ärsyttävä isosisko

mr.chaos

Ollaan siskon kans aika vanhoja. Minä olen 20 ja se on 22. Sitte meillä on vielä pikkusisko (15) ja pikkuveli (13).

No, mulla ärsyttää suunnattomasti se että isosiskoni saa kaikki niin helposti. Se oli meidän suvussa eka lapsenlapsi ja kaikki paapovat ja lellivät sitä. Tuntuu että sitä jatkuu vieläki.

Siskolla ei ole koskaan menny koulussa hyvin. mulla on menny vähän paremmin. Peruskoulun jälkeen sisko meni amikseen ja minä lukioon kaks vuotta myöhemmin. En tiedä onko sisko laiska vai tyhmä, mutta minä valmistuin lukiosta aikaisemmin kuin sisko amiksesta. Kuitenki kaikki kyseli, että mites sillä Riikalla(nimi muutettu)menee, jokos se valmistuu. Äiti ja mummot suunnitteli sen valmistujaisia ja minun ylioppilasjuhlat meni siinä sivussa. Siskon valmistujaisia ei ole pidetty vieläkään...

Me asutaan molemmat kotona. Ei ole ollu kiirettä pois. Nyt minä olen päättäny lähteä syksyllä opskelemaan muualle. Lukion jälkeen kävin armeijan ja nyt olen töissä. Olen ollu syksystä lähtien. Olen siis maksanu kaikki kuluni itse ja sain jopa hankittua auton. Minusta ei siis ole tullut ylimääräisiä kuluja vanhemmille. No mitäs sisko-kulta. Se ei ole käyny koulussa pitkään aikaan, on tainnu heittää sen pois. Ei ole saanu ammattia, eikä saa mitään päivärahoja eikä mitään. Se elää siis täysin vanhempien (ja minun) siivellä. Sanon sitä leikilläni loiseksi, riippakiveksi (tai se luulee että lasken leikkiä). Samaan aikaan kun minä ajan omalla, vuoden 89 opelillani niin sisko päättää hankkia auton. Hieman minun autoa uudemman fordin. Se osti sen sukulaisilta, jotka möi sen tonnilla. Nyt se pitää autoa omanaan vaikka ei ole maksanu siitä senttiäkään. Ei sitä ole kokonaan maksettu, mutta äiti on hoitanu maksamisen tähän asti. Ja sitte siskolla on pokkaa sanoa autoa omakseen, vaikka sillä ei ole rahaa ostaa edes bensaa autoonsa.

Me ei olla mitään huipputuuloinen perhe, mutta tullaan toimeen. Silloin tällöin olen lainannut vanhemmilleni rahaa (vähintä mitä voin tehdä). Mutta sitten kun on takaisinmaksun aika niin ei ole rahaa. Samaan aikaan sisko huristelee "autollaan" ja rellestää kaupungilla. Se ei ole mikään juoppo, jos saitte sellaisen kuvan. Olenkin kysyny vanhemmilta että mistäs sisko kulta on saanu rahat turhanpäiväiseen huristeluun kun minä tarvisin lainaamani rahat takas kun pitäis käydä töissä. Ihmeellistä...


Joskus mulla pelottaa, että sisko ei ikinä pääse elämässään eteenpäin ja jää junnaamaan paikoilleen. Ottais se joitseään niskasta kiinni...

4

1753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me_

      Todennäköistä lienee se, että niin kauan kun vanhempasi antavat siskosi asua kotona ja elättävät hänet, hän ei pääse elämässään eteenpäin. Miksi? Koska ei tarvitse. Onhan oleilu ja kaupungilla hilluminen paljon mukavampaa, etenkin kun joku muu maksaa kulut... Pystytkö puhumaan asiasta vanhempiesi kanssa? Tilanne ei ole kenenkään kannalta hyödyllinen pitemmän päälle. Jonkun tulisi asettaa rajat siskollesi, vaatia häneltä esim. opintojen edistymistä ehtona ilmaiselle kotona asumiselle.
      Ymmärrän myös, että sinua harmittaa kun siskosi tuntuu saavan kaiken ilmaiseksi ja sinä teet työtä oman hyvinvointisi eteen, eikä menestystäsi edes huomioida. Oletko ajatellut asiaa niin päin, että todennäköisesti vanhempasi ajattelevat sinun olevan se vahvempi henkilö joka pärjää omillaan ilman jatkuvaa tukea ja huolenpitoa.
      Jaksamista elämään, vanhempasi saavat olla sinusta ylpeitä!

    • jee

      oikeesti..oot nolo akka..

      • -Sammakko-

        Samaa sanon,kun edellinenkin!!Siis ensimmäinen.. Nolo et ainakaan ole :) Kun toi edellinen sano vaan niin.Mikä lie :D


    • siskojaveli133

      Mulla on isosisko. Molemmilla on asiaa tietokoneelle. Siskolla Wordiin ja mulla muuta. Annan siskon tehdä ensin NO MITÄ VITTUA TAPAHTUU . ENSIN KATOTAAN TELKKARIA JA OLLAAN KÄNNYKÄLLÄ, ENKÄ MÄ SAA TEHÄ SIITÄ (VIIIIITTTTUUUUUUUUUUUUUU)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe