Värjättyjen hiusten vaalennus (apua tarvitaan )

Nightfall

Minulla on tällä hetkellä vaaleanrusertavat hiukset, jotka olin aijemmin värjännyt ruskeiksi, ruskea väri ei tahtonyt pysyä hiuksissa kuin kuukauden ja nyt vuoden pohdiskelujen jälkeen olen ajatellut vaalentaa hiukseni, haluttu lopputulos olisi "luonnollisen vaalea" ei liian kellertävä, muttei liian "valkoinenkaan väri".
Nykyiset hiukseni ovat vielä hiukan vaalenneet tästä:
http://80.81.189.227/d/00/28/24/40/3226756.jpg

Onko minun siis välttämätöntä ottaa värin poisto, vai voinko käyttää vaalentavaa väriä?
Ärsyttää kun kaikissa pakkauksissa ei selvästi lue käykä aine värjättyihin hiuksiin vai ei...

Olen katsonut näitä (http://www.donetsk.dn.ua/images/news/moda/news_2406/1.gif liven aineita, mutta onko tämä nyt väri, vai vaalennus aine? jos pistän sitä päähäni, tarttuuko väri? en haluaisi taas heittää rahaa menemään

Olisin iloinen jos joku viitsisi auttaa, kampaajallekkaan ole varaa, ja olen liian ujo mennäkseni apua sieltä kyselemään

muoks. lorealin preference ja excellent creme purkeissa lukee käyttövärjättyihin hiuksiin kohdassa jotain tällaista "kyllä, jos hiuksesi ovat jo valmiiksi vaaleat" pitääkö hiusten siis olla vaaleammat kuin päähän laitettava väri, vai vaalentaako väri niitä? olen ihan pihalla näistä asioista...
olisin todella kiitollinen, jos joku vaivautuisi auttamaan :)

40

26569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiusalan opiskelija

      jos haluat vaalentaa hiuksiasi on vain yksi vaihtoehto, värinpoisto. Sillä väri ei vaalenna väriä. Itse värinpoistoa on turha alkaa tekemään sillä se ei koskaan onnistu koti konstein. Kampaajalla hiuksiisi saadaan varmasti kaunis ja luonnollinen vaalea väri eikä mikään "kanan pojan keltainen" minkä kukatahansa voi tehdä. Jos et siis halua pilata hiustesi kaunista väriä suosittelen kampaajalla käyntiä. TÄMÄ ON PELKKÄÄ FAKTAA! ja kannattaa mietiiä että haluatko kokonaan vaaleaksi ja heti?! aluksi voisit ehkä kokeilla vain vaaleita raitoja jotta tottuisit väriin. vaalennus myös rasittaa hiuksia niin paljon että kannattaisi ehkä ensin vain raidoittaa jotta voit miettiä haluatko hiuksiisi niin raskasta käsittelyä. :)

      • nojaa'a

        no enpä tiiä onko noihin hiusalan "ammatilaisiin" koskaan luottamista, ei pahalla :D mutta en oo koskaan saanu kampaajalla sellasia hiuksia mitä oon toivonu ja mun toiveet ei oo ollu mitäää ylimahdottomia : D eli ne tyypit siel sano et ei tuuu keltasta ku tällee ja tällee tehäää..mut loppu tulos on kummiski kellerertävä/keltainen. en vaa koskaaa viiti antaa kritiikkiä, varmaan sen takia ne ei opikkaan XD oon ainavaa sillee et joo nää on ihan kivat...mutta nii ite en oo kummiskaa vielä kotona tehny värinpoistoo mut nyt ens viikol oli suunnitelmis.


      • Miten voi siis itse tehä värinpoiston, ku en kampaajalle haluis mennä kun on niin kallista varmaan? , ja kun en saa nyt värjätä pitkään aikaan kuulemma kun oon niin monta kertaa värjännyt, nii onko vaalennusaine siis ihan niinku sama asia kun väri ? :D nii mikä on sitten se "värinpoisto "? ja onks tämmöstä jotain ainetta kaupassa ? :D


    • mii!

      itse olen kans vaalentanu hiuksia tummasta vaaleaan useaan otteeseen...suosittelen jos sun hiukset ovat vaalean ruskeat.
      -poly blonde vaalennus 4-6 astetta.
      jos hiukset jäivät oranssiksi/keltaiseksi pidä n.2päivän tauko toista käsittely samanlaisella aineella ja käytä hopeashampoota tai colorglossin hopeanharmaa hoitoainetta.
      osta seuraavaksi ihan vain kestoväri.
      VÄREINÄ: erittäin kirkas tuhkan vaalea,helmen vaalea
      kumoaa keltaisuutta. käytä jatkossa silloin tällöin sitä hopea shampoota:)on tehonnut ainaki mulle!:)

    • cat_13

      Hei mullaki on ongelmia vaalentamisessa kun tulee aina kellertävyyttä mutta, olen kokeilu xxl-väriainetta siinä lukee ettei tuu kellertävää niin jos sulla on pitkät tai paksut hiukset niin ota kaksi purkia (siinä pakkauksessa lukee mutta pienellä) nii mulle otettiin yks vaik mulla on paksut tällä hetkellä mulla on vähä kellertävää....

      • HYVÄT NEUVOT TARPEEN

        Mitäs sitten kun vaalenuksesta tuleekin sinertävä/harmahtava eikä keltainen?? Miten sen sävyn saa kotikonstein pois??


      • Hopeahapsi
        HYVÄT NEUVOT TARPEEN kirjoitti:

        Mitäs sitten kun vaalenuksesta tuleekin sinertävä/harmahtava eikä keltainen?? Miten sen sävyn saa kotikonstein pois??

        Sinertävät tai harmaat pigmentit on ns isoja pigmenttejä jotka on harvassa toisin ku punapigmentit joita on hiuksessa aina tiheessä, sekä luonnostaan et värjäyksen seurauksena; eli suomeks siis: se sinertävyys tai harmaus joka on värjäyksellä tai vaalentamisella ? aikaansaatu, se lähtee veke hiuksista alta aikayksikön, siis jos olet esim laittanu hiuksiin jotain vaalennusväriä tai suoraväriä jossa on violettia/sinistä/tuhkaa.

        Mut ihmettelen vähän et miten muka onnistut muutamilla tai edes useammilla värinpoistoilla saamaan hiukset sinertäviks tai harmaiks? Jos lukemattomia kertoja on vaalentanu niin jossain vaiheessa se täysin vaalennettu tukka alkaa aavistuksen verran sinertää mut sillo on siis vaalennettu about 7-10 kertaa ja hiukset alkaa katkeilemaan.

        Todennäkösesti et tätä sinertävyysvaihetta saavuta vaan hiukset pysyy ihastuttavan kanarian- tai vaaleen epämääräsen kellertävinä monenkin värinpoiston jäljiltä ja tietyssä vaiheessa niihin kannattaakin laittaa vaan keltasuutta taittava väri, siis ei enää vaalennusaine - ja siihen voi huoleti vielä käyttää jatkossa violetti/sini/hopeashampoita tai hoitoaineita, ne taittaa sitä keltasuutta (joka on punapigmentin jäämää).


      • sinitintintti
        Hopeahapsi kirjoitti:

        Sinertävät tai harmaat pigmentit on ns isoja pigmenttejä jotka on harvassa toisin ku punapigmentit joita on hiuksessa aina tiheessä, sekä luonnostaan et värjäyksen seurauksena; eli suomeks siis: se sinertävyys tai harmaus joka on värjäyksellä tai vaalentamisella ? aikaansaatu, se lähtee veke hiuksista alta aikayksikön, siis jos olet esim laittanu hiuksiin jotain vaalennusväriä tai suoraväriä jossa on violettia/sinistä/tuhkaa.

        Mut ihmettelen vähän et miten muka onnistut muutamilla tai edes useammilla värinpoistoilla saamaan hiukset sinertäviks tai harmaiks? Jos lukemattomia kertoja on vaalentanu niin jossain vaiheessa se täysin vaalennettu tukka alkaa aavistuksen verran sinertää mut sillo on siis vaalennettu about 7-10 kertaa ja hiukset alkaa katkeilemaan.

        Todennäkösesti et tätä sinertävyysvaihetta saavuta vaan hiukset pysyy ihastuttavan kanarian- tai vaaleen epämääräsen kellertävinä monenkin värinpoiston jäljiltä ja tietyssä vaiheessa niihin kannattaakin laittaa vaan keltasuutta taittava väri, siis ei enää vaalennusaine - ja siihen voi huoleti vielä käyttää jatkossa violetti/sini/hopeashampoita tai hoitoaineita, ne taittaa sitä keltasuutta (joka on punapigmentin jäämää).

        Minäkin vaalensin ja otsahiuksista tuli sinertävät :D että kyllä toiset ossaa!


    • blondiks taas

      Äitini käski minun vaalentaa hiukset koska minulla on kolmea neljää eri ruskean sävyä tummanruskeissa hiuksissani. Alkuperäinen hiusten värini oli blondi, mutta kyllästyin. Nyt olen kyllästynyt näihinkin ja vaalennan. Mietin kuitenkin, pitäisikö ensin ottaa värinpoisto ja sitten vaalennus -.- En halua kananpojan keltaista hiusväriä, koska ei se sitten mikään vaalea ole. Luonnollisen vaalea, toki (: äitini sanoi, että parturiin mieluiten ja kysyä sieltä. Niin olen nyt itsekin päättänyt :D

    • Toimii89

      Olen itse juuri vaalentamassa hiuksiani. Minulla on aina ollut tummanruskeat melkein (värjätyt) ja olen nyt päättänyt yrittää vaalentaa hiukseni loppuun asti (etten vedä ruskeiksi ainakaan vähään aikaan). Tein eilen ensimmäisen vaalennuksen, minulla on 6% vety ja vaalennusjauhe (eli ei mitään kaupan värejä) ja yllätyin kuinka hiukseni vaaleni niin paljon vaikka oranssit olivatkin. Mutta aika vaaleanoranssit. Tänään vaalensin uudestaan, ja hiukseni ovat tyvestä (luonnollisesti) ihan blondit ja latvat kellertäviä, oranssisuutta on ihan hitusen vaan enään vähän latvoissa. Uskon että kolmannella vaalennuksella on enään keltasuutta jälellä jonka saan pois hopeashamppoolla. Tähän asti hiuksia ei ole lähteny melkein ollenkaan! Ja tein myös öljyhoidon. Ja aijon tehdä öljyhoidon ainakin jokatoinen päivä nytten ainakin kun hiukset käsittelen vahvoilla väreillä.

      Kaikilla kuitenkin on ihan omanlainen hius, joten vaalennus voi olla toisille vahingollisempaa kun toisille, joten se kannattaa ottaa huomioon. Sekä ei pitäisi vaalentaa hiuksia niin usein (vaikka teinkin 2 päivää putkeen) vaan viikon välein että hius kerkeää palautua. Ja ennen vaalennusta on myös hyvä olla pesemättä hiuksia ainakin kahteen päivään!

      Kunhan ottaa huomioon riskit, niin siitä vaan :) Voin sanoa että nämä kampaamo vaalennus tuotteet ovat tehokkaampia (mutta en sanoisi että kuitenkaan sen harmillisempaa kun kaupan) joten jos saat jostain hankittua omat vetyt ja pulverit niin aina parempi!

    • ?

      Toimii89// mistä sait noita ''mömmöjä'' ?

    • blönti

      mulla ainaki hiukset vaaleni blondilla sävytteellä ja blondilla hiusvärillä vaaleemmaksi.

    • Cmon hei

      EI MITÄÄ HAITALLISII KEMIKAALISÖSSÖJÄ / VÄRINPOISTOO VAA HUNAJAA KEHIII !
      2 rkl hunajaa ja 12 rkl kylmää vettä ja hiuksii n. puol tuntii mul vaaleni heti jtn 1-2 astetta ja sit toistin käsittelyy jotai 3 kertaa ja tsädäm kauniit vaaleat ja luonnolliset blondit hiukset! tätä kannattaa kokeilla ei sillä mitää ainakaa voi hävitä!

      • bowchicabowow

        Toimiiko oikeesti??!! ja ei siis kuluta tai kuivata hiuksia! :) jos toi toimii nii pelastit mun elämän:D


    • sama ku äskeeeeen

      Niin ja siit vielä semmonen juttu et hunajas ei saa olla c-vitaminii, silläse kumoaa hunajan vaalentavat ainesosat ja sekaan voi laittaa kanelii tai kaardemummaa koska se tukee vaalennusta .

    • mikamikamika

      Yleensä kaikkein vaaleimpien sävyjen kanssa tulee ongelmaa keltaisuuden kanssa. Tuhkan- tai helmen vaaleat sävyt neutraloivat keltaisuutta enemmän. Nyrkkisääntönä, jos paketissa lukee "helmen, tuhkan vaaleat jne" = vähemmän keltaisuutta; jos lukee "kullanhohto, auringon vaalea" jne = enemmän keltaisuutta.

      Olen itse vaalentanut hiuksia useampia vuosia, ja keltaisuus on käytännössä aina ollut ongelma. Aikaisemmin oli erittäin vaaleita hiusvärejä, mutta sekä L'orealin että Procter&Gamblen (Wella yms merkit) koostumuksia on muutettu tai kyseiset sarjat lopetettu. Käyttämällä hieman tummempia tuhkanvaaleita (esim nro 9, jos vaalein on 10) tulee vähemmän keltainen lopputulos.

      Keltaisuutta voi korjata hiuksista hopeashampoilla, joista jotkut vaikuttaa, jotkut ei. itsellä näistä ei ole kovin hyviä kokemuksia (eivät toimineet luvatusti). Parhaiten toimi Oyster-shampoo. Nyt äskettäin ainakin Sokoksista on saanut Biozellin intensiivisävytteitä, joilla pystyy sävyttämään jo värjättyjä hiuksia shampoon omaisesti. http://www.biozell.fi/intensiivisavyte.html näistä "Viileän vaalea" on sävy jota itse käytän. Näyttää laitettaessa siniseltä/harmaalta mutta no worries! pois pestäessä jättää hyvän värin. Kannattaa kuitenkin testata kaikkia näitä hopea/harmaa aineita ensin muutamaan kohtaan ja tehdä vaikka pari raitaa hiuksiin. Yleensä aina sävyt ja shampoot tarttuvat latvoihin paremmin kuin juureen, jossa keltaisuus on yleensä suurin ongelma. Kuitenkin, jos keltaisuutta haluaa pois latvoista, yleensä nämä intensiivisävytteet toimivat hyvin.

      Kaupan värien lisäksi olen hommannut kampaajalta Cutrin SCC Reflection värejä, joita yleensä on vain ammattilaiskäytössä. Kannattaa kysyä tutuilta partureilta jos saa kampaamotukun kautta tai Lumenen tehtaanmyymälästä. Nämä Cutrinithan on suomalaisen firman tekemiä jolloin suomalainen hiuslaatu on heillä parhaiten tiedossa.

    • hiuspulma

      mulla on nyt sellasset vaaleat/keskiruskeat hiukset ja haluaisin vaalentaa huomattavasti. olen miettinyt kaupan garnierin vaalennusainetta ja blonde l vaalennusainetta, mutta pelkään että hiuksistani tulee ihan oranssit tai tipun keltaset. kannattaako noilla vaalennusaineilla lähteä hiuksia vaalentaa vai onko jotain muita parempia tapoja. neuvoja tarvis!

    • pissapäää

      Menin itse värjäämään tummanruskeat hiukseni vaaleiksi Schwarzkopfin blonde L1 ja oranssithan niistä tuli!!! MITÄ NEUVOKSI?

      • Värjää tummemmalla

        ruskeaksi, niin oranssi peittyy. Vaalea väri ei peitä oranssisuutta.


    • ongelmavaalennus

      haluaisin vaalentaa vaaleanruskeita hiuksiani, oon kaupan vaalennusaineit miettinny, mutta pelkään että hiuksistani tulee ihan oranssit tai keltaset. osaako kukaan neuvoa millä pitäis lähtee vaalentaa vai onks vaalennusaine iha ok ratkasu?

    • hiustenvaalennus?

      osaako kukaan neuvoa millä kannattaa lähtee vaalentaa vaaleanruskeita hiuksia? en halua että hiuksistani tulee oranssit tai keltaiset

    • hiustenvaalennus

      NII OSAAKO KUKAAN NEUVOA MILLÄ KANNATTAA LÄHTEE VAALEANRUSKEITA HIUKSIA VAALENTAMAAN?? EN HALUAISI ETTÄ HIUKSISTANI TULEE ORANSSIT TAI KELTAISET, MUTTA HALUAN REIPPAASTI VAALEMMAT HIUKSET. ONKO KAUPAN BLONDE VAALENNUSAINE OK? NEUVOJA TARVISI NYT NOPSAA!

    • halooooooo

      siis mitä järkee olla tälläsiä keskustelu palstoja jos kukaan ei vastaa:o
      oon kyselly hiusten vaalentamisesta eikä kukaa viittii vastata:o

    • happy?

      vaalennat värinpoistolla. yksi kerta ei riitä, varaudu vaalentamaan ainakin 3-4 kertaa keltaisuuden poistamiseksi. siinä hommassa hiukset palaa, mutta ei vaihtoehtoja. Värjäämättömät hiukset vaalenevat kertakäsittelyllä.

    • näinhän!!!

      ei noin^. toi neuvo on väärin. siis vaalean ruskeisiin hiuksiin voi laittaa vaalennus aineen, ei tuu hirveen oransseiks. värinpoisto on tummanruskeille ja mustille hiuksille! ei kannata mennä pilaamaan hiuksia laittamalla vaaleanruskeisiin hiuksiin värin poistoa! pari kertaa vaalennuainetta vaa ni hyvä tulee, ja hopea shampoo poistaa keltaisuutta. ja tiedän koska opiskelen hius alaa!:)

    • JOS!

      hiuksesi ovat jo vaaleat tai vaaleanruskeat niin älä ainakaan värinpoistoa laita.. sillä saat vaan keltaiset tai muuten vaan luonnottoman väriset hiukset.!!!

    • niimpä!

      nii ei niissä vaalennusaineissa turhaan ole vaihtoehtona tummanruskeille hiuksille. osta vaan tarpeeks vaalentava vaalennusaine, niitä on nimittäin niin paljon erilaisia ja eri vahvusia, jotkut vaalentaa enemmän kuin toiset. varsinkin jos sinulla on vaaleanruskeat hiukset ni osta vaa vaalennusaine mikä tarkotettu tummanruskeille ni johan vaalenee! vähä voi kellertävyyttä tulla mutta siihen on hopeashampoo olemassa. ja oransseja kohtiakin saa pois helposti hopeashampoolla. arvelemalla noin. 2 vaalennus kertaa riittää, riippuu minkälaiset vaaleanruskeat, että onko tosi vaaleet vai vähän tummemmat.

    • nimenomaa!!

      niin kannattaa ottaa vaa sellai vaalennusaine mikä on värjätyille hiuksille:) ku jotkut on vaa luonnollisee hiuksenvärii. ni silloin ne ei vaalenna juuri mitään. mut jos osaat ostaa oikeen ni sit ne kyl vaalentaa aika paljo ei tarvii ku pari kertaa vaaleanruskeisii hiuksii:)

    • Selena 14.v

      Mulla oli vaaleenruskeet hiukset vähän aikaa sitten (oma väri ihan vaalee♥) ja laitoin kahesti kampaamossa vaaleita raitoja nii mun hiukset on jo tosi vaaleet! Mut kasvatan nyt tietenkin samalla mun omaa värii. Ja latvat kärsi vähän mut mulla on tosi pitkät hiukset ettei se haitannu. (Latvat naps:)) Ja on viel sileet ja kiiltävät! Mut jos laittaa jonkun värinpoiston tai vaalentaa kokonaan nii on aika varmaa et tulee "huokosemmiks" eli karheiks ja ei oo kovin sileet. keltasuus.. :( Kannattaa raidottaa, kohtuudella! :D

    • Teinit....

      Hei haloo lapset! Älkää missään nimessä vaalentako hiuksianne himassa!!! On varmasti tosi kiva alkaa kasvattamaan uudestaan kun ensin on tippunu 20 cm latvoista pois liiallisen vaalentamisen takia!

    • vaalennusaine!

      mä vaalensin vaalennusaineel 2 kertaa ja blondit tuli ja lähtökohta oli keskiruskeet hiukset. et ei tarvii värinpoistoo laittaa! ja vaalennusaineiden mukana tulee hyvii hoitoaineita, ni ei hius yhtää kuivunnu, vaik luonnostaa mulla luonnonkiharat ja kuivat hiukset.

    • vaalennusaineee

      ^iha sileet mul tuli hiuksist ja kiiltävät. ekal vaalennuskerral jo tuli hyvät ettei tullu oranssei tai keltasiii. ja aikasemmin pari vuotta sitte kampaamos yritin vaalentaa raidoil ni ei auttannu, iha paska vaalennus menetelmä toi raidotus. toki se riippuu myös hiuslaadust mut mul ei yhtää kärsinny hiukset vaalennuksest kun hoidin niitä enenn vaalennusta niin hyvin että kosteuttavii tuotteit vaa käytin.

    • vaalennusaine vaan!

      keskiruskeisiin hiuksiin ei tarvii värin poistoo pari kertaa vaalennusaineel vaa, mut se pitää olla tummanruskeille hiuksille suunniteltu, ni ei tuu oranssei, eikä hius kuivu ja mee huonoks jos hius on terve ennnen vaalennusta ja sitte laittaa vaalennusaineen mukana tullutta hoitoainetta reilusti hiuksii. ja vaalennuksen jälkee ei pese hiuksia 3-4 päivään jotta hiukset pääsee rasvoittumaan ja samalla kosteustasapaino normalisoituu vaalennuksen jälkeen. latvatkaan ei mene tolla neuvolla huonoon kuntoon.

    • jepp!

      totta! kokeilin noin eikä yhtää kuivunnu hiukset eikä latvat menny huonoo kuntoo, eli ei tarvinnu leikata latvoi!

    • KAMP..

      tähän väliin pakko sano kampaamo yrittäjänä että VAALENNUS JA VÄRINPOISTO ON SAMA ASIA...VÄRINPOISTO TEHDÄÄN VAALENNUSJAUHEELLA JA HAPETTEELLA :D

    • parempi keino on

      vaalentaa raidoilla. oikeesti ihmiset, ei kannata ottaa värinpoistoa tai -vaalennusta! varsinkaan jos hiukset on nyt vaan pari astetta tummemmat kun haluais niitten olevan, vaikkapa vaaleanruskeat. ite otin puol vuotta sitten mustiin hiuksiin vahvimman vaalennusaineen minkä kaupasta löysin ja siitä tuli ihan hirveä lopputulos! koska mulla oli juurikasvua ja oikee hiusten väri on blondi, niin mulla oli puoleen päähän asti kermanväristä ja latvat ihan oranssit, ja ne on vieläkin puolen vuoden jälkeen tummemmat latvoista. ja oon tässä värjänny nyt koko ajan hiukset punasella ja kaks kertaa ruskeella, nyt hiukset on punasen ruskeat ja aion alkaa vaalentaa raidoilla, hitaasti mutta ei niin paljon vahingoittavasti :)

    • :)....

      värinpoisto on turha tos tilanteel ja kuluttaa vaa turhaa sun hiuksii ni vedä vaalein väri minkä löydät päähä ni uskon et tulee sellane minkä haluun ja jos et haluu kellertävää ni hopeeshampool lähtee keltasuuss :)

    • asdfggg

      menkää parturiii värjää nii ei oo nii vaikeeta !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe