Ylimielset tanssimiehet lavoilla

kysynpähänvaan

Näin itse miespuolisena lavatansseissa kävijänä kuulen melko usein naisten valittavan joidenkin miesten huonoa käytöstä.
Annetaan peruusteettomia pakkeja - siitä systä ettei tunneta ,(eikä haluta tuntea)
Huomautellaan tanssitaidosta ,tai "vääräästä"tyylistä"
Arvostellaan pukeutumista - tai ulkonäköä esim liikakiloja suoraan päin naamaa. Tai sitten hienovaraiseti vihjaillen.

Eikö sitä voisi olla kohtelias tai ainakin asiallinen ,vaikkei tanssi ihan nappiin menisikään?

Sehän voi johtua jännityksestä , tai tottumattomuudesta viejän askeliin.
Muutaman kerran jälkeen voi mennä jo paljon paremmin - ja vaikei menisikään niin nainen voi olla symppis muuten .

En itse halua pilata kenenkään tanssi-iltaa arvostelemalla ja haukkumalla.

Naisilla muutenkin on vaikeampaa tuollla tanssimaailmassa , kun ei välttämättä pääse aina tanssimaan ,vaikka sitä niin kovasti haluaisi.
Luulisi miestenkin tämän tajuavan ja käyttäytyvän sen mukaaan.

Tämä lienee nk pro- osaaaijen synti (ei kaikkien)- itse en katso niihin kuuluvani

Onkohan tämä yleistymään päin ?
Tällaista olen itse ollut havaitsevinani.

Siis suomeksi sanottuna: Onkohan joku neste noussut joiillakin tanssimiehillä hattuun?

Mitäs mieltä (etenkin naiset) olette?
.

34

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluukintas

      Kaiketi vielä saa ja voi valita kenen kanssa tanssii ?

      • hyvätapainenmies

        Taisi ensimmäinen"nestepää" ilmoittautua jo ihan itse :)

        Jos esim naistentansseissa menee hakuriviin , niin on se ainakin ennen tarkoittanut sitä että on haettavana - kaikille.

        Ainakin tuntemattomien pakittaminen pelkästä ennakkoluulosta on huonoa käytöstä,

        Eri juttu jos ei ole hakurivissä,, ja joku hakee silti.
        Tai jos hakija on esim päihtynyt tms..


      • hyvätapainenmies
        hyvätapainenmies kirjoitti:

        Taisi ensimmäinen"nestepää" ilmoittautua jo ihan itse :)

        Jos esim naistentansseissa menee hakuriviin , niin on se ainakin ennen tarkoittanut sitä että on haettavana - kaikille.

        Ainakin tuntemattomien pakittaminen pelkästä ennakkoluulosta on huonoa käytöstä,

        Eri juttu jos ei ole hakurivissä,, ja joku hakee silti.
        Tai jos hakija on esim päihtynyt tms..

        Lisäyksenä vielä että miehet saavat valita vapaasti suurimman osan iltaa - ja vielä paljon suuremmasta jo,ukosta!
        Tämän voisi myös ottaa huomioon.


      • Isojaerojavältellen
        hyvätapainenmies kirjoitti:

        Lisäyksenä vielä että miehet saavat valita vapaasti suurimman osan iltaa - ja vielä paljon suuremmasta jo,ukosta!
        Tämän voisi myös ottaa huomioon.

        Naisten joukko ei ole aina suurempi, eikä määrä välttämättä korvaa laatua (lue: sopivuutta). Tuntemattomia en pakene tai pakita, mutta jos, niin se johtuu jostain muusta syystä.


    • RukkasetlämmittääN

      "Sehän voi johtua "jännityksestä" , tai tottumattomuudesta viejän askeliin"
      - Säpä sen sanoit ihan oikeesti - mistä nämä pakitukset johtuu ;)
      https://www.youtube.com/watch?v=B2vkoPBzxOQ

      Ps " Pakkimiehet" saavvat olla ihan rauhassa - yhdet pakit riittää tähän suojeluun.

    • Sepposepe

      Lihavat ja mummot Pakitan Seppo on puhunut ja tiedän olen sentään guruproo

    • Eitossu

      Nää jotka sano ei ovat nyhvero lapasia tarttuvat joka oljenkorteen ,,,,,,,,mut onneksi on varavalita

    • Tanssihaluinenihminen

      Kyllä aloittajan kuvaamaan tilanteeseen törmää välillä. Useinmiten ns pro tanssijoiden taholta. En yleensä hae pro tanssijoita. Joskus tulee heitä haettua ja sitte huomaa alussa jo mihin kyytiin on tultu. Silloin ennakoin jo kommentteja. Oon kehittänyt leikin missä arvaan kuinka törky kommentit tulee. Ilahdun, jos kommentointi on lievää tai sitä ei tule. Siitä saa pisteitä ja voin hakee joskus toistekkin vaikka toinen olisi paljon edistyneempi tanssija. Tunnen tanssipuutteeni ja tiedän pronkin ne huomaavan. Tanssikilometrejä on minulla vähemmän ja opittavaa on. Siksi käyn kursseilla. Lavoilla vain nautin.

    • yleistyksenjuhlaa

      Tähän väliin voisi laittaa yleistyksen - niitähän täällä suositaan
      Mitä parempi tanssitaito (omasta mielestä) sitä epämiellyttävämpi käytös omaan tanssipiiriin kuulumattomia kohtaan .

      Tämä ei koske kaikkia ,mutta tämähän olikin yleistys.

    • VietävänHyvä

      En koskaan arvostele viejää, en koskaan kehu jos ei ole aihetta ja kehunut aina jos tanssi on tuntunut hyvältä. En yleensä hae ns. Pro miestä paitsi silloin jos tiedän "huhujen" mukaan hänet pilkesilmäkulmassa tanssijaksi eli on taitava mutta se "pissa" ei ole noussut päähän. Liian taitavia minulle ja ei mieluisia ovat kilpatanssi puolen edustajat joiden tanssi on liian teknistä lavoille. Hämmästyn ihan aidosti jos minua hakee joku ns. pro tanssija jonka olen luullut vaan hakevan vain niitä ns.pro naisia. Pakkeja en anna koskaan, mutta saatan ehkä pikkuisen siirtyä takavasemmalle jos tiedän kokemuksesta joutuvani "kävelylenkille" tai tikuttamaan lyhyillä askeleilla jonkun foksin tai tangon. Olen tavistanssija lähes luomu, mutta älyttömän hyvä seuraamaan ja tanssikärpänen on jo pikkutyttönä jalkaan purrut 🤗🤗🤗😉.

      • seuraajanseuraaja

        Ei ole olemassa "liian taitavia" tanssimiehiä!
        On vaan erilaisia tanssimiehiä -joista osa sopeuttaa vientinsä naisen mukaan

        ja osa vääntää väkisin naista omaan vientiinsä - ja ehkä kommentoi jotain ikävää ,jos ei mene niinkuin kirjan mukaan pitäisi.

        Naisen tule kyllä seurata ,mutta kyllä se mieskin voi siinä vähän avittaa olemalla rento ja ystävällinen , ja vähän kuuntelemalla miten toista voi viedä väkisin vääntämättä.


      • daadirlandaada

        Hyvin ja osuvasti kuvailtu. Joskus tuohon pystyy, mutta joskus vaan kemiat ei kohtaa, ei tunne mitään yhteyttä toiseen, tanssityyli niin erilainen, että yhteensovittaminen ei parin kappaleen aikana tule onnistumaan eikä oikein riitä intoa edes yrittää. Ja ainakin minulle hakeminen ja siihen liittyvä sähellys on jo sellaisenaan vaikeaa, että toivoisi edes tanssimisen sujuvan jotenkuten.


    • Valssaten

      Sinä vaikutat fiksulta tanssittajalta, enemmän sun kaltaisia lavoille, kiitos :) Itse olen myös saanut opastusta tanssin aikana, koska en ole vielä lähelläkään ns, hyvää tanssijaa, onneksi "neuvot" on kuitenkin annettu pääasiassa rakentavaan sävyyn, joitain poikkeuksia lukuunottamatta , niin en ole vielä lopettanut tätä muuten niin kivaa harrastusta :)

      Raadollista välillä koko tanssitouhu, ei siinä auta ulkonäkö eikä luonne, tanssitaito vaan niin tärkee, että oksat pois...

    • Haukutaanprooksi

      Oletin että "proo" haukkumanimityksen käyttö olisi jo vähentynyt, mutta näitä haukkujia aina jostain ilmestyy.

      • pronominiminirock

        tositörkeä haukkumasana onkin toi proo

        miesnirppanokkaprinssessa ois ehkä parempi ,, eihän niiltä puutu kuin hameet päältä


    • eiolemiespyhimyseikätule

      Tässä yhteydessä on syytä muistuttaa, että tanssiharrastuksesta keskusteltaessa jotkut tanssia harrastavista tai työkseen tekevistä miehistä tuppaavat käyttää tanssiharrastuskeskustelua(kin) hyväkseen siten, että yrittävät vähääkään siekailematta esiintyä tanssiharrastuskeskustelussa vähintäänkin pyhimyksenä.

      • dumarilumarei

        Kukas tässä minään pyhimyksenä on sitten yrittänyt olla? .
        Ja miksi muka olisi - mitä siitä hyötyyy kun täältä mitään irtopisteitä saa.

        Facebook-ryhmissä voi olla eri juttu - siellä voi olla oman kissanhännän nostattajia,ja oman kiiltokuvan kiillottajia -erinäisistä syistä.
        Monelle oman (tanssi)imagon ja statuksen varjeleminen on tärkeää.

        Täällä kirjoitetaan tuntemattomina -ei tarvii näytellä pyhimystä.

        Kai täällä peräänkuulutettiin vaan normaaleja käyttäytymissäntöjä
        Törkeä e tarvitse olla- silloinkaan vaikka tanssi ei kulje kaikkien kanssa .

        -- No jotkut ovat- lavoilla ja muualla
        Kirjoitettiin täällä mitä tahansa.


      • Kehittyminenkökiellettyä

        Mitähän oman pään kuvitelmaa tämä oli? Kaikkea sitä ajatellaan, kun ollaan kovasti eri tasoilla. Helposti haukutaan parempia tai vähemmän osaavia. Vain se oma taso on hyväksyttävvä ja sen mukaan pitäisi muidenkin mennä. Tämähän on ihan mahdoton yhtälö.


      • reilujarehellinen

        Oman pään tuotoksia täällä kaikki kirjoittaa, -sinäkin.
        Milläs tasolla sinä itse olet (tai kuvittelet olevasi)

        Yhtäänkukaan tässäkään ketjussa ei ole kieltännyt kehittymästä. Sitä voi tehdä itsekukin niin paljon kuin haluaa. millä elämänaluueella tahansa .
        Suosittelen sinullekin.

        Ainoastaan törkeyksistä tanssin aikana on ollut puhetta - jotkut kun pitävät niitä huonona käytöksenä.
        Kehittyä voi myös käytökseltään - oli osaamistaso sitten omassa päässä mikä tahansa.

        Jotkut tämän oppivat jo lapsena.


      • nykymenoeivoijatkua

        Onhan se kuitenkin kiistatta niinkin, että lavatanssiharrastajien taso on jo vuosikymmeniä ollut keskimäärin luvattomankin alhainen eikä huippulavatanssiharrastajia tahdo millään riittää edes jokakolmannelle tanssilavalle. Ja miksi on näin vuosikymmenestä toiseen ollut ja tulee nykymenolla olemaan? No siksi, että lavatanssiharrastajan annetaan olla siinä luulossa, että hän osaa tanssia. Niin juuri, totta se on! Kukaan ei saa sanotuksi lavatanssiharrastajalle, että tanssi on tekniikoita ja asentoja myöten päin honkia, koska tanssilavoilla ja -kursseilla ei saa puuttua kenenkään tanssillisiin ongelmiin, vaan pitää yrittää löytää aina jotain hyvää sanottavaa. Onko se hyvää tanssillista sanottavaa, että lavatanssiharrastajalla on nätit kynnet tai mukavan näköinen sänki, vaikka tanssista ei tule kenenkään mielestä kertakaikkiaan mitään? Mikäli lavatanssiharrastajien taso meinataan saada nousuun, niin silloin kyllä pitää puuttua tanssillisiin puutteisiin, vaikka harrastaja itse olisi kuinka sitä mieltä, ettei hänellä niitä millään voi olla, kun aina ja joka paikassa on kehuttu melkeinpä filmitähtimäisen komeaksi tai sieväksi. Epätanssillisista asioista kehumiselle pitää tulla stoppi! Se joka ei kestä tanssillista totuutta ja purskahtaa itkuun tai raivostuu, voi mennä kotiin itkemään ja raivoamaan tai kirjoittamaan nimimerkillä yleisönosastolle.


      • Lkgfadkö
        nykymenoeivoijatkua kirjoitti:

        Onhan se kuitenkin kiistatta niinkin, että lavatanssiharrastajien taso on jo vuosikymmeniä ollut keskimäärin luvattomankin alhainen eikä huippulavatanssiharrastajia tahdo millään riittää edes jokakolmannelle tanssilavalle. Ja miksi on näin vuosikymmenestä toiseen ollut ja tulee nykymenolla olemaan? No siksi, että lavatanssiharrastajan annetaan olla siinä luulossa, että hän osaa tanssia. Niin juuri, totta se on! Kukaan ei saa sanotuksi lavatanssiharrastajalle, että tanssi on tekniikoita ja asentoja myöten päin honkia, koska tanssilavoilla ja -kursseilla ei saa puuttua kenenkään tanssillisiin ongelmiin, vaan pitää yrittää löytää aina jotain hyvää sanottavaa. Onko se hyvää tanssillista sanottavaa, että lavatanssiharrastajalla on nätit kynnet tai mukavan näköinen sänki, vaikka tanssista ei tule kenenkään mielestä kertakaikkiaan mitään? Mikäli lavatanssiharrastajien taso meinataan saada nousuun, niin silloin kyllä pitää puuttua tanssillisiin puutteisiin, vaikka harrastaja itse olisi kuinka sitä mieltä, ettei hänellä niitä millään voi olla, kun aina ja joka paikassa on kehuttu melkeinpä filmitähtimäisen komeaksi tai sieväksi. Epätanssillisista asioista kehumiselle pitää tulla stoppi! Se joka ei kestä tanssillista totuutta ja purskahtaa itkuun tai raivostuu, voi mennä kotiin itkemään ja raivoamaan tai kirjoittamaan nimimerkillä yleisönosastolle.

        Hyvä kommentti.
        Näin se vaan on.
        Kurssikaverit ylistää. (koska tanssi kulkee edes jollain lailla heidän kanssaan, koska ovat kursseilla pakotetut tanssiin paljon yhdessä. )
        Toisten tanssikurssilaisten kanssa tanssi tökkii.

        Jos osaa viedä/seurata toimii tanssi lähes kaikkien kanssa.


      • Päinhonkiaoletitse
        nykymenoeivoijatkua kirjoitti:

        Onhan se kuitenkin kiistatta niinkin, että lavatanssiharrastajien taso on jo vuosikymmeniä ollut keskimäärin luvattomankin alhainen eikä huippulavatanssiharrastajia tahdo millään riittää edes jokakolmannelle tanssilavalle. Ja miksi on näin vuosikymmenestä toiseen ollut ja tulee nykymenolla olemaan? No siksi, että lavatanssiharrastajan annetaan olla siinä luulossa, että hän osaa tanssia. Niin juuri, totta se on! Kukaan ei saa sanotuksi lavatanssiharrastajalle, että tanssi on tekniikoita ja asentoja myöten päin honkia, koska tanssilavoilla ja -kursseilla ei saa puuttua kenenkään tanssillisiin ongelmiin, vaan pitää yrittää löytää aina jotain hyvää sanottavaa. Onko se hyvää tanssillista sanottavaa, että lavatanssiharrastajalla on nätit kynnet tai mukavan näköinen sänki, vaikka tanssista ei tule kenenkään mielestä kertakaikkiaan mitään? Mikäli lavatanssiharrastajien taso meinataan saada nousuun, niin silloin kyllä pitää puuttua tanssillisiin puutteisiin, vaikka harrastaja itse olisi kuinka sitä mieltä, ettei hänellä niitä millään voi olla, kun aina ja joka paikassa on kehuttu melkeinpä filmitähtimäisen komeaksi tai sieväksi. Epätanssillisista asioista kehumiselle pitää tulla stoppi! Se joka ei kestä tanssillista totuutta ja purskahtaa itkuun tai raivostuu, voi mennä kotiin itkemään ja raivoamaan tai kirjoittamaan nimimerkillä yleisönosastolle.

        Onkohan lavojen ylläpitäjät samaa mieltä kanssasi? Että kunnianhimoisimmat taivuttelijat vain olisivat tervetulleita ? Olet aivopessyt itsesi aika kauas rennosta lavakulttuurista.


      • Ainaopittavaa
        reilujarehellinen kirjoitti:

        Oman pään tuotoksia täällä kaikki kirjoittaa, -sinäkin.
        Milläs tasolla sinä itse olet (tai kuvittelet olevasi)

        Yhtäänkukaan tässäkään ketjussa ei ole kieltännyt kehittymästä. Sitä voi tehdä itsekukin niin paljon kuin haluaa. millä elämänaluueella tahansa .
        Suosittelen sinullekin.

        Ainoastaan törkeyksistä tanssin aikana on ollut puhetta - jotkut kun pitävät niitä huonona käytöksenä.
        Kehittyä voi myös käytökseltään - oli osaamistaso sitten omassa päässä mikä tahansa.

        Jotkut tämän oppivat jo lapsena.

        En kehu taitojani kuten esim. jotkut naiset avoimesti täällä ja jopa lavoilla ennen tanssia (aika usein iäkkäämpien ikäluokkien edustajia). En enää näitä puheita ota vakavasti, koska usein näidenkin naisten kanssa tanssi epäonnistuu. En siis selvästi osaa, aina, sen rehellisesti tunnustan, vaikka useimmista lajeista olen käynyt kymmeniä tunteja jatkotason kursseja. Tiedän vain, että joidenkin naisten kanssa tanssi sujuu ongelmitta viennin mukaisesti ja nautin siitä, ilmeistä ja kommenteista päätellen myös vietävä. Väkisin en vie, jos ei onnistu. Tuntemattomien vähemmän tanssillisilta näyttävien hakijoiden kanssa aloitan suosiolla kansanfoksilla, ellei ole valssia.

        Aina ei ole kyse törkeydestä, jotkut vaan ilmeisesti kokevat tilanteen epämiellyttävänä, jos tanssi ei suju syystä tai toisesta ja moni hakee ensimmäiseksi syytä vastapuolesta. Tärkeällä sijalla lienee tanssista nauttiminen ja todennäköisimmin se toteutuu samalla tasolla ja tyylillä tanssivien kesken. Myös henkilökohtaisilla ominaisuuksilla (ikä, koko ym.) on merkitystä, samankaltaisuus näiltäkin osin tuottanee yleensä parhaan yhteisen onnistumisen. On ilmeinen riski hakea näkyvästi erilaistaan.

        Jos jonkun tanssityyli tai -asento tuntuu oudolta tai saatujen oppien vastaiselta, siihen suuntaan en mielellään lähde taitoja kehittämään.


      • molmminpäini

        Kaikki kai niitä kiusallisia tanssitilanteita ovat kokeneet - ja siitä syystä ihan ymmarrettävästi niitä halutaan välttää.

        Vaan kun oikeastaan muuta keinoa ei tähän ole kuin jättäytyä hakuriveistä pois . Oli sitten mies tai nainen.
        Näinhän monet kokeneet lavakävijät tekevätkin , Tanssiseuraa löytyy muutenkin ,kun tuttuja on tullut vuosien saatossa useita eri puolilla maata.

        Ristiriitainen tilanne -jos on haettavana hakurivissä .mutta ei halua kaikkien hakevan -vain tiettyjen .

        Siksi tuntemattomia vältellään -monesti aivan turhaan.kun eihän ulkonäöstä tanssitaitoa juuri voi päätellä. ,eikä sitä miten tanssi juuri tämän henkilön kanssa sujuu.
        Tästä syystä monet uudet tuttavuudet jäävät solmimatta ,, ja monet (etenkin naiset) hakematta -aivan turhaan.

        Ei sitä itseään (eikä muita) kannata loputtomiin kiusata . jos ei jonkun kanssa kertakaikkiaan suju - eikä se siitä paremmaksi muutu ,niin ei kannata yrittää väkisin vääntää .
        Törkeydet kuitenkin kannattaa jättää sanomatta.
        ,, vaan joskus voisi ehkä vähän höllentää pipon kuminauhaa- ja antaa uusille tanssituttavuuksille mahdollisuus ilman ennakkoluuloja .,, niitähän meillä kaikilla riittää.

        Pitäisi muistaa että nykyisetkin tanssituttavuudet ovat alkaneet tuntemattomien kanssa - eikä silloinkaan välttämättä ihan heti ensi sekunnilla sujunut.


    • TanssimallaOppii

      Ei tanssikurseilla opita tanssimaan. Tanssikurssit vedetään sellaisella vauhdilla lajista toiseen, että vaikka kuinka vuodesta toiseen siellä juoksevat niin ei valmista tule. Paljon tanssikilometrejä ja luontaista kykyä tarvitaan, perusteet voi kursseilta saada.

    • Gdsjk

      Tanssikurssit on mummujen suosiossa.
      Pääsee tanssiin. Lavoilla eii enään flaksi käy.

      • NainenIsollaNllä

        Kyllä kai siellä vanhempia miehiäkin käy. Mummo höpinää vaan jatkuu, ilmeisesti vanheneminen ei kaikkia koske kun on vara mummotella. Naisia ollaan kaikki iästä huolimatta, mummoja vaan lapsenlapsillemme😊.


      • Tilastoista

        Miesten eliniän odote on alhaisempi kuin naisilla. Siitäkin syystä kypsään ikän ehtineitä miehiä lienee vähemmän myös tanssilavoilla.


      • vanhajanotkea

        Kypsään ikään ehtineitä miehiä kyllä pyörii lavoilla joitain - vaan selkeästi ovat nuorten naisten perään.

        Ehkä vielä haukkuvat oman ikäisiään naisia- ylipainoisia -tätejä -ja mummoja jne

        Takavuosina tälläkin palstalla oli eräs nyt jo harmaantunut herra joka sitä harrasti.

        Lienee melkoisen yksinäinen tyyppi nykyään,,,jostain syystä,,,


      • Kevyttäkevyelle
        vanhajanotkea kirjoitti:

        Kypsään ikään ehtineitä miehiä kyllä pyörii lavoilla joitain - vaan selkeästi ovat nuorten naisten perään.

        Ehkä vielä haukkuvat oman ikäisiään naisia- ylipainoisia -tätejä -ja mummoja jne

        Takavuosina tälläkin palstalla oli eräs nyt jo harmaantunut herra joka sitä harrasti.

        Lienee melkoisen yksinäinen tyyppi nykyään,,,jostain syystä,,,

        En tykkää ylipainoisista (=itseä painavammista) naisista. Onko tämä haukkumista, mielestäni vain pelkkä fakta. Tykkäämättömyys on makuasia, ei haukkumista.


      • pyöreätaihoikka

        Eihän se mitään haukkumista ole jos et mitää halveeraavia nimityksiä käytä.

        Tuossa edellä viitattiin erääseen lavoilta tuttuun herrasmieheen joka täällä vuosia sitten kirjoitteli halveksivaan sävyyn ylipainoisista ja yli 50vee naisista.

        Itse oli tuohon aikaankin jo reilusti yli normi-eläkeiän ,, on tainnut monelle jäädä mieleen nämä kommentit kun vielä vuosien jälkeen joku niitä muistelee

        Itse olen n70kg mies,, ja huomannut että 10-15kg painavampi nainen voi olla hyvinkin keveämpi tanssittaa kuin hoikempi ,,
        joillekin tanssi on luontaisesti helppoa ,eikä siihen ainakaan lievä ylipaino vaikuta.


      • Tympii-itserakkaatpellet
        Kevyttäkevyelle kirjoitti:

        En tykkää ylipainoisista (=itseä painavammista) naisista. Onko tämä haukkumista, mielestäni vain pelkkä fakta. Tykkäämättömyys on makuasia, ei haukkumista.

        Monesti se ylipainoinen on parempi tanssimaan ja ketterämpi kuin tönkköjalkainen luiseva "salli"


      • ItsePelletön
        Tympii-itserakkaatpellet kirjoitti:

        Monesti se ylipainoinen on parempi tanssimaan ja ketterämpi kuin tönkköjalkainen luiseva "salli"

        Varmaan totta, mutta ei tanssitaito ole kaikille ainut tai ratkaisevin hakuperuste. Jos jostain syystä ei kemia sytytä, siinä ei tanssitaito paljoa auta.


    • Teetooonii

      Hän oli try humppis Asikkalan gingi. Saldo oooooo/oooo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe