Ilman reseptiä saatavat aknevoiteet.

Marja

Hei,
Voisitteko laittaa tänne kokemuksia ilman reseptiä apteekeista saatavista aknevoiteista. Auttoiko ja kuinka kauan kesti ennen kuin aine alkoi vaikuttaa? Entä kuivattivatko voiteet paljon ihoa?
Luin jostakin, että aknevoiteiden käytön aikana tulisi välttää auringonvaloa, sillä niiden yhteisvaikutus saattaa aiheuttaa jonkinlaisen yliherkkyysreaktion. Otitteko tämän huomioon?
Itselläni on melko lievä akne, mutta se todellakin häiritsee elämääni, koska joudun olemaan hirveän tarkka siitä, mitä syön ym. ettei akne pahenisi...
Lisäksi olen kyllästynyt joka aamu peittelemään finnejäni, olisi ihanaa vain voida mennä ulos tarvitsematta sen kummemmin meikata. Niin pitkälle en kuitenkaan ainakaan vielä ole valmis menemään, että menisin kosmetologille, mutta ajattelin että näistä ilman reseptiä saatavistakin lääkkeistä voisi olla apua.
Kiitos paljon jos vastaatte!!:)

Marja(18v.)

13

9011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elina

      Valitset ennemmin lääkkeet kuin ihon perusteellisen puhdistamisen?! Kosmentologille meno ei ole mitään extremeä, todellakaan. Itse asiassa varsin suositeltavaa käydä puhdistuttamassa akneiho kunnolla aika-ajoin, liasta ja bakteereistahan on kuitenkin kyse.Lääkäri olisi enemmänkin sitä pitkälle menemistä.
      Käy kyselemässä apteekista. Siellä osataan kyllä neuvoa oikeat voiteet. Riippuu aina henkilöstä miten vaikuttaa ja tuskin ne voiteet siellä myynnissä olisivat elleivät jotakuta ole auttaneet.
      Ennen lääkevoiteita voisit vielä kokeilla apteekissa tai luontaistuotekaupassa myytäviä puhdistusaineita ja kosteusvoiteita. Niistäkin jo saatta löytyä apu.

      • auttaa....

        kokeile myös sinkkikuuria,minulla on auttanut!


    • ohje

      Apteekista saa ilmareseptiä esim. Basiron nimistä voidetta, jota kannattaa laittaa akneiholle iltaisin. Iho on hyvä puhdistaa sitä ennen esim Wicnelact nimisellä liuoksella. Sitä saa myös apteekista ilman reseptiä. Rasvaisen ruuan sekä juustojen välttäminen voi myös helpottaa akneihottumaa. Jos akne on kovin vaikea, voi tehokkaan avun saada vain lääkärin määräämillä hoidoilla.

    • Tiina

      Moikka!

      Suosittelisin myos sinkkikuuria ja jos aknesi ei ihan kovin paha ole, niin esim. Vichyn NormaDerm voiteet ovat minua auttaneet. Niita saa apteekeista ainakin taalla Saksassa. Muistaakseni myos Neutrogenalla on jokin hyva tuotesarja myynnissa.

      Saksalainen ystavani sai laakarin maarayksesta AHA (happoja) sisaltavaa voidetta, jota han kayttaa aamuin illoin. Laakari oli todennut, etta ei kannata kayttaa antibiotteja sisaltavia kasvovoiteita vaan kehoitti kayttamaan AHA happoja sisaltavia voiteita (esim. Vichyn NormaDerm sisaltaa glycolic acid nimista happoa)

      Vinkkini on siis sinkkikuuri (60mg paivassa muutama viikko - ei jatkuvasti!) ja Vichy tai Neutrogenan AHA tuotteita.

      Tsemppia!

    • amy

      Yleistäen voi sanoa, että ne kaikki kuivattaa ihoa todella paljon. Kannattaa seurailla oman ihon kuivumista ja harventaa käyttöä, mikäli iho kuivaa liikaa. Ensin voidetta kannattaa laittaa puhdistetulle iholle muutaman tunnin ajaksi (3-4 tuntia) ja päivien kuluessa pidentää käyttöaikaa. Kun iho on tottunut voiteeseen, kannattaa sitä laittaa yön ajaksi.

      Itse tykkäsin eniten Wicne-voiteesta, joka ei ärsyttänyt ihoani niin paljon kuin Basiron (tai Brevoxyl). Kannattaa myös kokeilla muita Widmerin aknetuotteita, kuten Wicnelact-liuosta.

    • kahjopää

      heikunkei.

      suosittelen risiiniölhyä!!

      tosi paras. :)kokemusta 5vuotta.

      • kahjopää

        heikunkei.

        suosittelen risiiniöljyä! tosi paras. :)omaa kokemusta jo noin 5 vuotta. pullo apteekeista saatavilla, jossa maksaa noin 4 euroa (mielestäni ei liian kallis!!), ei tarvitse reseptiä ja yhdestä pullosta riittää noin kolmeenkymmeneen kertaan, ellei ole vallan suuri naama. omalla kohdalla aurinko ei ole pahentanut tai helpottanut ihon kuntoa. tuosta en siksi osaa kertoa.


      • Marja
        kahjopää kirjoitti:

        heikunkei.

        suosittelen risiiniöljyä! tosi paras. :)omaa kokemusta jo noin 5 vuotta. pullo apteekeista saatavilla, jossa maksaa noin 4 euroa (mielestäni ei liian kallis!!), ei tarvitse reseptiä ja yhdestä pullosta riittää noin kolmeenkymmeneen kertaan, ellei ole vallan suuri naama. omalla kohdalla aurinko ei ole pahentanut tai helpottanut ihon kuntoa. tuosta en siksi osaa kertoa.

        Kiitos paljon vastauksista!!:D Kysyisin vielä tuosta sinkkikuurista, että mistä sitä sinkkiä saa, apteekistako?


      • hanna
        Marja kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksista!!:D Kysyisin vielä tuosta sinkkikuurista, että mistä sitä sinkkiä saa, apteekistako?

        itse olen ostanut sinkkitabletteja luontaistuotekaupasta. kokeile vitabalans sinkkitabletteja, ovat lisäksi hyvän makuisia (mansikka-vadelma)!


      • hanna
        hanna kirjoitti:

        itse olen ostanut sinkkitabletteja luontaistuotekaupasta. kokeile vitabalans sinkkitabletteja, ovat lisäksi hyvän makuisia (mansikka-vadelma)!

        itse olen käyttänyt välillä basiron-geeliä apteekista. vain finnikohtiin, auttanut tosi hyvin. se tottakai kuivattaa vähän, mutta jos kosteuttaa hyvin niin eihän se sitten haittaa. itselläni on/oli lievä akne.


      • Marja
        hanna kirjoitti:

        itse olen käyttänyt välillä basiron-geeliä apteekista. vain finnikohtiin, auttanut tosi hyvin. se tottakai kuivattaa vähän, mutta jos kosteuttaa hyvin niin eihän se sitten haittaa. itselläni on/oli lievä akne.

        Ok, täytyypä heti maanantaina vierailla luontaistuotekaupassa ja apteekissa:) Toivottavasti pääsen vihdoinkin eroon aknestani!
        Kiitos vielä kerran avusta!


      • jamo666
        Marja kirjoitti:

        Ok, täytyypä heti maanantaina vierailla luontaistuotekaupassa ja apteekissa:) Toivottavasti pääsen vihdoinkin eroon aknestani!
        Kiitos vielä kerran avusta!

        suosittelisin suklaata ja meetvurstia.. itsellä ei kyllä toiminut odotetulla tavalla


    • paska

      mahdollisimma rasvanen meetfursti siivu auttaa varmasti!! (25v kokemusta)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe