Pyyntö: uudet keskustelualueet rekisteröityneille

rhm_

Hei,

kuten otsikossa, esitän pyynnön siitä, että toteuttaisitte palvelun rekisteröityneille käyttäjille rinnakkaiset keskustelupalstat.

Tarkoitan yksinkertaisuudessaan sitä, että palstat säilyisivät kuten ne ovat nytkin, mutta vieressä olisi vastaavat aihealueet, joihin vain rekisteröityneet voisivat kirjoittaa.

Uskon, että keskustelun taso olisi sillä puolen korkeampi. Ihmisillä toki on kirjoitustyylinsä, mutta ei pelkästään että rekisteröityneet nimimerkit jäävät paremmin mieleen, ne myös luovan edes hieman todellisemman tunteen siitä, että vastassa on oikea henkilö. Keskusteluihin tulee sellaisessa kanssakäymisessä pitkäkestoisempaa dialogia -- henkilöistä tulee hahmoja, jotka käyvät keskustelua. Sellaista kanssakäymistä on ajoittain myös miellyttävä lukea.

Anonyymit palstat on toki hyvä säilyttää "varjoina", anonyymius on pitkään ollut Suomi24:n koko jutun juoni. Mutta luulen, että suomalaiset olisivat jo kykeneviä siihen ja että pitäisivät myös nettikeskustelusta, joka olisi tavallansa henkilökohtaisempaa.

33

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muista.aamulääkkeet

      Johan oli vitsi...
      Ootko muistanu lääkkeet ottaa???

      • Pinsiön.Paroni

        Ei rekisteröintipakko poista ongelmia, koska usealla palstalla ne rekisteröityneet aiheuttavat eniten ongelmia. Katsokaa vaikka tämän palstan viestejä ja niitä palstoja jotka viesteissä tulee esille, niin voitte tämän ongelman itsekin todeta. Miksi juuri he ovat suurin ongelma, en tiedä?


      • Johan oli omaperäinen kommentti! Oletko ihan itse sen keksinyt? Mitkä lääkkeet, peräpukamavoiteenko?


      • Pinsiön.Paroni kirjoitti:

        Ei rekisteröintipakko poista ongelmia, koska usealla palstalla ne rekisteröityneet aiheuttavat eniten ongelmia. Katsokaa vaikka tämän palstan viestejä ja niitä palstoja jotka viesteissä tulee esille, niin voitte tämän ongelman itsekin todeta. Miksi juuri he ovat suurin ongelma, en tiedä?

        Sikäli kuin tarkoitat ydinvoimapalstaa, niin kyllähän siellä on Sääntömafiaksi nimeäni viestienpoistattajatrollijoukkio, joka on ihan hirvittävän suuri ongelma, ollut jo noin 7 vuoden ajan.

        Tiedoksi @Suomi24 @Aller


      • Kaikkien.nähtävissä
        stuxnet kirjoitti:

        Sikäli kuin tarkoitat ydinvoimapalstaa, niin kyllähän siellä on Sääntömafiaksi nimeäni viestienpoistattajatrollijoukkio, joka on ihan hirvittävän suuri ongelma, ollut jo noin 7 vuoden ajan.

        Tiedoksi @Suomi24 @Aller

        Älä toisia syytä kun itse olet se ongelman aiheuttaja. Toteamiseen riittää kun kyseistä palstaa katsoo. Tuntematonta satuolentoa "sääntömafiaa" on turha syyttää ja jokainen tuon näkee itse.


      • Kaikkien.nähtävissä kirjoitti:

        Älä toisia syytä kun itse olet se ongelman aiheuttaja. Toteamiseen riittää kun kyseistä palstaa katsoo. Tuntematonta satuolentoa "sääntömafiaa" on turha syyttää ja jokainen tuon näkee itse.

        Kukapa haluaisi kertoa olevansa viestienpoistattajatrolli tai Sääntömafioso? Sääntöjen mukaisia viestejä poistellaan, olkoon se poistattaja sitten vaikka sinun satuolentosi, joka nyt on kaikkein vähiten uskottava selitys sääntöjen mukaisten viestien poistoille.

        Tiedoksi @Suomi24 @Aller


    • Ei-taida-onnistua

      Tuo edellyttäisi rekisteröitymisen sitomista puhelinnumeroon. Mikään ei nykyisellään estä häirikköä tekemästä itselleen uutta tunnusta sen jälkeen kun edellinen on suljettu. Esmes vauva.fi - aihe vapaa palstalla tunnusten tehtailua vasten annetaan jatkuvasti ohjeita.

      Jos rekisteröityminen on sidottu edes prepaid numeroon niin silloin tunnuksen sulkemisesta ja yhden puhelinnumeron muuttumisesta palstan kannalta käyttökelvottomaksi seuraa kustannuksia. Nykyisellään uuden tunnuksen tekeminen ei maksa mitään.

      • Toimiva sähköpostiosoite on järkevämpi tunnistuskeino, kunhan se on sellaisella meiliserverillä, jossa ei ole alias-osoitteita.

        Eri nimimerkkien toteaminen samalle henkilölle kuuluvaksi vaatii aina pientä tai suurempaa vaivaa. Puhelinnumerokaan ei kerro kirjoittajaa.

        En pidä pientä korvausta rekisteröitymisen ehtona ongelmana. Sekin vähän rajoittaa multinikkeilyä.


      • Ei-taida-onnistua
        stuxnet kirjoitti:

        Toimiva sähköpostiosoite on järkevämpi tunnistuskeino, kunhan se on sellaisella meiliserverillä, jossa ei ole alias-osoitteita.

        Eri nimimerkkien toteaminen samalle henkilölle kuuluvaksi vaatii aina pientä tai suurempaa vaivaa. Puhelinnumerokaan ei kerro kirjoittajaa.

        En pidä pientä korvausta rekisteröitymisen ehtona ongelmana. Sekin vähän rajoittaa multinikkeilyä.

        Käytännössä tuo vaatisi jonkun virallisen ja autentikoidun sähköpostipalvelun käyttöä tyyliin Postin netposti. Kun siitä ei olisi Allerille hyötyä mainostulojen osalta mutta haittaa ylläpitotyön osalta niin arvaat varmaan tehdäänkö asialle mitään.


      • Ei-taida-onnistua kirjoitti:

        Käytännössä tuo vaatisi jonkun virallisen ja autentikoidun sähköpostipalvelun käyttöä tyyliin Postin netposti. Kun siitä ei olisi Allerille hyötyä mainostulojen osalta mutta haittaa ylläpitotyön osalta niin arvaat varmaan tehdäänkö asialle mitään.

        Joo, ei taitais onnistua millään täällä. Suomi24:n oma meilipalvelu ei sekään toimisi käyttäjän tunnisteena.

        Aloittajn idea rinnakkaisista palstoista on aika hyvä, paras näkemistäni po. aiheesta. Paranisi vielä vähän, kun rekisteröityminen maksaisi jotain. (Älkää ampuko minua)


    • Kannatan. Olen esittänyt ajatuksen ydinvoimapalstasta vain rekisteröityneille, kokeilumielessä.
      Asiattomuudet ja törkeydet varmasti vähenisi, vaikka ei loppuisi.

      • Säännöt_Kunniaan

        Mihin se poistuisi koska itse olet massaposteinesi, poistetun viestin kopioiniesi ym. ym. eniten asiattomuuksia palstalla aiheuttava "keskustelija".


      • Mielenkiinto_heräsi

        Syytät toisia viestiesi poistoista. Toisilla keskustelijoilla ei ole oikeuksia poistaa mitään viestejä. Vain ylläpito voi poistaa viestejä. Onko siis ylläpito se sääntömafia mitä jankutat usealla palstalla. Kerro nyt kaikille mikä taho on sääntömafia.


      • Valehteluun.kyllästynyt

        Oletko aivan kaheli ja itsekäs? "poistattaa" ei ole mikään automaatti, eikä ilmianto johda mihinkään useinkaan. Joskus törkeimmät ja rikollisimmat viestit poistuu ilmiannon myötä.Äläkä hauku muita vajakeiksi kun asiallinen kysymys esitetään. Ei ihme että ydinvoimapalstalla on kyllästytty noin ylimieliseen käytökseen. Nyt viestisi mukaan ydinvoimapalstan muut keskustelijat ovat muodostaneet sääntömafian, kun sääntöjen ja lain vastaiset viestisi lähtevät. Hei haloo, ala toimia aikuisen tavoin vaikka oletkin vihreästi suuntautunut.


    • Tuollaisissa ehdotuksissa olisi enemmän järkeä, jos täällä moderointi toimisi edes jollakin tasolla. Esimerkiksi spämmilinkit ja vaikkapa prostituoitujen ilmoitukset olisi helppo niin haluttaessa siivota pois palstoilta mutta ei. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

      Olen valikoinut useita oikeasti asiattomia viestejä ja ilmiantanut niitä katsoen mitä tapahtuu. Lopputulema on ollut että ehkä kolmannen ilmiannon jälkeen lähtevät pois, jos ilmiannoilla on noin vuorokausi väliä. Edes selvä spämmi ei aiheuta reaktiota heti vaan vasta myöhemmin. Ilmeisesti palsta on suurimman osan ajasta tuuliajolla ja joku käy ehkä kahden päivän välein katsomassa mitä on poistopyyntöjä tullut.

      Jos tänne tehtäisiin rekatuille tunnuksille varatut palstat niin hetken kuluttua ne olisivat täynnä rekatuilla tunnuksilla tuotettua skeidaa. Kun ylläpitoa ja omistajaa ei asia kertakaikkiaan kiinnosta.

      • Ydinvoimapalstalla on sallittu anustappiviestit (aloituksena!) jopa noin puolen vuoden ajan. Täysin käsittämätöntä. Tiedoksi @Suomi24 @Aller

        maksullinen rekkari voisi vähän hillitä rekkarikäyttäjienkin häiriköintiä. Mutta kuten sanoit: ei ylläpitoa kiinnosta nähdä vaivaa keskustelujen laadun parantamiseksi. Tämäkin motkottaminen tuo Suomi24 Oy:lle ja Allerille rahaa, jos vielä oikein muista yhtiökuviot.


    • Olisiko sellainen mahdollinen ja hyödyllinen toiminto, että saisi näkyviin vain rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoitetut viestit?

      • Apinafiltteri! Hyvä ajatus, se voidaan kai hoitaa ihan ulkopuolisella ohjelmallakin työasemassa, jossakin olen sellaisen nähnytkin.

        Silloin tehtäisiin rekkareita vähän väliä. Siihen lääke: maksullinen rekisteröinti.


      • stuxnet kirjoitti:

        Apinafiltteri! Hyvä ajatus, se voidaan kai hoitaa ihan ulkopuolisella ohjelmallakin työasemassa, jossakin olen sellaisen nähnytkin.

        Silloin tehtäisiin rekkareita vähän väliä. Siihen lääke: maksullinen rekisteröinti.

        Aikanaan Tiede - lehden puolella oli toiminto, jolla sai häirikön nimimerkillä kirjoitetut viestit pois näkyvistä kun itse oli kirjautuneena palstalle. Sittemmin palstasofta "uudistettiin" ja "parannettiin" vauva-lehden palstan mukaiseksi ja tuo erittäin hyödyllinen toiminto poistui monen muun hyödyllisen ominaisuuden kera. Samalla tuhoutui palstan historia, vanhat keskustelut poistuivat ja jäljelle jääneissä kaikki linkit aiempiin keskusteluihin pilattiin.

        Nykyään Tiede - lehden pastat ovat enää varjo entisestään kun suurin osa väestä lähti pois. Pelkään palstauudistuksia.


      • rhm_

        Tää kuulostaa käyttöliittymänä kätevältä ehdotukselta.

        1


      • ExB kirjoitti:

        Aikanaan Tiede - lehden puolella oli toiminto, jolla sai häirikön nimimerkillä kirjoitetut viestit pois näkyvistä kun itse oli kirjautuneena palstalle. Sittemmin palstasofta "uudistettiin" ja "parannettiin" vauva-lehden palstan mukaiseksi ja tuo erittäin hyödyllinen toiminto poistui monen muun hyödyllisen ominaisuuden kera. Samalla tuhoutui palstan historia, vanhat keskustelut poistuivat ja jäljelle jääneissä kaikki linkit aiempiin keskusteluihin pilattiin.

        Nykyään Tiede - lehden pastat ovat enää varjo entisestään kun suurin osa väestä lähti pois. Pelkään palstauudistuksia.

        Taisin olla monen Tiede-lehden apinasuodatuslistalla :) Itse en ole sitä, enkä muitakaan vastaavia toimintoja käyttänyt, koska mielestäni suodattamalla jotain pois myös menetän jotakin.

        No - saattoi olla 1 tai 2 todellista häirikköä, joilla ei ollut kenellekään yhtään mitään sanottavaa, sai kunnian päästä suodatuslistalleni.


    • rhm_

      Ihan kyllä mietittävän kuulosia perusteita tullut. Luotan että tunnette Suomi24:n paremmin kuin minä. Varmaan ihan totta että monet rekisteröis kyllä useita nimimerkkejä, mut oletettavasti (tai toivottavasti) osa myös vain pitäytyis yhdessä ja tulis tutuksi sillä. Sitä kuitenkin näkee vähemmän.

      Itse oon ollut aktiivinen Maailman menoa-palstalla ja yhdellä paikkakuntaosiolla. Ekaa on lähes mahdoton moderoida, mutta kyllä sitäkin näkee ja suht nopeaakin reagointia välillä, paikkakuntasivullakin käydään siistimässä pahimmat pois.

      Tää on erikoinen saitti kun tuolta Ajanviete-alueeltakin löytyy palsta trollauksesta. Ihmiset salettiin paljon ihan vaan viihteen vuoksi ärsyttävät toisiaan, saavat siten viihteensä täältä.

    • usbliitin

      LOL, stuxnet on tosiaan nimensä veroinen ;]

      • Pois_vihersääntömafia

        Ensin ilmiannat poistoon johtavan toisen nikin viestin ja heti perään vastaat siihen. Tottahan tuo näkyi kertovan. Tätä se hänen oma sääntömafiansa on.


      • Pois_vihersääntömafia kirjoitti:

        Ensin ilmiannat poistoon johtavan toisen nikin viestin ja heti perään vastaat siihen. Tottahan tuo näkyi kertovan. Tätä se hänen oma sääntömafiansa on.

        Voi sua raasua. Olet pihalla kuin lintulauta. Nikkisi kertoo palsinusta paljon.

        pai pai.


      • pai.pai.itsellesi
        stuxnet kirjoitti:

        Voi sua raasua. Olet pihalla kuin lintulauta. Nikkisi kertoo palsinusta paljon.

        pai pai.

        Osui ja upposi ja näköjään kipeääkin tekee. Totuus kirvelee vihreän valheen jälkeen.


    • Bletch

      Vastustan rekisteröityjen omia keskusteluja.

      • rhm_

        Miksi?


      • Ihan-villiä
        rhm_ kirjoitti:

        Miksi?

        Mene ydinvoimapalstalle. Siellä näet, mitä rekisteröinti on käytännössä.


      • Bletch
        Ihan-villiä kirjoitti:

        Mene ydinvoimapalstalle. Siellä näet, mitä rekisteröinti on käytännössä.

        Ensinnäkään aihe ei kiinnosta. Toisekseen, katsoin palstalle ja näin siellä ketjuja jotain 100 viestiä eikä pätkääkään kiinosta alkaa kahlaamaan noita ketjuja läpi,
        joten perustele sinä linkittämällä todellisiin ongelmakohtiin siellä.


      • Pelkkää-sontaa
        Bletch kirjoitti:

        Ensinnäkään aihe ei kiinnosta. Toisekseen, katsoin palstalle ja näin siellä ketjuja jotain 100 viestiä eikä pätkääkään kiinosta alkaa kahlaamaan noita ketjuja läpi,
        joten perustele sinä linkittämällä todellisiin ongelmakohtiin siellä.

        Katsoitko nimimerkkejä? Yksi ja sama aika paljon.


    • reretergre

      Mitä oikein selität? Melkein kaikki tänne on rekisteröitynytkin anonyyminä, ei ole pakko kertoa mitään oikeita tietoja itsestään. Ja joku virallinen tunnistaututuminen olisi viimeinen naula tämän sivuston arkkuun.

    • korpela.kujajotain

      Muuten, mitä tietoja rekisteröitymiseen vaaditaan?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe