Jehovan Todistaja puukotettu

Saakoosallistua

Ilmeisesti ihmisiä, jotka eivät ole jehovan todistajia, ottivat osaa tapauksen johdosta, joko tietämättään, tai tietoisesti. Se oli inhimillinen ele.

Kuinka jehovan todistaja toimii jos tilanne olisi toisin päin? Vesikö hän kukkia tappopaikalle, missä tapettu 'väärän uskonnon' edustaja?

46

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vainokoja

      Eiköhän se ole kiellettyä, tuo kukkien vienti

      • Kauspe

        Onko todellakin niin että jt ei saa viedä kukkia muistopaikalle ja entäs sitten hänen haudalleen


      • yhb12

        Kuka kieltää, mistä tiedät keiltä kaikki kukat ovat? Kaikenlaiset asiat saavat jotkut heittämään omia päätelmiään kielteisessä muodossa.
        Tärkeä tässä asiassa on, että tämä meille rakas sisaremme oli uskollinen loppuun saakka ja tuemme kaikin keinoin hänen läheisiään. Kukkakimppuja tulee varmaan olemaan myös hänen haudallaan. Odotamme hartaasti aikaa, jolloin saamme tavata tuon uskollisen ihmisen paratiisissa, josta kaikki ikävät asiat on poistettu. Uskomme, että myös, että Jehova kaipaa herättää hänet. Job. 14: 15 "Sinä kutsut, ja minä vastaan sinulle. Sinä ikävöitset kättesi töitä."

        Kukkien tuominen on ollut osoitus, että on paljon ihmisiä, joita teko koskettaa, kuuluu mihin uskontoon tahansa. Hyväsydämisiä ihmisiä löytyy aina.


      • ainasurullista

        Minullekin rakkaita sisaria ja veljiä (evankelisia) tapettiin Pohjois-Koreaassa ampumalla. En päässyt viemään kukkia haudalle, koska heidät haudattiin kuoppaan johon EI laitettu ristiä.


      • Missäolomuodossa
        yhb12 kirjoitti:

        Kuka kieltää, mistä tiedät keiltä kaikki kukat ovat? Kaikenlaiset asiat saavat jotkut heittämään omia päätelmiään kielteisessä muodossa.
        Tärkeä tässä asiassa on, että tämä meille rakas sisaremme oli uskollinen loppuun saakka ja tuemme kaikin keinoin hänen läheisiään. Kukkakimppuja tulee varmaan olemaan myös hänen haudallaan. Odotamme hartaasti aikaa, jolloin saamme tavata tuon uskollisen ihmisen paratiisissa, josta kaikki ikävät asiat on poistettu. Uskomme, että myös, että Jehova kaipaa herättää hänet. Job. 14: 15 "Sinä kutsut, ja minä vastaan sinulle. Sinä ikävöitset kättesi töitä."

        Kukkien tuominen on ollut osoitus, että on paljon ihmisiä, joita teko koskettaa, kuuluu mihin uskontoon tahansa. Hyväsydämisiä ihmisiä löytyy aina.

        Herätetäänkö hänet samanikäisenä (~60v) vai hehkeämmässä iässä jehovantodistaja tovereiden pariin, harmagedonin taistelun jälkeen?


      • Ristitön.hauta
        ainasurullista kirjoitti:

        Minullekin rakkaita sisaria ja veljiä (evankelisia) tapettiin Pohjois-Koreaassa ampumalla. En päässyt viemään kukkia haudalle, koska heidät haudattiin kuoppaan johon EI laitettu ristiä.

        Jehovantodistajan haudalla ei ole ristiä. Se ei kuulu jt:n symbooleihin.


      • kerropois
        yhb12 kirjoitti:

        Kuka kieltää, mistä tiedät keiltä kaikki kukat ovat? Kaikenlaiset asiat saavat jotkut heittämään omia päätelmiään kielteisessä muodossa.
        Tärkeä tässä asiassa on, että tämä meille rakas sisaremme oli uskollinen loppuun saakka ja tuemme kaikin keinoin hänen läheisiään. Kukkakimppuja tulee varmaan olemaan myös hänen haudallaan. Odotamme hartaasti aikaa, jolloin saamme tavata tuon uskollisen ihmisen paratiisissa, josta kaikki ikävät asiat on poistettu. Uskomme, että myös, että Jehova kaipaa herättää hänet. Job. 14: 15 "Sinä kutsut, ja minä vastaan sinulle. Sinä ikävöitset kättesi töitä."

        Kukkien tuominen on ollut osoitus, että on paljon ihmisiä, joita teko koskettaa, kuuluu mihin uskontoon tahansa. Hyväsydämisiä ihmisiä löytyy aina.

        "Kukkien tuominen on ollut osoitus, että on paljon ihmisiä, joita teko koskettaa, kuuluu mihin uskontoon tahansa. Hyväsydämisiä ihmisiä löytyy aina."

        Niin onneksi löytyy. Mitä arvelet, mitä Jehova ja Jeesus taivaallisine sotajoukkoineen tekevät noille ihmisille Harmagedonissa?


    • vesiskövaikoei

      Ai vesikö hän kukkia tappopaikalle?? No mitenhän mahtais olla, vesisköhän myös kukkia haudalle? Mites päin haluaisit asioiden olevan, älypää?

      • Kysyttiin

        Vastaa nyt kuitenkin kun kerran ilmaisit tietäväsi.


      • jtslankia

        vesiskö?


      • Kijrotusvihre

        Halveksi vain. Hänhän on jo kuollut. Ihan samantekevää hänelle, vaikka kirjoitusvirheitä hänen kohdalleen tulisi enemmänkin.


    • uskonnot.sucks
    • Naumispappa

      Ristitön.hauta 24.8.2017 10:12

      "Jehovantodistajan haudalla ei ole ristiä. Se ei kuulu jt:n symbooleihin."

      -Pasi Turusen kirjassa on luku vartiotorniuskonnon ristinvastustuksesta. Entisten todistajain foorumilla on joku kirjoittanut, että tuo luku oli hänelle ensi heräte silmien aukeamiseen ja lahkon jättämiseen.

      Mainittakoon, että ristinvastaisen todistelunsa vartiotorniuskonto on perustanut kirjaan, joka itse asiassa esittää todisteita siitä, että Jeesus naulattiin ristille.

    • ei_tammusta

      Ristin alkuperää on tutkinut muutkin kuin patmoslaisen uskonnon edustaja, ja täysin puolueettomalta kannalta, tulokset yllättäviä ristin puolustajien kannalta. Jeesus ei varmaan haluaisi tappovälineensä palvomista. Eikö olisi aika karmaisevaa, että tämä viaton puukolla surmattu saisi haudalleen puukon kuvan.
      Pantiinkohan viattomien hirtettyjen haudan päälle roikkumaan hirttosilmukka? Tuskin uskollisten apostolienkaan haudoilla ollut Jeesuksen surmaamisvälinettä.

      • ValtakunnanOdotuksessa

        Karmaisevan irvokas totuus! Jos kuolisin puukosta, en tosiaan haluaisi tappopaikkaani kaunistettavan!
        Tappaja saa siinä tunnustuksen ja ylistyksen! Kyllä moni terroristi hykertele käsiään ja nauraa kaksin kerroin, kun näkee tekojensa vaikutuksen. Täällä musliminuoret nauraa laumassa kaduilla joka teon jälkeen!
        Enkä haluaisi puukkoa kaiverrettavan hautakiveeni! Tunnustukseksi tekosesta!
        Silti ymmärrän ihmisten tarkoittavan hyvää ja ottavan osaa suruun, mutta minun vatsaani se kiertää!


      • OdotaValtakuntaasiVaan
        ValtakunnanOdotuksessa kirjoitti:

        Karmaisevan irvokas totuus! Jos kuolisin puukosta, en tosiaan haluaisi tappopaikkaani kaunistettavan!
        Tappaja saa siinä tunnustuksen ja ylistyksen! Kyllä moni terroristi hykertele käsiään ja nauraa kaksin kerroin, kun näkee tekojensa vaikutuksen. Täällä musliminuoret nauraa laumassa kaduilla joka teon jälkeen!
        Enkä haluaisi puukkoa kaiverrettavan hautakiveeni! Tunnustukseksi tekosesta!
        Silti ymmärrän ihmisten tarkoittavan hyvää ja ottavan osaa suruun, mutta minun vatsaani se kiertää!

        "Jos kuolisin puukosta, en tosiaan haluaisi tappopaikkaani kaunistettavan!"

        Minä haluaisin, mutta en tappajan vaan muiden takia.

        "Enkä haluaisi puukkoa kaiverrettavan hautakiveeni! Tunnustukseksi tekosesta! "

        En minäkään, tosin ristin logiikka ei mene noin, vaan risti on voiton symboli.

        "Silti ymmärrän ihmisten tarkoittavan hyvää ja ottavan osaa suruun, mutta minun vatsaani se kiertää!"

        Kuten vatsaasi kiertävät myös syntymäpäivät ja joulu, nuo lähimmäisenrakkauden juhlat?


      • ValtakunnanOdotuksessa
        OdotaValtakuntaasiVaan kirjoitti:

        "Jos kuolisin puukosta, en tosiaan haluaisi tappopaikkaani kaunistettavan!"

        Minä haluaisin, mutta en tappajan vaan muiden takia.

        "Enkä haluaisi puukkoa kaiverrettavan hautakiveeni! Tunnustukseksi tekosesta! "

        En minäkään, tosin ristin logiikka ei mene noin, vaan risti on voiton symboli.

        "Silti ymmärrän ihmisten tarkoittavan hyvää ja ottavan osaa suruun, mutta minun vatsaani se kiertää!"

        Kuten vatsaasi kiertävät myös syntymäpäivät ja joulu, nuo lähimmäisenrakkauden juhlat?

        Kuulut varmasti niihin, jotka haluavat osoittaa lähimmäisilleen rakkautta joka tilanteessa!
        Arkipäivin ja erikoistapahtumin. Voitko ymmärtää, että muinakin päivinä kuin joulun aikaan ja syntymäpäivinä näen kaupoissa - niin olen köyhälistö-vanhus pienin tuloin ja suurin säryin - niin näen jotain, jota haluaisin läheisilleni ostaa ja paketoida sievästi? Ei yleisinä markkina-aikoina, jolloin eletään yli varojensa, velkaannutaan juhannukseen asti. Entä se pettymys velvoituslahjoihin, niiden vaihto?

        Tiedät Raamatun olevan täynnä kehoituksia rakkauden osoituksiin, "samarialaisuuteen" arkisinkin.
        Protestanttina, luterilaisena kävin kirkossa vain ripillä, Jehovan todistajana luen Raamattua päivittäin. Jumalan Valtakuntaa olen vain ajatuksissani voinut ajatella, mutta ilman todistajien viikottaista ohjelmaa en siihen kykenisi - kuin itse valmistautuen tulemaan soveliaammaksi, paremmaksi kansalaiseksi sinne.

        Vaikken koskaan saisi itse elää Jumalan Valtakunnassa, niin olen kiitollinen luonnon herättämästä halusta löytää sen Luoja ja kiittää Häntä ajasta, jolloin sain nauttia luonnon suuremmoisesta lahjasta!
        Lisäksi sain tutustua Raamatun lukemisn kautta Jumalan Esikoispoikaan, Jeesukseen Kristukseen, ja nähdä Hänen toimintaansa epätäydellisten ihmisten keskuudessa. Sen oma sovellutus on niin ja näin...

        Mutta katsos, kun 6-vuotiaana näin sen kohteliaan huomionosoituksen leikkitovereideni käytöksessä syntymäpäivillä, niin minua loukkasi se teeskentely. Menin itkien keittiöön äidin luo ja sanoin, että en koskaan enää halua syntymäpäiviä. Ymmärsin jo silloin, että se oli perheelle turha rasitus ja rahameno ja vaivan palkaksi äiti sai lauman "pikku-valehtelijoita makeilevin hymyin", jotka käänsivät vatsaani.
        Tyhmä-tuhma-minä! En ole oppinut vieläkään niitä sosiaalisia tapoja!


      • Jopamoista

        ValtakunnanOdotuksessa 26.8.2017 13:23

        "Mutta katsos, kun 6-vuotiaana näin sen kohteliaan huomionosoituksen leikkitovereideni käytöksessä syntymäpäivillä, niin minua loukkasi se teeskentely"
        -Aika 6 -vuotias kun itkee teeskentelyä, vaikka saa kohteliasta käytöstä osakseen.

        "Menin itkien keittiöön äidin luo ja sanoin, että en koskaan enää halua syntymäpäiviä"
        -Koska teeskentelyä ei voi liittää synttäreihin, jotka voivat erilaisiakin, on kysymys vartiotornisiteerauksesta.

        "Ymmärsin jo silloin, että se oli perheelle turha rasitus ja rahameno ja vaivan palkaksi äiti sai lauman "pikku-valehtelijoita makeilevin hymyin", jotka käänsivät vatsaani."
        -ja sanoit äidillesi: "Laitamme sen sijasta rahat vartiotorniseuralle, jäätelörahojeni lisäksi ?"

        Vartiotornihan vaihtelee synttärikieltoselitystä, hakee parastaan kokemuksen kautta.
        Historiikissa "jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia" perusteena oli, että ihminen on (synttäreilläänkin) vain luomus. Puhdasoppisimmat todistajat kutsuvat kuulema toisiaan asianomaisen syntymäpäivänä luomukseksi, esim. "päivää, luomus".

        Sitten kun Raamatussa Herodes oli luvannut täyttää Salomen toivomuksen, ja kun Salome oli rakastunut Johannekseen, ja Johannes oli torjunut rakkauden, oli tämä pyytänytkin Johanneksen pojan päätä vadilla. Vartiotorniseura oli pohtinut, että mitä tästä hyötyisi, keksi, että se oli tapahtunut syntymäpäivänä, ja kielsi syntymäpäivät. Ei jostain syystä kieltänyt pään vaatimista vadilla.


      • ValtakunnanOdotuksessa
        Jopamoista kirjoitti:

        ValtakunnanOdotuksessa 26.8.2017 13:23

        "Mutta katsos, kun 6-vuotiaana näin sen kohteliaan huomionosoituksen leikkitovereideni käytöksessä syntymäpäivillä, niin minua loukkasi se teeskentely"
        -Aika 6 -vuotias kun itkee teeskentelyä, vaikka saa kohteliasta käytöstä osakseen.

        "Menin itkien keittiöön äidin luo ja sanoin, että en koskaan enää halua syntymäpäiviä"
        -Koska teeskentelyä ei voi liittää synttäreihin, jotka voivat erilaisiakin, on kysymys vartiotornisiteerauksesta.

        "Ymmärsin jo silloin, että se oli perheelle turha rasitus ja rahameno ja vaivan palkaksi äiti sai lauman "pikku-valehtelijoita makeilevin hymyin", jotka käänsivät vatsaani."
        -ja sanoit äidillesi: "Laitamme sen sijasta rahat vartiotorniseuralle, jäätelörahojeni lisäksi ?"

        Vartiotornihan vaihtelee synttärikieltoselitystä, hakee parastaan kokemuksen kautta.
        Historiikissa "jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia" perusteena oli, että ihminen on (synttäreilläänkin) vain luomus. Puhdasoppisimmat todistajat kutsuvat kuulema toisiaan asianomaisen syntymäpäivänä luomukseksi, esim. "päivää, luomus".

        Sitten kun Raamatussa Herodes oli luvannut täyttää Salomen toivomuksen, ja kun Salome oli rakastunut Johannekseen, ja Johannes oli torjunut rakkauden, oli tämä pyytänytkin Johanneksen pojan päätä vadilla. Vartiotorniseura oli pohtinut, että mitä tästä hyötyisi, keksi, että se oli tapahtunut syntymäpäivänä, ja kielsi syntymäpäivät. Ei jostain syystä kieltänyt pään vaatimista vadilla.

        Muistan hyvin ajan, jolloin jouluja vietettiin todistajien keskuudesa.
        samoin kuin tupakoinnin sallimiset. Minua ei vain kumpikaan miellyttänyt!
        Sitä oli kai parempia ilonaiheita. Olen siitä kiitollinen.


      • näinkinvoiajatella
        ValtakunnanOdotuksessa kirjoitti:

        Karmaisevan irvokas totuus! Jos kuolisin puukosta, en tosiaan haluaisi tappopaikkaani kaunistettavan!
        Tappaja saa siinä tunnustuksen ja ylistyksen! Kyllä moni terroristi hykertele käsiään ja nauraa kaksin kerroin, kun näkee tekojensa vaikutuksen. Täällä musliminuoret nauraa laumassa kaduilla joka teon jälkeen!
        Enkä haluaisi puukkoa kaiverrettavan hautakiveeni! Tunnustukseksi tekosesta!
        Silti ymmärrän ihmisten tarkoittavan hyvää ja ottavan osaa suruun, mutta minun vatsaani se kiertää!

        En haluaisi haudalleni "Ei verensiirtoa"-korttia.


      • ValtakunnanOdotuksessa
        Jopamoista kirjoitti:

        ValtakunnanOdotuksessa 26.8.2017 13:23

        "Mutta katsos, kun 6-vuotiaana näin sen kohteliaan huomionosoituksen leikkitovereideni käytöksessä syntymäpäivillä, niin minua loukkasi se teeskentely"
        -Aika 6 -vuotias kun itkee teeskentelyä, vaikka saa kohteliasta käytöstä osakseen.

        "Menin itkien keittiöön äidin luo ja sanoin, että en koskaan enää halua syntymäpäiviä"
        -Koska teeskentelyä ei voi liittää synttäreihin, jotka voivat erilaisiakin, on kysymys vartiotornisiteerauksesta.

        "Ymmärsin jo silloin, että se oli perheelle turha rasitus ja rahameno ja vaivan palkaksi äiti sai lauman "pikku-valehtelijoita makeilevin hymyin", jotka käänsivät vatsaani."
        -ja sanoit äidillesi: "Laitamme sen sijasta rahat vartiotorniseuralle, jäätelörahojeni lisäksi ?"

        Vartiotornihan vaihtelee synttärikieltoselitystä, hakee parastaan kokemuksen kautta.
        Historiikissa "jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia" perusteena oli, että ihminen on (synttäreilläänkin) vain luomus. Puhdasoppisimmat todistajat kutsuvat kuulema toisiaan asianomaisen syntymäpäivänä luomukseksi, esim. "päivää, luomus".

        Sitten kun Raamatussa Herodes oli luvannut täyttää Salomen toivomuksen, ja kun Salome oli rakastunut Johannekseen, ja Johannes oli torjunut rakkauden, oli tämä pyytänytkin Johanneksen pojan päätä vadilla. Vartiotorniseura oli pohtinut, että mitä tästä hyötyisi, keksi, että se oli tapahtunut syntymäpäivänä, ja kielsi syntymäpäivät. Ei jostain syystä kieltänyt pään vaatimista vadilla.

        Miten itse koit syntymäpäivät, kun sait olla päivän piedestaalille korotettuna?
        Sait ehkä leluja, joita toiset lapset kadehtivat ja katsoivat kuolaten itsesäälissä?
        Tai söit niitä sokerisia leivonnaisia ja karkkeja mahan kipeäksi?
        Tuntuiko se oikeudenmukaiselta?
        Nykyisin vanhemmilla on kovat kilpailut hienoimmista juhlista, lahjoista jne.
        Tai käyvät häpeillen leipäjonossa, mutta eihän heidän lapsiaan kutsuta ilman lahjaa...


      • ValtakunnanOdotuksessa
        näinkinvoiajatella kirjoitti:

        En haluaisi haudalleni "Ei verensiirtoa"-korttia.

        Varmasti voi ajatella tekevänsä kaikkensa ja antavansa nahkansakin lastensa, läheistensä, jopa tuntemattomien puolesta! Itse nuorena, kun luulin viimeisen päiväni tulleen, niin kirjoitin valmiiksi kirjeen, jossa "lahjoitin koko ruumiini tieteen käytettäväksi. En valitettavasti kuollut.
        Olisitte saaneet silmistä hiuksiin ja varpaisiin asti kaiken mahdollisen varaosiksi.
        Jossain vaiheessa aloin arvostaa kehoani ja elämääni yksilöllisenä ja kehoitin rakkaitani ottamaan oman vastuun terveistä elämäntavoista ja toimista.
        Sitä se usko Kaikkivaltiaaseen Jumalaan minulle teki! Åitäkää minua varoittavana esimerkkinä!


      • OlenSurullinenPuolestasi
        ValtakunnanOdotuksessa kirjoitti:

        Miten itse koit syntymäpäivät, kun sait olla päivän piedestaalille korotettuna?
        Sait ehkä leluja, joita toiset lapset kadehtivat ja katsoivat kuolaten itsesäälissä?
        Tai söit niitä sokerisia leivonnaisia ja karkkeja mahan kipeäksi?
        Tuntuiko se oikeudenmukaiselta?
        Nykyisin vanhemmilla on kovat kilpailut hienoimmista juhlista, lahjoista jne.
        Tai käyvät häpeillen leipäjonossa, mutta eihän heidän lapsiaan kutsuta ilman lahjaa...

        "Sait ehkä leluja, joita toiset lapset kadehtivat ja katsoivat kuolaten itsesäälissä? Tai söit niitä sokerisia leivonnaisia ja karkkeja mahan kipeäksi?"

        Sinulla taitaa olla todella paha olla?

        Meillä päin lasten synttäreitä juhlitaan kakun ja limsan voimin, joita syödään korkeintaan vähän liikaa. Kenenkään päätä ei pistetä tarjottimelle. Kun vanhemmat ovat suunnilleen yhtä varakkaita tai köyhiä, ei lahjoistakaan tule kilpailua tai kateutta. Jokainen saa tasa-arvoisesti kerran vuodessa olla päivänsankari. On aivan käsittämätöntä, että joku haluaa tällaisen demonisoida.


      • Palvaus
        ValtakunnanOdotuksessa kirjoitti:

        Karmaisevan irvokas totuus! Jos kuolisin puukosta, en tosiaan haluaisi tappopaikkaani kaunistettavan!
        Tappaja saa siinä tunnustuksen ja ylistyksen! Kyllä moni terroristi hykertele käsiään ja nauraa kaksin kerroin, kun näkee tekojensa vaikutuksen. Täällä musliminuoret nauraa laumassa kaduilla joka teon jälkeen!
        Enkä haluaisi puukkoa kaiverrettavan hautakiveeni! Tunnustukseksi tekosesta!
        Silti ymmärrän ihmisten tarkoittavan hyvää ja ottavan osaa suruun, mutta minun vatsaani se kiertää!

        JT:t ovat kovia palvomaan. Nytkin palvoisivat puukottajaa, jos veisivät kukan torille. Syntymäpäivänä palvottaisiin Herodesta, joka antoi katkoa Johanneksen pään. Jouluna palvotaan Saturnaaliajuhlia. En tiedä, mitä Vappuna palvotaan, työväenaatetta?
        Jt pelkää palvovansa vaikka mitä. Hänelle ei tule mieleenkään, että sureva ihminen ilahtuu kukkasesta. Se olisi palvomista sekin.
        Kuolleita ei edes pidä muistaa, koska hehän heräävät Harmassa joka tapauksessa, ja se tulee ensi vuonna, joten ei kannata mennä ammattikouluun.


    • Sapatjas

      ei_tammusta 24.8.2017 11:40

      "Ristin alkuperää on tutkinut muutkin kuin patmoslaisen uskonnon edustaja, ja täysin puolueettomalta kannalta, tulokset yllättäviä ristin puolustajien kannalta"
      -kerro.

      "Jeesus ei varmaan haluaisi tappovälineensä palvomista"
      1. kuka sitä sitä palvoo ? Kysytkö vartiotornitoimitukselta ?
      2. Vartiotorni ei tiedä asiasta. Siksi "varmaankaan". Se saattaa myös kirjoittaa tapaansa, että "eikö sinustakin ole järkevää, ettemme hyväksy ristiä, millään tavalla, emme Jeesuksen kuolintapana emmekä kristittyjen yhteisyyttä kuvaavana tunuksena "

      " Eikö olisi aika karmaisevaa, että tämä viaton puukolla surmattu saisi haudalleen puukon kuvan."
      -Sinäpä sen sanoit. Muille ei tuollaista tullut mieleen.

      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan... Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi" 2 Kor. 5:19,21

      • Seita.tunturissa

        Huomaa, että Jt ei tiedä alkeitakaan Raamatusta eikä ristin merkityksestä. Huippua että jt pelkää palvovansa ristiä, sen sijaan hän palvoo paalua, Onko siinä isokin ero?


    • Kiitollisuuspaikallaan

      ValtakunnanOdotuksessa 26.8.2017 15:09

      "Muistan hyvin ajan, jolloin jouluja vietettiin todistajien keskuudesa.
      samoin kuin tupakoinnin sallimiset. Minua ei vain kumpikaan miellyttänyt!"

      -Tarkoitatko, että todistajissa on jotain ainutlaatuista, kun jotkut viettivät joulua, toiset eivät, jotkut polttivat, toiset eivät ?

      " Olen siitä kiitollinen. "

      -Niin, ettet vartiotornille etkä edes Jehovalle kiitollinen ?

      • ValtakunnanOdotuksessa

        Ajatuksesi ovat moraalisesti niin korkealentoisia, etten kykene niitä seuraamaan.


    • ei_Tammusta

      Rististä, on paljon todisteita siitä, että Jeesus kuoli paalussa. Se kreikan kielinen sana, joka on käännetty käännöksissä ristiksi, on stauros. Kreikan kielessä tämä sana merkitsi ainoastaan pystysuoraa paalua tai pylvästä. Roomalainen teloitustapa oli juuri oli pystysuora salko. Ja Jeesus teloitettiin juuri roomalaisten toimesta. Tästä on hyvin paljon tutkimuksia, mutta on mahdotonta selostaa tässä kaikkea ja siksi kehoitan mnaattia tutkimaan itse asiaa.
      Laitan tähän erään lausunnon lyhennettynä J. D. Parsonsin kirjasta The Non-Cristian Cross: " Missään Uuden testamentin muodostavissa lukuisissa kirjoituksissa ei ole ainuttakaan lausetta, joka todistaisi alkuperäisellä kreikan kielellä edes epäsuorasti sen puolesta, että Jeesuksen tapauksessa käytetty stauros oli muutakuin tavallinen stauros suora puu, ei missään tapauksessa kahta puuta, jotka olisi pantu ristiin. Siinä jatketaan: "Opettajamme johtavat ihmisiä melko lailla harhaan, kun he käyttivät sanan stauros vastineena ristiä."

      Encyclopedia Britannica kertoo, että ristiä käytettiin lähes yleismaailmailmallisesti ennen kristilliistä aikaa uskonnollisena vertauskuvina.
      Kaldeassa ja sen naapurimaissa ristiä käytettiin Tammus-jumalan vertauskuvana. 200-luvun puoliväliin mennessä, kun luopumus alkoi näkyä ja kirkot olivat joko hylänneet eräät kristillisen uskon opit tai omaksuneet niiden irvikuvat (esim. kolminaisuusoppi) ja pakanoita otettiin kirkkoon, siitä riippumatta uskoivatko he kirkon oppeihin. Nuo uudet tulokkaat saivat pitää pakanalliset merkkinsä ja vertauskuvansa. Niinpä tau eli Tammus omaksuttiin kristuksen ristin muodoksi. Tämä lainaus on W.E Vinen teoksesta, joka on tetosanakirja Uuden testamentin sanastosta.
      Näitä todisteita on vaikka kuinka paljon siitä, miten pakanallisissa uskonnoissa käytettiin juuri ristiä uskontojensa vertauskuvina.
      Emme käytä mitään tunnuksia uskonnollisen palvontamme yhteydessä, koska Raamattu kieltää epäjumalanpalvonnan. Epäjumalia ovat juuri kuvia tai vertauskuvia, joille osoitetaan syvää antaumusta, kunnioitusta ja palvontaa. Sitä nähdään paljon eri uskontojen keskuudessa.

    • Ristikontraa

      ei_Tammusta 26.8.2017 18:19

      " Se kreikan kielinen sana, joka on käännetty käännöksissä ristiksi, on stauros. Kreikan kielessä tämä sana merkitsi ainoastaan pystysuoraa paalua tai pylvästä."
      -Miksi et kerro, että tapana oli että valmiina pystytettyyn pystypuuhun, paaluun, kukin tuomittu toi vuorollaan mukanaan poikkipuun, joka reiästään pujotettiin pystypaaluun ?

      ""Laitan tähän erään lausunnon lyhennettynä J. D. Parsonsin kirjasta The Non-Cristian Cross: " Missään Uuden testamentin muodostavissa lukuisissa kirjoituksissa ei ole ainuttakaan lausetta, joka todistaisi alkuperäisellä kreikan kielellä edes epäsuorasti sen puolesta, että Jeesuksen tapauksessa käytetty stauros oli muutakuin tavallinen stauros suora puu, ei missään tapauksessa kahta puuta, jotka olisi pantu ristiin. Siinä jatketaan: "Opettajamme johtavat ihmisiä melko lailla harhaan, kun he käyttivät sanan stauros vastineena ristiä." ""
      -Eikä tarkoitetut lauseet todista senkään puolesta etteikö olisi ollut risti, koska kysymys on juuri pystypuusta ja siihen erikseen pujotettavasta poikkipuusta. Muut asiat todistavat ristirakenteen.

      "Encyclopedia Britannica kertoo, että ristiä käytettiin lähes yleismaailmailmallisesti ennen kristilliistä aikaa uskonnollisena vertauskuvina."
      -Ei ole totta. Paalua kyllä käytettiin, esim. inkkarit, se oli "toteemipaalu". Paalu on hedelmällisyyden jumaloiden tunnus, koska ... kuten muinaissuomessa sanonta, "risti rikkahan pihalla, kyrpä köyhän kartanolla" - varakkaampi väki oli käynyt Turussa ja omaksunut kristinuskon, hedelmällisyydenjumalia oli vielä muutoin jäljellä.

      mm. Roomasta on löytynyt ajan graffiti, piirros, jossa on ristillä Jeesukseksi tarkoitettu piirretty.

      Kuka palvoo ristiä ? Kysyn kun en ole ennen kuullut

      Aikaisemmissa vartiotornin ristisotanumeroissa risti sanottiin muinaisuskontojen sukupuolielintä esittäväksi symboliksi. Onko tämä rivous nyt hylätty ? Niin että sen mainitsemisesta mökötetään ?

    • Jeesus-herrani

      "SILLÄ SANA RISTISTÄ ON HULLUTUS NIILLE JOTKA KADOTUKSEEN JOUTUVAT, MUTTA MEILLE JOTKA PELASTUMME SE ON USKON VOIMA"

    • Herrani-on-Jeesus

      "ALUSSA OLI SANA JA SANA OLI JUMALAN LUONA JA SANA OLI JUMALA"JEESUS

      • Anonyymi

        Me taas saarnaamme ristiinnaulittua kristusta joka on
        Juutalaisille kauhistus ja pakanoille Hullutus.!


    • PROFEE

      "Ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä, jaJumala sanoi tulkoon valkeus ja valkeus tuli" puhutaan myös Jumalan kolmannesta persoonasta.

    • Paavosaarijärvi

      Entinen jehovantodistaja William J Snell on sanonut: olen huomannut vartiotorni lehden muuttaneen oppejamme vuosien 1917 ja 1928 välillä vähintään 148 kertaa, Miten suureksi luku kasvaisikaan jos samanlainen laskenta ulotettaisiin kattamaan koko järjestön historian nykypäivään asti.

    • Paipapum

      Juu ; , -Mitähän tuohon sanois , ;
      Meillä on tän viikon aikana paasattu hallitusta myöten vain tuosta ,
      samalla aikaa on suomessa puukko heilunu monta kertaa , -Ja yhä me olemme , edelleen , Neulasen Mantan , ee, siis ministerien avoimen suun ääressä ,
      eikä ole vaahdottu kun Suomipojat heiluu puukon ja kirveen kanssa kännissä , Joka persu heiluu linssiluteena mainostamassa itseään , sama näyttää olevan Piispojen kohdalla
      ja veisataan , mitähän hittoo silläkin saavutetaan , ja vaaditaan , totisella naamalla poliisivaltiota ,

      • Rauhansanomata

        Paipapum saa puoli rauhaa sielulleen jo jättämällä lahkon.
        Kun kysyy " Mitähän tuohon sanois "


      • mitihm
        Rauhansanomata kirjoitti:

        Paipapum saa puoli rauhaa sielulleen jo jättämällä lahkon.
        Kun kysyy " Mitähän tuohon sanois "

        Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että olisi lahkossa?


      • Ihmekötuo

        Eikös sinun kaverisi ole lahkolaisia ?


    • tavaton_ko

      Nimimerkki rauhansanomalla on tapa kirjoitella omia sokeita päätelmiä totuutena, tekee sen vain eri nimimerkkien takaa. Hänen lahkonsa varmaan edistää sellaista tapaa. Kirjoitellaan kaikenlaista roskaa totena.
      Mitähän tuohon sanois? No, vaikka aika röyhkeä tyyppi. Mutta väliäpä sillä. Hän vastaa omasta käytöksestään.

    • Kyllästynyt2

      Todistajat ovat ilmeisesti palanneet telineidensä kanssa noille kulmille....

      • Anonyymi

        24. MARRASKUUTA 2017
        SUOMI

        Jehovan todistajien työ Turun kauppatorilla jatkuu
        HELSINKI.
        Vain joitain päiviä Turussa 18. elokuuta tapahtuneen terrori-iskun jälkeen kaupungin edustajat toivottivat Jehovan todistajat tervetulleeksi jatkamaan julkista todistamista kauppatorilla.

        ”Todistajat kuuluvat torin ’vakiokalustoon’,
        ja heistä on tullut olennainen osa kaupunkikuvaa”, sanoo torinvalvoja Teemu Rissanen.
        ”Kun he joinain päivinä ovat olleet poissa torilta, kaupunkilaiset ovat tulleet huolissaan kysymään, missä he ovat.
        Todistajat ovat ystävällisiä ja myönteisiä, mikä sopii hyvin torin ilmapiiriin.”
        https://www.jw.org/fi/uutiset/mediatiedotteet/alueittain/suomi/jehovan-todistajien-tyo-jatkuu-turussa/#?insight[search_id]=87f9b9ce-a355-47f8-9862-d1a9dc0e289b&insight[search_result_index]=0


      • Anonyymi

        Meidän Jehovan todistajien työ on Turun kauppatorilla suojeltu muinaismuistolain perusteella, ja on kulttuuriministeriön erityisessä suojeluksessa.


      • Anonyymi

        Mikseivät he voisi torilla samalla kerätä roskat pois ?
        Hehän ovat aina mielellään vieneet roskapussin mennessään täällä meitin kaupungissakin, kun on muistuttanut vartiotornin kirjoittaneen heidät hyväkäytöksisiksi.


    • Anonyymi

      Turku on vaan turku.
      Mikä on parasta Turussa? Viitta Tampereelle ja toivotukset;" luonnikast reissu".
      Turkulaiset on omituista porukkaa. Se tiedetään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3794
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1871
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1414
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      910
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      880
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe