Qingqi 125cc - 250cc Pioneer Custom

mikäs

se tämmöinen vehje on,
hinta on halpa, 1890,- , mutta onko ihan paska ?
( www.myllymaennettikauppa.fi )
lieneekö sama vehje kuin Superlight 125 cc, hinta 2998,-
( http://www.ultimatemarket.com )

Tehot ainakin on aika pienet, mutta mutta.
Onko kellään ollut tällaisia ?
ilmeisesti ne on tällaisen firman tekeleitä;
http://www.chinaqingqi.net/indexe.htm
ainakin googlesta sellaisen löysin tällä nimellä.
Mitään tietoa noista ??

48

45539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12345

      kulkee ainakin vaa 80 kympii toi 125 ja osia ei varmaa saa mistää

      • kuulkaas

        tualahan lukee et osia saa "ympäri Suomea" suosittu ja jos se kokeet läpäsee nii varmana toimii ja uutena varsin toimiva ei todellakaan saa antaa hinnan hämätä!


      • Poseidon

        Terve! Kyllä Qingqiin saa osia, jos tarvitsee.. Myylymäki tuo itse myös osat ja niitä voi tilata suoraan nettikaupasta. Pyörällä on oma merkkikerho Suomessa ja tiedän useita tyytyväisiä omoistajia!


      • Qingqin omistaja

        Terve Qingqi on hieno kevari ja kestävä ja on hieno ajella ja osia löytyy ympäri suomesta
        omassa Qingqissä on 3000km mittarissa ja eikä mitään vikaa ole ollut
        SUOSITTELEN Qingqi QM


      • Anonyymi

        Mistä vois tilata imukumin 250 kinkiin.Voisko joku auttaa.
        Make!


    • Satun tietämään

      Eivät ole saman firman vehkeistä Superlight 125cc löytyy www.keewaymotor.com josta löytyy myös tekniset tiedot.
      Qingqi 125cc mallia tekee Kiinassa ainakin 10 tehdasta ja laatutaso sen mukaan.

      Superlight 125cc on todella korkelaatuinen tehdään samassa tehtaassa kuin CPI mallit joten puhutaan eri maailmasta.

      • 9685545525

        Aika tietäjä! ekkaivaan yritä puhua omas puolesta! Tollane Qingqi voi olla vaikka hyvä.
        Se on kuristettu aivan tappiin mut ne saa kyllä pois!!!


      • pörri
        9685545525 kirjoitti:

        Aika tietäjä! ekkaivaan yritä puhua omas puolesta! Tollane Qingqi voi olla vaikka hyvä.
        Se on kuristettu aivan tappiin mut ne saa kyllä pois!!!

        Samaa mieltä. jos nyt joku meinaa yhe tai jopa kahe kesä tollasel päräytellä ni voihan se olla iha hyväki siihen, ottaen hinta huomioon. sit vaa vaihtaa johonki isompaan jos ei enää 125kuutioinen kelpaa. onhan toi nyt hyvän näkönenkin vaikka ainahan se ulkonäkö voi pettää.. jos sil pääsee 85 ni mikäs siinä, varmaa kurit pois ni hyvä tulee.


      • Pollari
        9685545525 kirjoitti:

        Aika tietäjä! ekkaivaan yritä puhua omas puolesta! Tollane Qingqi voi olla vaikka hyvä.
        Se on kuristettu aivan tappiin mut ne saa kyllä pois!!!

        kuristettuko muka?

        250 kuutioiseskin 14 kwattia, kuinka piikkinen vois olla kuristettu, jos siinä 9kw ?


    • siiika

      Onko nuo nyt vasta tulleet 2005 myyntiin, vai onkos niitä vanhempia malleja?

      onko kellä noista mittää kokemusta?

      se o nyt iha hius karva varas et en paa tilauksee tollasta 250 kuutioista.

    • 289174746

      Nelitahtia ei ihan niin yksikertaisesti viritetä kuin kakstahtia.
      Tuskimpa noita on erikseen kuristettu, ne vaan on luvattoman alitehoisia. Mutta huomioikaa hinta, törkeen edullisia.

      • pollari

        Tarkenna vähä.

        noi molemmathan on nelitahteja, kuutioista riippumatta.

        Tarkoitat, että noi on noin pieni tehoisia, eikä niissä ole mitään kuristimia?
        noin minä ainaskin olen päätellyt.

        mopoja.


      • Qingqi_owner
        pollari kirjoitti:

        Tarkenna vähä.

        noi molemmathan on nelitahteja, kuutioista riippumatta.

        Tarkoitat, että noi on noin pieni tehoisia, eikä niissä ole mitään kuristimia?
        noin minä ainaskin olen päätellyt.

        mopoja.

        Qingqi 125cc pelittää täysiä, ei mitään vikaa kunhan pitää pyörää kuin kukkaa kämmenellä:) Pakoputken päähän voi porailla esim 6mm terälä 4 reikää symmetrisesti niin rupee ääntä tuleen mukavasti..pitäis sen vissiin jotai 10km/h tuoda huippuja lisää. Omani kulkee N:115km/h joka riittää kaupunki oloissa hyvin ja kun 100 ajelee niin on vielä varaa kiihdyttää:):) Kone on tehtaalta tullessaan matala viritteinen eli siksi on "vähän" heppoja, mutta taas kone kestää sitäkin pidenpään.Customit vaan on tarkotettu kruisailuun EI RÄLLÄSTÄMISEEN, Varsinaisia kuristeita ei vissiin pyörässä ole...


    • on_

      tuollainen isompi pyörä mustana.
      Tosi iso, iloinen yllätys.
      Kaunis ja halpa.
      Miksi pitäisi kulkea kauheeta nakkia, eihän teillä saa kahta sataa kaahatakkaa..
      Tämä on ehdottomasti harraste prätkä.

      • timppavaa

        ensimmäinen satakilsaa meni tänää rikki. Ja odotusten mukaan on toiminut.

        Ainut mitä oon kaivannut, on suomen kielistä ohjekirjaa. Onko kellään mitää suom. materiaalia?


      • timo

        minulla on pyörä ollut reilu viikon; on osoittautunut erinomaiseksi. Ajettu nyt noin 900 km, bensan kulutus keskimäärin 4 ltr/100 km; pysyy hyvin tieliikenteen mukana 80 nopeusalueella, ajaminen on vielä mukavaa 90-100 vauhdissa. ketjut on pitänyt kiristää ja tarkkailla muttereiden ja ruuvien kireyttä.


      • timppavaa
        timo kirjoitti:

        minulla on pyörä ollut reilu viikon; on osoittautunut erinomaiseksi. Ajettu nyt noin 900 km, bensan kulutus keskimäärin 4 ltr/100 km; pysyy hyvin tieliikenteen mukana 80 nopeusalueella, ajaminen on vielä mukavaa 90-100 vauhdissa. ketjut on pitänyt kiristää ja tarkkailla muttereiden ja ruuvien kireyttä.

        Kappas kaimaki o ostanu Qingqi.

        Paljo oot kerinny ajeleen, mulla ei oo toista sataakilsaakaa viä rikki. Jep noita mutterien ja pulttien kireyttä on syytä tarkkailla, on ilmeisesti sen verran kiirus pyörää kasatessa ollut, ettei joka pulttia ole loppuun asti keritty vääntään.

        Mun pyöräs oli kytkin säädetty päin peetä ja jalkajarruvalo, ja ryyppy vaijjeri oli irti.
        Noi ny antaa helposti kyllä anteeksi, mut ihmetyttää, jos se kerran on suomes kasattu, niin turha on kiinalaista työtä hakkua ja suomalaista kehua. Tässä tapauksessa.
        Mutta muuten hyvin toimii ja odotusten mukanen ollut.


      • Joxa
        timppavaa kirjoitti:

        Kappas kaimaki o ostanu Qingqi.

        Paljo oot kerinny ajeleen, mulla ei oo toista sataakilsaakaa viä rikki. Jep noita mutterien ja pulttien kireyttä on syytä tarkkailla, on ilmeisesti sen verran kiirus pyörää kasatessa ollut, ettei joka pulttia ole loppuun asti keritty vääntään.

        Mun pyöräs oli kytkin säädetty päin peetä ja jalkajarruvalo, ja ryyppy vaijjeri oli irti.
        Noi ny antaa helposti kyllä anteeksi, mut ihmetyttää, jos se kerran on suomes kasattu, niin turha on kiinalaista työtä hakkua ja suomalaista kehua. Tässä tapauksessa.
        Mutta muuten hyvin toimii ja odotusten mukanen ollut.

        ...siis Qingqi, ollut jo lähes viikon, mutta vielä tallissa. On kuulemma maahantuojan paikkakunnan tullissa ruuhkaa ja paperit makaa siellä. Harmittaa vaan, kun olis ollut jo mitä parhaimpia ajokelejä. Ei tunnu maahantuojalla olevan ihan homma hanskassa. Parit savut on tullut kotipihassa pöläyteltyä. Kasausjälki ei ole ihan moitteetonta, mutta jos pyörä toimii pitkässä juoksussa, voi edullisen ostohinnan piikkiin sietää pieniä puutteita. Toivottavasti maahantuoja saa myös varaosapalvelun toimimaan. Eipä siis nyt muu auta kuin odotella suomalaisen byrokratian rattaiden pyörähtelyä eteenpäin.


      • timo
        timppavaa kirjoitti:

        Kappas kaimaki o ostanu Qingqi.

        Paljo oot kerinny ajeleen, mulla ei oo toista sataakilsaakaa viä rikki. Jep noita mutterien ja pulttien kireyttä on syytä tarkkailla, on ilmeisesti sen verran kiirus pyörää kasatessa ollut, ettei joka pulttia ole loppuun asti keritty vääntään.

        Mun pyöräs oli kytkin säädetty päin peetä ja jalkajarruvalo, ja ryyppy vaijjeri oli irti.
        Noi ny antaa helposti kyllä anteeksi, mut ihmetyttää, jos se kerran on suomes kasattu, niin turha on kiinalaista työtä hakkua ja suomalaista kehua. Tässä tapauksessa.
        Mutta muuten hyvin toimii ja odotusten mukanen ollut.

        Kiinalainen työnjälki on yllättävänkin hyvää; kasaus vain pitäisi tehdä hieman huolellisemmin. Kytkinvaijerin säätö ei ollut minunkaan pyörässäni kohdallaan; vaihdevivun säätö vähän niin ja näin, mutta vakavin virhe oli ohjaustangon kiinnitys; se oli löysällä. Turvallisuusosien pitäisi kuitenkin jo kasauksen jälkeen olla kunnossa (tarkista myös omasta pyörästäsi ovatko pultit tiukalla). Nämä asiat oli helppo korjata; vielä tutkiskelen miksi ketjut löystyvät parin sadan kilometrin välein. Kuitenkin... vaikuttaa hyvältä käyttöpyörältä 80-90 km nopeuksiin. Tarkoituksena on tänä kesänä käydä pyörällä ainakin pari kertaa pääkaupunkiseudulla ja kerran pohjois-norjassa; kilometrejä kertynee ajokauden aikana 5-6 tuhatta.


      • timppavaa
        timo kirjoitti:

        Kiinalainen työnjälki on yllättävänkin hyvää; kasaus vain pitäisi tehdä hieman huolellisemmin. Kytkinvaijerin säätö ei ollut minunkaan pyörässäni kohdallaan; vaihdevivun säätö vähän niin ja näin, mutta vakavin virhe oli ohjaustangon kiinnitys; se oli löysällä. Turvallisuusosien pitäisi kuitenkin jo kasauksen jälkeen olla kunnossa (tarkista myös omasta pyörästäsi ovatko pultit tiukalla). Nämä asiat oli helppo korjata; vielä tutkiskelen miksi ketjut löystyvät parin sadan kilometrin välein. Kuitenkin... vaikuttaa hyvältä käyttöpyörältä 80-90 km nopeuksiin. Tarkoituksena on tänä kesänä käydä pyörällä ainakin pari kertaa pääkaupunkiseudulla ja kerran pohjois-norjassa; kilometrejä kertynee ajokauden aikana 5-6 tuhatta.

        Mä sain sen käsityksen maahantuojalta, et pyörä tulis osina suomeen, missä se kasattattas suomalaisella työvoimalla. Voin toki olla, että olen käsittäny väärinkin.
        No joka tapaukses kasaukses on hutiloitu.

        Mut saikko sä suomen kielistä manuaalia? mä en saanut vaikka puhelimes lupasivatkin.
        Tosta ketjujen löyhtymisestä en osaa sanoo mitään, oon ajanukki viä niin vähän.
        Mutta välityksiä ilmeisesti sais suurentaa, tehoo tuntuis olevan vääntää isommillakin välityksillä ja ei kierroksekkaa siten nousis.


      • timo
        timppavaa kirjoitti:

        Mä sain sen käsityksen maahantuojalta, et pyörä tulis osina suomeen, missä se kasattattas suomalaisella työvoimalla. Voin toki olla, että olen käsittäny väärinkin.
        No joka tapaukses kasaukses on hutiloitu.

        Mut saikko sä suomen kielistä manuaalia? mä en saanut vaikka puhelimes lupasivatkin.
        Tosta ketjujen löyhtymisestä en osaa sanoo mitään, oon ajanukki viä niin vähän.
        Mutta välityksiä ilmeisesti sais suurentaa, tehoo tuntuis olevan vääntää isommillakin välityksillä ja ei kierroksekkaa siten nousis.

        pyörä on tullut pakattuna kuljetuskehikkoon (näin tällaisen kokoonpanopaikassa)näytti siltä että runko ja moottori olivat paikallaan; aika pieneen pakettiin se oli kuitenkin kuljetusta varten pakattu. ilmeisesti kootaan täällä ainakin niiltä osin minka voi tehdä "jakoavaimella".suomenkielistä manuaalia ei ole tullut. englanninkielisiä lisää löysin osoitteessa www.pioneermotorsusa.com


      • Joxa
        timo kirjoitti:

        pyörä on tullut pakattuna kuljetuskehikkoon (näin tällaisen kokoonpanopaikassa)näytti siltä että runko ja moottori olivat paikallaan; aika pieneen pakettiin se oli kuitenkin kuljetusta varten pakattu. ilmeisesti kootaan täällä ainakin niiltä osin minka voi tehdä "jakoavaimella".suomenkielistä manuaalia ei ole tullut. englanninkielisiä lisää löysin osoitteessa www.pioneermotorsusa.com

        Eilen tuli vihdoin QM 250:n rekisterikilpi postissa ja matkamittari näyttää nyt 124 km. Maahantuoja on kehottanut säätämään venttiilit pian. Mistähän siihen löytäisi opastuksen ja säätöarvot? Suomenkielinen opas, joka on suora käännös pyörän mukana tulleesta englanninkielisestä, tuli rekisterikilven mukana ainakin minulle. Se ei puhu venttiilin säätämisestä mitään. Kiristelin pyörästä vähän sitä sun tätä, mutta se on muilta osin toiminut lähes moitteetta. Trippimittari ei toimi.


      • urpo
        Joxa kirjoitti:

        Eilen tuli vihdoin QM 250:n rekisterikilpi postissa ja matkamittari näyttää nyt 124 km. Maahantuoja on kehottanut säätämään venttiilit pian. Mistähän siihen löytäisi opastuksen ja säätöarvot? Suomenkielinen opas, joka on suora käännös pyörän mukana tulleesta englanninkielisestä, tuli rekisterikilven mukana ainakin minulle. Se ei puhu venttiilin säätämisestä mitään. Kiristelin pyörästä vähän sitä sun tätä, mutta se on muilta osin toiminut lähes moitteetta. Trippimittari ei toimi.

        Mulla on jo tolla satakaksvitosella ajettu 1200 km, ja ekana päivänä nopeusmittari hajos, ja vilkkurele. Huollosta sano että uuden releen lähettää... Pitäs tota muutenki viritellä, ei se kulje sitä 100 km/h muuta ku hyvällä tuurilla... Jos joku alkaa sitä virittelee, tai muuta, ni ilmottelee...


      • kuski Qm
        timo kirjoitti:

        minulla on pyörä ollut reilu viikon; on osoittautunut erinomaiseksi. Ajettu nyt noin 900 km, bensan kulutus keskimäärin 4 ltr/100 km; pysyy hyvin tieliikenteen mukana 80 nopeusalueella, ajaminen on vielä mukavaa 90-100 vauhdissa. ketjut on pitänyt kiristää ja tarkkailla muttereiden ja ruuvien kireyttä.

        Terve mikä vika voi olla Qingqissä kun ei lähde käyntiin otin bensaletkun irti kokeilin niin tuli bensaa ja kipinäkin tulee ja kaksi päivää tota ennen pelasi hienosti Auttakaa!!


    • timo

      Lähtekää maanantaina 4.7. Tuuriin ajelulle, käydään vaikka kahvilla. Pohjoisesta ehdimme sinne iltapäiväksi.

      • timppavaa

        Mut ehkä joku vastaava miittinki joskus josain...


    • Pete34

      Moi,
      Asun espanjassa ja nyt meinaan ostaa 125 kustomin,
      täällä hinta on eur2000 valmiina ajoon. En ole aikasemmin omistanut mitään mopoa isompaa ja täällä kun ajokelit on ympärivuoden niin pakko alkaa harjoittelemaan!

      - Hyvä alottelupyörä - sanoo SUURI JOUKKO TYYTYVÄISIÄ kinkin omistajia. Täällä tätä merkkiä tuotu maahan jo vuosia ja paikallisten omistajien kommentit on että hyvä hinta/laatu suhde.

      kattokaa www.custom125.com mitä kaikkea löytyy.

      Jos joku tarvii osia tms mitä suomesta ei saa niin laittakaa meiliä [email protected] niin kysyn kavereilta :) näin täällä etelässä ..

      • ostaiskos

        vähän vanhoja jo nuo jutut, mikä lie mieli nyt helmikuussa 2008? onko nykyiset uudet pyörät paremmin koottu yms.?


      • pete34
        ostaiskos kirjoitti:

        vähän vanhoja jo nuo jutut, mikä lie mieli nyt helmikuussa 2008? onko nykyiset uudet pyörät paremmin koottu yms.?

        Joo on koottu hyvin, mulla nyt kohta sisäänajettu pari tonnia mittarissa. ja kulukee helvetin hyvin.
        2 pyttynen kustom kinkki. kato kuvat googlettamalla "mtr volcano"

        oli aika kopukka alussa mutta myyjä ei huijannu kun sano että nää vaatii hellän sissäänajun.


      • jannu20
        pete34 kirjoitti:

        Joo on koottu hyvin, mulla nyt kohta sisäänajettu pari tonnia mittarissa. ja kulukee helvetin hyvin.
        2 pyttynen kustom kinkki. kato kuvat googlettamalla "mtr volcano"

        oli aika kopukka alussa mutta myyjä ei huijannu kun sano että nää vaatii hellän sissäänajun.

        Mulla on ollut nyt koko kesän toi kiinan ihme ja on kestänyt tosi hyvin kilometrejä on tullut melkein 6000. Eikä mitään vikaa ole ollut. Saako sitä mitenkään kulkee kovempaa?


      • aloittelija(nainen)
        jannu20 kirjoitti:

        Mulla on ollut nyt koko kesän toi kiinan ihme ja on kestänyt tosi hyvin kilometrejä on tullut melkein 6000. Eikä mitään vikaa ole ollut. Saako sitä mitenkään kulkee kovempaa?

        Itse ostin äskettäin 2007 vm. 250 qinqqi merkkisen customin siis käytettynä. hinta noin 1700 e. pyörä on ihan ensimmäinen mopedi millä olen ajellut. lukuunottamatta autokoulun vähäisiä tunteja kun ajelin sen mp kortin! en siis ole edes mopolla ajellut aikaisemmin. pyörällä oli ajettu noin muutamatuhat km kun sen ostin. ja vielä kyllä on toiminut. ja siistissä kunnossakin. ja on mukavan näköinen peli. itse tulin siihen tulokseen että kun ei edes ikuisuuden vanhoja moottoripyöriä saa suomesta edes samalla hinnalla. ei edes kevareitakaan. niin itse ajattelin ostaa uuden mutta halvan ja pienen pyörän aloitteluun. Vanhempi mies toi pyörän jopa kotiovelle samaan hintaan kun itsellä ei ollut mahdollista sitä millään hakea. Eiköhän tuolla pyörällä opi "mopoilun" perusasiat ja köröttele ihan mukavasti. Itse en edes aloittelijana 80 kovempaa uskalla ajella. vielä en ole edes kummoisemmin ison liikenteen seassa uskaltanut ajella muutakuin sivuteillä. Joten ei yhtään harmita kun ei ole mitään tehokasta ja kallista pyörää jolla voisi näytellä muille! toivotaan vaan että kiinalaispeli kestää nyt sitten:)


      • Ihan ookoo
        aloittelija(nainen) kirjoitti:

        Itse ostin äskettäin 2007 vm. 250 qinqqi merkkisen customin siis käytettynä. hinta noin 1700 e. pyörä on ihan ensimmäinen mopedi millä olen ajellut. lukuunottamatta autokoulun vähäisiä tunteja kun ajelin sen mp kortin! en siis ole edes mopolla ajellut aikaisemmin. pyörällä oli ajettu noin muutamatuhat km kun sen ostin. ja vielä kyllä on toiminut. ja siistissä kunnossakin. ja on mukavan näköinen peli. itse tulin siihen tulokseen että kun ei edes ikuisuuden vanhoja moottoripyöriä saa suomesta edes samalla hinnalla. ei edes kevareitakaan. niin itse ajattelin ostaa uuden mutta halvan ja pienen pyörän aloitteluun. Vanhempi mies toi pyörän jopa kotiovelle samaan hintaan kun itsellä ei ollut mahdollista sitä millään hakea. Eiköhän tuolla pyörällä opi "mopoilun" perusasiat ja köröttele ihan mukavasti. Itse en edes aloittelijana 80 kovempaa uskalla ajella. vielä en ole edes kummoisemmin ison liikenteen seassa uskaltanut ajella muutakuin sivuteillä. Joten ei yhtään harmita kun ei ole mitään tehokasta ja kallista pyörää jolla voisi näytellä muille! toivotaan vaan että kiinalaispeli kestää nyt sitten:)

        Ostin kinskin, kun sitä ennen olin takunnut myös muutaman (liikaa) käytetyn pyörän kanssa ja jatkuva rasat rasvassa oleminen alkoi riittää. Pyörä, siis Myllymäeltä ostettu 250 custom on nyt ollut neljä vuotta. En aja kovin hirveästi, mutta muutaman sadan kilometrin lenkit menee ihan hienosti ko. pyörällä. Hinta-laatu -suhde on vähintäänkin kohdallaan. Saiteilta lukemiani vaihteisto-ongelmia ei ole ollut. Kone ei myöskään naputa. Siellä on nyt nelisen tonnia mittarissa, kun sattui väliin kaksi sateista kesää, eikä se vikuroi sen paremmin kylmänä kuin lämpimänäkään. Custom -pyörissä kannattaa yleensäkin aina välillä tsekata mutterit. Mulla ei ole ollut ongelmia kuin takajarrun kanssa. Siitä lähti mutterit kävelemään. Laitoin tuplamutterit ja se oli siinä. Olen välillä tankannut 2/3 -tankkia 98:lla. Putsaa paikkoja ja tuntuu kulkevan sen jälkeen paremmin. On keväällä aika kranttu bensasta. Jos vanhaa, ei lähde käyntiin, mutta puolitoista litraa puoleen tankkiin ja pari starttausta, niin johan lähti.
        Ajolleen pyörä on helppo. Kurvit niiaa mukavasti ja kulkee suorilla vakaasti. Kuittaan muutaman kommentit pyörän koosta. Sitä käytiin myös multa kyselemässä, kun revin 250 -teipit pois. Luulivat vähintään 500-kuutioiseksi. Älä tee samaa virhettä kuin minä eli; älä tunnusta. Sano, jotta jotakin 500 se taisi olla... Menee nimittäin läpi.
        Mulla on Kennedyn nahkalaukut normilaukkujen paikalla. Ostin motohajottamolta hyvät. Niihin mahtuu, eivät maksaneet paljoa eikä tuulivastusta ole ollenkaan. Pleksin ostin paikallisesta motoliikkeestä; Suzukin normaali pienempi etupleksi. Italiassa tehty ja tarkoitettu lähinnä 125:een. Toimii täysin. Hinta 20 euroa (oli markka-ajan varastoa). Kokonaisuutena hinta/laatu/toimivuus/näöksellisyys ja kehut; täysi kymppi. Enkä muuten meinaa myydä huokeella. Tällä pyörällä on enemmän käyttöarvoa kuin pörssiarvoa.


      • jc123
        Ihan ookoo kirjoitti:

        Ostin kinskin, kun sitä ennen olin takunnut myös muutaman (liikaa) käytetyn pyörän kanssa ja jatkuva rasat rasvassa oleminen alkoi riittää. Pyörä, siis Myllymäeltä ostettu 250 custom on nyt ollut neljä vuotta. En aja kovin hirveästi, mutta muutaman sadan kilometrin lenkit menee ihan hienosti ko. pyörällä. Hinta-laatu -suhde on vähintäänkin kohdallaan. Saiteilta lukemiani vaihteisto-ongelmia ei ole ollut. Kone ei myöskään naputa. Siellä on nyt nelisen tonnia mittarissa, kun sattui väliin kaksi sateista kesää, eikä se vikuroi sen paremmin kylmänä kuin lämpimänäkään. Custom -pyörissä kannattaa yleensäkin aina välillä tsekata mutterit. Mulla ei ole ollut ongelmia kuin takajarrun kanssa. Siitä lähti mutterit kävelemään. Laitoin tuplamutterit ja se oli siinä. Olen välillä tankannut 2/3 -tankkia 98:lla. Putsaa paikkoja ja tuntuu kulkevan sen jälkeen paremmin. On keväällä aika kranttu bensasta. Jos vanhaa, ei lähde käyntiin, mutta puolitoista litraa puoleen tankkiin ja pari starttausta, niin johan lähti.
        Ajolleen pyörä on helppo. Kurvit niiaa mukavasti ja kulkee suorilla vakaasti. Kuittaan muutaman kommentit pyörän koosta. Sitä käytiin myös multa kyselemässä, kun revin 250 -teipit pois. Luulivat vähintään 500-kuutioiseksi. Älä tee samaa virhettä kuin minä eli; älä tunnusta. Sano, jotta jotakin 500 se taisi olla... Menee nimittäin läpi.
        Mulla on Kennedyn nahkalaukut normilaukkujen paikalla. Ostin motohajottamolta hyvät. Niihin mahtuu, eivät maksaneet paljoa eikä tuulivastusta ole ollenkaan. Pleksin ostin paikallisesta motoliikkeestä; Suzukin normaali pienempi etupleksi. Italiassa tehty ja tarkoitettu lähinnä 125:een. Toimii täysin. Hinta 20 euroa (oli markka-ajan varastoa). Kokonaisuutena hinta/laatu/toimivuus/näöksellisyys ja kehut; täysi kymppi. Enkä muuten meinaa myydä huokeella. Tällä pyörällä on enemmän käyttöarvoa kuin pörssiarvoa.

        Pyörä ostettu -05 siis 250 cc .Ajettu yli 20 000,ainoa vika oli cd poksi,joka kylmeni alle 1000 km.
        Elikkä moottori sammahteli kesken ajon,bensaa sai ,kipinä katosi,puolen tunnin jäähdyttelyn
        jälkeen taas matka jatkui.Cd poksi maksoi 42 e ,jos et tiedä mistä löytyy,se on satulan alla se
        isompi musta mötikkä,muuta vikaa ei ole ollut.Kulkee hyvin,ja kulutus 6000 kierroksella 3,13*100 km.


      • Qingqi 125cc mies.
        jc123 kirjoitti:

        Pyörä ostettu -05 siis 250 cc .Ajettu yli 20 000,ainoa vika oli cd poksi,joka kylmeni alle 1000 km.
        Elikkä moottori sammahteli kesken ajon,bensaa sai ,kipinä katosi,puolen tunnin jäähdyttelyn
        jälkeen taas matka jatkui.Cd poksi maksoi 42 e ,jos et tiedä mistä löytyy,se on satulan alla se
        isompi musta mötikkä,muuta vikaa ei ole ollut.Kulkee hyvin,ja kulutus 6000 kierroksella 3,13*100 km.

        Meillä on ollut Qingqi 125cc 2-3 vuotta.
        Ostimme sen käytettynä. Ajettu silloin 1900 km.
        Nyt ainakin pari kolmekertaa samamäärä.
        Elikkä poikani ajaa sillä. Annan korjausapua.
        Erikoista mitä meillä on ollut.
        -vilkkurele mennyt parikertaa mutta Motonetistä saa halvalla uuden.
        -Etuajovalo palaa jatkuvasti. Lanka poikki. Lamppu maksaa 5-6 ekua
        mutta kun sitä joutuu jatkuvasti vaihtamaan.
        Ostin syksyllä Motonetistä siihen lisävalot (18 ekua) jotta ei tarvitsisi poltella
        ajovaloa. Ne saa suoraan kiinni niihinputkiin joissa on edessä ne pyöreät heijastimet.
        Sähköhommat pitää tehdä vielä keväällä kun ilmat lämpenee.
        Mitenkähän ne pitää kytkeä. Tietääkö kukaan.
        -Pakoputken pultiti pytyn kyljessä putoaa tai katkeaa pytyyn. Nytkin
        on toinen pakari irti ja pultti pytyn sisällä.
        -poika vaihtoi eturataan, suuttimen isommaksi ja vaihtoi ilmanputsarisysteemin
        johonkiin superloonisysteemiin jotta kulkisi kovempaa. Nyt se menee kai helpolla siihen sataseen.
        - nopeusmittarin viisari on irti. Kova tärinähän siinä on joten kaikki irtoaa jos ei kiristele tai liimaile. Nopeusmittarin vaijeri ei pyöri ihan huoletta. Se heijaa viisaria.
        -Vaihde poljin ja astinlaudan pultti on löystynyt ajossa ja vaihteet menee polkimesta sekaisin useasti. Ruuvilukite on antanut näihin vikoihin apua.

        Onhan siinä jotain muutakin ollut mutta en nyt muista.

        Soitin sinne myllymäen kauppaan ja he lähettivät mielellään
        ja ilmaiseksi suomalaisen käyttöohje/huolto kirjasen. Suomenkielinen.
        Ei se kummanen ole mutta kuitenkin.

        Ja jousituksen kun huomasin että voi nostaa ylemmäksi niin auttaa
        isoille ukoille ei tarvii niin polvetkoukussa mennä.


        Komea pyörähän se on Hinta/laatu ihan kohdallaan jos osaa hieman värkätä.
        Ylpeänä sillä kaupungilla ajetaan. Ei ole jokapojalla samanlaista.


      • mp-asentaja
        Qingqi 125cc mies. kirjoitti:

        Meillä on ollut Qingqi 125cc 2-3 vuotta.
        Ostimme sen käytettynä. Ajettu silloin 1900 km.
        Nyt ainakin pari kolmekertaa samamäärä.
        Elikkä poikani ajaa sillä. Annan korjausapua.
        Erikoista mitä meillä on ollut.
        -vilkkurele mennyt parikertaa mutta Motonetistä saa halvalla uuden.
        -Etuajovalo palaa jatkuvasti. Lanka poikki. Lamppu maksaa 5-6 ekua
        mutta kun sitä joutuu jatkuvasti vaihtamaan.
        Ostin syksyllä Motonetistä siihen lisävalot (18 ekua) jotta ei tarvitsisi poltella
        ajovaloa. Ne saa suoraan kiinni niihinputkiin joissa on edessä ne pyöreät heijastimet.
        Sähköhommat pitää tehdä vielä keväällä kun ilmat lämpenee.
        Mitenkähän ne pitää kytkeä. Tietääkö kukaan.
        -Pakoputken pultiti pytyn kyljessä putoaa tai katkeaa pytyyn. Nytkin
        on toinen pakari irti ja pultti pytyn sisällä.
        -poika vaihtoi eturataan, suuttimen isommaksi ja vaihtoi ilmanputsarisysteemin
        johonkiin superloonisysteemiin jotta kulkisi kovempaa. Nyt se menee kai helpolla siihen sataseen.
        - nopeusmittarin viisari on irti. Kova tärinähän siinä on joten kaikki irtoaa jos ei kiristele tai liimaile. Nopeusmittarin vaijeri ei pyöri ihan huoletta. Se heijaa viisaria.
        -Vaihde poljin ja astinlaudan pultti on löystynyt ajossa ja vaihteet menee polkimesta sekaisin useasti. Ruuvilukite on antanut näihin vikoihin apua.

        Onhan siinä jotain muutakin ollut mutta en nyt muista.

        Soitin sinne myllymäen kauppaan ja he lähettivät mielellään
        ja ilmaiseksi suomalaisen käyttöohje/huolto kirjasen. Suomenkielinen.
        Ei se kummanen ole mutta kuitenkin.

        Ja jousituksen kun huomasin että voi nostaa ylemmäksi niin auttaa
        isoille ukoille ei tarvii niin polvetkoukussa mennä.


        Komea pyörähän se on Hinta/laatu ihan kohdallaan jos osaa hieman värkätä.
        Ylpeänä sillä kaupungilla ajetaan. Ei ole jokapojalla samanlaista.

        Jos moottoripyörässä jokin yksittäinen polttimo ei kestä, niin kannattaa tarkistaa sen maadoitus;jos hehkulanka joutuu kestämään kipinänmuodostuksen huonossa liitoksessa niin se ei kauaa kestä.Etuhaarukan alueen maadoitus pitää vielä varmistaa sen varalta ettei huono maadoitusjohdin yritä aiheuttaa maadoitusta ohjauslaakerin läpi.
        Kiinalaisissa on yleensä moottorit laadultaan vertailukelpoisia mihin tahansa valmistusmaahan.Hyvä esimerkki Qingqin 250-moottori joka on laadultaan parempi kuin esikuvansa Honda Rebelin moottori.Siis kiinanmoottorit ovat parempia laadultaan kuin japsit, jos jollekulle jäi epäselväksi.
        Loppu osa pyöristä onkin sitten eri juttu.Sähköosat tehdään samassa tehtaassa kuin japsipyörien sähköt, joten niissä ei ole ongelmaa kuin kokoonpanon osalta, mutta loppu pyörä vaatii oikeastaan uudelleen kasauksen länsimaisilla ruuveilla ja locktitella.Muoviosat ovat myös kovempaa muovia kuin mihin ollaan totuttu, joten kolhut aiheuttavat helpommin murtumisia.
        Regal Raptorien kuskitkin ovat muuten varmaan tervetulleita Qingqifoorumille jossa on kiinalaisista näköjään enemmänkin juttua.
        Jos vaan Motorpowerin tolkuttomat huoltovälit ja -hinnat eivät ole karkottaneet R R:ien ostamista harkitsevia.


      • jc 123
        jannu20 kirjoitti:

        Mulla on ollut nyt koko kesän toi kiinan ihme ja on kestänyt tosi hyvin kilometrejä on tullut melkein 6000. Eikä mitään vikaa ole ollut. Saako sitä mitenkään kulkee kovempaa?

        Ratasta takapäästä ,laita 29 hampainen,teho riittää vielä,menee 6000 satasta.


    • niin että akka ratis

      Itselle ensimäinen pyörä millä ajelen on kyseinen QM 250 pari kesää ajellut mittariin ei niin mahdottomasti kilometrejä ole tullut ja eipä tässä ole taejoituskaan kehuskella tehoilla tai hintaluokalla! ei todellakaan. itse olen erittäin tyytyväinen kun on helppo käsitellä ja ei ole pelkopersuksissa kuka kolhii pyörää tai kaataako sen kun on sen hintaluokan menopeli niin voi kaikessa rauhassa ajella ja kyllä tuo customi on sen verran näpsäkkään näköinen ajokki että kyllä sillä ajella kehtaa varsinhyvin!
      akka ratissa ;)

    • Jos tykkää

      riisipellon laidassa kyhätystä pikkuvikaisesta niin ostaa Qingqi QM 250. Jos haluaa ajaakin niin kannattaa maksaa reilusti enemmän laadukkaasta isosta pyörästä.

      • Oletko katkera?

        Siinä juttelee sellainen, joka haaveilee jostain kalliista pelistä eikä ole varaa kuitenkaan mihinkään. Me sentään saadaan nauttia Kinkillä ajosta.


    • helsingistämökille

      Onko tietoa mistä vuonna 2011 voi suomessa näitä ostaa? kiitos.

    • minä vaan

      kuinka tota kinkkii sais kulkeen rivakammin?????

    • akktakana

      Mulla on tämmöinen motska ja mitään vikaa ei ole liiemmin ollut. Kuljemme kakspäällä ja hyvin on kestänyt. Eli mulla qingqi yuki 250cc vista.

      • Nissu

        Ostin pari viikkoa sitten kanssa tämmöisen. Etupäänjousitus kumminkin vuotaa ja nyt etsiskelly siihen varaosia. Oisko sulla tietoa mistä ja mitä siihen pitäisi etsiä ?


      • kiinaosia

      • osista

        AV-Motor ...kannattaa kysyä myös täältä.


    • qingroad

      Qingqi 125cc miten saan kinkin kulkemaan lujempaa?

    • nicokinkki

      mistä sais varaosia Qingqi 125cc?

    • kinkkikuski

      onko tuossa qingqi 250 samat sähköt ku honda rebelissä? meneekö hondan sähköosat?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe