Jarrut

ville

Ei hirveästi kärryistä kokemusta, anteeksi tyhmyyteni!
Miten hlöautojen peräkärrien jarrujärjestelmä kokonaisuudessaan toimii. Ilmeisesti vetoaisassa on "tappi" joka jarrutettaessa painuu kuulaan ja toisessa päässä painaa jarru sylinteriä; tästä eteenpäin on ilmeisesti vastaava kuin itse autossa??? Entä miten on perruuttamisen laita, pitääkö koko jarrujärjestelmä kytkeä pois päältä kun perruuttelee?? Entäs mites jarrusovitukset katsastuksessa? miten jarrut koestetaan??
saako jarrullisen kärrin tehdä itse ja miten kärryjen kantavuus määritetään??

kiitoksia vastaajille

2

1411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein...

      ei siellä tosin mitään tappia ole vaan koko vetopää liikkuu suhteessa kärryn aisaan ja vetää jarruja kiinni kuten käsijarrua autossa (nestejarrujakin taitaa olla). peruutukselle on systeemi joka ottaa jarrut pois pakittaessa, tunnet vain pienen nykäyksen. katsastus joka toinen vuosi, (koeistus taitaa jäädä yleensä tekemättä, pintapuolisesti katotaan ja parkkijarrulla koitetaan tehot).
      saa tehdä itse mut akseli ja vetopää täytyy olla tehdastekoisia ellet ole todellinen lujuuslaskudokumentointiguru. kantavuus menee siten että akselin kantavuudesta vähennetään kärryn omapaino.

    • pura vaunu

      Vanhasta asuntovaunusta saa helposti jarrullisen kärryn.Koppa pois laidat ja valot paikalleen.Kärryn kantavuus määräytyy vetopäästä ,eli sama kun asuntovaunun paperissa lukee,jos et vaihda vetopäätä.Tein justiin ja meni muutoskatsastuksesta läpi(28e)hintaa kärrylle 700e.ja tuli uudet c- renkaat.Katsastus ei muutako punnitus valojen tark.mittaus jarrut katsottiin vetämällä jarru kahvasta ja eteenpäin autolla...teen toistekkin kun leytyy hyvä huono kärry.Kaksi akselinen kafi on hyvä vaihtoehto.Korivikaisia leytyy ja sinkitty runko on kestävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe