Ultimate ilmalämpöpumput

mainoksen uhriko?

Onkohan kellään (käyttö)kokemuksia ko. laitteista ja toimiiko takuu jos ei pelaa ollenkaan yms. ?? Halpojanhan nuo Ultimaten pumput ainakin tuntuu olevan muihin vastaaviin verrattuna?! Kiitos vastuksista etukäteen!

205

231994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin minäkin luulin

      ultimaten pumppuihin ei sisälly putket ja muut tarvikkeet,niistä tulee aikamoinen lisähinta vaikka mainostavat edullisesti pumppua.
      itse ostin viimekesänä Luxus merkkisen ilmalämpöpumpun. Paketissa oli kaikki vermeet teipit ja kitit myös,sekä 4m putket.
      itse asensin paikalleen ja kylmälaitemies kävi imasemassa putket tyhjiksi,otti siitä 50€.
      Loistavasti viilentää ja talvella osasi lämmittääkin.pumppu maksoi 570€, ja vuoden takuu.
      suosittelen

      • utelias

        mistä sait niin halvalla,mikä merkki.


      • mainoksen uhriko?
        utelias kirjoitti:

        mistä sait niin halvalla,mikä merkki.

        Ultimaten 7 Basic maksaa kotiintuotuna 423 euroa, sisältäen kaikki tarvikkeet (ulko- ja sisäyksikön, asennussarja 5m, ulkoyksikön kiinnityskonsoli resonanssivaimentimet). Kylmäaine on valmiina pumpussa, ilmastointifirman mies käy imeen tyhjiöön laitteen ennenkuin kylmäaine kiertoon. Sähkötyöt ym. asennukset teen itse, sähkömies kun olen ammatiltani.
        Lähinnä olisin vain käyttökokemuksia vastaavista laitteista kysellyt ihmisiltä?!


      • niin minäkin luulin
        utelias kirjoitti:

        mistä sait niin halvalla,mikä merkki.

        Humppilan suoramyynnistä ostin ja merkki on Luxus.
        Olen ollut siihen todella tyytyväinen.


      • takuu
        mainoksen uhriko? kirjoitti:

        Ultimaten 7 Basic maksaa kotiintuotuna 423 euroa, sisältäen kaikki tarvikkeet (ulko- ja sisäyksikön, asennussarja 5m, ulkoyksikön kiinnityskonsoli resonanssivaimentimet). Kylmäaine on valmiina pumpussa, ilmastointifirman mies käy imeen tyhjiöön laitteen ennenkuin kylmäaine kiertoon. Sähkötyöt ym. asennukset teen itse, sähkömies kun olen ammatiltani.
        Lähinnä olisin vain käyttökokemuksia vastaavista laitteista kysellyt ihmisiltä?!

        Takuuhommat ei ainakaan pelaa joten toivottavasti pumppusi ei hajoa.(todennäköisesti hajoaa ensinmmäinen 1/2 vuoden aikana)

        Kokemusta on!!


      • jkk
        takuu kirjoitti:

        Takuuhommat ei ainakaan pelaa joten toivottavasti pumppusi ei hajoa.(todennäköisesti hajoaa ensinmmäinen 1/2 vuoden aikana)

        Kokemusta on!!

        Fedders on susi. Ultimate ei vastaa, kun tuote on huono. Ei ole takuujuttu, kun ei ole rikki. Se vaan on huono.


      • ei enää koskaan halvinta

        Ihmettelen miten joku voi kehua luxus pumppua, minulla se ei ole toiminut ilman jäätymistä yhtään päivää talvella,on joutunut sulattamaan kuumalla vedellä kerran viikossa.Eivät varmaan tiedä että on parempiakin.Toisessa pumpussani ei ole ollut mitään ongelmia,on tosin 3 kertaa kalliimpi.


      • Sähkäri
        niin minäkin luulin kirjoitti:

        Humppilan suoramyynnistä ostin ja merkki on Luxus.
        Olen ollut siihen todella tyytyväinen.

        Eli teit sähkötyötkin itse. Ja ilmeisesti sulta löytyi porat yms. vehkeet ennestään ettei tarvinnut asennusta varten erikseen ottaa. Ja oliko kylmämies naapuri kun otti vain 50€. Täälläpäin missä itse asun nehän ei lähe edes kotoaan tolla hinnalla ja veloittaa kilsatkin päälle.


      • LennartK
        ei enää koskaan halvinta kirjoitti:

        Ihmettelen miten joku voi kehua luxus pumppua, minulla se ei ole toiminut ilman jäätymistä yhtään päivää talvella,on joutunut sulattamaan kuumalla vedellä kerran viikossa.Eivät varmaan tiedä että on parempiakin.Toisessa pumpussani ei ole ollut mitään ongelmia,on tosin 3 kertaa kalliimpi.

        Halvoista malleista ei ole muuta kun riesaa. Itsellän on Carrier, toimii kun mummon uuni. Lämmittää nytkin vaikka ulkona on -24. Ei ole jäätynyt kertaakaan. Automaattisulatukset ja systeemit. Ammattifirma kävi tekemässä. Makso pari tonnia mut toimii kun unelma jo kolmatta vuotta ilman mitään ongelmia. Sähkölaskukin on melkeen puolittunut. Suosittelen!


      • lämminkolo
        LennartK kirjoitti:

        Halvoista malleista ei ole muuta kun riesaa. Itsellän on Carrier, toimii kun mummon uuni. Lämmittää nytkin vaikka ulkona on -24. Ei ole jäätynyt kertaakaan. Automaattisulatukset ja systeemit. Ammattifirma kävi tekemässä. Makso pari tonnia mut toimii kun unelma jo kolmatta vuotta ilman mitään ongelmia. Sähkölaskukin on melkeen puolittunut. Suosittelen!

        se joka halpa osta, se paska saa, sano entinen lankaan mennyt. Jouduimme hankkimaan uuden laitteen Ultimaten tilalle, ja nyt Carrier lämpöpumppu toiminut todella hyvin. Ostin sen Kotkasta Freotekiltä, joka myös asensi koneiston, suosittelen


      • mkt
        ei enää koskaan halvinta kirjoitti:

        Ihmettelen miten joku voi kehua luxus pumppua, minulla se ei ole toiminut ilman jäätymistä yhtään päivää talvella,on joutunut sulattamaan kuumalla vedellä kerran viikossa.Eivät varmaan tiedä että on parempiakin.Toisessa pumpussani ei ole ollut mitään ongelmia,on tosin 3 kertaa kalliimpi.

        mielestäni ei halpiksia kannata ostaa.kestää kai ne pari vuotta,kun ostaa ni satsaa laatuun.toi ainakin fujitsu ja mitsu on hyviä.kaveri löys tollasen miehen joka niitä myy ja asentaa.www.markkukaakko.com


      • maare
        mkt kirjoitti:

        mielestäni ei halpiksia kannata ostaa.kestää kai ne pari vuotta,kun ostaa ni satsaa laatuun.toi ainakin fujitsu ja mitsu on hyviä.kaveri löys tollasen miehen joka niitä myy ja asentaa.www.markkukaakko.com

        joo olen samaa mieltä noista halpis pumpuista.älkää ostako.mitsubishiltä tuli markkinoille tykki malli,on kallis mut tosi tykki.ite tilasin tosta www.markkukaakko.com


      • ......................
        maare kirjoitti:

        joo olen samaa mieltä noista halpis pumpuista.älkää ostako.mitsubishiltä tuli markkinoille tykki malli,on kallis mut tosi tykki.ite tilasin tosta www.markkukaakko.com

        minulle asennettiin mitsubishi ge 25,sain sen asennettuna hintaan 1450 euroa,
        valtuutettu huolto/myyntililiike .talvioöoissa toimii sulatus aina -30astetta.
        asentaja sanoi ettei ole ollut mitsuissa suurempia ongelmia,ELIKKÄ OSTAKAA MAAHANTUOJAN VALTUUTTAMASTA LIIKKEESTÄ NIIN TAKUUHUOLLOTKIN TOIMII.


      • ulti kelpaa
        mainoksen uhriko? kirjoitti:

        Ultimaten 7 Basic maksaa kotiintuotuna 423 euroa, sisältäen kaikki tarvikkeet (ulko- ja sisäyksikön, asennussarja 5m, ulkoyksikön kiinnityskonsoli resonanssivaimentimet). Kylmäaine on valmiina pumpussa, ilmastointifirman mies käy imeen tyhjiöön laitteen ennenkuin kylmäaine kiertoon. Sähkötyöt ym. asennukset teen itse, sähkömies kun olen ammatiltani.
        Lähinnä olisin vain käyttökokemuksia vastaavista laitteista kysellyt ihmisiltä?!

        Tilasin saman laitteen helmikuussa 08, saapui vasta toukokuussa (ainut ultin miinus). Vapaa-ajan asuntomme on 128 m2 sähkölämmitteinen 1 krs talo (jukkatalo vm 84). Vuoden 2007 sähkönkulutus oli 17950 kwh. Pumpun asensin itse 07/2008. Kyseinen pumppu maksoi silloin 350€ (ilman seinätelinettä). Vuoden 2008 kulutus tippui jo reilusti, mutta ensimmäinen täysi vuosi kertoi jo enemmän (7110 kwh). Pumppu on jo maksanut itsensä, eikä haittaa vaikka paukahtaisi. Tosin ultin pumput pärjäsivät hyvin aikoinaan ensimmäisessä TM testissä (daikin 1, ulti 2), tämän jälkeen ultit jätetty testien ulkopuolelle. Sattumoisin osaavat asentajat ja ammatti-ihmiset eivät kerro näillä palstoilla, minkä valmistajan komponentteista on mikäkin merkki kasattu. Sattuu varmaan koipeen kun samoja löytyy lähes kaikista!!!!


      • henriksoni720
        ulti kelpaa kirjoitti:

        Tilasin saman laitteen helmikuussa 08, saapui vasta toukokuussa (ainut ultin miinus). Vapaa-ajan asuntomme on 128 m2 sähkölämmitteinen 1 krs talo (jukkatalo vm 84). Vuoden 2007 sähkönkulutus oli 17950 kwh. Pumpun asensin itse 07/2008. Kyseinen pumppu maksoi silloin 350€ (ilman seinätelinettä). Vuoden 2008 kulutus tippui jo reilusti, mutta ensimmäinen täysi vuosi kertoi jo enemmän (7110 kwh). Pumppu on jo maksanut itsensä, eikä haittaa vaikka paukahtaisi. Tosin ultin pumput pärjäsivät hyvin aikoinaan ensimmäisessä TM testissä (daikin 1, ulti 2), tämän jälkeen ultit jätetty testien ulkopuolelle. Sattumoisin osaavat asentajat ja ammatti-ihmiset eivät kerro näillä palstoilla, minkä valmistajan komponentteista on mikäkin merkki kasattu. Sattuu varmaan koipeen kun samoja löytyy lähes kaikista!!!!

        pumpun voi lämmittää rakennuslämmittimellä mutta pitää muistaa että 2 kertaa jos hyvin tekee.


      • henriksoni720
        ...................... kirjoitti:

        minulle asennettiin mitsubishi ge 25,sain sen asennettuna hintaan 1450 euroa,
        valtuutettu huolto/myyntililiike .talvioöoissa toimii sulatus aina -30astetta.
        asentaja sanoi ettei ole ollut mitsuissa suurempia ongelmia,ELIKKÄ OSTAKAA MAAHANTUOJAN VALTUUTTAMASTA LIIKKEESTÄ NIIN TAKUUHUOLLOTKIN TOIMII.

        imuroi sitä suosittelen.
        itse poistin aktiivihiilisuodattimet siitä ja perus suodattimet jätin.


      • Jokusen laittanut...

        Kyllä ne ultiin tulee ne putket mukaan vaikkei haluaisikaan...


      • oki
        ulti kelpaa kirjoitti:

        Tilasin saman laitteen helmikuussa 08, saapui vasta toukokuussa (ainut ultin miinus). Vapaa-ajan asuntomme on 128 m2 sähkölämmitteinen 1 krs talo (jukkatalo vm 84). Vuoden 2007 sähkönkulutus oli 17950 kwh. Pumpun asensin itse 07/2008. Kyseinen pumppu maksoi silloin 350€ (ilman seinätelinettä). Vuoden 2008 kulutus tippui jo reilusti, mutta ensimmäinen täysi vuosi kertoi jo enemmän (7110 kwh). Pumppu on jo maksanut itsensä, eikä haittaa vaikka paukahtaisi. Tosin ultin pumput pärjäsivät hyvin aikoinaan ensimmäisessä TM testissä (daikin 1, ulti 2), tämän jälkeen ultit jätetty testien ulkopuolelle. Sattumoisin osaavat asentajat ja ammatti-ihmiset eivät kerro näillä palstoilla, minkä valmistajan komponentteista on mikäkin merkki kasattu. Sattuu varmaan koipeen kun samoja löytyy lähes kaikista!!!!

        Todella näin on!Samoja china komponentteja löytyy suoraan sanottuna kaikista!U.S.A osat vähenevät koko ajan! esim:melkein kaikki Danfoss merkkiset komponentit valmistetaan kiinassa!nestelasit,kuivaimet,magneettiventtiilit,täyttöyhteet,suurin osa kompressoreista!Olen tämän hyvin todennut jokapäiväisessä työssäni,mutta näin vain asiat todellisuudessa ovat!


      • oki
        ulti kelpaa kirjoitti:

        Tilasin saman laitteen helmikuussa 08, saapui vasta toukokuussa (ainut ultin miinus). Vapaa-ajan asuntomme on 128 m2 sähkölämmitteinen 1 krs talo (jukkatalo vm 84). Vuoden 2007 sähkönkulutus oli 17950 kwh. Pumpun asensin itse 07/2008. Kyseinen pumppu maksoi silloin 350€ (ilman seinätelinettä). Vuoden 2008 kulutus tippui jo reilusti, mutta ensimmäinen täysi vuosi kertoi jo enemmän (7110 kwh). Pumppu on jo maksanut itsensä, eikä haittaa vaikka paukahtaisi. Tosin ultin pumput pärjäsivät hyvin aikoinaan ensimmäisessä TM testissä (daikin 1, ulti 2), tämän jälkeen ultit jätetty testien ulkopuolelle. Sattumoisin osaavat asentajat ja ammatti-ihmiset eivät kerro näillä palstoilla, minkä valmistajan komponentteista on mikäkin merkki kasattu. Sattuu varmaan koipeen kun samoja löytyy lähes kaikista!!!!

        Höyrystinventtiilit vielä tuosta unehtui luetella!Ja intokiinalaisia totta maar merkki kuin merkki!!!


      • Lämpömaker
        mainoksen uhriko? kirjoitti:

        Ultimaten 7 Basic maksaa kotiintuotuna 423 euroa, sisältäen kaikki tarvikkeet (ulko- ja sisäyksikön, asennussarja 5m, ulkoyksikön kiinnityskonsoli resonanssivaimentimet). Kylmäaine on valmiina pumpussa, ilmastointifirman mies käy imeen tyhjiöön laitteen ennenkuin kylmäaine kiertoon. Sähkötyöt ym. asennukset teen itse, sähkömies kun olen ammatiltani.
        Lähinnä olisin vain käyttökokemuksia vastaavista laitteista kysellyt ihmisiltä?!

        Ultimaten 7 Basic Pro täällä nakuttaa 6 vuottaan. Ei mitään valittamista. Kesällä kylmää, talvella lämmintä aina -18 asteeseen saakka. Joskus alussa seurailin hyötysuhdetta ja jos oikein ymmärsin niin voisi olla about 2 ja risat. Eniten iloa tuottaa tuo viilennys hellehuippuina :)


      • rr401
        LennartK kirjoitti:

        Halvoista malleista ei ole muuta kun riesaa. Itsellän on Carrier, toimii kun mummon uuni. Lämmittää nytkin vaikka ulkona on -24. Ei ole jäätynyt kertaakaan. Automaattisulatukset ja systeemit. Ammattifirma kävi tekemässä. Makso pari tonnia mut toimii kun unelma jo kolmatta vuotta ilman mitään ongelmia. Sähkölaskukin on melkeen puolittunut. Suosittelen!

        Ultimaten 7 Basic, sulattaa myös itsensä kun jäätyy. Ja turha puhua noista huippumerkeistä kun kuitenkin ilp on aivan sekaisin samojen toimittajien osia. Ja kylmäaine on se joka määrittää miten kylmässä ILP vielä antaa lämmintä :)

        Olisiko ollut kylmäaine 401r jota käytetään normi pumpuissa.


      • kylmätyöntekijä
        Lämpömaker kirjoitti:

        Ultimaten 7 Basic Pro täällä nakuttaa 6 vuottaan. Ei mitään valittamista. Kesällä kylmää, talvella lämmintä aina -18 asteeseen saakka. Joskus alussa seurailin hyötysuhdetta ja jos oikein ymmärsin niin voisi olla about 2 ja risat. Eniten iloa tuottaa tuo viilennys hellehuippuina :)

        Mulla nuo Pro Basic 10 ja Pro Basic 13 ovat olleet nyt vuoden!Itse asensin,kun kokemusta on maalämmön kylmäkoneekoista jokapäiväisessä päivätyössä!Maalämpökin olisi ollut vaihtoehtona,mutta ,kun on tuo puulämmitys lisänä ja omaa metsää niin ei kannattanut perustamiskuluiltaan edes maalämpöfirman työmiehen vielä moiseen brojektiin ryhtyä vaikka muuten hemmetin hyvä systeemi onkin!Noista ultin pumpuista ei oikein ole kyllä huonoa sanottavaa!Käyntiääni on siedettävällä tasolla,hyötysuhde voi tosiaan olla tuo about 2 ja risat.Kolme olen asentanut eikä noissa ainakaan ollut mitään ongelmaa.Yleensähän pumppu kuin pumppu pilataan uutuudeltaan hätäisellä tyhjiöinnillä!Asentaja tulee ja lyö tyhjiöpumpun kiinni ja käy nortilla nurkan takana ja vartin päästä vapauttaa kylmäaineet kiertoon ja tätä rataahan se homma yleensä menee!Todellisuudessahan tyhjiöinnin tarkoitus on saada kosteus pois järjestelmästä mikä tappaa komressorin muutaman kuukauden sisällä asennuksesta jos on huonosti tyhjiöity!Paras tapa on antaa olla tyhjiöpumpun kiinni noin reilun pari tuntia vaikka olisi miten laadukas tyhjiöpumppu kyseessä tahaansa,että kosteus kerkeää kuivaa kunnolla!Sanotaan monta kertaa,että asennushinta on kallis otti 500 euroa!Ymmärrän sen jos työ tehdään kunnolla oikean ajan puitteissa,mutta sitä en ymmärrä jos asennuksen aika vedetään puoleen saadaan hyvä asennuskate ja pumppua rassataan ja vaihdellaan uusia kylmäaineita jälkikäteen takuuseen ja sitten lopulta vaihdetaan kompressori tai koko ulkoyksikkö uuteen,kun todetaan,että oh hoh kallis kompressori hajosi!Kaikenlaisia kylmäasentajia olen eläissäni nähnyt on sellaisia jotka osaavat työnsä ja tekevät sen myös kunnolla ja sitten myös sellaisia jotka eivät onnistu edes 5.llä kerralla tekemään kaulustustyökalulla ehjää tai käypää päätä kylmäkupariputkeen saati,että se kävisi vielä kiristysmutteriin!Uskokaa tai älkää,mutta näin asiat nykypäivänä ovat!HUOLESTUTTAVASTI AMMATTITAITO HÄVIÄÄ!!!


    • Nimetön

      Yritin tilata netistä, mutta vaativat etukäteismaksua! Kepulifirman merkki! Ei taida olla taustat kunnossa.

      • hähä

        Innoros Oy:n viimeiset julkiset tilinpäätöstiedot näyttäisivät liiketoiminnan olevan kunnossa; tuottoa tuli, omavaraisussaste ja maksuvalmius olivat silloin kunnossa.


      • hähä taas

        Niin ja, ite hain pumppuni sieltä. Mitkä ennakkomaksut? Tuotteen saa kun on maksanut? En saa ruokaakaan kaupasta ennen kun olen maksanut. Kaveri otti jälkivaatimuksella, maksoi kuskille kun tavara tuli. Tai haet varastolta, onko ongelma? Olen tyytyväinen!


      • Ja edelleen asiaa

        Erittäin hyvä systeemi, että voi maksaa etukäteen ei mene sit jälkivaatimusmaksua, monelle muullekin firmalle ois mallia.Toiseksi ei jää samatta perseaukinaisilta jos velaksi myytäis ,laitteitten hinnoissa tämä tuntuis.Kuuluu kuulema korkeinpaa AAA luottoluokitukseen kyseinen firma et sillee näille höpö ukoille!


      • ENNAKKOON MAKSANUT

        Tilasin pumpum ennen joulua lupasivat et kyllä jos ennakkoon maksaa.(tulee varmasti).Kun ei mitään kuulunut ennen uuttavuotta yritin soittaa (erittäin hakala päästä puhelimella)lopulta tammikuun toinen päivä sain yhteyden.Nais ääni sanoi et ne loppu jo ennen joulua, ehdottivat et oota helmikuuhun tulee loppu kuusta .Rahatkin luvattiin palauttaa siihen arviovat menevän yli viikon.Mikä oli yllättävää heillä ei kuulemma ole varasto kirjanpitoa päätteellä MIKÄ ON TÄMÄ VIRMA ( ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA MAKSAKO ENNAKKOON ) ODOTAN RAHOJA VIELÄKIN


      • Pettynyt
        ENNAKKOON MAKSANUT kirjoitti:

        Tilasin pumpum ennen joulua lupasivat et kyllä jos ennakkoon maksaa.(tulee varmasti).Kun ei mitään kuulunut ennen uuttavuotta yritin soittaa (erittäin hakala päästä puhelimella)lopulta tammikuun toinen päivä sain yhteyden.Nais ääni sanoi et ne loppu jo ennen joulua, ehdottivat et oota helmikuuhun tulee loppu kuusta .Rahatkin luvattiin palauttaa siihen arviovat menevän yli viikon.Mikä oli yllättävää heillä ei kuulemma ole varasto kirjanpitoa päätteellä MIKÄ ON TÄMÄ VIRMA ( ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA MAKSAKO ENNAKKOON ) ODOTAN RAHOJA VIELÄKIN

        Tilasin Ultimate ilmalämpäpumpun helmikuun alussa. Piti jo tulla ajat sitten. Lupaavat joka postiin olevan pian tulossa, mitään ei kuulu ja pakkasetkin jo takana. Olisi toisiaan tarvittu lämmitintä jo kaksi kuukautta sitten. On kuulemma pahat kelit Kiinassa ja siksi aikataulut pettää aina vaan... Tämän vastauksen sain. Voisin ostaa muulta valmistajalta suoraan hyllystä, mutta rahat on Ultimatella. Piti maksaa ennakkoon. Ei reilua. Onko tämä nettihuijarifirma? Siltä alkaa vaikuttaa!


      • Rehellinen peli...
        Ja edelleen asiaa kirjoitti:

        Erittäin hyvä systeemi, että voi maksaa etukäteen ei mene sit jälkivaatimusmaksua, monelle muullekin firmalle ois mallia.Toiseksi ei jää samatta perseaukinaisilta jos velaksi myytäis ,laitteitten hinnoissa tämä tuntuis.Kuuluu kuulema korkeinpaa AAA luottoluokitukseen kyseinen firma et sillee näille höpö ukoille!

        Kannattaa tutkia ultimaten "taustoja" vähän niin tietää enemmän.....
        Olkoon vaan vaikka mikä AA-KERHO.


      • ------------------------

        ON NYKYISIN VAIHTANUT NIMEÄÄN ROSENDAHL NIMEN ULTIMARKETIKSI,EI OLLUT ENNENKÄÄN MIKÄÄN LUOTETTAVA FIRMA,KYSEINEN FIRMA ON PORISTA.


      • töissäkin ollut
        ------------------------ kirjoitti:

        ON NYKYISIN VAIHTANUT NIMEÄÄN ROSENDAHL NIMEN ULTIMARKETIKSI,EI OLLUT ENNENKÄÄN MIKÄÄN LUOTETTAVA FIRMA,KYSEINEN FIRMA ON PORISTA.

        Rosendahl on sama asia kuin innoroos oy tai ultimatemarket!!
        Yli 5 konkurssia takana...vaan hyvä lakimies töissä.
        Kiinasta ne tilaa Green tehtailta edullisia virityksiä,välillä toimii ja useimiten ei!!!


    • JorgosBergos

      Olet tehnyt oivan ostoksen. Laite on hiljainen ja tehokas. Sillä saa rahansa takaisin nopeasti, toisin kuin noilla japsi daiseikailla ym. Älä usko kateellisten panettelua

      • jorgosbergos

        Ultimate ilmoittaa tavarantoimituksistaan. Rekka toimitti tavaran talon pihaan. Ei ongelmia, olen erittäin tyytyväinen toimintaan.


      • vähän kalliimpi
        jorgosbergos kirjoitti:

        Ultimate ilmoittaa tavarantoimituksistaan. Rekka toimitti tavaran talon pihaan. Ei ongelmia, olen erittäin tyytyväinen toimintaan.

        Ei kannattas paljoo vielä hehkutella ultimateas. Talvi ja pakkaset ovat vielä edessä päin. Kirjotteleppa kevällä kuinka pärjäsit?!? Kokemusta on kyseisestä pumpusta.


      • kokeillut
        vähän kalliimpi kirjoitti:

        Ei kannattas paljoo vielä hehkutella ultimateas. Talvi ja pakkaset ovat vielä edessä päin. Kirjotteleppa kevällä kuinka pärjäsit?!? Kokemusta on kyseisestä pumpusta.

        Näyttää siltä että tälläkin palstalla keskustellaan "täydellisen asiantuntemattomuuden" antamalla varmuudella,"vähän kalliimpi" ei ole yhtä kuin kolme kertaa kalliimpi."Keskustele vasta talven jälkeen."Saahan sitä pärryyttää vaikka kolmenkympin pakkasissa (niinkuin mopoillakin).Se sitten taas on eri asia jos ehdoin tahdoin halutaan kuluttaa lämmitykseen energiaa enemmän kuin erilaisilla laitteilla saa.(Ilmalämpöpumput vs.patterit,olipa ne sitten sähköllä öljyllä,puulla toimivia).Kannattaisi ehkä tutustua aiheeseen tarkemmin kuten esim.hyötysuhde,kerroin eri lämpötiloissa ja todeta ettei nämä pumput ole tarkoitettukaan "hirmupakkasiin."Sitäpaitsi Ultimaten pumpuissa käytetään ihan samaa japanilaista kompressoritekniikkaa kuin alkuperäismerkeissäkin,"lainaus ammattimieheltä" ja pumpuille annetaan sama takuu kuin ns.alkuperäisissäkin,muulle laitteistolle jopa parempikin.


      • asentaja R.P
        kokeillut kirjoitti:

        Näyttää siltä että tälläkin palstalla keskustellaan "täydellisen asiantuntemattomuuden" antamalla varmuudella,"vähän kalliimpi" ei ole yhtä kuin kolme kertaa kalliimpi."Keskustele vasta talven jälkeen."Saahan sitä pärryyttää vaikka kolmenkympin pakkasissa (niinkuin mopoillakin).Se sitten taas on eri asia jos ehdoin tahdoin halutaan kuluttaa lämmitykseen energiaa enemmän kuin erilaisilla laitteilla saa.(Ilmalämpöpumput vs.patterit,olipa ne sitten sähköllä öljyllä,puulla toimivia).Kannattaisi ehkä tutustua aiheeseen tarkemmin kuten esim.hyötysuhde,kerroin eri lämpötiloissa ja todeta ettei nämä pumput ole tarkoitettukaan "hirmupakkasiin."Sitäpaitsi Ultimaten pumpuissa käytetään ihan samaa japanilaista kompressoritekniikkaa kuin alkuperäismerkeissäkin,"lainaus ammattimieheltä" ja pumpuille annetaan sama takuu kuin ns.alkuperäisissäkin,muulle laitteistolle jopa parempikin.

        asennellut noita laitteita muutaman vuoden muun kylmälaitetyön ohessa.todennut muutamia seikkoja satoja pumppuja asennettuani.Yksi kirjoittajista oli mielestäni oikeassa puhuessaan feddersistä.Asentelin ko.merkkiä parin vuoden ajan ja jälkikäteen sain todeta että täysi susi.piirikorttivikoja,kovaa ääntä ja mitoitukset aivan väärät suomen olosuhteisiin.jatkuvia jäätymisiä ja kompressori vikoja.toinen murheenkryyni oli carrierin allegro.Valot vilkkuvat ja ilmoittavat vikakoodeja aina pakkasilla.täytöksen kanssa ongelmia ja käsittämättöman huonolaatuiset muoviosat.suodattimia puhdistettaessa jotain aina kappaleina jollei äärimmäisen varovainen..hyötysuhde olematon,jätymisiä.Ultimaten koneista vähäinen kokemus.asentanut max.viisi konetta ja ongelmitta ei niissäkään selvinnyt.lähinnä jäin ihmettelemään ultimaten lupaamia tehoja.missään olosuhteessa en saanut lähellekään luvattuja tehoja.lapsellisen oloiset kaukosäätimet jättivät lähinnä nauramaan.Panasonicin invetterien kanssa suhteessa asennettujen koneiden määrään vähän ongelmia.harmaita hiuksia tuottivat lähinnä lauhtumisongelmat lämmityksellä keväisin pienellä puhallinteholla.Melko ukkosherkkänä tosin pidän laitteiston piirikorttia.ukkossuojaus kannatta pansun hankkijan pitää mielessä.Plussaa kuitenkin sulatusvastuksesta pohjalla.Argon vanhemmat koneet olivat suht toiminta varmoja joitain piirikortti vikoja lukuunottamatta.Uudemmista ei kokemusta pidemmässä ajossa.hyvänä puolena vanhoissa koneissa ainakin oli osien helppo hankittavuus,sekä erittäin hyvin toimiva takuu asiointi.Sanyo,Argo,Technibell samoja koneita joten osat kävivät kaikki ristiin.
        Arvosanoja 1-5:
        Fedders:1-
        Carrier allegro:1
        Panasonic invertterit:4
        Argo yleisimmät mallit:4
        arvosanat olen antanut puhtaasti oman kokemukseni pohjalta asentajana joten tarkoitus ei ole liputtaa kenenkään puolesta.mutta toivottavasti niistä on jollekin hyötyä eri pumppujen vertailuissa.kannattaa myös miettiä saako ladan hinnalla oikeasti mersua.lämpöpumppu on kuitenkin sijoitus tulevaisuuteen joten sen soisi toimivan myös 5-10 vuoden päästä.kaikille lämpöpumppulämmitäjille oikein mukavia lämmityskelejä ja erittäin hyvää alkanutta vuotta.
        -R.P


      • Pete / Hollola
        jorgosbergos kirjoitti:

        Ultimate ilmoittaa tavarantoimituksistaan. Rekka toimitti tavaran talon pihaan. Ei ongelmia, olen erittäin tyytyväinen toimintaan.

        Moro olen kanssa erittäin tyytyväinen ultimateen,vaikkakaan aina ei todellakaan halvalla saa hyvää .tässä ilmalämpöpumppu asiassa kyllä.
        joku marisi ei tule mitään paketin mukana ,mulla tuli kitistä ja teipistä ilmalämpöpumppuun ja asennus 20 e vuonna 2008 ( tyhjiöpumppaus )


      • henriksoni720
        Pete / Hollola kirjoitti:

        Moro olen kanssa erittäin tyytyväinen ultimateen,vaikkakaan aina ei todellakaan halvalla saa hyvää .tässä ilmalämpöpumppu asiassa kyllä.
        joku marisi ei tule mitään paketin mukana ,mulla tuli kitistä ja teipistä ilmalämpöpumppuun ja asennus 20 e vuonna 2008 ( tyhjiöpumppaus )

        pumppu olohuoneessa voisko sahata siihen ikkunan ja vaihtaa keittiöön ?
        paljonko maksaa hydrauliikkalaitteet?
        368e?


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        pumppu olohuoneessa voisko sahata siihen ikkunan ja vaihtaa keittiöön ?
        paljonko maksaa hydrauliikkalaitteet?
        368e?

        voisko ite ostaa ne laitteet halvimmalla mahollimmalla?
        kakskois juttu


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        voisko ite ostaa ne laitteet halvimmalla mahollimmalla?
        kakskois juttu

        paljonko maksaa halvin millä saa ilmalämpöpumpun ladattua?
        saisko alle 100eurolla


      • henriksoni727
        henriksoni720 kirjoitti:

        paljonko maksaa halvin millä saa ilmalämpöpumpun ladattua?
        saisko alle 100eurolla

        onkohan pupussa vikaa kun toine mittari oli eiasennossa kun toinen vai onko normaalia?
        mitsubishi


    • Kohtuullinen hinta

      Miksi kaikki puhuvat Ilmalämpöpumuista ilman PANANONICIA.Maksoin asennuksineen 935 € Malli Nordic E9 Kyseinen malli on tällä hetkellä joissakin Rautakaupoissa poistomyynnissä uuden mallin tieltä, joten sen saa varmasti vieläkin halvemmalla,kun vaan osaa tingata.Laite on idioottivarma,ainakin minulla on toiminut moitteetomasti,niin mökillä kuin omakotitalossa.Olen erittäin tyytyväinen.

      • oku

        Jos edellinen kirjoittaja tarkoittaa panasonicia niin en suosittele.
        Meidän pumppu on toiminut tasan päivän asentaja tulossa kolmatta kertaa vaihtamaan osia.
        Ultimaten pumppu vaikuttaa ihan ok pumpulta noin halvaksi, itse olen laittamassa autotalliini varmaan ultimaten pumppua.
        Onko kokemuksia ultimaten basic 6 mallista toimiikos pakkasella -15.


      • Kohtuullinen hinta
        oku kirjoitti:

        Jos edellinen kirjoittaja tarkoittaa panasonicia niin en suosittele.
        Meidän pumppu on toiminut tasan päivän asentaja tulossa kolmatta kertaa vaihtamaan osia.
        Ultimaten pumppu vaikuttaa ihan ok pumpulta noin halvaksi, itse olen laittamassa autotalliini varmaan ultimaten pumppua.
        Onko kokemuksia ultimaten basic 6 mallista toimiikos pakkasella -15.

        Taitaisi olla halvempi ratkaisu, kun vaihtaisit asentajaa ja pitäisit sen Panasonicin.


      • Pumpun omistaja
        Kohtuullinen hinta kirjoitti:

        Taitaisi olla halvempi ratkaisu, kun vaihtaisit asentajaa ja pitäisit sen Panasonicin.

        Noita Panasonic pumppujakin on kahden mallisia elikkäs Kiinalaisia ja Malesialaisia.Malesian malli on parempi.


      • jake99990
        Pumpun omistaja kirjoitti:

        Noita Panasonic pumppujakin on kahden mallisia elikkäs Kiinalaisia ja Malesialaisia.Malesian malli on parempi.

        kaikki pansut on AIVAN PASKOJA!!!oli se sittren tehty vaikka missä.kaikkein eniten takuuaikaisia vikoja.Mitsu,sharp ja daikin parhaimmat.
        Nim.Asentaja


    • Markku A

      Ostin tällaisen pumpun säästääkseni lämmityskustannuksissa syksyllä 2007. Laite kyllä lämmittää, mutta ongelmaksi osoittautui sulatustoiminnan aikana syntyvä rätinä ja pauke, joka esim herättää yöllä. Tämä on toimittajan mukaan normaalia, eikä kuulema häiritse useimpia ihmisiä. Ohjeeksi sain että laiteen voi pitää pois käytöstä silloin kun ei halua rätinöitä kuunnella. Mites muilla?

      • ehhehehe

        eipä kuunnella rätinöitä kun ei olla niin hölmöjä että ostetaan ultimaten susi-pumppuja..kyllä järkikin sanoo mitä ne um:n pumput ovat..mainostavat yhtä,mutta OIKEISSA testeissä todettu etteivät ole edes tarkoittu mitoituksiltaan tänne pohjolaan..että kuuntele sinä rätinöitä vaan..


      • ontomiitti
        ehhehehe kirjoitti:

        eipä kuunnella rätinöitä kun ei olla niin hölmöjä että ostetaan ultimaten susi-pumppuja..kyllä järkikin sanoo mitä ne um:n pumput ovat..mainostavat yhtä,mutta OIKEISSA testeissä todettu etteivät ole edes tarkoittu mitoituksiltaan tänne pohjolaan..että kuuntele sinä rätinöitä vaan..

        Perkele joo :D


    • Isäntä

      Meidän perheellä on hyviä kokemuksia elegan lämpöpumpuista, fiksailevat samalla keittiön kaapistotkin kuntoon edukkaasti :) netistä löytyy sivut kun lyö Googleen hakusanaksi elega

      • ÄSKOO

        Onko kukaan kokeillut Lämpöplussan LG:n ilmalämpöpumppuja?


      • Älgee
        ÄSKOO kirjoitti:

        Onko kukaan kokeillut Lämpöplussan LG:n ilmalämpöpumppuja?

        Ei vielä, mutta tilauksessa on LC:n Art Cool N09.
        Hinta asenettuna 2250 euroa ja kotitalousvähennyksen jälkeen 1750 juuroa. Katsotaan kuinka käy. Kesä odottaa. Ilmeisesti joku haukkuu ja joku kehuu, mutta katsotaan.


      • Muovilaakeri....
        ÄSKOO kirjoitti:

        Onko kukaan kokeillut Lämpöplussan LG:n ilmalämpöpumppuja?

        Ne on noita design-pumppuja millä ei mitään tekemistä suomessa.
        Pari vuotta kestää max.
        Ja kannattaa takuun osalta lukea se pieni teksti huolella.....ja silti vielä perkeleet kiemurtelee vastuustaan....
        Ja hinnat muodostuu iän/pärstäkertoimen mukaan.


    • KATSOPPA TÄÄLTÄ
      • Mitsun hankkinut

        Tässä vertailukohtaa, laitteet ovat olleet testissä VTT:llä suomessa. Cop arvo muuttuu olennaisesti esitteen yli 5 cop onkin alle lähellä neljää 7 celsiuksessa. Kyllä näyttää olevan näissäkin laitteissa isot ja tutut valmistajat kärjessä.

        http://www.innoheat.fi/index.php?main_page=page_3


      • IVT

        Todella laadukas ja tasokas testi..=)

        Ivt:n pumppu pelaa jo 4 vuotta ilman ongelmia!!
        Myös vanhemmilla sama juttu....

        On ainut OIKEASTI pohjoisiin olosuhteisiin tehty.
        Ja olen kokeillu aika useita pumppuja,kun noita kiinteistöjä on muutama......


      • ultimaten myynti-ilmoitus

        Naurettavaa tavaraa tuo testi. Monikohan tämänkin ketjun "asiantuntijoista" on itse kauppiaita?


      • Chunlandiggari

        ylivoimainen todella lyhyellä takaisinmaksuajalla vaikka sen hinta oli tonnin. Mielenkiintoista. Samoin pisteet toisiksi parhaat.


    • tetsa

      Mitsun hevy pumppu .Menee kyllä tarkkaan seurantaan kun on niin kallis, mutta jospa se toimisi...toivotaan

      • omppu

        Asennutin Tauno Korhosella mitsubishi electric fd-25-merkkisen ilmalämpöpumpun.Asuntoni koko on noin 80 neliötä.kuukausittainen sähkölasku on pienentynyt noin 35€.onko muilla vertailupohjaa sähkölaskun pienenemisestä..?


      • omppu kirjoitti:

        Asennutin Tauno Korhosella mitsubishi electric fd-25-merkkisen ilmalämpöpumpun.Asuntoni koko on noin 80 neliötä.kuukausittainen sähkölasku on pienentynyt noin 35€.onko muilla vertailupohjaa sähkölaskun pienenemisestä..?

        Itse hommasin mitsun tuolta www.thngroup.fi heavy mallin missä COP reilu 5! asennettuna 1440e ;)


      • aaadaaa

        Itse ostin LG:n ilmalämpöpumpun. On tyylikäs ja tehokas. Lämpöplussalla (myyjä) omat asentajat taystakuu 6-vuotta laitteelle ja asennukselle. Ei tarvinnut rahaa. Laskutettiin asennuksen jälkeen. Olisi saanut myös rahoituksella. Ei mitään vikaa, jos tulee, niin on huoltonumero minne voi soittaa. Mahdolliset korjaukset kuuluu takuuseen. Meillä on kuusi vuotta ainakin huoletonta eloa, pumpun suhteen. Etelä Korea tekee hyviä tuotteita, automme on Huyndai ja hyvin pelaa. On merkki jatkossakin.


      • ------
        omppu kirjoitti:

        Asennutin Tauno Korhosella mitsubishi electric fd-25-merkkisen ilmalämpöpumpun.Asuntoni koko on noin 80 neliötä.kuukausittainen sähkölasku on pienentynyt noin 35€.onko muilla vertailupohjaa sähkölaskun pienenemisestä..?

        mulla on mitsun 25 pyöriny nyt 2,5 vuotta yhtä jaksosesti kesät talvet ja mitään häikkää ei oo ollu. 50-luvun talo 110m2 pihamökki 30m2, suorasähkölämmitys, sähkön kulutus on laskenu 11500kwh- 7500kwh mut on ollu kyl leudot talvet.sähköpatterit ei oo juurikaan ollu päällä.
        niin tyytyväinen oon et hommaan toisen mitsun talon toiseen päähän niin saa joka huoneeseen tasa lämmön se kun ei yhdellä pumpulla onnistu sokkeloisessa talossa vaikka myyjät väittää lämmön leviävän tasaisesti.


      • Nimetön
        aaadaaa kirjoitti:

        Itse ostin LG:n ilmalämpöpumpun. On tyylikäs ja tehokas. Lämpöplussalla (myyjä) omat asentajat taystakuu 6-vuotta laitteelle ja asennukselle. Ei tarvinnut rahaa. Laskutettiin asennuksen jälkeen. Olisi saanut myös rahoituksella. Ei mitään vikaa, jos tulee, niin on huoltonumero minne voi soittaa. Mahdolliset korjaukset kuuluu takuuseen. Meillä on kuusi vuotta ainakin huoletonta eloa, pumpun suhteen. Etelä Korea tekee hyviä tuotteita, automme on Huyndai ja hyvin pelaa. On merkki jatkossakin.

        SAMANLAISET KOKEMUKSET KOLMEN KUUKAUDEN KÄYTÖN JÄLKEEN.POIS EN ANTAISI.TELEVISION PÄÄLTÄKIN OVAT PÖLYT HÄVINNEET.


      • Pori-Matti
        Nimetön kirjoitti:

        SAMANLAISET KOKEMUKSET KOLMEN KUUKAUDEN KÄYTÖN JÄLKEEN.POIS EN ANTAISI.TELEVISION PÄÄLTÄKIN OVAT PÖLYT HÄVINNEET.

        laatu on surkea! Kaveri osti Lämpöplussalta vehkeen joka toimi puoli vuotta. Aineet tuli pihalle, kuulemma kuumakaasuputki poikki!


      • 02NEEKERI
        Nimetön kirjoitti:

        SAMANLAISET KOKEMUKSET KOLMEN KUUKAUDEN KÄYTÖN JÄLKEEN.POIS EN ANTAISI.TELEVISION PÄÄLTÄKIN OVAT PÖLYT HÄVINNEET.

        Kyllä jaksoi LG N 09 lämmittää kuluneena talvena vielä -27 asteen pakkaselakin ja on muutenkin toiminut moitteettomasti ja käyntiääni sisällä ja ulkona on ollut tosi hiljainen. Suosittelen kaikille huolettoman lämmityksen ystäville


    • 99 turbo

      Olen asentanut 2kpl Ultimate 13 Pro Basic pumppuja ja molemmat toimineet ilman minkäänlaista vikaa ja ongelmaa 2 vuotta.Autotallissa on myös Luxus merkkinen pumppu joka toiminut hyvin kun vaan laittoi sulatusvastuksen pohjalle, ennen sitä jääti sulatusvedet. Autotallissa ei muuta lämmitystä tarvita enään ja sähkönkulutus on enää murto-osa aikaisemmasta, pinta-alaltaan n.52neliötä. Tyytyväinen olen noihin pumppuihin.

      • KooKoo 1

        Ostin runsas vuosi sitten Ultimate 10 Pro Inverterin. Hinta 1001 € asennus Ultimaten suosittelemalla asentajalla 600 €,josta kotitalousvännykseen oikeuttava työn osuus 341,60 €. Laite on toiminut hyvin (siis vähän yli vuoden!). Ei esim. joissakin laitteissa esiintyviä jäätymisongelmia. Se, mikä kuitenkin askarruttaa, on laitteen hyötysuhde.Huoneistomme, 100 m2, lämpiää sähköllä laipiosta. Aikaisemmin sähköä kului vuodessa runsas 14000 kWh. Nyt oli vuoden kulutus 12746 kWh. Säästöä siis runsas tuhat kWh/v. Se tehnee nykyisellä sähkön hinnalla reilun 100 €/v. Laitteen pitäisi näin ollen toimia ainakin lähes 15 v ilman lisäkuluja maksaakseen itsensä takaisin! Vuoden kokemukseni mukaan markkinamiesten (ja testien!?) ilmoittamat hyötysuhteet ovat vahvasti liioiteltuja. Voihan olla, että lämpöasteilla hyötysuhde onkin hyvä, mutta entä kun mennään pakkasen puolelle? Lieneekö mitattu ympärivuotista cop-lukua? Tämänhetkisen kokemukseni pohjalta miettisin kovasti hankkisinko ilpoa nyt ollenkaan. Tosiasia on nimittäin sekin, että sisälaite pitää (pienimmilläänkin!)pientä hurinaa, jonka kyllä kuulee silloin, kun on hiljaista ympärillä. Lisäksi sisälaite synnyttää ilmavirran, jonka kyllä lähellä huomaa (jouluna kuvasin videolle n. metrin päässä laitteesta olevaa joulukuusta, joka huojui sen verran, että voin todeta meillä olleen elävän kuusen!). - Tämä on minun kokemukseni. Joillakin on varmasti toisenkinlaisia.

        P.S. Ulkolaitehan laskee muuten talvella aika paljon vettä alleen. Jos Jos laite sijaitsee esim. kuistilla, alla voi pian olla luistinrata. Sen voit välttää laittamalla laitteen alle (laite seinällä) vähän laitetta laajemman muovialtaan (esim. lasten vanna), jonka silloin tällöin kumoat hankeen.


      • Referenssi
        KooKoo 1 kirjoitti:

        Ostin runsas vuosi sitten Ultimate 10 Pro Inverterin. Hinta 1001 € asennus Ultimaten suosittelemalla asentajalla 600 €,josta kotitalousvännykseen oikeuttava työn osuus 341,60 €. Laite on toiminut hyvin (siis vähän yli vuoden!). Ei esim. joissakin laitteissa esiintyviä jäätymisongelmia. Se, mikä kuitenkin askarruttaa, on laitteen hyötysuhde.Huoneistomme, 100 m2, lämpiää sähköllä laipiosta. Aikaisemmin sähköä kului vuodessa runsas 14000 kWh. Nyt oli vuoden kulutus 12746 kWh. Säästöä siis runsas tuhat kWh/v. Se tehnee nykyisellä sähkön hinnalla reilun 100 €/v. Laitteen pitäisi näin ollen toimia ainakin lähes 15 v ilman lisäkuluja maksaakseen itsensä takaisin! Vuoden kokemukseni mukaan markkinamiesten (ja testien!?) ilmoittamat hyötysuhteet ovat vahvasti liioiteltuja. Voihan olla, että lämpöasteilla hyötysuhde onkin hyvä, mutta entä kun mennään pakkasen puolelle? Lieneekö mitattu ympärivuotista cop-lukua? Tämänhetkisen kokemukseni pohjalta miettisin kovasti hankkisinko ilpoa nyt ollenkaan. Tosiasia on nimittäin sekin, että sisälaite pitää (pienimmilläänkin!)pientä hurinaa, jonka kyllä kuulee silloin, kun on hiljaista ympärillä. Lisäksi sisälaite synnyttää ilmavirran, jonka kyllä lähellä huomaa (jouluna kuvasin videolle n. metrin päässä laitteesta olevaa joulukuusta, joka huojui sen verran, että voin todeta meillä olleen elävän kuusen!). - Tämä on minun kokemukseni. Joillakin on varmasti toisenkinlaisia.

        P.S. Ulkolaitehan laskee muuten talvella aika paljon vettä alleen. Jos Jos laite sijaitsee esim. kuistilla, alla voi pian olla luistinrata. Sen voit välttää laittamalla laitteen alle (laite seinällä) vähän laitetta laajemman muovialtaan (esim. lasten vanna), jonka silloin tällöin kumoat hankeen.

        Energialaskelma


        Energian kulutus Padasjoella sijaitsevassa omakotitalossa.

        Talo on kaksikerroksinen, asuntopinta-ala 185 m2, tilavuus n. 480 m3, öljylämmitys. Ilmalämpöpumppu asennettu 24.11.2007 kerrosten väliseen portaikkoon. (Ultimate 13 Pro desing)

        Aiempi öljynkulutus n. 3000 l/vuosi , taloussähkö n. 5600 kWh/vuosi.

        Lämminkäyttövesi tuotetaan vain öljyllä. Lisäksi kiertovesipumppu on ollut kytkettynä toimimaan koko talven lämmittäen pesuhuoneen lattiaa.

        Sähköä on kulunut 24.11.2007 - 24.11.2008 välisenä aikana 7949 kWh.

        Öljysäiliö täytetty 18.9.2007 ja uudelleen 10.11.2008. Öljyä kulunut 13 kk ja 3 vk:n aikana 1814 litraa.

        Voidaan päätellä, että ennen ilmalämpöpumpun asennusta on lämmitykseen ajalla 18.9-24.11.2007 kulunut n. 250 l öljyä. Öljyä on näin ollen kulunut ilmalämpöpumpun asennuksen jälkeen lämpimän käyttöveden ja lattialämmityksen tuottoon noin 1564 liraa/vuosi.

        Aiemmasta vuosikulutuksesta 5600 kWh ja nyt mitatusta vuosikulutuksestavoimme päätellä, että ilmalämpöpumppu on kuluttanut n. 2349 kWh.

        Tämä kulutus on käytetty vain lämmitykseen. Ilmalämpöpumppua ei ole käytetty viilennykseen.

        Koska kulunut vuosi oli lauha, niin voimme kuitenkin päätellä, että ilmalämpöpumppu on säästänyt n. 1300 litraa öljyä.

        Jos öljyn keskihinta on ollut n. 80 snt/litra, on öljyn osalta säästetty n. 1040 €

        Kun lasketaan vastaavasti ilmalämpöpumpun käyttämä energia keskihinnalla 11 snt/ kWh (energia siirto verot) on sähkön kulutus kasvanut 258 €.

        Näiden erotuksesta saamme koko vuoden euromääräiseksi energiansäästöksi 782 €

        Tässä kohteessa ilmalämpöpumppu säästää hintansa n. kahdessa vuodessa. (pumppu asennettuna n. 1500 € lisäksi asennuksesta saa tehdä kotitalousvähennyksen)

        Laskelma on talon omistajan laatima.
        Pumpun toimitti ja asensi paikallinen asennusliike.


      • pumppuasentaja

        Vuodesta -82 kylmäkoneasentajana toimineena voin kertoa seuraavaa: -Olkaa tyytyväisiä jos laitteenne toimii. -Olkaa vielä tyytyväisenpiä jos se vielä säästää kylmäainevuodoistaan ja ulkoyksikön jäätymisestään huolimatta maksamaanne energiaa! -Jos jonkun tura-arskan saatte 50 ekellä sotkeutumaan tyhjiöintiin ostakaa ihmeessä hänelle vähintään pitkä leijona, sillä hänhän on joku alkoholisoitunut ex.kylmämies ilman kylmäas. lupia ja vailla minkään laista vastuuta!!! -Laatumerkeissä aasennusliike joutuu kantamaan takuuvastuun omasta työstään. Yli60% kaikista takuuvioista, johtuen monenlaisten puuhastelioiden alalle tulosta on asennusvirheistä, eli tietämättömyydestä ja taitamattomuudesta johtuvia. Mikähän prosenttiosuus tästäkin maahantuojien tilastosta on "rimpulateeseitsevehkeiden" asentajien turia??? olen asentanut n. 320 ilmalämpöpumppua viim.2v. pelkästään mitsubishejä (voitte miettiä miksi, paras myyntikate ei ole syy?) - Kiitä herraasi jos saat jonkun hätiin jos peli taukoaa soimasta, itse en ainakaan lähde kyseisen merkin vikakeikalle mistään hinnasta! Tosin olen ultimaten 2-5 vuotta vanhoja pumppuja korvannut mitsuilla (n.10 kpl syksyn ja talven aikana)laskuttanut olen vielä 50e jos olen raadot joutunut mukaani ottamaan! Jokatapauksessa olen kiitollinen saadessani osallistua rikkaiden pumpunostajien keskusteluun, koska köyhällähän ei tunnetusti ole varaa halpaa ostaa.Jokatapauksessa hyvää talvenjatkoa ja onnea ultimaten kanssa, sitä tarvitaan.


      • Asentaja 2
        pumppuasentaja kirjoitti:

        Vuodesta -82 kylmäkoneasentajana toimineena voin kertoa seuraavaa: -Olkaa tyytyväisiä jos laitteenne toimii. -Olkaa vielä tyytyväisenpiä jos se vielä säästää kylmäainevuodoistaan ja ulkoyksikön jäätymisestään huolimatta maksamaanne energiaa! -Jos jonkun tura-arskan saatte 50 ekellä sotkeutumaan tyhjiöintiin ostakaa ihmeessä hänelle vähintään pitkä leijona, sillä hänhän on joku alkoholisoitunut ex.kylmämies ilman kylmäas. lupia ja vailla minkään laista vastuuta!!! -Laatumerkeissä aasennusliike joutuu kantamaan takuuvastuun omasta työstään. Yli60% kaikista takuuvioista, johtuen monenlaisten puuhastelioiden alalle tulosta on asennusvirheistä, eli tietämättömyydestä ja taitamattomuudesta johtuvia. Mikähän prosenttiosuus tästäkin maahantuojien tilastosta on "rimpulateeseitsevehkeiden" asentajien turia??? olen asentanut n. 320 ilmalämpöpumppua viim.2v. pelkästään mitsubishejä (voitte miettiä miksi, paras myyntikate ei ole syy?) - Kiitä herraasi jos saat jonkun hätiin jos peli taukoaa soimasta, itse en ainakaan lähde kyseisen merkin vikakeikalle mistään hinnasta! Tosin olen ultimaten 2-5 vuotta vanhoja pumppuja korvannut mitsuilla (n.10 kpl syksyn ja talven aikana)laskuttanut olen vielä 50e jos olen raadot joutunut mukaani ottamaan! Jokatapauksessa olen kiitollinen saadessani osallistua rikkaiden pumpunostajien keskusteluun, koska köyhällähän ei tunnetusti ole varaa halpaa ostaa.Jokatapauksessa hyvää talvenjatkoa ja onnea ultimaten kanssa, sitä tarvitaan.

        Vasta puolenvuotta pumppuja asentaneena olen samaa mieltä!
        Erimerkkisiä pumppuja ilmaantuu kun sieniä sateella, mutta laittamalla 200-300€ sijoitukseensa enemmän saa pumpun joka toimii ja asennuksen jolla takuu pidemmälle kun "asentajan" poistuttua ovesta. Kannattaa myös huomioida että jos väärin tyhjiöity, asennusvirhe, ym. ei asiakas saa korvausta mistään...
        Kannattaa harkita kahdesti kuka tekee asennuksen, tyhjiöinnin ja minkä/mistä ostaa pumpun.
        Lopuksi kelpaa tähän sanonta...tuurillahan ne laivatkin seilaa......


      • 100 neliöä suora sähkö
        KooKoo 1 kirjoitti:

        Ostin runsas vuosi sitten Ultimate 10 Pro Inverterin. Hinta 1001 € asennus Ultimaten suosittelemalla asentajalla 600 €,josta kotitalousvännykseen oikeuttava työn osuus 341,60 €. Laite on toiminut hyvin (siis vähän yli vuoden!). Ei esim. joissakin laitteissa esiintyviä jäätymisongelmia. Se, mikä kuitenkin askarruttaa, on laitteen hyötysuhde.Huoneistomme, 100 m2, lämpiää sähköllä laipiosta. Aikaisemmin sähköä kului vuodessa runsas 14000 kWh. Nyt oli vuoden kulutus 12746 kWh. Säästöä siis runsas tuhat kWh/v. Se tehnee nykyisellä sähkön hinnalla reilun 100 €/v. Laitteen pitäisi näin ollen toimia ainakin lähes 15 v ilman lisäkuluja maksaakseen itsensä takaisin! Vuoden kokemukseni mukaan markkinamiesten (ja testien!?) ilmoittamat hyötysuhteet ovat vahvasti liioiteltuja. Voihan olla, että lämpöasteilla hyötysuhde onkin hyvä, mutta entä kun mennään pakkasen puolelle? Lieneekö mitattu ympärivuotista cop-lukua? Tämänhetkisen kokemukseni pohjalta miettisin kovasti hankkisinko ilpoa nyt ollenkaan. Tosiasia on nimittäin sekin, että sisälaite pitää (pienimmilläänkin!)pientä hurinaa, jonka kyllä kuulee silloin, kun on hiljaista ympärillä. Lisäksi sisälaite synnyttää ilmavirran, jonka kyllä lähellä huomaa (jouluna kuvasin videolle n. metrin päässä laitteesta olevaa joulukuusta, joka huojui sen verran, että voin todeta meillä olleen elävän kuusen!). - Tämä on minun kokemukseni. Joillakin on varmasti toisenkinlaisia.

        P.S. Ulkolaitehan laskee muuten talvella aika paljon vettä alleen. Jos Jos laite sijaitsee esim. kuistilla, alla voi pian olla luistinrata. Sen voit välttää laittamalla laitteen alle (laite seinällä) vähän laitetta laajemman muovialtaan (esim. lasten vanna), jonka silloin tällöin kumoat hankeen.

        Ostin tasan vuosi (tammi 08) sitten ultimaten (pro 13 inverter)ja asensin sen itse . Vuoden sähkön säästö on 28% vaikka samaan aikaan olemme ostaneeet pesutornin myös kuivanneet sillä noin 80% pyykeistä ja sisälämpötila on pidetty 23-25 asteessa läpi vuoden jäähdytystä ei tarvinnyt montakaan päivää ja lähinnä kokeilun halusta .
        Olemme tyytyväisiä kaikin puolin laitteeseen (hiljainen humina) ja tasaa ilman koko asunnossa (yhdessä tasossa). tosin pitää muistaa imuroida sudattimet kerran kolmeen viikkoon , jolloin ne on jo aika tukossa . suosittelen pumppua mikäli inverter malli ja myös tee se itse-asennus on helpohko.


      • teeitsemies
        Asentaja 2 kirjoitti:

        Vasta puolenvuotta pumppuja asentaneena olen samaa mieltä!
        Erimerkkisiä pumppuja ilmaantuu kun sieniä sateella, mutta laittamalla 200-300€ sijoitukseensa enemmän saa pumpun joka toimii ja asennuksen jolla takuu pidemmälle kun "asentajan" poistuttua ovesta. Kannattaa myös huomioida että jos väärin tyhjiöity, asennusvirhe, ym. ei asiakas saa korvausta mistään...
        Kannattaa harkita kahdesti kuka tekee asennuksen, tyhjiöinnin ja minkä/mistä ostaa pumpun.
        Lopuksi kelpaa tähän sanonta...tuurillahan ne laivatkin seilaa......

        Kylläpä nämä asentajat nostavat itsensä korvaamattomaan asemaan. Itse asensin ultimaten pumpun, ja suosittelen sitä kaikille jotka ovat käsillänsä jotain tehneet, ja haluavat säästää selvää rahaa. Asennus on helppo selvillä ohjeilla ja tyhjiöpumpulla.Hullua alkaa maksamaan moisesta hommasta saturaisia!


      • Ilima_Jake
        pumppuasentaja kirjoitti:

        Vuodesta -82 kylmäkoneasentajana toimineena voin kertoa seuraavaa: -Olkaa tyytyväisiä jos laitteenne toimii. -Olkaa vielä tyytyväisenpiä jos se vielä säästää kylmäainevuodoistaan ja ulkoyksikön jäätymisestään huolimatta maksamaanne energiaa! -Jos jonkun tura-arskan saatte 50 ekellä sotkeutumaan tyhjiöintiin ostakaa ihmeessä hänelle vähintään pitkä leijona, sillä hänhän on joku alkoholisoitunut ex.kylmämies ilman kylmäas. lupia ja vailla minkään laista vastuuta!!! -Laatumerkeissä aasennusliike joutuu kantamaan takuuvastuun omasta työstään. Yli60% kaikista takuuvioista, johtuen monenlaisten puuhastelioiden alalle tulosta on asennusvirheistä, eli tietämättömyydestä ja taitamattomuudesta johtuvia. Mikähän prosenttiosuus tästäkin maahantuojien tilastosta on "rimpulateeseitsevehkeiden" asentajien turia??? olen asentanut n. 320 ilmalämpöpumppua viim.2v. pelkästään mitsubishejä (voitte miettiä miksi, paras myyntikate ei ole syy?) - Kiitä herraasi jos saat jonkun hätiin jos peli taukoaa soimasta, itse en ainakaan lähde kyseisen merkin vikakeikalle mistään hinnasta! Tosin olen ultimaten 2-5 vuotta vanhoja pumppuja korvannut mitsuilla (n.10 kpl syksyn ja talven aikana)laskuttanut olen vielä 50e jos olen raadot joutunut mukaani ottamaan! Jokatapauksessa olen kiitollinen saadessani osallistua rikkaiden pumpunostajien keskusteluun, koska köyhällähän ei tunnetusti ole varaa halpaa ostaa.Jokatapauksessa hyvää talvenjatkoa ja onnea ultimaten kanssa, sitä tarvitaan.

        Siinäpä taas oikein "ammattimiehen" vouhotusta. Näkee miehistä läpi, kuinka korpeaa kun alkaa olla tarjolla hyviä ohjeita ja laitteita tee-se-itse-miehille. JOS ette yrittäisi rohmuta helposta asennuksesta 600e, vaan maltillisemmin, ehkä useampi itseasentajakin voisi kääntyä puoleenne, eikä tekisi itse tätä todella helppoa hommaa. Itseäni ainakin korpeaa alkaa maksaa tuommosta tuntihintaa niin paljon, ettei ole pelkoa että eurojani teille kannan!


      • Hieman samaa mieltä
        pumppuasentaja kirjoitti:

        Vuodesta -82 kylmäkoneasentajana toimineena voin kertoa seuraavaa: -Olkaa tyytyväisiä jos laitteenne toimii. -Olkaa vielä tyytyväisenpiä jos se vielä säästää kylmäainevuodoistaan ja ulkoyksikön jäätymisestään huolimatta maksamaanne energiaa! -Jos jonkun tura-arskan saatte 50 ekellä sotkeutumaan tyhjiöintiin ostakaa ihmeessä hänelle vähintään pitkä leijona, sillä hänhän on joku alkoholisoitunut ex.kylmämies ilman kylmäas. lupia ja vailla minkään laista vastuuta!!! -Laatumerkeissä aasennusliike joutuu kantamaan takuuvastuun omasta työstään. Yli60% kaikista takuuvioista, johtuen monenlaisten puuhastelioiden alalle tulosta on asennusvirheistä, eli tietämättömyydestä ja taitamattomuudesta johtuvia. Mikähän prosenttiosuus tästäkin maahantuojien tilastosta on "rimpulateeseitsevehkeiden" asentajien turia??? olen asentanut n. 320 ilmalämpöpumppua viim.2v. pelkästään mitsubishejä (voitte miettiä miksi, paras myyntikate ei ole syy?) - Kiitä herraasi jos saat jonkun hätiin jos peli taukoaa soimasta, itse en ainakaan lähde kyseisen merkin vikakeikalle mistään hinnasta! Tosin olen ultimaten 2-5 vuotta vanhoja pumppuja korvannut mitsuilla (n.10 kpl syksyn ja talven aikana)laskuttanut olen vielä 50e jos olen raadot joutunut mukaani ottamaan! Jokatapauksessa olen kiitollinen saadessani osallistua rikkaiden pumpunostajien keskusteluun, koska köyhällähän ei tunnetusti ole varaa halpaa ostaa.Jokatapauksessa hyvää talvenjatkoa ja onnea ultimaten kanssa, sitä tarvitaan.

        Tosiasia asennukseen: Ei ole tekniikanalan ihmiselle ylipääsemätön, uusavuttomien kanattaa hankkia asennettuna. Tosi ammattiasentaja ei huutele täällä pumppujen laaduista, eli komponettien kestävyydestä. Kasauksissa on eroja, mutta lukisin mielellään palstalla asentajan kertovan komponenteista. Paljon parjattu ultimate, missä merkissä samoja komponenttejä????


      • Pumppumies
        Ilima_Jake kirjoitti:

        Siinäpä taas oikein "ammattimiehen" vouhotusta. Näkee miehistä läpi, kuinka korpeaa kun alkaa olla tarjolla hyviä ohjeita ja laitteita tee-se-itse-miehille. JOS ette yrittäisi rohmuta helposta asennuksesta 600e, vaan maltillisemmin, ehkä useampi itseasentajakin voisi kääntyä puoleenne, eikä tekisi itse tätä todella helppoa hommaa. Itseäni ainakin korpeaa alkaa maksaa tuommosta tuntihintaa niin paljon, ettei ole pelkoa että eurojani teille kannan!

        Teen ILP asennuksia tuntihintaan 34€ ALV 22%
        Varaan asennustyöhön aikaa 8 tuntia ruoka ja kahvitaukoineen sekä käytönopastuksineen, jonka siis, laskutan koska päivän palkkahan on toki saatava, eikä asennuspäivälle voi muita töitä varata.
        (Yli 8h asennustyöstä pelkkä tuntiveloitus ilman ylityö, ym lisää)
        Tarvikehankinnat ja rautakauppa ja tarviketukkukäynnit ym. teen tuon 8 tunnin aikana, (työakana) jos ehdin.

        Asennustarvikkeista laskutan 160€ ALV, sisältäen: eristetyt kupariputket-, muovikourut-, asennustelineen, kaapelit-, kondenssivesiputken-, kiinnitystarvikkeet ja tarvittavat liittimet ym pientarvikkeet.
        Lisähintaan: yli 6m asennuspituus, tarvittavien sähköjen / rasioiden asennukset, timanttiporaukset.
        Matkoista normaali kilometrikorvaus.
        Hinta kattaa 1v. työtakuun!


      • Virheen tein
        pumppuasentaja kirjoitti:

        Vuodesta -82 kylmäkoneasentajana toimineena voin kertoa seuraavaa: -Olkaa tyytyväisiä jos laitteenne toimii. -Olkaa vielä tyytyväisenpiä jos se vielä säästää kylmäainevuodoistaan ja ulkoyksikön jäätymisestään huolimatta maksamaanne energiaa! -Jos jonkun tura-arskan saatte 50 ekellä sotkeutumaan tyhjiöintiin ostakaa ihmeessä hänelle vähintään pitkä leijona, sillä hänhän on joku alkoholisoitunut ex.kylmämies ilman kylmäas. lupia ja vailla minkään laista vastuuta!!! -Laatumerkeissä aasennusliike joutuu kantamaan takuuvastuun omasta työstään. Yli60% kaikista takuuvioista, johtuen monenlaisten puuhastelioiden alalle tulosta on asennusvirheistä, eli tietämättömyydestä ja taitamattomuudesta johtuvia. Mikähän prosenttiosuus tästäkin maahantuojien tilastosta on "rimpulateeseitsevehkeiden" asentajien turia??? olen asentanut n. 320 ilmalämpöpumppua viim.2v. pelkästään mitsubishejä (voitte miettiä miksi, paras myyntikate ei ole syy?) - Kiitä herraasi jos saat jonkun hätiin jos peli taukoaa soimasta, itse en ainakaan lähde kyseisen merkin vikakeikalle mistään hinnasta! Tosin olen ultimaten 2-5 vuotta vanhoja pumppuja korvannut mitsuilla (n.10 kpl syksyn ja talven aikana)laskuttanut olen vielä 50e jos olen raadot joutunut mukaani ottamaan! Jokatapauksessa olen kiitollinen saadessani osallistua rikkaiden pumpunostajien keskusteluun, koska köyhällähän ei tunnetusti ole varaa halpaa ostaa.Jokatapauksessa hyvää talvenjatkoa ja onnea ultimaten kanssa, sitä tarvitaan.

        Vuodesta -92 kaikenlaisia hommia tehneenä, kaikenlaisia tekijöitä nähneenä, voin todeta seuraavaa: Ostin Ilmanlämpöpumpun, tilasin asennuksen. Sanoin asentajalle tekeväni valmiiksi niin paljon kuin mahdollista, jotta homma hoituisi nopeasti ja edullisesti. Asentajan mukaan ei kannata tehdä mitään valmiiksi, siinä ei säästä aikaa, mutta voin toimia apuna asennuksen aikana, jolloin homma käy nopeammin ja tulee siten edullisemmaksi.

        Olen tehnyt rakennus töitä, remontoinut omaa taloani, ollut hitsarina ja levyseppänä telakalla, putkiasentajan pakin kantajana, rämpinyt metsissä metsurina, seilannut suurissa ja pienissä laivoissa, tehnyt aika monenlaisia hommia. Mutta uskoin asentajaa.

        -Miten sen saamarin reijän seinään tekeminen vaatii niin suurta ammattitaitoa, etten sitä voi itse tehdä? "Siitä lähdetään liikkeelle, sen perusteella sitten asennetaan ulkoyksikkö ja sisäyksikkö paikalleen." -Okei, siinä on tärkeää että se reikä tulee oikein, eli vähän kallistusta alas päin. Oli mainittu ohjeissakin, olisin saanut sen tehtyä. Ei ollut helppo juttu, tiukkaa hirttä, mutta olisi onnistunut. olisi jopa ollut sopiva kuppiterä. Putkien liitokset? Siinä tarvii erikoistyökalun putken pään levitykseen, ei löydy minulta, se olisi jäänyt asentajalle. Sisäyksikön kiinnittäminen seinään? Joo joo, vatupassi, pari ruuvia ja se on siinä.

        Ulkoyksikön kiinnittäminen seinään.. Ei ne putket tullu suoraan alas siihen liittimille vaikka asentaja sen tellingin paikan määrittelikin reijän perusteella, mutkaa piti tehdä sivulle. Joten miksi sen piti tulla niin pirun tarkasti sen reijän mukaan? 5 sentin toleranssiin olisin päässyt ihan rullamitalla. Olisi säästynyt asentajan kallista aikaa. Ne putken levitykset olisi jäänyt taas asentajalle.

        Sähkötyöt ovat myöskin asentajan hommaa, piuhan olisin voinut vetää valmiiksi, asentajalle olisi jäänyt kytkeminen.

        Nyt kuitenkin asentaja teki koko homman, välittämättä pyynnöstäni saada tehdä itse mahdollisimman paljon - korjaan, kieltäen tekemästä mitään - ja aikaa asennukseen kului 5 tuntia. Ei ole pitkä aika, mutta 40€ vero/h = meikäläinen painaa 30 tuntia töitä jotta saan maksettua asennuksen työt. Olisin mielelläni tehnyt vaikka 10 tuntia valmistelutöitä, jos asennusaika olisi puolittunut. Ja olisihan se puolittunut. Ulkoyksikkö paikoillaa, reikä seinässä valmiina, sähköjohto paikoillaan, sisäyksikkö seinälle nostamista vailla, suoraan vaan asiaan ja erikoisosaamista vaativiin putki- sähkö- ja tyhjiöitihommiin.

        Kaikkein erikoisinta oli - ei se etten saanut etukäteen hinta-arviota - vaan se etten saanut hintaa edes asennuksen jälkeen. Pyynnöistäni huolimatta. 40€/tunti vero oli ainoa mitä sain asentajalta kiskottua ulos. "Laitan laskun tulemaan."


        Odottelen nyt sitten laskua.

        Ei sen pumpun asentaminen mitään raketti-insinööriä vaadi, toki virheitä voi tehdä, jos ei tiedä mitä on tekemässä, mutta kun on selkeät ohjeet, homman luulisi onnistuvan ihan tavikseltakin. Jos mitään remppahommia on joutunut itse tekemään, niin työkalutkin on jo valmiina. Näissä keskusteluissa on vähän semmoinen henki, että älkää amatöörit yrittäkö liian vaikeita hommia, mutta se on ihan täyttä paskaa. 550-600€ mokomasta hommasta on törkeää ylihinnoittelua.


      • panasonic 2
        Pumppumies kirjoitti:

        Teen ILP asennuksia tuntihintaan 34€ ALV 22%
        Varaan asennustyöhön aikaa 8 tuntia ruoka ja kahvitaukoineen sekä käytönopastuksineen, jonka siis, laskutan koska päivän palkkahan on toki saatava, eikä asennuspäivälle voi muita töitä varata.
        (Yli 8h asennustyöstä pelkkä tuntiveloitus ilman ylityö, ym lisää)
        Tarvikehankinnat ja rautakauppa ja tarviketukkukäynnit ym. teen tuon 8 tunnin aikana, (työakana) jos ehdin.

        Asennustarvikkeista laskutan 160€ ALV, sisältäen: eristetyt kupariputket-, muovikourut-, asennustelineen, kaapelit-, kondenssivesiputken-, kiinnitystarvikkeet ja tarvittavat liittimet ym pientarvikkeet.
        Lisähintaan: yli 6m asennuspituus, tarvittavien sähköjen / rasioiden asennukset, timanttiporaukset.
        Matkoista normaali kilometrikorvaus.
        Hinta kattaa 1v. työtakuun!

        jos noin paljon varaa aikaa yhden pumpun asentamiseen nii kyl sen täytyy sisältää 2.n tunnin päikkäritkin vähintään


      • niinpä..
        Virheen tein kirjoitti:

        Vuodesta -92 kaikenlaisia hommia tehneenä, kaikenlaisia tekijöitä nähneenä, voin todeta seuraavaa: Ostin Ilmanlämpöpumpun, tilasin asennuksen. Sanoin asentajalle tekeväni valmiiksi niin paljon kuin mahdollista, jotta homma hoituisi nopeasti ja edullisesti. Asentajan mukaan ei kannata tehdä mitään valmiiksi, siinä ei säästä aikaa, mutta voin toimia apuna asennuksen aikana, jolloin homma käy nopeammin ja tulee siten edullisemmaksi.

        Olen tehnyt rakennus töitä, remontoinut omaa taloani, ollut hitsarina ja levyseppänä telakalla, putkiasentajan pakin kantajana, rämpinyt metsissä metsurina, seilannut suurissa ja pienissä laivoissa, tehnyt aika monenlaisia hommia. Mutta uskoin asentajaa.

        -Miten sen saamarin reijän seinään tekeminen vaatii niin suurta ammattitaitoa, etten sitä voi itse tehdä? "Siitä lähdetään liikkeelle, sen perusteella sitten asennetaan ulkoyksikkö ja sisäyksikkö paikalleen." -Okei, siinä on tärkeää että se reikä tulee oikein, eli vähän kallistusta alas päin. Oli mainittu ohjeissakin, olisin saanut sen tehtyä. Ei ollut helppo juttu, tiukkaa hirttä, mutta olisi onnistunut. olisi jopa ollut sopiva kuppiterä. Putkien liitokset? Siinä tarvii erikoistyökalun putken pään levitykseen, ei löydy minulta, se olisi jäänyt asentajalle. Sisäyksikön kiinnittäminen seinään? Joo joo, vatupassi, pari ruuvia ja se on siinä.

        Ulkoyksikön kiinnittäminen seinään.. Ei ne putket tullu suoraan alas siihen liittimille vaikka asentaja sen tellingin paikan määrittelikin reijän perusteella, mutkaa piti tehdä sivulle. Joten miksi sen piti tulla niin pirun tarkasti sen reijän mukaan? 5 sentin toleranssiin olisin päässyt ihan rullamitalla. Olisi säästynyt asentajan kallista aikaa. Ne putken levitykset olisi jäänyt taas asentajalle.

        Sähkötyöt ovat myöskin asentajan hommaa, piuhan olisin voinut vetää valmiiksi, asentajalle olisi jäänyt kytkeminen.

        Nyt kuitenkin asentaja teki koko homman, välittämättä pyynnöstäni saada tehdä itse mahdollisimman paljon - korjaan, kieltäen tekemästä mitään - ja aikaa asennukseen kului 5 tuntia. Ei ole pitkä aika, mutta 40€ vero/h = meikäläinen painaa 30 tuntia töitä jotta saan maksettua asennuksen työt. Olisin mielelläni tehnyt vaikka 10 tuntia valmistelutöitä, jos asennusaika olisi puolittunut. Ja olisihan se puolittunut. Ulkoyksikkö paikoillaa, reikä seinässä valmiina, sähköjohto paikoillaan, sisäyksikkö seinälle nostamista vailla, suoraan vaan asiaan ja erikoisosaamista vaativiin putki- sähkö- ja tyhjiöitihommiin.

        Kaikkein erikoisinta oli - ei se etten saanut etukäteen hinta-arviota - vaan se etten saanut hintaa edes asennuksen jälkeen. Pyynnöistäni huolimatta. 40€/tunti vero oli ainoa mitä sain asentajalta kiskottua ulos. "Laitan laskun tulemaan."


        Odottelen nyt sitten laskua.

        Ei sen pumpun asentaminen mitään raketti-insinööriä vaadi, toki virheitä voi tehdä, jos ei tiedä mitä on tekemässä, mutta kun on selkeät ohjeet, homman luulisi onnistuvan ihan tavikseltakin. Jos mitään remppahommia on joutunut itse tekemään, niin työkalutkin on jo valmiina. Näissä keskusteluissa on vähän semmoinen henki, että älkää amatöörit yrittäkö liian vaikeita hommia, mutta se on ihan täyttä paskaa. 550-600€ mokomasta hommasta on törkeää ylihinnoittelua.

        Olin tossa työmatkalla kiinassa ja siel on jopa puoliks kaatuneissa koirankopeissakin ilmalämpöpumppu, tuntien kiinailaisen "ammatti" taidon tiedän että sieltä ei saa edes isolla rahallakaan samanlaista "oikeaa asentajaa" kuin suomesta. Mutta pumput toimii ja niitä on siel miljoonia joten siitä viisastuneena päätin asentaa pumpun itse ja ensikertalaisena siihen meni aikaa kokonaiset 4 tuntia, tyhjiöinnistä kysyin yhdeltä 30 vuotta kylmälaitteita rakentaneelta ammattilaiselta ja se sano ettei sitä tyhjiöpumppua tarvita, tein ilmauksen kaverin ohjeiden mukaan, ja hyvin toimii.. ollu nyt 2.5 vuotta pumppu seinässä. Ai niin ja "erikois" työkalun kartio liitoksen tekemiseen saa biltemasta 35€ tai motonetistä 20€ ja täysin toimivia laitteita 4 liitoksen tekemiseen. ja sillä 600€ säästöllä jonka säästin kun en ottanut asentajaa ryyppäsin viikon etelässä.


      • tyhjiö73
        niinpä.. kirjoitti:

        Olin tossa työmatkalla kiinassa ja siel on jopa puoliks kaatuneissa koirankopeissakin ilmalämpöpumppu, tuntien kiinailaisen "ammatti" taidon tiedän että sieltä ei saa edes isolla rahallakaan samanlaista "oikeaa asentajaa" kuin suomesta. Mutta pumput toimii ja niitä on siel miljoonia joten siitä viisastuneena päätin asentaa pumpun itse ja ensikertalaisena siihen meni aikaa kokonaiset 4 tuntia, tyhjiöinnistä kysyin yhdeltä 30 vuotta kylmälaitteita rakentaneelta ammattilaiselta ja se sano ettei sitä tyhjiöpumppua tarvita, tein ilmauksen kaverin ohjeiden mukaan, ja hyvin toimii.. ollu nyt 2.5 vuotta pumppu seinässä. Ai niin ja "erikois" työkalun kartio liitoksen tekemiseen saa biltemasta 35€ tai motonetistä 20€ ja täysin toimivia laitteita 4 liitoksen tekemiseen. ja sillä 600€ säästöllä jonka säästin kun en ottanut asentajaa ryyppäsin viikon etelässä.

        Ilmaus?
        Miten putkisto ilmataan ilman tyhjiöpumppua?


      • kylmätyömies
        tyhjiö73 kirjoitti:

        Ilmaus?
        Miten putkisto ilmataan ilman tyhjiöpumppua?

        Putkistoa ei ilmata oikein mitenkään ilman tyhjiöpumppua!


    • onko kokemuksia.?

      Onko kellään kokemusta LG-ilmalämpöpumpusta ? Aikas hintava tuntuu olevan ...2500 euroo !?
      siis asennettuna.

      • Putkari -74

        Luotettaviakin merkkejä on, kuten Mitsubishi Heavy Industries. Ominaisuuksiltaan ja laadultaan tutustumisen arvoinen laite. Itse olen kiinnostunut lähinnä ilmasta veteen systeeemistä, mutta tapauskohtaisesti ILP:tä voi suositella öljyn ja sähkön rinnalle. Apulämmittimiähän ne on, mutta vakuuttavan tehokkaita, kun vaan kerralla valitsee riittävän laadukkaan = (yleensä)kalliimman merkin. Lg:ssä puolensa, mutta henk koht arvostan enemmän energiansäästöä ja toimintavarmuutta, kuin ulkonäköä. Ideaparkissa talopäivillä oli mm. Lg, Ivt, Mitsu electric, sekä mainitsemani Heavy Industries edustettuna, Heavy ja Lg on kuulemma siellä pysyvästi esillä, jos jollain kiinnostaa.


      • etsintä-09
        Putkari -74 kirjoitti:

        Luotettaviakin merkkejä on, kuten Mitsubishi Heavy Industries. Ominaisuuksiltaan ja laadultaan tutustumisen arvoinen laite. Itse olen kiinnostunut lähinnä ilmasta veteen systeeemistä, mutta tapauskohtaisesti ILP:tä voi suositella öljyn ja sähkön rinnalle. Apulämmittimiähän ne on, mutta vakuuttavan tehokkaita, kun vaan kerralla valitsee riittävän laadukkaan = (yleensä)kalliimman merkin. Lg:ssä puolensa, mutta henk koht arvostan enemmän energiansäästöä ja toimintavarmuutta, kuin ulkonäköä. Ideaparkissa talopäivillä oli mm. Lg, Ivt, Mitsu electric, sekä mainitsemani Heavy Industries edustettuna, Heavy ja Lg on kuulemma siellä pysyvästi esillä, jos jollain kiinnostaa.

        OK, entä Toshiba ?? onko kellään käytännön kokemusta kyseisestä laitteesta ?


      • Karreeni
        etsintä-09 kirjoitti:

        OK, entä Toshiba ?? onko kellään käytännön kokemusta kyseisestä laitteesta ?

        Toshiba-Carrier Corporationilla on ainoana valmistajana konttori Suomessa.
        Carrier on sen verran suuri ilmastointialan jätti, ettei viitsi pilata mainettaan roskalaadun ilmalämpöpumpuilla.
        Jos hankit laitetta lämmityskäyttöön, osta Toshiba Super Daiseikai(Japsivalmisteinen malli).
        Moni laite mainostaa, että on Toshiban kompura, mutta se yleensä tarkoittaa valitettavasti Toshiban Thaimaan tehtaan edullisempia kompuroita.
        Halpis pumpuissa(ja monissa kalliimmissakin) on ongelmia enemmän kuin laki sallii:
        Huonot puhallinmoottorit, huono sulatuslogiikka, yksirivinen kennosto, seitinohuet lämmönsiirtorivat, ei kompuran esilämmitystä, olematon cop pakkasilla jne...
        Kehottaisin suhtautumaan erittäin suurella varauksiin myös uusiin, kalliimpiin laitteisiin.
        Mielestäniä karmivaa hinta-laatusuhdetta edustavat mm. lg, york, pumputkotiin-arctic, fuji.
        Näissä kaikissa kuluttajaa sahataan linssiin korkealla hinnalla jolla luodaan mielikuvaa laadusta.
        Itse olen ollut alalla vuodesta 1987 joten uskallan väittää, että tiedän mistä puhun. Kysy ihmeessä lisää, vastaan asiallisiin kysymyksiin mielelläni.


      • pumppuaktiivi
        Karreeni kirjoitti:

        Toshiba-Carrier Corporationilla on ainoana valmistajana konttori Suomessa.
        Carrier on sen verran suuri ilmastointialan jätti, ettei viitsi pilata mainettaan roskalaadun ilmalämpöpumpuilla.
        Jos hankit laitetta lämmityskäyttöön, osta Toshiba Super Daiseikai(Japsivalmisteinen malli).
        Moni laite mainostaa, että on Toshiban kompura, mutta se yleensä tarkoittaa valitettavasti Toshiban Thaimaan tehtaan edullisempia kompuroita.
        Halpis pumpuissa(ja monissa kalliimmissakin) on ongelmia enemmän kuin laki sallii:
        Huonot puhallinmoottorit, huono sulatuslogiikka, yksirivinen kennosto, seitinohuet lämmönsiirtorivat, ei kompuran esilämmitystä, olematon cop pakkasilla jne...
        Kehottaisin suhtautumaan erittäin suurella varauksiin myös uusiin, kalliimpiin laitteisiin.
        Mielestäniä karmivaa hinta-laatusuhdetta edustavat mm. lg, york, pumputkotiin-arctic, fuji.
        Näissä kaikissa kuluttajaa sahataan linssiin korkealla hinnalla jolla luodaan mielikuvaa laadusta.
        Itse olen ollut alalla vuodesta 1987 joten uskallan väittää, että tiedän mistä puhun. Kysy ihmeessä lisää, vastaan asiallisiin kysymyksiin mielelläni.

        Enpä ole törmännyt muiden mainostavan toshiban kompuraa kuin elega-pumppujen, ei tosin taida olla mitään muuta kuin kylmäpiiri toshiban, toivottavasti ei ainakaan ole sillä eivät näytä toimivan ollenkaan, paskoja! Ei se toshiba niin hyvä ole millään kelillä kuin mitsubishi, VTT:n testissä missä kaikki koneet testataan prikulleen samalla lailla(toisin kuin TM:n testissä missä kolme konetta testataan samaan aikaan merikontissa muka samanarvoisissa paikoissa toisiinsa nähden, miten voidaan neliskulmaiseen konttiin laittaa 3 konetta samanlaiseen paikkaan???): toshiban COP-arvo 7ssä 3,1/mitsun 4,9,-5ssä 2,2/mitsun 3,0, -15ta 1,8/mitsun 2,3 -25ssä 1,2/mitsun 1,5-1,9 -27 toshiba 1,0, mitsu -30ssä 1,5.
        YORKin ilmalämpöpumppua täällä keski-suomen suunnalla myyvät ovelta ovelle erittäin hiljaisena ja erittäin tehokkaana ja esitteestä on jätetty pois COP-arvot ja desibelit, hintaa pitävät tiukasti 1980€. Yorkfinlandin sivuilta löytyy kun tarpeeksi kaivaa, englannin kielinen esite missä tiedot ovat. Juuri näin lämpöpumppu-simppa.fi mainoksessa erot mitsuun: YORKissa on 4 kertaa kovemmat äänet, MITSUssa 80% parempi lämpöteho ja 53% parempi hyötysuhde.


      • 2 aikeissa
        Karreeni kirjoitti:

        Toshiba-Carrier Corporationilla on ainoana valmistajana konttori Suomessa.
        Carrier on sen verran suuri ilmastointialan jätti, ettei viitsi pilata mainettaan roskalaadun ilmalämpöpumpuilla.
        Jos hankit laitetta lämmityskäyttöön, osta Toshiba Super Daiseikai(Japsivalmisteinen malli).
        Moni laite mainostaa, että on Toshiban kompura, mutta se yleensä tarkoittaa valitettavasti Toshiban Thaimaan tehtaan edullisempia kompuroita.
        Halpis pumpuissa(ja monissa kalliimmissakin) on ongelmia enemmän kuin laki sallii:
        Huonot puhallinmoottorit, huono sulatuslogiikka, yksirivinen kennosto, seitinohuet lämmönsiirtorivat, ei kompuran esilämmitystä, olematon cop pakkasilla jne...
        Kehottaisin suhtautumaan erittäin suurella varauksiin myös uusiin, kalliimpiin laitteisiin.
        Mielestäniä karmivaa hinta-laatusuhdetta edustavat mm. lg, york, pumputkotiin-arctic, fuji.
        Näissä kaikissa kuluttajaa sahataan linssiin korkealla hinnalla jolla luodaan mielikuvaa laadusta.
        Itse olen ollut alalla vuodesta 1987 joten uskallan väittää, että tiedän mistä puhun. Kysy ihmeessä lisää, vastaan asiallisiin kysymyksiin mielelläni.

        Onko kellään kokemuksia TOYO cool ilp:sytä? Lienee uusi tulokas


      • kari45
        2 aikeissa kirjoitti:

        Onko kellään kokemuksia TOYO cool ilp:sytä? Lienee uusi tulokas

        Mulla on ollut reilu vuoden kyseinen pumppu käytössä ja hyvin on pelittänyt,eikä ole jäätymis ongelmia, ainoa huono puoli on ulkoyksikön peltien huono sään kestävyys kun vuodessa alkaa pukkaa ruostetta pintaan vaikka mainostetaan suolaiseen ilmastoon sopivaksi niin ei kästä sisä maassakaan.


      • Käyttäjä
        kari45 kirjoitti:

        Mulla on ollut reilu vuoden kyseinen pumppu käytössä ja hyvin on pelittänyt,eikä ole jäätymis ongelmia, ainoa huono puoli on ulkoyksikön peltien huono sään kestävyys kun vuodessa alkaa pukkaa ruostetta pintaan vaikka mainostetaan suolaiseen ilmastoon sopivaksi niin ei kästä sisä maassakaan.

        Ostimme Toyocool pumpun ja ollaan tyytyväisiä, lämmittää tosin hyvin ja sulatus pakkasilla on toiminut hämmästyttävän hyvin. Ei ole ollut ulkoyksikössä mitään vikaa. Olisko jokin kuljetus vaurio että on maalipinta vaurioitunut ja lähtenyt ruostuun. Olen nähnyt yhden Mitsubishin jossa oli sama ongelma. Tässä TOYOcool pumpussa on muuten ainoana sulatusvastus ulkoyksikön kennostossa joka on ainoa oikea paikka vastukselle. Hinta ja laatusuhde on markkinoiden paras.


      • T

        innoheatista sain n. 2000€ asennettuna


      • Markku P

        Itselläni on LG möksällä, siin on ollut pikku ongelmii alusta asti. Jäätänyt talvella
        ihan liikaa ja mennyt sit totaalisesti jumiin. Myös muita pikku bugeja on ollut
        ihan riittäviin... Nyt hommasin asuntooni Hitachin N35 mallin http://ilmalampopumppu.fi/ilmalampopumput.htm#hitachi täytyy sanoo et on
        kyl ihan eri laite, käynti on erittäin tasasta ja ihan sika hiljanen (ainakin
        verratuna LG:seen) Hitachiin oon ollut kaikin puolin tyytyväinen.


      • mistä näitä riittää
        Käyttäjä kirjoitti:

        Ostimme Toyocool pumpun ja ollaan tyytyväisiä, lämmittää tosin hyvin ja sulatus pakkasilla on toiminut hämmästyttävän hyvin. Ei ole ollut ulkoyksikössä mitään vikaa. Olisko jokin kuljetus vaurio että on maalipinta vaurioitunut ja lähtenyt ruostuun. Olen nähnyt yhden Mitsubishin jossa oli sama ongelma. Tässä TOYOcool pumpussa on muuten ainoana sulatusvastus ulkoyksikön kennostossa joka on ainoa oikea paikka vastukselle. Hinta ja laatusuhde on markkinoiden paras.

        Nämä toyocool spämmerit painukoon muualle.

        Se on ihan susi pumppu. Smanlainen kuin midea. Jäähdyttää mutta lämmitys on huonoa.

        Ja se sähkövastus ulkoyksikössä EI todellakaan sovi suomeen ja on HUONO ratkaisu. Silkkaa sähköntuhlausta lämmitellä sähköllä ulkoyksikköä jotta voi pyörittää sitä pumppua.

        Ostakaa energiamittari niin ymmärrätte.

        Menee vieläkin huonommaksi kuin ultimaten vehkeet. Paljon.


      • MG78
        Käyttäjä kirjoitti:

        Ostimme Toyocool pumpun ja ollaan tyytyväisiä, lämmittää tosin hyvin ja sulatus pakkasilla on toiminut hämmästyttävän hyvin. Ei ole ollut ulkoyksikössä mitään vikaa. Olisko jokin kuljetus vaurio että on maalipinta vaurioitunut ja lähtenyt ruostuun. Olen nähnyt yhden Mitsubishin jossa oli sama ongelma. Tässä TOYOcool pumpussa on muuten ainoana sulatusvastus ulkoyksikön kennostossa joka on ainoa oikea paikka vastukselle. Hinta ja laatusuhde on markkinoiden paras.

        Ollaan purettu noita hetken huumassa ostettuja paskoja pois ja asennettu toista tilalle,hehkuta vain tojoasi,kun kennot menee puhki parissa vuodessa surkealaatuisten kuparien takia.
        HAHA ja vielä kerran HAH!!


      • Carrierin pumput paskaa
        Karreeni kirjoitti:

        Toshiba-Carrier Corporationilla on ainoana valmistajana konttori Suomessa.
        Carrier on sen verran suuri ilmastointialan jätti, ettei viitsi pilata mainettaan roskalaadun ilmalämpöpumpuilla.
        Jos hankit laitetta lämmityskäyttöön, osta Toshiba Super Daiseikai(Japsivalmisteinen malli).
        Moni laite mainostaa, että on Toshiban kompura, mutta se yleensä tarkoittaa valitettavasti Toshiban Thaimaan tehtaan edullisempia kompuroita.
        Halpis pumpuissa(ja monissa kalliimmissakin) on ongelmia enemmän kuin laki sallii:
        Huonot puhallinmoottorit, huono sulatuslogiikka, yksirivinen kennosto, seitinohuet lämmönsiirtorivat, ei kompuran esilämmitystä, olematon cop pakkasilla jne...
        Kehottaisin suhtautumaan erittäin suurella varauksiin myös uusiin, kalliimpiin laitteisiin.
        Mielestäniä karmivaa hinta-laatusuhdetta edustavat mm. lg, york, pumputkotiin-arctic, fuji.
        Näissä kaikissa kuluttajaa sahataan linssiin korkealla hinnalla jolla luodaan mielikuvaa laadusta.
        Itse olen ollut alalla vuodesta 1987 joten uskallan väittää, että tiedän mistä puhun. Kysy ihmeessä lisää, vastaan asiallisiin kysymyksiin mielelläni.

        Jaa carrier ei viitsi pilata mainettaan?salli miun nauraa.carrierin eka invertteri meni myyntikieltoon,kun ei ollut käyttäjälle turvallinen(!!!!)carrierin allegrot täysiä paskoja:asensin aikoinaan kymmenisen kappaletta--->yhtä lukuunottamatta kaikki purettiin takuuna pois.Carrierin multisplitteihin vaihdettiin lauhduttimen ohjauskortteja jopa samaan koneeseen kolmeen kertaan viikon sisään,ja edes magneettiventtiilit eivät kestäneet,kun olivat asennettuja väärinpäin.kompurat paskoina kesästä toiseen jäähdyttävissä malleissa.tarviiko jatkaa listaa?Miksiköhän Carrier ei enää tuo Suomeen pumppuja?Toshibaa myyvät..


    • Jäätyy

      Meillä on Ultimate ja se jäätyy 0-2C pakkasessa, jotain outoa siinä on.Toista en osta.

      • tutkiva ultimatea

        Mikä laite on tyypiltään joka jäätyy? Jotenkin on luettavissa että pienimmät/halvimmat mallit ei toimisi hyvin pakkasilla, jopa ultimaten omilla sivuilla kerrotaan suuntaa antavasti näin.

        Ultimaten sivuilta:
        Valmiiksi tyhjiöityä Ultimate 12 Basicia suositellaan pieniin kohteisiin Valmiiksi tyhjiöidyn Ultimate 7 ja 9 Basic -mallien tilalle, jos pumppua on tarkoitus käyttää lämmitykseen talvella. 12 Basicin isompi kompressori parantaa ilmalämmön hyötysuhdetta. Sen lisäksi isompi kompressori suoriutuu tehtävästään paremmin erittäin kylmissä olosuhteissa.

        Saisiko ultimate omistajilta lyhyen selkeän tiedon laitteesta:
        1. Mikä laite/tyyppi?
        2. Kuinka kauan ollut käytössä?
        3. Jäätyminen, missä asteissa?
        4. Kuka asensi?
        Kiitos tiedoista!


      • amalia
        tutkiva ultimatea kirjoitti:

        Mikä laite on tyypiltään joka jäätyy? Jotenkin on luettavissa että pienimmät/halvimmat mallit ei toimisi hyvin pakkasilla, jopa ultimaten omilla sivuilla kerrotaan suuntaa antavasti näin.

        Ultimaten sivuilta:
        Valmiiksi tyhjiöityä Ultimate 12 Basicia suositellaan pieniin kohteisiin Valmiiksi tyhjiöidyn Ultimate 7 ja 9 Basic -mallien tilalle, jos pumppua on tarkoitus käyttää lämmitykseen talvella. 12 Basicin isompi kompressori parantaa ilmalämmön hyötysuhdetta. Sen lisäksi isompi kompressori suoriutuu tehtävästään paremmin erittäin kylmissä olosuhteissa.

        Saisiko ultimate omistajilta lyhyen selkeän tiedon laitteesta:
        1. Mikä laite/tyyppi?
        2. Kuinka kauan ollut käytössä?
        3. Jäätyminen, missä asteissa?
        4. Kuka asensi?
        Kiitos tiedoista!

        Ostin ko. ilmalämpöpumpun 2006 ja se sanoi yhteistyön irti 26.3.2009, enkä ole saanut siihen minkäänlaista korjausta, ovat kuulemma Pariissa eikä kukaan ole kerinnyt ottamaan asiaa omakseen, vaikka olen soittanut ja pyytänyt neuvoa ko.pumpun toimittajalta Porista,missä vika voisi olla. En suosittele kenellekkään.
        Kuluttaja-asiamiehen mukaan elinikä näinkin (1053€) kalliille tavaralle pitäisi olla puolet pidempi. miettikää kaheteen kertaan ostatteko!


      • habazione
        tutkiva ultimatea kirjoitti:

        Mikä laite on tyypiltään joka jäätyy? Jotenkin on luettavissa että pienimmät/halvimmat mallit ei toimisi hyvin pakkasilla, jopa ultimaten omilla sivuilla kerrotaan suuntaa antavasti näin.

        Ultimaten sivuilta:
        Valmiiksi tyhjiöityä Ultimate 12 Basicia suositellaan pieniin kohteisiin Valmiiksi tyhjiöidyn Ultimate 7 ja 9 Basic -mallien tilalle, jos pumppua on tarkoitus käyttää lämmitykseen talvella. 12 Basicin isompi kompressori parantaa ilmalämmön hyötysuhdetta. Sen lisäksi isompi kompressori suoriutuu tehtävästään paremmin erittäin kylmissä olosuhteissa.

        Saisiko ultimate omistajilta lyhyen selkeän tiedon laitteesta:
        1. Mikä laite/tyyppi?
        2. Kuinka kauan ollut käytössä?
        3. Jäätyminen, missä asteissa?
        4. Kuka asensi?
        Kiitos tiedoista!

        Ostin ultimate pro 13 basicin valmiiks tyhjiöidyn pupun -05 syksyllä jonka asensin itse. On ollut siitä asti jatkuvasti päällä ,paitsi useampana "suomen" kesänä ,talvella oon poistanu koko 150 neljön kämpästä suoran sähkölämmityksen aina -15 asteeseen asti ,mutt tääl eteläs harvoin on niin kylmää, et oon ollu ihan tyytyväinen laitteeseen ,et on jo ihan sama vaikka laite hajois , on maksanu moneen kertaan ittensä takas.


      • Vakuutusmiäs
        habazione kirjoitti:

        Ostin ultimate pro 13 basicin valmiiks tyhjiöidyn pupun -05 syksyllä jonka asensin itse. On ollut siitä asti jatkuvasti päällä ,paitsi useampana "suomen" kesänä ,talvella oon poistanu koko 150 neljön kämpästä suoran sähkölämmityksen aina -15 asteeseen asti ,mutt tääl eteläs harvoin on niin kylmää, et oon ollu ihan tyytyväinen laitteeseen ,et on jo ihan sama vaikka laite hajois , on maksanu moneen kertaan ittensä takas.

        ...olla tarkkana,kun kerran olet laitteen itse asentanut.
        Jollei sinulla ole TUKESIN myöntämää kylmä-aine lupaa ja laitteesi polttaa esimerkiksi talosi,niin vakuutusyhtiösi ei ole korvausvelvollinen. Näitä on jokusia jo tänä vuonna ilmennyt.


      • sivusta seur
        Vakuutusmiäs kirjoitti:

        ...olla tarkkana,kun kerran olet laitteen itse asentanut.
        Jollei sinulla ole TUKESIN myöntämää kylmä-aine lupaa ja laitteesi polttaa esimerkiksi talosi,niin vakuutusyhtiösi ei ole korvausvelvollinen. Näitä on jokusia jo tänä vuonna ilmennyt.

        Kannattaa tosiaan harkita tuota itseasentamista. Ultimate myy valmiiksi tyhjiöityjä malleja "itse asennettavina",mutta siinä rikotaan lakia.
        Kaikki laitteet jotka sisältävät vaarallisia aineita vaatii asianmukaiset asennusluvat.lisäksi monessa itseasennuksessa rikotaan myös sähköasennus lakeja,

        Siksi suosittelenkin hankkimaan pumpun vähän kalliimmalla hinnalla,koska silloin siinä on maahantuojan takuu ja huolto pelaa huomattavasti paremmin.

        Lisäksi laadukkaat laitteet maksavat asennettunanoin 300-500 euroa enemmän,mutta vuosisäästö voi olla parhaimmassa tapauksessa 200-400 euroa parempi. Kannattaa siis todella miettiä,että ostaako halpaa ja huonoa vai vähän kalliimpaa ja parempaa? se sijoitus on parhaimmillaan yli kymmeneksi vuodeksi.


      • Ballit
        sivusta seur kirjoitti:

        Kannattaa tosiaan harkita tuota itseasentamista. Ultimate myy valmiiksi tyhjiöityjä malleja "itse asennettavina",mutta siinä rikotaan lakia.
        Kaikki laitteet jotka sisältävät vaarallisia aineita vaatii asianmukaiset asennusluvat.lisäksi monessa itseasennuksessa rikotaan myös sähköasennus lakeja,

        Siksi suosittelenkin hankkimaan pumpun vähän kalliimmalla hinnalla,koska silloin siinä on maahantuojan takuu ja huolto pelaa huomattavasti paremmin.

        Lisäksi laadukkaat laitteet maksavat asennettunanoin 300-500 euroa enemmän,mutta vuosisäästö voi olla parhaimmassa tapauksessa 200-400 euroa parempi. Kannattaa siis todella miettiä,että ostaako halpaa ja huonoa vai vähän kalliimpaa ja parempaa? se sijoitus on parhaimmillaan yli kymmeneksi vuodeksi.

        Tässä keskusteluketjussa on usein mainittu tuotteen hinnan määrittelevän laatua.
        Kyllähän jokainen ymmärtää, jos on jotain ostanut, että näin ei ole. Korkeammalla hinnalla myytyihin tuotteisiin on myyjän mahdollisuus antaa parempaa palvelua ja ehkä (huom!) parempaa laatua. Mielestäni lähtökohtana korkea hinta = korkea laatu on väärä. Oikeampi olisi suhde hinnan ja laadun suhteen. Miten joku voi väittää pari-kolme tuhatta ekeä maksavaa lämpöpumppua hyväksi, kun se ei todennäköisesti säästä edes omaa hintaansa takaisin koskaan. Säästö syistä nähdäkseni lämpöpumppuja hankitaan. Monen lämpöpumpun ostajan kannattaisi tehdä yksinkertainen laskutoimitus ja vasta sitten päättää mikä on hyvä ja mikä huono!!!


      • Raksa.
        Ballit kirjoitti:

        Tässä keskusteluketjussa on usein mainittu tuotteen hinnan määrittelevän laatua.
        Kyllähän jokainen ymmärtää, jos on jotain ostanut, että näin ei ole. Korkeammalla hinnalla myytyihin tuotteisiin on myyjän mahdollisuus antaa parempaa palvelua ja ehkä (huom!) parempaa laatua. Mielestäni lähtökohtana korkea hinta = korkea laatu on väärä. Oikeampi olisi suhde hinnan ja laadun suhteen. Miten joku voi väittää pari-kolme tuhatta ekeä maksavaa lämpöpumppua hyväksi, kun se ei todennäköisesti säästä edes omaa hintaansa takaisin koskaan. Säästö syistä nähdäkseni lämpöpumppuja hankitaan. Monen lämpöpumpun ostajan kannattaisi tehdä yksinkertainen laskutoimitus ja vasta sitten päättää mikä on hyvä ja mikä huono!!!

        Ultimate 13 Pro Plus Basic ylläpitolämpötila -toiminnolla 10. Kokemuksia? Myydään alle 400€... Myyntipuheen mukaan riittää alle 90m2 mökkiin.


      • talkka
        Raksa. kirjoitti:

        Ultimate 13 Pro Plus Basic ylläpitolämpötila -toiminnolla 10. Kokemuksia? Myydään alle 400€... Myyntipuheen mukaan riittää alle 90m2 mökkiin.

        Teho riittää -5 asteessa ehkä tohon 90m2 tilaan,mutta kovemmilla pakkasilla Midean kopio alkaa hyytymään. Uskoisin kokemuksellani Midean laitteista,että tuo 10asteen ylläpitotoiminto ei toimi!!!mitenkä se nyt toimisi,kun 17 asteellakin ne jäätyy?? Jos ihan välttämättä haluat ton 10 ylläpitolämpötilan niin suosittelen Mitsubishi GE25VAH tai Fuji Electric 07LGC ilmalämpöpumppuja.
        Mitsu vähän hiljaisempi,mutta Fujissa paremmatsuodattimet,siistimpi sisäyksikkö ja COP inan parempi.


      • kyss'ri'
        Vakuutusmiäs kirjoitti:

        ...olla tarkkana,kun kerran olet laitteen itse asentanut.
        Jollei sinulla ole TUKESIN myöntämää kylmä-aine lupaa ja laitteesi polttaa esimerkiksi talosi,niin vakuutusyhtiösi ei ole korvausvelvollinen. Näitä on jokusia jo tänä vuonna ilmennyt.

        Voisitko täsmentää miten kylmäaineluvat ja tulipalo(riski) liittyvät toisiinsa.
        EN puhu sähköasennuksista.


      • Hintatietoinen
        amalia kirjoitti:

        Ostin ko. ilmalämpöpumpun 2006 ja se sanoi yhteistyön irti 26.3.2009, enkä ole saanut siihen minkäänlaista korjausta, ovat kuulemma Pariissa eikä kukaan ole kerinnyt ottamaan asiaa omakseen, vaikka olen soittanut ja pyytänyt neuvoa ko.pumpun toimittajalta Porista,missä vika voisi olla. En suosittele kenellekkään.
        Kuluttaja-asiamiehen mukaan elinikä näinkin (1053€) kalliille tavaralle pitäisi olla puolet pidempi. miettikää kaheteen kertaan ostatteko!

        on näitä laitteita verkkokaupassa myynnissä halvalla hyväksi väitettyjä merkkejäkin, tämän löysin netistä http://omakaupunki.hs.fi/mesta/43257045/InnoAir Oy ilmalämpöpumput. 1053€ pitäisi saada jo ilmalämpöpumppujen mersu!


    • JuhaS

      Hommasin mökillle 490Eur maksaneen ultimaten, toimi noin kuukauden, kun kelit rupes viileen ( 2`C) niin rupes menee umpi jäähän. Mitä enemmän keli vilpeni niin sitä paksumpi jää kerroksesta tuli (sulattelinkin useasti ja huolto ukotkin ihmetteli) totesin ekan talven jälkeen et tän koneen käyttö on syytä rajoittaa syksyyn/alkukevääseen. Nyt tuhlasin asuntoon 4 kertaa kallimpaan laitteeseen, Sanyo 124 Nordic malliin (www.ilmalampopumppu.fi) toimitti laitteen ja hoiti asennuksen. Toimii kuin kello eli Sanyoon oon ollut erittäin tyytyväinen. Oppia ikä kaikki!

      • Perehtynyt

        Lukasin tämän koko stoorin läpi ja ajattelin kirjoittaa oman mielipiteen ilmalämpöpumpuista ja asennuksista.
        Hyvä että laitteesi toimii nyt ja toivottavasti tuo säästöä. Itsellänikin ilmalämpöpumppu ollut jo noin vuoden käytössä ja olen todella tyytyväinen. Valitettavasti suurimmalla osalla pumput käy vajaateholla asentajan virheiden takia. Asentajat asentaa laitteita joista heillä ei ole minkäänlaista käsitystä miten ne oikeasti toimii eli eivät ole perehtyneet riittävästi laitteen toimintaan. Summassa lisätään tai vähennetään kylmäainetta ja jos ei toimi niin merkki on heti paska. Jokainen ilmalämpöpumppu toimii valmistajan ilmoittamilla hyötysuhteilla jos ne asennetaan oikein. En ole vielä nähnyt yhtään pumppua mikä ois esim. putkitettu oikein öljymutkat puuttuu ja ne on todella tärkeitä pumpun kestävyyden kannalta, tyhjiöinti tehdään pikaisesti 15-30min siinä ajassa ei saada satarosenttista puhtautta putkiin paras tyhjiöinti aika on 1h-2h. Kyllä ilmalämpöpumppu toimii ja lämmittää vaikei sitä oikein asenneta, mutta herkemmin jäätyy ja harmin paikka ei siitä kärsi kuin asiakas joka ei tiedä laitteesta mitään ja uskoo joka sanan mitä asentaja sanoo. Ei sillä merkillä ole toiminnan kannalta niin merkitystä jos se on asennettu oikein jokainen pumppu toimii jos ne asennetaan oikein.


      • sorvaaja 46
        Perehtynyt kirjoitti:

        Lukasin tämän koko stoorin läpi ja ajattelin kirjoittaa oman mielipiteen ilmalämpöpumpuista ja asennuksista.
        Hyvä että laitteesi toimii nyt ja toivottavasti tuo säästöä. Itsellänikin ilmalämpöpumppu ollut jo noin vuoden käytössä ja olen todella tyytyväinen. Valitettavasti suurimmalla osalla pumput käy vajaateholla asentajan virheiden takia. Asentajat asentaa laitteita joista heillä ei ole minkäänlaista käsitystä miten ne oikeasti toimii eli eivät ole perehtyneet riittävästi laitteen toimintaan. Summassa lisätään tai vähennetään kylmäainetta ja jos ei toimi niin merkki on heti paska. Jokainen ilmalämpöpumppu toimii valmistajan ilmoittamilla hyötysuhteilla jos ne asennetaan oikein. En ole vielä nähnyt yhtään pumppua mikä ois esim. putkitettu oikein öljymutkat puuttuu ja ne on todella tärkeitä pumpun kestävyyden kannalta, tyhjiöinti tehdään pikaisesti 15-30min siinä ajassa ei saada satarosenttista puhtautta putkiin paras tyhjiöinti aika on 1h-2h. Kyllä ilmalämpöpumppu toimii ja lämmittää vaikei sitä oikein asenneta, mutta herkemmin jäätyy ja harmin paikka ei siitä kärsi kuin asiakas joka ei tiedä laitteesta mitään ja uskoo joka sanan mitä asentaja sanoo. Ei sillä merkillä ole toiminnan kannalta niin merkitystä jos se on asennettu oikein jokainen pumppu toimii jos ne asennetaan oikein.

        Minulla on ollut pari vuotta asunnossa Mitsun pumppu, tosin ei jatkuvassa käytössä, koska peruslämpö tulee uunista, nyt laitoin tuohon pihataloon ultimaten inventer pumpun ja heti ihmettelin sitä, miksi se vetää kennen jäähän ja sitten sulattaa sen, nyt on vajaassa viikossa vettä kertynyt saaviin n. 20 litraa, laitoi saavin ihan mitatakseni kunka paljon vettä kertyy. onkohan siinä jokin rekenteellinen ero näillä kahdella punpulla vai onko mahdollisesti asennettu väärin, kun mitsusta en ole nähnyt tuleven tippaakaan, eikä sen kenno ole jäässä.
        tuleeko muiden pumpuista vettä


      • matikki
        sorvaaja 46 kirjoitti:

        Minulla on ollut pari vuotta asunnossa Mitsun pumppu, tosin ei jatkuvassa käytössä, koska peruslämpö tulee uunista, nyt laitoin tuohon pihataloon ultimaten inventer pumpun ja heti ihmettelin sitä, miksi se vetää kennen jäähän ja sitten sulattaa sen, nyt on vajaassa viikossa vettä kertynyt saaviin n. 20 litraa, laitoi saavin ihan mitatakseni kunka paljon vettä kertyy. onkohan siinä jokin rekenteellinen ero näillä kahdella punpulla vai onko mahdollisesti asennettu väärin, kun mitsusta en ole nähnyt tuleven tippaakaan, eikä sen kenno ole jäässä.
        tuleeko muiden pumpuista vettä

        Niin kumpi on asennettu väärin Mitsu vai Ulti ??
        Minulla tuli 10 litraa vettä vuorokaudessa, ja kone toimii loistavasti, on tällähetkellä koko talon ainoa lämmönlähde,
        (tosin se ei ole Ulti).

        Sitä vettä tulee kun kone tekee töitä, ja sehän on selvää kun ulkolämpö on lähellä nollaa ja ilman kosteus korkea, niin silloin kenno menee jäähän, koska höyrystimen on mentävä kylmemmäksi kuin ulkoilma, (pakkaselle).
        Jos kennossa on "seepran raidat" eli epätasaisesti huurtunut, niin se on merkki vajaatäytöksestä, jos taas kone ei ikinä sulattele, niin se on todennäköisesti tyhjä..tosin silloin ei tule myöskään lämpöä.

        Noi öljymutkat laitetaan vain silloin kun sopii epäillä että öljy ei palaa kompuralle, vaan jää putkistoon/kennoon
        käytänössä tälläisiä asennuksia (lämpöpumppu spliteissä) harvoin joutuu tekemään.

        Kyllä koneissa on eroja, ja etenkin softassa.... toisissa se on vaan huonommin toteitettu,

        Noista Ultin koneista on vaikea sanoa mitä ne on alkujaan, joskus ne teki Sharp (ITV on ja Sharp) eikä Sharp ole ollenkaan huonompi siinä kuin muutkaan.


      • sorvaaja 46
        matikki kirjoitti:

        Niin kumpi on asennettu väärin Mitsu vai Ulti ??
        Minulla tuli 10 litraa vettä vuorokaudessa, ja kone toimii loistavasti, on tällähetkellä koko talon ainoa lämmönlähde,
        (tosin se ei ole Ulti).

        Sitä vettä tulee kun kone tekee töitä, ja sehän on selvää kun ulkolämpö on lähellä nollaa ja ilman kosteus korkea, niin silloin kenno menee jäähän, koska höyrystimen on mentävä kylmemmäksi kuin ulkoilma, (pakkaselle).
        Jos kennossa on "seepran raidat" eli epätasaisesti huurtunut, niin se on merkki vajaatäytöksestä, jos taas kone ei ikinä sulattele, niin se on todennäköisesti tyhjä..tosin silloin ei tule myöskään lämpöä.

        Noi öljymutkat laitetaan vain silloin kun sopii epäillä että öljy ei palaa kompuralle, vaan jää putkistoon/kennoon
        käytänössä tälläisiä asennuksia (lämpöpumppu spliteissä) harvoin joutuu tekemään.

        Kyllä koneissa on eroja, ja etenkin softassa.... toisissa se on vaan huonommin toteitettu,

        Noista Ultin koneista on vaikea sanoa mitä ne on alkujaan, joskus ne teki Sharp (ITV on ja Sharp) eikä Sharp ole ollenkaan huonompi siinä kuin muutkaan.

        Ihmetyttää kuitenkin tuo ero näissä kahdessa koneessa, molemmat kyllä lämmittää kuten pitääkin, mutta miksi ulti sulattaa jäätynyttä kennoa vähän väliä ja mitsun kenno ei jäädy lainkaa.


      • lankas
        matikki kirjoitti:

        Niin kumpi on asennettu väärin Mitsu vai Ulti ??
        Minulla tuli 10 litraa vettä vuorokaudessa, ja kone toimii loistavasti, on tällähetkellä koko talon ainoa lämmönlähde,
        (tosin se ei ole Ulti).

        Sitä vettä tulee kun kone tekee töitä, ja sehän on selvää kun ulkolämpö on lähellä nollaa ja ilman kosteus korkea, niin silloin kenno menee jäähän, koska höyrystimen on mentävä kylmemmäksi kuin ulkoilma, (pakkaselle).
        Jos kennossa on "seepran raidat" eli epätasaisesti huurtunut, niin se on merkki vajaatäytöksestä, jos taas kone ei ikinä sulattele, niin se on todennäköisesti tyhjä..tosin silloin ei tule myöskään lämpöä.

        Noi öljymutkat laitetaan vain silloin kun sopii epäillä että öljy ei palaa kompuralle, vaan jää putkistoon/kennoon
        käytänössä tälläisiä asennuksia (lämpöpumppu spliteissä) harvoin joutuu tekemään.

        Kyllä koneissa on eroja, ja etenkin softassa.... toisissa se on vaan huonommin toteitettu,

        Noista Ultin koneista on vaikea sanoa mitä ne on alkujaan, joskus ne teki Sharp (ITV on ja Sharp) eikä Sharp ole ollenkaan huonompi siinä kuin muutkaan.

        minulla on sharp ae-x9fr muistaakseni, nyt ensimmäistä talvea. jouduin laittamaan pulkan alle, kun vettä tulee alle mahdottomasti. emäntäni kyseli edustajalta siitä asiasta, siellä sanottiin että se on normaalia, kun aletaan menemään nolla kelille ja on kosteaa. nyt on 20 astetta pakkasta, ja vettä tulee useita litroja vuorokaudessa edelleen. lämmitysteho alkaa olla sillä rajoilla että kun pyynti on 23 astetta kolmeen huoneeseen ja eteiseen n. ehkä 60 neliötä, väliovet on poistettu ja yläkertaan johtaa portaat, ei lämpö enään nouse yli 20 asteen, ja automaatti sulatuksen aikana sisäyksikön lämpö laskee 19 asteeseen. pientä rupsuttelua kuuluu sulatuksen aikana ja sulatuksia voi tulla ehkä tunnin välein. ulkokenno on silloin kun sulatus alkaa aivan umpijäässä, ja sulatuksen jälkeen aivan sula ja kuiva. vesi valuu pohjareikien kautta pulkkaan, joka on tyhjennettävä aika usein. onkohan tämä normaalia?


      • snöman
        lankas kirjoitti:

        minulla on sharp ae-x9fr muistaakseni, nyt ensimmäistä talvea. jouduin laittamaan pulkan alle, kun vettä tulee alle mahdottomasti. emäntäni kyseli edustajalta siitä asiasta, siellä sanottiin että se on normaalia, kun aletaan menemään nolla kelille ja on kosteaa. nyt on 20 astetta pakkasta, ja vettä tulee useita litroja vuorokaudessa edelleen. lämmitysteho alkaa olla sillä rajoilla että kun pyynti on 23 astetta kolmeen huoneeseen ja eteiseen n. ehkä 60 neliötä, väliovet on poistettu ja yläkertaan johtaa portaat, ei lämpö enään nouse yli 20 asteen, ja automaatti sulatuksen aikana sisäyksikön lämpö laskee 19 asteeseen. pientä rupsuttelua kuuluu sulatuksen aikana ja sulatuksia voi tulla ehkä tunnin välein. ulkokenno on silloin kun sulatus alkaa aivan umpijäässä, ja sulatuksen jälkeen aivan sula ja kuiva. vesi valuu pohjareikien kautta pulkkaan, joka on tyhjennettävä aika usein. onkohan tämä normaalia?

        Meillä ollut mitsu ga-25 nyt reilun vuoden ja sähkönkulutus on tippunu 13000kwh:sta 8300kwh.
        Asunto on suorasähkörivari 80neliöö ilman takkaa. Hyvä peli!!! 3 talvea ni on maksanu ittensä takasin.


      • sekundaa halvalla
        snöman kirjoitti:

        Meillä ollut mitsu ga-25 nyt reilun vuoden ja sähkönkulutus on tippunu 13000kwh:sta 8300kwh.
        Asunto on suorasähkörivari 80neliöö ilman takkaa. Hyvä peli!!! 3 talvea ni on maksanu ittensä takasin.

        meillä sekä naapurilla ,haksahdimme molemmat. ultimate pummppu täyttä sekundaa koko rahalla


      • lankis
        matikki kirjoitti:

        Niin kumpi on asennettu väärin Mitsu vai Ulti ??
        Minulla tuli 10 litraa vettä vuorokaudessa, ja kone toimii loistavasti, on tällähetkellä koko talon ainoa lämmönlähde,
        (tosin se ei ole Ulti).

        Sitä vettä tulee kun kone tekee töitä, ja sehän on selvää kun ulkolämpö on lähellä nollaa ja ilman kosteus korkea, niin silloin kenno menee jäähän, koska höyrystimen on mentävä kylmemmäksi kuin ulkoilma, (pakkaselle).
        Jos kennossa on "seepran raidat" eli epätasaisesti huurtunut, niin se on merkki vajaatäytöksestä, jos taas kone ei ikinä sulattele, niin se on todennäköisesti tyhjä..tosin silloin ei tule myöskään lämpöä.

        Noi öljymutkat laitetaan vain silloin kun sopii epäillä että öljy ei palaa kompuralle, vaan jää putkistoon/kennoon
        käytänössä tälläisiä asennuksia (lämpöpumppu spliteissä) harvoin joutuu tekemään.

        Kyllä koneissa on eroja, ja etenkin softassa.... toisissa se on vaan huonommin toteitettu,

        Noista Ultin koneista on vaikea sanoa mitä ne on alkujaan, joskus ne teki Sharp (ITV on ja Sharp) eikä Sharp ole ollenkaan huonompi siinä kuin muutkaan.

        titääköhän kukaan , onko eroja shapin AE-X9FR-N ja AE-X26FR-N ulkoyksikössä.? ostin FR9:n ja myöhemmin huomasin tyyppikilvestä, että siinä onkin FR26 enkä löydä tällaista tyyppiä mistään netist hakien. ainoastaan varaosaluettolo löytyy, muuta tietoa ei. onkohan minua sahattu linssiin pahemman kerran. ulkoyksikkö jäätyy aivan tuhottomasti kovillakin pakkasilla. eli lasten pulkallinen joka toinen päivä. jotkut käyttäjät snoo ettei pakkasilla huurru yhtään, kuten työkaverini ,jolla on se uudempi sharp olikohan se J9 mitäpä avuksi?


      • Tt
        snöman kirjoitti:

        Meillä ollut mitsu ga-25 nyt reilun vuoden ja sähkönkulutus on tippunu 13000kwh:sta 8300kwh.
        Asunto on suorasähkörivari 80neliöö ilman takkaa. Hyvä peli!!! 3 talvea ni on maksanu ittensä takasin.

        Mitsu ga-25 on minullakin. maksoi asennuksineen 2000 euroja. Hyvin lämmittää ja toimii 90 m2 rivarissa. Viilentää ei ole tarrvinnut huoneita, lämmittänyt vain. Ollut käytössä syyskuusta 2008 ja mitään moittimista ei ole.
        Sähkölasku pieneni 130 >>100 euroon(en tiedä mikä osuus on sähkön kilpailutuksella), kulutuslukemia vasta seurailen.
        MOITETTA: Asentajien olisi pitänyt ymmärtää kertoa veden syntyminen ja jäätyminen (luistinrata) alle. Lähellä kulkutietä sijaittseva ulkoyksikkö jäätää kulkutien. Astia alla auttaa asiaa, mutta 30 mittarissa, niin astian saaminen alta pois vaatii kelien lämpenemistä.. Sisäyksikkö on hiljainen, mutta ulkoyksikkö varsinkin pakkasella (ymmärrettävää) pitää sen verran ääntä, ettei kannata asentaa makkarin ikkunan alle.
        Missä lämpötilassa menee hyötysuhde alle yhden(todellinen) (1), jolloin mennään tappion puolelle? ja antaa suoran sähkön lämmittää?? Onko turvallista laite sammuttaa kovalla pakkasella, jäätyykö joku paikka kun ei ole sähköä sulattamassa?


      • zmxk
        Tt kirjoitti:

        Mitsu ga-25 on minullakin. maksoi asennuksineen 2000 euroja. Hyvin lämmittää ja toimii 90 m2 rivarissa. Viilentää ei ole tarrvinnut huoneita, lämmittänyt vain. Ollut käytössä syyskuusta 2008 ja mitään moittimista ei ole.
        Sähkölasku pieneni 130 >>100 euroon(en tiedä mikä osuus on sähkön kilpailutuksella), kulutuslukemia vasta seurailen.
        MOITETTA: Asentajien olisi pitänyt ymmärtää kertoa veden syntyminen ja jäätyminen (luistinrata) alle. Lähellä kulkutietä sijaittseva ulkoyksikkö jäätää kulkutien. Astia alla auttaa asiaa, mutta 30 mittarissa, niin astian saaminen alta pois vaatii kelien lämpenemistä.. Sisäyksikkö on hiljainen, mutta ulkoyksikkö varsinkin pakkasella (ymmärrettävää) pitää sen verran ääntä, ettei kannata asentaa makkarin ikkunan alle.
        Missä lämpötilassa menee hyötysuhde alle yhden(todellinen) (1), jolloin mennään tappion puolelle? ja antaa suoran sähkön lämmittää?? Onko turvallista laite sammuttaa kovalla pakkasella, jäätyykö joku paikka kun ei ole sähköä sulattamassa?

        hei tuleeko pakkasella myös hyvin lämpöä,eli onko lämpötila ihan normaali mikä astemäärässä on ilmoitettu,vai onko se lehmän hönkäys lämpötila.
        meillä on asentaja ja myyjä väittäneet että meee kylmän huoneen lämmittämiseen monta tuntia ennenkuin kone alkaa tuottaa kunnolla lämpöä.
        meillä oli pumpussa myös kylmäainevajaus.
        onko tämä tälläistä takuuajan narutusta,homma ei ole huoltoliikkeellä hanskassa.


      • Tt
        zmxk kirjoitti:

        hei tuleeko pakkasella myös hyvin lämpöä,eli onko lämpötila ihan normaali mikä astemäärässä on ilmoitettu,vai onko se lehmän hönkäys lämpötila.
        meillä on asentaja ja myyjä väittäneet että meee kylmän huoneen lämmittämiseen monta tuntia ennenkuin kone alkaa tuottaa kunnolla lämpöä.
        meillä oli pumpussa myös kylmäainevajaus.
        onko tämä tälläistä takuuajan narutusta,homma ei ole huoltoliikkeellä hanskassa.

        Ulkona oli aamulla 28, nyt 26 astetta. 4 huoneen asunnossa patterit on kiinni paitsi perimmäisessä, jonne ei ilma kierrä ja kylmä on pienemmilläkin pakkasilla, ILPO hoitaa lämmityksen ja riittää kyllä. Pyörii 2-nopeudella ja 23 ast C -asetuksella. lattialämmityksiä pidän päällä, jolloin tuntuu kivemmalta paljain jaloin ja saunapuolella on hyvä lämmittää myös.
        Lämpötilan asteluku täsmää hyvin, eikä ylimääräisiä asteita ole tarvinnu asetella. Sen vierran viileitä ilman virtauksia esiintyy, että näin kylmällä pidän 1-2 astetta normaalia korkeampaa lämpötilaa.


      • Hyvää tuuria?
        sekundaa halvalla kirjoitti:

        meillä sekä naapurilla ,haksahdimme molemmat. ultimate pummppu täyttä sekundaa koko rahalla

        Ostimme 2,5 vuotta sitten Ultimate pumpun (ei invertteri, vaan sellainen joka alkaa hurisemaan aina kun lämpötila laskeen alle halutun rajan.) Hyvin on toiminut tähän asti, maksoi n. 400 euroa tyhjiöpumppu 58,-. Annoimme tutuille sähkäreille 100,- ja sen tyhjiöpumpun kaupanpäälle. On nyt maksanut jo itsensä takaisin sähkölaskuissa. Toimitus tuli sovitussa ajassa sovittuun paikkaan. Patterit on talvisin päällä enää kauimmaisissa makkareissa ja vessassa.


      • Pewtetty
        lankis kirjoitti:

        titääköhän kukaan , onko eroja shapin AE-X9FR-N ja AE-X26FR-N ulkoyksikössä.? ostin FR9:n ja myöhemmin huomasin tyyppikilvestä, että siinä onkin FR26 enkä löydä tällaista tyyppiä mistään netist hakien. ainoastaan varaosaluettolo löytyy, muuta tietoa ei. onkohan minua sahattu linssiin pahemman kerran. ulkoyksikkö jäätyy aivan tuhottomasti kovillakin pakkasilla. eli lasten pulkallinen joka toinen päivä. jotkut käyttäjät snoo ettei pakkasilla huurru yhtään, kuten työkaverini ,jolla on se uudempi sharp olikohan se J9 mitäpä avuksi?

        Sharp FR09 ja 26FR on aivan eri laitteita.
        26FR on yli 5-vuotta vanha malli ja tuo FR09 on myös vanhaa mallia.
        Sharpin uudemmat mallit on JR09,JR12,JHR09 ja JHR12. Kannattaa myös tarkistaa, että laitteet on Scandic tai Nordic versioita.

        Onnisilta jäi varastoon noita SHARP AE-X26FR malleja ja myi erittäin edullisesti. about 590,00 euroa/kpl

        Kannattaa pyytää myyjältä uudempaa mallia tilalle!


      • kodinonniset
        Pewtetty kirjoitti:

        Sharp FR09 ja 26FR on aivan eri laitteita.
        26FR on yli 5-vuotta vanha malli ja tuo FR09 on myös vanhaa mallia.
        Sharpin uudemmat mallit on JR09,JR12,JHR09 ja JHR12. Kannattaa myös tarkistaa, että laitteet on Scandic tai Nordic versioita.

        Onnisilta jäi varastoon noita SHARP AE-X26FR malleja ja myi erittäin edullisesti. about 590,00 euroa/kpl

        Kannattaa pyytää myyjältä uudempaa mallia tilalle!

        Kodinonniset ovat muutenkin älyttömän kallis ilppi liike. Pyytävät sharp jhr12 2600-3000 euroa ja laitetta saa muualta noin 2000 euroon. Huolenpitosopimus...300 eurolla saa yhden suodattimien puhdistuksen.


      • arvosana surkea
        kodinonniset kirjoitti:

        Kodinonniset ovat muutenkin älyttömän kallis ilppi liike. Pyytävät sharp jhr12 2600-3000 euroa ja laitetta saa muualta noin 2000 euroon. Huolenpitosopimus...300 eurolla saa yhden suodattimien puhdistuksen.

        ultimate ilmalämpöpumppu on markkinoiden huonoin.


      • Timppa 76
        arvosana surkea kirjoitti:

        ultimate ilmalämpöpumppu on markkinoiden huonoin.

        Olla sitten muut järjettömän hyviä, kun itse olen ollut tyytyväinen omiini pro basic 8 ja 13 pro plus basic:iin ... hyvin on lämmittänyt tuo pienitehoisempikin noin -17 asti (otto teho n.670w) jos on ollut pidempään yli 17 niin olen laittanut patterit päälle, tosin eihän noita kylmiä päiviä nyt vuoteen montaa mahdu täällä porin korkeudella.
        IHME ..tun kitinää, tulee aina mieleen että joku kilpailevan firman kannattaja (joko katkera asiakas tai pyörittäjä) kalja päissään mollaa pumppuja... ite en ole ajatellut maksaa ns. perus tekniikaasta 500 euroo enempää vaikka olis mikä merkki kotelossa ....


      • ros09
        Timppa 76 kirjoitti:

        Olla sitten muut järjettömän hyviä, kun itse olen ollut tyytyväinen omiini pro basic 8 ja 13 pro plus basic:iin ... hyvin on lämmittänyt tuo pienitehoisempikin noin -17 asti (otto teho n.670w) jos on ollut pidempään yli 17 niin olen laittanut patterit päälle, tosin eihän noita kylmiä päiviä nyt vuoteen montaa mahdu täällä porin korkeudella.
        IHME ..tun kitinää, tulee aina mieleen että joku kilpailevan firman kannattaja (joko katkera asiakas tai pyörittäjä) kalja päissään mollaa pumppuja... ite en ole ajatellut maksaa ns. perus tekniikaasta 500 euroo enempää vaikka olis mikä merkki kotelossa ....

        kun porista on niin ultimatemarketin taustoista?? mökkitehdasta ja maksamattomia takuurahoja.........


      • juiha
        Hyvää tuuria? kirjoitti:

        Ostimme 2,5 vuotta sitten Ultimate pumpun (ei invertteri, vaan sellainen joka alkaa hurisemaan aina kun lämpötila laskeen alle halutun rajan.) Hyvin on toiminut tähän asti, maksoi n. 400 euroa tyhjiöpumppu 58,-. Annoimme tutuille sähkäreille 100,- ja sen tyhjiöpumpun kaupanpäälle. On nyt maksanut jo itsensä takaisin sähkölaskuissa. Toimitus tuli sovitussa ajassa sovittuun paikkaan. Patterit on talvisin päällä enää kauimmaisissa makkareissa ja vessassa.

        kumpikohan kannattaisi valita n. 80-100m2:n asuintilan lämmittämiseen? mitsu FD 25 VABH, vai toshiban super daisekai inverter 2:lla kompressorilla? molemmat käsittääkseni huippukoneita. onkohan sähkönkulutuksessa sen kummempia eroja? jne.. mitähän mahtavat viedä sähköä 2 kk.n sähkölaskussa n. -5 ja -15 asteen pakkasissa? toshiban myyjä väitti koneen vievän tosi vähän
        kahden kompressoritekniikan ansiosta? pienimmillään 70w!! molemmissa ainakin hyvät cop-arvot.
        sisäyksikön desibeleissä oli kyllä eroa! mitsu 20dB, toshiba 27dB huomaako eron käytännössä? luulisi! yksi myyjä suositteli panasonicin NE9JKE vähäisen kulutuksen takia. (ei ylimitoitettu)
        ota tästä nyt sitten selvää...


      • 5+15
        Hyvää tuuria? kirjoitti:

        Ostimme 2,5 vuotta sitten Ultimate pumpun (ei invertteri, vaan sellainen joka alkaa hurisemaan aina kun lämpötila laskeen alle halutun rajan.) Hyvin on toiminut tähän asti, maksoi n. 400 euroa tyhjiöpumppu 58,-. Annoimme tutuille sähkäreille 100,- ja sen tyhjiöpumpun kaupanpäälle. On nyt maksanut jo itsensä takaisin sähkölaskuissa. Toimitus tuli sovitussa ajassa sovittuun paikkaan. Patterit on talvisin päällä enää kauimmaisissa makkareissa ja vessassa.

        ultissa,kuin muissakin merkeissä? mistä ero tulee näihin kalliinpiin,merkistä muutama satanen,mutta mistä muusta?


      • 7+6
        5+15 kirjoitti:

        ultissa,kuin muissakin merkeissä? mistä ero tulee näihin kalliinpiin,merkistä muutama satanen,mutta mistä muusta?

        hintansa parissa vuodessa, muut 4-5 vuotta!!


      • rahastusta
        7+6 kirjoitti:

        hintansa parissa vuodessa, muut 4-5 vuotta!!

        Ainakaan jos asennuttaa sen jollain oikealla asentajalla.

        Säästöä saa pumpun eliniän aikana (2-3 vuotta) korkeintaan 700-800 euroa. Kun pumppu maksaa itse juuri sen verran jää asennuskustannukset sitten omaan takkiin. Ja kaiken lisäksi asumismukavuus heikkenee huomattavasti pumpun aiheuttaman jatkuvan vedontunteen vuoksi.


      • Vain suojakelille
        Tt kirjoitti:

        Ulkona oli aamulla 28, nyt 26 astetta. 4 huoneen asunnossa patterit on kiinni paitsi perimmäisessä, jonne ei ilma kierrä ja kylmä on pienemmilläkin pakkasilla, ILPO hoitaa lämmityksen ja riittää kyllä. Pyörii 2-nopeudella ja 23 ast C -asetuksella. lattialämmityksiä pidän päällä, jolloin tuntuu kivemmalta paljain jaloin ja saunapuolella on hyvä lämmittää myös.
        Lämpötilan asteluku täsmää hyvin, eikä ylimääräisiä asteita ole tarvinnu asetella. Sen vierran viileitä ilman virtauksia esiintyy, että näin kylmällä pidän 1-2 astetta normaalia korkeampaa lämpötilaa.

        "lattialämmityksiä pidän päällä, jolloin tuntuu kivemmalta paljain jaloin ja saunapuolella on hyvä lämmittää myös".
        ------------
        Joo, mutta arvailujen varaan jää, miten tuo ILPO todellisuudessa lämmittää taloasi. Kerrothan lämmittäväsi lattialämmitykselläkin. Todellisuudessa noiden pumppujen lämmöntuotto on niukkaa jo 20 aseteen pakkasilla.


      • nn
        juiha kirjoitti:

        kumpikohan kannattaisi valita n. 80-100m2:n asuintilan lämmittämiseen? mitsu FD 25 VABH, vai toshiban super daisekai inverter 2:lla kompressorilla? molemmat käsittääkseni huippukoneita. onkohan sähkönkulutuksessa sen kummempia eroja? jne.. mitähän mahtavat viedä sähköä 2 kk.n sähkölaskussa n. -5 ja -15 asteen pakkasissa? toshiban myyjä väitti koneen vievän tosi vähän
        kahden kompressoritekniikan ansiosta? pienimmillään 70w!! molemmissa ainakin hyvät cop-arvot.
        sisäyksikön desibeleissä oli kyllä eroa! mitsu 20dB, toshiba 27dB huomaako eron käytännössä? luulisi! yksi myyjä suositteli panasonicin NE9JKE vähäisen kulutuksen takia. (ei ylimitoitettu)
        ota tästä nyt sitten selvää...

        mitsun otin kun samoista olin valitsemassa. Tuohon neliömäärään ei kannata ainoastaan tuijottaa vaan myös kuutioihin. Tästä syystä FD 25 vaihtui FD 35....sähkölaskua ei viel oo näkynyt mutt kone pelittää mainiosti ja on hiljanen.


      • Q
        lankas kirjoitti:

        minulla on sharp ae-x9fr muistaakseni, nyt ensimmäistä talvea. jouduin laittamaan pulkan alle, kun vettä tulee alle mahdottomasti. emäntäni kyseli edustajalta siitä asiasta, siellä sanottiin että se on normaalia, kun aletaan menemään nolla kelille ja on kosteaa. nyt on 20 astetta pakkasta, ja vettä tulee useita litroja vuorokaudessa edelleen. lämmitysteho alkaa olla sillä rajoilla että kun pyynti on 23 astetta kolmeen huoneeseen ja eteiseen n. ehkä 60 neliötä, väliovet on poistettu ja yläkertaan johtaa portaat, ei lämpö enään nouse yli 20 asteen, ja automaatti sulatuksen aikana sisäyksikön lämpö laskee 19 asteeseen. pientä rupsuttelua kuuluu sulatuksen aikana ja sulatuksia voi tulla ehkä tunnin välein. ulkokenno on silloin kun sulatus alkaa aivan umpijäässä, ja sulatuksen jälkeen aivan sula ja kuiva. vesi valuu pohjareikien kautta pulkkaan, joka on tyhjennettävä aika usein. onkohan tämä normaalia?

        Ihan normaalia.
        Sinulta vain puuttuu sulamisvesiputket, mitkä vievät kondensoituneen ja sulaneen veden pois.


    • ultimate rules

      Pari Ultimatea PRO Basicia olen laittanut. Toinen ollut käytössä nyt 1,5v. Ihan perusinsinöörin koulutuksella itse nikkaroin ja tyhjiöin ja suurempaa ongelmaa ei vastaan tullut. Molemmat toimii ok, sulatustoimintokin tuntuu pelaavan ulkoyksikössä. Koko paketin hinta putkineen, telineineen kaikkineen oli n.400e. Ekassa meni varmaan 2pv mutta toinen asentui jo päivässä. Saa nähdä miten kestävät, kavereilla on ollut Panasonicia yms. brandikamaa mutta rikki nekin ovat olleet joten samasta kiinalaispajasta ne lienevät peräisin.

      • otaa ottaan

        huonompaa pumppua ei ole.


      • hyihyi
        otaa ottaan kirjoitti:

        huonompaa pumppua ei ole.

        Meille asennettiin 2kpl pro13 malleja vuonna 2008. toista korjattu 5 kertaa ja toista 4!!! Sähkö laskupysynyt aivan samana.


      • 4+8
        hyihyi kirjoitti:

        Meille asennettiin 2kpl pro13 malleja vuonna 2008. toista korjattu 5 kertaa ja toista 4!!! Sähkö laskupysynyt aivan samana.

        jos laittais jonkun muun merkin tarran siihen kylkeen,vaikka panasonikin,pellittäiskö sitten.Naapurillakin vuoden vanha pumppa välillä toimii,huoltomies käynyt useamman kerran on huippumerkki pumppa.


      • lvis+
        hyihyi kirjoitti:

        Meille asennettiin 2kpl pro13 malleja vuonna 2008. toista korjattu 5 kertaa ja toista 4!!! Sähkö laskupysynyt aivan samana.

        kuka asensi ja koska
        tyhjiöitävät pelittää paremmin ultilla
        ja huoltokin pelaa paremmin


    • Jope77

      - Ei kait ny teistäkä, ny niin tyhmä oo et menee ostaan markkinoiden halvimmat vempeleet!

      - mun Mitsu on ollut seinässä 5 vuotta , ei mitään onkelmia. koko talven ympäri vrk:n on päällä ja hyvin toimii!

      . ainoon kerran oli jäätynyt ku oli 20 asteen pakkasella sähkökatkos, niin ropeli oli jäätynyt( ku oli sulatus jäänyt kesken) mahtim peli vaiks makso sillon ihan simona!

      • Juusoppiko

        Minulla on ollut kolme eri merkkistä pumppua. Ensimmäiset kaksi, toinen toinen kotona ja toinen mökillä. Olivat Panasonic-merkkisiä ja muuta e ollut kuin murhetta. Toimi tai ei ja lopulta irtisanoi sopimuksensa 4 vuoden jälkeen, tuomio oli tyly, ei kannata korjat. Vaihdoin pumput Mitsubishiin ja hyvin toimii. Autotalliin laitoin Ultimaten peruspumpun eikä senkään toiminnassa ole 2 vuoteen ollut huomauttamista. Asennukset on suorittanut valtuutettu asentaja.


      • niinpä niin
        Juusoppiko kirjoitti:

        Minulla on ollut kolme eri merkkistä pumppua. Ensimmäiset kaksi, toinen toinen kotona ja toinen mökillä. Olivat Panasonic-merkkisiä ja muuta e ollut kuin murhetta. Toimi tai ei ja lopulta irtisanoi sopimuksensa 4 vuoden jälkeen, tuomio oli tyly, ei kannata korjat. Vaihdoin pumput Mitsubishiin ja hyvin toimii. Autotalliin laitoin Ultimaten peruspumpun eikä senkään toiminnassa ole 2 vuoteen ollut huomauttamista. Asennukset on suorittanut valtuutettu asentaja.

        Itse asensin valmiiksi tyhjiöidyn Ultimaten 13pro inverterin elokuussa 07. olen ollut tyytyväinen tähän talveen saakka, kun on ollut edelliset talvet leutoja.
        Ongelmana on ollut sisäyksikön äänet. Rapsahtelee ja huokailee sulatuksen aikana.
        Kun on pakkasta yli kymmen astetta. laite on ohjelmoitu sulattamaan ulkoyksikön tunnin välein. Ei kylläkään ulkoyksikössä jäätä ole. Riittäisi varmaan pitempikin sulatusten väli, koska olen huomannut että huurretta syntyy enemmän kun ilma on lähellä nollakeliä ja silloin sulatus toimii paljon harvemmin, mutta toimii kuitenkin.
        Säästöä on tullut yli 1500 KW vuodessa vaikka säköisiä laitteita on tullut hankittua lisää esim. kuivausrumpu ja sisälämpötilaa olen pitänyt asteen verran korkeampana kuin patterit päällä olessa.
        Sen olen huomannut että kun ulkona on -21 tai kylmepää niin on ihan sama onko patterit kuumana vai pumppu päällä, kulutus menee samoihin lukuihin.
        Energia mittari näyttää tällä hetkellä kulutuksen pumpulla oleva 440 w ja puhaltaa noin 30 asteista ilmaa. ulkona on -13 astetta.Kai tuosta joku osaa laskea joitakin kulutus kertoimia.
        En väitä että tämä on paras pumppu, koska muista ei ole kokemuksia. mutta tyydyn nyt tähän niin kauan kuin se jaksaa toimia.


      • ulti ulti
        niinpä niin kirjoitti:

        Itse asensin valmiiksi tyhjiöidyn Ultimaten 13pro inverterin elokuussa 07. olen ollut tyytyväinen tähän talveen saakka, kun on ollut edelliset talvet leutoja.
        Ongelmana on ollut sisäyksikön äänet. Rapsahtelee ja huokailee sulatuksen aikana.
        Kun on pakkasta yli kymmen astetta. laite on ohjelmoitu sulattamaan ulkoyksikön tunnin välein. Ei kylläkään ulkoyksikössä jäätä ole. Riittäisi varmaan pitempikin sulatusten väli, koska olen huomannut että huurretta syntyy enemmän kun ilma on lähellä nollakeliä ja silloin sulatus toimii paljon harvemmin, mutta toimii kuitenkin.
        Säästöä on tullut yli 1500 KW vuodessa vaikka säköisiä laitteita on tullut hankittua lisää esim. kuivausrumpu ja sisälämpötilaa olen pitänyt asteen verran korkeampana kuin patterit päällä olessa.
        Sen olen huomannut että kun ulkona on -21 tai kylmepää niin on ihan sama onko patterit kuumana vai pumppu päällä, kulutus menee samoihin lukuihin.
        Energia mittari näyttää tällä hetkellä kulutuksen pumpulla oleva 440 w ja puhaltaa noin 30 asteista ilmaa. ulkona on -13 astetta.Kai tuosta joku osaa laskea joitakin kulutus kertoimia.
        En väitä että tämä on paras pumppu, koska muista ei ole kokemuksia. mutta tyydyn nyt tähän niin kauan kuin se jaksaa toimia.

        sortuko hyvät ihmiset. halpoja kiinalaisia, joiste ei mitään hyötyä.


      • hatami
        ulti ulti kirjoitti:

        sortuko hyvät ihmiset. halpoja kiinalaisia, joiste ei mitään hyötyä.

        Omakohtainen kokemus ultimate pro basic 13 pumpuista on ollut erittäin hyviä, nyt yli kolme vuotta asennuksesta ja toimii myös kovilla pakkasillakin. Tänään n.-30 astetta ja vielä lämpöä tuli ja ei ole tarvinnut ylimääräisiä temppuja tehdä laitteelle. Useita kyseisiä pumppuja asentanut ja aika huoltovapaita olleet, autotallissa on Luxus merkkinen pumppu joka on aika surkea esitys taasen. Jäätyy ja tehoton jos kylmempää ulkona, johtunee 407 kylmäaineesta joka ei sovellu lämmitykseen hyvin.


      • väitän
        hatami kirjoitti:

        Omakohtainen kokemus ultimate pro basic 13 pumpuista on ollut erittäin hyviä, nyt yli kolme vuotta asennuksesta ja toimii myös kovilla pakkasillakin. Tänään n.-30 astetta ja vielä lämpöä tuli ja ei ole tarvinnut ylimääräisiä temppuja tehdä laitteelle. Useita kyseisiä pumppuja asentanut ja aika huoltovapaita olleet, autotallissa on Luxus merkkinen pumppu joka on aika surkea esitys taasen. Jäätyy ja tehoton jos kylmempää ulkona, johtunee 407 kylmäaineesta joka ei sovellu lämmitykseen hyvin.

        Kaikki noi jotka on ostaneet pumppunsa yli tonnilla väittää että Ultin pumput on syvältä.
        Taitaa johtua siitä että itteään harmittaa kun kaverin pumppu pelaa yhtä hyvin!
        Suosittelen että käytte katsomassa pumppujen bencmarkkausta lämpöpumppu foorumissa.
        On varmasti niin että huonojakin pumppuja on kaupan, mutta kyllä niitä laadukkaitakin löytyy havoista. Kannattaa siis katsoa mitä käyttäjät kirjoittavat omista testaus kokemuksistaan.
        Siellä on ns. Hemmo testi joka onnistuu tumploimmaltakin käyttäjältä ja antaa hyvän kuvan laitteen toiminnasta


      • ilp-nainen
        väitän kirjoitti:

        Kaikki noi jotka on ostaneet pumppunsa yli tonnilla väittää että Ultin pumput on syvältä.
        Taitaa johtua siitä että itteään harmittaa kun kaverin pumppu pelaa yhtä hyvin!
        Suosittelen että käytte katsomassa pumppujen bencmarkkausta lämpöpumppu foorumissa.
        On varmasti niin että huonojakin pumppuja on kaupan, mutta kyllä niitä laadukkaitakin löytyy havoista. Kannattaa siis katsoa mitä käyttäjät kirjoittavat omista testaus kokemuksistaan.
        Siellä on ns. Hemmo testi joka onnistuu tumploimmaltakin käyttäjältä ja antaa hyvän kuvan laitteen toiminnasta

        Ultimate on ollut meillä vuoden toiminnassa. Sähköä on säästynyt ed. vuoteen verrattuna 4000kWh. Rahaksi muutettuna n. 400 €, mikä on sama summa kuin laitteen myyntihinta kaikkine tarvikkeineen. Eli säästi vuodessa hintansa.

        Ja tähän merkkiparjaukseen voisi sanoa: itsellä ei ole valittamista Ultimatesta, pumppu on pelannut, lämmittänyt ja säästänyt. Pari kertaa jäänsulatus-mode jouduttu laittaan päälle..(eli viilennystoiminto, mutta so what.) Hetken päästä toimii taas!

        Huvittaa, kun kauppaavat "parempia", eli tosiassa vaan kalliimpia, merkkejä sloganeilla:
        "parempihan se on Mersu olla".. ikäänkuin monikin pumppu olis aivan Saksassa valmistettu? Samaa Kiina-rimpulaa ovat! Toivon ja sattuman varassahan se on joka vehkeen kesto. Kalliiden pumppujen takuutkin voi mättää aivan yhtälailla kuin halpojen! Ei hinta takaa sitä. Ero on vaan siinä, että tässäkin tapauksessa olisin voinut hävitä vain max. 400. Mutta olen sitä vastoin nollilla, ja toivon että pumppu kestää mahdollisimman pitkään, jotta ehtii säästää myös itselle.


      • Kokémus osoittaa
        ilp-nainen kirjoitti:

        Ultimate on ollut meillä vuoden toiminnassa. Sähköä on säästynyt ed. vuoteen verrattuna 4000kWh. Rahaksi muutettuna n. 400 €, mikä on sama summa kuin laitteen myyntihinta kaikkine tarvikkeineen. Eli säästi vuodessa hintansa.

        Ja tähän merkkiparjaukseen voisi sanoa: itsellä ei ole valittamista Ultimatesta, pumppu on pelannut, lämmittänyt ja säästänyt. Pari kertaa jäänsulatus-mode jouduttu laittaan päälle..(eli viilennystoiminto, mutta so what.) Hetken päästä toimii taas!

        Huvittaa, kun kauppaavat "parempia", eli tosiassa vaan kalliimpia, merkkejä sloganeilla:
        "parempihan se on Mersu olla".. ikäänkuin monikin pumppu olis aivan Saksassa valmistettu? Samaa Kiina-rimpulaa ovat! Toivon ja sattuman varassahan se on joka vehkeen kesto. Kalliiden pumppujen takuutkin voi mättää aivan yhtälailla kuin halpojen! Ei hinta takaa sitä. Ero on vaan siinä, että tässäkin tapauksessa olisin voinut hävitä vain max. 400. Mutta olen sitä vastoin nollilla, ja toivon että pumppu kestää mahdollisimman pitkään, jotta ehtii säästää myös itselle.

        Meillä on ollut vuodesta 2003 ilmalämpöpumppu. Kaksi ensimmäistä tuli IVT:ltä, ensimmäinen taisi olla Sharp, joka lopettu toimintansa alle kahden vuoden ikäisenä. Saimme tilalle uuden IVT:n, joka on toiminut nyt viisi vuotta. Tosin tänä talvena olen joutunut sulattamaan kennoja jo neljästi ja tukevassa jäässä on ulkoyksikkö nytkin (ulkona -7). Nyt ei ole enää mitään takuuta laitteessa, kerrottiin. Maksoimme laitteesta 2500 euroa asennettuna. Laite sammuu itsestään -15 asteessa.

        Viime syksynä hankimme toisen, ei IVT:n 2500 euroa maksavaa (nykyinenkin hinta), vaan ultimate 10 pro plus inventerin. Ultimate on toiminut moitteettomasti - 22 asteessakin (silloin olen sen sammuttanut itse) tuottaen lämpöä. Laite ei ole koskaan ollut jäässä ja hinta asennuksineen alle 800 euroa.
        Tämä talvi oli ainakin ilmalämpöpumppujen myyjien sanomana kova talvi ilmalämpöpumpuille.
        IVT tökki kyllä pahemman kerran (sulatusvesiä on riittänyt, mutta silti laite on jään ympäröimänä), ultimate pelaa kuin enkeli. Voin suositella toisillekin ja kun IVT lakkaa kokonaan toimimasta, laitamme ultimaten tilalle.
        Tämä ei ole mainos, vaan todellisessa elämässä koettu ja siksi ainakaan me emme enää investoi kalliiseen ilmalämpöpumppuun.
        IVT:n takuu viisi vuotta, ultimaten kaksi vuotta. Jos ei kestä kauempaa, ostamme uuden ultimaten. Vaimoni oli aluksi vastaan, että hankitaan halpa utimate, nyt hänkin suorastaan loistaa tyytyväisyyttä :).


      • kantapäänkautta oppi
        Kokémus osoittaa kirjoitti:

        Meillä on ollut vuodesta 2003 ilmalämpöpumppu. Kaksi ensimmäistä tuli IVT:ltä, ensimmäinen taisi olla Sharp, joka lopettu toimintansa alle kahden vuoden ikäisenä. Saimme tilalle uuden IVT:n, joka on toiminut nyt viisi vuotta. Tosin tänä talvena olen joutunut sulattamaan kennoja jo neljästi ja tukevassa jäässä on ulkoyksikkö nytkin (ulkona -7). Nyt ei ole enää mitään takuuta laitteessa, kerrottiin. Maksoimme laitteesta 2500 euroa asennettuna. Laite sammuu itsestään -15 asteessa.

        Viime syksynä hankimme toisen, ei IVT:n 2500 euroa maksavaa (nykyinenkin hinta), vaan ultimate 10 pro plus inventerin. Ultimate on toiminut moitteettomasti - 22 asteessakin (silloin olen sen sammuttanut itse) tuottaen lämpöä. Laite ei ole koskaan ollut jäässä ja hinta asennuksineen alle 800 euroa.
        Tämä talvi oli ainakin ilmalämpöpumppujen myyjien sanomana kova talvi ilmalämpöpumpuille.
        IVT tökki kyllä pahemman kerran (sulatusvesiä on riittänyt, mutta silti laite on jään ympäröimänä), ultimate pelaa kuin enkeli. Voin suositella toisillekin ja kun IVT lakkaa kokonaan toimimasta, laitamme ultimaten tilalle.
        Tämä ei ole mainos, vaan todellisessa elämässä koettu ja siksi ainakaan me emme enää investoi kalliiseen ilmalämpöpumppuun.
        IVT:n takuu viisi vuotta, ultimaten kaksi vuotta. Jos ei kestä kauempaa, ostamme uuden ultimaten. Vaimoni oli aluksi vastaan, että hankitaan halpa utimate, nyt hänkin suorastaan loistaa tyytyväisyyttä :).

        Itselläni seinässä ultimaten pumppu 2vuotta ja muutama kuukausi päälle vanha.Ääntä tulee mutta ei viilennä eikä lämmitä.Asiantuntia paikalle mittasi paineet ja aineet ja sanoi että venttiilit sökönä ei kannata/pysty korjaamaan(ovat kulma ennenkin törmäilleet samaan aiheeseen).Soitin ultimateen eivät ottaneet milläänlailla kantaa koko hommaan mutta ymmärrettävästi kuitenkin koska takuu oli ollut kulma vain vuosi.Tilalle tulee toshiba superdaiseikai,varauksella suhtaudun tähänkin pumppuun aika näyttää.Oma käyttäjä kokemukseni on että en koske ultimatentuotteisiin enää,minulle se maksoi vajaassa 3vuodessa 700e.ja sen hyödyn kanssa on niin ja näin pumppu kun ei mielestäni puhaltanut koskaan lämmintä vaan haaleaa ilmaa eikä sähkölaskussa muutoksia paljon näkynyt.usein ihmettelinkin kun kokeilin kylässä ollessani kalliimpien merkkien sisäyksikön puhallusilmaa niin se oli oikeasti lämmintä eikä lehmänhönkäys niikuin paskaultissa.Tässä minun kokemukset ultista.Itse en enää koske ultin paska pumppuihin enkä muuhunkaan sen yhtä laadukkaisiin tuotteisiin.


      • Toinenkin Pettynyt
        kantapäänkautta oppi kirjoitti:

        Itselläni seinässä ultimaten pumppu 2vuotta ja muutama kuukausi päälle vanha.Ääntä tulee mutta ei viilennä eikä lämmitä.Asiantuntia paikalle mittasi paineet ja aineet ja sanoi että venttiilit sökönä ei kannata/pysty korjaamaan(ovat kulma ennenkin törmäilleet samaan aiheeseen).Soitin ultimateen eivät ottaneet milläänlailla kantaa koko hommaan mutta ymmärrettävästi kuitenkin koska takuu oli ollut kulma vain vuosi.Tilalle tulee toshiba superdaiseikai,varauksella suhtaudun tähänkin pumppuun aika näyttää.Oma käyttäjä kokemukseni on että en koske ultimatentuotteisiin enää,minulle se maksoi vajaassa 3vuodessa 700e.ja sen hyödyn kanssa on niin ja näin pumppu kun ei mielestäni puhaltanut koskaan lämmintä vaan haaleaa ilmaa eikä sähkölaskussa muutoksia paljon näkynyt.usein ihmettelinkin kun kokeilin kylässä ollessani kalliimpien merkkien sisäyksikön puhallusilmaa niin se oli oikeasti lämmintä eikä lehmänhönkäys niikuin paskaultissa.Tässä minun kokemukset ultista.Itse en enää koske ultin paska pumppuihin enkä muuhunkaan sen yhtä laadukkaisiin tuotteisiin.

        Ikinä ei mitään tule enää ostettua Ultimatemarketista. Eikä varsinkaan ilmalämpöpumppua. Itse hommasin vajaa 3 vuotta sitten pumpun (pro10 inveter "testivoittaja"), joka aluksi näytti ihan hyvältä. Oljylämmitystä sai laittaa reilusti pienemmälle ja jyrkemmälle (alkaa lämmittämään asteittain -15 asteen kylmemmällä puolella), eivätkä sähkölaskutkaan päätä huimanneet.

        Nyt kuitenkin vähitellen on tehot hiipuneet ja pari viikkoa sitten lopetti kokonaan toimintansa. Luulen, että vika on vain kaukosäätimestä, koska laitteessa oleva on-off nappula kyllä toimii (on vaan kone nyt sitten jumittunut viilennysasentoon kesän jäljiltä).

        Asiakaspalveluahan ultimatemarketissa ei tunnetusti ole, joten sieltä ei asiaan saa minkäänlaista apua. Eivät edes viitsi testata säädintä jos sen sinne lähetän.


      • paskan möivät
        Toinenkin Pettynyt kirjoitti:

        Ikinä ei mitään tule enää ostettua Ultimatemarketista. Eikä varsinkaan ilmalämpöpumppua. Itse hommasin vajaa 3 vuotta sitten pumpun (pro10 inveter "testivoittaja"), joka aluksi näytti ihan hyvältä. Oljylämmitystä sai laittaa reilusti pienemmälle ja jyrkemmälle (alkaa lämmittämään asteittain -15 asteen kylmemmällä puolella), eivätkä sähkölaskutkaan päätä huimanneet.

        Nyt kuitenkin vähitellen on tehot hiipuneet ja pari viikkoa sitten lopetti kokonaan toimintansa. Luulen, että vika on vain kaukosäätimestä, koska laitteessa oleva on-off nappula kyllä toimii (on vaan kone nyt sitten jumittunut viilennysasentoon kesän jäljiltä).

        Asiakaspalveluahan ultimatemarketissa ei tunnetusti ole, joten sieltä ei asiaan saa minkäänlaista apua. Eivät edes viitsi testata säädintä jos sen sinne lähetän.

        Niin.. Siis pumppu maksoi asennuksineen syksyllä 2007 melkein 1300 euroa... Ei ole maksanut itseään siis takaisin, eikä tule maksamaankaan!!


      • Syvää
        väitän kirjoitti:

        Kaikki noi jotka on ostaneet pumppunsa yli tonnilla väittää että Ultin pumput on syvältä.
        Taitaa johtua siitä että itteään harmittaa kun kaverin pumppu pelaa yhtä hyvin!
        Suosittelen että käytte katsomassa pumppujen bencmarkkausta lämpöpumppu foorumissa.
        On varmasti niin että huonojakin pumppuja on kaupan, mutta kyllä niitä laadukkaitakin löytyy havoista. Kannattaa siis katsoa mitä käyttäjät kirjoittavat omista testaus kokemuksistaan.
        Siellä on ns. Hemmo testi joka onnistuu tumploimmaltakin käyttäjältä ja antaa hyvän kuvan laitteen toiminnasta

        Ja väitän että on syvemmältä kuin mikään muu... Lämmön tunne on naapurin mitsussa ihan eri luokkaa..


      • Ei enää ikinä
        kantapäänkautta oppi kirjoitti:

        Itselläni seinässä ultimaten pumppu 2vuotta ja muutama kuukausi päälle vanha.Ääntä tulee mutta ei viilennä eikä lämmitä.Asiantuntia paikalle mittasi paineet ja aineet ja sanoi että venttiilit sökönä ei kannata/pysty korjaamaan(ovat kulma ennenkin törmäilleet samaan aiheeseen).Soitin ultimateen eivät ottaneet milläänlailla kantaa koko hommaan mutta ymmärrettävästi kuitenkin koska takuu oli ollut kulma vain vuosi.Tilalle tulee toshiba superdaiseikai,varauksella suhtaudun tähänkin pumppuun aika näyttää.Oma käyttäjä kokemukseni on että en koske ultimatentuotteisiin enää,minulle se maksoi vajaassa 3vuodessa 700e.ja sen hyödyn kanssa on niin ja näin pumppu kun ei mielestäni puhaltanut koskaan lämmintä vaan haaleaa ilmaa eikä sähkölaskussa muutoksia paljon näkynyt.usein ihmettelinkin kun kokeilin kylässä ollessani kalliimpien merkkien sisäyksikön puhallusilmaa niin se oli oikeasti lämmintä eikä lehmänhönkäys niikuin paskaultissa.Tässä minun kokemukset ultista.Itse en enää koske ultin paska pumppuihin enkä muuhunkaan sen yhtä laadukkaisiin tuotteisiin.

        Pari vuotta ollut käytössä,talvella - 10 /-14 c pakkasilla tulee pelkkä lehmän henkäys ja kun pakkasta on -3 tulee hetken lämmintä ja vehje elkaa sekoilemaan.Sammuu itsekseen,menee pelkkä puhallus itsekseen päälle.Kun sammutan masiinan kokonaan menee itsekseen päälle jälleen puhallus toiminnolle.Ihan paska ja maksoi yli tonnin.vittu et vituttaa.Kaverilla on naapuritalossa Panasonic ja puhkuu - 15 pakkasilla 50 - 60 asteista.Että näin...Aiju,u viilentää hyvin mutta vesi valuu pitkin sisäseinää,varmaan röörit tukossa.


    • puskin

      oliskohan jollain kokemusta toshiba super daisekaista, puhistaako ilmasta myös pölyjä ja vanhan talon tuoksuja

      • 50v ukko

        ..lähtee tilaus huomenna,jos ei huonoja kommentteje kuulu.5-vuoden takuu ja aito japsi kenties takaa laadun.

        Käsittääkseni asennus on kaiken ok.Mistä maallikko tietää onko asentaja ajan tasalla.Turha vissiin soitella pitkin kuusamoa,Kuka asentaa halvimmalla ja oikein?


      • Pepponen
        50v ukko kirjoitti:

        ..lähtee tilaus huomenna,jos ei huonoja kommentteje kuulu.5-vuoden takuu ja aito japsi kenties takaa laadun.

        Käsittääkseni asennus on kaiken ok.Mistä maallikko tietää onko asentaja ajan tasalla.Turha vissiin soitella pitkin kuusamoa,Kuka asentaa halvimmalla ja oikein?

        Kannattee soitella ja tarkistaa, että on ennakkoperintärekisterissä, jotta saapi kotitalousvähennyksen.


      • mäntypistiäinen
        Pepponen kirjoitti:

        Kannattee soitella ja tarkistaa, että on ennakkoperintärekisterissä, jotta saapi kotitalousvähennyksen.

        Takuu toimii tosi hyvin ultimatella
        Pumppu ollut kuukaudan käytössä ja alkoi jäätymään pakkasten tultua. Soitin ja sanoivat että todennäköisesti kaasusta vajaa ja soita asentajalle katsotaan mitä mieltä se on pumpusta. Liskäsi sanoivat että jos se vuotaa kun olet itse sen asentanut. Vuoto mittauksen tein ultimatelta hankkimalla mittarilla ja vuotoja ei ollut mittarin mukaan. Asentajaja kävi luonani ja totesi pumpun vajaaksi ja täytti sen, vuotoja ei löytynyt asentajakaan. Mitenkähän käy kun kompura hajoaa, ei korvata pumpu asennettu itse.
        3 pumppu jonka sieltä tilasin ja ensimmäinen joka ei toiminut, suhde hyvä. Kesämökille ostan 4 pumpun kyllä jo eri firmasta.


      • mäntypistiäinen
        mäntypistiäinen kirjoitti:

        Takuu toimii tosi hyvin ultimatella
        Pumppu ollut kuukaudan käytössä ja alkoi jäätymään pakkasten tultua. Soitin ja sanoivat että todennäköisesti kaasusta vajaa ja soita asentajalle katsotaan mitä mieltä se on pumpusta. Liskäsi sanoivat että jos se vuotaa kun olet itse sen asentanut. Vuoto mittauksen tein ultimatelta hankkimalla mittarilla ja vuotoja ei ollut mittarin mukaan. Asentajaja kävi luonani ja totesi pumpun vajaaksi ja täytti sen, vuotoja ei löytynyt asentajakaan. Mitenkähän käy kun kompura hajoaa, ei korvata pumpu asennettu itse.
        3 pumppu jonka sieltä tilasin ja ensimmäinen joka ei toiminut, suhde hyvä. Kesämökille ostan 4 pumpun kyllä jo eri firmasta.

        Eivät rupee kuluttaja asiamiehenkään painostuksella myöntämään että laiteessa pitäsi olla kaasua riittävästi vakiona 4 metrin letkusarjallle. Katotaan saadaanko asentajalta lausunto että kyseessä laitteessa ollut liian vähän tehtaalta kaasua. No se onki eri juttu kun ultimate niitä työllistää että rupeavatko niitä vastaan antamaan lausunto ja syömään omaa leipäänsä.
        Hankala selvittää tämmöiset asiat.
        Mut jatketaan.....


      • ewv
        mäntypistiäinen kirjoitti:

        Takuu toimii tosi hyvin ultimatella
        Pumppu ollut kuukaudan käytössä ja alkoi jäätymään pakkasten tultua. Soitin ja sanoivat että todennäköisesti kaasusta vajaa ja soita asentajalle katsotaan mitä mieltä se on pumpusta. Liskäsi sanoivat että jos se vuotaa kun olet itse sen asentanut. Vuoto mittauksen tein ultimatelta hankkimalla mittarilla ja vuotoja ei ollut mittarin mukaan. Asentajaja kävi luonani ja totesi pumpun vajaaksi ja täytti sen, vuotoja ei löytynyt asentajakaan. Mitenkähän käy kun kompura hajoaa, ei korvata pumpu asennettu itse.
        3 pumppu jonka sieltä tilasin ja ensimmäinen joka ei toiminut, suhde hyvä. Kesämökille ostan 4 pumpun kyllä jo eri firmasta.

        Menit sitten myöntämään rikoksen? ilmalämpöpumppua ei saa asentaa ilman tarvittavia lupia.


    • wwwwww2

      3v ollut basic 9 hyvin on toiminut

      • roisto1

        toimii jopa paremmin ku moni "laatupumppu"esim. Ultimate 8 Pro Plus Inverter 500e kymmeniä on asennettu ilmanlupia ,eikä minkään näköistä hämminkiä


      • ultipaska
        roisto1 kirjoitti:

        toimii jopa paremmin ku moni "laatupumppu"esim. Ultimate 8 Pro Plus Inverter 500e kymmeniä on asennettu ilmanlupia ,eikä minkään näköistä hämminkiä

        itellä ollu 2v 8 pro tallissa(alle 20 neliöö).ei oo toiminu koskaan yli -5 asteen pakkasissa.eka preikki tuli jo syksyllä,(tai siis eka onkelma tuli jo vuosi sitten syksyllä,mutta se siitä)meni ihan junkkuriin,soitin ultille,ei ole huollosta kuulunu mitään.ite sain sen jotenkin pelaamaan huijaamalla lämpöanturia.sitten kun tuli -10 pakkaset,tuli taas seinä vastaan,jäi jurnuttamaan umpijäässä,sulatus ei toiminu(n.kk sitten),jälleen tein vikailmon,eikä siitäkään ole kukaan yhteilly.ultimaten antaman takuun kanssa olet kyllä ihan omillas,koita vaan jotenkin pärjätä kevääseen,asentaja tulee toukokuussa,kun ei enää voi pakkastoimivuutta kokeilla(kuten kävi itselle viime talvena)sitten taas ihmetellään ja ootellaan syksyä.ehkä pitäis juhannuksena tehä vikailmo,niin ehkä marraskuussa tulis joku ihmettelemään.


      • Halpaan menin
        ultipaska kirjoitti:

        itellä ollu 2v 8 pro tallissa(alle 20 neliöö).ei oo toiminu koskaan yli -5 asteen pakkasissa.eka preikki tuli jo syksyllä,(tai siis eka onkelma tuli jo vuosi sitten syksyllä,mutta se siitä)meni ihan junkkuriin,soitin ultille,ei ole huollosta kuulunu mitään.ite sain sen jotenkin pelaamaan huijaamalla lämpöanturia.sitten kun tuli -10 pakkaset,tuli taas seinä vastaan,jäi jurnuttamaan umpijäässä,sulatus ei toiminu(n.kk sitten),jälleen tein vikailmon,eikä siitäkään ole kukaan yhteilly.ultimaten antaman takuun kanssa olet kyllä ihan omillas,koita vaan jotenkin pärjätä kevääseen,asentaja tulee toukokuussa,kun ei enää voi pakkastoimivuutta kokeilla(kuten kävi itselle viime talvena)sitten taas ihmetellään ja ootellaan syksyä.ehkä pitäis juhannuksena tehä vikailmo,niin ehkä marraskuussa tulis joku ihmettelemään.

        Tommoinen jääpalakone on nyt ollut reilut kolme vuotta tallin seinällä ja Afrikkaan tuo pitäisi lähettää. Tosin ei jäätynyt viime kesänä täälläkään. Nyt Ultin mukaan "soveltuu lisälämmittimeksi sopivilla lämpötiloilla", myyntihetkellä sanamuodot olivat kyllä jotain ihan muuta. Ei enää pitkällä tikullakaan tuohon suuntaan meikäläinen.


    • tässä ketjussa

      Viestiketjussa esitettyjen moittivien väitteitten jälkeen aina löytyy tyytyväinen Ultin käyttäjä tai kaksi.

      Marginaalinen myyntimäärä ko. pumpussa ja kiersin itse kauppiaalta saatujen ostajien osoitteet 3 kpl. Kaikki käyttäjät kirosivat Ultin pumpun. Olivat käyttäneen 1-2 talvea eivät suositelleet hankintaa, joten jätin ostamatta.

      • Eldu60

        Miten ne saa näkyviin, jos niitä yleensä on.


    • 1Peltsi

      Tuntuu olevan merkistä riippumatta hyvin erilaisia kokemuksia ihmisillä. Itselläni on ollut kohta 5 vuotta Ultimaten ilmapumppu. Sain vielä halvalla kun oli tilaamani pumppu loppunut joten antoivat vastaavan kokoisen invertterimallin samaan hintaan. Oli sellainen itseasennus paketti ja puolen päivän työllä asensin sen yksin ja hyvin on toiminut sekä kesällä että talvella. Se on öljylämmityksen tukena ja en pidä sitä päällä ollenkaan jos on yli 10 astetta pakkasta koska hyötysuhde ei silloin ole erityisen hyvä. Mutta vastaavasti keväällä ja syksyllä se korvaa kokonaan öljylämmityksen. Säästäminen lämmityskustannuksissa on tietysti hyvä asia (meillä n. 300 euroa/vuosi), mutta eniten tykkäämme siitä kun tää kierrättä ja jopa puhdistaa ilmaa. Enää ei ole lattia kylmä niinkuin ennen. Ja kesähelteillä meillä ei sisällä hikoilla.
      En tiedä onko Ultimaten laatu tänään samaa, mutta mun laitteessa on sama Japanilainen kompura jota kilpailija myi silloin kolminkertaisella hinnalla, tosin "ammattilaisen" asentamana. No hintansa se on ainakin maksanut takaisin jo monin kerroin ja asumismukavuuden johdosta perhe on tyytyväinen.

      • makke337

        no tuli hommattua ultin 10 premier inverter valmiiksi tyhjiöity malli 06/2008.asennettu itse .asennus kesti noin tunnin.suurimman osan ajasta vei reiän teko seinään.toiminut nyt 3 talvea.teho loppuu noin -25 jälkeen ,puhallus sellanen lehmänhenkäys.mut on käytetty jatkuvasti vaikka pakkasta ollu -30 astetta kierrättää ilmaa talossa sopivasti kun tukena on puulämmitys.tälläkin hetkellä pihalla -15 ja pumppu puhkuu lämmintä.


      • teeiiasentaja
        makke337 kirjoitti:

        no tuli hommattua ultin 10 premier inverter valmiiksi tyhjiöity malli 06/2008.asennettu itse .asennus kesti noin tunnin.suurimman osan ajasta vei reiän teko seinään.toiminut nyt 3 talvea.teho loppuu noin -25 jälkeen ,puhallus sellanen lehmänhenkäys.mut on käytetty jatkuvasti vaikka pakkasta ollu -30 astetta kierrättää ilmaa talossa sopivasti kun tukena on puulämmitys.tälläkin hetkellä pihalla -15 ja pumppu puhkuu lämmintä.

        Uskomattomia kommentteja täällä joistakin merkeistä. Ihan turha panetella halpaa merkkiä, kun sillä lienee tuhansia tyytyväisiä käyttäjiä. Itsellani omakotitalossa Panasonicin kallis pumppu ollut noin neljä vuotta ja toiminut hyvin, paitsi kerran moottori vaihdettu (työn maksoin, takuu vastasi osat). Maksoi asennuksineen (iike) noin pari donaa. Autotalliin ostin viime talvena Ultimaten ja maksoi tarvikkeineen noin 300. Asensin hyvillä ohjeilla itse lainaten kaverilta tyhjiöpumppua. Hyvin pelaa ja hinta-laatusuhde on loistava. Myös kaverilla ja naapurilla sama homma. Nyt tilattu mökille Ultimaten 13 ja aion todellakin asentaa itse! Turhaa höpinää nuo ammattimiesvainsaa asentaa... ehkä niin, jos alkaa toisille tekemään, mutta kun kukaan ei ole tähän mennessä pystynyt osoittamaan, millä perusteella ei saisi itselleen asentaa. Mitenkähän kylmäasennuksella saisi talon palamaan, kuten joku heikkohermo (luultavasti sikakallis asentaja) aiemmin pelotteli. Kun tekee ohjeiden mukaan ja ei ole peukalo keskellä kämmentä, olen ihan varma, ettei asennus häpeä 600e maksavan asentajan työtä. Kunnia sinänsä ammattilaisille. Heitä tarvitaan, mutta ei ihan joka paikassa, jos itsekin voidaan jotakin tehdä. saattaapa joku laittaa ruokaakin kotonaan eikä syö vain ammattilaisten ravintolassa laittamia. Pitäisiköhän sekin kieltää?


    • kuuris

      Itselläni on pöhissyt ultimaten pro 8 basic 4 vuotta ilman kipuja. Ultimatesta ei ole muuta pahaa sanottavaa ,kuin "kupari"putkien todella huono laatu. Ne ovat mitälie alumiini seosta ja tiiviys kärsii väkisinkin, kun yrittää semmoista momenttiin kiristää. Olen niitä asennellut 4 kpl ja sen olen oppinut, että käyttämällä kunnon Porilaista kuparia, säästää luontoa ja hermoja. Ja sitä paitsi viimeisen ultin pumpun tilatessani jätin ruksimatta asennusputket, ja silti ne siellä paketissa olivat... Mihin niitä sitten voi käyttää onkin toinen juttu...

    • Älä ikinä!

      Köyhän ei kannata ostaa ULTIMATEN tuotteita koskaan.

      Minulla oli Ultimaten 10,4 kW härveli testissä, mutta mittauksien mukaan sen teho olikin vain 5kW. Homma siirtyi sitä myöten kuluttajaviranomaisille.

      Ultimate tehtailee ilmeisesti jopa laitekilvet jollain omalla tulostimellaan. Laite ja kilpi olivat ainakin tuossa isossa myllyssä aivan eri paria keskenään. Tukes selvittää siltä osin Ultimaten sotkut.

      Vaatimustenmukaisuusvakuutus puuttui toimituksesta kokonaan. (Laiton toimitus)

      Laitteessa oli suojaamattomia aukkoja, joista saattoi työtää sormensa propeliin. (Laiton konedirektiivin perusteella.)

      Asennusliike sai tarpeekseen Ultimaten touhuista kesken asennusprojektin. Syytä en tiedä, mutta ko. firma ei ole enää Ultimaten valtuutettujen asennusliikkeiden listoilla. (Kukaties Ultimaten "optimointi-satujen" höpöttäminen kävi luonnolle.)

      Ultimaten huoltohenkilöstön kanssa käytyjen keskustejen perusteella väittäisin Ultimaten keskeisimmän kilpailuvaltin olevan kuluttajien huijaus ja harhauttaminen.

      Ultimaten takuu lienee kaiketi vitsi. Tuskinpa voisit saada mitään osaa takuun perusteella.

      Ultimate-tuotteet ovat enemmän ongelmajätettä, kuin toimivaa tekniikkaa.
      (Testilaitteemme puretaan ja hävitetään ensi viikolla!)

    • ULTIMATE ROMU

      Ei pelaa takuu, asentajat jotain rupusakia. Ei vastuuntuntoa ja puhelimella ei saa kiinni. Ultimaten romu toimi kolmekuukautta. Odotellaan josko TAKUU?aikana joku eksyis ihmettelemään toto keksintöä:( KUUKAUSI KULUNUT EKASTA REKLAMOINISTA!!

    • Hitachi Summit 35

      Ostin kaksi Ultimatee samalla kertaa!. Ensimmäisen ja viimeisen! Asentaja tyrmäsi putket ja sanoi ettei kannata laittaa. Ensimmäisenä talvena umpi jäässä. Ulkoyksikkö pitää todella isoa ääntä eikä sisäyksikkökään mikään hiljainen ole. Ainoa mitä voi sanoa on ,että jäähdytyksellä kesällä toimi kämpän viilentäen. Ei sovellu lämmitykseen ellei halua hermoja menettää. Tilalla nyt kunnon pumppu joka ei loppupeleissä maksanut kovinpaljoa enempää. Harmittaa vaan ,kun ei tullut heti ostettua hyvää!

    • ROI/INARI

      Kokemusta on kaksi vesi ilma pumppua ja kaksi ilma pumppua kyllä on toimineet jo monta vuotta,ei takuuvikoja.Halpoja ovat.Kannattaa ostaa uusi RAKENTAJA MAAILMA lehti siinä on testi ko laittesta

    • Lukija ukkeli

      Luin lehden ja mielestäni Innova ilpiin kannattaa satsata mikäli haluaa hyvän ja kohtuuhintaisen laitteen. Siinä oli paras hinta/laatu/tehokkuus suhde lämmitykselle.

    • asiakaspalvelu

      uusi asennus ammattilaisen toimesta. pitää semmosta meteliä että naapurit valittaa. Ensin lupasivat että asentaja tulee käymään katsomassa mikä siinä on vialla, sitten kuitenkin peruivat sanansa ja sanoivat että takuu ei kata, koska kuluttajan pitää olla tietoinen että pumppu on toimintakunnossa ennen asennusta.



      tässä video

      http://www.youtube.com/watch?v=ml8sCbaDwB4&feature=youtu.be

      • Kylmämies

        Onko putkeet jäässä


      • Varkaus / Köpe

        Moro.

        Olen lueskellut, josko itselleni sattunutta kommellusta osuu kohdalla. Ja tärppäsihän se, sillä itselläni on Ultimate 13 Pro plus Inverteri joka asennettu 15.3.2010. Laite on toiminut hyvin, paitsi tuo jumalaton meteli (traktoria) muistuttava käynti ääni ulkoyksikössä on ongelma kyllä.

        No kysymän tuossa männeellä vkl,a Ultimatelta, että miten takuu korjaus. Niin ilmoittivat että ei ole 24kk takuuta. Vaikka ostin sen varmasti,silloin tuolla edulla marraskuussa 2009. Ja muistelisin että jokin kamppanja oli vielä?

        Onko kukaan ostanut 2008 - 2010 aikana ja millä takuu ajalla tuon Ultimate 13 Pro Inverterin


      • fifti sixti
        Varkaus / Köpe kirjoitti:

        Moro.

        Olen lueskellut, josko itselleni sattunutta kommellusta osuu kohdalla. Ja tärppäsihän se, sillä itselläni on Ultimate 13 Pro plus Inverteri joka asennettu 15.3.2010. Laite on toiminut hyvin, paitsi tuo jumalaton meteli (traktoria) muistuttava käynti ääni ulkoyksikössä on ongelma kyllä.

        No kysymän tuossa männeellä vkl,a Ultimatelta, että miten takuu korjaus. Niin ilmoittivat että ei ole 24kk takuuta. Vaikka ostin sen varmasti,silloin tuolla edulla marraskuussa 2009. Ja muistelisin että jokin kamppanja oli vielä?

        Onko kukaan ostanut 2008 - 2010 aikana ja millä takuu ajalla tuon Ultimate 13 Pro Inverterin

        Laitteen asennukseen, mukana tulleen mittauspöytäkirjan asiallisen täyttämisen jälkeen ultimatelle lähetettynä tulee 2 vuoden takuu, ilman sitä 1 vuosi jos olen oikein asian oivaltanu. Ja eikös tuossa 13 pro invertteri mallissa ollu se Toshiban kompura joka antaa kompuralle vielä pitemmän takuun . Satuin kerran vilasemaan Kuusakoski Oy:n kierrätyskonttiin jossa oli 8 erillistä IL-pumppua, aikani kaivettua löysin niistä menkinkin .......... kompurasta.................. yllätys yllätys eipä ollukkaa ultimaten tekemiä vaan ihan näitä "kalliita" merkkei


      • Leluja vaan
        fifti sixti kirjoitti:

        Laitteen asennukseen, mukana tulleen mittauspöytäkirjan asiallisen täyttämisen jälkeen ultimatelle lähetettynä tulee 2 vuoden takuu, ilman sitä 1 vuosi jos olen oikein asian oivaltanu. Ja eikös tuossa 13 pro invertteri mallissa ollu se Toshiban kompura joka antaa kompuralle vielä pitemmän takuun . Satuin kerran vilasemaan Kuusakoski Oy:n kierrätyskonttiin jossa oli 8 erillistä IL-pumppua, aikani kaivettua löysin niistä menkinkin .......... kompurasta.................. yllätys yllätys eipä ollukkaa ultimaten tekemiä vaan ihan näitä "kalliita" merkkei

        Tuskin ulti tekee yhtään kompuraa vaan Midea ne niille nykyisin tekee. Siitä tietää että ei voi kovin pitkään kestää kovassa käytössä.


    • henriksoni720

      pumpun voi imuroida kauan aikaa niin pitäs toimia myöhemmin sen voi myös veinata vasemmalle ensin oienellä ja oikeelle sen jölkeen pitkään
      yläväinillä 1 alas

      • hneriksoni720

        sen jälkeen kaikki siittimet auki.


      • henriksoni720
        hneriksoni720 kirjoitti:

        sen jälkeen kaikki siittimet auki.

        onko pcllä backdoor kun suutin ei ole siitin?


      • henriksoni720

        kokeile vaikka 1 teholla niin sulaa jäät pumpun päältä . kuivaus tippa


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        kokeile vaikka 1 teholla niin sulaa jäät pumpun päältä . kuivaus tippa

        metsässä voi olla varovainen kun vaihtaa rinnettä hitaasti laske ettei osu puuhun muuten voi kulla . moni kuollu kun osunu puuhun.
        pysähtyä rinteessä voi ja suositankin nsitä.


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        metsässä voi olla varovainen kun vaihtaa rinnettä hitaasti laske ettei osu puuhun muuten voi kulla . moni kuollu kun osunu puuhun.
        pysähtyä rinteessä voi ja suositankin nsitä.

        laskettelu kypärä susoistan pyöräilykypärärä rintteessä kerran kun osuu takaraivoon tai suseesti niin hyvä olla pyörilykypärä päässä


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        laskettelu kypärä susoistan pyöräilykypärärä rintteessä kerran kun osuu takaraivoon tai suseesti niin hyvä olla pyörilykypärä päässä

        muistathan että kypärä pitää vaihtaa jos osuu maahan ei tarvii jos vähän kolahtaa.


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        muistathan että kypärä pitää vaihtaa jos osuu maahan ei tarvii jos vähän kolahtaa.

        offlinenä laskettelin kerran saariselälä hyvä oli rinne mutta veti kantit alta kun lunta paljon. kiipesin rinnettä ylöspäin ja laskin alas vauhti oli kova ja sukset jumati hankeen. pää kopsahti muutaman kerran ja sanoin voi vitales.
        Olin hangessa vähän aikaa ja nautin ja pääsin ylös.


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        offlinenä laskettelin kerran saariselälä hyvä oli rinne mutta veti kantit alta kun lunta paljon. kiipesin rinnettä ylöspäin ja laskin alas vauhti oli kova ja sukset jumati hankeen. pää kopsahti muutaman kerran ja sanoin voi vitales.
        Olin hangessa vähän aikaa ja nautin ja pääsin ylös.

        miksei saariselkä tee sitä offline rinnettä lähellä ensimmöistä rinnettä?
        eka rinne mistä bussi tulee.


      • henriksoni721
        henriksoni720 kirjoitti:

        miksei saariselkä tee sitä offline rinnettä lähellä ensimmöistä rinnettä?
        eka rinne mistä bussi tulee.

        suutun oulun körkköiselle mulla oli rasia kädessä ja ne sano että vaiha halvempaan. teen valituksen kun kuva näkyy himmeenä.
        kuittia ei ole.


      • henriksoni720
        henriksoni721 kirjoitti:

        suutun oulun körkköiselle mulla oli rasia kädessä ja ne sano että vaiha halvempaan. teen valituksen kun kuva näkyy himmeenä.
        kuittia ei ole.

        entienn rasia näky paremminn joten voi olla vika rasiosissa.


      • henriksoni721
        henriksoni720 kirjoitti:

        entienn rasia näky paremminn joten voi olla vika rasiosissa.

        käyn vaihtaan rasian vaikka ilman kuittia kun ei toimi tai soitan kuluttajasuojaviranomaisiin.


      • henriksoni720
        henriksoni721 kirjoitti:

        käyn vaihtaan rasian vaikka ilman kuittia kun ei toimi tai soitan kuluttajasuojaviranomaisiin.

        abb rasian se anto ja ei toimui meillä se rasia.
        toimii mutta himmeesti.
        puhu se myyjä satelliitti rasiasta ois se voinu olla parempi.


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        abb rasian se anto ja ei toimui meillä se rasia.
        toimii mutta himmeesti.
        puhu se myyjä satelliitti rasiasta ois se voinu olla parempi.

        miksei muka iso rasia toimi siinä myyjä sano valehteli että satelliiti rasia.
        ihmetyyppi


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        miksei muka iso rasia toimi siinä myyjä sano valehteli että satelliiti rasia.
        ihmetyyppi

        uskovaiset valehteelee aina se on huomattu.


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        uskovaiset valehteelee aina se on huomattu.

        3 euroo is enemmän maksanu ois saanu oikean rasian
        vitun abb en luota iihen merkkiin ikinä


      • kustafsoni660

        Jätä internet rauhaan "henriksoni720". Ei se oo tehny sulle mitää...


    • Saunalahti.

      Eihän tässä ole mitään järkeä!

    • Kylmaasennus

      Perusasennus 300€ alv tarvikeet=ca500€ yhteensa 30€ lisametri [email protected] 100km hämeenlinnasta

    • Midea
      • joko nurin?

        "Etsimäsi sivu on tällä hetkellä poissa käytöstä."


    • Varastossa jyskyttää

      Ihan samoja laitteita ULTIMATE ja MIDEA eli jos varasto tai tallipummpua haluaa niin kannattaa katsoa kumman saa halvemmalla! Ja pitää olla valmis hyväksymään Ultin laatu.

    • että silleen.

      Meidän talon seinällä pörrää mitsu . Eipä oo mitään valittamista . Ammatti mies sen sinne virittele. Vehje maksoi mitä maksoi asennuksineen, en oo laskenu milloin saan rahani takaisin,mutta on niin saamarin mukavaa retkottaa tasa lämpöisessä , kosteettomassa kesällä viileässä kohtuullisen raikkaassa himassa. Tällä kanavalla on ollut kaikenlaisia mielipiteitä ja kommentteja, mutta totuushan tämä köyhän ei ole varaa ostaa halpaa . Minun ja muutaman ystäväni valinta on ollut Mitsubishi . Kukaan ei ole pettynyt valintaansa. Mutta jokainen kuunnelkaa. katselkaa,ihmetelkää ja tehkää mielestänne oikea valinta vaihtoehtoja on paljon .

      • Pumppujen laittelija

        Mitsubishi on asiallinen hyvää keskitasoa oleva pumppu vaikka se halpamaissa valmistetaan. On talliin selkeästi tasokkaampi vaihtoehto kuin Ultimate. Taloon laittaisinkin sitten jonkun todella hyvän Japanissa valmistetun laitteen jos laatu ja äänet halutaan pitää hiljaisella tasolla.


      • mikä tahansa muu
        Pumppujen laittelija kirjoitti:

        Mitsubishi on asiallinen hyvää keskitasoa oleva pumppu vaikka se halpamaissa valmistetaan. On talliin selkeästi tasokkaampi vaihtoehto kuin Ultimate. Taloon laittaisinkin sitten jonkun todella hyvän Japanissa valmistetun laitteen jos laatu ja äänet halutaan pitää hiljaisella tasolla.

        Oleellisimpana erona pitäisin sitä että Ultimaten laitteet eivät tunnu koskaan saapuvan perille ja asiakaspalvelu on huonointa mihin olen törmännyt. Rahat kelpasivat kyllä kesällä mutta tavaraa ei näy.


    • Erkki Laakso

      Kokemuksia Ultimate on-off ja inverter tyypeistä on:
      - ensinmainittu toimiaryskytti 3 v. ja sitten sammui ja kaputt !
      - tää nykyinen invertertyyppinen on ´toiminut´yli 5v: ongelmana alusta-alkaen on ollut heikko lämmöntuotto: sisäyksikön pitäisi pystyä nostamaan läpikulkevan ilman lämpötilaeroa keskimäärin 10 °, niin sitte alkais olla tehot samaa luokkaa kuin esim. Mitsubishin Vtt:n testaamat vastaavat ilmalämpöpumput .. ..... niin ja kaikenasteisia ulkoyksikön sulatus- ja ´ryytymis´ongelmia on ollut!!!

      Kierrätykseen ongelmajätteeksi lähtee , vaikka pyöriikin........ Mitsu tilauksessa .... mikä helpotuksen tunne !!!!
      Erkki Laakso

      • lämpöpumppaaja

        Mulla ultin 12 pro inverter itseasennettuna lähes vuoden toiminnassa suorassa sähkölämmitystalossa. Pitkäaikaisen sähkönkulutuksen seurannan mukaan sähköä mennyt keskimäärin 21000kWh vuodessa josta arvioitu lämmityksen osuus (pois veden lämmitys ja taloussähkö) noin 12000kWh. Ultin aikana mennyt vuodessa sähköä noin 15000kWh josta arvioitu lämmityksen osuus noin 6000kwh. Eli säästöä noin 6000kWh vuodessa. Eli pumppu on säästänyt itsensä noin vuodessa 10c/kWh hinnalla. Pumppu kuluttanut erillisen kulutusmittarin mukaan noin 2500kWh. Joten pumpun hyötysuhde yli 4 jos nyt suunnilleen oikein laskeskelin. Eli jos vähänkään vielä pumppu jaksaa toimia niin tästä eteenpäin pelkkää säästöä! Tähän on tietenkin auttanut leuto talvi, lukuunottamatta kolmen viikon kylmää jaksoa tammikuulta.


    • Repa60

      Ja jos sitten sattuisi niin huonosti käymään, että Ultin ilmalämpöpumppu hajoaisi, niin varaosahuolto pelaa osoitteesta www.testware.fi

    • SPPar

      Nyt on 2007 asennettu Ultimate Pro 10 inverter hyrissyt seinällä 10 vuotta. Lämmittää edelleen ilman ongelmia. Öljyä menee vuodessa pakkaskausilla 400 litraa kun ennen Ultia meni 2000 litraa.
      Ulti vie sähköä 4000 kWh vuodessa.
      Ei ollut ihan niin huono hankinta kuin täällä ylempänä Trollit kertoivat.
      Kun tuosta aika jättää (saas nähdä koska) uuden sukupolven ILP varmaan tuo vielä lisää säästöä.

      Mutta:

      Olin ostamassa toista vastaavaa Ultimatemarketista pari vuotta sitten. Kaupan ehdot olivat muuttuneet. Piti maksaa etukäteen ja tuotteen sai kun se Kontti on tullut Kiinasta.
      Onneksi en mennyt tähän halpaan!

      Moni menetti rahansa Ultimaten konkurssin myötä.

      Rosendahlin business jatkuu edelleen. http://lampopumput.info/foorumi/index.php/topic,23657.0.html
      Tulee tarjouksia vanhan asiakassuhteen perusteella. Nyt Suomen Takkateollisuus nimellä.
      Tuonne en kuitenkaan rahojani laittaisi. Luottamus on mennyt.
      Olkaa varovaisia!!

    • Anonyymi

      Kyllä ovat käytössä hyvin toimivia. Minun talossa on vuonna 2009 asennettu pumppu toimii hyvin . TERV UNTO BRUUN.

    • Anonyymi

      Ei noi Ultimaten pumput mitään huonoja ole.Meillä on Ultimaten 13 Pro Inverter vasta 16 vuotta pyörinnyt ,kesät tekee kylmää ja talvet lämmintä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe