Sähkögrilli parvekkeelle

kesäeki

Kesän lähetessä on aika hommata vihdoin grilli. Paikkana tulee olemaan kerrostalon ylin parveke. Ilmeisesti ainut vaihtoehto on sähkögrilli...

Osaako kukaan sanoa, minkälainen peli on Luciferin 2200 wattinen sähkögrilli? Hintaa näyttäisi olevan 79-99 euroa riippuen, mistä ostaa. Mikä ero on keraamisella(?) paistoalustalla ja ritilällä grillauksen kannalta? Kumpi on parempi?

Toinen vaihtoehto olisi Chefin 2000 wattinen sähkögrilli, mutta se vaikutti varsin huteralta peliltä. Hinta tosin olisi siedettävämpi 29 €.

Oisko muita vinkkejä?

41

86777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama puheenaihe

      Jos talosi järjestyssäännöissä sanotaan, että ruuan valmistus parvekkeella on kielletty, on aivan sama millä grillisi lämpiää, sitä ei saa käyttää parvekkeella.
      Käryt tunkevat naapureihin sisään mm. raitisilmaventtiilien kautta, vaikka ovet ja ikkunat sulkisi. Ei ole miellyttävää kuivata/tuulettaa vaatteita partsilla, kun metrin päässä joku kärventää kalaa. Kokemusta on.
      Jotkut vaan kokevat olevansa sääntöjen yläpuolella.

      Vinkki: osta sellainen grilli, jonka kanssa voi mennä pihaan tai vaikka metsään ja grillaat siellä.
      Hyvä idea voisi olla taloyhtiön yhteinen grilli pihassa.

      • kesäeki

        Ei kielletä säännöissä sitä, eikä käryhaitoista ole pelkoa, kun parveke on sellaisessa paikassa ja suurikokoinen. On vieläpä ylikerroskin.

        Mutta jos jollakin olisi noita vinkkejä ja kokemuksia? Tuolla Luciferilla voi kuulemma grillata sisälläkin...


      • grillannut...
        kesäeki kirjoitti:

        Ei kielletä säännöissä sitä, eikä käryhaitoista ole pelkoa, kun parveke on sellaisessa paikassa ja suurikokoinen. On vieläpä ylikerroskin.

        Mutta jos jollakin olisi noita vinkkejä ja kokemuksia? Tuolla Luciferilla voi kuulemma grillata sisälläkin...

        Mitihän vielä sitä sähkögrilliä...
        Itse grillailin yhden kesän ja loppukesästä ihmettelin että mites sähkölasku on noin pompannut... Eli se on sitten todellinen sähkösyöppö (ja kun katsoo watteja niin en yhtään ihmettele)...

        Muuten ei pahaa sanottavaa ja mä pärjäsin ihan hyvin 2000w vehkeellä...


      • sirkku
        grillannut... kirjoitti:

        Mitihän vielä sitä sähkögrilliä...
        Itse grillailin yhden kesän ja loppukesästä ihmettelin että mites sähkölasku on noin pompannut... Eli se on sitten todellinen sähkösyöppö (ja kun katsoo watteja niin en yhtään ihmettele)...

        Muuten ei pahaa sanottavaa ja mä pärjäsin ihan hyvin 2000w vehkeellä...

        Minä ostin sen Luciferin grillin eikä oo moitittavaa. Hyvin kypsyy makkarat, pihvit ja kasvikset ja ennenkaikkea se lähtee hyvin puhtaaksi käytön jälkeen, kun vaan antaa sen ensin jäähtyä. Se ei kärytä, koska rasva ei tipu suoraan minkään vastuksien päälle. Toki siitä herkullinen ruuan tuoksu leviää....
        Suosittelen!!


      • TUOSTA MINUN
        kesäeki kirjoitti:

        Ei kielletä säännöissä sitä, eikä käryhaitoista ole pelkoa, kun parveke on sellaisessa paikassa ja suurikokoinen. On vieläpä ylikerroskin.

        Mutta jos jollakin olisi noita vinkkejä ja kokemuksia? Tuolla Luciferilla voi kuulemma grillata sisälläkin...

        Täytyy vielä ottaa selvää. Olenhan asunut tässä jo melkein pari vuotta ja yllättävän moni on täälläkin grillannut, mutta se kuluu kesään.


      • MUNAKARI

        Nythän on jo melkein Juhannus. Eikä minun mielestäni grillaamista parvekkeella varsinaisesti keille, kun kerran siellä tupakointiakaan ei kielletä, mutta ei sekään kyllä kovin miellyttävältä tunnu.


      • ????

        Missä saa tuulettaa parvekkeella nykyään??


      • vapaus meni

        Keså tuli ja meni emmekä päässeet nauttimaan tästä kesästä koko parvekkeella. Siellä sai ennen istua ja nauttia näkemästään luonnosta ja kahvitella aamuisin herättyään auringonnousuun. Kasvattaa kukkia oleilla muutenkin. NYT SE EI OLE ENÄÄ MAHDOLLISTA KUN ALAKERRAN NAAPURI VAIHTUI JA MOLEMMAT TUPAKOIVAT JA KRILLI KÄRYÄÄ SISÄLLE ASTI NIIN ETTÄ OIKEIN YÖKÖTTÄÄ, PÄÄTÄ SÄRKEE JA VAT-SASSA MÖYRII JA KIPUILEE KUN HAJUT LYÖVÄT PÄÄLLE. En todellakaan huoli naapureikseni tällaisia ihmisiä. Pitäisikö kivuista ja parvekkeen käyttön poisjäännistä sakottaa naapuria vai onko osakkeenomistajan väistyttävä vuokralaisen tieltä.


      • toivonsa menettänyt

        Pihagrilli on pihassa ja aikanaan sovittu ettei parvekkeella grillata. Kuitenkin on kohtalokseni tullut menettää siellä oleskelu juuri grilaamisen vuoksi tupakan ehostaessa poissaolotilannetta. Sinne meni kesä ilman tilan nautintoja ja isän-nöitsijäkään ei ole katsonut aiheelliseksi kieltää vuokralaita osakeenomistavien talossa grillaamasta. Mitä neuvoksi.


      • Parvekegrillaaja
        vapaus meni kirjoitti:

        Keså tuli ja meni emmekä päässeet nauttimaan tästä kesästä koko parvekkeella. Siellä sai ennen istua ja nauttia näkemästään luonnosta ja kahvitella aamuisin herättyään auringonnousuun. Kasvattaa kukkia oleilla muutenkin. NYT SE EI OLE ENÄÄ MAHDOLLISTA KUN ALAKERRAN NAAPURI VAIHTUI JA MOLEMMAT TUPAKOIVAT JA KRILLI KÄRYÄÄ SISÄLLE ASTI NIIN ETTÄ OIKEIN YÖKÖTTÄÄ, PÄÄTÄ SÄRKEE JA VAT-SASSA MÖYRII JA KIPUILEE KUN HAJUT LYÖVÄT PÄÄLLE. En todellakaan huoli naapureikseni tällaisia ihmisiä. Pitäisikö kivuista ja parvekkeen käyttön poisjäännistä sakottaa naapuria vai onko osakkeenomistajan väistyttävä vuokralaisen tieltä.

        Ensin olisi varmasti hyvä jutella naapurille ihan ystävällisesti, miten ikävältä itsestä tuntuu. Mitä tulee osakkeenomistajan ja vuokralaisen oikeuksiin, niin molemmat lienevät asumisen suhteen samalla viivalla. Koti se on vuokralaisellakin.


    • suhinaa

      älä koskaan osta minkäänlaista sähkögrilliä itsellesi. itse olen omistanut 3 erilaista ja kaikki ovat hajonneet ennen syksyä, eli kestäneet vähemmän kuin yhden kesän. yksi ostamistani grilleistä oli sentään 150 euron arvoinen, mutta hajosi aivan samalla tavalla kuin halvemmatkin sähkövempaimet. kaikkien sähkögrillien heikko kohta on niiden vastukset. ne eivät vain kestä. ei ole kestänyt minulla, eikä yhdelläkään tutulla joka sähkögrillin on ostanut. jos haluat hyvää ruokaa, parasta laatua ja kestävyyttä, niin osta kunnon kaasugrillli. et sellaista voi varmaan välttämättä parvekkeella käyttää, mutta ostamalla sähkögrillin rahasi menevät hukkaan. toki se sanomasi halvin grilli voi olla riskitön sijoitus, mutta epäilen, että rahasi menevät hukkaan...

      • Grillaaja

        Älä yleistä - luepa vaikkapa äskeinen kirjoitukseni - meillä ollut yksi ja sama sähkögrilli ahkerassa käytössä jo kohta kymmenen vuotta, eikä mitään vikaa ole ilmennyt! Enkä ole ainoa, myös tuttavillani on jo vuosien positiiviset kokemukset sähkögrilleistään.

        Olisiko vika ehkä käyttötavoissanne - miten olette säilyttäneet/huoltaneet vastukset? Meillä vastukset pyyhkäistään jäähdyttyään kostealla puhtaaksi ja säilytetään sisällä, kuten muutkin osat.

        Sähkögrilli on monelle kerrostaloasukille ainoa vaihtoehto.


      • Sisäfile

        Kyllä mulla on yli kolmekymmentä vuotta kestänyt sähkögrilli Tyyppi Kota 1250 W. Ollut ammatti käytössä 15 vuotta. Vastus päältä kuumentava.
        Hyvin toimii vieläkin eikä savuta.Vain rasva-alusta alle ja parhaat sisäfile pihvit ja makkarat paistuu.Ilman huoltoa.


    • Grillaaja

      Itsellä on ollut jo kymmenkunta vuotta semmoinen ritilämalli, ei kuitenkaan tuon merkkinen mitä sinä olet katsellut. Ystävälläni on tuota Luciferia vastaava ns. parilamalli, jolla minäkin olen grillaillut moneen kertaan. Tässäpä molempien hyviä ja huonoja puolia:

      Ritilämalli on mielestäni enemmän "oikean" grillin tyyppinen (saa siis oikean maun, näön ja tunnun esim. makkaraan), parilamalli tuntuu hiukan samalta kuin paistaisi pihvin vaikkapa paistinpannussa. Grillitassujen jne. (siis semmoisten pihvien jotka on tehty jostakin lihataikinasta) grillaus on ritilämallilla hankalaa, jos ei käytä folio- tms. alustaa. Meillä paistetaan pääasiassa kokolihapihvejä ja kalaa (foliossa). Makuasia kummasta tykkää enemmän.

      Ritilämalli huomattavasti edullisempi -> saa monta grilliä yhden parilamallin hinnalla.

      Ritilämalli käryää jonkun verran, koska rasva pääsee tippumaan vastuksille. Meillä ritilän alla on vesiastia, johon enin rasva tippuu, joten käryn määrä on kuitenkin aika vähäinen (kaikki ei osu vastuksiin). Tosin myös halvimmissa parilamalleissa on samaa vikaa, ts. rasvan valuma-aukot on suunniteltu väärään paikkaan. En tiedä miten tuossa suunnittelemassasi mallissa on. Kannattaa tarkistaa, että aukot on sijoitettu parilaan siten, että rasva ei tipu suoraan vastuksille.

      Ritilämalli on helppo siivota - osat (ritilä ja vesiallas) vain tiskikoneeseen. Eikä mene miksikään, jos sitä ei jaksa pestä heti grillauksen päätyttyä. Joidenkin parilamallien pinnoite kärsii likaisena säilyttämisestä (esim. ystäväni grilli oli pihvinpaiston jälkeen yön yli pesemättä -> pinnoite irtosi likaisimmista kohdista).

      Meillä (asun luhtitalossa) sähkögrillin käyttö parvekkeella on sallittua. Kyllä se käryn määrä on kuitenkin niin vähäinen, että tuskin ketään häiritsee - ei ainakaan meitä (naapuritkin ahkeria sähkögrillaajia). Ainoa asia joka joskus häiritsee, on grillistä leijuva taivaallinen aromi :)

      Sähkölaskussa emme ole huomanneet mitään tähtitieteellistä pompsahdusta, vaikka meillä grillataan kesäaikaan 1-2 krt/vko.

    • kokemusta hyvästä

      Paras vaihtoehto on jos pelkää savu/käry haittoja on sellainen kaasu grilli missä polttimot ovat yläpuolella ja valmistettava ruoka siinä alhaalla esim. jossain reunoilla olevalla alustalla. Grillattavasta ruuasta ei pääse rasva tippumaan polttimoille joten se ei käryä juuri yhtään. Nyt en muista sitä merkkiä mutta jos olet kiinnostunut niin laitan sulle uudestaan viestiä tänne ja paikan mistä niitä saa ostaa.

      • Luulen, että muistat väärin, että sellainen kaasugrilli olisi olemassa, jossa liekki olisi ruoan päällä.

        Mutta sellainen sähkögrilli on Aromi Royal-grilli. 1100W riittää mainiosti ruoan grillaamiseen. Eikä nesteet valu vastuksille. Olen ostanut Alumiini-folio-vuokia edullisesti tukku-jätti-pakauksessa Heinon Tukusta ja käyttänyt niitä myös vastusten yläpuolella heijastamassa lämpöä.

        Alumiinivuoka kerää hyvin valuneet nesteet ja on helppo huuhtasta tiski-altaassa.

        Tämä grilli loppui viimekesänä maahantuojalta muistaakseni jo alkukesästä, joten kannattaa pitää kiirettä, jos sellaisen meinaa ostaa. Muistaakseni K-rauta ainakin niitä myy.

        Minulla on myös isompi sähkögrilli = Sähkö-Simo, jota käytän ulkona mm. muurinpohjalättyjen paistamiseen.
        Aromi Royalia olen käyttänyt myös talvi-pakkasilla sisällä liesituulettimen alla...

        ja TOIMII... TOIMII...


      • Grillaaja
        Viidakko-Joe-Hki kirjoitti:

        Luulen, että muistat väärin, että sellainen kaasugrilli olisi olemassa, jossa liekki olisi ruoan päällä.

        Mutta sellainen sähkögrilli on Aromi Royal-grilli. 1100W riittää mainiosti ruoan grillaamiseen. Eikä nesteet valu vastuksille. Olen ostanut Alumiini-folio-vuokia edullisesti tukku-jätti-pakauksessa Heinon Tukusta ja käyttänyt niitä myös vastusten yläpuolella heijastamassa lämpöä.

        Alumiinivuoka kerää hyvin valuneet nesteet ja on helppo huuhtasta tiski-altaassa.

        Tämä grilli loppui viimekesänä maahantuojalta muistaakseni jo alkukesästä, joten kannattaa pitää kiirettä, jos sellaisen meinaa ostaa. Muistaakseni K-rauta ainakin niitä myy.

        Minulla on myös isompi sähkögrilli = Sähkö-Simo, jota käytän ulkona mm. muurinpohjalättyjen paistamiseen.
        Aromi Royalia olen käyttänyt myös talvi-pakkasilla sisällä liesituulettimen alla...

        ja TOIMII... TOIMII...

        Olen kyllä varmaan oikeassa että sellainen grilli on koska olen yhtenä kesänä grillaillut sellaisella...."ja en ollut humalassa" . Parempi että käyt sivuilla jotka liitin siihen. Grilli on CRAMER ja löytyy erinlaisia versioita ...hinta on 80 € - 160 € . On sellainen matkamalli joka on ihan toimiva ja hyvä.


      • Grillaaja kirjoitti:

        Olen kyllä varmaan oikeassa että sellainen grilli on koska olen yhtenä kesänä grillaillut sellaisella...."ja en ollut humalassa" . Parempi että käyt sivuilla jotka liitin siihen. Grilli on CRAMER ja löytyy erinlaisia versioita ...hinta on 80 € - 160 € . On sellainen matkamalli joka on ihan toimiva ja hyvä.

        sorry, mut en lukenut tekstiä kunnolla. Lämpö siinä Gramerissa tosiaan säteilee ylhäältä.
        Ylhäältä tuleva lämpö on tosi hyvä juttu - tuli se sitten kaasu-liekistä, tai sähkö-vastuksesta.


    • grillaus himo

      Taloyhtiön järjestyssäännöissä sanotaan: "parvekkeilla grillaaminen on kielletty hiili- ja kaasugrilleillä".
      Voiko tosta vetää johtopäätöksen, että sähkögrillillä grillaaminen on sallittu?

      • saa grillata

        sähkögrillillä koska sitä ei ole kielletty! Mutta kyllä ne taloyhtiön mummot muuttavat lauseen muotoon: Grillaaminen kielletty!, kun näkevät sinut grillaamassa.


      • grillaus himo
        saa grillata kirjoitti:

        sähkögrillillä koska sitä ei ole kielletty! Mutta kyllä ne taloyhtiön mummot muuttavat lauseen muotoon: Grillaaminen kielletty!, kun näkevät sinut grillaamassa.

        Ei haittaa mummojen valitus sitten pätkääkään, tää jäbä singahtaa just grilli ostoksille...


    • nakit mikroon

      Ihme sakkia koko sähkögrilli porukka.Mitä grillaamista on sähkövastuksen päällä lämmittely? Onhan joka kämpässä sähkö uuni ni ei tarvi partsille roudata kamoja käryään.

      • sähän sen keksit

        Menishän tonne uuniinkin pari nakkia niitten vastusten päälle. Pitänee kokeilla, kiitos vinkistä.


      • Mantu
        sähän sen keksit kirjoitti:

        Menishän tonne uuniinkin pari nakkia niitten vastusten päälle. Pitänee kokeilla, kiitos vinkistä.

        Meidän alapuolella asuja grillaa parvekkeella kaloja ,voi v..tu sitä hajua ,kokeilkoonpahan vielä kerran niin tää Manta näyttää sille taivaan merkit missä sitä grillataan ja millä?Kaasupulloa ei saa tuoda kerrostaloon.Sekin ukko oli vpk-ssa ja ei tiedä moista asiaa.Siis oli vpk-ssa, tais olla yläpää vähä älyinen....


      • Brankkari.......
        Mantu kirjoitti:

        Meidän alapuolella asuja grillaa parvekkeella kaloja ,voi v..tu sitä hajua ,kokeilkoonpahan vielä kerran niin tää Manta näyttää sille taivaan merkit missä sitä grillataan ja millä?Kaasupulloa ei saa tuoda kerrostaloon.Sekin ukko oli vpk-ssa ja ei tiedä moista asiaa.Siis oli vpk-ssa, tais olla yläpää vähä älyinen....

        otahan apina selvää! tietyn kokoisia kaasupulloja saa säilyttää kerrostalossa ja myös kaasulla grillaaminen on sallittua ellei palonviranomainen ole sitä kieltänny talokohtaisesti.


      • 25 kg

    • L.Aiskimus

      Ite grillaan 2200w chef merkkisellä grillillä parvekkeella.Tehot riittää hyvin jos ei pääse tuulemaan.Silloin hankalampaa.Makkaraa grillaan mieluiten kun en viitti naapureita ärsyttää .Mikäs sen helpompaa ruuanlaittoa,eikä tarvi haistella palonesteitä eikä myrkyllisiä savuja kunhan ei liikaa grillaa.

      • parvekerillaus

        tai saatte sakot perkele!!!!
        Rillata saa vain rivi-ja ok-taloissa, se ei ole köyhälle kerrostaloasujalle sallittua!!!


      • J-M
        parvekerillaus kirjoitti:

        tai saatte sakot perkele!!!!
        Rillata saa vain rivi-ja ok-taloissa, se ei ole köyhälle kerrostaloasujalle sallittua!!!

        Jos siellä parvekkeella saa röökiäkin vedellä niin miksei grillata..


      • grillimestari
        parvekerillaus kirjoitti:

        tai saatte sakot perkele!!!!
        Rillata saa vain rivi-ja ok-taloissa, se ei ole köyhälle kerrostaloasujalle sallittua!!!

        kiinteistöliitron sivuilta löytyy melko tuore kannanotto asiaan.

        http://www.kiinteistoliitto.fi/3997.html


      • UTTALLIIRG
        parvekerillaus kirjoitti:

        tai saatte sakot perkele!!!!
        Rillata saa vain rivi-ja ok-taloissa, se ei ole köyhälle kerrostaloasujalle sallittua!!!

        Ei vain tunnu loppuvan. yhdeksäntoista asukasta perheineen ei välitä puuttua asiaan puhumalla, kun yksi kärsii grillinhajuhaitoista ja rasvasta jota on joka paikassa siivottavaksi. VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ TAI SITTEN HEILLÄ KAIKILLA ON NENÄT NIIN TUKOSSA ETTEIVÄ HAISTA EI NIIN GRILLIÄ KUIN TUPAKKAAKAAN, IHMEELLISTÄ EIKÖ TOTTA


      • Laillista

    • siv106

      http://www.iherb.com/?rcode=SIV106 on paras ja edullisin paikka ostaa vitamiinit, luontaistuotteet, saippuat, mausteet yms!

      Käyttämällä alennuskoodia SIV106 saat ensiostajana vielä 5$ alennuksen, jonka voit käyttää esimerkiksi airmail-postikulujen kuittaamiseen!

      Tuotteet tulevat luotettavasti kotiin 7-10 päivän aikana.

      Huom! Anna alennuskoodi tilauksesi yhteydessä (ennen ostoskorin hyväksyntää)! :)

      HUOM! MAUSTEET CHILIT, CURRYT YMS SAA MYÖS TUOLTA EDULLISESTI!!

      • papparainen 7 kerrok

        siv 106. Jos firma ei osaa suomenkieltä, se saa rauhassa olla maailman paras ostopaikka, mutta ei minulle, joka puhun hyvin mielelläni omaa kieltäni.
        Nuret ostakoot, minä pitäydyn suolassa, pippurissa, valkosipulissa ja muissakin vihanneksissa, jotka ovat suomalaisia tekeleitä.


    • toska3

      Eipä ole noilla talon säännöillä mitään merkitystä grillaukseen parvekkeella, saa krillata millä hyvänsä kunhan se on turvallista.

      • 7 kerroksen pappa

        Et kait luule, että kateellinen naapurini antaisi siihen luvan, vaikka olisi palokunta paikalla. Ihmetyyppejä. Kenelläkään ei saisi olla kivaa. Ymmärtäisin, jos hänellä olisi nälkä, vaan kun on ihan vain kitinän vuoksi sellainen kuin on.

        Talon säännöisssä grillauskieltoa ei näy, mutta hänen päässään sekin laki on.

        ;)


    • parika

      Itsellä on saksalaisen Cloerin 6589 Sähkögrilli, joka ei kärytä ja tarpeeksi tilaa pihveille ja lisukkeille. Suosittelen! www.cloer.fi/barbecuegrillit.htm

    • Säätöä Luciferiin

      En tiedä muista, mutta ainakin minä ja naapurini huomattiin Lucifer-grillit turhan tehottomiksi.

      Termostaatti katkaisee turhan aikaisin ja väli on aivan liian pitkä, ennenkuin alkaa uudestaan lämpenemään.

      Toki ajankanssa makkarat lämpenee. Melkein meni grilli jo jätteeksi, mutta tutkin hiukan termostaatin rakennetta ja vot!!

      Erittäin pienellä säädöllä sain grilin toimimaan vihdoin oikein. Termostaatti on biimetalliin perustuva ratkaisi eli rauta taipuu toiseen suuntaan lämmön vaikutuksesta. Piti vain pihdeillä hiukan vääntää rautaa lisää ja kytkimen kärkiväliä pienemmäksi. Nyt grilli on juuri sellainen kuin sen olisi pitänyt aina olla. Lämpöä riittää kokoajan ja termostaattikin toimii, eli ei sentään ole kokaikaa päällä. Viimeksi grillasin jopa broilerin koipia joita en aikaisemmin olisi edes kokeillut tällä grillata.

      Niksiä saa vapaasti käyttää, ei oo pakko

    • pappa grillin kimpus

      Heit teille, jota tunnutte olevan NIIN viisaita!
      Minulla v. 1978 KOTA-grilli. Toiminut siis jo iät ajat. Aina yhtä hyvä tulos.

      En tajua ihmisiä, jotka aina jostakin rutisevat, kuten ruuanhajusta, savustuksesta ym. Itse inhoan tupakan hajua, mutta en sitä naapureilleni kerro. Polttakoot, jos haluavat keuhkonsa pilata.

      Omakotitalosta kerrostaloon muuttaneena vasta nyt tajuan, miten ahdasmielisiä me suomalaiset olemmekaan. Kaikki häiritsee, ihan kaikki.
      Veisin sähkögrillini ulos ja haistattaisin taivaan tuuliin hyvät lihatuoksut, vaan, kun sekään ei sovi kaikille. Ei ole kivaa vedättää seitsemännestä kerroksesta johtoa alas jatkojohdoin toisensa perään. Olisi niin yksinkertaista omalla parvekkeellaan grillata. Kun grillaan sisällä, siitä tulee samanlaiset tuoksut rasppukäytävään, sillä tätä ihanuutta ei perheemme lopeta, ei minkään säännöksen mukaan.

      Grillauskesää kaikille!

      • Fakta

        Parista lehdestä poimittua tietoa:
        Kiinteistöliiton lakimies Anu Kärkkäinen kertoo, että grillaus on hyväksyttävää, joskin avotulen tekeminen parvekkeelle on kielletty. Myös paikallisten pealastusviranomaisten ohjeistusta täytyy noudattaa. Käytännössä on normaalia grillata sähkögrillillä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe