Rakkaan lemmikin kuolema

Surujenkitara

Menetin rakkaan kissani. Oli minulle todella tärkeä ja rakas. Tärkeämpi kuin moni ihminen. Suru on musertava !! Tuntuu ettei kukaan ymmärrä ! Jäi minulle vielä toinen kissa, joka myös etsii kaveriaan ja se vain lisää suruani :( Kissa on kulkenut mukanani monet vaiheet ja ollut paras ystävä. Luotto ihmisiin on mennyt aikaa sitten enkä omista ystäviä. Kissat ovat korvanneet minulle tuplaten sen, mitä ihmiset voivat antaa ja miten katalia ovat. Olen jopa miettinyt omaa kuolemaa jotta tämä ikävä loppuisi. Toisen kissan takia koitan jaksaa...sitten kun häntä ei enää ole,en tiedä miten eteenpäin.... Miten saisi ikävää helpotettua ?? Onko aika ainoa lääke... Olen joutunut turvautumaan nyt lääkkeisiin koska en saanut syötyä enkä nukuttua. Töihinkään en tahdo kyetä. Kaikki tuntuu kaatuvan päälle. Kuolema tuli yllättäin..syöpä otti ja korjasi rakkaan pois :(

18

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämässätapahtuu

      Tarkoitatko että nyt kissan kuoleman jälkeen on tullut täysi tenkkapoo. Onko siitä kauan kun mirri lähti?

      • raskassydän

        Ymmärrän sua aloittaja täysin. Osanottoni lemmikkisi poismenon johdosta. Itsellä koira, joka sairastelee ja on rakas ja tuleva mahdollinen kuolema tuntuu kamalalta nyt jo. Lemmikkini on ollut minulle paras ystävä kanssa. Aina jaksaa häntä heilua ja on iloinen nähdessän minut muutaman minuutin eronkin jälkeen. Nytkin on tässä vieressä, kun kirjoitan tätä. Ollaan kävelty paljon ulkona ja nautittu siitä, sillä tämä taitaa olla viimeinen yhteinen kesämme. Voimia sinulle ja pidä huolta toisesta kissasta ja anna paljon hellyytä, sillä kanssa ikävä kaveriaan.


      • Minäkin olen elänyt kissojen maailmassa aina lapsuudestani lähtien.Kissoja on ollut välillä enemmän ja vähemmän enkä ole ikinä hyväksynyt sterilaatiota omalle kissakannalleni,koska se voisi ajanmyötä johtaa juuri kaltaisesi tilanteeseen eli viimeinenkin mirri lähtee kävelemään.
        Minulle tapahtui juuri miten niin että kaikista kaunein ja kotikasvatettu kollikissa tuli yliajetuksi ja kun vaimoni järkytyksestä kalpeana tuli kertomaan että hänen rakkain ystävänsä on todennäköiseti kuollut,lähdin tienvarteen tekemään sen raskaimman työn eli korjaamaan jo yöllä kuolleen kissan ja hautaamaan sen pihaani lähelle nuorta tammea.
        Noin läheisen ja jo inhimillisiä piirteitä omaavan läheisen ystävän äkillinen poismeno jättää hetkeksi ainakin ammottavan reiän elämään jota minun tapauksessani nyt uusi pentu yrittää jotenkin korvata,mutta koska kysymyksessä oli erityisen kaunis ,nuori ja eläväinen kollikissa ei paikkaa voi ikinä täysin korvata.
        Itse tällähetkellä ajattelen että kohtalo tai kuka se asioista viimeisenä määrää otti vain rakkaan pois meiltä eikä pahemmin kysellyt.
        Olen myöskin ajatellut positiivisesti että ehkä hänen elämä jatkuu jossain toisessa ulottuvuudessa kun sai kokea tuo nuorena kuolemisen ikuisen mysteerin eikä ollut edes tyttökissoja päässyt valloittamaan vaikka oli todella kaunis ja eläväinen suomen maatiaiskissa.


    • Hei
      Ymmärrän surusi ja toivon sulle voimia jatkaa päivä kerrallaan. Vain ihminen, joka osaa kiintyä lemmikkeihin, tietää miltä sinusta tuntui nyt. Ja usko pois, meitä on monia. Kaikkihan eivät kiinny sillä tavoin eläimiin eivätkä koskaan halua omia lemmikeitä. Silloin on helppo jopa vähätellä lemmikin kuolemasta aiheutunutta surua.
      Olisiko sinun mahdollista päästä juttusille jonkun ymmärtävän ihmisen kanssa? Seurakunnan keskusteluapu ainakin tulee mieleeni eikä se maksa mitään. Myös terveyskeskus on eräs taho. Toki aika auttaa suruun ja ikävään, mutta nopeammin pääsisit eteenpäin, jos voisit puhua tunnoistasi. On silti mahtava asia, että olet saanut kiintyä ja rakastaa tuota kisuasi ja toinen heistä on edelleen luonasi.

      Lämpimin ajatuksin,
      pappi Elisabet

      • 2v_ehtoa

        Vaihtoehdot: seurakuntaan naureskeltavaksi tai terveyskeskuksesta nappia naamaan.


      • Mistä tulee ajatuksesi, että seurakunnassa naureskeltaisiin hänelle joka suree menetettyä lemmikkiään? Seurakunnissa on jopa ryhmiä, joissa saman kokeneet voivat tavata toisiaan ja keskustella vertaistuen merkeissä.

        Pappi Elisabet


      • Fokv

        Kuullut työntekijöitten juttuja.


      • voitkokertoamiksi

        Voitko vähän Foky avautua, miksi puutut jokaiseen papin kommenttiin? Onko sulla elämässä hankalaa vai oletko pettynyt seurakuntaasi? Asialliset kommentit ovat aina tervetulleita keskusteluun kuin keskusteluun, mutta kommenttisi ovat ilkeitä, miksi?


      • pappi
        voitkokertoamiksi kirjoitti:

        Voitko vähän Foky avautua, miksi puutut jokaiseen papin kommenttiin? Onko sulla elämässä hankalaa vai oletko pettynyt seurakuntaasi? Asialliset kommentit ovat aina tervetulleita keskusteluun kuin keskusteluun, mutta kommenttisi ovat ilkeitä, miksi?

        Seurakunnissa on epäasiallista kohtelua, parasta olla menemättä. Siis luterilaisuus.


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Mistä tulee ajatuksesi, että seurakunnassa naureskeltaisiin hänelle joka suree menetettyä lemmikkiään? Seurakunnissa on jopa ryhmiä, joissa saman kokeneet voivat tavata toisiaan ja keskustella vertaistuen merkeissä.

        Pappi Elisabet

        Suomen kirkko tekee ihan hyvää työtä,köyhien auttamisessa jopa rahallisesti ja muutenkin,mutta ei voi antaa vastausta niin moneen kysymykseen,kuten että minne kissan henki menee kuoleman jälkeen.
        Meillä oli kotona kansansuru kun nuori elämä sai lopun yhtenä tuulisen myrskyisenä yönä tai iltana.
        Toivon vain että kissamme ei kärsinyt pitkään ennekuin heitti henkensä.
        Eikös siellä kirkoissakin puhuta Jumalan karistsasta joka tuli raasti tapettua ja kärsi ennenkuin heitti henkensä,ja me joilla on kotieläimiä ollut aina ymmärrämme sen tuskan kissan tai koiran omistajissa kun he vain kuvittelevat niitä viimeisiä tuskan maukuntaa kun makaa yksin hyljättynä ojan reunalla ja suruton kuljettaja jatkaa peltilehmällään aivan kuin ei mitään olisi tapahtunut vaan todeten että kollikissahan se vaan oli.
        No jos Jumala olisi oikeasti niin suruton ja kylmäsydämminen ettei kärsisi kun yksi lasten lemmikki joutuu kokemaan saman kohtalon kuin hänen ainoa lapsensa tuo puhdas eläin eli nuori lammas ,karitsa.
        Meillä tapaukseen liittyy mystinen loppu,sillä samana aamuna kun kuollut kissa löytyi toi emokissa
        kanalan alta yhden pienen pennun joka seurasi sitä aivan kuin olisi tiennyt että kotiinhan me mennään.Minä ensiksi silitin emää ja sitten otin noin 5 viikkoisen pennun niskavilloista syliini eikä hän pelännyt yhtään ihmistä vaan aivan kuin ymmärsi että pääsee turvaan talon lämpymään jossa se leikkii nyt aivan kuin olisi syntynyt meidän talossamme.


    • enkelikissantäti

      Veljelläni oli myös kaksi kissaa, joista toinen kuoli nuorehkona. Suru oli molemmilla, mutta ajan myötä ovat toipuneet. Jäljelle jäävä kissa tuntui kasvavan hetkessä ikiteinistä aikuiseksi, kun velikissa kuoli. Aika auttaa kyllä.

      Pidän kyseenalaisena sitä, että ihmiselle määrätään lääkkeitä suruun. Auttaisi enemmän, kun voisit keskustella jonkun ihmisen kanssa asiasta. Turha vähätellä, että "kyseessä on vain kissa". Se, ettei pääse surun yli voi myös osoittaa, että persoonallisuudessa on jotain akilleksen kantapäitä. Eli olipa kriisin syy mikä tahansa, niin jotain terapeuttista tukea pitäisi tarjota. Tässä maassa on liian paljon väärin hoidettuja ja siksi työkyvyttömiä. Pyydä keskusteluapua. Oleellisinta on tilenteesi, ei se, mikä sen on aiheuttanut. Kirkon ehdottama kirkollinen keskusteluapu on mielestäni todella hyvä vaihtoehto. Kirkko on sentään sektori, jossa elämän rajallisuus nähdään joka päivä. Todennäköisesti tarvitset yleisesti ottaen sen asian läpikäymistä, mitä kuolema on.

      Voimia!

    • marcelasanna

      aina on kissoja saatavilla ja vieläpä kauniita yksilöitä.sanna

      • itsekinsamankokenut

        Ei koskaan saa sanoa surevalle, joka on menettänyt juuri rakkaan, tässä tapauksessa kissan, noin. Hän suree omaa kuollutta kissaansa, eikä varmaan lohduta, että kissoja on saatavilla lisää. Mikään uusi kissa ei korvaa kuollutta lemmikkiä. Sama pätee kaikkiin surun keskellä olevia, ei auta surijaa, kun sanotaan, että saat lisää lapsia jos on menettänyt juuri lapsen tai saat uusia ystäviä, kun olet menettänyt ystävän. Kyllä varmaan jokainen tarkoittaa hyvää, mutta surijalle lauseet ovat tuskallisia, sillä ei ketään voi korvata toisella. Ehkä niitä asioita tapahtuu, kun elämä jatkuu, ja suru hälvenee, mutta antaa jokaisen surra aikansa.


    • KissaRIP

      Aika se tosiaanki on, joka parantaa. Ainakin omalla kohdallani näin.
      Oma katti kuoli kans just tossa kesäkuussa, ja karmee ikävähän sitäkin (Taas. Ei o meinaa ensimmäinen ku on kuollu.) on. Varsinkin ku mulla ei ole edes itään "vara-kissaa" kuten sulla, joten kyllähän tää kämppä taas kumman autiolta tuntuu (asun yksin) kun ei o ees kattia jaloissa pyörimässä (pyöri muuten reilut 10 vuotta) ollu, niin outoohan tää on jo senkin takia. Mutta päivä päivältä ahistaa vähemmän ja ikäväkin helpottaa, ja oon ny meinannu et joko alkais ettimään taas uutta hyrisijää tohon. (Kun joku suruaika mun mielestä pitää kuitenkin pitää ihan vanhan kaverin muistoks, ni en o pruukannu ihan heti edellisen autuaammille hiirestysmaille siirtymisen jälkeen alkaa uutta hommaamaan.)

      Mut se tekee meistä vaan (hyviä?) ihmisiä, et me osataan surra tollasiakin asioita. Ja ajan mittaa ku suru helpottaa ni enimmäkseen niistä jää sit ne hyvät muistot kuitenki pinnalle, eikä nää ikävämmät joita nyt tuppaa tulemaan vielä mieleen.

    • Ikuisestirikki

      Minä menetin myös kesäkuun alussa todella rakkaan ja parhaimman ystäväni ...olen myös luopunut kauan aikaa sitten "ihmisystävistä",kaikki ovat olleet omaa napaa tuijottavia... Rakas koirani oli todella läheinen minulle, nukkui vieressä ja oli kaikkialla minun mukana,oltiin kuin paita ja peppu...ja jos siinä ei olisi ollut tarpeeksi kestämistä ,toinen koiramme joka oli toinen paras ystäväni kuoli 4 vrk kuluttua ihan yhtäkkiä,olivat pennuista asti kavereita ja ystäviä.... oli surun murtama kamunsa kuolemasta,tätä asiaa en voi vieläkään käsittää enkä ymmärtää,en pysty nukkumaan enkä syömään...Itse kävin lääkärissä ja sain unilääkettä pariksi viikoksi ☹️ suru on musertava ja koskaan en tule tästä pääsemään yli ....unessa olen nähnyt pari kertaa rakkaat koirani....Toivon että voisimme kirjoitella 😭

      • samankokenut

        Otan osaa, ymmärrän tuskasi ja suuren ikäväsi . Voimia sinulle paljon.


    • Pappi_minäkin

      Kuuntelevasta kirkosta pappi Elisabet kirjoittaa kuuntelevan kirkon tililtä ja näyttää sitten kommentoivan rekisteröimättömällä nimimerkillä. Tekee tätä muissakin keskusteluissa. Kuuntelevasta kirkosta hän provosoituu helpoiten. Nettikeskustelu ei sovi hänelle ehkei pappina olo muutoinkaan, koska ei kestä poikkeavia näkemyksiä.

    • Koirajaminä

      Ratkaisu lienee yksinkertainen: Otat aina uuden kissan ennekuin entinen kuolee niin et koskaan jää yksin. Mulla on vain yksi koira ja elän yksin vieraassa maassa, jossa en osaa edes kieltä, joten ymmärrän miten lemmikin poismeno voi tuntua niin vaikealta. Itse en halua edes ottaa toista koiraa koska en pysty sitten olemaan poissa edes viikkoa matkoilla. On ollut vaikea lähteä mihinkään kun ei ole paikkaa mihin koiran jättäisi.

      Ja kun ollaan ihmisiä niin pitäisi kai pyrkiä elämään ihmisten tavoin ja lopulta järjestää asiansa niin että voi olla muitten samankielisten ihmisten seurassa.Eikä ne lemmikit täysin häviä vaikka kuolevatkin, jatkavat sinne toiselle puolen niin kuin mekin aikanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe