virtsankarkailu

vaippako baariin?

Mistähän johtuu se kun humalassa pääsee pisut housuun,en oikein pysty huomaamaan ajoissa pisu hätää,kunnes se on niin iso etten yleensä ehdi wc:hen.
Selvin päin ei ole mitään vaivoja...
Olisiko jollain samanlaisia juttuja kuin mulla...

34

18779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talkkari

      Hermostoonhan alkoholi vaikuttaa.
      Kyllä ne vaipat tarttis olla jokaasella kapakasta lähijtijällä, siksi huono on pidäätyskyky että ihan oville laskevat.

    • esko

      Itse olen joskus laittanut vaipan ravintolaan lähtiessäni ihan samastasyystä. Helpottaa kun ei välttämättä tarvi juosta vessaan pää kolmantena jalkana, vaan jos vähän lirahtaakin, niin ei haittaa. olen käyttänyt ihan normaalija lastenvaippoja, jotka ovat kohtuu pieniä, ja imukykyisiä. lisäksi niissä on reunasuojat, jotka helpottaa reunavuotoja vastaan paremmin, kuin esim tenalaydyt nopeampi lirahdus tahtoo tuottaa märäthousut.

      • kokki

        Alkoholi vaikuttaa pidätyskykyyn negatiivisesti. Viina poistaa muutenkin ylimääräisiä nesteitä elimistöstä. Pidätyskyky on viimeistään koetuksella baarissa vessajonossa. Monelta lasin ääressä istujalta löytyykin yltään jonkinlainen helppo housuvaippa johon voi turvautua hädän iskiessä. Näin housutkin pysyy illan kuivana ja olo on turvattu.


    • inko sani

      Jos pissa tulee housuuun niin kannattaa laittaa muovihousut ja niihin kunnon vaippa.
      Tiedustele: 0505436714
      tai [email protected]
      Janne

    • Ilmari

      Entä jos pokaat jonkun panon baarista?

    • JPK

      Meikä on kai kuvitellut, ettei muut joudu...Mulla on yleensä vaippa kun käyn ulkona. Pari kertaa on käynyt huonosti. Kerran en ehtinyt vessaan ja kerran tuli kotimatkalla housuun. Ei mulla yleensä muulloin ole ongelmia mutta kai sitä kaljalla ollessa ei sitten huomaa a tai sitten pidätyskyky hieman pettää? No minkäs sille sitten, huomattavasti varmempi olo näin vaipan kanssa ja eihän sitä kukaan siellä baarissa huomaa.

    • Pikkuski

      Inkontinenssiasioissa menkää ihmeessä lääkäriin.
      Lääkäri tutkii missä syy.
      Inkontinenssiin on olemassa lääkkeitä ja
      lihasvoimaharjoituksista tietää lisäkoulutuksen
      käynyt fysioterapeutti.

      • vaippa on kiva

        Ei tässä nyt ole ketjun aloittajalla varsinaista inkontinenssia vaan kuivien housujen varmistus ja noloon tilanteeseen joutumattomuuden takuu.
        Minulla on sellainen juttu että jos menen siis juuri oluelle ja esim sattuu olemaan kovin kiinnosstava pöytäkeskustelu ja sitten tulee pissahätä. No ei paniikkia keskustellaan vaan menen kohta..Sitten saan lähdettyä...jumalauta mikä jono. Peli on pelattu sitten tulee pissa housuun. En ole enää 5 vuoteen mennyt olusille ilman kunnon vaippaa ja napakoita muovihousuja.
        En ole ajatellutkaan lääkäriä, ei se minulle mitään voi ja sitäpaitsi nyt on asiat kunnossa.


      • biletyttö
        vaippa on kiva kirjoitti:

        Ei tässä nyt ole ketjun aloittajalla varsinaista inkontinenssia vaan kuivien housujen varmistus ja noloon tilanteeseen joutumattomuuden takuu.
        Minulla on sellainen juttu että jos menen siis juuri oluelle ja esim sattuu olemaan kovin kiinnosstava pöytäkeskustelu ja sitten tulee pissahätä. No ei paniikkia keskustellaan vaan menen kohta..Sitten saan lähdettyä...jumalauta mikä jono. Peli on pelattu sitten tulee pissa housuun. En ole enää 5 vuoteen mennyt olusille ilman kunnon vaippaa ja napakoita muovihousuja.
        En ole ajatellutkaan lääkäriä, ei se minulle mitään voi ja sitäpaitsi nyt on asiat kunnossa.

        Tosin mulle tenan siteet on riittäneet ihan hyvin. En halua laittaa varsinaista vaippaa koska se näkyy selvästi bilevaatteiden alta. Side auttaa sen verran just että jos vessajonossa vähän lipsahtelee. Mun mielestä kuitenkin lähtökohtana on että yrittää pidätellä vessaan asti eikä mukavuudenhalusta anna tulla vaippaan.


      • Pissahousu
        biletyttö kirjoitti:

        Tosin mulle tenan siteet on riittäneet ihan hyvin. En halua laittaa varsinaista vaippaa koska se näkyy selvästi bilevaatteiden alta. Side auttaa sen verran just että jos vessajonossa vähän lipsahtelee. Mun mielestä kuitenkin lähtökohtana on että yrittää pidätellä vessaan asti eikä mukavuudenhalusta anna tulla vaippaan.

        Minulta tulee pissat housuun yöllä ,kun käyn bilettämässä. Kunnon vaippa on todettu ainoaksi ,toimivaksi ratkaisuksi.


      • Kuivana
        Pissahousu kirjoitti:

        Minulta tulee pissat housuun yöllä ,kun käyn bilettämässä. Kunnon vaippa on todettu ainoaksi ,toimivaksi ratkaisuksi.

        Kuulostaa aivan pakkoinkontinenssilta, vaikka tuossa aiempi väitti, ettei ole tästä kyse.

        Pakkoinkontinenssi on nimenomaan sitä, että virtsaamispakko tulee niin suureksi, ettei pysty pidättämään. Normaalisti pidätyskyvyn kyllä riittää esim. juuri baarissa.

        Tästä on paljonkin tutkittua tietoa ja tehoavia hoitoja on helposti saatavilla. kts. esim.:

        http://www.femiscan.com/index.jsp?pid=54

        ja

        http://www.tohtori.fi/?page=2442205&id=6169800


      • perusteltu mielipide
        vaippa on kiva kirjoitti:

        Ei tässä nyt ole ketjun aloittajalla varsinaista inkontinenssia vaan kuivien housujen varmistus ja noloon tilanteeseen joutumattomuuden takuu.
        Minulla on sellainen juttu että jos menen siis juuri oluelle ja esim sattuu olemaan kovin kiinnosstava pöytäkeskustelu ja sitten tulee pissahätä. No ei paniikkia keskustellaan vaan menen kohta..Sitten saan lähdettyä...jumalauta mikä jono. Peli on pelattu sitten tulee pissa housuun. En ole enää 5 vuoteen mennyt olusille ilman kunnon vaippaa ja napakoita muovihousuja.
        En ole ajatellutkaan lääkäriä, ei se minulle mitään voi ja sitäpaitsi nyt on asiat kunnossa.

        Tämä on hyvä keskusteluketju. Vaipat ja vahingot ovat olleet ihan outo tabu ja hyvä että sellaisesta on päästy eroon. Suojien pito on liitetty ennen heikkouteen tai fetismiin. Minullakaan ei ole varsinaista pidätyskyvyttömyyttä, silti käytän erilaisia suojia hyvin usein. Välillä tulee tilanteita jolloin ei voi lähteä vessaan, tai siellä on tungosta. Ilman niitä olisi ollut monasti housut märkänä tai moni hauska elokuva jäänyt kesken.
        Luulen että nykyajan vaatimukset siitä että ihmisen pitäisi olla tuntikausia rakko täynnä, on liian rankka.
        Olen nähnyt tutkimuksia joissa kerrotaan että pieniä vahinkoja sattuu usein ja myös nuorille aikuisille. Eräs tutkimus kertoi että yli 12% nuorista naisista potee säännöllisesti inkontinenssista mutta vain puolet sen verran että kokevat sen rajoittavan elämää. Tämä tutkimus oli naisille jotka eivät ole vielä saaneet lapsia tai ole raskaana.
        Siteiden tai vaippojen käyttö on suotavaa ja se on merkki siitä että osaa huolehtia itsestään, etukäteen.


    • mä vain

      eli kerron täst tapauksesta mikä sattui noin pari vk sit..eli olin baarissa pokaamassa tyttöö ja onnistuinkin siinä....mentiin sit nille himaan ja ja tyttö alko riisua hametta pois ja siel paljastu alt tena slip-vaippa....no tyttöhää helähti kitrkaan punaseks ja alko änkyttää...mut sanoin et ei haittaa...et näinkii voi käydä

    • JÄRKYTTYNYT

      TENA MAINOSTAA KUINKA "HUOMAAMATTOMASTI" TILAUS TOIMITETAAN. TILASIN ÄIDILLENI TENAVAIPPOJA ISON LAATIKON,JA JÄRKYTYKSENI SANOINKUVAAMATON (HÄPEÄSTÄ PUHUMATTAKAAN)KUN HAIN LAATIKKOA POSTISTA, KOKO TV:N KOKOINEN LAATIKKO TENA-SANAA TÄYNNÄ, ELI EI KENELTÄKÄÄN ASIAKKAISTA JÄÄNYT HUOMAAMATTA MITÄ KYSEINEN LAATIKKO SISÄLSI JA MISTÄ OLI TILATTU. LUOJAN KIITOS OLIN OMALLA AUTOLLA, EN PAHIMMISSA PAINAJAISISSAKAAN USKALLA AJATELLA SITÄ HÄPEÄN/NÖYRYYTYKSEN TUNNETTA JOS OLISIN JOUTUNUT ESIM. YLEISIIN KULKUNEUVOIHIN SEN LAATIKON KANSSA TURVAUTUMAAN, TAI KANTAMAAN PIDEMMÄN MATKAN. JOTEN TOISTA KERTAA EI TENALTA ENÄÄN TAATUSTI TILATA. SAISIVAT HÄVETÄ NÖYRYYTTÄÄ IHMISIÄ JOILLE ASIA MUUTENKIN VAIKEA JA HÄPEÄLLINEN. ETTÄ TENA-LÄHETYKSET KAIKKEA MUUTA KUIN "HUOMAAMATTOMIA". YMMÄRRÄM MAINONNAN, MUTTA KUN TUOLLAINEN TUOTE LÄHETETÄÄN TARVITSEVALLE NIIN HERRA SIUNATKOON TÄYTYISI TODELLAKIN OLLA HUOMAAMATON OSTAJALLE KUN LAATIKON POSTISTA HAKEE. IHAN TIEDOKSI VAIN, ETTEI KUKAAN JOUTUISI SAMAA KOKEMAAN.

      • Tenatar

        Mitä ihmeen häpeemistä siinä on jos on tenan postipaketti kainalossa. Virtsankarkailu on vika siinä missä muutkin. Kotihoidossa työskentelen ja usein painelen milloin minkäkinlainen Tena paketti kainalossa en kyllä ymmärrä mitä hävettävää siinä on ja että vielä oikein isoa tekstiä kasva aikuiseksi.


      • ulkosuoja bilettäjä

    • Tabel

      Niin. Oon 25v mies. Melkeen järestään kusen housuun jos oon ottanu jotain (enemmän ko 1desi 100%). Ihan varmasti varsinki sillon ku oon ottanu jämäkkää! Ei jaksa laittaa mitään vaippaa, ku haluaisin tietää miks mä kusen housuun ku oon juonu alkoholia!?! Nykyään oon aina kuskina, koska en voi juoda jos en mee nukkumaan vessan lattialle!

    • Help Me!!! ;(

      Oon 12 vuotias tyttö ja kärsin vaikeasta virtsankarkailusta, en uskalla kertoa vanhemmille siitä koska pelkään että ne ei ottaisi mun ongelmaa vakavasti. Onko teillä neuvoja miten ja mistä voisin ostaa itselleni sopivan kokoisia vaippoja, vanhempien tietämättä? ;(

      • Viisas

        Minulla oli sama ongelma noin 10 vuotiaana, olin silloin ns.viisas ja käytin vanhoja nuken vaippoja, no arvaatte varmaan että ne vaipat vuosivat ihan hirveästi. Enää en virtsankarkailusta kärsi vaan se meni ohi kun murrosikä alkoi, neuvoja en osaa sinulle valitettavasti antaa. Voimia!


      • Apua suojista?

        Hei. Minulla oli sairaudesta johtuvaa virtsankarkailua ja sain siihen tarkoitukseen aikuisten vaippoja (tena), joita voi pitää alushousuissa. Niitä jäi ylimääräisiä paketteja, jos joku tarvitsee. Ota yhteyttä kesäkuun 2012 aikana puh. 050 438 3045.


      • vaippaa + botuliinia
        Apua suojista? kirjoitti:

        Hei. Minulla oli sairaudesta johtuvaa virtsankarkailua ja sain siihen tarkoitukseen aikuisten vaippoja (tena), joita voi pitää alushousuissa. Niitä jäi ylimääräisiä paketteja, jos joku tarvitsee. Ota yhteyttä kesäkuun 2012 aikana puh. 050 438 3045.

        Hygieniavaipat edukkaasti Tarjoustalo Harmony -merkkiset .
        Kun vaiva lisääntyy iän myötä
        http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo99176


      • hoping it helps

        Kyllä olisi parasta vanhemmille kertoa, kun ne vaipat vievät tilaa ja piilottelu on rasittavaa. Monet paikat myyvät niitä postin kautta ja suurimmissa kaupungeissa on liikkeitä. Esim. Respecta on yksi. Monet apteekit myyvät kannsa. Useat Tenan suojat löytyvät ihan kauppojen hyllyiltä ja imukykyisimmät riittävät aika pitkälle, kannattaa ainakin kokeilla ja paketit ovat huomaamattoman kokoisiakin.
        En kyllä ymmärrä miksi vanhemien kanssa moinen ongelma.


    • penaladyt

      Siinä se taas nähdään että ei pysy akoilla ees kuset missä pitää kun on alapää halki eheeh!
      Kannattaskohan olla juomatta sitä kaljaa jos se elämä noin vaikeeta on?
      Tai kittais nää baariruusut ees kotona ei ois häpeä niin helvetin suurta!
      Miksi sitä kaljaa yleensä pitää itteesä ahtaa kuin tynnyriin.pöhöttyy ja lihoo,siinä Suominaisen SUURIN ongelma!

      • _suojat_on_

        "penaladyt". sitten kun ikää ja kokemusta alkaa sinulle karttua, ymmärrät että ihan samalla lailla miehiltä menee kontinenssi kun olutta juo. He yleensä ruiskivat porraskäytäviin ja nurkkien taakse kun poistuvat baarista iltaan hämärään. Se johtuu koiraille tyypillisestä käyttäytymisestä, mikä nousee pinnalle alkoholin vaikutuksen johdosta.
        Siksi baareissa pitäisikin olla vaippoja saatavilla ympäristöhaittojen välttämiseksi.


    • pate8

      Minäkin tilasin äidilleni tuolta TENA-kaupasta noita vaippoja.On kyllä todella tökeröä että tuote tulee isossa laatikossa joka on täynnä kyseisen tuotteen mainoksia.
      Pitää jatkossa miettiä mistä noita hankkii.Noloa minusta on noita hakea postista vaikka kuinka luonnollisesta asiasta on kyse.

    • minääh

      kuinka hyvin toimisi suojat ja muovihousut vai olisiko se vaippa parempi? kun juuri alkoholin juomisen jälkeen pidätysvaikeuksia.

      • tenaflex

        vaippa muovihousut päälle toimii ainakin minulla


      • minäähh
        tenaflex kirjoitti:

        vaippa muovihousut päälle toimii ainakin minulla

        Onko kellään kokemusta tenan inko-housuista?


    • tenamies

      ne oman kokemuksen mukaan surkeita

    • Anonyymi

      ID Super housuvaippa ja muov ihousu hyvin toimii eikä haise pissa kokemusta on

    • Anonyymi

      Oisko vika siinä, että ollaan juotu jo vuosia liikaa, kun ei enää pysty rakkoaan säätelemään?

      • Anonyymi

        Ei kaikilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe