Narsisti vai ei??

Mojgfjdgbf

Oliskohan minun entinen mies ystävä narsisti?
Viime kesänä me aloitettiin suhde,hän oli entuudesta tuttu mies,ja aina niin iloinen mukava huomaavainen ja hauska,pukeutui tosi hyvin. Ensimmäisen puolen vuoden aikana hän oli usein yhteydessä ex tyttöystävään,kävi hänen luona ja tekstaili jatkuvasti. Ja kun asiasta huomautin niin hän syytteli minua että miksen voi olla ymmärtäväinen..jne..hän myös vähätteli minun tekoja,en osannut kuulemma imuroida oikein enkä edes pyöräillä.. mutta kyllä hän kehui minua usein myös..En saanut olla väsynyt tai huonolla tuulella vaan piti aina olla energinen ja iloinen..
Joulun jälkeen meillä oli ollut sitä sun tätä ongelmia joten päätin jättää hänet.. sitten hän alkas vainoamaan minua..hän lähetti 40 viestiä päivässä,tuli käymään työpaikalla ja myös kotiin.. ajelee minun talon ohi 2-3 kertaa päivässä.. hän manipuloi minun ystävät ja siskot että he olisivat minua vastaan ja hänen puolella.hän uhkailee itsemurhalla. . Tätä on kestänyt nyt 5kk.. nyt kylläkin vähän rauhoittanut kun olen estänyt hänet ettei pääse soittelemaan jne.. olen sanonut hänelle selvästi monta kertaa etten halua häntä ja että jättäis minut rauhaan.. mutta hän vain kehuskelee itsenänsä kuinka mahtava mies hän on ja minkä virheen teen jos en anna tälle mahdollisuutta.. normaali hän ei ole,mutta viittaako tämä narsistiin?????

23

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä_viittaa

      Kyllä viittaa. Mutta muuten minun narsisti-psykopaattini jättäminen luulisin vähän vaikeampaa kun on todellinen koukuttaja...
      Eikö koukuttanut sinua mitenkään, kun noin vain pystyit jättämään...?

      • Mojgfjdgbf

        Hän on kyllä yrittänyt vaikka mitä..En ole vieläkään päässyt hänestä eroon.. mutta en usko ainakaan että hän olisi fyysisesti väkivaltainen mutta silti aina peljästyy jos hän ilmaantu paikalle. Ja hän on niin taitava manipuloimaan kaikki hänen ympärillä mutta minä en anna hänen voittaa vaikka vaikealta tuntuu jotku päivät


      • Mojgfjdgbf

        Toivottavasti sinä pääset hänestä eroon, pysy luijana 🙂


      • Jos_minulle
        Mojgfjdgbf kirjoitti:

        Toivottavasti sinä pääset hänestä eroon, pysy luijana 🙂

        Jos minulle vastasit niin olen päässyt narsisti-psykopaatistani omasta puolestani eroon jo ajat sitten. Se on tietenkin narsisti-psykopaatille epäselvempää... Mutta sehän kuuluu heikäläisten toimenkuvaan että ovat hitaita lähtemään, jos ollenkaan.
        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
        "Narsisti voidaan hylätä - mutta narsisti on hidas hylkäämään uhrejaan. Hän on läsnä, joka hetki esiin astuen, tehden olemassaolon epärealistiseksi, kieroutuneeksi ja vääristyneeksi, ilman hengähdystaukoa, sisäisenä herpaantumattomana äänenä, joka ei anna hetkenkään rauhaa, ja josta puuttuu myötätunto ja empatia uhria kohtaan.

        Narsisti on läsnä aaveen lailla kauan senkin jälkeen kun hän on kadonnut fyysisesti. Tämä on todellinen vaara, jonka narsistin uhrit joutuvat kohtaamaan: että he tulevat hänen kaltaisikseen, katkeriksi, itsekeskeisiksi, epäempaattisiksi. Tämä on narsistin viimeinen kumarrus estradilla, ikään kuin ylimääräinen kappale taputusten jälkeen."


      • Mojgfjdgbf
        Jos_minulle kirjoitti:

        Jos minulle vastasit niin olen päässyt narsisti-psykopaatistani omasta puolestani eroon jo ajat sitten. Se on tietenkin narsisti-psykopaatille epäselvempää... Mutta sehän kuuluu heikäläisten toimenkuvaan että ovat hitaita lähtemään, jos ollenkaan.
        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
        "Narsisti voidaan hylätä - mutta narsisti on hidas hylkäämään uhrejaan. Hän on läsnä, joka hetki esiin astuen, tehden olemassaolon epärealistiseksi, kieroutuneeksi ja vääristyneeksi, ilman hengähdystaukoa, sisäisenä herpaantumattomana äänenä, joka ei anna hetkenkään rauhaa, ja josta puuttuu myötätunto ja empatia uhria kohtaan.

        Narsisti on läsnä aaveen lailla kauan senkin jälkeen kun hän on kadonnut fyysisesti. Tämä on todellinen vaara, jonka narsistin uhrit joutuvat kohtaamaan: että he tulevat hänen kaltaisikseen, katkeriksi, itsekeskeisiksi, epäempaattisiksi. Tämä on narsistin viimeinen kumarrus estradilla, ikään kuin ylimääräinen kappale taputusten jälkeen."

        Okej ymmärsin väärin..no hyvä että olet päässyt eroon.. kuinkahan narsisti suhtautuu jos minä uuden miesystävän löydän 🤔 paitsi varmaan kaikki yksittäis tapauksia


      • takiainenoli
        Mojgfjdgbf kirjoitti:

        Okej ymmärsin väärin..no hyvä että olet päässyt eroon.. kuinkahan narsisti suhtautuu jos minä uuden miesystävän löydän 🤔 paitsi varmaan kaikki yksittäis tapauksia

        Voi olla juuri yksittäisiä eroja. Kokemusta vain siitä kuinka narsistilla itsellään oli monta yhtä aikaa, somessakin elvisteli, että siinä ajassa kun poseerasi selfieitä ottaen oli tullut kymmeniä tarjouksia iltamenoihin. Hänellä oli siis ottajia ihan jonoksi asti, mutta sitä ei voi ymmärtää, miksi sitten roikkui poispyristelevissä uhreissaan kuin takiainen.


      • Etkö_ymm
        takiainenoli kirjoitti:

        Voi olla juuri yksittäisiä eroja. Kokemusta vain siitä kuinka narsistilla itsellään oli monta yhtä aikaa, somessakin elvisteli, että siinä ajassa kun poseerasi selfieitä ottaen oli tullut kymmeniä tarjouksia iltamenoihin. Hänellä oli siis ottajia ihan jonoksi asti, mutta sitä ei voi ymmärtää, miksi sitten roikkui poispyristelevissä uhreissaan kuin takiainen.

        Etkö ymmärrä? Narsisti valitsee uhreikseen ihmisiä, joista voi hyötyä jotain. Usein kartoittaa uhrinsa piirin tarkkaan ja katselee myös hyödyt näistä, joihin sitten suunnittelee pääsevänsä käsiksi uhrinsa kautta. Uhri on nimi narsistin suosituksissa myös. Ei ole kovin hyvä suositus seuraaville uhreille, että ei muista edellisten nimiä. Narsisti pyrkii syvälle uhriensa elämään.
        Irrallinen lössi on narsistille liian kova työmaa eikä narsisti pääse käsiksi haluamiinsa hyötyihin irrallisen massan kanssa...
        Hyöty-raha-maine-kunnia... niitä narsisti haluaa. Narsisti haluaa todellakin, että edelliset toimivat suosituksina seuraaviin suhteisiin. Laillisesti vihitty vaimo ainakin yksin kappalein on kaikkein paras suositus, vaikka avioliitto olisi ollut pelkkä lyhyt pyrähdys, se on hyvin tärkeä maininta narsistille ja sen sisään voi narsisti voi maalata mitä vain.


      • hel1945

        Ihanaa että löysin nämä sivut! Nyt ymmärrän mistä on ollut kysymys kun viisivuotta olen ollut koukussa ilmeisesti narsistiin. Koko suhteen ajan on ollut yhteydessä entisiin naisystäviinsä ja
        jäänyt kiinni uusistakin suhteista. Mutta aina kun olen yrittänyt lopettaa suhteemme niin on onnistunut manipuloimaan minut takaisin rinkiin. Nyt kun jälleen kerran olen lopettanut suhteeni häneen, joka on nyt vihdoinkin lopullinen. Niin jatkaa samaa piiritystä ja valheitaan että kaikki on vain minun mielikuvitustani, niin en enää vastaa hänen puheluihinsa enkä viesteihin jotka joka toinen päivä on v-tuilua ja sitten taas tarjouksia lounaalle ym. ym. Ja todellakin käytää kaikkia naisiaan hyväksi, Minä en aikaisemmin tunnistanut mistä on kysymys. Nyt sain vahvistusta jotta pysyn päätöksessäni, kiitos tuhannesti


      • Mojgfjdgbf
        hel1945 kirjoitti:

        Ihanaa että löysin nämä sivut! Nyt ymmärrän mistä on ollut kysymys kun viisivuotta olen ollut koukussa ilmeisesti narsistiin. Koko suhteen ajan on ollut yhteydessä entisiin naisystäviinsä ja
        jäänyt kiinni uusistakin suhteista. Mutta aina kun olen yrittänyt lopettaa suhteemme niin on onnistunut manipuloimaan minut takaisin rinkiin. Nyt kun jälleen kerran olen lopettanut suhteeni häneen, joka on nyt vihdoinkin lopullinen. Niin jatkaa samaa piiritystä ja valheitaan että kaikki on vain minun mielikuvitustani, niin en enää vastaa hänen puheluihinsa enkä viesteihin jotka joka toinen päivä on v-tuilua ja sitten taas tarjouksia lounaalle ym. ym. Ja todellakin käytää kaikkia naisiaan hyväksi, Minä en aikaisemmin tunnistanut mistä on kysymys. Nyt sain vahvistusta jotta pysyn päätöksessäni, kiitos tuhannesti

        Joo ei sitä heti tajua minkä lainen oikeasti on.. mutta kun lopulta silmät aukes ja kun alkoi miettiä koko suhdetta alusta loppuun,niin suututti aivan kauheasti että miksi olen ollut niin tyhmä ja päästänyt hänet elämääni..mutta kun ei sitä heti saa selville..Tämä yks myös käy täällä usein haukkumassa minut että kuinka ilkeä ja kauhea ihminen olen,ja sitä voi kestää noin 15min ja sitten toiset 15min hän kehuu minut maasta taivaaseen.. en ole pitkään aikaan näyttänyt minkään laista tunnetta, joten pikku hiljaa alkaa tuntua että ehkä hän on ymmärtänyt jättää minut rauhaan.. tai sitten ei..jää nähtäväksi


      • ilmainenlounas
        hel1945 kirjoitti:

        Ihanaa että löysin nämä sivut! Nyt ymmärrän mistä on ollut kysymys kun viisivuotta olen ollut koukussa ilmeisesti narsistiin. Koko suhteen ajan on ollut yhteydessä entisiin naisystäviinsä ja
        jäänyt kiinni uusistakin suhteista. Mutta aina kun olen yrittänyt lopettaa suhteemme niin on onnistunut manipuloimaan minut takaisin rinkiin. Nyt kun jälleen kerran olen lopettanut suhteeni häneen, joka on nyt vihdoinkin lopullinen. Niin jatkaa samaa piiritystä ja valheitaan että kaikki on vain minun mielikuvitustani, niin en enää vastaa hänen puheluihinsa enkä viesteihin jotka joka toinen päivä on v-tuilua ja sitten taas tarjouksia lounaalle ym. ym. Ja todellakin käytää kaikkia naisiaan hyväksi, Minä en aikaisemmin tunnistanut mistä on kysymys. Nyt sain vahvistusta jotta pysyn päätöksessäni, kiitos tuhannesti

        Niin, ilmaisia lounaita ei vaan ole olemassa, ei missään muodossa, eikä millään tasolla.


    • Hyvä_että_pääsit_eroon

      Kuulostaa kyllä ainakin hirveältä! Veikkaan kans narsismia.

    • lukuvinkki

      Kun sitä miettii, että, onko se naapuri narsisti vai ei, niin voihan sitä lukea, vaikka tämän blogin ja pohdiskella tykönänsä lisää. Suosittelen kaikille narsistiksi toisia nimitteleville ensin tutustumaan omiin juuriin, sukuhistoriaansa, sieltä voi löytyä joatkin joka valaisee, jos hyväksyy tiedon ja pystyy sen käsittelemään.

      http://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/art-2000005345765.html

      • Sinä_nim

        "Suosittelen kaikille narsistiksi toisia nimitteleville"
        Sinä nimittelet toisia narsistiksi nimittelijöiksi. Ei yhtään sen kauniimpaa. Mutta olet varmasti löytänyt selityksen omista sukujuuristasi.

        Mutta asiaan. Mitä tulee sukujuuriin, mennään historiassa niin kauvas taaksepäin, että en ymmärrä mitä valaisevaa minun sukujuuristani voi löytyä viimevuosien prosessiin tyypin kanssa, jonka kanssa ei yhteistä sukuhistoriaa muutaman sadan vuoden sisältä ainakaan löydy.
        En ymmärrä sinun ajatuksiasi pätkän vertaa. Miksi ihmeessä kuvittelet, että kukaan, yleensä yhtään kukaan edes luulisi, ettei omista esi-isistä voi löytä vaikka Iivana Julmaa tai vastaavaa... Ihan hyvin voi, ei ole kysymys ollenkaan mistään sellaisesta. Tätä päivää tässä mennään nyt. Tiedoksi sinullekin.

        Enkä ymmärrä, miten minun sukujuureni voisivat ikinä vaikuttaa naapurini narsismiin. Ihan en hiffaa nyt.


      • Kuvittelin

        Kuvittelin että asia valkenee minulle kun luen linkin. Mutta ei valjennut. Mitä sanot tuosta, että "jos pystyy asian käsittelemään", niin en ymmärrä edelleenkään.
        Projisoitko sinä omaa kokemaasi nyt "moniin nimittelijöihin", kun "monilla nimittelijöillä" ei ehkä kuitenkaan tuollaisia kokemuksia ole... Ei kaikilla ole alkoholistivanhempia, hyvä ihminen.
        Tiedoksi sinullekin.
        Mutta pahoittelut sinulle, jos olet joutunut noin elämään lapsuudessasi. Tsemppiä tulevaisuuteen ja todellakin, parempaa tulevaisuutta myös sinulle.


      • SanoinEtten

        Kommentoi enää, mutta syön sanani. Tumputa keskenäsi. Laske samalla kuinka monta Audia menetät. Olen vihainen.


      • tämäkoskeemyösitseäni
        SanoinEtten kirjoitti:

        Kommentoi enää, mutta syön sanani. Tumputa keskenäsi. Laske samalla kuinka monta Audia menetät. Olen vihainen.

        Mitä ihmettä? Kenen kuvittelet täällä kirjoittelevan, koska itse en edes pidä Audeista. Ylipäänsä auto on vain kulkupeli, ei muuta. Minäkin olen vihainen, että tällä palstalla käydään syyttömien päälle kuvitellen heistä ihan mitä tahansa päähän pälkähtää. Toivon, että tällä palstalla kirjoittelevat saavat jotakin muuta tukea ja hoitoa asiaan kuuluvissa toimipisteissä ja että täällä sitten vain lasketaan venttiilistä paineet ja siksi suhahtelee mitä sattuu.


      • EnKuvittele

        , kiitos kysymästä. En vaan viitsi reagoida syyttömän kirjoitteluun toisella Suomi24 osiolla. Kamalaa syyttömyyttä tuollainen runoilu. Olen väsynyt ja kyllästynyt kielioppivirheitä vilisevään nettihuuteluun ja häiriköintiin. Olen kyllästynyt ja väsynyt myös jatkuvaan toisten rajojen rikkomiseen. Kiitos kysymästä, osaan hakea itselleni apua.


    • en-ymmärrä-sinua

      Siis miten sä voit edes puhua tollaselle mitään?
      Käy exänsä luona ja pitää yhteyttä.
      Mä heittäisin pellolle heti samantien.

      • Et_ole

        Et ole koukussa.


      • 8ijjyuii
        Et_ole kirjoitti:

        Et ole koukussa.

        Sitä koukkua voisi verrata mihin tahansa ikävään ja haitalliseen riipouvuuteen. Irti pääseminen on silkkaa "pyristelemistä". Minua on auttanut se että täytän narsistin jättämän tyhjiön kaikilla uusilla jutuilla mm. vapaaehtoistyöllä vanhusten parissa. Se lämpö ja kiitollisuuden määrä, jonka saa esim. saattamalla vanhus lääkäriin on sanoinkuvaamaton. Maailmassa on paljon hyviä ihmisiä.


      • heitä-jorpakkoon
        Et_ole kirjoitti:

        Et ole koukussa.

        Omassa koukussa vai hänen?
        Ihminen on vapaa ja koukut ovat niitä, joita itse itselleen hyväksyy.
        Niin helppoa se on.
        Päästä irti ja huomaat, että koukkua ei ollutkaan. Luulit vaan.
        Kun on miljardeja ihmisiä olemassa, niin miksi tuhlaisit hetkeäkään jonkun yhden tuhoon tuomitun kanssa?


      • Aivan_totta
        heitä-jorpakkoon kirjoitti:

        Omassa koukussa vai hänen?
        Ihminen on vapaa ja koukut ovat niitä, joita itse itselleen hyväksyy.
        Niin helppoa se on.
        Päästä irti ja huomaat, että koukkua ei ollutkaan. Luulit vaan.
        Kun on miljardeja ihmisiä olemassa, niin miksi tuhlaisit hetkeäkään jonkun yhden tuhoon tuomitun kanssa?

        Aivan totta. Narsisti on tuhoon tuomittu.
        Koukku on tietenkin symbolinen.
        Narsisti on kuin kalastaja. Se valitsee sopivan koukun sille minkä haluaa saaliikseen...
        Tietenkin narsistin koukusta pääsee irti. Mieluummin kuitenkin niin että kidukset eivät repeä...


      • ItseEnOle

        Mistään kalajutuista vihainen, vaan jatkuvasti tapahtuvasta rajojen rikkomisesta ja yksityiselämän puutteesta. Haluan olla rauhassa. Enkä kyllä ajatellut vastaavani ylläolevalle kirjoittajalle, mutta näköjään kaikki on mahdollista. Itse kukin voisi vaihtaa kaiken sortin koukut vaikka sukkien kudontaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe