sokerilla tärkkäys

enkeleitä

tietääkö kukaan kuinka virkattuja enkeleitä voisi sokerilla tärkätä?kuinka se tehdään ja mikä on sekoitussuhde? Olen ottanut englanninkielisisistä sivuista täällä netissä ohjeet, mutta tärkkäyksestä ei puhuttu mitään,en ainakaan huomannut.Kiitos tiedosta jo etukäteen.

7

30723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma

      olen tärkännyt sokerilla ja hyvä on tullut.
      Mitään mittasuhteita en osaa sanoa, mutta hienoa sokeria lämpimään veteen, niin että "vesi näyttää sokeriselta" (eli ihan reilusti?). Olen liottanut yön yli ja nostanut vaakatasoon kuivumaan aamulla.
      Riippuu langasta kuinka sokerista pitää olla. Kokeilemalla huomaat. Jollei tärkkäänny, niin lisää sokeria ja uudestaan...

      • jaajotin

        Ja tärkkikin on nykyään melkein ilmaista. Taitaa sokeri maksaa enemmän.


      • ohje

        Tässä linkki
        http://cc.joensuu.fi/~tkkroger/lankatyot/tarkkays.htm

        löytyy myös haulla tärkkäys.

        Itse käytän ½dl sokeria ja ½ dl kiehuvaa vettä annan jäähtyä. upotan virkkuu työn hetkeksi liuokseen vettymääm ja nostan sitten pois. Puristan liiat märkyydet pois ja muotoilen halutun laiseksi. Pyöreät liinat laitan voipaperille nuppineuloin kiinni, paperiin olen piirtänyt ympyrän avukseni. Voipaperi on silityslaudan päällä. Annan kuivua seuraavaan päivään. Työtä ei silitetä.


    • enkeleitä

      Heippa !
      Olen tärkännyt sokerilla virkattuja ruukunsuojia.
      Sekoitan lämpöiseen veteen sokeria määriä en ole mitannut, mutta aika sakeaa saa olla, esim. lasi vettä vajaa lasillinen sokeria jos ei tule tarpeeksi kova, tärkkää uudestaan ja laittaa sokeria enemmän kannattaa kokeilla johonkin kangaspalaan kastaa palan liuoksessa ja antaa kuivua. esim. mitä kangasta on käyttänyt siinä työssä.


      Hauskaa kevään jatkoa Kuusankoskelta T. Merja

      • enkeleitä

        kiitos kaikille vastanneille.Olen nyt tärkkäillyt noita enkeleitä ja paljon. Hyvä tärkkiohje oli kun 1/2 dl sokeria ja 1/2 dl kuumaa vettä.Nyt enkelini pysyvät pystyssä ja ovat valmiita uusiin koteihinsa.Kiitos kaikille.


      • Anonyymi
        enkeleitä kirjoitti:

        kiitos kaikille vastanneille.Olen nyt tärkkäillyt noita enkeleitä ja paljon. Hyvä tärkkiohje oli kun 1/2 dl sokeria ja 1/2 dl kuumaa vettä.Nyt enkelini pysyvät pystyssä ja ovat valmiita uusiin koteihinsa.Kiitos kaikille.

        Hauskaa, hain juuri enkeleiden tärkkäysohjetta. Kiitos hyvistä neuvoista.


    • maria ope

      Hei, toimiiko sokeritärkkäys myös lampunvarjostimissa (joissa tulee tosi kuuma) ja pitsikoruissa esim. kaulassa tai ranteessa (joissa tulee tosi kuuma) - vai sulaako sokeri?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe