korkea verensokeri???

mini

Tuleeko todella korkeasta verensokerista millaisia oireita?Siis mistä "huomaa"jos on sairastunut esim.2-tyypin diabetekseen(vai voiko edes huomata,paitsi verensokeria mittaamalla)???onko mitään yleisoireita;väsymys..tms.
Miten periytyvää diabetes on?isälläni(kuoli jo nuorena)oli 1-tyypin diabetes,joka ehti aiheuttaa jo vaikka mitä vaurioita elimistöön.
verensokerini(paastoarvo)oli elokuussa 4,8 eli kait hyvä?pari kertaa päivystykseen joutuessani on muiden verikokeiden ohella otettu verensokerit,viimeksi marraskuussa oli jotain yli 8(iltapäivällä mitattuna,en ollut syönyt mitään koko päivänä,juonut puoli litraa limsaa,en muuta).Tästä lääkäri ohimennen mainitsi,että oli hieman korkea.

43

67843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hertta
      • mini

        En odottanutkaan todellakaan mitään "diagnooseja"vaan asiatietoa,olen kyllä kyseisillä sivuilla jo vieraillut,mutta en ole juuri "oireista" löytänyt tietoa(jos sellaisia oireita nyt sitten onkaan?),muutakuin kohonnut verensokeri,omenalihavuus jne.Mutta tarkoitin lähinnä muita fyysisiä oireita,jos jollakulla olisi ollut kertoa.Mutta eipä tässä sitten enempää..hyvää kevättä sinullekin!


      • juho
        mini kirjoitti:

        En odottanutkaan todellakaan mitään "diagnooseja"vaan asiatietoa,olen kyllä kyseisillä sivuilla jo vieraillut,mutta en ole juuri "oireista" löytänyt tietoa(jos sellaisia oireita nyt sitten onkaan?),muutakuin kohonnut verensokeri,omenalihavuus jne.Mutta tarkoitin lähinnä muita fyysisiä oireita,jos jollakulla olisi ollut kertoa.Mutta eipä tässä sitten enempää..hyvää kevättä sinullekin!

        kurkun kuivuminen eli yölläkin piti olla vesikannu vuoteen vieressä..siitä huomasin tämän... klassinen kolmiyhteys on väsyttää kusettaa janottaa..4.8 on ihan normaaliarvo..yli 8 on jo epäilyttävän korkea..riippuu tietysti mitä olet syönyt tai juonut juuri ennen sitä..


      • mini
        juho kirjoitti:

        kurkun kuivuminen eli yölläkin piti olla vesikannu vuoteen vieressä..siitä huomasin tämän... klassinen kolmiyhteys on väsyttää kusettaa janottaa..4.8 on ihan normaaliarvo..yli 8 on jo epäilyttävän korkea..riippuu tietysti mitä olet syönyt tai juonut juuri ennen sitä..

        Niinkuin kerroin,en ollut syönyt mitään koko päivänä,ja tuo otettiin iltapäivällä,olin ainoastaan juonut tuon puoli litraa limsaa useiden tuntien aikana(päivystyksessä maaten,muista syistä).Ja lääkäri tuosta ohimennen mainitsi,että hieman koholla oli sokerit...pitäisikö sitten pyytää tuo verensokerin mittaus taasen...
        Mulla on tihentynyt virtsaamisen tarve,ramppaan jatkuvasti vessassa(tutkittu on virtsarakon tähystyksellä ja munuaiset ultrailtu ym.mitään ei löytynyt),janosta en nyt ole varma..yölläkin ravaan vessassa monta kertaa.
        No,kiitos sulle vastauksesta,kaipa se on taas lääkäriin raahauduttava,jotta saisi tuonkin asian pois mielestä.


      • lääkäreitä nähnyt

        Kokonaan ei kannata lääkäreille sairauttaan jättää. Useimpia ei edes kiinosta ja vaikka kiinostaisi, paraskaan lääkäri ei tiedä diabeteksestasi yhtä paljoa kuin sinä itse.

        Parhaimmat ohjeet ja tasapainon saat kuuntelemalla omaa kehoasi(ja verensok.mittaria) ja muita joilla on kokemusta sairaudestasi.

        Diabeteksen hoito-ohjeet ovat heittäneet häränpyllyä viimeisten kymmenen vuoden aikana moneen kertaan ja ainoa vaihtoehto sinulla on pysyä itse omana parhaana asiantuntijanasi.


    • opiskelija

      Yleensä kun 2 tyypin diabetes todetaan se on ollut jo pitkään henkilöllä.Oireita ei välttämättä ole,mutta yleensä lisääntynyt janon tunne ja väsyminen ovat tavallisia.Terveen henkilön verensokeri ei yleensä laske alle 4 eikä nouse yli 10.Jos et ollut syönyt,sokerisi oli kyllä korkea,yleensä arvon ollessa yli 6,5 kannattaa asiaa tarkkailla.Ei syytä paniikkiin mutta mittauta sokerisi silloin tällöin,sinulla on kuitenkin sukurasite jos isäsi on ollut diabaatikko.

      • jpp

        mun verensokeri oli 3.8 ku kaverin mittarilla mittasin. liian matala? se oli aika aamusta enkä muistaakseni ollut syönyt juuri mitää..


      • opiskelija
        jpp kirjoitti:

        mun verensokeri oli 3.8 ku kaverin mittarilla mittasin. liian matala? se oli aika aamusta enkä muistaakseni ollut syönyt juuri mitää..

        Se on ihan normaalia aamulla.Ne ovat vain viitearvot.Kyllä munkin kaverilla on mitattu vain vähän yli 3 arvo.Huono olo voi vaan tulla jos kovin alas menee.


      • mini

        Kiitos sinullekin vastauksesta.Toinen kerta muistuu mieleeni,kun verensokerini oli 3,1.Tämäkin päivystyksessä(olin siellä viime syksynä outojen vatsakipujen vuoksi pariinkin kertaan),jossa myös tuo yli 8 oleva verensokeri mitattiin.Eli kaipa kannattaa käydä mittauttamassa,kun se tuollalailla on "heitellytkin",eikö tuo 3,1 ole taas sitten jo hiukka matala..


      • opiskelija
        mini kirjoitti:

        Kiitos sinullekin vastauksesta.Toinen kerta muistuu mieleeni,kun verensokerini oli 3,1.Tämäkin päivystyksessä(olin siellä viime syksynä outojen vatsakipujen vuoksi pariinkin kertaan),jossa myös tuo yli 8 oleva verensokeri mitattiin.Eli kaipa kannattaa käydä mittauttamassa,kun se tuollalailla on "heitellytkin",eikö tuo 3,1 ole taas sitten jo hiukka matala..

        Onhan se aika matala.Sairaalassa ainakin annetaan potilaille jo tuoremehua tai muuta jos arvo on tuota luokkaa.Et ainakaan vahinkoa itsellesi tee jos käyt välillä mittauttamassa sokerisi.


      • Musta Polkka

        Jos alkuperäinen oli juonut sen puoli litraa sokerillista limsaa, jossa on reilun aterian verran hiilihydraattia,ei minusta tuo kahdeksan arvo ole hälyttävä. Voisin sanoa sen olevan normaali aterian jälkeinen arvo.


      • ninni82

        minulla on 2 tyypin sokeri ja paasto sokeri 7.2 oireet on väsymys, ärtyneisyys, janottaa, ravaa useammin vessassa ja suun kuivuminen ihmettelin että miksi ei ole otettu kantaa kunnolla siihen että sokeri on korkea ja normaali sokeri 5.4


    • xxxx

      Samasta aiheesta kirjoitti Mistä löytyy viitearvot. Olet diabeetikko, jos pidemmän ajan verensokerisi (HbA1c) on yli 7 ja paatoverensokeri on yli 7. Tämä tarkoittaa sormenpääverensokeria, joka on lähes koko ajan yli 10. Paastoverensokeri 8 on hieman korkea (sokerinen limsa kyllä nostaa verensokeria huomattavasti, mutta se ei enää vaikuta 3h jälkeen). Jos lääkäri epäilee diabetesta, hän otattaa HbA1c:n, jonka arvon pitää olla yli 7 (aikuisdiabetes, eli kakkostyypin).

      • Antsu11

        Normaaliarvo Hba1c:lle on terveillä kyllä 4-6% ja 2-tyypin diabeetikon hoidossa pyritään siihen, että Hba1c saataisiin pysymään alle tuon 7 prosentin.

        Seuraavasta linkistä löytyy tavoitearvot 2-tyypin diabeetikoille.

        http://www.diabetes.fi/diabtiet/perus/tyyppi2.htm

        Eikös se normaalein tapa selvittää diabetes-mahdollisuutta ole tuo sokerirasitus ja siinä paastoarvo, yhden tunnin arvo sekä kahden tunnin arvo?


      • xxxx
        Antsu11 kirjoitti:

        Normaaliarvo Hba1c:lle on terveillä kyllä 4-6% ja 2-tyypin diabeetikon hoidossa pyritään siihen, että Hba1c saataisiin pysymään alle tuon 7 prosentin.

        Seuraavasta linkistä löytyy tavoitearvot 2-tyypin diabeetikoille.

        http://www.diabetes.fi/diabtiet/perus/tyyppi2.htm

        Eikös se normaalein tapa selvittää diabetes-mahdollisuutta ole tuo sokerirasitus ja siinä paastoarvo, yhden tunnin arvo sekä kahden tunnin arvo?

        Hei,

        olet aivan oikeassa, että normaaliarvo on 4-6. Mutta diagnoosia diabeteksesta ei saa ennen kuin arvosi on yli 7. Ja yleensä paastoarvo otetaan kahdesti asian varmistamiseksi HbA1c tietysti. Äitini on diabeteshoitaja.


    • diab2. ..too

      mulle tulle liian matalasta ja korkeasta semmoinen hikinen olo jo kun arvo on 7..
      ..ja hiki näkyykin naamalla.Kainaloissa ja kropalla..kuumottaa.
      Oire aamulla yleistä kahvin juonti nostaa sokerin mulla , ja lääkitys ei kohdillaan ollut, nyt sitä lisättiin diformiiniä 6-tabl.päivä.
      On perityvää. Ruisleipää haukkaa..silloin tällöin pala..ja syömällä diab.tyyppi-kakkosen pitää suht.kohdillaan.Liikunta ja 4t.välein ruokaa.
      Elimistö muutoksia tulee.Korkeat arvot
      vaurioitaa aina elimistöä.

      • oikeesti sairas

        Et kyllä oo tosissas. korkea arvoko 7 hei nyt hyppää helvettiin. sehän on ihan normaali sokeri- arvo ihan täysin terveelle ihmiselle. että hikoile ihan rauhassa vaan. ai että mua naurattaa.


      • JAhman
        oikeesti sairas kirjoitti:

        Et kyllä oo tosissas. korkea arvoko 7 hei nyt hyppää helvettiin. sehän on ihan normaali sokeri- arvo ihan täysin terveelle ihmiselle. että hikoile ihan rauhassa vaan. ai että mua naurattaa.

        Kuule kun tähän sokeriaineenvaihduntaan liittyy vähän helvetin paljon muutakin kun, että joko on daibetes tai ei. Siis todella paljon.

        Itsellä oli 20 vuotta, että heti kun söin melkein mitä vaan, hiilihydraatti enemmän, niin iski väsymyskohtaus niin, että usein nukahdin tai itseasiassa vaivuin jonkinlaiseen horrokseen ja elimistöstä hävisi kaikki voima, ei edes sänkyyn ehtinyt sohvalta usein kävellä.
        Se eteni pikku hiljaa ja lopulta söin aamiaista vasta klo 18 aikaan illalla, jonka jälkeen horrostelin tunnin verran raskaassa sekavassa tilassa.

        Mittailin sokeriarvoja kaikissa mahdollisissa tiloissa kolmen viikon aikana eikä löytynyt sen enempää matalia arvoja kuin korkeitakaan. ruuan jälkeen putosi normaaliksi hieman hitaammin.

        Eli ei mitään selittystä näistä arvoista. Kyseessä luultavimmin jokin insuliinin säätelyhäiriö ja tai glukoosin "sekoilua" ??

        Sitten aloin syödä ihan muuhun vaivaan D3-vitamiini/hormoonia 100mcg vrk. Hyvin nopeasti nukahtamiset hävisivät, sen jälkeen väsymys. Nyt olen voinut syödä aamiaista 3 vuotta ilman että juurikaan väsyttää.

        Paastosokeriin se ei ole vaikuttanut, siis D3, se on koholla luultavimmin nykyisen ylipainoni kanssa - ei siis silloin kun väsytti. Tosin en tiedä olisiko se korkeampi ilman D3:a.

        Tällainen tapaus minulla.

        Vinkiksi lääketiedettä opiskelleena, verensokerin stabilaaatioon/ insuliinin eritykseen vaikuttavat/voivat vaikuttaa, riippuu henkilöstä, seuraavat vitamiinit ja hiven ja kivennäisaineet: Kromi ja sinkkipikolinaatti, magnesiumsitraatti, tiamiini (B1), pyridoksiini (B6), mangaani sekä aminohappoyhdiste Karnosiini ja Berberiini.


      • oikeesti type1

        Heh heh hee jos verensokeri on 7 niin se on kyllä ihan NORMAALI arvo. huom. kukaan ei tunne minkäänlaista eroa jos sokeriarvot on vaikka 5 ja 8 välillä että se siitä vaikka sun sokerit olis 10 tai 11 et sittekään huomaa minkäänlaista muutosta itsessäsi tää on fakta kysyppä vaikka lääkäriltä kun seuraavan kerran käyt huom. lääkärin luona.


      • Yli normaalin
        oikeesti type1 kirjoitti:

        Heh heh hee jos verensokeri on 7 niin se on kyllä ihan NORMAALI arvo. huom. kukaan ei tunne minkäänlaista eroa jos sokeriarvot on vaikka 5 ja 8 välillä että se siitä vaikka sun sokerit olis 10 tai 11 et sittekään huomaa minkäänlaista muutosta itsessäsi tää on fakta kysyppä vaikka lääkäriltä kun seuraavan kerran käyt huom. lääkärin luona.

        Lainaus Duodecimistä:

        "Diabeteksen määritelmänä on, että "verensokeri" eli veriplasman glukoosipitoisuus on pysyvästi yön paaston jälkeen 7,0 mmol/l tai sitä suurempi (ks. «Glukoosi»1). Normaalin verensokerin yläraja on 6,0 mmol/l. Jos paastoverensokeri on välillä 6,1–6,9 mmol/l, tilaa kutsutaan "heikentyneeksi paastosokeriksi". "


      • näin
        oikeesti type1 kirjoitti:

        Heh heh hee jos verensokeri on 7 niin se on kyllä ihan NORMAALI arvo. huom. kukaan ei tunne minkäänlaista eroa jos sokeriarvot on vaikka 5 ja 8 välillä että se siitä vaikka sun sokerit olis 10 tai 11 et sittekään huomaa minkäänlaista muutosta itsessäsi tää on fakta kysyppä vaikka lääkäriltä kun seuraavan kerran käyt huom. lääkärin luona.

        Itse asiassa, jos puhutaan verensokeriarvosta 7 mmol/l, niin pitää tietää puhutaanko paastoarvosta vai mistä. Jos on paastoarvo, niin se ei todellakaan ole normaali arvo terveellä ihmisellä. Juuri tuossa lukemassa 7 menee raja, eli jos kaksi kertaa paastoarvo on 7 tai yli, tehdään diabetesdiagnoosi. Eli edellinen kirjoittaja oli siinä mielessä oikeassa.


      • jukAX
        näin kirjoitti:

        Itse asiassa, jos puhutaan verensokeriarvosta 7 mmol/l, niin pitää tietää puhutaanko paastoarvosta vai mistä. Jos on paastoarvo, niin se ei todellakaan ole normaali arvo terveellä ihmisellä. Juuri tuossa lukemassa 7 menee raja, eli jos kaksi kertaa paastoarvo on 7 tai yli, tehdään diabetesdiagnoosi. Eli edellinen kirjoittaja oli siinä mielessä oikeassa.

        Itsellä om paastosokeri molemmin puolin 7: ää, mutta lääkäriäni se ei hetkauta, koska hemoglobiini eli ns.kokosokeri on alle 6.
        Mitä olen lukenut niin ei diabetesdiagnoosia tehdä ilman kokoverensokerin mittausta.
        Paastosokeri nousee usein esim infektion yhteydessä.


      • Vaihtoehtoja on
        jukAX kirjoitti:

        Itsellä om paastosokeri molemmin puolin 7: ää, mutta lääkäriäni se ei hetkauta, koska hemoglobiini eli ns.kokosokeri on alle 6.
        Mitä olen lukenut niin ei diabetesdiagnoosia tehdä ilman kokoverensokerin mittausta.
        Paastosokeri nousee usein esim infektion yhteydessä.

        Lainaus:

        Diabetes todetaan, kun:

        satunnainen (tai sokerirasituksessa mitattu) verensokeri ylittää 11 mmol/l useammin kuin kerran
        tai paastoveren sokeripitoisuus plasmassa on 7,0 mmol/l tai enemmän (ADA 97, WHO 99)
        ja/tai HbA1c-arvo on 47,5 mmol/mol (6,5%) tai suurempi. (WHO 2010)
        Jos oireet viittaavat diabetekseen, riittää yksi poikkeava mittaus. Jos muita diabetekseen viittaavia oireita ei ole, poikkeavia mittauksia pitää olla kaksi tai enemmän.


      • jukAX
        jukAX kirjoitti:

        Itsellä om paastosokeri molemmin puolin 7: ää, mutta lääkäriäni se ei hetkauta, koska hemoglobiini eli ns.kokosokeri on alle 6.
        Mitä olen lukenut niin ei diabetesdiagnoosia tehdä ilman kokoverensokerin mittausta.
        Paastosokeri nousee usein esim infektion yhteydessä.

        Tarkoitin ns. pitkää sokeria, jonka yläviitearvo on 6%. Paastosokeri ilmoitetaan mmol/l.
        Itsellä pitkä eli sokerihemoglobiini 5.8% ja paasto noin 7 mmol/l. Lääkärin mielestä toki koholla, mutta ei missään tapauksessa diabetes.


    • Typykkäinen

      Mulla oli kans korkeet verensokerit kerran koulussa tänä vuonna ja ne oli 9.1 ja meen huomenna sokerirasitustestiin varmuuden vuoks...:/

    • 156

      "korkea verensokeri".

    • todella korkeat

      Kun aloittaja kyseli "todella korkeista verensokereista", niin ne kyllä huomaa olossa. Juominen ja vessassa ravaaminen lisääntyy todella paljon ja samalla paino tippuu, vaikka ruokahalu olisi ihan ennallaan. Myös väsymys ja huono olo alkavat vaivaamaan, pahimmillaan oksentelu tulee kuvioon mukaan ja silloin onkin jo kiire päivystykseen...

      Siis kun puhutaan todella korkeista verensokeriarvoista, ollaan esim. jossain yli 20 arvoissa, jopa yli 30 arvoissa. Vähän koholla oleva (kuten 2-tyypeillä usein) ei sitten tunnukaan missään. Siksi kannattaisi ainakin työikäisten käydä niissä työterveyden tarjoamissa määräaikaistarkastuksissa, niiden avulla on monta tilannetta saatu kiinni jo alussa eikä päädytty niihin "todella korkeisiin arvoihin".

    • os..

      >>Tuleeko todella korkeasta verensokerista millaisia oireita?

      "Todella korkea" on vain mielipide, josta ei voi tietää miten korkea se on. Minulla on kokemusta, että verensokeri oli 20-25. Se ei tunnu missään. Olo oli erinomainen. Kuukausia on ollut vs yli 10, eikä sekään tunnu ollenkaan. Voi olla että se vahingoittaa munuaisia, mutta sitä ei voi tuntea. Väsymystä saattaa olla, mutta sehän on tavallista, eikä sitä voi sairautena pitää.
      Pitää sanoa, ettei korkeaa verensokeria voi tuntea minään oireina. Näin on minulla. muista en tiedä.

    • markott

      Kurkku nukkuessa kuiva, jatkuva janon tunne, ostin korin vissyä kotiin se meni muutamassa päivässä.Pissalla vähintään puolentunnin välein join kossua kolmen päivän välein pullollisen kerralla ja syön paljon hedelmiä ja vihanneksia ja se piimä parasta. sitten äiti sen tajusi kun kerroin jano hulluudestani sillä äitillä sokeritauti.Äiti otti pari verinäytettä sormesta ei sentään nenästä ja työnti pieneen laitteeseen ja se näytti jotain 20.Joten kohta kohti lääkäriä,kyllä ikääkin jo 45 eikä muuta kuin tuo selkä leikkaus ja alkoholin käyttö ollut ne terveys jutut joten paljon edessä odotettavaa.

    • tärisijä

      Ai ei tunnu ollenkaan? Itselläni just nyt syömisen jälkeen tuli taas aivan kauhea hikoilu, sydämentykytys ja vapina. Mulla on raskausdiabetes. Huomaan ilman mittaustakin jos on sokerit noussu liian korkeeks, tulee just näitä mainitsemiani tuntemuksia.. Tosi kamala tunne. Nyt täytyy vaan huilata vähän aikaa ja odotella että tasaantuu normaaliks. Ihan jo perunamuussi ja kiisseli oli nyt näköjään liikaa, niin kauhe olo tuli... vettäkin koitin heti ruuan jälkeen juoda, sekin auttaa vähän.

      Onneks kohta pääsen koko vaivasta, kun vauva syntyy. Ei olis kiva elinikänen kumppani tämä. Siksipä aionkin pitää huolen, etten tulevaisuudessakaan sairastu 2-tyypin diabetekseen.

      • os..

        >> Siksipä aionkin pitää huolen, etten tulevaisuudessakaan sairastu 2-tyypin diabetekseen.

        Jos sen teet, sinusta tulee kuuluisa. Diabetes kakkosen synnyn syytä ei tunneta.


      • Mitä arvo oli?

        Korkean verensokerin tyypillinen oire ei kylläkään ole hikoilu. Päinvastoin diabeetikoilla se on usein liian matalan verensokerin oire. Ja muutenkin oireesi kuulostavat enemmänkin verenpaineen vaihtelun oireilta kuin korkean verensokerin. Verenpainehan temppuilee usein myös raskaana olevilla. Yksikään kuvailemistasi oireista ei kuitenkaan ole tyypillinen korkean verensokerin oire.

        Mitä verensokerisi sitten oikein oli ruokailun jälkeen? Kai mittasit sen, eihän muuten voi tietää johtuivatko oireesi ruuan jälkeisestä korkeasta sokerista? Entä paljonko se oli ennen ruokaa, kai mittasit senkin? Sillä verensokerin nousuahan juuri yleensä tuo niitä oireita eli tärkeää on tietää myös lähtöarvo. Jos sokeri nousee vain pikkuisen verrattuna ruokailua edeltävään arvoon, se ei voi tuntua vielä missään. Jos taas sokeri on alhainen ennen ruokailua ja se nousee monta yksikköä, voi se tuntua olossa vaikka jälkeen-arvo olisikin vielä tavoitearvoissa.


      • type1

        just matalan verensokeri arvon oireet...sori :D


      • type 1

        siis just sinä "tärisijä" just matalan sokeriarvon oireet tärinä,hikoilu,sydämmentykytykset ,sori ei ole korkeet sokeri arvot :D


    • mauc77cu

      Mulla on verensokeri 22 , mut luulin ettei ole mitään oireita. Sit selvis et janon tunne ja pistely sormenpäissä, päivittäin huononolon tunne (kakomista, ei oksentelua) olivat korkean verensokerin oireita.

      • .................

        Noin korkeasta verensokerista tulee voimakkaampiakin oireita, olet päässyt todella vähillä oireilla. Toivottavasti olet saanut hoidoilla verensokerisi normaaliarvoihin ettei kohta ole edessä oheissairauksia.


      • kaarlo.p
        ................. kirjoitti:

        Noin korkeasta verensokerista tulee voimakkaampiakin oireita, olet päässyt todella vähillä oireilla. Toivottavasti olet saanut hoidoilla verensokerisi normaaliarvoihin ettei kohta ole edessä oheissairauksia.

        Eneen sanottiin diabeteksen oireet ovat janottaa kusettaa ja väsyttää


    • tätä se on

      Vaikea sitä on huomata ellei ylitys ole kovin korkea. Väsyttää tavallista enemmän ja on nuutunut olo.

      • hullu_ukko

        Minulla oli oireena nimenomaan väsymystä. Toimistotyöntekijänä jopa nukahdin pari kertaa työtuoliini.

        Toinen oire oli heikot jalat. Huomasin jalkojen väsyvän helposti esimerkiksi portaita noustessa. Monesti jalat tuntuivat myös siltä kuin olisi tehnyt jalkatreeni kuntosalilla tai juossu lenkin vaikka mitään treeniä ei oltu tehty.

        Kramppeja esiintyi myös jonkun verran juuri pohkeissa ja kerran leveä slkälihas meni kramppiin kuivatessani itseäni pyyhkeellä.

        Luin tällaisten oireiden kuuluvan kakkostyyppiin ja menin Toukokuussa työterveyslääkärille, jokoa totesi paastosokeri näytteestä kakkostyypin.

        Paastoarvo oli 8.1. Että tuollaiset oireet. nyt on lääkkeitä syöty kuusi viikkoa ja jalat tuntuvat edelleen väsyneiltä. Toivottavasti tämä ensimmäinen lääke toimii, en halluaisi joutua kauheasti hakemaan ja käyttämäni Metformiini aiheuttaa vähiten sivuvaikutuksia joten siksikin toivon ettei lääkitystä jouduttaisi vaihtamaan.


    • Anonyymi

      Heips oon 55 perus sairauksia omaava nainen oon kokeillut kaverin sokeri mittaus laitteella sokeri arvojani ihan leikiten mutta ne onki aina ollu yli 7 kaa tai paastosokeri 7.3 onko syytä huoleen suvussa on tätä

      • Anonyymi

        Kannattaa seurailla noita verensokeriarvoja, käydä lääkärissä ja pyytää paasto ja pitkäsokeri mittaukset,kun sukurasitettakin. Sitten ne perusjutut kohdilleen eli terveellinen ruokavalio, liikunta ja uni. Mahdollisesti laihdutus.


    • Anonyymi

      Todella korkeasta verensokerista (n. 40 mmol/l) tulee kooma. Sitä ei itse huomaa, koska on koomassa (tajuttomana).

      • Anonyymi

        Koomaa ennen jano, pissatus, laihtuminen, pahanhajuinen hengitys, väsymys, voimattomuus, tokkurainen olo, kuivuminen, oksentelukin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe