Miksi vatsapömppö on ja pysyy?

Turhautunutmuttenluovuta

Hei!
Olen 18-vuotias tyttö (161cm ja 43kg) ja toiveena olisi päästä eroon koko elämän vaivanneesta vatsasta. Se näyttää todella paisuneelta jo heti aamulla...kuin raskaana olisi. Illalla en halua edes katsoa vatsaani, sillä se turpoaa niin kovasti.
Tässä liikuntani viikottain: koulumatkat 2km pyörällä 2x päivässä (viitenä päivänä viikossa), lisäksi käyn kävelylenkeillä 30min-45min 3-4 krt viikossa,juoksemassa (about 30min) 1-2 krt viikossa (olen vasta aloittanut juoksun treenaisen) ja vatsalihakset 2 krt viikossa muuta lihaskuntoa (reidet ja jalat, koko keho tai kädet) aina kuin vain ehdin (1-2 krt viikossa). Joka viikko on ainakin yksi lepopäivä.
Ja sitten ruokapuoli: En syö punaista lihaa tai sianlihaa. Syön useimmiten kanaa, kalkkunaa tai kalaa. Hiilihydraatit saan kokojyvätuotteista, koska en syö lainkaan vaaleaa höttöleipää enkä kovinkaan usein riisiä tai pastaa. Salaattia ja kasviksia sekä hedelmiä tulee päivittäin. En siis syö lainkaan herkkuja, sokeria tai valmismaustettuja/marinoituja tuotteita. Jos mausteita ruuassani on niin se on sitten itselaittamaa paprikajauhetta tai jtn muuta kevyttä. Rasvoista vielä, että käytän rypsiöljy tl ruuassa, ja leivällä margariinia. Välillä margariinin tilalla käytän avokadoa. En siis mitään voita! Kaloreita saan ehkä jopa liian niukasti...
Toivoisin siis neuvoa ihmisiltä, joilla olisi tietoa asiasta.. Olen tehnyt kaikkeni... Treenannut todella pitkään ajoittain (vuodesta 2014) ja viime vuonna aloittanut kunnon treenaamisen (muutamaa viikkoa lukuunottamatta). Tuolloin 2014 vatsa jopa oli timmi! Mutta vain treenaamisen jälkeen. Missä on ongelma?
Älkääkä nyt sanoko, että sitä pitää ruveta laihduttamaan.. olen nyt jo alipainoinen eikä kuukautiset ole toimineet kohta neljään vuoteen. Minua on kehotettu nostamaan painoa, joka minulle sopisi, mutta niillä lihaksilla.
Miten alipainoisella voi olla vatsapömppö? Mutta näin se vain on!

5

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pliisihmiset

      No ei sulla kyllä mitään vatsapömppöä ole

    • Relaa_ja_elä

      Hei. Olet ihan liian keskittynyt syömisiisi ja ns. vatsapömppöösi. Elämässä on aika paljon muutakin. Kyllä vatsapömpöt unohtuu kun elämässä tapahtuu jotain merkittävämpää. Minä menetin oikeasta silmästäni näön ja ei ole viime aikoina paljon pieni ylipainoni huolettanut. En kyllä usko, että pömppösi on sen suurempi kuin kenelläkään muulla. Turha verrata itseään instan photoshopattuihin Fitness tähtiin, ne ovat illuusiota.

    • Liikkunutkin

      Itse kerrot syyt tekstissäsi vatsan turvotukseen, mutta et niitä tiedosta.

      Ensiksikin liikunnasta... Jos haluaa kiinteämmän alavatsan niin perinteiset vatsalihasliikkeet eivät sitä tee. Eniten alavatsaa pienentää se kun selällään lattialla nostelee jalkoja 20-50kertaa maasta pystysuoraan niin että kantapäät eivät koske lattiaan. Se kehittää alavatsan lihaksia ja kiinteyttää alavatsaa. Toinen asia jota pitää harjoittaa ovat ristiselässä olevat kylkilihakset. Niitä voi harjoittaa ensin seisomalla X:nä jonka jälkeen kosketaa oikean käden sormilla vasemman jalan varpaita, nousee takaisin pystyyn ja sitten vasemman käden sormilla oikean jalan varpaita, niin että selkä on suorana. Tätäkin 50-100 toistoa aamuin ja illoin. Ja sitten ehkä se kaikkein tehokkain: kahvakuula. Ota kahvakuula ja nosta se yhdellä kädellä pään päälle suoraksi. Kävele kuulan kanssa 100m ja vahda kättä. Kävele kuulan kanssa toinen käsi suorana 100m ja sen jälkeen vahida jälleen kättä. Näin kun kävelet 1000m niin elimistön kaikki lihakset vahvistuvat ja kiinteytyvät. Kuulan painoa pitää tosin kasvattaa aika-ajoin jotta se tuntuu rasittavalta elimistössä.

      Mutta siihen kertomaasi ongelmaan, se on syömäsi ruoka. Ihan ensimmäiseksi sinun tulee jättää leipä kokonaan pois. Viljatuotteita muutenkin aivan minimaalinen määrä. Sinun ptää ruveta syömään punaista lihaa ja kananmunia. Margariinit ja rypis-/auringonkukkaöljyt pois ja tilalle voi sekä oliiviöljy. Kuulostaako vitsiltä tai provolta?

      Kun katsot hampaitasi niin ovatko ne lihansyöjän hampaat vai kasvissyöjän hampaat? Ne ovat lihansyöjän hampaat koska meillä on kulmissa torahampaatkin. Vilja ja kasvikset eivät ole evluution meille muovaamaa ravintoa. Siksi esim. margariinit, rypsiöljyt, kasvikset ja vihannekset sulavat suolistossamme huonosti, tuottavat paljon kaasua ja "jämähtävät suolen seinämiin". Mahalaukku pystyy pilkkomaan lihaa ja voita jolloin "napostelu" jää pois ja jatkuva nälätunnekkin poistuu vähän ajan kuluttua. Voi sisältää sitä samaa rasvaa jota on äidinmaidossa. Ja jos se rasva olisi ihmiselle myrkyllistä niin kaikkien imetysten jälkeen ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo kauan aikaa sitten. Maidossa on vielä erikseen 3% erityistä rasvaa joka mm. kerty naisten rintoihin. Tämän vuoksi naisten rinat kasvavat (ja rasvakudon ylipäätään) poikkeuksetta eliniän ajan. Mutta rasvan kertyminen kiihtyy raskauden aikana.

      Niin että kun korvaat nykyiset epäterveellisen ruokavaliosi terveellisemmällä ja treenaat oikein, saat kuukautisesi takaisin, pyöreämmät muodot ja litteän vatsan. Jos et usko niin katso -80 luvun kalenterityttöjen vatsoja. Poikkeuksetta silloin tytöillä oli litteät vatsat ja pystyt rinnat. Nykyisin rinnat voivat olla suuremmat, mutta harvoin pystyt. Ja vatsa on sivuprofiilista katsoen poikkeuksetta isompi kuin rinnat.

    • LÄTTÄPERSE

      OOT ALIPAINOINEN ANOREETIKKO!! MEE HOITOON JOS ET TEE PARANNUSTA SYÖMISELLESI!!

    • alipainoinenolet

      Jos oot 161cm ja 43kg nii miten sulla ois jotain vatsapömppöä. Paskapuhetta tommonen. Ite olen 13v 163cm ja 68kg ja painoindeksi sano, että voidaan tulkita ylipainoksi eli on rajalla. Siis voit ihan itse sanoa, että sulla on pömppöä, mutta eiköhän nyt kaikilla ihmisillä ole sitä vähäsen.

      Ja siis 161cm ja 43kg on alipainon puolella jos olet täysi-ikäinen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe