        Lesbous ja biseksuaalisuus eivät ole synonyymeja!

        Ne ovat aivan kaksi eri asiaa kuten kultakala ja auto tai jääkiekko ja maahanmuuttoasiat! Täysin kaksi eri asiaa!

        Miten voi olla nii-in vaikeaa ymmärtää tämmöinen asia?


      • Totuus__
        Totuus__ kirjoitti:

        Lesbous ja biseksuaalisuus eivät ole synonyymeja!

        Ne ovat aivan kaksi eri asiaa kuten kultakala ja auto tai jääkiekko ja maahanmuuttoasiat! Täysin kaksi eri asiaa!

        Miten voi olla nii-in vaikeaa ymmärtää tämmöinen asia?

        Lesbo ei ole bi eikä bi ole lesbo! Kaksi totaalisesti täysin eri asiaa!

        Mitä jos menisit välillä jauhamaan lesboasioita vaikka sinne homomiespalstalle?? Mitä, etkö viitsi, miksi et? Millähän tavalla homomiehet reagoisivat jos heille kirjoittaisi vain lesbouteen liittyviä asioita?

        Oletko todella niin tyhmä vai teeskenteletkö vain tyhmää, että et ymmärrä kirjoittavasi täysin eri asiasta ? Vai oletko niin röyhkeä, että sinua ei vittuakaan kiinnosta ottaa muita ihmisiä huomioon?


      • Totuus___
        Totuus__ kirjoitti:

        Lesbo ei ole bi eikä bi ole lesbo! Kaksi totaalisesti täysin eri asiaa!

        Mitä jos menisit välillä jauhamaan lesboasioita vaikka sinne homomiespalstalle?? Mitä, etkö viitsi, miksi et? Millähän tavalla homomiehet reagoisivat jos heille kirjoittaisi vain lesbouteen liittyviä asioita?

        Oletko todella niin tyhmä vai teeskenteletkö vain tyhmää, että et ymmärrä kirjoittavasi täysin eri asiasta ? Vai oletko niin röyhkeä, että sinua ei vittuakaan kiinnosta ottaa muita ihmisiä huomioon?

        Ihminen on pääsääntöisesti joko tai. Joko lesbo tai joko bi. Ei voi olla mahdollista, että olisi samaan aikaan sekä bi että lesbo. Yhtä mahdotonta kuin olisi samaan aikaan hetero ja homomies. Yhtä mahdotonta kuin kultakala olisi jääkiekkomaila! Kultakalasta ei saa millään jääkiekkomailaa!

        Lesbous ja biseksuaalisuus, täysin kaksi aivan eri asiaa!

        Luulisi jokaisen vähänkin vähintään normijärjellä varustetun tajuavan tämän.

        Etkö todellakaan tajua kirjoittavasi täysin asian vierestä vai tahallaanko kirjoittelet asian vierestä?

        On muuten todella ilkeää, julmaa, syrjivää, epäkohteliasta ja rumaa kirjoitella täysin asian vierestä! Vielä ilkeämpää siitä tekee sen jos kirjoitat täysin tahallasi asian vierestä!


      • sisäänheittäjä
        Totuus__ kirjoitti:

        Lesbo ei ole bi eikä bi ole lesbo! Kaksi totaalisesti täysin eri asiaa!

        Mitä jos menisit välillä jauhamaan lesboasioita vaikka sinne homomiespalstalle?? Mitä, etkö viitsi, miksi et? Millähän tavalla homomiehet reagoisivat jos heille kirjoittaisi vain lesbouteen liittyviä asioita?

        Oletko todella niin tyhmä vai teeskenteletkö vain tyhmää, että et ymmärrä kirjoittavasi täysin eri asiasta ? Vai oletko niin röyhkeä, että sinua ei vittuakaan kiinnosta ottaa muita ihmisiä huomioon?

        Kiitos mielipiteestäsi, riittäiskö jo? :D
        Toivottavasti kaikki maailman biseksuaalit jatkavat edelleen tänne kirjoittamista.


    • Coffeee

      Olen lesbo ja toivotan itse avosylin kaikki naisista kiinnostuneet naiset tänne ja se kattaa myös bi:t. Itse tykkään enemmän bi-naisista koska he ovat yleensä rennompia, avarakatseisimpia (tämä ei tarkoita juuri sitä uskottomuus-klisettä joka usein bisseihin yhdistetään, sitä en suvaitse keltään) ja naisellisimpia.
      Uskon että on bissejä jotka pystyvät sitoutumaan pelkästään naiseen ja suhteessa ollessaan eivät näekään tai kaipailekkaan mitään muuta. Luulisin että tämä tosiaan on se huoli minkä takia bissejä niin vihataan, ajatellaan että heistä ei ole uskolliseksi ja luotettavaksi kumppaniksi. Myönnän että olen myös itse ajatellut samalla tavalla ja muutaman ihastuksen (ja orastavan jutun) kohdalla on käynyt juuri niin.
      Tajusin kuitenkin että he olivat vielä tyttöjä, eivät naisia vaikka olivatkin jo yli 18v.
      Aikuinen, itsensä kanssa sinut oleva bi- tai lesbonainen on tavoittelun arvoinen.

      Rakkaus on ihana asia, ei suljeta sitä pois keltään ja ystävällisyys on osa sitä.
      Ollaan siis ystävällisiä toisillemme ja toivotetaan bissetkin tervetulleeksi :)
      (Miehistähän täällä ei tarvitse jauhaa, eiköhän kaikki ymmärrä sen!) :D

      • sisäänheittäjä

        Just näin 😉


      • Totuus__

        Jos olisit luennoitsija, jolta on tilattu luento aiheesta maahanmuutto ja sinä puhuisitkin koko luennon ajan pelkästä omasta harrastuneisuudestasi leipomiseen niin se ei todellakaan ole muiden ihmisten arvostamista, ystävällisyyttä tai muiden ihmisten arvostamisesta! Jos kuulijat haluaisivat keskustella maahanmuuton asioista ja sinulta kyseltäisiin maahanmuuttoasioista ja sinä aina vastaisit täysin asian vierestä ja höpöttäisit omista leipomistaidoistasi niin ei se todellakaan ole muiden ihmisten huomioonottamista tai arvostamista!

        Entä jos sinut olisi pyydetty puhumaan tilaisuuteen liittyen Suomi 100 vuotta ja sinä höpöttäisit vaan vieraan valtion historiasta?

        Se on muiden ihmisten huomioonottamista ja arvostamista eli tässä tapauksessa lesbojen huomioonottamista jos lesbopalstalla keskustellaan otsikon mukaisesta aiheesta eikä tahalleen väärinymmärretä lesboja kaapissa oleviksi biseksuaaleiksi, bifobisiksi tms. yhtä perätöntä skeidaa. Eikä se ole kenenkäön lesbon vika jos jollakin biseksuaalilla on huono itsetunto tai ei osaa käyttäytyä fiksusti saati sitten ei omaa minkäänlaista tilannetajua!

        Se ei ole kenenkään biseksuaalin aliarvioimista tai pelkoa heitä kohtaan, että heillä on oma palsta, mutta se on lesbojen aliarvioimista ja sabotoimista sekä tahalleen väärinymmärtämistä, että käytte tahalleen kirjoittamassa lesbopalstalle vain biasioita.

        Te biit myös teette omalla käytöksellänne sen mitä ihmiset teistä ajattelevat. Jos joku bi käy tahalleen sabotoimassa lesbojen keskustelua niin luuletko, että se lisää arvostusta tai kiinnostusta biseksuaaleja kohtaan?

        Biseksuaaleille on varattu oma palsta kuten transihmisille ja uskovaisille. Olkaa hyvä ja opetelkaa kunnioittamaan muita ihmisiä, ohjeita ja sivuston sääntöjä. Siksi ne otsikot on olemassa, että helpommin löytää haluamansa aiheen. Ajattelepa nyt jos olisit menossa kirjastoon ja kaikki kirjat olisivat aivan väärillä paikoilla hyllyillä, tahalleen sotkettuina tai jos joku kävisi hyllyttämässä ja aakkostamassa kaikki kirjat hyllyihin omille paikoilleen niin sinä menisit ja sekoittaisit kaikki kirjat väärille paikoilleen jolloin kukaan ei enää löytäisi mitään kirjaa mistään hyllystä. Sinunko mielestä siis tahallinen sekoittaminen ja sabotoiminen on ystävällisyyttä, toisten ihmisten huomioonottamista ja muiden ihmisten arvostamista? Sanat ja teot taitaa olla aika ristiriidassa.


      • Totuus__

        Lesbopalstalla ei tarvitse jauhaa biseksuaalisuudesta eikä miehistä, eiköhän kaikki ymmärrä sen, vai mitä?


      • En_osaaEn_tunne
        Totuus__ kirjoitti:

        Lesbopalstalla ei tarvitse jauhaa biseksuaalisuudesta eikä miehistä, eiköhän kaikki ymmärrä sen, vai mitä?

        Jaaha, näköjään on poistettu eilinen kommenttini sääntöjen vastaisena 😐 No onhan se asiatonta jos kehottaa toista vastaamaan asiallisesti asialliseen kommenttiin (ja lopettaa v-sanan viljelyn). Tosin näyttää poistuneen myös se kommentti, jossa mua ja Höpsööntynyt nimimerkillä kirjoittelevaa "syytettiin" feikeiksi ja miehiksi, jep. En tiedä mistä kumpuaa tuollainen uho ja viha (bi-seksuaaleja kohtaan) 😐. Ehkä kirjoittaja tietää itse. Mutta juu, koitan pysytellä bi palstalla jatkossa 😁 Rauha


      • Riikkaniina
        Totuus__ kirjoitti:

        Jos olisit luennoitsija, jolta on tilattu luento aiheesta maahanmuutto ja sinä puhuisitkin koko luennon ajan pelkästä omasta harrastuneisuudestasi leipomiseen niin se ei todellakaan ole muiden ihmisten arvostamista, ystävällisyyttä tai muiden ihmisten arvostamisesta! Jos kuulijat haluaisivat keskustella maahanmuuton asioista ja sinulta kyseltäisiin maahanmuuttoasioista ja sinä aina vastaisit täysin asian vierestä ja höpöttäisit omista leipomistaidoistasi niin ei se todellakaan ole muiden ihmisten huomioonottamista tai arvostamista!

        Entä jos sinut olisi pyydetty puhumaan tilaisuuteen liittyen Suomi 100 vuotta ja sinä höpöttäisit vaan vieraan valtion historiasta?

        Se on muiden ihmisten huomioonottamista ja arvostamista eli tässä tapauksessa lesbojen huomioonottamista jos lesbopalstalla keskustellaan otsikon mukaisesta aiheesta eikä tahalleen väärinymmärretä lesboja kaapissa oleviksi biseksuaaleiksi, bifobisiksi tms. yhtä perätöntä skeidaa. Eikä se ole kenenkäön lesbon vika jos jollakin biseksuaalilla on huono itsetunto tai ei osaa käyttäytyä fiksusti saati sitten ei omaa minkäänlaista tilannetajua!

        Se ei ole kenenkään biseksuaalin aliarvioimista tai pelkoa heitä kohtaan, että heillä on oma palsta, mutta se on lesbojen aliarvioimista ja sabotoimista sekä tahalleen väärinymmärtämistä, että käytte tahalleen kirjoittamassa lesbopalstalle vain biasioita.

        Te biit myös teette omalla käytöksellänne sen mitä ihmiset teistä ajattelevat. Jos joku bi käy tahalleen sabotoimassa lesbojen keskustelua niin luuletko, että se lisää arvostusta tai kiinnostusta biseksuaaleja kohtaan?

        Biseksuaaleille on varattu oma palsta kuten transihmisille ja uskovaisille. Olkaa hyvä ja opetelkaa kunnioittamaan muita ihmisiä, ohjeita ja sivuston sääntöjä. Siksi ne otsikot on olemassa, että helpommin löytää haluamansa aiheen. Ajattelepa nyt jos olisit menossa kirjastoon ja kaikki kirjat olisivat aivan väärillä paikoilla hyllyillä, tahalleen sotkettuina tai jos joku kävisi hyllyttämässä ja aakkostamassa kaikki kirjat hyllyihin omille paikoilleen niin sinä menisit ja sekoittaisit kaikki kirjat väärille paikoilleen jolloin kukaan ei enää löytäisi mitään kirjaa mistään hyllystä. Sinunko mielestä siis tahallinen sekoittaminen ja sabotoiminen on ystävällisyyttä, toisten ihmisten huomioonottamista ja muiden ihmisten arvostamista? Sanat ja teot taitaa olla aika ristiriidassa.

        "Biseksuaaleille on varattu oma palsta kuten transihmisille ja uskovaisille. "

        Öh eli sä rajaat biseksuaalien naisten lisäksi myös uskovaiset ja transsukupuoliset lesbot ulos palstalta? Olikos sulla vielä muita rajauksia? Melko ahdasmielinen on kyllä teikäläisen maailmankuva...


    • Hmmhm

      Tuli vaan mieleen minne queerit sitten kirjoittelevat?

      • Riikkaniina

        Ei varmaan ainakaan tänne kannata... hyvin ahdasta näyttää olevan. Mut tervetuloa bi palstalle! :) :) :)


      • NäinNäkisinKokisin

        Jos vähänkin tuntuu siltä, et naisasiaa on niin kivahan niitä on lukea, joskus jopa kommentoida. Vierailen myös bi-palstalla ja mikäli yks jankuttaja onnistuu keskustelut sinne ajamaan niin ok. Mut toisaalta nyt puhutaan pienestä laittomuudesta kuitenkin:)


    • NaisistaPitäväBiNainen

      En ole lukenut vielä koko ketjua, mutta vastaan silti... En tiedä, miksi muut, mutta vaikka itse olen bi, niin kiinnostun naisista ja minua kiinnostaa nimenomaan keskustella naisten välisistä suhteista. Tuolla bi-palstalla pohditaan enemmän biseksuaalisuutta ja lisäksi siellä on kauheasti miehiä, myös miesten seuranhakuilmoituksia. Minua kiinnostaa keskustella naisten kanssa naissuhteista ja naisrakkaudesta.

    • Mitä helvettiä taas naiset !!! Luulin että bi naisetkin kuuluu vähemmistöön, eikö vähemmistön pitäisi pitää yhtä eikä tapella siitä kuka on hyvä ja kuka on huono. En ole pahemmin lukenut kirjoituksia joissa bi olisi tullut tänne inisemään miehestään, suurin osa täällä olevasta puheesta keskittyy naisiin ja suhteisiin. Kyllä lesbot valittaa että heidän oikeuksia poljetaan ja he ovat kärsineet ja kuitenkin he itse ovat ylimielisiä ja halveksuvat muita seksuaalisuuntauksia, luuletko te että muut kuin lesbot joutuvat kärsimään suuntauksensa vuoksi, olette väärässä. Minua ärsyttää tämä perkeleen asenne että bit pettävät heti, osa pettää kyllä se on ikävää mutta niin pettävät lesbotkin eikä sukupuolella ole väliä yhtä kauheaa se pettäminen on, oli sukupuoli kumpi tahansa. Minullakin on huonoja kokemuksia lesboista, pitääkö minun nyt samalla taktiikalla ajatella että sen perusteella kaikki lesbot ovat kusipäitä, onneksi olen kuitenkin sen verran fiksu että en tuomitse kaikkia yhden tai edes kolmen vuoksi.
      Avatkaa siis silmänne ja katsokaa, maailmassa on tosi paljon vääryyttä ja sen voittaaksemme meidän pitää, pitää yhtä jotta voimme muuttaa maailmaa paremmaksi

      • sisäänheittäjä

        Juuri näin!


    • yks_bineiti

      Siis kaikissa näissä viesteissä kirjoitustyyli ja vimmaisuus on hyvin samantyyppistä... Epäilen että yksi ja sama henkilö kirjoittelee sekä täällä että bi-palstalla...

      Lesboille haluan sanoa, etten ajattele teidän kaikkien olevan yhtä ahdasmielisiä, mielelläni vaihdan ajatuksia kanssanne. Lesbo-palstalle tulen nimenomaan keskustelemaan naistenvälisistä suhteista. Bi-palstalla aiheena on ennemminkin ihastuminen (kyky ihastua) molempiin sukupuoliin, joten näkökulma on usein hieman eri kuin lesbo-palstalla. Toki sielläkin pääsee keskustelemaan myös samansukupuolisista suhteista.

      Ja ehkäpä tälläkin mainitulla kirjoittelijalla on jokin henkilökohtainen kriisi tämän kaiken uhon taustalla ennemmin kuin viha kaikkia biitä kohtaan. Toivottavasti hän saa asiansa raiteilleen.

      • NaistenOikeudet

        Voi hyvää päivää! Koita jo nyt jo tajuta, että lesboilla ei ole mitään kriisiä eikä bifobiaa, sinulta vain puuttuu luetunymmärtämiskyky ja tilannetaju tai sitten olet vain älyttömän huomionkipeä ja haluat tehdä tikustakin asiaa vääntämällä ja kääntämällä itsestäänselviä asioita.

        Sinä se vasta ahdasmieliseltä kuulostat kun yrität väkisinkin pakottaa sitä biseksuaalisuutta joka hiton väliin lesbopalstalla etkä hyväksy, että lesboilla on ihan oma palsta ikän kuin et hyväksyisi koko lesboutta. Kas kun et suoraan heteroseksuaalisuutta jankkaa.

        ( Tämän takia en kaikista biseksuaaleista pidä, koska joka hiton yksinkertaisemmankin asian pitää vääntää tuhat kertaa rautalangasta tai sitten ovat niin älyttömän huomionkipeitä, lörppösuita että jokainen saamarin yksityiskohta pitää selostaa koko maailmalle, voi mikä myötähäpeä!)

        Sitäpaitsi, asenteesi on todella sovinistinen ja asetat miehet ja naiset epätasa-arvoiseen asemaan! Sinun mielestäsi homomiehet saavat olla kaikessa rauhassa sinun biseksuaaliaivopesulta, mutta lesbot eli homonaiset ovat jotenkin alempaa kastia ja alisteisessa asemassa miehiin nähden joten lesbot eivät mielestäsi ansaitse omaa palstaa ilman hetero/bipakotusta. Halveksit siis naisia.


        Väännetään vielä rautalangasta yksinkertaisemmallekin;

        - homopalsta (homomiehet, homoseksuaalisuus)
        - bipalsta (bimiehet ja binaiset, biseksuaalisuus)
        - lesbot ( lesbot eli homoseksuaalinaiset ja lesbous)
        - transpalsta
        - uskovaiset homot ja lesbot (ok, siitä puuttuu uskovaiset biit)

        Kannattaa katsoa sitä sivun vasenta laitaa. Siellä on otsikoittain jaoteltu isommat aiheet ja niille vielä alaotsikot. Osaatko lukea?


        Ei ole mitään mutta kun muttaa, että kun bipalstalla ei käsitellä naisten suhteita plaah plaah. Kyllä käsitellään kun sinä sinne niitä alat kirjoittamaan.

        Terveisin,

        Henkisesti terve, sinut itsensä kanssa vuosikymmeniä ollut henkisesti tasapainoinen lesbo, joka ei kärsi ahdistuksesta, mt-ongelmista eikä kriiseistä ja jolle lesbous on ollut itsestäänselvää aina ja jota millään ei pysty aivopesämään biseksuaaliksi, naisten ja miesten tasa-arvoa kannattava punaviherfeministi (feministi tässä yhteydessä tarkoittaa naisten ja miesten tasa-arvoa eikä akkaylivaltaa).

        Tämän pituinen tämä. En enää jaksa jankata näin itsestäänselvistä asioista. Keksi uusi provoiltava aihe (siihen en enää tartu). Saat jankuttaa täällä ihan yksinäsi.


      • NaistenOikeudet
        NaistenOikeudet kirjoitti:

        Voi hyvää päivää! Koita jo nyt jo tajuta, että lesboilla ei ole mitään kriisiä eikä bifobiaa, sinulta vain puuttuu luetunymmärtämiskyky ja tilannetaju tai sitten olet vain älyttömän huomionkipeä ja haluat tehdä tikustakin asiaa vääntämällä ja kääntämällä itsestäänselviä asioita.

        Sinä se vasta ahdasmieliseltä kuulostat kun yrität väkisinkin pakottaa sitä biseksuaalisuutta joka hiton väliin lesbopalstalla etkä hyväksy, että lesboilla on ihan oma palsta ikän kuin et hyväksyisi koko lesboutta. Kas kun et suoraan heteroseksuaalisuutta jankkaa.

        ( Tämän takia en kaikista biseksuaaleista pidä, koska joka hiton yksinkertaisemmankin asian pitää vääntää tuhat kertaa rautalangasta tai sitten ovat niin älyttömän huomionkipeitä, lörppösuita että jokainen saamarin yksityiskohta pitää selostaa koko maailmalle, voi mikä myötähäpeä!)

        Sitäpaitsi, asenteesi on todella sovinistinen ja asetat miehet ja naiset epätasa-arvoiseen asemaan! Sinun mielestäsi homomiehet saavat olla kaikessa rauhassa sinun biseksuaaliaivopesulta, mutta lesbot eli homonaiset ovat jotenkin alempaa kastia ja alisteisessa asemassa miehiin nähden joten lesbot eivät mielestäsi ansaitse omaa palstaa ilman hetero/bipakotusta. Halveksit siis naisia.


        Väännetään vielä rautalangasta yksinkertaisemmallekin;

        - homopalsta (homomiehet, homoseksuaalisuus)
        - bipalsta (bimiehet ja binaiset, biseksuaalisuus)
        - lesbot ( lesbot eli homoseksuaalinaiset ja lesbous)
        - transpalsta
        - uskovaiset homot ja lesbot (ok, siitä puuttuu uskovaiset biit)

        Kannattaa katsoa sitä sivun vasenta laitaa. Siellä on otsikoittain jaoteltu isommat aiheet ja niille vielä alaotsikot. Osaatko lukea?


        Ei ole mitään mutta kun muttaa, että kun bipalstalla ei käsitellä naisten suhteita plaah plaah. Kyllä käsitellään kun sinä sinne niitä alat kirjoittamaan.

        Terveisin,

        Henkisesti terve, sinut itsensä kanssa vuosikymmeniä ollut henkisesti tasapainoinen lesbo, joka ei kärsi ahdistuksesta, mt-ongelmista eikä kriiseistä ja jolle lesbous on ollut itsestäänselvää aina ja jota millään ei pysty aivopesämään biseksuaaliksi, naisten ja miesten tasa-arvoa kannattava punaviherfeministi (feministi tässä yhteydessä tarkoittaa naisten ja miesten tasa-arvoa eikä akkaylivaltaa).

        Tämän pituinen tämä. En enää jaksa jankata näin itsestäänselvistä asioista. Keksi uusi provoiltava aihe (siihen en enää tartu). Saat jankuttaa täällä ihan yksinäsi.

        Lisätäkseni tähän kirjoituksistasi paistaa todella syvä ahdasmielisyys nimenomaan lesboja kohtaan tai ehkäpä aihe oli todella vieras sinulle tai sitten liian läheinen?!

        Ilmiselvästi et kuitenkaan kykene tai halua ottaa lesboja huomioon nimenomaan lesboina vaan väännät joka käänteessä jotenkin lesbot bisseiksi, bifobisiksi tai kaappibisseiksi.

        Ehkä joku on kertonut sinulle aivan vääränlaista tietoa jostakin naisesta? Sitä kun on äärimmäisen helppo keksiä paikkansapitämättömiä tarinoita muista ihmisistä. Paljon vaikeampaa on olla rehellinen.

        Mahdatko muuten olla se sama Tampereen typy, joka soitti minulle viime talvena? Oli nimittäin muuten todella pokkaa valehdella minulle täyttä tuubaa päin naamaa ääntä yhtään värähtämättä!

        (Jokainen varmasti samassa tilanteessa olisi toivonut paljon rehellisempää yhteydenottoa ja suoraan oikealta naiselta eikä miltään esiliinalta tai välikädeltä. Että erittäin lämpimät terveiset vaan sille naiselle, mutta lähestyminen oli kyllä niin älyttömän epäsuora ja kiero, anteeksi nyt vaan kamalasti (!)

        Kyllä minä hänestä tykkään tosi, tosi, tosi paljon, mutta toivoisin rehellisempää ja suorempaa yhteydenottoa jos ikinä edes otat yhteyttä. Kyllä minulle voi jutella ihan suoraankin (tai vaikka kävellä kadulla suoraan vastaan kun osoitteenkin tiedät, kysy vaikka kolleegoiltasi tai alaisiltasi, onnistuu se nimittäin kolleegoiltasikin...) ja tosi paljon minä sinusta tykkään ja unelmoin sinusta tosi paljon, mutta It's up to you..;) )

        Hyvää yötä kaikille seksuualisuudesta huolimatta! (Ja miten inhottavaa selostaa koko maailmalle omia yksityisasioita näin paljon...)


      • yks_bineiti
        NaistenOikeudet kirjoitti:

        Voi hyvää päivää! Koita jo nyt jo tajuta, että lesboilla ei ole mitään kriisiä eikä bifobiaa, sinulta vain puuttuu luetunymmärtämiskyky ja tilannetaju tai sitten olet vain älyttömän huomionkipeä ja haluat tehdä tikustakin asiaa vääntämällä ja kääntämällä itsestäänselviä asioita.

        Sinä se vasta ahdasmieliseltä kuulostat kun yrität väkisinkin pakottaa sitä biseksuaalisuutta joka hiton väliin lesbopalstalla etkä hyväksy, että lesboilla on ihan oma palsta ikän kuin et hyväksyisi koko lesboutta. Kas kun et suoraan heteroseksuaalisuutta jankkaa.

        ( Tämän takia en kaikista biseksuaaleista pidä, koska joka hiton yksinkertaisemmankin asian pitää vääntää tuhat kertaa rautalangasta tai sitten ovat niin älyttömän huomionkipeitä, lörppösuita että jokainen saamarin yksityiskohta pitää selostaa koko maailmalle, voi mikä myötähäpeä!)

        Sitäpaitsi, asenteesi on todella sovinistinen ja asetat miehet ja naiset epätasa-arvoiseen asemaan! Sinun mielestäsi homomiehet saavat olla kaikessa rauhassa sinun biseksuaaliaivopesulta, mutta lesbot eli homonaiset ovat jotenkin alempaa kastia ja alisteisessa asemassa miehiin nähden joten lesbot eivät mielestäsi ansaitse omaa palstaa ilman hetero/bipakotusta. Halveksit siis naisia.


        Väännetään vielä rautalangasta yksinkertaisemmallekin;

        - homopalsta (homomiehet, homoseksuaalisuus)
        - bipalsta (bimiehet ja binaiset, biseksuaalisuus)
        - lesbot ( lesbot eli homoseksuaalinaiset ja lesbous)
        - transpalsta
        - uskovaiset homot ja lesbot (ok, siitä puuttuu uskovaiset biit)

        Kannattaa katsoa sitä sivun vasenta laitaa. Siellä on otsikoittain jaoteltu isommat aiheet ja niille vielä alaotsikot. Osaatko lukea?


        Ei ole mitään mutta kun muttaa, että kun bipalstalla ei käsitellä naisten suhteita plaah plaah. Kyllä käsitellään kun sinä sinne niitä alat kirjoittamaan.

        Terveisin,

        Henkisesti terve, sinut itsensä kanssa vuosikymmeniä ollut henkisesti tasapainoinen lesbo, joka ei kärsi ahdistuksesta, mt-ongelmista eikä kriiseistä ja jolle lesbous on ollut itsestäänselvää aina ja jota millään ei pysty aivopesämään biseksuaaliksi, naisten ja miesten tasa-arvoa kannattava punaviherfeministi (feministi tässä yhteydessä tarkoittaa naisten ja miesten tasa-arvoa eikä akkaylivaltaa).

        Tämän pituinen tämä. En enää jaksa jankata näin itsestäänselvistä asioista. Keksi uusi provoiltava aihe (siihen en enää tartu). Saat jankuttaa täällä ihan yksinäsi.

        En tehnyt mitään oletuksia kaikista lesboista ryhmänä, kuten sanoin. Minulla ei ole mitään lesboja vastaan ja haluan keskustella heidänkin kanssaan. Miten se asettaa lesbot alempaan kastiin, että haluan olla heihinkin yhteydessä? Jotkut lesbot tosiaan ovat biistäkin kiinnostuneita, joten totta kai minullakin on oikeus olla lesboista kiinnostunut (ja ymmärrän kyllä vihjeen, jos joku lesbo sanoo, ettei biit kiinnosta). Ja jotkut lesbot ovat avoimia keskusteluille kaikkien seksuaalivähemmistöjen kanssa, vaikka eivät biistä olisikaan kiinnostuneita seurustelumielessä. En ole missään väittänyt, että yksikään lesbo olisi bisse. Vaan, että osa hakee vielä minuuttaan, eikä siis vielä ole varma, onko lesbo/bi jne. Siis yhtä hyvin niin päin, että bi voikin lopulta olla lesbo. Sen sijaan olen epäillyt, että sinä (seksuaalisesta suuntauksestasi riippumatta) olet vaikuttanut näissä keskusteluissa ahdasmieliseltä biseksuaaleja kohtaan.

        Homomiestenkin kanssa mielelläni teen tuttavuutta (pariin otteeseen olen ihastunutkin), mutta tiedostan, ettei siitä ikinä tule mitään seurustelumielessä, joten siksi en heihin panosta siinä mielessä. Lisäksi minulla ei ole mitään kosketusta miestenvälisiin suhteisiin, joten siksi minulla ei juuri ole kommentoitavaa gay-palstalla. Ehkä sitten, jos gay-palstalla olisi aihe, jossa vertailtaisiin lesbo- ja homosuhteita toisiinsa?

        Entä eikö omasta mielestäsi ole yhtään loukkaavaa, että pidät biiden lesboille osoittamaa kiinnostusta halventavana? Ihan kuin me pelkällä olemassaolollamme "myrkyttäisimme" lesboyhteisöt? Enkä myöskään ole aivopesemässä sinua biiksi, mistähän sen keksit. Epäilin vain ettei sulla ole kaikki kunnossa kun pitää tästä aiheesta näin korostetusti paasata ja syytellä...

        Ps. Olen tullut tänne äskettäin ja lähettänyt ehkä viitisen viestiä seksuaalivähemmistöt-palstalla. Joten jos olet samasta aiheesta aiemminkin keskustellut, olet tehnyt sen jonkun muun kanssa. Tietysti olen pahoillani, jos joku on sinua puhelimessa ahdistellut, ja ymmärrän, että tämä henkilökohtainen kokemuksesi voi heijastua asenteeseesi koko biyhteisöä kohtaan (vaikkei sille olekaan oikeutusta että pidät kaikkia ryhmän ihmisiä samanlaisina). Uskon, että olet täysin jonkun rakkauden arvoinen ihminen, livenä varmasti hyvä tyyppi :) Tässä kohtaa kannattaa ehkä kuitenkin vähän himmata tahtia täällä palstalla, jos tuntuu siltä, että me kaikki olemme sinua vastaan.

        Öitä myös täältä!


    • Rietasgay

      Voi perse, mikä ketju! 😅 Naama punasena huutamista jostain järjettömästä shaibasta miten kala ei oo kukka tms. Lesbot ja bii-ämmät kuuluu tasan SAMALLE PALSTALLE kun kerran se pillu kumpaakin kiinnostaa.

      • NaistenOikeudet

        Sama taistelu oli joitakin vuosia sitten transihmisten kohdalla kun jatkuvasti tulivat kirjoittamaan ja vänkäämään transasioita nimenomaan lesbopalstalle, vaikka heillä onkin omakin palsta...

        Nyt he ovat jo pitkään kirjoitelleet kiltisti omalla palstallaan...:)

        Äläkä muuten väitä, että transasioista kuuluu kirjoitella lesbopalstalla kun kaikkia niitä se pillu kiinnostaa..(!)

        Ja rietas mies voi mennä tumputtelemaan ihan muille palstoille vai väitätkö, että heteromiehet kuuluvat samalla palstalle lesbojen kanssa kun niitä kumpiakin kiinnostaa pillu?!


      • yks_bineiti
        NaistenOikeudet kirjoitti:

        Sama taistelu oli joitakin vuosia sitten transihmisten kohdalla kun jatkuvasti tulivat kirjoittamaan ja vänkäämään transasioita nimenomaan lesbopalstalle, vaikka heillä onkin omakin palsta...

        Nyt he ovat jo pitkään kirjoitelleet kiltisti omalla palstallaan...:)

        Äläkä muuten väitä, että transasioista kuuluu kirjoitella lesbopalstalla kun kaikkia niitä se pillu kiinnostaa..(!)

        Ja rietas mies voi mennä tumputtelemaan ihan muille palstoille vai väitätkö, että heteromiehet kuuluvat samalla palstalle lesbojen kanssa kun niitä kumpiakin kiinnostaa pillu?!

        ...Mutta voihan transnainenkin olla lesbo (ja kaikkia transsukupuolisia ei ymmärtääkseni kiinnosta naiset)? Ja kuten sanottu, S24:n kaikki palstat ovat kaikille avoimia. Se on tietysti turhauttavaa, jos palstalla käy esim paljon miehiä, jotka eivät ymmärrä, että lesbonaisia ei tosiaan miehet kiinnosta. Mutta jos heteromies haluaisi vaikka kysyä jostain lesbouteen liittyvästä asiasta, niin eikö se ole ihan paikallaan kysyä sitä lesbo-palstalla? Tai jos vaikka hetero-vanhempi on hämillään lapsensa lesboudesta, niin eikö ole luontevaa, että hän tekee aloituksen lesbo-palstalla ennemmin kuin vaikka suhteet-palstalla? Tällöin joku voisi saada lesbo-palstalta asiallista tietoa asianomaisilta itseltään, eikä kuulla kierrellen kaarrellen huhupuheita? Jopa jokunen ennakkoluulo voisi hälvetä, jos keskustelulle annetaan tilaa.

        Eli, eikö väärällä tavalla virittyneet viestit voi jättää huomiotta? Ja ottaa osaa niihin keskusteluihin, jotka ovat asiallisia ja liittyvät aiheeseen keskustelun aloittajan suuntauksesta riippumatta?


      • Tarkkailenvaan
        NaistenOikeudet kirjoitti:

        Sama taistelu oli joitakin vuosia sitten transihmisten kohdalla kun jatkuvasti tulivat kirjoittamaan ja vänkäämään transasioita nimenomaan lesbopalstalle, vaikka heillä onkin omakin palsta...

        Nyt he ovat jo pitkään kirjoitelleet kiltisti omalla palstallaan...:)

        Äläkä muuten väitä, että transasioista kuuluu kirjoitella lesbopalstalla kun kaikkia niitä se pillu kiinnostaa..(!)

        Ja rietas mies voi mennä tumputtelemaan ihan muille palstoille vai väitätkö, että heteromiehet kuuluvat samalla palstalle lesbojen kanssa kun niitä kumpiakin kiinnostaa pillu?!

        Bi-akathan niitä äijiä houkuttelee tänne, kun he niitä mieshierontajuttuja kertovat täällä


      • SivustaSeuraten
        Tarkkailenvaan kirjoitti:

        Bi-akathan niitä äijiä houkuttelee tänne, kun he niitä mieshierontajuttuja kertovat täällä

        Juuri näin. Bi-akat ne täällä miesjutuillaan houkuttelevat ja leveilevät epärealistisilla jutuillaan miehiä tänne ja luovat kuvaa lesboista, että lesboille kelpaa miehet, lesbot ovat "helppoja" ja antavat helposti heteromiehille seksiä ja lesboja on helppo houkutella ja taivutella heteroseksiin sekä valheellisia mielikuvia, että kaikki lesbot olisivat muka pohjimmiltaan kaappibissejä. Sitten heteromiehille syntyy aivan vääränlainen kuva lesboista ja miehet alkavat ahdistelemaan, lääppimään ja jopa raiskaamaan lesboja, mikä luo entisestään epätasa-arvoa, väärinymmärtämistä ja suoranaista vihaa miesten ja naisten välille.


      • epäuskoinen_bisse
        SivustaSeuraten kirjoitti:

        Juuri näin. Bi-akat ne täällä miesjutuillaan houkuttelevat ja leveilevät epärealistisilla jutuillaan miehiä tänne ja luovat kuvaa lesboista, että lesboille kelpaa miehet, lesbot ovat "helppoja" ja antavat helposti heteromiehille seksiä ja lesboja on helppo houkutella ja taivutella heteroseksiin sekä valheellisia mielikuvia, että kaikki lesbot olisivat muka pohjimmiltaan kaappibissejä. Sitten heteromiehille syntyy aivan vääränlainen kuva lesboista ja miehet alkavat ahdistelemaan, lääppimään ja jopa raiskaamaan lesboja, mikä luo entisestään epätasa-arvoa, väärinymmärtämistä ja suoranaista vihaa miesten ja naisten välille.

        Nyt on sellaista settiä että huhhuh. Anna yksikin hyvä syy, miksi bisset haluaisivat miehet lesbojen kimppuun, ahdistelemaan ja jopa raiskaamaan? Miten jollakin voi olla noin vääristynyt ja vihamielinen kuva yhdestä kokonaisesta ihmisryhmästä?

        Ja vielä väitetään, että meillä ei ole asiaa lesbo-palstalle, ja sitten tällaista p*skaa suolletaan selän takana. Todellakin aion jatkaa vierailujani tällä palstalla, ihan vaan puolustaakseni omaa kunniaani (ja ei, en aio leveillä miessuhdanteillani kun se ei ole tämän palstan aihe). Jos haluat vähentää vihan määrää tässä maailmassa, niin aloita itsestäsi ja omista kirjoituksistasi.


    • åxyor

      Oikeuksista täällä tapelllaan, immateriaalisista. Tapasin joskus bi-naisen, selväksi sen teki, etukäteen. Ei kai ole vika. Piti minusta, miehestä. Veli taas on homo, mua ei miehen läheisyys kiinnosta. Ni mikä on ketjun raivon aihe? Ihmisiähän kaikki, kai?

    • Höpsööntynyt__

      Minun nimimerkki mainittiin jo aloituskommentissa, mutta en ole ehtinyt tätä ketjua lukea. Yritän myöhemmin paneutua siihenkin edes päällisin puolin. Sen verran ymmärsin, että täältä löytyy ainakin yksi lesbo tai pari, jotka toivovat meidän bissejen pysyvät tuolla bi-palstalla. Lähetän hänelle/heille sellaiset terveiset, että olemme En_osaaEn_tunne -nimimerkin kanssa todellakin siirtyneet juttelemaan bissepalstalle. Voin kuitenkin vannoa, että tulen lueskelemaan lesbojen juttuja jatkossakin ja aion niihin silloin tällöin myös kommentoida käyttäen kuitenkin jotain muuta nimimerkkiä kuin Höpsööntynyt. Olen kiinnostunut lesbojen jutuista, koska tykkään ihan järjettömästi eräästä erittäin söpöstä poikamaisesta lesbosta 😵💕 Jos tykkäykseni ei koskaan johda hänen suhteen mihinkään erityisempään, ihastun kukaties myöhemmin johonkin toiseen lesboon.

      Tässä ketjussa vaikuttaneiden vahvojen tunteiden vuoksi haluan toivottaa kaikki mukavat lepakot tirkistelemään bissepalstaa ja halutessanne vaikka osallistumaan keskusteluunkiin. Mitään lukemis- tai keskustelupakkoa ei tietenkään ole, mutta ehkä joskus joku lesbokin on kiinnostunut siitä, mitä bissejen päässä liikkuu. Aivan kuten me bisset olemme kiinnostuneita lesboista.

      Ps. Kuten varjo-Höpsööntynyt tuolla toisessa keskustelussa totesi, lempipuuhaani todellakin on suukkojen ja ihastuneiden terveisten lähettäminen Ihanalle Naiselle. Hän on ainakin minulle osoitus siitä, että ihastumisen tunteet ylittävät kategorioita. Tunteet eivät ennen syttymistään kysele, onko joku nainen hetero, lesbo vai bi. Sen on moni lesbokin joutunut henkilökohtaisesti kokemaan. Ja sitten lopuksi lähettäisin niitä kukkia 🌷🌸🌹🌺🌷 ja suukkoja 💋💋💋💋💋 Ihanalle Naiselle, joka tuskin tietää nettinimestään sen enempää kuin seuraa näitä keskusteluja. Voin kai silti todeta, että hän on niiiin söpö ja ihana 😵💕😍💓😵 Auts! Grrrr...

    • unohtuuu

      Mun mielestä vihaa on enempi netissä kun ulkona. Kumma ku unohtuu että lesboissa on playerjeita.

    • naiseen_rakastunut

      Minne pitäisi kirjoittaa, jos on pääasiassa kiinnostunut naisista? Voisin mahdollisesti ihastua mieheen. Niin ei vain ole tapahtunut vuosiin.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe