Exä ei maksa vuokravelkoja

Duikku

Elikkä erottiin exän kanssa noin vuosi sitten, ja tosin jäi asumaan asuntoomme vielä muutamaksi kuukaudeksi ennekun muutti pois. (Meillä oli yhteinen vuokrasopimus, vitun typerää, tiedän) Maksettiin puoliksi vuokraa. No sain viime helmikuussa haastemieheltä tekstiviestin, että mulla on vuokrasaatava, jonka voi hakea virastotalolta. Äkkiä äidille soitin hätääntyneenä, että mikä tää tälläne on. Käytiin sitten virastotalolla ja selvisi, että exä ei ollut maksanut melkein puolelta vuodelta vuokraa siitä meidän silloisesta asunnosta. Siltä ajalta, kun mä olin vielä kirjoilla siinä ja siihen asti kun hän muutti itse pois. Virastotalon mies näytti vielä nipun ulosottoon meneviä laskuja tms, jotka kuului exälle. Tähän väliin pakko vielä mainita, että mulla ei ollut näistä exän veloista, esim autoveloista yms mitään hajua. No hommattiin äidin kanssa mulle asianajaja, joka hoiti hommaa hyvin eteenpäin. Äiti maksoi vuokranantajalle exän maksamattomat vuokrat. Ja sovittiin exän ja tämän äidin kanssa, että he maksavat velat kesään MENNESSÄ. No rahoja ei kuulunut. Äitini laittoi exän äidille viestiä veloista. Ja vastaus kuului, että "kesäkuun aikana maksetaan". Yllätys, euroakaan ei kesäkuun aikana tullut. Heinäkuussa äitini laittoi uudestaan viestiä, että pitäisi alkaa rahoja kuulumaan. Ja tällä kertaa vastaus oli, että pojalla on rahat vähissä, kun piti ostaa uudet kesärenkaat. (Voi kyynel) Ollaan joustettu tän asian kanssa jo ihan liikaa, mutta äitini haluaa välttää konflikteja, siksi ei "napakasti" halua rahoja periä. Itse olen täysin erimieltä. Tää exä pilasi mun elämän muutenkin. Toisaalta pojalla on ollut sen verran pään taputtelemis -kasvatus, eikä mitään ole kielletty. Joten en ihmettele, ettei ole minkäänlaista vastuunkantamis taitoa. Eletään kohta kuitenkin jo syyskuuta ja rahoja ei ole vieläkään kuulunut. Joten kysymys kuuluu, mitä voisin tehdä?! Ja ei, en jaksa enää leikkiä enkeliä. Enkä laittaa turhia viestejä, "voitko maksaa velat :))" koska hän on hyvin tietoinen niistä, mutta yrittää vain luistaa tästäkin hommasta. Kaikki ideat tervetulleita, eikä tarvii olla mistään ystävällisemmästä päästäkään :) Kiitos!

3

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • specter11

      Laita vaikka perintään ne. Jos velka on luvattu maksaa vanhempien toimesta, niin suullinenkin lupaus riittää siihen, että käynnistetään oikeudellinen perintä.

      Itse olen käyttänyt www.haastehakemus.fi yritystä ja on toiminut. Velallinen maksaa koko touhun, korkoineen. Ja tuo yritys ottaa hoitaakseen myös yksityisten velat.

      • Tämä siis ei maksaisi mulle mitään, jos haastehakemuksen kautta tekisin perinnän?


      • fdjfg57
        Duikku kirjoitti:

        Tämä siis ei maksaisi mulle mitään, jos haastehakemuksen kautta tekisin perinnän?

        Velkoja (sinä) joutuu kyllä maksamaan kaikki kulut mutta ne voidaan ja pitääkintietenkin lisätä sitten siihen loppulaskuun ex:n maksettavaksi. Olisikohan se haasteen tekeminen joku 150e ? Sitten kun haaste on lähetetty eivätkä edelleen reagoi niin sitten käräjäoikeus tekee yksipuolisen tuomin ja sen jälkeen voi viedä asian ulosottoon netin kautta onnistuu), uo hoitaa homman kuukaudessa eteenpäin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe