Hikoileva alapää...

hävettää...

Olen viime aikoina huomannut alapääni hikoilevan ERITTÄIN paljon ja haju on sen mukainen, eikä nihkeä tunne pikkuhousuissa ole erityisen mukava. En käytä pikkuhousunsuojia, enkä muita kuin puuvillaisia pikkuhousuja ja nyt olen myös alkanut nukkua ilman alkkareita, "tuulettamis"tarkoituksessa.
Voiko extra-hikoilu johtua jostain tulehduksesta tms. (muuten en hikoile erityisen voimakkaasti)? Ja mitä ihmettä voin tehdä saadakseni kuivemman olon?

27

24523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissu

      Mulla on sama juttu! En oo vielä kokeillu, mut kaveri ehdotti mulle talkkia.Kai sitä voi tonne alapäähän heittää, mä kun hikoilen lähinnä nivusista. Kumma juttu...Ei se kai mikään tulehdus voi olla,eri ihmiset vaan hikoilee eri paikoista.Mulle kyllä riittäs ihan kainalohiki. :)

      • Anonyymi

        Tissihiki kans kamalaa, haisee yhtäpahalle kuin intiimialueen nivusen ja ylipainoisella vatsamakkaran alla oleva iho.


    • Kolli

      Eikö tuon luulisi houkuttelevan kiimaisia kolleja ympärillesi? Eikö sen (pimpan hajun) alkuperäinen tarkoitus olekin juuri tuo?

    • yksin

      Itse parikymmpisenä olin sitä mieltä että yli 45-naisilla on oma "ominaishajunsa" Moni iäkkäämpi olikin sitä mieltä että se dödö kuuluu laittaa sinne helman alle eikä kainaloon. Saman ilmiön sain sitten itsekin kokea kun alkoi hikoilla enemmän alapäästä. Haju pysyy melko hyvin kurissa kun käyttää ravintona joguja ym joissa on maitohappobakteereita. Pikkuhousunsuojat on ikäviä koska niissä on muovi. Kaipaisin pikkuhousunsuojaa jossa olisi "kosteudenkerääjä" mutta ei muovia.

      • Minttu

        "Kaipaisin pikkuhousunsuojaa jossa olisi "kosteudenkerääjä" mutta ei muovia."


        Kestositeistä löytyy ihan kosteussuojattomiakin malleja, mutta jo tavallisetkin kestositeet on paljon hengittävämpiä ja mukavampia kuin kertakäyttöiset. Kuukuppikunnan sivuille kohtaan 'Muut kestosuojat' on kerätty ainakin suurin osa suomalaisista kestosidevalmistajista ja -jälleenmyyjistä:


        http://kuukuppikunta.net/


      • Anonyymi
        Minttu kirjoitti:

        "Kaipaisin pikkuhousunsuojaa jossa olisi "kosteudenkerääjä" mutta ei muovia."


        Kestositeistä löytyy ihan kosteussuojattomiakin malleja, mutta jo tavallisetkin kestositeet on paljon hengittävämpiä ja mukavampia kuin kertakäyttöiset. Kuukuppikunnan sivuille kohtaan 'Muut kestosuojat' on kerätty ainakin suurin osa suomalaisista kestosidevalmistajista ja -jälleenmyyjistä:


        http://kuukuppikunta.net/

        Kannakko nää sitten niitä haisevia kestositeitä laukussa mukana koko päivän ja jos pittää toiletissa käyvä päivän aikana ja entäs sitten kun oot jossain asioilla kaupungilla ja etit jottain määrätttyä käsveskasta kaikessa kiireen keskellä ja tyhjennät veskan siihen esim. kaupan kassalle niin vähänkö hävettäisi ainakin minnuu ittiä.


    • meikällä

      taidan myös jännittää paljon ja silloin alapääkin "hikoilee" ja eihän se kiva oo haista "pissalla ja siltä" , mutta minkäs teet?
      olen pessyt usein ja käytän puuvilla alusvaatteita ja vaikka mitä konsteja, mutta...pitäiskö sitä vauvatalkkia kokeilla?
      sitä ainakin laitan jalkoihin ennen sukkia, kun nekin tuppaa kostumaan ja se on kyllä jalkoihin tehonnut!

      • Anonyymi

        Paa sitä dödöä mieluummin varpaisiin ja talkkia sinne haaruksien nivusiin.


    • ennen

      Minunkin alapääni on kova hikoamaan ja se hävetti, jos jossain istui ja sattui jalat menemään erilleen, niin kyllä nousi jalkovälistä tympeä löyhkä. Joka aamu kuitenkin kävin pesulla, mutta sillä ei tuntunut olevan vaikutusta.
      Aloin sitten käyttää pikkuhousunsuojia ja vaivani loppui siihen. Ennen jopa päällyshousujen haarat haisivat jo yhden päivän käytön jälkeen, mutta nyt ne ovat hajuttomat ja raikkaat. Oma aikansa meni, ennen kuin löysin minulle sopivan pikkuhousunsuojan, niitä halpoja ei kannata ostaa, vaan siinäkin tuotteessa pätee vanha hinta-laatusuhde hyvin.
      Joskus jos meno on kiireistä ja vaikka aivastaessa sattuu pikku lirahdus pääsemään pöksyyn, vaihdan pikkuhousunsuojan ja taas on raikas olo. Kokeile sinäkin.

      • vaan hikeä!

        Jos ymmärsin alkuperäisen viestin oikein, hän ei puhunut virtsankarkailusta vaan ihan oikeasta hikoilusta. Minullakin reisitaipeet hikoavat herkästi ja kesäisin saattaa tuoliin jäädä ihan märkä läntti kun lähden liikkeelle. Tämä on varmaan taas joku fiksu jäänne luolamiesajoilta, jolloin hajut (tai siis feromonit tms.) on houkutelleet kumppania.

        Todella ärsyttävä vaiva, jolle ei kai voi oikein mitään tehdäkään. Joskus olen laittanut apteekin antiperspirantteja, mutta niitäkään ei varmaan tuolle alueelle saisi laittaa, kun limakalvot on niin lähellä. No, keinokuituisia housuja ainakin kannattaa välttää, nehän hiostavat herkemmin. Ja jos joku välttämättä haluaa käyttää pikkuhousunsuojia, niin kannattaa valita kestositeet, ettei ainakaan niiden takia tule sitten vielä hiivakin...


      • Anonyymi

        Kait se haju tarttuu kaikkiin housuihin eikä pelkästää alkkareihin. Puen joka päivä puhtaat pitkät housut myös kun en saata olla edellisen päivän pöksyillä.kotia ku tuun vaihan heti kotihousut jalkaan.


      • Anonyymi

        Mikä on paras pikkuhoususuoja?


      • Anonyymi
        vaan hikeä! kirjoitti:

        Jos ymmärsin alkuperäisen viestin oikein, hän ei puhunut virtsankarkailusta vaan ihan oikeasta hikoilusta. Minullakin reisitaipeet hikoavat herkästi ja kesäisin saattaa tuoliin jäädä ihan märkä läntti kun lähden liikkeelle. Tämä on varmaan taas joku fiksu jäänne luolamiesajoilta, jolloin hajut (tai siis feromonit tms.) on houkutelleet kumppania.

        Todella ärsyttävä vaiva, jolle ei kai voi oikein mitään tehdäkään. Joskus olen laittanut apteekin antiperspirantteja, mutta niitäkään ei varmaan tuolle alueelle saisi laittaa, kun limakalvot on niin lähellä. No, keinokuituisia housuja ainakin kannattaa välttää, nehän hiostavat herkemmin. Ja jos joku välttämättä haluaa käyttää pikkuhousunsuojia, niin kannattaa valita kestositeet, ettei ainakaan niiden takia tule sitten vielä hiivakin...

        Pittääpä pirruuttaan kokeilla ja jättäää tuuletusikkunalle käytettyjä pikkupöksyjä katotaan houkutteleeko haju ohikulkijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kait se haju tarttuu kaikkiin housuihin eikä pelkästää alkkareihin. Puen joka päivä puhtaat pitkät housut myös kun en saata olla edellisen päivän pöksyillä.kotia ku tuun vaihan heti kotihousut jalkaan.

        Sama täällä pitää olla monet farkut kun joka päivä on vaihettava just ton nivushikihajun takia housuja, enkä muutenkaan ole kotona samoilla housuilla kun käyn jossain muualla päivän aikana,


    • Lycraa jalkoväliin

      Ei se kyllä ihan niin mene, että keinokuituiset alushousut hiostaisivat enemmän. Suurin osa urheilutekstiileistäkin ovat nykypäivänä keinokuituja ja harvassa niistä enää pystyy itsensä märäksi hikoilemaan. Sen verran hyvin siirtävät koskeutta iholta pois. Itselläni on nimenomaan keinokuituiset Sloggin alushousut käytössä tähän samaiseen ongelmaan ja ne hengittävät kyllä paljon paremmin kuin puuvillaiset, jotka pysyvät märkinä koko päivän, jos hiestä kastuvat.

    • haisuliini1

      Mulla ei ole ikinä ennen hikoillut alapää, mutta tänä kesänä on ja haju on ihan järkyttävän pistävä! :S Ei mene kauaakaan, kun suihkun jälkeen tunkee pistävä haju nenään.. ilmeisesti haisee vain omaan nenään, poikaystävä ei ainakaan ole vielä asiasta huomauttanut. :D Apua olen löytänyt ihan normaalista talkista. Sivelen sillä nivuset, häpykummun ja uloimmat häpyhuulet. Luulen, että tällä on joku yhteys siihen, kun jouduin lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn, sillä aikaisemmin tätä hikoilu/haju ongelmaa ei ole ollut? Iho ja hiukset on alkaneet myös rasvoittua nopeammin, joten ehkä tuo pistävän hajuinen hikikin voisi liittyä oman hormonitoiminnan "heräilyyn"? Myös alapään karvoituksen pitäminen lyhyenä/brassivahaus vähentää ainakin itsellä hikoilua ja hajuja.

      • Anonyymi

        Totahan pitää kokeilla, talkki on tuttua.


    • womank

      Täytyy kokeilla karvojen ajoa. Mulla on tullut kauhee ongelma tästä hikoilusta. Luulin jo että tulee pissaa housuun huomaamatta mutta kyllä ihan hikoilua. Harrastan salilla käymistä ja ihan hirveen näköistä jos vaaleat trikoot haaroissa iso märkä kohta näyttää kun olisin pissannut housuun.

      • Anonyymi

        Just joo ei haarapala kastu vaan reunat.


    • fgfhjgfjghjghjghj

      Minulla alkoi varhain "vaihdevuosihikoilut" öisin ja menkkojen vaihteessa, vaikka kierto on lähes ok vielä. Joskus hikoilee pelkkä niska, joskus pelkkä maha (eli lähinnä siellä alapään suunnalla), joskus koko vartalo.

      Tehostaisin hygieniaa ja pöksyjen vaihtoa. Pikkuhousunsuojat ärsyttävät tarpeettomasti ihoa. Kannattaa sulkea pois myös tulehduksen mahdollisuus äkillisissä muutoksissa (esim. tippuri, klamydia). Ja onhan siellä monenlaista rauhasta, jotka voivat ärtyä. Voimakas haju ei mielestäni ole normaalia. Öisin nukun alasti ja usein olen kotialussassakin ilman pöksyjä, pelkässä paitulissa siis.

      • Anonyymi

        Kesällä kiva kulkee hame päällä kylillä iliman pöksyjä ja tuulluttaa mukavasti paikkoja .


    • Anonyymi

      Kommenttini on poistettu. Kerroin siinä että viestiketjun aloitus 16 v. sitten 4:25 on miehen kirjoittama.
      Se on periaatteessa todistettavissa oleva asia.

      Ap.näkyy jatkaneen omaa ketjuaan sen jälkeen kun oli pyytänyt ylläpidolta kommenttini poistumaan.
      Asiallista kritiikkiä ei pitäisi poistaa
      .tl.

    • Anonyymi

      Pillut haisee hielle ja kuselle.

    • Anonyymi

      Talkkia ei kannata alapäähän laittaa, sillä on todettu yhteys munasarjasyöpään. Ilmeisesti jotain hippusia kulkeutuu munanjohtimiin, josta sitten aiheutuu syöpää. Itse ajattelin kokeilla dödöä taipeisiin. Oliko jollain tehokkaita & hellävaraisia dödösuosituksia?

    • Anonyymi

      Evoluution selitys "Pidemmät karvat saavat hajun leviämään ympäristöön paremmin, koska hiki tarttuu niihin. Tämä houkuttelee vastakkaista sukupuolta" . Valitettavasti toisillla hikeä tulee sen verran paljon, että karvojen poisto on suositeltavaa.

    • Anonyymi

      Oon mies ja nivuset hikoilee, lihoin q6 kg kun lopetin röökin kiskonnan.

      Oisko ihraa, läskiä ja ilma ei kierrä. Pitkät kalsarit on haaroista auki.

      Pesu , talkki ja voide ...

      On Juhannus ja mökillä oon.

      • Anonyymi

        Hehe


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      82
      3560
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3344
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3129
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1981
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1545
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1311
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1302
    Aihe