Ostaakko uusi Astra?

Auton vaihto käsillä. Pitäisi laittaa uusi tilaukseen huhtikuun aikana. Loppusuoralle on "päässyt" Focus 1.6 Ghia Ti-VCT, Golf 1.6 FSI Comfort ja Astra 1.8 Cosmo. Ehkäpä tuo Astra miellytti eniten; hiukan persoonallinen ja mukava ajaa. Ainoat kokemukset ko. merkeistä ja malleista on parin tunnin koeajo jokaisella. Onko kellään kokemuksia uudesta Astrasta ESP? Miten toiminut? Mikä on ollut toimitusaika käytännössä (ESP:m kanssa)? Muita käyttökokemuksia? Asiallisia vastauksia, kiitos.

Hyvää kevättä kaikille!

P
Ilmianna
Jaa

22 Vastausta



2,5 kk sain odottaa omaa Cosmo Wagonia ESP:llä. Kävin heti saatuani kokeilemassa miten ESP toimii, aikaisempia kokemuksia kun ei ollut. Pientä luisua sallii mutta luisussa kun ohjauspyörällä tekee korjausliikkeen, ESP korjaa auton etupyörien näyttämään suuntaan. Pari kertaa se on pelastanut minut pinteestä. Toinen kerta oli ihan omaa hölmöilyä kun tulin risteykseen aivan liian kovalla vauhdilla. Ilman ESP:tä auto olisi puskenut suoraan pöpelikköön mutta ESP taivutti auton kääntymään.

Kirjoitin La asiallisen viestin "Astra ja eka vika". Huomenna selviää menikö peilin sähköihin pesun aikana vetta vai menikö peilin säätötekniikka muuten vain epäkuntoon.

Etuvalojen pesurit kannattaa pruutata silikoni sprayllä tai aseöljyllä. Koskee myös Focusta. Saattavat talvella (nollakelillä) jäätyä yläasentoon.

Mutta on se pirun mukava ajaa, on hiljainen ja suuntavakaa. Ajaessa ei paljon ylimääräisiä ohjausliikkeitä tarvitse tehdä, ei edes tuulisella säällä.

Päätin varustaa xenon valoilla ja sitä päätöstä en ole katunut. En myöskään 6-piste kuljettajan istuimen säätöjä sekä keskikyynärnojaa. Ajotietokoneen koodaavat liikkeessä veloituksetta ja vakionopeussäätimen saa jälkikäteen laitettua 50 eurolla. Sitä ei olisi kannattanut tehtaalta ostaa. Talvirenkaat sikakalliita, samaan hintaan saa rengasliikkeestä aluvanteilla.

En tiennyt, että uudesta autosta voi tinkiä... harmittaa sekin. Nimittäin kun voi.

Tällaisia terveisiä.
Onnea uuden auton ostoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
.. kävi peilien kanssa? Selvisikö vika? Onko Astrassasi aut.ilmast? Jos on niin onko toiminut hyvin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
1.8 kone on juuri uudistumassa. Nykyinen alkaa olla jo hieman vanhaa tekniikkaa 60tkm jakohihnan vaihtoväleineen. Uudessa 1.8 koneessa on 140hv ja todennäköisesti 150tkm/10vuoden vaihtoväli nokkahihnalle. 1.6 kone olisi sinänsä parempi vaihtoehto, jos kulkupuoli ei ole ongelma.
Ilmianna
Jaa
Astra Wagon 1.6:lla on nyt tullut ajeltua muutama kuukausi ja todella sujuvaa on meno ollut ilman espiäkin. Suuntavakaus ja ajotuntuma on varsinkin Wagonissa erinomainen. 5-ovista 1.8 Cosmoa automaatilla tuli pari päivää kokeiltua, sekin kulki erittäin nätisti, myös ilman espiä. Espiä on tullut kokeiltua vain 2.0t koneella, jolloin autolla oli muutenkin menohaluja, mutta kyllä tuntui huonommallakin kelillä korjaavan auton suuntaa tarvittaessa, esim. kun jäisellä tiellä ajoi kurviin.
Kannattaa muuten kokeilla ids alustaa, ero on kuin yöllä ja päivällä kun ohjaus tarkentuu ja alusta jäykistyy vain napista painamalla. Keinuminen kurveissa laskee huomattavasti ja kuivalla tiellä on paljon mukavempi ajella. Sport-napistahan voi tuon kytkeä pois, eli tilanteen mukaan voi ajella eri tavalla. Kaasupoljin tuntuu reagoivan nopeammin sport-moodissa, joten kulutus voi myös nousta.
Kaikissa Astran malleissa, joissa on cd-soitin, pitäisi olla MP3-ominaisuus, ei kannata jättää käyttämättä sitä mahdollisuutta. Astran 1.4 konetta olen testannut kerran, silloin oli 5 aikuista kyydissä. Kaasua piti todella käyttää että auto liikkui. Olen ollut Wagoniin tyytyväinen, 1.6 ei tunnu liian pieneltä ja Cosmon varustetaso on hieno.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Kävi niin, että "jouduin" Selected Driver-kuljettajaksi joulukuussa. Sain jopa valita värin kahdesta vaihtoehdosta.
Ajattelin, että ajellaan nyt uudella Astra 1.6 Enjoy-mallilla se pari kuukautta.
Tuli tammikuun loppu, niin eikös siinä käynyt niin, että annoin vanhan Astra 1.6 Eco Caravanin vm. -98 (sinänsä oli harmiton ja huoleton peli) vaihdossa ja mulle jäi tuo Enjoy. Pistivät vakionopeussäätimen ja tietokoneen toimintaan. Lisäsivät lohkolämmittimen, sisäpistokkeen ja hanskalokeroon välihyllyn. Siinä se.

Olin jo vaihtamassa Corollan tai Avensikseen, muta tää uusi Astra taitaa olla paras Opel mitä on tehty.
Ajettavuus on todella huippuluokkaa, en olisi uskonut.
Ainoa puute 5-ovisessa on se, etä lastenvaunut eivät mahdu pyörineen sisään. Wagon-mallissa ei ole tuotakaan ongelmaa.
Lähivalot saisivat ehkä olla paremmat. Hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan. kilometrejä on tullut reilussa 3 kuukaudessa n. 8500 ja ei mitään ongelmaa kertaakaan.
Opel on tällä hetkellä luotetttavin saksalainen.

t. Tero
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tero kirjoitti:
Kävi niin, että "jouduin" Selected Driver-kuljettajaksi joulukuussa. Sain jopa valita värin kahdesta vaihtoehdosta.
Ajattelin, että ajellaan nyt uudella Astra 1.6 Enjoy-mallilla se pari kuukautta.
Tuli tammikuun loppu, niin eikös siinä käynyt niin, että annoin vanhan Astra 1.6 Eco Caravanin vm. -98 (sinänsä oli harmiton ja huoleton peli) vaihdossa ja mulle jäi tuo Enjoy. Pistivät vakionopeussäätimen ja tietokoneen toimintaan. Lisäsivät lohkolämmittimen, sisäpistokkeen ja hanskalokeroon välihyllyn. Siinä se.

Olin jo vaihtamassa Corollan tai Avensikseen, muta tää uusi Astra taitaa olla paras Opel mitä on tehty.
Ajettavuus on todella huippuluokkaa, en olisi uskonut.
Ainoa puute 5-ovisessa on se, etä lastenvaunut eivät mahdu pyörineen sisään. Wagon-mallissa ei ole tuotakaan ongelmaa.
Lähivalot saisivat ehkä olla paremmat. Hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan. kilometrejä on tullut reilussa 3 kuukaudessa n. 8500 ja ei mitään ongelmaa kertaakaan.
Opel on tällä hetkellä luotetttavin saksalainen.

t. Tero
sentään luotettavin saksalainen. Jos on, niin kyllä sakuilla ovat todella heikkoja. huh hjuh.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei kai nyt kirjoitti:
sentään luotettavin saksalainen. Jos on, niin kyllä sakuilla ovat todella heikkoja. huh hjuh.
ekkönää oo autopilttiä lukenu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tero kirjoitti:
Kävi niin, että "jouduin" Selected Driver-kuljettajaksi joulukuussa. Sain jopa valita värin kahdesta vaihtoehdosta.
Ajattelin, että ajellaan nyt uudella Astra 1.6 Enjoy-mallilla se pari kuukautta.
Tuli tammikuun loppu, niin eikös siinä käynyt niin, että annoin vanhan Astra 1.6 Eco Caravanin vm. -98 (sinänsä oli harmiton ja huoleton peli) vaihdossa ja mulle jäi tuo Enjoy. Pistivät vakionopeussäätimen ja tietokoneen toimintaan. Lisäsivät lohkolämmittimen, sisäpistokkeen ja hanskalokeroon välihyllyn. Siinä se.

Olin jo vaihtamassa Corollan tai Avensikseen, muta tää uusi Astra taitaa olla paras Opel mitä on tehty.
Ajettavuus on todella huippuluokkaa, en olisi uskonut.
Ainoa puute 5-ovisessa on se, etä lastenvaunut eivät mahdu pyörineen sisään. Wagon-mallissa ei ole tuotakaan ongelmaa.
Lähivalot saisivat ehkä olla paremmat. Hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan. kilometrejä on tullut reilussa 3 kuukaudessa n. 8500 ja ei mitään ongelmaa kertaakaan.
Opel on tällä hetkellä luotetttavin saksalainen.

t. Tero
Paljonko maksoi se hanskalokeron lisähylly?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
samppa kirjoitti:
Paljonko maksoi se hanskalokeron lisähylly?
Morjens!
Ostin lisähyllyn astraani maksoi 5,70€
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko kaikissa cosmo moottorimalleissa tuo sport painike?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jande-7 kirjoitti:
Onko kaikissa cosmo moottorimalleissa tuo sport painike?
Sport-painike löytyy ainoastaan niissä joissa on IDS-Sport-alusta, tai, automaattivaihteisto. Ainakin omassani 1.8 Cosmossa se on, en tiedä miten on 1.6 Easytronicin yhteydessä.
Sport-painikkeen painaminen ainoastaan jättää vaihtamisen rajoittimen tuntumaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
samppa kirjoitti:
Sport-painike löytyy ainoastaan niissä joissa on IDS-Sport-alusta, tai, automaattivaihteisto. Ainakin omassani 1.8 Cosmossa se on, en tiedä miten on 1.6 Easytronicin yhteydessä.
Sport-painikkeen painaminen ainoastaan jättää vaihtamisen rajoittimen tuntumaan.
1) Säädettävällä IDS Plus alustalla varustetussa Astrassa Sport nappi jäykistää alustaa sekä nopeuttaa ohjausta. Ko. IDS Plus säädettävä alusta on vakiona vain Turbo malleissa. Sport -nappia pidempään painettaessa kytkeytyy ESP -ajonhallinta pois päältä.

2) Automaattivaihteisten Sport nappi vaikuttanee vain vaihtamiskohdan kierroksia korottavasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suht samat oli minulla valittavana, kunnes kaveri ehdotti uutta skoda octaviaa. Kävin ennekkoluulottomasti koeajamassa, ja nyt tilauksessa Skoda octavia 1.6 fsi elegans.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Olisit koeajanut Astran niin ei olis tarvinnut valita noin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
osaa kirjoitti:
Olisit koeajanut Astran niin ei olis tarvinnut valita noin.
ostaako poijaat vectra...

eroo kuin yöllä ja päivällä... eikä rengasmelu vaivaa enää..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
osaa kirjoitti:
Olisit koeajanut Astran niin ei olis tarvinnut valita noin.
Mutta samaa suosittelen sinulle käy koeajamassa skoda.
Kerroppa muuten yksikin testi lähiaikoina jossa astra olis uuden ocu voittanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mika kirjoitti:
Mutta samaa suosittelen sinulle käy koeajamassa skoda.
Kerroppa muuten yksikin testi lähiaikoina jossa astra olis uuden ocu voittanut.
Noilla testeillä ei pitäisi olla kenenkään autonvalintaan mitään merkitystä, mutta tässä nyt jotain tuloksia saksalaisista lehdistä.

Marraskuu 2004. AUTO BILD on julkaissut numerossaan 47 vertailutestin, johon osallistuivat Astra kokoluokan autoista: Ford Focus (uusi), Honda Civic, Kia Cerato, Mazda 3, Peugeot 307, Renault Megane, Skoda Octavia, Toyota Corolla, VW Golf ja luonnollisesti Opel Astra. Opel Astra selviytyi tämän testin voittajaksi 437 pisteellä

Golffihan on osittain samaa tekniikkaa?

5. 11.2004. AUTO STRASSENVERKEHR: Opel Astra 1.6 TWINPORT Enjoy voitti vertailussa Ford Focus 1.6 Ti-VTC Titaniumin ja VW Golf 1.6 FSI Sportlinen.

3.11.2004. AUTO ZEITUNG-lehti. Opel Astra 1.9 CDTI voitti vertailutessä seuraavat kilpailijat: uusi Ford Focus 2.0 TDCi ja VW Golf 2.0 TDI.

6.10.2004. AUTO ZEITUNG nro 22: Astra 1.9 CDTI voitti kompaktiluokan dieselautojen vertailun. Mukana olivat: Golf 2.0 TDI, BMW 120d ja Audi A3 Sportback 2.0 TDI.

Ja tähänkin testiin oli jostain syystä huolittu skeida mukaan:

8. 9.2004 AUTO-ZEITUNG-lehden nro 20 keskiluokan dieselvertailussa Vectra 1.9 CDTI voitti nämä 11 kilpailijaansa: – Skoda Octavia 2.0 TDI, BMW 318d, Mercedes C 200 CDI, Ford Mondeo 2.0 TDCi, Honda Accord 2.2i-CTDi, Saab 9-3 1.9 TiD, Audi A4 1.9 TDI, Peugeot 407 HDI 135, VW Passat 1.9 TDI, Toyota Avensis 2.0 D-4D ja Jaguar X-Type 2.0 D.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pete kirjoitti:
Noilla testeillä ei pitäisi olla kenenkään autonvalintaan mitään merkitystä, mutta tässä nyt jotain tuloksia saksalaisista lehdistä.

Marraskuu 2004. AUTO BILD on julkaissut numerossaan 47 vertailutestin, johon osallistuivat Astra kokoluokan autoista: Ford Focus (uusi), Honda Civic, Kia Cerato, Mazda 3, Peugeot 307, Renault Megane, Skoda Octavia, Toyota Corolla, VW Golf ja luonnollisesti Opel Astra. Opel Astra selviytyi tämän testin voittajaksi 437 pisteellä

Golffihan on osittain samaa tekniikkaa?

5. 11.2004. AUTO STRASSENVERKEHR: Opel Astra 1.6 TWINPORT Enjoy voitti vertailussa Ford Focus 1.6 Ti-VTC Titaniumin ja VW Golf 1.6 FSI Sportlinen.

3.11.2004. AUTO ZEITUNG-lehti. Opel Astra 1.9 CDTI voitti vertailutessä seuraavat kilpailijat: uusi Ford Focus 2.0 TDCi ja VW Golf 2.0 TDI.

6.10.2004. AUTO ZEITUNG nro 22: Astra 1.9 CDTI voitti kompaktiluokan dieselautojen vertailun. Mukana olivat: Golf 2.0 TDI, BMW 120d ja Audi A3 Sportback 2.0 TDI.

Ja tähänkin testiin oli jostain syystä huolittu skeida mukaan:

8. 9.2004 AUTO-ZEITUNG-lehden nro 20 keskiluokan dieselvertailussa Vectra 1.9 CDTI voitti nämä 11 kilpailijaansa: – Skoda Octavia 2.0 TDI, BMW 318d, Mercedes C 200 CDI, Ford Mondeo 2.0 TDCi, Honda Accord 2.2i-CTDi, Saab 9-3 1.9 TiD, Audi A4 1.9 TDI, Peugeot 407 HDI 135, VW Passat 1.9 TDI, Toyota Avensis 2.0 D-4D ja Jaguar X-Type 2.0 D.
Auto Bild (3/2005), Saksa
Vertailussa isot dieselfarmarit:
1. Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 459p.
2. Audi A4 2,0 TDI Avant 445p.
3. Volvo V50 2,0 D 431p.
- ja samaa sarjaa oli viimeisimmän lehden insinöörien tekniikan vertailu vuoden autovertailussa.

Tuulilasi (1/2005 sekä 2/2005)
”Tuulilasin toimittajat ja lukijat äänestivät
Škoda Octavian Vuoden Autoksi Suomessa 2005”
lukijat % toimitus % (sija)
1. Škoda Octavia 17,7 20,0 (1.)
2. Peugeot 407 15,5 5,9 (6.)
3. Volvo S40/V50 15,0 4,4 (9.)

Teknikens Värld (21/2004 ) Ruotsi
”Uusi Škoda murskaa Volvon”
Vertailussa perheautot:
1. Škoda Octavia 1,6 FSI ”Paras ostos”
2. Peugeot 307 1,6 XT
3. Volvo S40 1,8
4. Volkswagen Golf 1,6 FSI

Tekniikan Maailma (17/2004)
”Raju esitys”
Vertailussa ylemmän keskiluokan dieselmallit:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance 9,1 p.
2. Toyota Avensis 2.0 D4D Linea Sol Elegant 8,5 p.
3. Mazda6 2.0 TD Elegance 8,4 p.
4. Peugeot 407 1.6 Hdi 110 Comfort 8,2 p.
5. Ford Mondeo TDCI Sedan Trend 8,0 p.

Moottori-lehti (11/2004)
”Tilaa on kuviteltua enemmän ja ajonautinto
tulee vielä kaupantekijäisiksi”
Parivertailu:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance 9,1p.
2. Peugeot 407 HDI 136 Executive 8,8 p.

Auto Bild (14/2004), Suomi
”Uusi Škoda Octavia jättää muut taakseen.”
Vertailussa porrasperäinen kompaktiluokka:
1. Škoda Octavia 1,6 Ambiente
2. Mazda 3 Sedan Classic 1,6
3. Renault Mégane 1,6 Sedan Authent
4. Hyundai Elantra 1,6 GL 5D

WhatCar (8/2004), Englanti
”Uusi Octavia on laadukas, erinomainen ajaa ja tilava.”
Vertailussa isot perheautot:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance
2. Toyota Avensis 2.0 D-4D
3. Ford Mondeo 2.0 TDCi
4. Opel Vectra 1.9 CDTi 16v
5. Peugeot 407 2.0 HDi
6. Volkswagen Passat 1.9 TDI 96 kW
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mika kirjoitti:
Auto Bild (3/2005), Saksa
Vertailussa isot dieselfarmarit:
1. Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 459p.
2. Audi A4 2,0 TDI Avant 445p.
3. Volvo V50 2,0 D 431p.
- ja samaa sarjaa oli viimeisimmän lehden insinöörien tekniikan vertailu vuoden autovertailussa.

Tuulilasi (1/2005 sekä 2/2005)
”Tuulilasin toimittajat ja lukijat äänestivät
Škoda Octavian Vuoden Autoksi Suomessa 2005”
lukijat % toimitus % (sija)
1. Škoda Octavia 17,7 20,0 (1.)
2. Peugeot 407 15,5 5,9 (6.)
3. Volvo S40/V50 15,0 4,4 (9.)

Teknikens Värld (21/2004 ) Ruotsi
”Uusi Škoda murskaa Volvon”
Vertailussa perheautot:
1. Škoda Octavia 1,6 FSI ”Paras ostos”
2. Peugeot 307 1,6 XT
3. Volvo S40 1,8
4. Volkswagen Golf 1,6 FSI

Tekniikan Maailma (17/2004)
”Raju esitys”
Vertailussa ylemmän keskiluokan dieselmallit:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance 9,1 p.
2. Toyota Avensis 2.0 D4D Linea Sol Elegant 8,5 p.
3. Mazda6 2.0 TD Elegance 8,4 p.
4. Peugeot 407 1.6 Hdi 110 Comfort 8,2 p.
5. Ford Mondeo TDCI Sedan Trend 8,0 p.

Moottori-lehti (11/2004)
”Tilaa on kuviteltua enemmän ja ajonautinto
tulee vielä kaupantekijäisiksi”
Parivertailu:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance 9,1p.
2. Peugeot 407 HDI 136 Executive 8,8 p.

Auto Bild (14/2004), Suomi
”Uusi Škoda Octavia jättää muut taakseen.”
Vertailussa porrasperäinen kompaktiluokka:
1. Škoda Octavia 1,6 Ambiente
2. Mazda 3 Sedan Classic 1,6
3. Renault Mégane 1,6 Sedan Authent
4. Hyundai Elantra 1,6 GL 5D

WhatCar (8/2004), Englanti
”Uusi Octavia on laadukas, erinomainen ajaa ja tilava.”
Vertailussa isot perheautot:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance
2. Toyota Avensis 2.0 D-4D
3. Ford Mondeo 2.0 TDCi
4. Opel Vectra 1.9 CDTi 16v
5. Peugeot 407 2.0 HDi
6. Volkswagen Passat 1.9 TDI 96 kW
melkeimpä mikä auto vaan saadaan voittajaksi testeissä.. kun vaan valitaan tarkasteltavat kohdat ja kilpailijat sopivasti...
näkökulmasta se on nykyään kiinni.
Kaikki uudet autot on hyviä. Kun kuitenkin menee vaihtoon 3 vuoden sisään....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mika kirjoitti:
Auto Bild (3/2005), Saksa
Vertailussa isot dieselfarmarit:
1. Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 459p.
2. Audi A4 2,0 TDI Avant 445p.
3. Volvo V50 2,0 D 431p.
- ja samaa sarjaa oli viimeisimmän lehden insinöörien tekniikan vertailu vuoden autovertailussa.

Tuulilasi (1/2005 sekä 2/2005)
”Tuulilasin toimittajat ja lukijat äänestivät
Škoda Octavian Vuoden Autoksi Suomessa 2005”
lukijat % toimitus % (sija)
1. Škoda Octavia 17,7 20,0 (1.)
2. Peugeot 407 15,5 5,9 (6.)
3. Volvo S40/V50 15,0 4,4 (9.)

Teknikens Värld (21/2004 ) Ruotsi
”Uusi Škoda murskaa Volvon”
Vertailussa perheautot:
1. Škoda Octavia 1,6 FSI ”Paras ostos”
2. Peugeot 307 1,6 XT
3. Volvo S40 1,8
4. Volkswagen Golf 1,6 FSI

Tekniikan Maailma (17/2004)
”Raju esitys”
Vertailussa ylemmän keskiluokan dieselmallit:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance 9,1 p.
2. Toyota Avensis 2.0 D4D Linea Sol Elegant 8,5 p.
3. Mazda6 2.0 TD Elegance 8,4 p.
4. Peugeot 407 1.6 Hdi 110 Comfort 8,2 p.
5. Ford Mondeo TDCI Sedan Trend 8,0 p.

Moottori-lehti (11/2004)
”Tilaa on kuviteltua enemmän ja ajonautinto
tulee vielä kaupantekijäisiksi”
Parivertailu:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance 9,1p.
2. Peugeot 407 HDI 136 Executive 8,8 p.

Auto Bild (14/2004), Suomi
”Uusi Škoda Octavia jättää muut taakseen.”
Vertailussa porrasperäinen kompaktiluokka:
1. Škoda Octavia 1,6 Ambiente
2. Mazda 3 Sedan Classic 1,6
3. Renault Mégane 1,6 Sedan Authent
4. Hyundai Elantra 1,6 GL 5D

WhatCar (8/2004), Englanti
”Uusi Octavia on laadukas, erinomainen ajaa ja tilava.”
Vertailussa isot perheautot:
1. Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance
2. Toyota Avensis 2.0 D-4D
3. Ford Mondeo 2.0 TDCi
4. Opel Vectra 1.9 CDTi 16v
5. Peugeot 407 2.0 HDi
6. Volkswagen Passat 1.9 TDI 96 kW
Niin missä näistä testeissä Skeida voitti Astran? Ei ainakaan tuossa luettelossa ole mainittu kertaakaan Astraa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
H tulossa kirjoitti:
Niin missä näistä testeissä Skeida voitti Astran? Ei ainakaan tuossa luettelossa ole mainittu kertaakaan Astraa...
Tässä ruotsalaisten testi, jossa Octavia ja Astra jäivät jumbosijoille 307:n ja Focusen jälkeen.
Ihmettelen vain Astran haukkuja huonosta näkyväisyydestä ja takatiloista.

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,609615,00.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pete kirjoitti:
Noilla testeillä ei pitäisi olla kenenkään autonvalintaan mitään merkitystä, mutta tässä nyt jotain tuloksia saksalaisista lehdistä.

Marraskuu 2004. AUTO BILD on julkaissut numerossaan 47 vertailutestin, johon osallistuivat Astra kokoluokan autoista: Ford Focus (uusi), Honda Civic, Kia Cerato, Mazda 3, Peugeot 307, Renault Megane, Skoda Octavia, Toyota Corolla, VW Golf ja luonnollisesti Opel Astra. Opel Astra selviytyi tämän testin voittajaksi 437 pisteellä

Golffihan on osittain samaa tekniikkaa?

5. 11.2004. AUTO STRASSENVERKEHR: Opel Astra 1.6 TWINPORT Enjoy voitti vertailussa Ford Focus 1.6 Ti-VTC Titaniumin ja VW Golf 1.6 FSI Sportlinen.

3.11.2004. AUTO ZEITUNG-lehti. Opel Astra 1.9 CDTI voitti vertailutessä seuraavat kilpailijat: uusi Ford Focus 2.0 TDCi ja VW Golf 2.0 TDI.

6.10.2004. AUTO ZEITUNG nro 22: Astra 1.9 CDTI voitti kompaktiluokan dieselautojen vertailun. Mukana olivat: Golf 2.0 TDI, BMW 120d ja Audi A3 Sportback 2.0 TDI.

Ja tähänkin testiin oli jostain syystä huolittu skeida mukaan:

8. 9.2004 AUTO-ZEITUNG-lehden nro 20 keskiluokan dieselvertailussa Vectra 1.9 CDTI voitti nämä 11 kilpailijaansa: – Skoda Octavia 2.0 TDI, BMW 318d, Mercedes C 200 CDI, Ford Mondeo 2.0 TDCi, Honda Accord 2.2i-CTDi, Saab 9-3 1.9 TiD, Audi A4 1.9 TDI, Peugeot 407 HDI 135, VW Passat 1.9 TDI, Toyota Avensis 2.0 D-4D ja Jaguar X-Type 2.0 D.
Vaikuttaisi tuo skoda olevan aika muovinen sisältä, akseliväli luokan lyhyin, itäautoa en sentään osta, sitä paitsi astra on halvempi ainakin 1.9 dieselin on parempi astrassa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ostaakko uusi Astra?

Auton vaihto käsillä. Pitäisi laittaa uusi tilaukseen huhtikuun aikana. Loppusuoralle on "päässyt" Focus 1.6 Ghia Ti-VCT, Golf 1.6 FSI Comfort ja Astra 1.8 Cosmo. Ehkäpä tuo Astra miellytti eniten; hiukan persoonallinen ja mukava ajaa. Ainoat kokemukset ko. merkeistä ja malleista on parin tunnin koeajo jokaisella. Onko kellään kokemuksia uudesta Astrasta ESP? Miten toiminut? Mikä on ollut toimitusaika käytännössä (ESP:m kanssa)? Muita käyttökokemuksia? Asiallisia vastauksia, kiitos.

Hyvää kevättä kaikille!

P

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta