Apulannan "Ilona"

kummastelija

Kertooko tuo ilona jostain itsemurhasta? Onko sanoilla kenties jotain totuusarvoa? Sanaoista saan sellaisen kuvan, että joku tyttö tekee itsemurhan; olenkohan ihan hakoteillä?

90

65773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieto lisää tuskaa

      kyllähän se itsarin tekee.. En tiedä onko tuossa biisissä mitään oikeata tapahtumaa taustalla, mut on ne pojat koskettavan kipaleen tehny


      Apulanta

      Ilona

      En aina voi sua ymmärtää.
      Oisit ees voinut yrittää.
      Vaikka joskus tuntuu
      että kaikki on turhaa.
      Sä koitit mulle selittää,
      ei oo järkee jatkaa elämää.
      Mä tahdoin olla sulle
      syy jatkaa huomiseen.

      CHORUS:
      Sä olit perhonen jonka
      siivet eivät kauas kantaneet.
      Sä väsyit kylpyhuoneeseen.
      Nyt kun öisin katson tähtiin,
      ja sun kasvos siellä nään,
      rakastun uudelleen.

      Et halunnut mua sun maailmaan,
      vaikka koitin sua niin rakastaa.
      Sä sanoit et on parempi mulle,
      et halunnut satuttaa.
      Kun eilen näin sun itkevän,
      mä aavistin sun lähtevän.
      Sun silmät katsoi tyhjää,
      nuku rauhassa pikkuinen.

      CHORUS:
      Uudelleen, rakastun uudelleen.

      CHORUS

      • OceanChild

        Varmaan kaunein Apulannan kappaleista...


      • Juan Carlos
        OceanChild kirjoitti:

        Varmaan kaunein Apulannan kappaleista...

        Onhan toi tosi hieno ja koskettava biisi.
        Toni itse on kuitenkin sanonut Kiila levyllä olevasta Armo- biisistä, että se on hänen sanoituksistaan paras...
        Tietenkin mielipiteitä on monia. Ja eihän paras ole yhtä kuin kaunis ja koskettava..


      • sessa
        Juan Carlos kirjoitti:

        Onhan toi tosi hieno ja koskettava biisi.
        Toni itse on kuitenkin sanonut Kiila levyllä olevasta Armo- biisistä, että se on hänen sanoituksistaan paras...
        Tietenkin mielipiteitä on monia. Ja eihän paras ole yhtä kuin kaunis ja koskettava..

        juu no, jostain kuulin että se olisi tehty tonin tyttö ystävän muistoksi,joka siis oli ilona, ja ilmeisesti teki itsarin.. näin kuulin, en tiedä onko totta.


      • mä...
        sessa kirjoitti:

        juu no, jostain kuulin että se olisi tehty tonin tyttö ystävän muistoksi,joka siis oli ilona, ja ilmeisesti teki itsarin.. näin kuulin, en tiedä onko totta.

        niin munkin tietääkseen se on sen tyttöystävästä joka teki sit itsarin


      • sua
        mä... kirjoitti:

        niin munkin tietääkseen se on sen tyttöystävästä joka teki sit itsarin

        ähähää xD


      • -Kata-

        Se kyllä on kaunis biisi ja kosketavat sanat mutta, onko kukaan kuulu itkeväthän enkelitkin?


      • ----
        -Kata- kirjoitti:

        Se kyllä on kaunis biisi ja kosketavat sanat mutta, onko kukaan kuulu itkeväthän enkelitkin?

        helmi biisi sekin.


      • mä... kirjoitti:

        niin munkin tietääkseen se on sen tyttöystävästä joka teki sit itsarin

        kyllähän tuota on juttua kuullu että se ois tosi tapahtumiin perstuva juttu... taisi olla vaan niin ettei toni halua yleenssäkkään puhua tuosta biisistä.. kaunis on kappale..


      • -Kata- kirjoitti:

        Se kyllä on kaunis biisi ja kosketavat sanat mutta, onko kukaan kuulu itkeväthän enkelitkin?

        tämäkin on yksi niistä parhaista ralleista ikinä... minä pidän enemmän vanhasta tuotannosta.. Niissä on vaan sitä jotain..


      • jenni
        sessa kirjoitti:

        juu no, jostain kuulin että se olisi tehty tonin tyttö ystävän muistoksi,joka siis oli ilona, ja ilmeisesti teki itsarin.. näin kuulin, en tiedä onko totta.

        on totta,ja täsät syystä sitä biisiä ei koskaan esitetä keikoilla


      • hjjk
        jenni kirjoitti:

        on totta,ja täsät syystä sitä biisiä ei koskaan esitetä keikoilla

        kylläpäs on esitetty apulannan 10vuotis kiertueella!!!kaikki tytöt itki ihan hulluna..


      • jenni
        hjjk kirjoitti:

        kylläpäs on esitetty apulannan 10vuotis kiertueella!!!kaikki tytöt itki ihan hulluna..

        ei varmasti ole alkuperäistä ilonaa soitettu.pätkän olen itsekki kuullu mut sitten siinä vaihtuu toinen biisi.


      • jenni
        hjjk kirjoitti:

        kylläpäs on esitetty apulannan 10vuotis kiertueella!!!kaikki tytöt itki ihan hulluna..

        vielä lisäten että ethän sotke apulannan lupasit mulle kappaleeseen??


      • hjjk
        jenni kirjoitti:

        vielä lisäten että ethän sotke apulannan lupasit mulle kappaleeseen??

        en sekoita mihinkään. on joo aiemminki soitettu pätkä ja sit alkanu toinen biisi mut kyllä 10v. kiertueella ihan kokonaan!! sipeki sanoi sen apulanta dvd:llä!!


      • jezu84

        on siinä omat tarinat... apulannan toni virtasen tyttöystävä teki joskus aikoinaan itsemurhan ja se biisi kertoo siitä.... ei koskaan ole keikoilla esittänyt ja ei esitä vaikka pyydettäisiin


      • JimiE

        Rumpalin tyttökaveri Ilona viilsi ohimon auki ja söi lääkkeitä. Hänet löydettiin kuolleena kylpyammeesta :/


      • super y
        OceanChild kirjoitti:

        Varmaan kaunein Apulannan kappaleista...

        tosi kamala tekele,mitä olen kuullut.Noita liirum laarum sanotuksi,joille saa nauraa maha kippurassa.


      • nigö
        mä... kirjoitti:

        niin munkin tietääkseen se on sen tyttöystävästä joka teki sit itsarin

        se oli sen hamsteri josta se teki biisin -.-


      • 19jenny91
        sessa kirjoitti:

        juu no, jostain kuulin että se olisi tehty tonin tyttö ystävän muistoksi,joka siis oli ilona, ja ilmeisesti teki itsarin.. näin kuulin, en tiedä onko totta.

        oon kuullu kans ton saman jutunn


      • jenni kirjoitti:

        on totta,ja täsät syystä sitä biisiä ei koskaan esitetä keikoilla

        monta kertaa olen livenä kuullut.


      • Zibaari
        pepe26 kirjoitti:

        monta kertaa olen livenä kuullut.

        Se vissiin oli tonin tyttöystävän muistoksi eikä sitä esitetty vanhoilla keikoilla, mut nykyään esitetään.


      • Apulantaofficial

        Minusta sen ilonan isä tappoi itsensä että tyttärensä


      • Juurin

        Biisi liittyy heinolassa tehtyyn perhesurmaan jossa ilona kuoli


    • asiallinen

      no apulannan sivuilta menee sellaisia pieniä kivoja linkkejä erinäisille fanien tekemille sivuille joita olen pimeinä öinäni tutkiskellut enemmänkin. Ota sieltä sellainen mikkö määttä -niminen linkki ja siellä on ihan sellanen oma pikku juttu tehty tuosta ilona? lurituksesta.

      • apulanta 4-ever

        Mistä sieltä pääsee niille fanien sivuille...?


      • asiallinen
        apulanta 4-ever kirjoitti:

        Mistä sieltä pääsee niille fanien sivuille...?

        rollaat etusivun ihan alas ja sieltä "koko sisältö" ja sitte siinä on sellanen käännä se pois -laatikko jossa "fanien apulantasivuja" Tai sitten jos haluat suoraa sinne mainitsemalleni mikko määttä sivulle niin tääs linkki http://www.angelfire.com/al/mikko82/Apulanta.html


    • Iitun tilttu

      Mielettömän surullinen kipale..Silti ihana.

    • tietää

      joo on se tehty sen edesmenneestä tyttöystävästä.... sen nimi toisin ei ollut ilona... hän asui naapuri paikkakunnalla... broidi tuntee sen veljen, ni siitä tiiän... elikkäs se teki itsarin.. :'(

      • hihhuli

        no haist jo perse.. se biisi ei todellakaan kerro mistään itsemurhasta.! broidi tuntee sen veljen?? just. ja mun lapsen silmässä kasvaa boidi ja sen veljen sisko.!


    • neiti-

      niinhän se meni. pojat eivät koskaan vaan tuota biisiä ole esittäneet livenä. biisi on muistona tytölle.

      • tierän

        yhden ainoan kerran he ovat esittäneet tämän laulun..


      • niko827
        tierän kirjoitti:

        yhden ainoan kerran he ovat esittäneet tämän laulun..

        olen kuullut myös, että kyseinen biisi olisi tehty syntymättömästä lapsesta..
        En sit tiedä..


      • niko827
        niko827 kirjoitti:

        olen kuullut myös, että kyseinen biisi olisi tehty syntymättömästä lapsesta..
        En sit tiedä..

        Eli juuri siksi ilonan perässä on kysymysmerkki.


      • NNIGÖ

        ootko tyhmä ei oo tehty tytölle -.- HAMSTERILLE JOKA KUOLI ootteko dillei !


    • Banaaniprinsessa.

      Tosiaan.. Tonin tyttöystävä aikoinaan odotti kaksosia, sai keskenmenon ja oli sitten ihan romuna.. Kesti sitä sitten aikansa ja Toni yritti ymmärtää ja tukea, kun tyttö selitti ettei ole enää järkeä jatkaa jne, lopulta tyttö vaan ei kestänyt vaan otti yliannostuksen unilääkkeitä ja viilsi ranteet pituussuunnassa auki ja päätti elämänsä kylpyhuoneeseen..

      Jos olette huomanneet, laulua ei koskaan ole laulettu livenä...? Se on vain laulettu silloin kun se on levytetty ja monessa kohtaa Tonin ääni siinä 'repeääkin' kun ei pysty laulamaan...

      Ps. Kertokaa toki heti jos olen/olisin väärässä!

      • Jeeei

        Jibii! Ethan valehtele??


      • TyttoNaapurin

        Biisi perustuu tositapahtumiin, tonin tyttöystävä oli masentunut ja hukutti itsensä kylpyammeeseen.


      • -ninni-

        ... miten kaikki tuntuu tietävän mihin Ilona perustuu..

        Pojat kun ovat itse kommentoineet laulua sanomalla "Sitä ei soiteta keikoilla, siitä ei puhuta haastatteluissa"..

        Mut mikä oliskaan ihanampaa ku spekuloida miten laulu on saanu alkunsa :)


      • Tommi88

        Tampereen Pakkahuneen keikalla helmikuussa yhtye esitti kyseisen biisin. Youtubessa on nähtävänä


      • rausss
        TyttoNaapurin kirjoitti:

        Biisi perustuu tositapahtumiin, tonin tyttöystävä oli masentunut ja hukutti itsensä kylpyammeeseen.

        Youtubessa luki että biisi kertoo laulajan edesmenneestä tyttöystävästä joka tappo itsensä viiltämällä kurkun auki kun Toni oli keikalla turussa...


      • merja
        Tommi88 kirjoitti:

        Tampereen Pakkahuneen keikalla helmikuussa yhtye esitti kyseisen biisin. Youtubessa on nähtävänä

        millä nimellä se löytyy youtubesta apulannan ilona pakkahuoneella esitettynä.


    • merisiili-

      joo biisi kertoo Tonin tyttöystävän itsemurhasta

      • oikea tieto

        Ei suinkaan Tonin tyttöystävän vaan Tonin KAVERIN tyttöystävän itsemurhasta.


      • en tiedä
        oikea tieto kirjoitti:

        Ei suinkaan Tonin tyttöystävän vaan Tonin KAVERIN tyttöystävän itsemurhasta.

        mistähän tän biisin vois ladata? tietääkö kukaan? pitäs saada koneelle


      • Tee itsellesi palvelus
        en tiedä kirjoitti:

        mistähän tän biisin vois ladata? tietääkö kukaan? pitäs saada koneelle

        Osta se levy! tai lataa laillisesti www.hs.fi/lataamo tai joku muu vastaava laillinen musiikki kauppa!


        - Kiitos!


    • Ilona?:n kuuntelija

      Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä! Kuinka monelle ihmiselle se laulu on oikein omistettu? Joka viestissä tuntuu lukevan että "etpä tiennyt sinäkään mutta minäpä tiedän". Laulu on tietääkseni omistettu yhdelle ja ainoalle ihmiselle eikä kymmenelle eri tapahtumaan kuolleelle. Olenpa jopa sellaisenkin selityksen tavannut, että Apulannan ja Tehoseikoittimen pojat olisivat lyöneet vetoa kumpi tekee koskettavamman biisin, mutta tässä on taas yksi, oletettavasti väärä selitys. Minä en usko mihinkään näistä ennenkuin saadaan kunnon todisteet ja pojathan eivät ole aikoneet hiiskahtaakaan tästä kappaleesta. Joten, eikö olisi viisasta vain sopia, että mikään näistä ei ole totta ja unohdetaan koko juttu. Kappalehan tämä on eikä kirja. Kappaleet on kuuntelemista varten joten nauttikaamme surullisesta mutta niin ihanasta biisistä emmekä mieti asioita niin pitkälle vaikka Jumala päättikin tehdä näistä ihmislapsosista uteliaita. Kiitän!

    • Camis

      Onko sillä nyt niin välii tosiaan??Kappale kertoo mistä kertoo..Se kertoo sen tapahtuman ja sillä ei ole väliä onko se totta vai ei!!Mielestäni on pääasia että ihmiset jaksais elää oman elämän koska monelle sekin tuottaa jo ongelmii..Tarviik aina tulla puuttuu sit muitten elämään??Ja annetaan tämän asian olla..Kiitos

      • Apiskukko

        Monia tarinoitahan tosta Ilonasta todella on kuultu kerrottavan, ja aika mahdoton sanoa mikä pitää paikkansa: Monet ovat puhuneet siitä että Tonin tyttöystävä teki itsarin, olen kuullut myös että se olisi ollut Tuukan tyttöystävä, Tonin kaverin tyttöystävää on myös ehdotettu, toisaalta mäkin olen kuullut ton vetoteorian että kumpi tekee koskettavamman biisin Apis vai Tehosekoitin, ja on myös esitetty sellaista että Apis vaan yksinkertaisesti halus tehdä jonkinlaisen teininyyhkyballadin ihan läpällä... vaikea sanoa. Toni on itse kommentoinut että Ilona? on heidän yliarvostetuin kappaleensa, joten siitä voisi ehkä päätellä että ei sillä välttämättä mitään hirveää totuuspohjaa ole... mene ja tiedä. Mutta eihän sillä loppujen lopuksi väliä ole, kaunis ja koskettava kappale vaikka se olisi lähtöisin Afrikan norsuista.


      • #55
        Apiskukko kirjoitti:

        Monia tarinoitahan tosta Ilonasta todella on kuultu kerrottavan, ja aika mahdoton sanoa mikä pitää paikkansa: Monet ovat puhuneet siitä että Tonin tyttöystävä teki itsarin, olen kuullut myös että se olisi ollut Tuukan tyttöystävä, Tonin kaverin tyttöystävää on myös ehdotettu, toisaalta mäkin olen kuullut ton vetoteorian että kumpi tekee koskettavamman biisin Apis vai Tehosekoitin, ja on myös esitetty sellaista että Apis vaan yksinkertaisesti halus tehdä jonkinlaisen teininyyhkyballadin ihan läpällä... vaikea sanoa. Toni on itse kommentoinut että Ilona? on heidän yliarvostetuin kappaleensa, joten siitä voisi ehkä päätellä että ei sillä välttämättä mitään hirveää totuuspohjaa ole... mene ja tiedä. Mutta eihän sillä loppujen lopuksi väliä ole, kaunis ja koskettava kappale vaikka se olisi lähtöisin Afrikan norsuista.

        Kannattasko jonkun selvittää -90 luvun lopulla lahdessa, tai heinolassa kuolleet Ilona nimiset tytöt...niitä tuskin on montaa. Sieltä vois löytyä totuus. Ihan vaan wink wink.


      • hmms
        #55 kirjoitti:

        Kannattasko jonkun selvittää -90 luvun lopulla lahdessa, tai heinolassa kuolleet Ilona nimiset tytöt...niitä tuskin on montaa. Sieltä vois löytyä totuus. Ihan vaan wink wink.

        wink wink luulet varmaan että nimee eijoo muutettu jos oikeesti näin surkeesti on käyny ja tää on totuus pohjanen kappale.


      • Apiskukko
        hmms kirjoitti:

        wink wink luulet varmaan että nimee eijoo muutettu jos oikeesti näin surkeesti on käyny ja tää on totuus pohjanen kappale.

        Toisinaan ärsyttää tällaisia juttuja lukiessa se, että kaikki aina esittävät Ilona? -kappaleesta puhuttaessa faktana, että joku Ilona -niminen henkilö on joskus ollut Tonin tyttöystävä ja viiltänyt ranteensa jossain kylpyammeessa yms. Kellään ei oikeasti ole mitään varmaa tietoa siitä, mitkä kappaleen taustat ovat. Itsemurhastahan kappaleessa lauletaan, mutta eikö voi laulaa tyttöystävän itsemurhasta ilman että joku tyttöystävä on oikeasti tehnyt itsemurhan? Itse olen kuullut sellaisenkin teorian, että Tehosekoittimen ja Apulannan pojat ottivat tavallaan kilpailun, kumpi saa tehtyä koskettavamman nyyhkybiisin ja siitä skabasta syntyi tuotoksena Ilona. Ja tuo että kappaletta ei olisi ikinä esitetty livenä ei pidä paikkaansa, eikä sekään että se on esitetty vain kerran, on sitä useammin esitetty, olen itse kuullut. Ja Toni Wirtanen on sanonut, että Ilona? on heidän yliarvostetuin kappaleensa, tuskin hän niin sanoisi jos se oikeasti kertoisi hänen entisen tyttöystävän itsemurhasta. Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee...


    • tottakai ne

      tekee sellasta musaa mitä teinit kuuntelee!!! Siinä iässä itsarin pohtiminen ja pettämiset aivan ajankohtasia ja niistä kun tekee laulun niin tytöt tykkää...kuunnellaan yksin ja itketään. Eikä aina tarvitse olla tosielämän tapahtuma, pojilla on vaan hyvä mielikuvitus ja silleen..mä voin huomenna kysyä kun menen heitä tapaamaan että onko tositarina vai ei.

    • temutus

      sen tyttöystävä teki itsarin toi kertoo siitä

      • diibadaaba..

        Toni Wirtanen on itse kertonut että laulu kertoo hänen kuolleesta rotastaan Ilonasta. Älkää selitelkö perättömiä tarinoita. Jostain tuollainen huhu on lähtenyt liikkeelle ja jotkut älykääpiöt toki uskovat niitä...


    • sipralex

      en tiedä, mitä tarinaa Ilona? tarkalleen ottaen kertoo. Huhuja on vaikka kuinka monta.... Mutta kertoi mistä kertoi, Ilona? on silti aivan sairaan kaunis laulu!!!!

    • ölöpölöpöö

      Se on ainaki mun päähä jääny ku harvoin se soittaa sen keikalla vuonna 2011 provinssiski se soitti vaan pätkän.Ei oo mun lempikappale.

      • ----PR0SS-

        Toni on itse kertonut mulle ja mun mutsille ku hänelle puhuttiin, että biisi on tehty hänen tyttöystävälleen Ilonalle joka teki itsemurhan. Vitun pellet luulettekste oikeesti, että se on tehty jollekki marsulle/Hamsterille/kissalle ymsymsysm ? se on vaa asia joka kiertää netissä, koska toni ei itte halua että muut saa tietää. Ja kyllä, itekki täsäs just kerroin ton asian, mut siks, koska mua vituttaa vaa nii paljon lukea noita hamsteritarinoita ..... joo. Ja eihän Ruississakaa toissapäivänä pojat kokonaa biisiä soittanu.


    • ninzzu -.-

      no mä sain jostai tietää et tää biisi kertoo ton jostai lemmikistä mikä kuoli (en oo varma)mut jotenki toi *et halunnut muo sun maailmaan vaikka koitin suo niin rakastaa*niin siit tulee joku jyrsiä mieleen,no mult kuoli hamsteri niin täst biisist ain nousee tunteet pintaa ja pikku g romeo ja juliasta. emmä tiiä miks mut nää on niin herkkii :DD

    • rraseyhjsrjsj

      vai ei soita keikoilla. Ilosaarirockissa ainaki soitti

    • ujyhgjoi

      Kouvolassa soitti joulukuussa 2012

    • todistaja

      tää on nyt sit totta!!!TONIN TYTTÖYSTÄVÄ ODOTTI LAPSIA MITKÄ JÄI KESKEN JA SITTEN SE ILONA MURTU TOSISSAAN JA EI VAA ENÄÄ JAKSANUT SITÄ PASKAA JA AVASI RANTEENSA PUUKOLLA JA KUOLI SITTEN KYLPYÂMMEESEEN ITSARIN MERKEISSÄ TONIN OLLESSA POISSA KOTOA.SITTENKU TONI OLI PÄÄSSY KOTII NI SE LÖYSI ILONAN KUOLLEENA.AINA KUN TONI LAULAA ILONA KAPPALEEN NIIN SEN ÄÄNESTÄ KUULUU IHAN SELVÄSTI ETTÄ SILLÄ ON ITKU KURKUSSA MUTTA RIP ILONA JA SE SIITÄ TÄÄ ON TOTUUS JA SILLÄ SELVÄ!!!!!!!!!!!

    • Behexen

      Minua oikein musanopettaja vesitti noilla perättömillä huhuilla. Sinänsä ihan hauskaa, että se on niin mystinen, mutta "ei soiteta keikoilla" -juttuhan osottautui silkaksi paskaksi. Juuri luin Apulanta-kirjastakin, että
      "Voimaballadi Ilona oli alkuaikoina suosittu keikkabiisi." Aiheesta sanottiin vain, että kertoo itsemurhasta yhdessä biisin Valokuva kanssa.

    • Ilonaksikinvoisanoo

      poikainvälinen ystävyys (?) ... kuoli tai oli ainakin toispuolista, toinen vetäytyi takas, toinen jäi kaipaamaan

    • Teitmeistäkauniin

      Leffassa puhuttiin että olis ollu yksi Heinolan nuorista jonka isä lahtas lapset ja itsensä 90-luvun laman kourissa.

    • Jessusmitäjengiä
    • Perhonenrip

      Heinolassa asui 1993 nuori ilona niminen tyttö, jonka isä menetti yrityksensä 1990-luvun laman seurauksena. Isä surmasi 1978 ja 1980 luvulla syntyneet tyttärensä omakotitalossaan. Teko paljastui kuin äiti tuli iltapäivällä kotiin. Näin kertoo Helsingin sanomat. Tästä tapahtumasta ainakin Teit meistä kauniin, elokuvan mukaan Ilona-kappale on saanut alkunsa.

    • jenna-93

      Siis ainakin teit meistä kauniin elokuvan mukaan ilona oli temosen tyttöystävä ja ilonan isä menetti työnsä ja tappoi ilonan sekä itsensä josta syntyi tämä biisi

      • Eisaatana123

        Huom entinen tyttöystävä, sehä lemppas sen paljo ennemmi ku sen faija tappo sen


    • Eisaatana123

      Elikkä kaikki älkää nyt vetäkö herneitä nenään, mutta ilona biisi kertoo tytöstä jonka faija lama aikana, silloin kun hänen firmansa meni konkurssiin, ampui ilonan ja hänen siskonsa ja sen jälkeen itsensä. Kyllä ilona oli temosen entinen tyttöystävä. Kun tragedia tapahtui he eivät olleet temosen kanssa yhdessä. Toni ja tuukka halusivat kirjoittaa ilonalle muisto biisin, johon he tekivät sanoitukset yhdessä. Siinä on nyt faktoi

    • Voilapsoset

      Miksi olette niin kauhean kiinnostuneita juuri tästä asiasta?? Jättäkää rauhaan... Kuten sanoin, ties mitä takana tässä. Sen sanon että mikään mainitsemanne hypoteesi ei ole totta. Eräät eivät vain tiedä biisinkirjoituksesta välttämättä kaikkea. Kuinka helposti totuus onkin täysin toinen, kuin julkisuudessa kirjoitetaan. Ne totuuden peilikuvat ja kääntäkää ne niin löydätte avaimet. T. Konkari

    • skeida80g

      Hahhaa, mitä skeidaa nämä "biisi kertoo tonin tyttöystävän itsarista,"

    • Anonyymi

      Vissiin kertoo siitä Heinolan perhesurmasta ja jossain kohdissa tuntuu että apulanta ovat sanoittaneet sanat Ilonan suuhun koska hän ei sitä itse voinut tehdä kuoltuaan... myös tuukka terminen on kertonut tulkitsevansa sanat perhesurman ilonana ja kertoi että myös Toni mitä luultavimmin näin ok sanat tarkoittanut

    • Anonyymi

      Vissiin kertoo siitä Heinolan perhesurmasta ja jossain kohdissa tuntuu että apulanta on sanoittanut sanat Ilonan suuhun koska hän ei sitä itse voinut tehdä kuoltuaan... myös tuukka temonen on kertonut tulkitsevansa sanat perhesurman ilonana ja kertoi että myös Toni mitä luultavimmin näin on sanat tarkoittanut

      • Anonyymi

        Ilona biisi on tehty Heinolassa tapahtuneen perhesurman vanhemmalle tytölle, jonka isä tappoi 1993 vuonna. Hän oli ensin tappanut pikkusiskon, sitten Ilonan ja sen jälkeen itsensä ja Tuukka Temonen on itse myöntänyt, että ilona on tarkoitettu kyseiselle tytölle ja kyseessä siis Tuukan ex-tyttöystävä Ilona. Voitte ihan itse käydä katsomassa murha.infon sivuilta tätä asiaa. Kyseessä kuitenkin herkkä aihe, josta kaunis laulu on tehty. kiitos.


      • Anonyymi

        Noniiin ja sitten nyt taas kattokaa vaikka elokuva nimeltä teit meistä kauniin. Siinä elokuvassa yksi nainen sanoin tälle toni wirtasta esittävälle poitsulle siit että ilon iskä listi hänet ja ilonan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniiin ja sitten nyt taas kattokaa vaikka elokuva nimeltä teit meistä kauniin. Siinä elokuvassa yksi nainen sanoin tälle toni wirtasta esittävälle poitsulle siit että ilon iskä listi hänet ja ilonan.

        Ja se ei ollut toni wirtasen exä vaan tuukka temosen.


    • Anonyymi

      shit

    • Anonyymi

      Eikös ainakin siinä apulannan elokuvassa ole joku ilona jonka isä sitten firmansa konkurssin jälkeen tapa ittesä ja sen tyttären eli kai siis ilonan. en siis ole varma mutta näin minä muistelen

    • Anonyymi

      Itse asiassa sen ilonan isä surmasi itsensä ja kaksi lastaan (joista toinen oli ilona) kun ilonan isän eli hepen firma meni konkurssiin.

      • Anonyymi

        tässä vähän myöhässä mutta temonen on itse sanonut näin:


        Heinolassa tohon aikaan isä tappoi itsensä ja kaksi tytärtään. Se oli ensimmäisiä perhesurmia ja kosketti meidän sukupolvea tosi paljon. Ilona-biisissä on mun ja Tonin sanoitukset, ja mä oon aatellut silloin sitä tyttöä. Fanit ovat sitten luoneet sille biisille oman mytologiansa.


    • Anonyymi

      Oli ihan Itsarista siis kaman käyttäjä joka ei nähny parempaa reittiä ulos tilanteesta isä oli heinolasta saman ikäsenä nii miulle kertonu asiasta

    • Anonyymi

      Elokuvassa on Ilona-niminen tyttö, jonka hänen isänsä tappaa. Onko tämä Ilona?-kappaleen tarina?

      Heinolassa tohon aikaan isä tappoi itsensä ja kaksi tytärtään. Se oli ensimmäisiä perhesurmia ja kosketti meidän sukupolvea tosi paljon. Ilona-biisissä on mun ja Tonin sanoitukset, ja mä oon aatellut silloin sitä tyttöä. Fanit ovat sitten luoneet sille biisille oman mytologiansa.

    • Anonyymi

      yksi apiksen keskeisimmistä romanttisen punk rock aikakauden tuotoksista.

      • Anonyymi

        mut tuo biisi joka osui apiksen romanttisen pop punk rock aikakaudelle niin eihän tämä ole pop punkkia vaan enemmänkin akustinen pop ballady.


    • Anonyymi

      Tätä asiaa on sit pohdittu täällä kauemmin ku mä oon elänyt eikä vieläkään oo keksitty vastausta
      T: 18v

    • Anonyymi

      joskus on paskoja paivia jolloin tuntuu pahalle no joilleki se menee ohi toisille ei ikava kylla no niin kasitan sen hyva biisi

    • Anonyymi

      En muista tekstii, mut apiksen toni wirtanen on rustannut sekä hyviä että huonoja tekstejä uransa aikana. Systeemi kusee on yliampuva teksti kuvaten sen aikaista lama-ajan suomee. Yliampuva siksi koska kritisointi sen aikaista kokoomus-keskusta-SDP hallitusta kohtaan tossa kappaleessa on aika naiivia. Toinen huono teksti on kappaleessa noidanmetsästäjä joka on minusta itseasiassa ihan suoraan sanoen rimanalitus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe