LSD

energygirl

Tällaisen asian perään vaan kirjottelin että jos täältä löytyisi sellaisia ihmisiä ketkä ovat käyttäneet/kokeilleet kyseistä ainetta niin kertoisi mulle kokemuksistaan...Kun on suunnitelmissa kokeilla sitä niin tahtoisin vähän tausta tietoja...Miltä tuntui, millasilla "matkoilla" tuli oltua ymm....
Ihan mitä tietoa vaan...Kiitokset jo etukäteen vastanneille!!

T:energygirl

65

3331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisa87

      ... lsd on ihan kivaa... jälkivaikutukset ei vaan niin kivoja... sitä on lennetty ja ajeltu taivaalla autolla... yms.... :)

    • huumetoon hemmo

      En ole itse kokeillut LSD:tä, enkä suosittelisi sinuakaan kokeilemaan sitä.

      Juttelin kerran baarissa yhden 30 vuoden takaisen hipin kanssa, joka kertoi LSD -kokemuksistaan. Hän oli nähnyt äänet väreinä, mutta tripin hintana oli ajautuminen sellaiseen elämään jota kukaan ei varmastikaan haluaisi. Velkoja, uhkailua, psyykenlääkekierre, mielisairaalareissuja, työttömyys, tärkeiden ihmissuhteiden menetys.. Siellä baarissakin hän istui yksin, vaikka oli ollut jo 15 vuotta "kuivilla". Suhteita on vaikea solmia kun on ikävä menneisyys. Sairaseläkkeellä taitaa mies olla ja olut maistuu.

      Hän ei ollut katkera, mutta ei onnellinenkaan. Sanoi tehneensä äärettömän typerän tempun. Ei syyttänyt pelkästään LSD:tä tilanteestaan, vaan myös hasista, joka oli kaiken pahan alku ja juuri.

      No, onhan niitä toisenlaisiakin tapauksia:

      Kotikaupungissani asuu samaa ikäluokkaa edustava mies, joka niin sanotusti "jäi tripille". Ilmeisesti samaa hippiporukkaa. Äitini (joka ei ole huumeiden kanssa missään tekemisissä) kertoi miehen olleen silloin nuorena hyvännäköinen, mutta vähän erikoinen. Oli kuljeskellut kitaran kanssa kaduilla paljain jaloin ja lauleskellut jeesuslauluja.

      Muualta sitten kuulin, että tämä kaveri oli jossain vaiheessa ottanut LSD:tä ja on edelleenkin sillä reissulla. Asustelee palvelutalossa (aina välillä käy visiitillä mielisairaalassa) ja kuvittelee, että päästä kasvaa antenni jonka avulla saa yhteyden avaruuteen. Sellainen 180cm/50kg parrakas kaveri, bootsit ja tiukat farkut jalassa, kävelee aina kuin unessa. Alueen lapset pelkää sitä, koska on niin hurja ilmestys. Ihan omissa maailmoissaan.

      Että sellainen veikeä aine on LSD. Minkä ihmeen takia sun pitäis sitä ottaa? Kun kaikki järjissään säilyneet kokeilleet katuu kokemuksiaan ja loput onkin sitten enemmän tai vähemmän seonneita (Timothy Leary ym.)

      • pöh

        ai mitä paskaa...'

        näytänkö minäkin sulle pari juoppoa tuolta katuojasta ja sanon miten viina vie siihen tilaan VÄISTÄMÄTTÄ.

        minäkin tunnen lsd:tä enemmän tai vähemmän kokeilleita ihmisiä eikä kellään ole ongelmia...

        sen sijaan alkoholin puolesta tunnen ihmisiä jotka OMASTA mielestään ovat "tavallisia" ihmisiä vaikka juoneet aivonsa jo vuosia sitten rappiolle.

        surullista.


      • huumeeton hemmo
        pöh kirjoitti:

        ai mitä paskaa...'

        näytänkö minäkin sulle pari juoppoa tuolta katuojasta ja sanon miten viina vie siihen tilaan VÄISTÄMÄTTÄ.

        minäkin tunnen lsd:tä enemmän tai vähemmän kokeilleita ihmisiä eikä kellään ole ongelmia...

        sen sijaan alkoholin puolesta tunnen ihmisiä jotka OMASTA mielestään ovat "tavallisia" ihmisiä vaikka juoneet aivonsa jo vuosia sitten rappiolle.

        surullista.

        Ottaen huomioon miten paljon ihmiset juovat viinaa ja miten vähän ottavat LSD:tä jälkimmäinen aiheuttaa mielestäni huomattavasti enemmän ongelmia yksilölle. Toki kumpikin on ihan samanlaista paskaa ja luokittelenkin alkoholin ja huumeet ihan samaan sarjaan keskenään toisin kuin monet tällä palstalla esiintyvät todelliset ja wannabe-huumehörhöt. Juon itsekin silloin tällöin ja välillä liikaakin, mutta en todellakaan tunne mitään ylpeyttä siitä enkä tuntisi myöskään huumekokeiluista. Enemmänkin juominen ja huumeiden käyttäminen on heikkoutta. LSD ei ole tie yhtään mihinkään suurempaan tajunnan asteeseen vaan ainoastaan aivotoiminnan sekoittava kemiallinen aine siinä missä esim. liima tai tinneri. Eri tavalla vain.

        Ennen kuin otan enemmän kantaa kirjoitukseesi, haluaisin tietää millainen on mielestäsi tavallinen ihminen ja millaisia taas nämä tuntemasi aivottomat alkoholistit?


      • pöh
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Ottaen huomioon miten paljon ihmiset juovat viinaa ja miten vähän ottavat LSD:tä jälkimmäinen aiheuttaa mielestäni huomattavasti enemmän ongelmia yksilölle. Toki kumpikin on ihan samanlaista paskaa ja luokittelenkin alkoholin ja huumeet ihan samaan sarjaan keskenään toisin kuin monet tällä palstalla esiintyvät todelliset ja wannabe-huumehörhöt. Juon itsekin silloin tällöin ja välillä liikaakin, mutta en todellakaan tunne mitään ylpeyttä siitä enkä tuntisi myöskään huumekokeiluista. Enemmänkin juominen ja huumeiden käyttäminen on heikkoutta. LSD ei ole tie yhtään mihinkään suurempaan tajunnan asteeseen vaan ainoastaan aivotoiminnan sekoittava kemiallinen aine siinä missä esim. liima tai tinneri. Eri tavalla vain.

        Ennen kuin otan enemmän kantaa kirjoitukseesi, haluaisin tietää millainen on mielestäsi tavallinen ihminen ja millaisia taas nämä tuntemasi aivottomat alkoholistit?

        Mistä sinä tiedät miten "vähän" ihmiset ottavat lsd:tä ja miten paljon viinaa?

        Sinä tiedät tasan tarkkaan sen mitä *haluat* uskoa...

        Jee kaveripiirissäsi juodaan viinaa enemmän kuin lsd:tä joten vedät siis johtopäätöksen että koko maailmassa on sama tilanne....

        Mistä lähtien maailma on pyörinyt sinun ympärilläsi?

        Alkoholi on monta kertaa vaarallisempi huume kuin lsd katsoi asiaa sitten miltä kantilta tahansa...kysy vaikka keneltä tahansa asiantuntevalta lääkäriltä...

        lsd ei tapa aivosoluja sitten ainuttakaan kun taas alkoholin päihdyttävä vaikutus suurelta osalta perustuu siihen...aivojen tuhoutumiseen...

        Maailmassa on satoja maita jossa alkoholi on laitonta jopa kuolematuomion uhalla että se siitä laillisuusskeidasta...

        jep, minustakin päihteiden ongelmakäyttö on heikkoutta, mutta kohtuukäyttö sen sijaan ei sitä ole...meillä saattaa olla siinä asiassa eri mielipide, joten hyväksykäämme se mukisematta.

        ai että SINÄ ihan luokittelet alkoholin ja hUUmeet samaan sarjaan...aivan, sillä ne ovat samaa sarjaa luokitellaanhan ne lääketieteellisestikin samaan sarjaan -->huumeet.

        ja alkoholihan taitaa olla se kaikista vaarallisin tunnettu huume.

        alkoholiakin pystyy käyttämään kohtuudella...miksi väität ettei muita, lievempia sitten pystyisi?
        vai väitätkö edes...yleensä nämä "vastustajat" näin väittävät.

        tavallinen ihminen on juuri sitä miten se kirjoitetaan käytti se sitten päihteitä tai ei, sillä ei ole mitään merkitystä.

        sitten ei ole tavallinen jos on luonut päihteistä itselleen ongelman --> ongelmakäyttäjä.


      • energygirl

        Sellasta sulle vaan että ei pitäisi olla sun asias vaikka joisin omaa kustani, jos sattumoisin osaat lukea niin pyysin apua niiltä ketkä ovat käyttäneet ja ymmärtävät edes jotain tästä maailmasta ja ylipäätänsä TÄSTÄ KYSEISESTÄ AINEESTA,JOTEN VASTASIT TURHAAN...Joten sulle vaan sellaisia terveisiä että mene takaisin sinne pikkuiseen pilvilinnaas missä äiti ja isi pitää susta hyvää huolta, eikä tarvitse murehtia mistään pahasta..!!

        Niin ja muuten...tiedätkö että maailmaan mahtuu paljon niitä ihmisiä ketkä tykkäävät höynäyttää niin "uskomattomilla" tarinoillaan sinun kaltaisia idiootteja jotka nielevät kaiken paskan mitä vaan syötetään..mieti sitä vaikka ennen kuin menet nukkumaan ruususänkyysi..


      • huumeeton hemmo
        pöh kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät miten "vähän" ihmiset ottavat lsd:tä ja miten paljon viinaa?

        Sinä tiedät tasan tarkkaan sen mitä *haluat* uskoa...

        Jee kaveripiirissäsi juodaan viinaa enemmän kuin lsd:tä joten vedät siis johtopäätöksen että koko maailmassa on sama tilanne....

        Mistä lähtien maailma on pyörinyt sinun ympärilläsi?

        Alkoholi on monta kertaa vaarallisempi huume kuin lsd katsoi asiaa sitten miltä kantilta tahansa...kysy vaikka keneltä tahansa asiantuntevalta lääkäriltä...

        lsd ei tapa aivosoluja sitten ainuttakaan kun taas alkoholin päihdyttävä vaikutus suurelta osalta perustuu siihen...aivojen tuhoutumiseen...

        Maailmassa on satoja maita jossa alkoholi on laitonta jopa kuolematuomion uhalla että se siitä laillisuusskeidasta...

        jep, minustakin päihteiden ongelmakäyttö on heikkoutta, mutta kohtuukäyttö sen sijaan ei sitä ole...meillä saattaa olla siinä asiassa eri mielipide, joten hyväksykäämme se mukisematta.

        ai että SINÄ ihan luokittelet alkoholin ja hUUmeet samaan sarjaan...aivan, sillä ne ovat samaa sarjaa luokitellaanhan ne lääketieteellisestikin samaan sarjaan -->huumeet.

        ja alkoholihan taitaa olla se kaikista vaarallisin tunnettu huume.

        alkoholiakin pystyy käyttämään kohtuudella...miksi väität ettei muita, lievempia sitten pystyisi?
        vai väitätkö edes...yleensä nämä "vastustajat" näin väittävät.

        tavallinen ihminen on juuri sitä miten se kirjoitetaan käytti se sitten päihteitä tai ei, sillä ei ole mitään merkitystä.

        sitten ei ole tavallinen jos on luonut päihteistä itselleen ongelman --> ongelmakäyttäjä.

        Enhän minä voi varmasti tietää, miten paljon ihmiset LSD:tä ottavat ja miten vähän viinaa. Myönnän sen. Ei ole todistusaineistoa kun tervettä järkeä ei kerran lasketa..

        Kai se jokaisella ihmisellä elämä perustuu enemmän tai vähemmän uskomuksiin, jota sitten pitää tietona. En ole valmis muuttamaan uskomustani kuin todella hyvien perustelujesi edessä.

        Kaveripiirissäni kukaan ei tosiaankaan ole LSD:tä kokeillut. Muita huumeita (valitettavasti) kylläkin, mutta onneksi se on tämän kyseisen henkilön osalta taaksejäänyttä elämää. Ainakin luulisin niin.

        Henkilökohtaisesti minulle ei olisi mikään ongelma jos alkoholi olisi Suomessakin laitonta. Kenties jopa helpotus. Olisipahan hyvä syy olla täysin raitis (joka on terveellistä). Alkoholin juominen vähäisessäkin humaltumistarkoituksessa on aina ongelmakäyttöä. Ei pystytä rentoutumaan selvinpäin ja tähän ongelmaan haetaan ratkaisu juomisesta. Mutta tietenkin tuo ongelma on aika pieni satunnaisen parin tuopin kohdalla, koska siitä määrästä ei sekoa.

        Kannabiksen, LSD:n tai muiden mömmöjen kohtuukäytön tai ongelmakäytön eroista en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että ne vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi. Eihän niitä muuten edes käytettäisi! Valitettavasti vain samalla paetaan todellisuutta. Jos joku on siinä kierteessä ja vakuuttunut kierteen hyödyllisyydestä omalle itselleen ja muille, niin mikäpä minä sitä olen estämään, mutta onneksi niille voi vielä yrittää puhua järkeä, jotka eivät ole kokeilleet.

        Alkoholin erottaa näistä muista huumeista se, että sen ongelmallista kertakäyttöä pystyy jollain tapaa kontrolloimaan. Jos vaikkapa juon 5-6 pulloa keskiolutta illan aikana tiedän millainen tila siitä elimistööni seuraa. Sen sijaan LSD -napin ottaessaan ei koskaan voi tietää mitä tuleman pitää. Vai voiko?

        Jos LSD:n popsiminen on tavallista, niin minä olen mieluummin epätavallinen ja kannustan muitakin siihen poikkeavuuteen.


      • huumeeton hemmo
        energygirl kirjoitti:

        Sellasta sulle vaan että ei pitäisi olla sun asias vaikka joisin omaa kustani, jos sattumoisin osaat lukea niin pyysin apua niiltä ketkä ovat käyttäneet ja ymmärtävät edes jotain tästä maailmasta ja ylipäätänsä TÄSTÄ KYSEISESTÄ AINEESTA,JOTEN VASTASIT TURHAAN...Joten sulle vaan sellaisia terveisiä että mene takaisin sinne pikkuiseen pilvilinnaas missä äiti ja isi pitää susta hyvää huolta, eikä tarvitse murehtia mistään pahasta..!!

        Niin ja muuten...tiedätkö että maailmaan mahtuu paljon niitä ihmisiä ketkä tykkäävät höynäyttää niin "uskomattomilla" tarinoillaan sinun kaltaisia idiootteja jotka nielevät kaiken paskan mitä vaan syötetään..mieti sitä vaikka ennen kuin menet nukkumaan ruususänkyysi..

        Huomattavasti terveellisempää on juoda omaa pissiä kuin syödä LSD:tä, vaikka en harrastakaan kumpaakaan.

        Mä vastasin, koska ymmärrän jotain tästä maailmasta, missä minä ja toivottavasti vielä sinäkin elämme. Vastasin, koska välitän susta.

        Enhän minä voi olla sen baarissa tapaamani äijän tarinoiden todenperäisyydestä varma, mutta tämä toinen tapaus on totista totta.

        Mä voisin periaatteessa sanoa saman sulle kuin sinä sanoit mulle: Tiedätkö, että maailmaan mahtuu paljon niitä ihmisiä ketkä tykkäävät höynäyttää niin "uskomattomilla" tarinoillaan sinun kaltaisia idiootteja jotka nielevät kaiken paskan (=LSD) mitä vaan syötetään..


      • kieltolaki
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Enhän minä voi varmasti tietää, miten paljon ihmiset LSD:tä ottavat ja miten vähän viinaa. Myönnän sen. Ei ole todistusaineistoa kun tervettä järkeä ei kerran lasketa..

        Kai se jokaisella ihmisellä elämä perustuu enemmän tai vähemmän uskomuksiin, jota sitten pitää tietona. En ole valmis muuttamaan uskomustani kuin todella hyvien perustelujesi edessä.

        Kaveripiirissäni kukaan ei tosiaankaan ole LSD:tä kokeillut. Muita huumeita (valitettavasti) kylläkin, mutta onneksi se on tämän kyseisen henkilön osalta taaksejäänyttä elämää. Ainakin luulisin niin.

        Henkilökohtaisesti minulle ei olisi mikään ongelma jos alkoholi olisi Suomessakin laitonta. Kenties jopa helpotus. Olisipahan hyvä syy olla täysin raitis (joka on terveellistä). Alkoholin juominen vähäisessäkin humaltumistarkoituksessa on aina ongelmakäyttöä. Ei pystytä rentoutumaan selvinpäin ja tähän ongelmaan haetaan ratkaisu juomisesta. Mutta tietenkin tuo ongelma on aika pieni satunnaisen parin tuopin kohdalla, koska siitä määrästä ei sekoa.

        Kannabiksen, LSD:n tai muiden mömmöjen kohtuukäytön tai ongelmakäytön eroista en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että ne vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi. Eihän niitä muuten edes käytettäisi! Valitettavasti vain samalla paetaan todellisuutta. Jos joku on siinä kierteessä ja vakuuttunut kierteen hyödyllisyydestä omalle itselleen ja muille, niin mikäpä minä sitä olen estämään, mutta onneksi niille voi vielä yrittää puhua järkeä, jotka eivät ole kokeilleet.

        Alkoholin erottaa näistä muista huumeista se, että sen ongelmallista kertakäyttöä pystyy jollain tapaa kontrolloimaan. Jos vaikkapa juon 5-6 pulloa keskiolutta illan aikana tiedän millainen tila siitä elimistööni seuraa. Sen sijaan LSD -napin ottaessaan ei koskaan voi tietää mitä tuleman pitää. Vai voiko?

        Jos LSD:n popsiminen on tavallista, niin minä olen mieluummin epätavallinen ja kannustan muitakin siihen poikkeavuuteen.

        En olisi niinkään varma siitä olotilasta alkoholinkaan kanssa, kaupungilla tapaa henkilöitä jotka ovat ottaneet rähinäviinaa, sitten samalla henkilöllä joka juo perskännin voi olotila olla hauska tai sitten surullinen, itketään omaa surkeutta baaritiskillä tai tanssitaan iloisena.
        Se olisi kyllä hyvä kieltää, niin sosiaaliseen elämään tulisi muitakin vaihtoehtoja sen tilalle. Ehkä parasta olisi kieltää sen nauttiminen julkisesti -ja sallia omassa kodissa ottaminen, koska hyvin suuri osa ei siitä kumminkaan kykenisi pelkällä käskyllä eroon pääsemään.


      • straight
        energygirl kirjoitti:

        Sellasta sulle vaan että ei pitäisi olla sun asias vaikka joisin omaa kustani, jos sattumoisin osaat lukea niin pyysin apua niiltä ketkä ovat käyttäneet ja ymmärtävät edes jotain tästä maailmasta ja ylipäätänsä TÄSTÄ KYSEISESTÄ AINEESTA,JOTEN VASTASIT TURHAAN...Joten sulle vaan sellaisia terveisiä että mene takaisin sinne pikkuiseen pilvilinnaas missä äiti ja isi pitää susta hyvää huolta, eikä tarvitse murehtia mistään pahasta..!!

        Niin ja muuten...tiedätkö että maailmaan mahtuu paljon niitä ihmisiä ketkä tykkäävät höynäyttää niin "uskomattomilla" tarinoillaan sinun kaltaisia idiootteja jotka nielevät kaiken paskan mitä vaan syötetään..mieti sitä vaikka ennen kuin menet nukkumaan ruususänkyysi..

        Energygirl, minäkin olen tavannut pari aikoinaan lsd:tä ottanutta. Joskus ne varoitustarinat saattavat olla tottakin. Toki olen tavannut sellaisiakin, joille se ei mitään tehnyt - eihän nykyään ole tapana kertoa huumekokeiluistaan - mutta he eivät siitä ole menneet sekaisin joten eivät myöskään ole asiasta puhuneet. Voi kun sinua voisin halata ja puhua sinut pois kokeilunhalustasi, niin sen tekisin.


      • pöh
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Enhän minä voi varmasti tietää, miten paljon ihmiset LSD:tä ottavat ja miten vähän viinaa. Myönnän sen. Ei ole todistusaineistoa kun tervettä järkeä ei kerran lasketa..

        Kai se jokaisella ihmisellä elämä perustuu enemmän tai vähemmän uskomuksiin, jota sitten pitää tietona. En ole valmis muuttamaan uskomustani kuin todella hyvien perustelujesi edessä.

        Kaveripiirissäni kukaan ei tosiaankaan ole LSD:tä kokeillut. Muita huumeita (valitettavasti) kylläkin, mutta onneksi se on tämän kyseisen henkilön osalta taaksejäänyttä elämää. Ainakin luulisin niin.

        Henkilökohtaisesti minulle ei olisi mikään ongelma jos alkoholi olisi Suomessakin laitonta. Kenties jopa helpotus. Olisipahan hyvä syy olla täysin raitis (joka on terveellistä). Alkoholin juominen vähäisessäkin humaltumistarkoituksessa on aina ongelmakäyttöä. Ei pystytä rentoutumaan selvinpäin ja tähän ongelmaan haetaan ratkaisu juomisesta. Mutta tietenkin tuo ongelma on aika pieni satunnaisen parin tuopin kohdalla, koska siitä määrästä ei sekoa.

        Kannabiksen, LSD:n tai muiden mömmöjen kohtuukäytön tai ongelmakäytön eroista en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että ne vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi. Eihän niitä muuten edes käytettäisi! Valitettavasti vain samalla paetaan todellisuutta. Jos joku on siinä kierteessä ja vakuuttunut kierteen hyödyllisyydestä omalle itselleen ja muille, niin mikäpä minä sitä olen estämään, mutta onneksi niille voi vielä yrittää puhua järkeä, jotka eivät ole kokeilleet.

        Alkoholin erottaa näistä muista huumeista se, että sen ongelmallista kertakäyttöä pystyy jollain tapaa kontrolloimaan. Jos vaikkapa juon 5-6 pulloa keskiolutta illan aikana tiedän millainen tila siitä elimistööni seuraa. Sen sijaan LSD -napin ottaessaan ei koskaan voi tietää mitä tuleman pitää. Vai voiko?

        Jos LSD:n popsiminen on tavallista, niin minä olen mieluummin epätavallinen ja kannustan muitakin siihen poikkeavuuteen.

        siinä olet oikeassa että LSD, ja varsinkin kannabis vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi...
        nimittäin paljon miedommin ja monta kertaa turvallisemmin.

        mikäs sinä olet sanomaan ettei muiden käyttöä pysty kontrolloimaan kuin alkoholin kun et ole koskaan kokeillut...

        useimpia pystyy kontrolloimaan paremmin kuin tätä kuuluisaa solumyrkkyä, alkoholia.

        ja minun (ja muun 3,5 miljoonan suomalaisen) mielestä päihteiden kohtuukäyttö ei ole ongelmallista. edelleenkään.

        miksi sinä pidät päihteiden kohtuukäyttöä automaattisesti "todellisuuspakona"?

        siis eihän päihteitä tulekaan käyttää pahan olon karkottamiseen vaan nimenomaan sen hyvän olon korostamiseen...sen takiahan ne ovat olemassa.

        ihmiset ovat käyttäneet päihteitä tasan niin kauan kuin ihmisiäkin on ollut ja se jos mikä on ihan normaalia elämää, sanoi streittarit mitä tahansa.

        ja päihteiden kohtuukäyttö ei tarkoita sitä että ollaan kokoajan sekaisin.

        sitäpaitsi nimesi on harhaanjohtava, ethän sinä edes itse ole huumeeton hemmo sen viinasi kanssa.


      • sande
        pöh kirjoitti:

        siinä olet oikeassa että LSD, ja varsinkin kannabis vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi...
        nimittäin paljon miedommin ja monta kertaa turvallisemmin.

        mikäs sinä olet sanomaan ettei muiden käyttöä pysty kontrolloimaan kuin alkoholin kun et ole koskaan kokeillut...

        useimpia pystyy kontrolloimaan paremmin kuin tätä kuuluisaa solumyrkkyä, alkoholia.

        ja minun (ja muun 3,5 miljoonan suomalaisen) mielestä päihteiden kohtuukäyttö ei ole ongelmallista. edelleenkään.

        miksi sinä pidät päihteiden kohtuukäyttöä automaattisesti "todellisuuspakona"?

        siis eihän päihteitä tulekaan käyttää pahan olon karkottamiseen vaan nimenomaan sen hyvän olon korostamiseen...sen takiahan ne ovat olemassa.

        ihmiset ovat käyttäneet päihteitä tasan niin kauan kuin ihmisiäkin on ollut ja se jos mikä on ihan normaalia elämää, sanoi streittarit mitä tahansa.

        ja päihteiden kohtuukäyttö ei tarkoita sitä että ollaan kokoajan sekaisin.

        sitäpaitsi nimesi on harhaanjohtava, ethän sinä edes itse ole huumeeton hemmo sen viinasi kanssa.

        asiallista tekstiä!;)


      • etnica
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Ottaen huomioon miten paljon ihmiset juovat viinaa ja miten vähän ottavat LSD:tä jälkimmäinen aiheuttaa mielestäni huomattavasti enemmän ongelmia yksilölle. Toki kumpikin on ihan samanlaista paskaa ja luokittelenkin alkoholin ja huumeet ihan samaan sarjaan keskenään toisin kuin monet tällä palstalla esiintyvät todelliset ja wannabe-huumehörhöt. Juon itsekin silloin tällöin ja välillä liikaakin, mutta en todellakaan tunne mitään ylpeyttä siitä enkä tuntisi myöskään huumekokeiluista. Enemmänkin juominen ja huumeiden käyttäminen on heikkoutta. LSD ei ole tie yhtään mihinkään suurempaan tajunnan asteeseen vaan ainoastaan aivotoiminnan sekoittava kemiallinen aine siinä missä esim. liima tai tinneri. Eri tavalla vain.

        Ennen kuin otan enemmän kantaa kirjoitukseesi, haluaisin tietää millainen on mielestäsi tavallinen ihminen ja millaisia taas nämä tuntemasi aivottomat alkoholistit?

        "LSD ei ole tie yhtään mihinkään suurempaan tajunnan asteeseen vaan ainoastaan aivotoiminnan sekoittava kemiallinen aine siinä missä esim. liima tai tinneri. Eri tavalla vain. "

        LSD on tie uuteen "suurempaan" tajunnantilaan ja basic aivotoimintaa muuttava kemiallinen aine.
        Selvänä olo on vaan se "perusmoodi"...
        Älä puhu mitään jos ei oo kokemusta.


      • etnica
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Enhän minä voi varmasti tietää, miten paljon ihmiset LSD:tä ottavat ja miten vähän viinaa. Myönnän sen. Ei ole todistusaineistoa kun tervettä järkeä ei kerran lasketa..

        Kai se jokaisella ihmisellä elämä perustuu enemmän tai vähemmän uskomuksiin, jota sitten pitää tietona. En ole valmis muuttamaan uskomustani kuin todella hyvien perustelujesi edessä.

        Kaveripiirissäni kukaan ei tosiaankaan ole LSD:tä kokeillut. Muita huumeita (valitettavasti) kylläkin, mutta onneksi se on tämän kyseisen henkilön osalta taaksejäänyttä elämää. Ainakin luulisin niin.

        Henkilökohtaisesti minulle ei olisi mikään ongelma jos alkoholi olisi Suomessakin laitonta. Kenties jopa helpotus. Olisipahan hyvä syy olla täysin raitis (joka on terveellistä). Alkoholin juominen vähäisessäkin humaltumistarkoituksessa on aina ongelmakäyttöä. Ei pystytä rentoutumaan selvinpäin ja tähän ongelmaan haetaan ratkaisu juomisesta. Mutta tietenkin tuo ongelma on aika pieni satunnaisen parin tuopin kohdalla, koska siitä määrästä ei sekoa.

        Kannabiksen, LSD:n tai muiden mömmöjen kohtuukäytön tai ongelmakäytön eroista en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että ne vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi. Eihän niitä muuten edes käytettäisi! Valitettavasti vain samalla paetaan todellisuutta. Jos joku on siinä kierteessä ja vakuuttunut kierteen hyödyllisyydestä omalle itselleen ja muille, niin mikäpä minä sitä olen estämään, mutta onneksi niille voi vielä yrittää puhua järkeä, jotka eivät ole kokeilleet.

        Alkoholin erottaa näistä muista huumeista se, että sen ongelmallista kertakäyttöä pystyy jollain tapaa kontrolloimaan. Jos vaikkapa juon 5-6 pulloa keskiolutta illan aikana tiedän millainen tila siitä elimistööni seuraa. Sen sijaan LSD -napin ottaessaan ei koskaan voi tietää mitä tuleman pitää. Vai voiko?

        Jos LSD:n popsiminen on tavallista, niin minä olen mieluummin epätavallinen ja kannustan muitakin siihen poikkeavuuteen.

        "Kannabiksen, LSD:n tai muiden mömmöjen kohtuukäytön tai ongelmakäytön eroista en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että ne vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi. Eihän niitä muuten edes käytettäisi!"

        Käytettäisiinpäs sillä kaikki ei tykkää alkoholin vaikutuksesta. Jotkut haluu nähdä musiikin väreinä eikä mitään kännisähläystä. Ja kannabiksen ja alkoholin vaikutuksen voimakkuudet on suunnilleen tasoissa.


        "Alkoholin erottaa näistä muista huumeista se, että sen ongelmallista kertakäyttöä pystyy jollain tapaa kontrolloimaan. Jos vaikkapa juon 5-6 pulloa keskiolutta illan aikana tiedän millainen tila siitä elimistööni seuraa. Sen sijaan LSD -napin ottaessaan ei koskaan voi tietää mitä tuleman pitää. Vai voiko?"

        Voi.Tajunta laajenee niiettä whoooom!!!=)


      • duud
        etnica kirjoitti:

        "Kannabiksen, LSD:n tai muiden mömmöjen kohtuukäytön tai ongelmakäytön eroista en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että ne vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi. Eihän niitä muuten edes käytettäisi!"

        Käytettäisiinpäs sillä kaikki ei tykkää alkoholin vaikutuksesta. Jotkut haluu nähdä musiikin väreinä eikä mitään kännisähläystä. Ja kannabiksen ja alkoholin vaikutuksen voimakkuudet on suunnilleen tasoissa.


        "Alkoholin erottaa näistä muista huumeista se, että sen ongelmallista kertakäyttöä pystyy jollain tapaa kontrolloimaan. Jos vaikkapa juon 5-6 pulloa keskiolutta illan aikana tiedän millainen tila siitä elimistööni seuraa. Sen sijaan LSD -napin ottaessaan ei koskaan voi tietää mitä tuleman pitää. Vai voiko?"

        Voi.Tajunta laajenee niiettä whoooom!!!=)

        Ei muuten varmasti ole kannabiksen ja alkoholin voimakkuudet tasoissa!?!

        Kannabis on terveysyrtti verrattuna alkoholiin...


      • huumeeton hemmo
        etnica kirjoitti:

        "LSD ei ole tie yhtään mihinkään suurempaan tajunnan asteeseen vaan ainoastaan aivotoiminnan sekoittava kemiallinen aine siinä missä esim. liima tai tinneri. Eri tavalla vain. "

        LSD on tie uuteen "suurempaan" tajunnantilaan ja basic aivotoimintaa muuttava kemiallinen aine.
        Selvänä olo on vaan se "perusmoodi"...
        Älä puhu mitään jos ei oo kokemusta.

        "Älä puhu mitään jos ei oo kokemusta.."

        Eniten mua häiritsee huumeiden käyttäjissä se käsittämätön suvaitsemattomuus ja arkuus, jota ei raittiilta ihmisiltä tai viinamäen miehiltä löydy.


      • huumeeton hemmo
        etnica kirjoitti:

        "Kannabiksen, LSD:n tai muiden mömmöjen kohtuukäytön tai ongelmakäytön eroista en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että ne vaikuttavat aivotoimintaan aivan eri voimakkuudella kuin alkoholi. Eihän niitä muuten edes käytettäisi!"

        Käytettäisiinpäs sillä kaikki ei tykkää alkoholin vaikutuksesta. Jotkut haluu nähdä musiikin väreinä eikä mitään kännisähläystä. Ja kannabiksen ja alkoholin vaikutuksen voimakkuudet on suunnilleen tasoissa.


        "Alkoholin erottaa näistä muista huumeista se, että sen ongelmallista kertakäyttöä pystyy jollain tapaa kontrolloimaan. Jos vaikkapa juon 5-6 pulloa keskiolutta illan aikana tiedän millainen tila siitä elimistööni seuraa. Sen sijaan LSD -napin ottaessaan ei koskaan voi tietää mitä tuleman pitää. Vai voiko?"

        Voi.Tajunta laajenee niiettä whoooom!!!=)

        Voit varmaan avoimena ihmisenä kertoa minkä värisiä on mitkäkin biisit. Saat ihan itse keksiä esimerkit.


      • Ajatus
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Huomattavasti terveellisempää on juoda omaa pissiä kuin syödä LSD:tä, vaikka en harrastakaan kumpaakaan.

        Mä vastasin, koska ymmärrän jotain tästä maailmasta, missä minä ja toivottavasti vielä sinäkin elämme. Vastasin, koska välitän susta.

        Enhän minä voi olla sen baarissa tapaamani äijän tarinoiden todenperäisyydestä varma, mutta tämä toinen tapaus on totista totta.

        Mä voisin periaatteessa sanoa saman sulle kuin sinä sanoit mulle: Tiedätkö, että maailmaan mahtuu paljon niitä ihmisiä ketkä tykkäävät höynäyttää niin "uskomattomilla" tarinoillaan sinun kaltaisia idiootteja jotka nielevät kaiken paskan (=LSD) mitä vaan syötetään..

        Minusta on varsin mielenkiintoista, että nykypäivänä monet nuoret ovat hirveän tietoisia suuryritysten etiikasta ja boikotoivat sellaisia firmoja, jotka heidän mielestään rikastuvat ihmisten tai eläinten oikeuksia sortamalla.

        Entäs sitten nuo hämärämmät tahot, jotka keräävät miljoonia ja miljardeja huumekaupalla? Ne, jotka käärivät pienen omaisuuden energygirlille ja hänen kavereilleenkin myydyillä aineilla? Jättävät verot maksamatta ja mässäilevät pimeällä, helpolla rahalla. Heille rahaa syydetään ihan surutta, kyseenalaistamatta arvoja tai moraalia. Onhan kyse omasta vapaudesta "hankkia uusia kokemuksia" ja "hyviä fiiliksiä". Ja kun se on niin trendikästäkin ja kun kaikki muutkin. Ja kun ei tiedetä, minne raha menee, eikä välitetä. Helpompi on kohdistaa närkästys johonkin McDonald'siin, joka sentään hoitaa kaikki yhteiskunnalliset velvoitteensa moitteettomasti useisiin muihin yrityksiin verrattuna.

        Tämä logiikka ei aina oikein mene jakeluun. Osataanko sitä sittenkään niin paljon ajatella ITSE, kuin annetaan ymmärtää?


      • sande
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        "Älä puhu mitään jos ei oo kokemusta.."

        Eniten mua häiritsee huumeiden käyttäjissä se käsittämätön suvaitsemattomuus ja arkuus, jota ei raittiilta ihmisiltä tai viinamäen miehiltä löydy.

        aineiden käyttäjät eivät ole sen erilaisempia ihmisinä kuin ketään muukaan!!
        et tunnu ymmärtävän sitä mikä on aivan tosi asia eli,et voi tietää ennen kuin olet kokeillut (ihan sama alkoholin suhteen).sulla ei ole mitään muuta kuin oletuksesi ja luulosi minkä perusteella voisit kertoilet täälä näitä jo tuhanteen kertaan ennen kuultuja tyypillisiä aivan paskaa olevia juttujasi.Jos sulla olisi omaan kokemukseen hyvin perusteltu kanta,mikä ei ole tätä yleistä "huumeet pahinta" pienestä asti kuultua varotusta mikä on huuhaata...niin kuuntelen sinua heti!jokaisella on oikeus tietenkin mielipiteeseensä,pidä se mielessä.
        taidat vaan oikeasti luulla että se maapallo pyörii sinun ympärilläsi.avaa silmäsi.

        äläkä väittele jos sulla ei ole todenmukaista perustelua siihen.


      • huumeeton hemmo
        Ajatus kirjoitti:

        Minusta on varsin mielenkiintoista, että nykypäivänä monet nuoret ovat hirveän tietoisia suuryritysten etiikasta ja boikotoivat sellaisia firmoja, jotka heidän mielestään rikastuvat ihmisten tai eläinten oikeuksia sortamalla.

        Entäs sitten nuo hämärämmät tahot, jotka keräävät miljoonia ja miljardeja huumekaupalla? Ne, jotka käärivät pienen omaisuuden energygirlille ja hänen kavereilleenkin myydyillä aineilla? Jättävät verot maksamatta ja mässäilevät pimeällä, helpolla rahalla. Heille rahaa syydetään ihan surutta, kyseenalaistamatta arvoja tai moraalia. Onhan kyse omasta vapaudesta "hankkia uusia kokemuksia" ja "hyviä fiiliksiä". Ja kun se on niin trendikästäkin ja kun kaikki muutkin. Ja kun ei tiedetä, minne raha menee, eikä välitetä. Helpompi on kohdistaa närkästys johonkin McDonald'siin, joka sentään hoitaa kaikki yhteiskunnalliset velvoitteensa moitteettomasti useisiin muihin yrityksiin verrattuna.

        Tämä logiikka ei aina oikein mene jakeluun. Osataanko sitä sittenkään niin paljon ajatella ITSE, kuin annetaan ymmärtää?

        Hienoa, että on olemassa ihmisiä, jotka osaa oikeasti ajatella!


      • huumeeton hemmo
        sande kirjoitti:

        aineiden käyttäjät eivät ole sen erilaisempia ihmisinä kuin ketään muukaan!!
        et tunnu ymmärtävän sitä mikä on aivan tosi asia eli,et voi tietää ennen kuin olet kokeillut (ihan sama alkoholin suhteen).sulla ei ole mitään muuta kuin oletuksesi ja luulosi minkä perusteella voisit kertoilet täälä näitä jo tuhanteen kertaan ennen kuultuja tyypillisiä aivan paskaa olevia juttujasi.Jos sulla olisi omaan kokemukseen hyvin perusteltu kanta,mikä ei ole tätä yleistä "huumeet pahinta" pienestä asti kuultua varotusta mikä on huuhaata...niin kuuntelen sinua heti!jokaisella on oikeus tietenkin mielipiteeseensä,pidä se mielessä.
        taidat vaan oikeasti luulla että se maapallo pyörii sinun ympärilläsi.avaa silmäsi.

        äläkä väittele jos sulla ei ole todenmukaista perustelua siihen.

        "Huumeiden käyttäjät eivät ole ihmisinä sen erilaisempia kuin KETÄÄN muukaan.." Ettei vain olisi energygirl ja sande sama ihminen?

        Mutta tää ei ollut varsinainen aiheeni.

        Ehkä siksi just kirjoittelen, koska mun mielestä huumeiden käyttäjät eivät ole pohjimmiltaan mitenkään erilaisia ihmisiä. Huumeiden käyttäjät vain ovat jostain syystä erehtyneet väärille poluille. Huumeiden käyttäjät eivät myöskään ole mitenkään parempia ihmisiä kuin muut eli huumeet vaikuttavat ihmiseen ainoastaan negatiivisesti.

        Tiedän, etten voi perustella sinulle yhtään mitään käytön typeryydestä kun en ole itse kokeillut, mutta sen sijaan voin kertoa, että elämä täysin raittiina on erittäin hieno asia. Tiedätkö sinä siitä oikeasti mitään? Jos olet vetänyt mömmöjä jo useamman vuoden (vaikka miten harvoin) niin väitän, ettet tiedä.

        Mun mielipiteeni ei todellakaan perustu pienenä kuultuun. Olin yhdessä vaiheessa elämääni (sellainen nuoruuden kapinavaihe) itsekin kiinnostunut kokeilusta, mutta onneksi se jäi vain kiinnostukseksi ja nykyään e.v.v.k

        Huumeet ja väkivalta on pahinta, mitä tällä maapallolla on.


      • Hörhö(kö?)
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        "Huumeiden käyttäjät eivät ole ihmisinä sen erilaisempia kuin KETÄÄN muukaan.." Ettei vain olisi energygirl ja sande sama ihminen?

        Mutta tää ei ollut varsinainen aiheeni.

        Ehkä siksi just kirjoittelen, koska mun mielestä huumeiden käyttäjät eivät ole pohjimmiltaan mitenkään erilaisia ihmisiä. Huumeiden käyttäjät vain ovat jostain syystä erehtyneet väärille poluille. Huumeiden käyttäjät eivät myöskään ole mitenkään parempia ihmisiä kuin muut eli huumeet vaikuttavat ihmiseen ainoastaan negatiivisesti.

        Tiedän, etten voi perustella sinulle yhtään mitään käytön typeryydestä kun en ole itse kokeillut, mutta sen sijaan voin kertoa, että elämä täysin raittiina on erittäin hieno asia. Tiedätkö sinä siitä oikeasti mitään? Jos olet vetänyt mömmöjä jo useamman vuoden (vaikka miten harvoin) niin väitän, ettet tiedä.

        Mun mielipiteeni ei todellakaan perustu pienenä kuultuun. Olin yhdessä vaiheessa elämääni (sellainen nuoruuden kapinavaihe) itsekin kiinnostunut kokeilusta, mutta onneksi se jäi vain kiinnostukseksi ja nykyään e.v.v.k

        Huumeet ja väkivalta on pahinta, mitä tällä maapallolla on.

        "Huumeet vaikuttavat ihmiseen ainoastaan negatiivisesti"
        Ei välttämättä, monia huumeiksi luokiteltavia aineita käytetään lääketieteellisiin tarkoituksiin, jolloin niiden vaikutukset tuskin ovat negatiivisia. No heh anyway ainakin itselläni vaikutus on kuitenkin ollut positiivinen, kuten olen aiemmin todennut, saan aina opiskelumotivaatiota, kun vähän irtaannun arjesta välillä, menestys puhukoon puolestaan...Opintoviikkoja kertyy vähintään kiitettävästi, ennen olin masentunut, tukossa, mutta nyt olen täynnä energiaa, ja motivaatiota.

        "Asiat eivät ole mustavalkeita, vaan värillisiä"


    • Hörhö(kö?)

      Aluks menee reilu puol tuntii ennenku huomaat mitään, itelläni siinä tunnin päästä alkaa sellanen ihmeellinen olo vaan paranemaan fiilis, aluks ei edes tajua sitä, sitten vaan huomaa että johan on hieno paikka tämä maailma...no tämä vasta alkua...

      Tätä nousua kestää, vaihtelevasti, sitten kun alat pääsemään tositripille on toista. Se lähtee parhaiten käyntiin kun keskityt katsomaan jotain asiaa, itse usein laitan tietokoneelle pyörimään värikkäitä demoja, ja taustalla soimaan technoa, tai sitten goa tyylistä musiikkii. Alkaa vähitellen näkemään ja tuntemaan kuinka vajoo siihen yhä syvemmälle, sitte voi nähä ihan kivoja juttuja, seinät aaltoilee usein jännästi, kaikki värit on kauniita, ja äänet tuntuvat täyttävän pään.

      Sitten tietty hallut...itse en ole mikään hallusinaatioiden hakija, siksi en LSD:tä niin käytäkään, kerran olin tanssimassa, sitten näin siellä naisen, jolla oli aivan punainen naama, se jopa hehkui tätä punaista...vähän vilkasin ympärilleni, ja kaikki muutkin oli äkisti punasta... vähän pelotti, juoksin pois...niin se kannattaa muistaa, että pelkotila voi iskeä koska vaan...

      Näitä juttuja nyt vois kertoa vaikka kuin pitkään... Kuten tuossa sanoin LSD ei ole suosikkini, se aiheuttaa hallusinaatioita, ja nuo pelkotilat...ne on jotenkin karmivia vaan.

      Useimmiten trippi on kuitenkin loistava, kun pääsee hyvin päänsä sisään, saavuttaa joskus jonkinlaisen nirvanan, tietää ja tuntee kaiken...kerran tiesin puolen tunnin (aika kyllä on aika hämärää...) ajan että mitä kukakin seuraavaks sanoo...Uskomaton homma...mutta tiedän kyllä sen olevan vain hallusinaatioihin verrattava homma...aivot vähän jumii...Mutta sillon tunsin kuitenkin itseni Jumalaksi...

      Kokeile, mutta ole varovainen, suosittelen, ettet ole yksin, etkä julkisella paikalla ensikokeilussa, jonkun pitäisi olla vahtimassa, jos jotain menee pieleen...

      • Ajatus

        Kirjoituksesi herätti ajatuksia. Yritin kuvitella itseni taas teini-ikäiseksi ja mietin, millaisessa tilanteessa minun pitäisi olla, että tuo kuvauksesi, tai kaverien kehumiset saisivat minut kokeilemaan LSD:tä. En keksinyt ainoatakaan.

        Kuinka tylsää täytyy elämän olla, että siihen pitää tuollaisilla aineilla hakea hyvää oloa ja "kivoja juttuja"??? Kai niitä nyt h-vetissä muutenkin pitäisi löytyä? Vai? Voiko pelkällä kokeilunhalulla selittää, miksi joku haluaa ottaa niinkin suuren riskin oman mielenterveytensä kannalta, kuin mitä LSD:n nappaaminen aiheuttaa? Vai ovatko ihmiset vain tyhmiä? Tietämättömiä? Vastuuntunnottomia? Eivätkö he ymmärrä, että tämän maailman ja noiden kauniiden asioiden kokemiseen ja arvostamiseen on turvallisempikin tie: oma henkinen kehitys, vai eikö kärsivällisyys siihen riitä?

        Ei todellakaan innosta ajatus siitä, että tämän päivän nuorissa löytyy tuollaista välinpitämättömyyttä omasta itsestä ja muista, kuin mitä tämänkin ketjun kirjoituksista ilmenee. Tosi kivaa tässäkin työssäkäyvänä veronmaksajana kustantaa huumevieroitushoitoja ihmisille, joilla ei näytä olevan aavistustakaan siitä, mitä elämällään tekevät. Anteeksi vaan, mutta tässä kohtaa minunkaan hyvät hermoni eivät enää riitä, pistää vihaksi moinen suunnaton typeryys. Hyvät ihmiset, teille on annettu järki ja oman valinnan mahdollisuus - muistakaa se silloinkin, kun jostain asiasta on tullut niin tuttu, että se tuntuu jo melkein turvalliselta.

        Tuli mieleen eräs kirja, jonka hiljattain luin. Siinä todettiin, että jos erehdystä toistaa tarpeeksi pitkään, siitä tulee tapa, käytäntö, tai jopa kulttuuria. Jokainen voi miettiä, mitä erehdystä elämässään toistaa vain tavan vuoksi.


      • Hörhö(kö?)
        Ajatus kirjoitti:

        Kirjoituksesi herätti ajatuksia. Yritin kuvitella itseni taas teini-ikäiseksi ja mietin, millaisessa tilanteessa minun pitäisi olla, että tuo kuvauksesi, tai kaverien kehumiset saisivat minut kokeilemaan LSD:tä. En keksinyt ainoatakaan.

        Kuinka tylsää täytyy elämän olla, että siihen pitää tuollaisilla aineilla hakea hyvää oloa ja "kivoja juttuja"??? Kai niitä nyt h-vetissä muutenkin pitäisi löytyä? Vai? Voiko pelkällä kokeilunhalulla selittää, miksi joku haluaa ottaa niinkin suuren riskin oman mielenterveytensä kannalta, kuin mitä LSD:n nappaaminen aiheuttaa? Vai ovatko ihmiset vain tyhmiä? Tietämättömiä? Vastuuntunnottomia? Eivätkö he ymmärrä, että tämän maailman ja noiden kauniiden asioiden kokemiseen ja arvostamiseen on turvallisempikin tie: oma henkinen kehitys, vai eikö kärsivällisyys siihen riitä?

        Ei todellakaan innosta ajatus siitä, että tämän päivän nuorissa löytyy tuollaista välinpitämättömyyttä omasta itsestä ja muista, kuin mitä tämänkin ketjun kirjoituksista ilmenee. Tosi kivaa tässäkin työssäkäyvänä veronmaksajana kustantaa huumevieroitushoitoja ihmisille, joilla ei näytä olevan aavistustakaan siitä, mitä elämällään tekevät. Anteeksi vaan, mutta tässä kohtaa minunkaan hyvät hermoni eivät enää riitä, pistää vihaksi moinen suunnaton typeryys. Hyvät ihmiset, teille on annettu järki ja oman valinnan mahdollisuus - muistakaa se silloinkin, kun jostain asiasta on tullut niin tuttu, että se tuntuu jo melkein turvalliselta.

        Tuli mieleen eräs kirja, jonka hiljattain luin. Siinä todettiin, että jos erehdystä toistaa tarpeeksi pitkään, siitä tulee tapa, käytäntö, tai jopa kulttuuria. Jokainen voi miettiä, mitä erehdystä elämässään toistaa vain tavan vuoksi.

        Että olen nuori, kerroin vain kokemuksistani, puolueettomalta näkökannalta, joka huumeisiin liittyen on ainakin tässä maassa harvinaista, ja kirjoitukseni tarkoitus ei ole houkutella ketään käyttämään, ensimmäisen viestin kirjoittaja pyysi ihmisiä kertomaan, joten kerroin, ei muuta. Itse en ole rappiolla kokeilujeni takia, no kerron nyt sen verran, että opiskelen eräässä maamme arvostetuimmista oppilaitoksista, enempää en uskalla, kun muuten joku moralisti jäljittäs IP:n ja kertos virkavallalle... Niin ja opinnoissani menestyn erinomaisesti, valmistun parin vuoden sisään, ja siirryn työelämään.

        Elämäni ei tosiaan ole tylsää, vaikka haenkin fiiliksiä, tuo on yksi perus vääriä oletuksia, että kokeilijoilla olisi jotenkin tylsää elämä...Nautin vaan elämästäni kaikin mahdollisin tavoin.

        En suosittele ketään kokeilemaan, mutta oma asenteeni on aina ollut : " Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa mummoaan".


      • energygirl

        No,heissan...

        kiitokset sulle kun näit vaivaa ja kerroit mulle todella valistavaa ja auttavaa tietoa..En ole yksin ottamassa sitä, ja olen essoja ottanut jonkin verran ja niissähän on joissain lsd:tä niin on minulla edes pienen pieni haju jostain lsd:n liittyvään tunnetilaan ym. Ja lisäksi olen lukenut monesta eri näkökulmasta kerrottua tietoa ja tämä oli kyllä yksi parhain mitä olen saanut, joten suuri kiitos sinulle ja hyviä jatkoja!!=)


      • energygirl
        Hörhö(kö?) kirjoitti:

        Että olen nuori, kerroin vain kokemuksistani, puolueettomalta näkökannalta, joka huumeisiin liittyen on ainakin tässä maassa harvinaista, ja kirjoitukseni tarkoitus ei ole houkutella ketään käyttämään, ensimmäisen viestin kirjoittaja pyysi ihmisiä kertomaan, joten kerroin, ei muuta. Itse en ole rappiolla kokeilujeni takia, no kerron nyt sen verran, että opiskelen eräässä maamme arvostetuimmista oppilaitoksista, enempää en uskalla, kun muuten joku moralisti jäljittäs IP:n ja kertos virkavallalle... Niin ja opinnoissani menestyn erinomaisesti, valmistun parin vuoden sisään, ja siirryn työelämään.

        Elämäni ei tosiaan ole tylsää, vaikka haenkin fiiliksiä, tuo on yksi perus vääriä oletuksia, että kokeilijoilla olisi jotenkin tylsää elämä...Nautin vaan elämästäni kaikin mahdollisin tavoin.

        En suosittele ketään kokeilemaan, mutta oma asenteeni on aina ollut : " Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa mummoaan".

        oot muuten helvetin asiallinen ja fiksu tyyppi ja puhut asiaa!=)


      • Hörhö(kö?)
        energygirl kirjoitti:

        oot muuten helvetin asiallinen ja fiksu tyyppi ja puhut asiaa!=)

        Hienoa, että ymmärrät näkökantani, taidat olla meitä harvoja ajattelevia, ja silti kokemuksia hakevia yksilöitä, jatka elämässäsi samalla linjalla, voin kokemuksesta sanoa sen olevan elämästä nauttimista parhaimmillaan.

        Hyviä elämyksiä toivotan ;)


      • huumeeton hemmo
        energygirl kirjoitti:

        No,heissan...

        kiitokset sulle kun näit vaivaa ja kerroit mulle todella valistavaa ja auttavaa tietoa..En ole yksin ottamassa sitä, ja olen essoja ottanut jonkin verran ja niissähän on joissain lsd:tä niin on minulla edes pienen pieni haju jostain lsd:n liittyvään tunnetilaan ym. Ja lisäksi olen lukenut monesta eri näkökulmasta kerrottua tietoa ja tämä oli kyllä yksi parhain mitä olen saanut, joten suuri kiitos sinulle ja hyviä jatkoja!!=)

        Unohtui tuosta äskeisestä viestistäni yksi juttu. Hyökkäyksesi minua kohtaan vaikutti sen verran murrosikäiseltä, että toivon sinulle yhtä asiaa:

        Mikäli varoituksista huolimatta päädyt LSD-kokeiluun (mitä en ikimaailmassa sinulle toivo) niin toivottavasti nuppisi menee siinä samalla vahingossa kohdalleen ja aikuistut!


      • huumeeton hemmo
        Hörhö(kö?) kirjoitti:

        Että olen nuori, kerroin vain kokemuksistani, puolueettomalta näkökannalta, joka huumeisiin liittyen on ainakin tässä maassa harvinaista, ja kirjoitukseni tarkoitus ei ole houkutella ketään käyttämään, ensimmäisen viestin kirjoittaja pyysi ihmisiä kertomaan, joten kerroin, ei muuta. Itse en ole rappiolla kokeilujeni takia, no kerron nyt sen verran, että opiskelen eräässä maamme arvostetuimmista oppilaitoksista, enempää en uskalla, kun muuten joku moralisti jäljittäs IP:n ja kertos virkavallalle... Niin ja opinnoissani menestyn erinomaisesti, valmistun parin vuoden sisään, ja siirryn työelämään.

        Elämäni ei tosiaan ole tylsää, vaikka haenkin fiiliksiä, tuo on yksi perus vääriä oletuksia, että kokeilijoilla olisi jotenkin tylsää elämä...Nautin vaan elämästäni kaikin mahdollisin tavoin.

        En suosittele ketään kokeilemaan, mutta oma asenteeni on aina ollut : " Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa mummoaan".

        Kaiken nautintosi keskellä, tiedätkö todellisesta elämästä mitään? Siitä kärsimyksestä, jota ihmiset ympäri tätä maata ja maailmaa tuntee. Siitä pahasta olosta ja kurjuudesta, joka ei varmasti helpottuisi huumeilla. Mutta sinä se vain haet nautintoja.. Pelkäänpä, että elämän syvin nautinto jää sinulta kokematta.

        Sitä paitsi, ettet vain hakisi kirjoituksillasi hyväksyntää myös omille kokeiluillesi. Vaikka kiistätkin houkuttelevasi ketään kokeiluihin niin kuitenkin kirjoittelet tänne varsin myönteiseen sävyyn.. Onkos se sitä huippuunsa virittynyttä akateemista, vapaata ajattelua? Oletko ajatellut, etteivät energygirlin kaltaiset lapset välttämättä tajua mitä tekevät? Missä on vastuusi?

        Vaikka itse(kin) opiskelen yliopistossa ja olen kaupunkilainen niin siitä huolimatta monissa asioissa akateeminen ajattelu on mielestäni varsin syvältä perseestä kun taas maalaisjärki (joka mm. sanoo huumeille ehdottomasti ei) paljon parempi.

        Minulla on sentään kanttia myöntää "junttiuteni". Minulla on asia, jonka takana seison. Kirjoittelen tänne, koska haluan estää mahdollisimman monta huumekokeilua. En sitten tiedä, miten hyödyllistä tämä on.. Tuskinpa kovinkaan, mutta enemmän kuin ei mitään.

        Todellakin, jos tietäisin kuka olet ja missä opiskelet ilmottaisin virkavallalle. En erityisemmin ihannoi poliisia, mutta ihannoin poliisia enemmän kuin sinua.


      • etnica
        energygirl kirjoitti:

        No,heissan...

        kiitokset sulle kun näit vaivaa ja kerroit mulle todella valistavaa ja auttavaa tietoa..En ole yksin ottamassa sitä, ja olen essoja ottanut jonkin verran ja niissähän on joissain lsd:tä niin on minulla edes pienen pieni haju jostain lsd:n liittyvään tunnetilaan ym. Ja lisäksi olen lukenut monesta eri näkökulmasta kerrottua tietoa ja tämä oli kyllä yksi parhain mitä olen saanut, joten suuri kiitos sinulle ja hyviä jatkoja!!=)

        ei nipsuissa mitään lsd:tä ole.


      • huumeeton hemmo
        etnica kirjoitti:

        ei nipsuissa mitään lsd:tä ole.

        Siinä jo nähdään, että on lapsi asialla.. Toivon, ettei tämä energygirl ikinä kajoa mihinkään.. Hyvä kun kerroit, mutta vielä parempi jos varottaisit kokeilemasta!


      • energygirl
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Siinä jo nähdään, että on lapsi asialla.. Toivon, ettei tämä energygirl ikinä kajoa mihinkään.. Hyvä kun kerroit, mutta vielä parempi jos varottaisit kokeilemasta!

        On monia nuoria ketkä ovat aikuisiakin viisaampia..Olet kyllä väärä henkilö keskutelemaan tästä asiasta...Mitä väliä minkä ikäinen on koska et voi verrata aikuisia tai nuoria keskenään koska jokaisella on oma ajattelutapansa eikä ketään voi edes olla samanlainen...Ja ylipäätänsä tuo sinun ns."viisaus" on kyllä aika naurettavaa..Miksi haaskaat niitä paria aivosolu raukkaa päässäsi tällä asialla kun se ei mitenkään liity sinuun enkä pyytänyt sinulta mitnkäänlaista apua tai saarnaa..Taidat saada jotain kiksejä tästä kun saat kerrankin ilmaista nuo älyttömät ajatuksesi mitä olet varmaan hautonut vuosia...Ei muuta kuin jatka ihmeessä samaan malliin, niin pääset kohta tuskistasi eroon...=)


      • Ajatus
        Hörhö(kö?) kirjoitti:

        Että olen nuori, kerroin vain kokemuksistani, puolueettomalta näkökannalta, joka huumeisiin liittyen on ainakin tässä maassa harvinaista, ja kirjoitukseni tarkoitus ei ole houkutella ketään käyttämään, ensimmäisen viestin kirjoittaja pyysi ihmisiä kertomaan, joten kerroin, ei muuta. Itse en ole rappiolla kokeilujeni takia, no kerron nyt sen verran, että opiskelen eräässä maamme arvostetuimmista oppilaitoksista, enempää en uskalla, kun muuten joku moralisti jäljittäs IP:n ja kertos virkavallalle... Niin ja opinnoissani menestyn erinomaisesti, valmistun parin vuoden sisään, ja siirryn työelämään.

        Elämäni ei tosiaan ole tylsää, vaikka haenkin fiiliksiä, tuo on yksi perus vääriä oletuksia, että kokeilijoilla olisi jotenkin tylsää elämä...Nautin vaan elämästäni kaikin mahdollisin tavoin.

        En suosittele ketään kokeilemaan, mutta oma asenteeni on aina ollut : " Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa mummoaan".

        No, ainakaan minä en suoraan sanonut, että juuri sinä olisit nuori. ;-) Puhuin yleisesti tämän ketjun nuorilta vaikuttavista kirjoittajista. Ja anteeksi vaan jos olet jo viisikymppinen, mutta minusta sinäkin vaikutat varsin nuorelta.

        Minusta on hyvä, että kokemuksista kerrotaan puolueettomasti. Kuitenkin kun puhutaan vaarallisista aineista, jotka MAHDOLLISESTI voivat jopa tappaa, ei osoita erityistä vastuuntuntoa jättää riskit mainitsematta. Tiedän, että on jokaisen omalla vastuulla, mitä elämällään tekee. Se ei silti poista yksilön vastuuta MYÖS toisista ihmisistä, paradoksi jota ei aina täysin ymmärretä. Miten kävisi, jos vaikkapa kaikki vanhemmat päättäisivät jättää vastuun lasten elämästä lapsille itselleen? No, siitäpä on nykypäivänä runsaasti esimerkkejä. Kuvitellaan, että nuori ihminen pystyy tekemään päätöksiä ja valintoja aikuisen tavoin.

        Kysyin, kuinka tylsää täytyy elämän olla, että hakee niitä fiiliksiä huumeista. Vastasit, että oletus tylsästä elämästä on väärä. Saattaa se sitä toki ollakin, mutta kerros kuitenkin MIKSI haluat "nauttia elämästä kaikin mahdollisin tavoin" jos kerran elämäsi ilman huumeitakin olisi hyvää??? Miksi ottaa riski, että tuhoaakin sen hyvän elämänsä? SITÄ en ymmärrä.


      • Ajatus
        energygirl kirjoitti:

        On monia nuoria ketkä ovat aikuisiakin viisaampia..Olet kyllä väärä henkilö keskutelemaan tästä asiasta...Mitä väliä minkä ikäinen on koska et voi verrata aikuisia tai nuoria keskenään koska jokaisella on oma ajattelutapansa eikä ketään voi edes olla samanlainen...Ja ylipäätänsä tuo sinun ns."viisaus" on kyllä aika naurettavaa..Miksi haaskaat niitä paria aivosolu raukkaa päässäsi tällä asialla kun se ei mitenkään liity sinuun enkä pyytänyt sinulta mitnkäänlaista apua tai saarnaa..Taidat saada jotain kiksejä tästä kun saat kerrankin ilmaista nuo älyttömät ajatuksesi mitä olet varmaan hautonut vuosia...Ei muuta kuin jatka ihmeessä samaan malliin, niin pääset kohta tuskistasi eroon...=)

        On monia nuoria, jotka ovat aikuisiakin viisaampia. On myös monia, monia nuoria, jotka vain kuvittelevat olevansa aikuisia viisaampia. Se kuuluu nuoruuteen, ei siinä mitään. Sen vain itse huomaa vasta sitten, kun ei ole enää nuori. Elämää voi ymmärtää vain taaksepäin, mutta sitä on elettävä eteenpäin, niin kuin joku viisas on sanonut.

        En usko, että tuo "huumeeton hemmo" sinun kiusaksesi kirjoittelee. Luulen, että hän on ihan oikeasti sinusta huolissaan. Useimmat kriittisesti täällä kirjoittavat ovat oikeasti huolissaan. Me ei vain keksitä oikeaa tapaa ilmaista asiamme niin, että se menisi perille. Eikä se oikea tapakaan tietysti auta, jos ei lukija halua lukea tekstiä ilman omia ennakkoasenteitaan.

        En haluaisi millään olla saarnaava täti, kun tiedän etten olisi itsekään sellaista nuorena kuunnellut. Enkä kuuntele vieläkään. ;-) Sanon vain, että luehan nämä kaikki kirjoitukset ajatuksella, yritä pitää kaikki omat ennakkoluulosi poissa ettet valitsisi vain itseäsi miellyttävimpiä ja tee sitten valintasi uudelleen.


      • duud
        Ajatus kirjoitti:

        On monia nuoria, jotka ovat aikuisiakin viisaampia. On myös monia, monia nuoria, jotka vain kuvittelevat olevansa aikuisia viisaampia. Se kuuluu nuoruuteen, ei siinä mitään. Sen vain itse huomaa vasta sitten, kun ei ole enää nuori. Elämää voi ymmärtää vain taaksepäin, mutta sitä on elettävä eteenpäin, niin kuin joku viisas on sanonut.

        En usko, että tuo "huumeeton hemmo" sinun kiusaksesi kirjoittelee. Luulen, että hän on ihan oikeasti sinusta huolissaan. Useimmat kriittisesti täällä kirjoittavat ovat oikeasti huolissaan. Me ei vain keksitä oikeaa tapaa ilmaista asiamme niin, että se menisi perille. Eikä se oikea tapakaan tietysti auta, jos ei lukija halua lukea tekstiä ilman omia ennakkoasenteitaan.

        En haluaisi millään olla saarnaava täti, kun tiedän etten olisi itsekään sellaista nuorena kuunnellut. Enkä kuuntele vieläkään. ;-) Sanon vain, että luehan nämä kaikki kirjoitukset ajatuksella, yritä pitää kaikki omat ennakkoluulosi poissa ettet valitsisi vain itseäsi miellyttävimpiä ja tee sitten valintasi uudelleen.

        Siinä oli hyvä vinkki ja suosittelen lämpimästi samaa teille vastustajillekin.


      • Ajatus
        duud kirjoitti:

        Siinä oli hyvä vinkki ja suosittelen lämpimästi samaa teille vastustajillekin.

        Tuota yritän ainakin itse noudattaa, enkä vain saarnata. Mutta en halua olla VASTUSTAJA, vastustaminen on turhaa. Se vain kiinnittää negatiivisen huomion. En siis vastusta huumeita, vaan PUOLUSTAN huumeetonta elämäntapaa. :-)

        Erään viisaan kiinalaisen sanoin: paras tapa vastustaa pahaa on edistää voimakkaasti hyvää.


      • energygirl
        etnica kirjoitti:

        ei nipsuissa mitään lsd:tä ole.

        no, siinä tapauksessa et taida tietää asiasta mitään jos kerta väität ettei niissä ole!!Sen verran olen minäkin asiaa tutkinut...


      • energygirl
        Ajatus kirjoitti:

        On monia nuoria, jotka ovat aikuisiakin viisaampia. On myös monia, monia nuoria, jotka vain kuvittelevat olevansa aikuisia viisaampia. Se kuuluu nuoruuteen, ei siinä mitään. Sen vain itse huomaa vasta sitten, kun ei ole enää nuori. Elämää voi ymmärtää vain taaksepäin, mutta sitä on elettävä eteenpäin, niin kuin joku viisas on sanonut.

        En usko, että tuo "huumeeton hemmo" sinun kiusaksesi kirjoittelee. Luulen, että hän on ihan oikeasti sinusta huolissaan. Useimmat kriittisesti täällä kirjoittavat ovat oikeasti huolissaan. Me ei vain keksitä oikeaa tapaa ilmaista asiamme niin, että se menisi perille. Eikä se oikea tapakaan tietysti auta, jos ei lukija halua lukea tekstiä ilman omia ennakkoasenteitaan.

        En haluaisi millään olla saarnaava täti, kun tiedän etten olisi itsekään sellaista nuorena kuunnellut. Enkä kuuntele vieläkään. ;-) Sanon vain, että luehan nämä kaikki kirjoitukset ajatuksella, yritä pitää kaikki omat ennakkoluulosi poissa ettet valitsisi vain itseäsi miellyttävimpiä ja tee sitten valintasi uudelleen.

        Kiitokset kirjoituksestasi...Pistihän se hiukan miettimään asioita ja tuli siinä samalla huomattua että olen sanonut liiankin töykeästi..=(

        Ajatuksesi olen todella mielenkiintoinen ja periaatteessa puhut totta.
        Tämä vaan on yksi niistä hankalista mielipideasioista mistä ei kannattaisi kinata, mutta tottakai jokainen haluaa oman mielipiteensä esille...Ja jotkut vaan ei hyväksi toisten mielipiteitä asiasta koska ajattelee niin ettei asialle ole kääntöpuolta...Sellastahan se vaan on..
        Eipä muuta kuin kiitokset Sinullekkin kirjoituksestasi ja hyviä jatkoja!


      • kaunistelette reppanat.
        energygirl kirjoitti:

        On monia nuoria ketkä ovat aikuisiakin viisaampia..Olet kyllä väärä henkilö keskutelemaan tästä asiasta...Mitä väliä minkä ikäinen on koska et voi verrata aikuisia tai nuoria keskenään koska jokaisella on oma ajattelutapansa eikä ketään voi edes olla samanlainen...Ja ylipäätänsä tuo sinun ns."viisaus" on kyllä aika naurettavaa..Miksi haaskaat niitä paria aivosolu raukkaa päässäsi tällä asialla kun se ei mitenkään liity sinuun enkä pyytänyt sinulta mitnkäänlaista apua tai saarnaa..Taidat saada jotain kiksejä tästä kun saat kerrankin ilmaista nuo älyttömät ajatuksesi mitä olet varmaan hautonut vuosia...Ei muuta kuin jatka ihmeessä samaan malliin, niin pääset kohta tuskistasi eroon...=)

        Ei huumeista ole noin kaunis kuin tahdotte sen olevan.Asiahan on pitkälle niin harva huumeita käyttävä osaa katsoa itseään oikeasta näkökulmasta ja ymmärtää edes olevansa käyttjä sekä sekaisin.Kovin moni käyttäjä ei tunnusta sitä totuutta ja huumeiden vaarallisuutta,tämä on valitettava tosiasia jonka olen työssäni(nuoriso/päihde joutunut monesti kohtaamaan.Jäin miettimään tyttöä 16 vuotiasta joka on osastolle(suljettuna)monien eri paikkojen ja hoitojen jälkeen,luokiteltuna jopa aika toivottomaksikin"Kuinka tämä vaaraton lsd käyttö tuhosi tämän nuoren ainakin nuoruuden,tai eikö sekin luokitella jo vaaraksi kun itsemurhia yrittänyt kolmekertaa lsdn vaikutuksen alaisena,se kun on niin mukava aine kun ei tosiaan tiedä mihin matkalle lähtee,matkahan voi toki olla se viimeinenkin.Lopettakaa nyt toi kaunistelu ja sönkötys,jos on otsaa käyttää on otsaa varmasti vaaratkin tunnustaa?Olette todellisuudessa raukkamaisia elämän pelkureita jotka eivät uskalla kohdata elämää.


      • sande
        kaunistelette reppanat. kirjoitti:

        Ei huumeista ole noin kaunis kuin tahdotte sen olevan.Asiahan on pitkälle niin harva huumeita käyttävä osaa katsoa itseään oikeasta näkökulmasta ja ymmärtää edes olevansa käyttjä sekä sekaisin.Kovin moni käyttäjä ei tunnusta sitä totuutta ja huumeiden vaarallisuutta,tämä on valitettava tosiasia jonka olen työssäni(nuoriso/päihde joutunut monesti kohtaamaan.Jäin miettimään tyttöä 16 vuotiasta joka on osastolle(suljettuna)monien eri paikkojen ja hoitojen jälkeen,luokiteltuna jopa aika toivottomaksikin"Kuinka tämä vaaraton lsd käyttö tuhosi tämän nuoren ainakin nuoruuden,tai eikö sekin luokitella jo vaaraksi kun itsemurhia yrittänyt kolmekertaa lsdn vaikutuksen alaisena,se kun on niin mukava aine kun ei tosiaan tiedä mihin matkalle lähtee,matkahan voi toki olla se viimeinenkin.Lopettakaa nyt toi kaunistelu ja sönkötys,jos on otsaa käyttää on otsaa varmasti vaaratkin tunnustaa?Olette todellisuudessa raukkamaisia elämän pelkureita jotka eivät uskalla kohdata elämää.

        se ei ole totta että jokainen huumeiden käyttäjä
        kokeilee/käyttää aineita sen takia että ei uskalla kohdata elämää tms. omasta kokemuksestani voin sanoa sen että sitä joskus vain haluaa irtautua arjesta ja nauttia olostaan...asia on ihan verrattavissa alkoholiin.Ajatus on aivan sama huumeiden suhteen,kuin että joku esim. viikonloppu lähdetään hieman viihteelle viinan voimin.ei sen ihmeellisempää...tietysti on myös alkoholisteja ja narkkareita ketkä ovat koukussa...se on asia erikseen,mutta ei se silti tarkoita että pelkää elämää..on vain jäänyt koukkuun siihen hyvään oloonsa.vituttaa aivan suunnattomasti kun ihmiset luulevat tietävänsä kaiken kun eivät todellisuudessa tiedä käyttjän tuntemuksista yhtään mitään..ja sitten tuomitsevat ja analysoivat...ei sitä voi tietää ketään ennen kuin on kokeillut itse.en nyt kannusta ketään kokeilemaan,mutta jos ei asiasta tiedä oikeasti mitään niin olkoon sitten hiljaa!!
        tehkää palvelus ja lopettakaa toi paskanjauhanta ja saarnaaminen!jokainen tietää mihin ryhtyy ja on vastuussa omasta itsestään....


      • Hörhö(kö?)
        etnica kirjoitti:

        ei nipsuissa mitään lsd:tä ole.

        Joskus on, juurikin äskettäin luin jostain, että oli tutkittu jotain nipsuja, niin oli LSD:tä ja vähän kaikkea... En tiedä sitten kokemuksesta, itselleni ei ole tällaisia "terästettyjä" kohdalle sattunut, ehkä siksi, kun olen niin varovainen...

        "Jatkakaa, ja muistakaa elää"


      • sande
        Ajatus kirjoitti:

        On monia nuoria, jotka ovat aikuisiakin viisaampia. On myös monia, monia nuoria, jotka vain kuvittelevat olevansa aikuisia viisaampia. Se kuuluu nuoruuteen, ei siinä mitään. Sen vain itse huomaa vasta sitten, kun ei ole enää nuori. Elämää voi ymmärtää vain taaksepäin, mutta sitä on elettävä eteenpäin, niin kuin joku viisas on sanonut.

        En usko, että tuo "huumeeton hemmo" sinun kiusaksesi kirjoittelee. Luulen, että hän on ihan oikeasti sinusta huolissaan. Useimmat kriittisesti täällä kirjoittavat ovat oikeasti huolissaan. Me ei vain keksitä oikeaa tapaa ilmaista asiamme niin, että se menisi perille. Eikä se oikea tapakaan tietysti auta, jos ei lukija halua lukea tekstiä ilman omia ennakkoasenteitaan.

        En haluaisi millään olla saarnaava täti, kun tiedän etten olisi itsekään sellaista nuorena kuunnellut. Enkä kuuntele vieläkään. ;-) Sanon vain, että luehan nämä kaikki kirjoitukset ajatuksella, yritä pitää kaikki omat ennakkoluulosi poissa ettet valitsisi vain itseäsi miellyttävimpiä ja tee sitten valintasi uudelleen.

        olet oikeassa ja ajatuksesi oli hyvä..
        tässä pitäisi jokaisen pitää mielensä avoimena niin se voisi onnistua.kaikki me vaan ollaan niin itsekeskeisiä mielipiteidemme kanssa vaikka sille ei mitään perustelua tai syytä olisikaan...sellasta se vaan on,valitettavasti


      • Ajatus
        energygirl kirjoitti:

        Kiitokset kirjoituksestasi...Pistihän se hiukan miettimään asioita ja tuli siinä samalla huomattua että olen sanonut liiankin töykeästi..=(

        Ajatuksesi olen todella mielenkiintoinen ja periaatteessa puhut totta.
        Tämä vaan on yksi niistä hankalista mielipideasioista mistä ei kannattaisi kinata, mutta tottakai jokainen haluaa oman mielipiteensä esille...Ja jotkut vaan ei hyväksi toisten mielipiteitä asiasta koska ajattelee niin ettei asialle ole kääntöpuolta...Sellastahan se vaan on..
        Eipä muuta kuin kiitokset Sinullekkin kirjoituksestasi ja hyviä jatkoja!

        Aivan, jokainen tietysti haluaa tuoda oman mielipiteensä esille ja sitä vartenhan näitä foorumeja on. Kiitokset sinulle ja sandellekin vastauksista, uskon että olette fiksuja ihmisiä ja otatte sentään asioista selvää kyselemällä. Näillä palstoillahan sitä voivat ihmiset tietysti kirjoitella mitä vain, joten vastuu jää kuitenkin aina lukijalle itselleen. Niin kuin se tietysti tosielämässäkin aina loppujen lopuksi jää.

        Omalta osaltani voisin silti sanoa, että täällä motiivini kirjoittaa on ihan vilpitön huoli siitä, etteivät nykyajan ihmiset enää osaa arvostaa "luonnonmukaista" elämää. Ja yhtä tärkeää kuin se, että juuri minä tai sinä saamme "äänet kuuluville" on minusta myös se, että kirjoitukset herättävät ajatuksia ja pohdintaa myös siellä toisessa päässä. Asioilla on todellakin aina kääntöpuolensa eikä kukaan voi sanoa, miten toisen täytyy elämäänsä elää. Vaihtoehtoja kuitenkin on aina ja se oma pieni sisäinen ääni kyllä sanoo, mikä niistä on hyväksi. Kunhan muistaa sitä vain kuunnella. Massan mukana on liian helppo mennä.

        Aurinkoista kevättä sinulle ja sandelle sekä tietysti muillekin! Muistakaa pitää huoli siitä ainoasta Itsestänne! :-)


      • huumeeton hemmo
        energygirl kirjoitti:

        On monia nuoria ketkä ovat aikuisiakin viisaampia..Olet kyllä väärä henkilö keskutelemaan tästä asiasta...Mitä väliä minkä ikäinen on koska et voi verrata aikuisia tai nuoria keskenään koska jokaisella on oma ajattelutapansa eikä ketään voi edes olla samanlainen...Ja ylipäätänsä tuo sinun ns."viisaus" on kyllä aika naurettavaa..Miksi haaskaat niitä paria aivosolu raukkaa päässäsi tällä asialla kun se ei mitenkään liity sinuun enkä pyytänyt sinulta mitnkäänlaista apua tai saarnaa..Taidat saada jotain kiksejä tästä kun saat kerrankin ilmaista nuo älyttömät ajatuksesi mitä olet varmaan hautonut vuosia...Ei muuta kuin jatka ihmeessä samaan malliin, niin pääset kohta tuskistasi eroon...=)

        Tiesitkö, että on myös monia aikuisia, jotka on nuoriakin viisaampia? Jos väität, ettei iällä ole mitään yhteyttä viisauteen olet joko nuori, tyhmä tai molempia. Mutta tulet kyllä onneksi asian joskus huomaamaan, ellet ota sitä ennen LSD:tä.

        "eikä ketään voi edes olla samanlainen.." Anteeksi vittuiluni, mutta opettele kulta pieni edes kirjoittamaan ennen kuin otat sitä happoa.. Suomen kielessä sanotaan "kukaan" eikä "ketään". Taidat olla yläasteella. Sulla olisi elämä edessä jos sen vain tajuaisit.


    • aa

      Itse kun jäi alkoholiinkin kiinni vaikka nuorena ei pitänyt juopoista, ei kyllä tulisi mieleen kokeilla mitään huumetta.

    • *KahvinKeitin
      • huumeeton hemmo

        Annoitko linkin siinä mielessä, että haluat houkuttaa pikkutytön huumekokeiluun vai kenties luottaa hänen harkintakykyynsä ja estää kokeilun antamalla asiallista tietoa (en ole tosin vakuuttunut tuon tiedon asiallisuudesta, enkä aio edes käydä tutkimassa..).

        Toivottavasti jälkimmäinen vaihtoehto on totta eikä energygirl koskaan kokeile LSD:tä ja lopettaa ekstaasinkin käytön.


      • sande
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Annoitko linkin siinä mielessä, että haluat houkuttaa pikkutytön huumekokeiluun vai kenties luottaa hänen harkintakykyynsä ja estää kokeilun antamalla asiallista tietoa (en ole tosin vakuuttunut tuon tiedon asiallisuudesta, enkä aio edes käydä tutkimassa..).

        Toivottavasti jälkimmäinen vaihtoehto on totta eikä energygirl koskaan kokeile LSD:tä ja lopettaa ekstaasinkin käytön.

        mistä tiedät että energygirl on vain "pikku tyttö" joka ei tiedä mistään mitään?!
        olen asioista sitä mieltä että kaikennäköistä pitää järki kädessä kokeilla elämässä..huumeet on ihan jees,kunhan se homma pysyy hanskassa!
        mikä sä olet arvostelemaan toista kun et edes tunne kyseistä henkilöä..etkä taida edes tietää tekstiesi perusteella mistä puhut..
        tämä pikku tyttö sattuu olemaan paras ystäväni ja olemme hieman isommassa porukassa kokeilemassa LSD:tä.ja siellä on porukkaa katsomassa ettei mikään mene pieleen.oletko ikinä kuullut ettei maailma ole musta valkoinen?`!


      • niin
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Annoitko linkin siinä mielessä, että haluat houkuttaa pikkutytön huumekokeiluun vai kenties luottaa hänen harkintakykyynsä ja estää kokeilun antamalla asiallista tietoa (en ole tosin vakuuttunut tuon tiedon asiallisuudesta, enkä aio edes käydä tutkimassa..).

        Toivottavasti jälkimmäinen vaihtoehto on totta eikä energygirl koskaan kokeile LSD:tä ja lopettaa ekstaasinkin käytön.

        toivottavasti sinäkin joskus lopetat sen ryyppämisen ja muutut työtätekeväksi ja lainkuulaiiseksi kunnon kansalaiseksi

        miksi pitää käyttää viinaa? miksi sitä todellisuutta pitää paeta? olet heikko narkkari...


      • huumeeton hemmo
        sande kirjoitti:

        mistä tiedät että energygirl on vain "pikku tyttö" joka ei tiedä mistään mitään?!
        olen asioista sitä mieltä että kaikennäköistä pitää järki kädessä kokeilla elämässä..huumeet on ihan jees,kunhan se homma pysyy hanskassa!
        mikä sä olet arvostelemaan toista kun et edes tunne kyseistä henkilöä..etkä taida edes tietää tekstiesi perusteella mistä puhut..
        tämä pikku tyttö sattuu olemaan paras ystäväni ja olemme hieman isommassa porukassa kokeilemassa LSD:tä.ja siellä on porukkaa katsomassa ettei mikään mene pieleen.oletko ikinä kuullut ettei maailma ole musta valkoinen?`!

        Toivottavasti ei mene. Minusta vain tuntuu, että joku on jo mennyt pieleen ja pahasti..


      • huumeeton hemmo
        niin kirjoitti:

        toivottavasti sinäkin joskus lopetat sen ryyppämisen ja muutut työtätekeväksi ja lainkuulaiiseksi kunnon kansalaiseksi

        miksi pitää käyttää viinaa? miksi sitä todellisuutta pitää paeta? olet heikko narkkari...

        Yhtä heikko olen tosiaan kuin narkkaritkin. Onneksi minulla on vielä heikommat aineet kuin heillä!


      • hah
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Yhtä heikko olen tosiaan kuin narkkaritkin. Onneksi minulla on vielä heikommat aineet kuin heillä!

        vai että heikommat aineet....

        valehteletkin vielä avoimesti!


      • Ajatus
        sande kirjoitti:

        mistä tiedät että energygirl on vain "pikku tyttö" joka ei tiedä mistään mitään?!
        olen asioista sitä mieltä että kaikennäköistä pitää järki kädessä kokeilla elämässä..huumeet on ihan jees,kunhan se homma pysyy hanskassa!
        mikä sä olet arvostelemaan toista kun et edes tunne kyseistä henkilöä..etkä taida edes tietää tekstiesi perusteella mistä puhut..
        tämä pikku tyttö sattuu olemaan paras ystäväni ja olemme hieman isommassa porukassa kokeilemassa LSD:tä.ja siellä on porukkaa katsomassa ettei mikään mene pieleen.oletko ikinä kuullut ettei maailma ole musta valkoinen?`!

        Minäkään en tiedä, onko nimimerkki energygirl mikään pikkutyttö. Epäilen kuitenkin, että kovin vanha nainen ei nykypäivänä kokeile LSD:tä "huvin vuoksi" missään isossa porukassa, ainakaan jos hänellä on jo perhe ja lapsia.

        Kun tiedetään, miten yksilöllisiä huumeiden vaikutukset voivat olla, miten voi laskea oman terveytensä ja mielenterveytensä sen varaan, että kun itse ottaa LSD:tä, joku toinen "katsoo vieressä ettei mikään mene pieleen"? Jos oikeasti jotain sattuisikin, niin mitä ihmettä siinä kukaan voi tehdä? Soittaa ambulanssin? Toinen voi olla jo siinä vaiheessa loppuelämänsä tuhonnut.

        "Huumeet on ihan jees, kunhan se homma pysyy hanskassa." Sitähän te kokeilijat hoette. Mitä sitten, jos se ei pysy? Itketään, että kunpa ei olisi koskaan tullut kokeiltua.


      • sande
        Ajatus kirjoitti:

        Minäkään en tiedä, onko nimimerkki energygirl mikään pikkutyttö. Epäilen kuitenkin, että kovin vanha nainen ei nykypäivänä kokeile LSD:tä "huvin vuoksi" missään isossa porukassa, ainakaan jos hänellä on jo perhe ja lapsia.

        Kun tiedetään, miten yksilöllisiä huumeiden vaikutukset voivat olla, miten voi laskea oman terveytensä ja mielenterveytensä sen varaan, että kun itse ottaa LSD:tä, joku toinen "katsoo vieressä ettei mikään mene pieleen"? Jos oikeasti jotain sattuisikin, niin mitä ihmettä siinä kukaan voi tehdä? Soittaa ambulanssin? Toinen voi olla jo siinä vaiheessa loppuelämänsä tuhonnut.

        "Huumeet on ihan jees, kunhan se homma pysyy hanskassa." Sitähän te kokeilijat hoette. Mitä sitten, jos se ei pysy? Itketään, että kunpa ei olisi koskaan tullut kokeiltua.

        olet oikeassa siinä että tuskin mikään vanhempi nainen kokeilisikaan...

        Toistan edelleen tätä samaa asiaa:
        jokainen tietää mihin ryhtyy ja on vastuussa omasta itsestään!
        jos haluaa ottaa sen riskin lsd:n suhteen,
        niin se on oma valinta ja sen asian kanssa sitten eletään se loppuelämä,eikä itketä ja surkutella ,ei se mitään siinä vaiheessa auta,ja se on oma moka.ja jokainen tietää persoonallisuutensa ja siitä voi itse päätellä ottaako vai ei.
        ja aion yhä edelleen kokeilla lsd:tä,koska tunnen itseni,(en voi tietenkään varmaksi sanoa)ja luulen että pääni kyllä kestää..ettekä te voi asiaan vaikuttaa!

        ylipäätänsäkin energygirl ei pyytänyt mitään saarnoja vaan vain tietoa ja KOKEMUKSIA kyseisestä aineesta!tiedämme riskit muutenkin joten emme kaipaa saarnojanne!


      • sande
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Yhtä heikko olen tosiaan kuin narkkaritkin. Onneksi minulla on vielä heikommat aineet kuin heillä!

        ..alkaa kyllästyttämään pikku hiljaa nämä sinun alkoholistiset ns.neuvosi!et kerran asiasta mitään tiedä niin ole ystävällisesti hiljaa kun sulta ei myöskään kerran mitään ole kysyttykkään eikä neuvoja pyydetty!!


      • huumeeton hemmo
        sande kirjoitti:

        ..alkaa kyllästyttämään pikku hiljaa nämä sinun alkoholistiset ns.neuvosi!et kerran asiasta mitään tiedä niin ole ystävällisesti hiljaa kun sulta ei myöskään kerran mitään ole kysyttykkään eikä neuvoja pyydetty!!

        Toivottavasti kasvat joskus aikuiseksi.


    • [*]

      ...Ihan vaan tiedoksi että ei kaikille välttämättä tuu niitä "hienoja" trippejä. Jos oot vähääkä masentunu tai ahistunu ni en suosittele LSD:tä. Vedä mielummin ihan mitä muuta tahansa. Käyttäjän "päänsisältö" vaikuttaa tosi vahvast siihen miten LSD vaikuttaa. Isoveli kokeili kerran LSD:tä ja sille tripille jäi... Eipä oo sen jälkee tavallista päivää nähny. Nyt ollu jo vuoden mielisairaalassa ja välil pääsee lomille,mut ei silt mitää kauheen järkevää juttuu ikinä lähe (jos nyt lähtee juttuu ollenkaa)... Joten oo varovainen!!! En haluu saarnata mut LSD:hen ei pitäis koskea ikinä. Mun mielestä kaikkein vaarallisin huume mitä vaa voi olla. TODELLA arvaamaton.

      • varoitus

        Ne saattaa niissä sairaaloissa pitää lääkkeillä huolen että hän pysyy varoittavana esimerkkinä. Ne on lsdstä kehittyneet, saavat pään entistä enemmän sekaisin.. ..hyvä tietty varoittaa ketään kokeilemasta, eihän kukaan ota jotain psyykelääkettä vapaaehtoisesti, oli se sitten uusi tai vanha ..tai sitten on sekasin.


      • kiitos

        Oikeita aitoja kokemuksia kaunistelemattomia esille vain.


      • höpöhöpö
        varoitus kirjoitti:

        Ne saattaa niissä sairaaloissa pitää lääkkeillä huolen että hän pysyy varoittavana esimerkkinä. Ne on lsdstä kehittyneet, saavat pään entistä enemmän sekaisin.. ..hyvä tietty varoittaa ketään kokeilemasta, eihän kukaan ota jotain psyykelääkettä vapaaehtoisesti, oli se sitten uusi tai vanha ..tai sitten on sekasin.

        Ei sairaalassa syötetä lääkkeitä ja pidetä varoittavana esimerkkinä,ihan täysin huuhaa juttu!


    • vittupää

      Mielestäni muuten asia ei ole ainoastaan sinun henkilökohtainen asiasi, vaan myös muitten - eli jos otat lsdtä ja se ei sovi sinulle niin voit aiheuttaa vahinkoa muille ihmisille. Sama juttu on mielestäni myös alkoholin kanssa. Ihmiset ei vaan jaksa tai viitsi välittää toisistaan, jotta väärille poluille hairahtuneita autettaisiin, enkä tarkoita auttamisella samaa kuin mitä valtio, sehän auttaa huumeongelmaisia antamalla heille lisää huumeita, joita se vain kutsuu lääkkeiksi.

    • sande

      käyppä kattoo toi osote,mikä löytyy noista vastauksista...
      hienoja trippikertomuksia!!!!
      ILY

    • Kärppä
    • nonrjdrink

      No kysele sosiaalihallitukselta..
      ..minä olen kyllä sitä mieltä että lääkärit, jotka myöntävät käyttäneensä LSD:tä tai antaneensa sitä jollekin, tulisi erottaa valtion palveluksesta. Tai muita yhtä vaarallisia aineita, laillisia tai laittomia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3608
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      198
      1720
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1224
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe