Hyvä käyttis, areena ja muut näkyy?

hyväkäyttislöytö

Mikä käyttis toimisi hyvin kun tarkoitus on katsella netistä kaikkea videokamaa, juutuupi,areena,katsomo ja kaikki muukin näkyis ilman suuritöisiä asennuksia ja lisäohjelmia. Kyseeseen tulisi vain maksuttomat käyttikset, joku linux tai muu. Nyt koneessa on ChromiumOS, mutta se saa lähteä.

28

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • tuputa_niitä_muille

        Ei kannata ainakaan valmiiksi peräreikäisiä minttejä asennella... Ubuntu on turvallinen, turvallisiin.


      • How-To-Puhuu-asiaa
        tuputa_niitä_muille kirjoitti:

        Ei kannata ainakaan valmiiksi peräreikäisiä minttejä asennella... Ubuntu on turvallinen, turvallisiin.

        Upuilla ei tee hevonpaskaa


    • Ubuntu 16.04 LTS tai Debian 9.

      Syynä se että Katsomo tarvitsee Chrome selaimen ja näihin se on asennettavissa parilla klikkauksella.

      • Mieti.Matti.sitä

        "MTV Katsomon sisällöt ovat siirtyneet kirjautumisen taakse. Kaikki sisällöt ovat jatkossakin ilmaisia. "

        Saavat pitää ne sisältönsä ihan vapaasti.
        Vielä nuo edellisellä kerralla joskus näkyivät FF:lläkin


      • Tuossa onkin sitten yksi hyvä syy olla asentamatta Debian 9 Linuxsia. Kaikissa muissa jakeluissa katsomo näkyy ihan hyvin Firefox, Chrome ja Opera selaimillakin ja luultavasti myös muillakin.


      • How-To kirjoitti:

        Tuossa onkin sitten yksi hyvä syy olla asentamatta Debian 9 Linuxsia. Kaikissa muissa jakeluissa katsomo näkyy ihan hyvin Firefox, Chrome ja Opera selaimillakin ja luultavasti myös muillakin.

        Älä puhu paskaa. Jos Katsomo on alkanut toimia Firefoxilla, se toimii tietysti myös Debianissa.

        Aiemmin Katsomo on toiminut vain Chromella ja Internet Explorer Silverlight ja Safari Silverlight -yhdistelmillä.

        Yle Areenassa osa videoista käyttää Flash Playeriä, ja Flash Player taas ei sovellu Operaan. Sen toimivuutta ei oikein testata sen kanssa.


      • M-Kar kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Jos Katsomo on alkanut toimia Firefoxilla, se toimii tietysti myös Debianissa.

        Aiemmin Katsomo on toiminut vain Chromella ja Internet Explorer Silverlight ja Safari Silverlight -yhdistelmillä.

        Yle Areenassa osa videoista käyttää Flash Playeriä, ja Flash Player taas ei sovellu Operaan. Sen toimivuutta ei oikein testata sen kanssa.

        Jo minä epäilinkin sinun asiantuntemustasi kun sanoit ettei toimi Ubuntu 16.04 LTS jakelussa, tuosta Debian härpäkkeestä en ollut varma kun siinä on aina ollut niitä toimii ei toimi juttuja.

        Vaikuttaa siltä että sinä puhut mitä sylki suuhun tuo, ottamatta millään tavalla selvää asioista. Kuvittelet ja luulet jonkin toimivan mutta et testaa sitä, ja kuitenkin julistat sen mikä sinun kuvioihisi paremmin sopii.

        Sitten kun joku osoittaa antamasi tiedon vääräksi tai harhaan johtavaksi, pyörittelet asiaa kuin puolukkaa pillussa, ettei kukaan vaan tajuaisi sinun väärää tietoa jakavan.


      • mattikattikarvajalka
        How-To kirjoitti:

        Jo minä epäilinkin sinun asiantuntemustasi kun sanoit ettei toimi Ubuntu 16.04 LTS jakelussa, tuosta Debian härpäkkeestä en ollut varma kun siinä on aina ollut niitä toimii ei toimi juttuja.

        Vaikuttaa siltä että sinä puhut mitä sylki suuhun tuo, ottamatta millään tavalla selvää asioista. Kuvittelet ja luulet jonkin toimivan mutta et testaa sitä, ja kuitenkin julistat sen mikä sinun kuvioihisi paremmin sopii.

        Sitten kun joku osoittaa antamasi tiedon vääräksi tai harhaan johtavaksi, pyörittelet asiaa kuin puolukkaa pillussa, ettei kukaan vaan tajuaisi sinun väärää tietoa jakavan.

        Matin kokemus rajoittuu noihin mainostamiinsa, kaikki muu on Mutua isolla äMällä.


      • How-To kirjoitti:

        Jo minä epäilinkin sinun asiantuntemustasi kun sanoit ettei toimi Ubuntu 16.04 LTS jakelussa, tuosta Debian härpäkkeestä en ollut varma kun siinä on aina ollut niitä toimii ei toimi juttuja.

        Vaikuttaa siltä että sinä puhut mitä sylki suuhun tuo, ottamatta millään tavalla selvää asioista. Kuvittelet ja luulet jonkin toimivan mutta et testaa sitä, ja kuitenkin julistat sen mikä sinun kuvioihisi paremmin sopii.

        Sitten kun joku osoittaa antamasi tiedon vääräksi tai harhaan johtavaksi, pyörittelet asiaa kuin puolukkaa pillussa, ettei kukaan vaan tajuaisi sinun väärää tietoa jakavan.

        "Jo minä epäilinkin sinun asiantuntemustasi kun sanoit ettei toimi Ubuntu 16.04 LTS jakelussa,"

        Kyllä Ubuntussa on toiminut hyvin videot. En ole missään sanonut etteikö muka toimisi.

        "tuosta Debian härpäkkeestä en ollut varma kun siinä on aina ollut niitä toimii ei toimi juttuja."

        Ei pidä paikkaansa. Hyvin siinä on toiminut ennenkin.

        "Vaikuttaa siltä että sinä puhut mitä sylki suuhun tuo, ottamatta millään tavalla selvää asioista."

        Tietysti otan selvää asioista. Kyllä tuo oli testattu, että ensiksi MTV toimi Silverlightilla ja sitten tekivät HTML5 soittimen lisäksi mikä toimi vain Chromella. Sitten jos se on yks kaks alkanut toimimaan myös Firefoxilla, se tarkoittaa sitä että ovat laajentaneet tukea siihenkin ja Chromea ei välttämättä tarvitse asentaa.

        Itse nyt puhut ottamatta selvää asioista kun väität, että Debianilla ei muka toimisi.

        Sen sijaan Iltasanomien videot siirtyivät äsken HTML5 videoiksi ja niissä jotain sössivät sillä ei toiminut Firefoxilla pari viikkoa sitten ainakaan toistaiseksi. Toisaalta eipä kysyjä kysynyt sitä.

        "Kuvittelet ja luulet jonkin toimivan mutta et testaa sitä, ja kuitenkin julistat sen mikä sinun kuvioihisi paremmin sopii."

        Olen testannut Katsomon, Areenan ja Youtuben toimivaksi Chromella. Chromesta on ladattavissa identtinen versio Ubuntu LTS:n ja Debianiin.

        "Sitten kun joku osoittaa antamasi tiedon vääräksi tai harhaan johtavaksi, pyörittelet asiaa kuin puolukkaa pillussa, ettei kukaan vaan tajuaisi sinun väärää tietoa jakavan."

        Missä olen muka jakanut väärää tietoa? Todista.


      • mattikattikarvajalka kirjoitti:

        Matin kokemus rajoittuu noihin mainostamiinsa, kaikki muu on Mutua isolla äMällä.

        Rajaan käyttöni tarkoituksella vain sellaisiin järjestelmiin jotka toimivat varmasti. Viritelmät jotka toimivat yksittäisen harrastajan mielenkiinnon mukaan ovat yhdentekeviä. Sellaisista ei voi luvata mitään.

        Miten sitä semmoisista lupaisi mitään joilla ei ole riittävää tukiorganisaatiota että lupaukset voisi pitää?


      • Semmoinen lisätarkennus, että asenna 64-bittinen käyttöjärjestelmä. Chrome näkyy olevan enää 64-bittisenä.


      • tyujrtujrj
        M-Kar kirjoitti:

        "Jo minä epäilinkin sinun asiantuntemustasi kun sanoit ettei toimi Ubuntu 16.04 LTS jakelussa,"

        Kyllä Ubuntussa on toiminut hyvin videot. En ole missään sanonut etteikö muka toimisi.

        "tuosta Debian härpäkkeestä en ollut varma kun siinä on aina ollut niitä toimii ei toimi juttuja."

        Ei pidä paikkaansa. Hyvin siinä on toiminut ennenkin.

        "Vaikuttaa siltä että sinä puhut mitä sylki suuhun tuo, ottamatta millään tavalla selvää asioista."

        Tietysti otan selvää asioista. Kyllä tuo oli testattu, että ensiksi MTV toimi Silverlightilla ja sitten tekivät HTML5 soittimen lisäksi mikä toimi vain Chromella. Sitten jos se on yks kaks alkanut toimimaan myös Firefoxilla, se tarkoittaa sitä että ovat laajentaneet tukea siihenkin ja Chromea ei välttämättä tarvitse asentaa.

        Itse nyt puhut ottamatta selvää asioista kun väität, että Debianilla ei muka toimisi.

        Sen sijaan Iltasanomien videot siirtyivät äsken HTML5 videoiksi ja niissä jotain sössivät sillä ei toiminut Firefoxilla pari viikkoa sitten ainakaan toistaiseksi. Toisaalta eipä kysyjä kysynyt sitä.

        "Kuvittelet ja luulet jonkin toimivan mutta et testaa sitä, ja kuitenkin julistat sen mikä sinun kuvioihisi paremmin sopii."

        Olen testannut Katsomon, Areenan ja Youtuben toimivaksi Chromella. Chromesta on ladattavissa identtinen versio Ubuntu LTS:n ja Debianiin.

        "Sitten kun joku osoittaa antamasi tiedon vääräksi tai harhaan johtavaksi, pyörittelet asiaa kuin puolukkaa pillussa, ettei kukaan vaan tajuaisi sinun väärää tietoa jakavan."

        Missä olen muka jakanut väärää tietoa? Todista.

        H. C. Andersen Tanskan suuri satusetä, Andersenin kirjoittamien tarinoiden ja satujen joukossa ovat sellaiset, kuolemattomat mestariteokset, kuin Ruma ankanpoikanen.


      • tyujrtujrj kirjoitti:

        H. C. Andersen Tanskan suuri satusetä, Andersenin kirjoittamien tarinoiden ja satujen joukossa ovat sellaiset, kuolemattomat mestariteokset, kuin Ruma ankanpoikanen.

        Havaintojen perusteella voidaan siis päätellä, että puhuin totta.


      • ftuyjkfyurf6k
        M-Kar kirjoitti:

        Havaintojen perusteella voidaan siis päätellä, että puhuin totta.

        Havaintojen mukaan, kirjoituksiasi ei saisi edes julkaista.


      • ftuyjkfyurf6k kirjoitti:

        Havaintojen mukaan, kirjoituksiasi ei saisi edes julkaista.

        Näytä se havainto.


      • yuikt78ot6ol
        M-Kar kirjoitti:

        Havaintojen perusteella voidaan siis päätellä, että puhuin totta.

        Kun minulla havaittiin 7 vuotta sitten syöpä peräsuolessa niin olihan se yllätys ja ikävä sellainen mutta olin jo aikasemmassa elämässäni ohjelmoitunut siten, että keskityn niihin asioihin joihin voin vaikuttaa. Omien vaikutusmahdollisuuksien ulottumattomien kanssa ei kannata puristella kiveksiään.

        Eli lyhyesti, olet valinnut väärän palstan, koita hakea joku kirjallisuuteen liittyvä sivusto.


      • yuikt78ot6ol kirjoitti:

        Kun minulla havaittiin 7 vuotta sitten syöpä peräsuolessa niin olihan se yllätys ja ikävä sellainen mutta olin jo aikasemmassa elämässäni ohjelmoitunut siten, että keskityn niihin asioihin joihin voin vaikuttaa. Omien vaikutusmahdollisuuksien ulottumattomien kanssa ei kannata puristella kiveksiään.

        Eli lyhyesti, olet valinnut väärän palstan, koita hakea joku kirjallisuuteen liittyvä sivusto.

        Kirjallisuuspalsta ei liity mitenkään tietotekniikan ohjeistamiseen. Huomioi, että minä olen tässä ketjussa ainoa joka on perusteluiden kanssa ohjeistanut aloitusviestin kirjoittanutta. Muilta ei nähtävästi onnistu.


      • rfyeyheuyh6
        M-Kar kirjoitti:

        Kirjallisuuspalsta ei liity mitenkään tietotekniikan ohjeistamiseen. Huomioi, että minä olen tässä ketjussa ainoa joka on perusteluiden kanssa ohjeistanut aloitusviestin kirjoittanutta. Muilta ei nähtävästi onnistu.

        Nimen omaan olen sen huomioinut, ja siksipä tuo satukirjallisuuden henkilö mieleen tulikin.


      • rfyeyheuyh6 kirjoitti:

        Nimen omaan olen sen huomioinut, ja siksipä tuo satukirjallisuuden henkilö mieleen tulikin.

        Pitäisiköhän sinun sitten lukea satukirjojen sijasta tieteellisiä tutkimuksia niin ymmärtäisit tosiasioiden päälle jotain kuten minä.

        Tässä näemmä on sitä eroa, hölmöläiset uskovat satuihin ja minä keskityn tosiasioihin.


      • e6ur57uuuui
        M-Kar kirjoitti:

        Pitäisiköhän sinun sitten lukea satukirjojen sijasta tieteellisiä tutkimuksia niin ymmärtäisit tosiasioiden päälle jotain kuten minä.

        Tässä näemmä on sitä eroa, hölmöläiset uskovat satuihin ja minä keskityn tosiasioihin.

        MINULLA EI RIITÄ AIKAA ENEMPÄÄ NÄIHIN SINUN TOSIASIOIHIN.


      • e6ur57uuuui kirjoitti:

        MINULLA EI RIITÄ AIKAA ENEMPÄÄ NÄIHIN SINUN TOSIASIOIHIN.

        Siis minä annoin suoran vastauksen millä ongelma ratkeaa. Ihan itse sitten aloit jänkkäämään ja puhumaan saduista.

        Säätäisit aikaa kun tekisit kuten kokeneemmat neuvovat.


      • kivalukeakokeneidenint
        M-Kar kirjoitti:

        Siis minä annoin suoran vastauksen millä ongelma ratkeaa. Ihan itse sitten aloit jänkkäämään ja puhumaan saduista.

        Säätäisit aikaa kun tekisit kuten kokeneemmat neuvovat.

        "Säätäisit aikaa kun tekisit kuten kokeneemmat neuvovat."
        Ai säätää vai säästää? :)


      • kivalukeakokeneidenint
        M-Kar kirjoitti:

        Siis minä annoin suoran vastauksen millä ongelma ratkeaa. Ihan itse sitten aloit jänkkäämään ja puhumaan saduista.

        Säätäisit aikaa kun tekisit kuten kokeneemmat neuvovat.

        Mitä sinulle nyt taas pitää todistaa, koita nyt uskoa, älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.


      • näintäällämitessiellä
        M-Kar kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Jos Katsomo on alkanut toimia Firefoxilla, se toimii tietysti myös Debianissa.

        Aiemmin Katsomo on toiminut vain Chromella ja Internet Explorer Silverlight ja Safari Silverlight -yhdistelmillä.

        Yle Areenassa osa videoista käyttää Flash Playeriä, ja Flash Player taas ei sovellu Operaan. Sen toimivuutta ei oikein testata sen kanssa.

        "Yle Areenassa osa videoista käyttää Flash Playeriä, ja Flash Player taas ei sovellu Operaan. Sen toimivuutta ei oikein testata sen kanssa."

        Itse käytän Yle Areenan katsomiseen Ubuntussa juurikin Opera-selainta. Itse asiassa olen omistanut Operan kokonaan Areenan ja Ruudun katsomiseen. Mitään muuta en tee Operalla, enkä katso muilla selaimilla Areenaa enkä Ruutua.

        Operassa toimii Flash erinomaisesti kun asentaa Pepperflashin.


    • sovellus-

      Noille pitäis löytyä omat sovellukset.

      • onkomeilläpulma

        löytyykö vai eikö löydy...


      • onkomeilläpulma kirjoitti:

        löytyykö vai eikö löydy...

        Chromessa kun lisäät sen Yle Areenan tai Katsomon kirjanmerkkeihin, ja siitä liität sen siihen Chromen sovellusnäkymään, voit hiiren oikealla napilla valita "käynnistä ikkunassa" ja tehdä sovellukselle pikakuvakkeen. Useinkaan ei tarvitse ladata mitään erillistä sovellusta mutta joistakin sovelluksista on ladattavissa versioita Chromen web storesta jos käyttää Chromea. Voi olla ladattavissa sovelluksen kotisivulla tai voi olla ladattavissa Ubuntun sovellusvalikoimasta.

        Muistaakseni Katsomolle ja Areenalle ei ole sovelluksia ladattavana, että niille tekee pikakuvakkeet. Youtubelle löytyy sovellus Chrome Web storesta.

        Tämä siis niin, että käytät Chromea mutta Katsomo kun kuulemma toimii jo ilman sitä niin ei sitten vältsisti tarvitse tuota mihinkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe