MITEN KÄÄRMEISTÄ EROON

JUSU

TAAS KESÄ TULEE JA KÄÄRMEET SAAPUVAT PIHA PIIRIIN OLISIKO VINKKEJÄ NIIDEN KARKOITTAMISEEN

57

31356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko

      Pane sähköaita (paimen) pihasi ympärille. Kun maahan panee alustaksi lautoja, siihen voi kiinnittää langan. Ei sellaisesta käärmeet mene yli.

      • Kesyttäjä

        Tuo onkin hyvä ohje käärmeitten keräämiseksi. Luikero pääsee puoliksi yli kun tärähtää. Menee sitten vilkkaasti yli ja varoo sen jälkeen kaikki lautoja.


    • takaisin

      metsään ja kauas, kyllä ne siellä pysyy, niin meillä tehdään kun kyy tulee pihaan. Muuten ne ovat hyödyllisiä, tappavat myyriä ja rottia.

    • viskaaja*

      Olen kuullut käärmeiden inhoavan valkosipulia. Ripottele tontin rajalle. Älä kumminkaan niin paljoa että naapurit "pyörtyvät".
      Kannattaa kokeilla ei niin kallistakaan.

    • Oikea ongelma täälläkin

      Olisiko jollain ihan oikea neuvo kyiden karkottamiseksi? Meidän naapurimme varmaankin käyttävät juuri tuota idioottimaista "kanna pois pihalta" neuvoa. Käärmeet liikkuvat kilometrejä, joten kyllä ne sieltä takaisin tulevat.

      Nirri pois on ainoa konsti, joka meillä on tehonnut. Mutta kun lähettyvillä on ilmeisesti pesä, niin niitähän riittää.

      • keino käärmeisiin

        joka kaiketi nykyihmisestä tuntuisi kummalliselta..
        eli siitä vaan ' kuseksimaan ' rajat.
        Käärmeet eivät kuulema tule 'kusirajan' yli.
        En tiedä keinon luotettavuutta, mutta lapsuudessani ei mummon pihalla matosia näkynyt, vaikka todellistä kyy-seutua olikin.


      • kyykäärme

        ..kysellä kuinka niitä voisi pyydystää,mutta neuvoja ei saa.Joten ainut vaihtoehto on tappaa ne


      • taukki
        keino käärmeisiin kirjoitti:

        joka kaiketi nykyihmisestä tuntuisi kummalliselta..
        eli siitä vaan ' kuseksimaan ' rajat.
        Käärmeet eivät kuulema tule 'kusirajan' yli.
        En tiedä keinon luotettavuutta, mutta lapsuudessani ei mummon pihalla matosia näkynyt, vaikka todellistä kyy-seutua olikin.

        tainnu olla mummoilla pikkuhousuja, joten rajat merkkautuivat kävelemällä rajoja pitkin.


      • KEAT
        kyykäärme kirjoitti:

        ..kysellä kuinka niitä voisi pyydystää,mutta neuvoja ei saa.Joten ainut vaihtoehto on tappaa ne

        Espanjassa jossa esiintyy vuoriston viljelyksillä paljon isoja tarhakäärmeitä (kulebra) ja myös kyytä joskus (vibora)laitetaan pieniin astioihon "mieraa" joka osoittautui karboolitervaksi sen haju kuulema on se karkoittava voima.Valkosipulia on tuha kokeilla itselläni oli valkosipuliviljelmää espanjassa ja aina kun automaattikastelu lähti illalla päälle tulivat tarhakäärmeet juomaan vettä ja veriannoksensa jälkeen painuivat takaisin luontoon.


      • riesana
        KEAT kirjoitti:

        Espanjassa jossa esiintyy vuoriston viljelyksillä paljon isoja tarhakäärmeitä (kulebra) ja myös kyytä joskus (vibora)laitetaan pieniin astioihon "mieraa" joka osoittautui karboolitervaksi sen haju kuulema on se karkoittava voima.Valkosipulia on tuha kokeilla itselläni oli valkosipuliviljelmää espanjassa ja aina kun automaattikastelu lähti illalla päälle tulivat tarhakäärmeet juomaan vettä ja veriannoksensa jälkeen painuivat takaisin luontoon.

        mökkimaastossa kyyt kanssa.Ollaan nyt muutama vuosi aika järjestelmällisesti listitty kaikki jotka tuppaa lähimaastoon ihan sen takia ettei olisi penskat ja koirat vaarassa.Nyt viime kesänä ei tarvinnut enää kuin pari nitistää,joten ehkä ne paikallisesti saa tällä konstilla vähenemään.Ja nyt joku älypää tietysti väittää että kyy on rauhotettu,se ei sitten pidä paikkaansa.


      • jokke 59
        riesana kirjoitti:

        mökkimaastossa kyyt kanssa.Ollaan nyt muutama vuosi aika järjestelmällisesti listitty kaikki jotka tuppaa lähimaastoon ihan sen takia ettei olisi penskat ja koirat vaarassa.Nyt viime kesänä ei tarvinnut enää kuin pari nitistää,joten ehkä ne paikallisesti saa tällä konstilla vähenemään.Ja nyt joku älypää tietysti väittää että kyy on rauhotettu,se ei sitten pidä paikkaansa.

        takulla häviää kun otat peltipurkin laitat jotain palavaa kerää siihen muutama käärme seuraavana vuonna ei takulla oo yhtään on kokemusta amulla olivat rapullakin ja pesä pellolla on saatu olla 4 vuotta ilman käärmeitä


      • tuhkaa...

        tee talosi ympäri tuhka vana...se piti meillä käärmeet pois pihasta ja puutarhasta eivät mene tuhkan läpi kun tuhka jää niiden suomujen tai nahkan väliin tämän on minulle vanha edesmennyt äitini opettanut ja se pitää paikkaansa...


      • Anonyymi
        tuhkaa... kirjoitti:

        tee talosi ympäri tuhka vana...se piti meillä käärmeet pois pihasta ja puutarhasta eivät mene tuhkan läpi kun tuhka jää niiden suomujen tai nahkan väliin tämän on minulle vanha edesmennyt äitini opettanut ja se pitää paikkaansa...

        Tuhka ei tehoo .eilen vein tuhkaa tänään iltapäivällä kyy makoili tuhkakSassa..


    • hohhoijaaa

      Ihmiset muuttaa luonnon rauhaan,keskelle metsää päästäkseen lähelle luontoa.
      Mutta metsän eläviä ei saisi olla missään.
      Heti ollaan tappamassa käärmeet,karhut ja hirvet.

      Miksei ihmiset ja eläimet mahdu elelemään samoissa paikoissa rauhassa??

      Ihminen on tappaa ja tuhoaa luontoa ympäriltään sen kun kerkeää.

      Ihmiset on tyhmiä.
      Suurin petohan se ihminen on.
      Oman poikani aion opettaa heti nyt pienestä kunnioittamaan eläimiä ja luontoa.

      • kuule

        ajatella erilailla kun ipanasi on teholla kyynpiston jälkeen.Kyy ei tosiaankaan oo mikään harmiton maan matonen.


      • Oikea ongelma

        Ideaalimaailmassa asuntoilmoituksessa olisi varmaan lukenut myös että "kaunis suuri tontti, jossa paljon kyitä"?

        Kun ei kerrostalossa halua asua, niin vaihtoehtoja ei paljon ole. Ja jos ne kyyt ovat sattuneet tontillemme pesänsä rakentamaan, niin niillä on muutto (ja hengenlähtö) edessä, ei meillä.


      • rauhaa
        Oikea ongelma kirjoitti:

        Ideaalimaailmassa asuntoilmoituksessa olisi varmaan lukenut myös että "kaunis suuri tontti, jossa paljon kyitä"?

        Kun ei kerrostalossa halua asua, niin vaihtoehtoja ei paljon ole. Ja jos ne kyyt ovat sattuneet tontillemme pesänsä rakentamaan, niin niillä on muutto (ja hengenlähtö) edessä, ei meillä.

        Älä tapa edes kyytä turhaan. Ihan pihapiirissä se ei viihdy, kun pidät nurmikon leikattuna, aukealla on kyylläkin luonnolliset vihollisensa. Kulje pitkässä heinikossa ja metsässä pitkävartisissa kumisaappaissa. Älä työnnä kättäsi mihin vain katsomatta ensin. Jos lähelläsi luikertelee kyy tömistele, maan tärähtely saa sen hakeutumaan syrjemmälle. Opeta myös lapsille nämä keinot.
        Pidä kotona kyypakkausta pureman varalle. Herkkyys myrkyille vaihtelee, kuten ampiaisen pistossakin...
        Itse olen asunut maalla 8 vuotta. Asumme kuulemma aivan kyitä vilisevällä seudulla. Mieheni on nähnyt kyyn kaksi kertaa tänä aikana, minä en kertaakaan. Tarhakäärmeitä olen nähnyt muutaman. Meillä on kaksi kissa ja koira, ei puremia.
        Kuulin kerran tarinan isästä ja pikkupojasta. He kulkivat metsäpolkua pitkin. Yhtäkkiä poika jähmettyi kauhusta. Isi mokä tuo on? Tapa se! Polulle oli kasvanut sieni...


      • Oikea ongelma
        rauhaa kirjoitti:

        Älä tapa edes kyytä turhaan. Ihan pihapiirissä se ei viihdy, kun pidät nurmikon leikattuna, aukealla on kyylläkin luonnolliset vihollisensa. Kulje pitkässä heinikossa ja metsässä pitkävartisissa kumisaappaissa. Älä työnnä kättäsi mihin vain katsomatta ensin. Jos lähelläsi luikertelee kyy tömistele, maan tärähtely saa sen hakeutumaan syrjemmälle. Opeta myös lapsille nämä keinot.
        Pidä kotona kyypakkausta pureman varalle. Herkkyys myrkyille vaihtelee, kuten ampiaisen pistossakin...
        Itse olen asunut maalla 8 vuotta. Asumme kuulemma aivan kyitä vilisevällä seudulla. Mieheni on nähnyt kyyn kaksi kertaa tänä aikana, minä en kertaakaan. Tarhakäärmeitä olen nähnyt muutaman. Meillä on kaksi kissa ja koira, ei puremia.
        Kuulin kerran tarinan isästä ja pikkupojasta. He kulkivat metsäpolkua pitkin. Yhtäkkiä poika jähmettyi kauhusta. Isi mokä tuo on? Tapa se! Polulle oli kasvanut sieni...

        Niin kuin nimimerkkinikin jo kertoo, ovat kyyt meillä oikea ongelma. Jos niitä ei teidän pihallanne ole nähty, ne eivät ole teillä ongelma. Hyvin yksinkertaista.

        Pihallamme on lyhyeksi leikattuja nurmikkoalueita, joissa on majaillut jo useampi käärme. Siitä ne on ainakin helppo huomata. Nämä meidän kyyt eivät ole moksiskaan tömistelystä, vaan enemminkin jähmettyvät paikoilleen. Siinä ehtii hyvin hakemaan teräväkärkisen lapion. Kyy ei kuulemma väistä omalla reviirillään, joten tilanne on lapsiemme ja koiriemme kannalta hieman hankala.

        Kyitä on löydetty pari kertaa ihan ulko-ovenkin lähettyviltä, mutta onneksi pidämme oven aina kiinni. Käärme sisällä olisi hieman ikävä yllätys.

        Kyllä minäkin olen maalla asunut koko pienen ikäni ja kyitä nähnyt aina silloin tällöin ennenkin. Sehän on ihan normaalia! Mutta onko se enää normaalia, jos niitä näkyy omalla pihalla n. 10 kpl vuodessa?


      • oikeassa
        Oikea ongelma kirjoitti:

        Niin kuin nimimerkkinikin jo kertoo, ovat kyyt meillä oikea ongelma. Jos niitä ei teidän pihallanne ole nähty, ne eivät ole teillä ongelma. Hyvin yksinkertaista.

        Pihallamme on lyhyeksi leikattuja nurmikkoalueita, joissa on majaillut jo useampi käärme. Siitä ne on ainakin helppo huomata. Nämä meidän kyyt eivät ole moksiskaan tömistelystä, vaan enemminkin jähmettyvät paikoilleen. Siinä ehtii hyvin hakemaan teräväkärkisen lapion. Kyy ei kuulemma väistä omalla reviirillään, joten tilanne on lapsiemme ja koiriemme kannalta hieman hankala.

        Kyitä on löydetty pari kertaa ihan ulko-ovenkin lähettyviltä, mutta onneksi pidämme oven aina kiinni. Käärme sisällä olisi hieman ikävä yllätys.

        Kyllä minäkin olen maalla asunut koko pienen ikäni ja kyitä nähnyt aina silloin tällöin ennenkin. Sehän on ihan normaalia! Mutta onko se enää normaalia, jos niitä näkyy omalla pihalla n. 10 kpl vuodessa?

        tuossa että henki pois.Ei kyytä voi kouluttaa,varsinkin kuivempaan aikaan se ilmanmuuta hakeutuu pihoihin vettä etsimään.Ei siinä mikään ruohonleikkuu auta.Ainut keino saada kyyt pois on tappaminen.Tai voithan järkätä noille kyyn ystäville retkipäivän että saavat maksua vastaan pelastaa nuo käärmeet.Ei kuule taitaisi löytyä edes ilmaseksi ketään.Tapa pois vaan,saat lapsias suojella varmasti.


      • paljonkin
        oikeassa kirjoitti:

        tuossa että henki pois.Ei kyytä voi kouluttaa,varsinkin kuivempaan aikaan se ilmanmuuta hakeutuu pihoihin vettä etsimään.Ei siinä mikään ruohonleikkuu auta.Ainut keino saada kyyt pois on tappaminen.Tai voithan järkätä noille kyyn ystäville retkipäivän että saavat maksua vastaan pelastaa nuo käärmeet.Ei kuule taitaisi löytyä edes ilmaseksi ketään.Tapa pois vaan,saat lapsias suojella varmasti.

        niitä jotka käyvät bongaamassa matelijoita luonnossa, ihan niinkuin jotkut käyvät tiiraamassa lintuja.

        Varmistukaa, että jäärmeet ovat todellakin kyitä eikä muita. Vaskitsahan ei edes ole käärme vaikka niin yleisesti luullaan.

        Ilmeisesti alkuperäisellä kirjoittajalla on matelijoiden talvehtimispaikka jossakin lähellä, varsinaista pesäähän nuo elikot eivät rakenna. Jos tuosta talvehtimispaikasta pääsisi eroon niin varmaan häipyisi elikotkin.

        Taitaa muuten ampiaiset aiheuttaa enemmän kuolemantapauksia kuin kyyt. Koskahan on viimeksi Suomessa joku kuollut kyyn puremaan? Ei sillä että nuo mukavia olisi pihapiirissä, kunhan tuli mieleen...


      • käärmeiltä
        paljonkin kirjoitti:

        niitä jotka käyvät bongaamassa matelijoita luonnossa, ihan niinkuin jotkut käyvät tiiraamassa lintuja.

        Varmistukaa, että jäärmeet ovat todellakin kyitä eikä muita. Vaskitsahan ei edes ole käärme vaikka niin yleisesti luullaan.

        Ilmeisesti alkuperäisellä kirjoittajalla on matelijoiden talvehtimispaikka jossakin lähellä, varsinaista pesäähän nuo elikot eivät rakenna. Jos tuosta talvehtimispaikasta pääsisi eroon niin varmaan häipyisi elikotkin.

        Taitaa muuten ampiaiset aiheuttaa enemmän kuolemantapauksia kuin kyyt. Koskahan on viimeksi Suomessa joku kuollut kyyn puremaan? Ei sillä että nuo mukavia olisi pihapiirissä, kunhan tuli mieleen...

        Lähitienoossa hiukan samaa piirrettä kuin kysyjällä, että käärmeitä tulee silloin tällöin vastaan.

        Olen hommannut muutaman petkeleen sinne tänne seinustoille nojaamaan, että saadaan tarvittaessa nopeasti tunkeilijoilta henki pois.

        Petkelehän on sellainen pitkävartinen lattarauta, jolla talvisin hakataan jäätä pois jalkakäytäviltä. On tässä hommassa mielestäni kätevämpi kuin lapio ja hentojenkin käsiteltäväksi riittävän kevyt.


      • käärmeet kuriin!

        koita sanoa käärmeillekkin että elää rauhassa ihmisten kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • ...ihmishenki vai käärme

      Jos tiedät talvipesän mene sinne keväällä keväthankien aikaan kun tulee pälvipaikkoja säiden lämmettyä(yleensä etelä rinteessä), sillä siellä on käärmeitä lämmittelemässä. Käärmeitä saattaa olla kymmeniäkin ja ne on silloin vielä kankeita ja helppo "teilata" eli voit pelastaa monen lapsen ja myös aikuisen hengen.

      • Kyymies

        Eli bensaa päälle ja "vuh". On testattu ja toimii toistaiseksi.
        Eno vainaa tuhansien kyyn tappanut mies listi puuhommissa monet käärmeet mutta ei tietenkään silloin bensalla.
        Sanotaan, että käärme haistaa kärystä eikä tule sinne pihalle.
        Vaikka se on rauhoitettu niin ei niillä ole oikeutta tulla toisten pihoille. Inhoan ylikaiken käärmeitä. Kyy on purrut minua kaulaan, käteen, selkään, takapuoleen ja jalkaan ja joka kerta minun viha sitä kohtaan vain kasvaa. Mua askarruttaa kesämökkiläiset jotka ottaa ennemmin viinat itselleen kuin lapsille kyypakkauksen.


      • oo....
        Kyymies kirjoitti:

        Eli bensaa päälle ja "vuh". On testattu ja toimii toistaiseksi.
        Eno vainaa tuhansien kyyn tappanut mies listi puuhommissa monet käärmeet mutta ei tietenkään silloin bensalla.
        Sanotaan, että käärme haistaa kärystä eikä tule sinne pihalle.
        Vaikka se on rauhoitettu niin ei niillä ole oikeutta tulla toisten pihoille. Inhoan ylikaiken käärmeitä. Kyy on purrut minua kaulaan, käteen, selkään, takapuoleen ja jalkaan ja joka kerta minun viha sitä kohtaan vain kasvaa. Mua askarruttaa kesämökkiläiset jotka ottaa ennemmin viinat itselleen kuin lapsille kyypakkauksen.

        rauhoitettu.Monilla on harhaluulo että kyy olisi rauhoitettu,ei huolta,henki pois vaan.Pitäis ennen elokuuta saada ne isommat mammakäärmeet ainakin listittyä,koska kun ne loppukesällä poikii,saattaa jopa 14-15 poikasta synnyttää kerralla,ja ne poikaset on tosi myrkyllisiä.


      • on peto
        oo.... kirjoitti:

        rauhoitettu.Monilla on harhaluulo että kyy olisi rauhoitettu,ei huolta,henki pois vaan.Pitäis ennen elokuuta saada ne isommat mammakäärmeet ainakin listittyä,koska kun ne loppukesällä poikii,saattaa jopa 14-15 poikasta synnyttää kerralla,ja ne poikaset on tosi myrkyllisiä.

        Eilen ajoin käärmeen päälle ja JIPPII sain tapettua sen, taas yksi käärme vähemmän ja useat synnit saatu anteeksi. Eikös Raamatussa sanota että käärmeen tappamisesta saa joko 77 tai sitten se oli 777 syntiä anteeksi.
        Minä ainakin tapan kaikki vastaantulevat käärmeet, ennemmin käärmeet saa kuolla kuin ihmiset. Meillä on jo parina kesänä tapettu käärme omasta pihasta. Viimekesänä 2 ja 4 vuotiaat tuli pihalta sanomaan äiti pihalla on joku kumma naru joka liikkuu...onneksi eivät olleet ottaneet käteen.
        Toivon taas että tänäkesänä ei yksikään käärme kohtaa minun lasteni kanssa eikä kenenkään muunkaan lapsen.


      • ihmishenki vai käärme
        on peto kirjoitti:

        Eilen ajoin käärmeen päälle ja JIPPII sain tapettua sen, taas yksi käärme vähemmän ja useat synnit saatu anteeksi. Eikös Raamatussa sanota että käärmeen tappamisesta saa joko 77 tai sitten se oli 777 syntiä anteeksi.
        Minä ainakin tapan kaikki vastaantulevat käärmeet, ennemmin käärmeet saa kuolla kuin ihmiset. Meillä on jo parina kesänä tapettu käärme omasta pihasta. Viimekesänä 2 ja 4 vuotiaat tuli pihalta sanomaan äiti pihalla on joku kumma naru joka liikkuu...onneksi eivät olleet ottaneet käteen.
        Toivon taas että tänäkesänä ei yksikään käärme kohtaa minun lasteni kanssa eikä kenenkään muunkaan lapsen.

        Minä pelkään myös mitä tapahtuisi jos käärme purisi lapsiani(5 lasta)sillä meillä on lapset allergisia (ei käärmeenpurema ole kenellekkään vaaraton)ja saavat oireita ampiaisen pistostakin, jolloin täytyy käyttää kortisoni tabletteja.
        Kyllä minä ainakin tapan vastaantulevat käärmeet, silloin tiedän että se käärme ei ainakaan uhkaa kenenkään henkeä.


      • kyy paskat
        on peto kirjoitti:

        Eilen ajoin käärmeen päälle ja JIPPII sain tapettua sen, taas yksi käärme vähemmän ja useat synnit saatu anteeksi. Eikös Raamatussa sanota että käärmeen tappamisesta saa joko 77 tai sitten se oli 777 syntiä anteeksi.
        Minä ainakin tapan kaikki vastaantulevat käärmeet, ennemmin käärmeet saa kuolla kuin ihmiset. Meillä on jo parina kesänä tapettu käärme omasta pihasta. Viimekesänä 2 ja 4 vuotiaat tuli pihalta sanomaan äiti pihalla on joku kumma naru joka liikkuu...onneksi eivät olleet ottaneet käteen.
        Toivon taas että tänäkesänä ei yksikään käärme kohtaa minun lasteni kanssa eikä kenenkään muunkaan lapsen.

        vituttaa nuot saatanan kyyt isännän maatilalla niitä kuhisee kirjaimellisesti aina ku nään kaasu pohjaan ja yli onneksi meidän mäyräkoirat aina tuovat kuolleita kyitä tohon pihaan ja ne saa nakkoa vittuun sieltä


      • kyy meillä
        oo.... kirjoitti:

        rauhoitettu.Monilla on harhaluulo että kyy olisi rauhoitettu,ei huolta,henki pois vaan.Pitäis ennen elokuuta saada ne isommat mammakäärmeet ainakin listittyä,koska kun ne loppukesällä poikii,saattaa jopa 14-15 poikasta synnyttää kerralla,ja ne poikaset on tosi myrkyllisiä.

        rauhoitettu. Suomi taitaa olla ainoa E.U-maa, jossa kyitä saa tappaa.


      • gHuu

        kyy puremaan on kuollu viimeks ihminen joskus vuonne 1980 chill ei ne oo mitää kunigas cobria -.-


    • milla

      puri kyy jalkaan muutama vuosi sitten. tyttö oli silloin kuusi vuotias. he asuvat tiheään rakennetulla omakotialueella ja nurmikko oli lyhyttä alkukeväästä. lapset leikkivät nurmikolla ja yhtäkkiä tyttö alkoi itkemään kovaa. Kyy oli kietoutunut tytön jalkaan niin tiukasti, että jopa isällä oli vaikeuksia irrottaa se jalasta pois.
      äkkiä kyytabletit kurkusta alas ja terveyskeskukseen, josta tyttö laitettiin suoraan ambulanssilla sairaalaan ja siellä teholle. kolme viikkoa lapsi oli teholla ja pitkälle syksyyn vähänkin hengästyessään muuttui siniseksi. säännöllisiä kontrollikäyntejä oli jouluun asti.
      puremia ei jalassa ollut kuin yksi, mutta ilmeisesti käärme ei ollut pahemmin tuhlannut myrkkyään vielä mihinkään ja tytärkin oli allerginen.
      käärme ei lähtenyt töminää karkuun ja todennäköisesti lapsi juoksi ehkä sen päältä tai yli.
      arvaa onko siitä asti aina tapettu käärme kuin käärme jos vastaan tulee?
      omille (allergisille) lapsilleni en samanlaista kokemusta halua.

      • Punaniska käärmeeninhooja

        Meilläkin käärmeet silvotaan riekaleiksi jos pihapiiriin tuppa tai edes näkyville ilmaantuu..
        metsässä ,pellolla tms.

        Olisi ihan oikeutettua tappaa tuo niljakas paskapötkö sukupuuttoon Suomesta ja koko maailmasta!!!!!!!Kehoitan teitä lukijat AINA tappamaan kyykäärmeen kun se vaan on mahdollista!
        Kyy on lainsuojaton luonnon oikku!


      • kohveli vittu
        Punaniska käärmeeninhooja kirjoitti:

        Meilläkin käärmeet silvotaan riekaleiksi jos pihapiiriin tuppa tai edes näkyville ilmaantuu..
        metsässä ,pellolla tms.

        Olisi ihan oikeutettua tappaa tuo niljakas paskapötkö sukupuuttoon Suomesta ja koko maailmasta!!!!!!!Kehoitan teitä lukijat AINA tappamaan kyykäärmeen kun se vaan on mahdollista!
        Kyy on lainsuojaton luonnon oikku!

        Olis hyvä jos nuo vitun kusipäät viherpiipertäjä ihmiset kuolis johonki vitun puremaan ei muutaku tappakaa kaikki jalattomat ja tosi nopiaa kaikki ihmiset ku tappais kyyt asiat ois hyvin


      • katson
        kohveli vittu kirjoitti:

        Olis hyvä jos nuo vitun kusipäät viherpiipertäjä ihmiset kuolis johonki vitun puremaan ei muutaku tappakaa kaikki jalattomat ja tosi nopiaa kaikki ihmiset ku tappais kyyt asiat ois hyvin

        rottia,myyriä,hiiriä yms pihallani kuin nita h*lvetin luikertelioita. tapan kaikki vastaan tulevat kyyt heti!!


      • Käärmeetön piha
        Punaniska käärmeeninhooja kirjoitti:

        Meilläkin käärmeet silvotaan riekaleiksi jos pihapiiriin tuppa tai edes näkyville ilmaantuu..
        metsässä ,pellolla tms.

        Olisi ihan oikeutettua tappaa tuo niljakas paskapötkö sukupuuttoon Suomesta ja koko maailmasta!!!!!!!Kehoitan teitä lukijat AINA tappamaan kyykäärmeen kun se vaan on mahdollista!
        Kyy on lainsuojaton luonnon oikku!

        Käärmeet kuuluvat suomalaiseenkin luontoon päin vastoin kuin ihminen.

        Olen asunut seudulla, jossa oli paljon käärmeitä. Rinnakkaiselo sujui ongelmitta.

        Ymmärrän kyllä, jos ihminen tappaa kyyt pihapiiristään.


    • taimikka

      Virroilla lapsuudessani oli runsaasti käärmeitä.
      Tappamisen jälkeen käärme poltettiin pihapiirissä; Haju karkoitti muut käärmeet. Auttoi varmaan, koska keväisin vain niitä näkyi.

    • [Melo](97)

      otat käärmeen sankoon tai jonnekin mistä se ei pääse pois ja viet 3 kilometrin päähän pihaltasi nnin se ei palaa. tai toinen vaihtoehto otat talikon ja tökit sillä käärmettä niin pitkäänn ettei se enää liiku kannattaa päähän tökkiä

    • tractorpower

      kanna koti pihaasi muurakaispesä /keko, käärmeet pysyvät muurahaisista kaukana.
      Ja jos nyt niin käy että pihapiirissä pyörii käärme niin otappa henki pois viimestään silloin kun sillä on poikaset mahassa tai muuten niitä on sitten kahta kauheammin.
      Yleensä se on aika harvinaista että käärme tulee kotipihaan ja puree vielä siellä jotain nimittäin nurmikkohan pidetään yleensä lyhyenä ainakin näin meilläpäin ja aukeastahan käärmeet ei pidä lukuun ottamatta kallioita ja kivikköä jossa ne käy sulattelemassa ruokaansa joten sen enempää turisematta EI NIITÄ KÄÄRMEITÄ KANNATA PELÄTÄ, NIMITTÄIN MINUAKIN ON KÄÄRMEET PURESKELLET JONKUN KERRAN JA EIHÄN SE PUREMA MUUTA TEE KUIN TURVOTA HIUKAN PUREMAN KOHDALTA JA EN MINÄ AINAKAAN MITÄÄN KYYPAKKAUSTA OLE NIIHIN TARVINNUT.

      • miukupöö

        On kyllä ihan paskapuhetta että käärme ei tule pihaan jos on muurahaisia. Mein pihassa on kaksi isoa muurahaispesää ja tänä kesänä on ollut käärmeet kovinkin liikkeellä. Ainakin kolme eri yksilöä olen bongannut.


      • näillä konstein
        miukupöö kirjoitti:

        On kyllä ihan paskapuhetta että käärme ei tule pihaan jos on muurahaisia. Mein pihassa on kaksi isoa muurahaispesää ja tänä kesänä on ollut käärmeet kovinkin liikkeellä. Ainakin kolme eri yksilöä olen bongannut.

        Kalkilla tai tuhkalla tontin ympärille vana, eivät ylitä sitä. Vesisateen jälkeen uudestaan uudet levitykset. Käärmeen poltto jonka jälkeen pyöritellään sitä pihapirissä. Käärmeet kaihtaa kalkkia ja tuhkaa koska niiden "hipiä" ei kestä niitä, samoin toimii muurahaiset. Poltto taas aiheuttaa pelon ettei taida olla menemistä,huonosti käy.


    • tulee..

      Lähetäänpä pohtimaan käärme ongelmaa, miksi ne tulee pihapiiriin ja miksi niitä on seudulla.

      Ruoka se on joka ne sinne tuo.
      Elikkä lähistöllä on kuloheinikkoa ja siellä hiiriä, joita käärmeet syötäväkseen pyytää.
      Käärmeet syö myös sammakoita, mutta tuskin pihasi suolla on, mutta järvirantakin on kelvollinen.
      Järveä et pysty hävittää, mutta rannat voi tasoitella ja niittää.

      Pyri hävittää kuloheinikko, se tapahtuu parhaiten keväällä polttamalla ja kesänaikana niittämällä. Raivaa vesakot, muokkaa maa tasaiseksi, ettei hiirille löydy ruokaa, niin käärmeetkin katoaa.

      Tuhkasta ja käärmeenraatojen polttamisesta en osaa sanoa, mutta sammuttamaton kalkki saattaisi olla halpaa ja tehokasta.

    • kyyt

      Meillä on mökki käärmeille ihanteellisessa paikassa. On kosteikkoa , on monttua ja kalliota metsämaastossa. Viime kesänä naapuritontilta löytyi kyyn pesä ja huudot oli sen mukaiset. Meidän tontilta ei vielä yhtään käärmehavaintoa. Uskoakseni muurahaispesillä joita meidän puolella on noin 15m välein on asiaan iso merkitys. Olenpa joskus nähnyt muurahaisten tappaman käärmeen, en tosin meidän pihassa. Siis muurahainen saattaisi olla monelle se pienempi paha.. meillä tosin muurahaisista ei ole toistaiseksi ollut mitään haittaa. Ne puuhailevat omia hommiaan pihamaalla.

      • paloöljyä

        tontin rajoille.

        Sen haju pitää matelijat poissa.


    • *Milla*

      Äidin äitini kertoi, että hänen nuoruudessaan karkotettiin kyyt esimerkiksi rannoilta tervaamalla kivet. Käärmeet eivät pidä tervasta. Tässä viestiketjussa
      terva kyllä jo mainittiin aiemmin.

      • paimen..

        Eräs maanviljelijä kerto havainneensa, että käärmeet ei pidä sähköpaimenen aiheuttamasta jännitevaihtelusta maassa.
        Ehkä se tuommoinen matonen aistii sähköpiikit, vaikkei lankaan koskisikaan.

        Sähköpaimenta olen joskus suunnitellut myös käyttää kasvimaan ympärillä karkottamaan jänikset.


      • kyselen kanssa myös
        paimen.. kirjoitti:

        Eräs maanviljelijä kerto havainneensa, että käärmeet ei pidä sähköpaimenen aiheuttamasta jännitevaihtelusta maassa.
        Ehkä se tuommoinen matonen aistii sähköpiikit, vaikkei lankaan koskisikaan.

        Sähköpaimenta olen joskus suunnitellut myös käyttää kasvimaan ympärillä karkottamaan jänikset.

        Jos panisi kasvimaan ympärille sähköpaimenen, voisiko myös marjapensaiden päälle viritetyn verkon liittää siihen sähköpaimeneen? Pysyisi myös linnut pois marjapensaista ja kasvimaalta siemeniä nyppimästä.

        Vanhat ihmiset neuvoivat jättämään tapetun käärmeen käärmeenraadon pihan reunalle. En tiedä miksi, mutta kai se sitten oli merkkinä muille käärmeille, että pysykää poissa.


    • siilit tappavat kyitä

      ei kauaa näy käärmeitä ja siiliä samassa pihapiirissä.

      • vittuuntunut

        Hengiltä vaan käärmeet kaverin tyttöä puri paska kyy jalkaan eli tapamme kaikki käärmeet mitä löytyy


    • gdgd

      Vihaan eläinten tappamista muuten kuin hillittömään nälkään!

      MUTTA KÄRMEET (MYRKYTÖN TAI MYRKYLLINEN) SAA MUN PUOLESTA TAPPAA SUKUPUUTTOON!

    • gsfgdghjfhggfdg

      Jos tulee pihaan, niin lapiolla vaan poikki, mutta kannattaa varoa ettei myrkyt lennä naamaan... :D

    • P. Aula

      Mä rakastan käärmeitä, voisit tuoda ne mun tontilla

    • Anonyymi

      Meillä ollut jo monta vuotta IKH:lta ostetut maahan laitettavat pattereilla toimivat käärme/myyräkarkottimet eikä ainuttakaan käärmettä ole tontilla näkynyt sen jälkeen kun nuo hommattiin....ei muuten ole näkynyt myyriäkään

    • Anonyymi

      Soita Kyy-Koposelle.Tulee hakemaan kyyn pois.

    • Anonyymi

      Poistakaa ihmiset pihapiiristä niin ei kyyt haittaa kun hiiiä ja myyriä.

    • Anonyymi

      Kyllähän kyytkin saisivat luonnnossa rauhassa kuten muutkin lajit elää, mutta varsinkin jos pikkukoiria, kyyn purema niille oikeasti vaarallinen, pahimmillaan jopa tappava. Samoin pienille lapsille ja allergisille. Jotkin koirat, varsinkin koirasusi osaavat kyyn sitävastoin tarpeeksi nopeina niille itselleen vaaraa aiheuttamatta tappaa. Itse olen saanut karkoitusohjeeksi salpietarivanan pihaan laittaa. Myös kalkkivana voi auttaa. Värinäkarkoittimet eivät auttaneet. Nykyiseen pihapiiriin joka kesä muutama kyy ilmaantunut. Ei muuta keinoa, kuin tappaa. Valitettavasti. Aikoinaan synnyinkodissani joka kesä kyy kopilla pihanmetsän reunassa jotain koirista puri. Joskus siitä kaksikin viikkoan koira tosi kipeänä, varsinkin pääalueen puremasta. Siilejä ja muurahaisiakin seudulla yleisesti oli, mutta ei käärmeongelmaan näkyvää vaikutusta.

    • Anonyymi

      Täällä meidän kaupungissa asuu sellainen luonnonsuojelu ihminen jolle voi soittaa jos näkee pihapiirin lähellä esimerkiksi kyitä. Soitto hänelle ja kaveri tulee ja etsi kaikki kyyt joita alueella on ja vie ne toiselle puolelle kaupunkia. Kaveri on kokenut koska on tehnyt kymmeniä vuosia samaa hommaa. Aina on kaikki käärmeet hävennyt alueelta kun hän on käynyt paikalla ja vienyt ne pois. Eikä maksa mitään.

    • Anonyymi

      Kannattaa pysytellä poikamiehenä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe