Muhun sattuu

MitäMunPitäisiTehdä

Moi, haluaisin jakaa nyt teille kaikille yhen kamalimmista tapahtumista näin teiden kesken. Tämä liittyy pitkänaikaiseen ystävääni, josta tuli 9 vuodessa itseasiassa paras kaveri. Kyse on nyt vähän nuoremmasta ikäisestä kaverista, josta kuoriutui lopulta kiusaaja, mitä hän ei todennäköisesti ymmärrä. Olen itse 18-vuotias opiskelija, hän on 4 vuotta nuorempi ja opiskelee myös, mutta eri oppilaitoksessa. Meillä välillä oli riitaa iha turhistakin asioista, mutta ollaan selvitty siitä yhdessä. Me annamme anteeksi toisillemme. Kun tämä vuosi alkoi niin se tuntui todella ihanalta, ja nyt menee paremmin kuin koskaan, no kevät meni ja oltiin yhteydessä. Kesä tuli, me ei tapailtu melkein ollenkaan. Yhteydenpidotkin alkoivat nähdä kuolemaa, kunnes yhtenä päivänä näen sosiaalises että mun paras kaveri on jakanut videoita jostain tuntemattomasta tytöstä. Videota kuvattaessa selvisi monenlaisia asioita, kuten toisen henkilön osoitteen levitys, toisen tietämättä että toinen kuvaa toista nettiin. Videota ei oltu tehty henkilön tietämättä vaan vitsillä. Tämä paras kaverini ei yksin kuvanu videota vaan hänellä oli myös mukana toinen kaveri ilmeisesti hänen uusi kaveri. Videolla kuvattiin uuden tytön asuntoa ulkopuolelta (kerrostalo rakennusta), paras kaverini sanoi hiljaa videolla että odotetaan että joku tulee ulos niin mennää sisään. Yks lähti ulos ja jotenkin he pääsivät sitten tytön asunnon oven taakke. Ja sielläpä se sitten kyttäsivät reilut 10 minuuttia (ainakin videon ajasta päätelle), kunnes päättivät kutsua tytön ulos mollattavaksi. Mun hälytyskellot alkoivat siinä kohtaan soida että toihan on jo ilmi selvää kiusaamista!
Myöhemmin selvisi, että tyttö oli just muuttanut uudella paikkakunnalle, hänellä ei ollut hyvää kielitaitoa. Hän osasi vain englantia ja ruotsia. Hän ei siis ymmärtänyt laisinkaa suomea. Hänellä ei ollut vielä todennäköisesti edes ollut uusia ystäviä kun oli vast muuttanu kaupunkiin. Kyselin tämän jälkeen mun parhaan kaverin veljeltä, tietääkö hän tästä mitään. Ja hän oli aivan järkyttynyt kun kuuli tästä. Jain hänelle kaiken todiste materiaalin, hän oli enemmän kuin järkyttynyt. Se oli hänelle sellainen tilanne, et ihanko joku olisi tappanut jonkun eli se oli suuri sokki sille. Tämän kaiken jälkeen päätin estää koko parhaan kaverini kaikkialla sosiaalisis, koska temppu oli niin sikamaista. Tämän jälkeen paras kaverini huomasi että olin estänyt hänet kaikkial, hän ei ymmärtänyt minkä takia olin tehnyt niin. Hän ei nähnyt käytännös mitään väärää kiusata tuntematonta ihmisistä! Asian otin todella henkilökohtaisesti, koska mua on kiusattu jo ala-asteesta lähtien, enkä missään tapaukses voi elää ihmisen kanssa joka kiusaa fyysisesti/sosiaalisesti tuntematonta ihmistä. Sanoin hänelle suoraan viestitse, että en aio kaveerata kiusaajan kanssa ellet vaihda noita sun tapojas. Silloin hänellä oli vain mielessä että "eikö me enää olla kavereita?". En enää vastannu hänen viimeisimpään kysymykseen, joka oli tuo. Hänen veljeensä mulla on vielä yhteyksiä, mutta emme silleen puhu toisillemme tuon teon jälkeen mitä tapahtui.

En tiedä teinkö oikein vai väärin, mutta mitä mieltä te olette tästä? Pitäisikö pitää yhteyttä henkilöön, joka teki vitsillä videon ja julkasi sen nettiinki? Haluaisin nyt ihan tosissaan tietää, koska olen nyt siinä tilantees, että ottaisko luurin kätee ja sanois että saat toise mahdollisuuden vai antaisko olla vain?

Kommenttia vain alas rohkeasti (:

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

      Kuvaat tosi vaikean ja inhottavan tilanteen. Olet joutunut pettymään parhaan ystäväsi suhteen ja pahasti. Ilmeisesti hän ei ole luonteeltaan mitenkään ilkeä tms.? Siis tämä tuli ihan yllätyksenä sinulle? Kuvaat kuitenkin, että yhteydenpitonne on kesän aikana ollut vähäistä. Mietin onko jotain kuitenkin tapahtunut välillänne, vaikka toisaalta kerrot, että olette selvittäneet ennenkin erimielisyytenne.

      On tosi vaikea mennä neuvomaan ketään tuntematta tilannetta paremmin. Mutta oma filosofiani on aina koettaa keskustella asioista. Jos panet välit poikki mitään enempiä selittelemättä, se vaikuttaa myös sinuun itseesi, ei vain ystävääsi.
      Joten mitäs jos tapaisitte kasvotusten ja ottaisit tämän asian rohkeasti esille. Kertoisit miten pahalta sinusta tuntuu tällainen kiusaamiskuvio. Ystäväsi on aika paljon sinua nuorempi ja varmastikin epäkypsempi vielä ihmisenä. Hänenkin kannaltaan voisi olla hyvä, että puhuisitte kunnolla asioista. Hän saattaa tajuta tehneensä väärin. Käsittääkseni ystävyytenne ei tarvitse päättyä tämän vuoksi. Kaikenlaista tulee aina elämässä, kukaan ei ole täydellinen.

      Toivon rohkeutta ja voimia tässä hankalassa tilanteessa. Mutta silti olen keskustelun kannalla.


      Pappi Elisabet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe