Transit

wiqu

Vanhojen (88-93) Transitien tekniikan (moottori, voimansiirto, jne.) hyvät ja heikot kohdat?

10

3661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emppu

      Mikään muu pakettiauto ei oo niin huono lumessa/ jäällä kuin takaveto Transit, tasaisellakaan ei pääse mihinkään...

    • NJP

      ..vikoja nääs:
      kaikki missä lukee lucas: laturi, startti, ruiskupumppu

      kaikki lamput ja sähköt (kannat ja liitokset heikkoja/huonosti suunniteltuja)

      laatikko ei kestä jos se on sitä vanhempaa mallia, ei MT75 (88->

      perävälitys (laakerit, sitten kun aikansa ulvoo niin hampaat)

      takajarrut/käsijarru (huonosti suunniteltu)

      kytkin (ravistaa)

      kytkinvaijerin automaatti säätö (hajoaa vuorenvarmasti)

      takaluukku ja etuluukku lahoaa

      naftaputket vuotaa jos ne on niitä muovisia, ei kestä naftaa vaan kovettuu.

      talviominaisuudet: kiinni jäät tasaisellekin, punaisiin valoihin ei kannata talvella pysähtyä. muuten ajo-ominaisuudet on kuin ostoskärryssä, yhtään ei liukkaalla tiedä puskeeko vai yliohjaako seuraavassa mutkassa.

      sisämelu on ihan hirvee, kone on tosi karkea käyntinen ja äänekäs.

      hyvää: ainakaan mulla ei pohja ollu pehmeä, lyhytkin tiloiltaan parempi kuin hiace, yksinkertainen rakenteeltaan eli helppo korjata, osat edullisia (ei kaikki tietenkään), kone (lucasin pumppu poislukien) kestävän maineessa, eikä tarvii kesällä hehkutella.

      • NJP

        ..hyvää sarakkeeseen vielä:

        hankintahinta edullinen, samalla hinnalla saat 5 vuotta vanhemman, lahon ja loppunajetun hiacen.

        autossa tarkenee talvella, (esim. uudessa TDI vw:ssa ei tarkene jos ei ole tajunnut ostaa webastoa), lämpiääkin suht nopeasti..

        pitkänokkaisena ehkä hieman kolariturvallisempi kuin pystynokkaiset.

        huonoa sarakkeeseen: jos autossa ei ole ikkunoita, ei sieltä näe taakse/takaviistoon ollenkaan: peilit on nimittäin ihan perseestä

        tuulilasin pesuri on mahdoton säätää siten että se osuisi lasiin kunnolla.

        kaikissa autoissa on omat hyvät ja huonot puolensa, pitää vaan punnita onko merkitseekö ne hyvät enemmän kuin ne huonot. ja käytetty auto on aina yksilö, automerkkiä enemmän sen historia vaikuttaa sen tulevaisuuteen, itse ostin halvan pommin jossa oli sitten näköjään paljon laittoa..


    • ford

      juu...ainakin perästä meni poskilaakerit kun autolla oli ajettu 195 tkm. kyllähän tuon ikäisissä laittamista on mut jos osaa itse laittaa ja korjailla, niin ihan edulliset osat ja perustekniikaltaan yksinkertainen peli.
      onko muilla ollut ongelmia perän suhteen?

      • NJP

        tiedän itseni lisäksi 3 transitin omistajaa henk. koht. joista kahdella ollut useita transiteja:
        perä on tyyppivika, kaikilta on menny laakereita, jos ei korjaa ajoissa, niin välityskin murenee..


      • 1,8 CLX
        NJP kirjoitti:

        tiedän itseni lisäksi 3 transitin omistajaa henk. koht. joista kahdella ollut useita transiteja:
        perä on tyyppivika, kaikilta on menny laakereita, jos ei korjaa ajoissa, niin välityskin murenee..

        tuo perän laitto? paljonko työtä?


      • NJP
        1,8 CLX kirjoitti:

        tuo perän laitto? paljonko työtä?

        ..jotain 170-250e, jos sen teettää siinä vaiheessa kun välitys on vielä ehjä, eli ilmeisesti heti kun perä alkaa vähänkin ääntää. mutta jos väljät laakerit on päässy syömään välityksen sököksi, hinta pompsahtaa johonkin yli 500e luokkaan, en tiedä ihan tarkkaan, mutta välitys joka tapauksessa maksaa......

        ja laakeri rempan hinta on semmoinen jossa irroitat perän itse ja viet pajalle. itse laakeriremppaa ei ilmeisesti pysty itse tekemään, vaatii ilmeisesti jotain erikoistyökaluja ja muutenkin taitoa...

        tämmöistä olen kuullut, kertokaa toki muutkin kokemuksia ja hinta tietoja..

        en ole vielä itse teettänyt perä remonttia, mutta se on kyllä edessä..


      • ford
        NJP kirjoitti:

        ..jotain 170-250e, jos sen teettää siinä vaiheessa kun välitys on vielä ehjä, eli ilmeisesti heti kun perä alkaa vähänkin ääntää. mutta jos väljät laakerit on päässy syömään välityksen sököksi, hinta pompsahtaa johonkin yli 500e luokkaan, en tiedä ihan tarkkaan, mutta välitys joka tapauksessa maksaa......

        ja laakeri rempan hinta on semmoinen jossa irroitat perän itse ja viet pajalle. itse laakeriremppaa ei ilmeisesti pysty itse tekemään, vaatii ilmeisesti jotain erikoistyökaluja ja muutenkin taitoa...

        tämmöistä olen kuullut, kertokaa toki muutkin kokemuksia ja hinta tietoja..

        en ole vielä itse teettänyt perä remonttia, mutta se on kyllä edessä..

        perän poskilaakerit liikkuu siinä 40€ kahtapuolta kappale.

        melko yksinkertainen on transetin taka-akseli irroittaa, mutta poskilaakereiden, perän purkaminen yms. vaihto kannattaa jättää ammattimiehille jos ei ole aikasemmin purkanut.vaihtavat laakerit ihan kohtuuhintaan ja kiristävät laakerit oikeaan kireyteen, ettei perä ala "vonkumaan" tai jää laakerit liian löysälle....

        öljyä perään menee reilu 2,5 litraa.perästä kannattaa huomioida,onko siinä kitkalukko. jos on niin pitää laittaa eri öljy.

        onneksi tämä remontti ei maksanut sen enempää kun omalle työlle ei laske hintaa.korjaamolla vanhojen/ruosteisten autojen korjaaminen tulee kalliiksi. meinaa olla jokainen pultti/mutteri ruosteessa.


      • Kuljetusyrittäjä

        Yksinkertaisesti transit ei kestä ammattiajoa vuosikulut kuin isossa kuorma-autossa korkeapaine pumppu hajoaa 150tuhannen jälkeen suuttimet laturit starttimoottori jne....en edes jaksa luotella vikoja mitä on ollut tällä tällä hetkellä 3transiittia kaikissa samat sähkö viat mitkä vain jatkuu autot ei parane korjaamalla vaan hajoilee aina uudestaan painajainen koko transit seuraavat autot tulee oleen mitsuja


    • Voortimiehen poika

      taitaa olla kulutustavaraa. Pumppu pitää herkästi ääntä kuluneena.
      Hyvää on kolariturvallisuus. Faija latasi kaivurin perään ja nokattomassa autossa ei olisi selvitty pelkkillä mustelmilla ja lunastuksella!
      Ajo-ominaisuudet ovat hyvät kesäkelillä.
      Huomioitavaa on raidetankojen muistaakseni jotenkin prässätyt päät, jotka löystyvät ja saattavat jopa tipahtaa (?!) paikoiltaan, jolloin tapahtuu hirveitä. Vian tunnista ohjauksen löysyytenä ja hakemisena ajossa.
      Osta vaan, mutta se tuoreemmalla laatikolla varustettu. Uudemmat myös huomattavasti hiljaisempia (esim. 95-malli)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe