Ostamme autoja...

...käteisellä

oletteko koskaan myyneet autojanne tuollaiseen liikkeseen joka mainostaa ostavansa autoja käteisellä? Minkälaisella hinnalla ne ostavat, kannattaako myydä auto mieluummin tuollaiselle kuin laittaa autoliikkeelle vaihdossa uuteen autoon? Nykyisen autoni hinta on Tuulilasin listojen mukaan 8500 - 9400, ja autoliike tarjosi vaihdossa 7000 euroa. Saako uuden auton hinnasta paremmin tingittyä kun ei vie niille vaihdossa auotoa? Itse en jaksaisi alkaa myymään autoa lehdissä ilmoittelemalla ja selittelemällä soittajille auton historiaa uudestaan ja uudestaan.

35

13663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokujoku

      Minulle tarjosi rintajouppi 22 tuhatta autosta vaihdossa, käteisellä ostamista mainostava 18 tuhatta.

      • Vaihtanut

        Itse katsoin parhaaksi vaihtoehdoksi laittaa vanhan vaihdossa.

        Käteistä vanhasta olisin saanut käytettyjen liikkeestä 10000-10500 (liikkeestä riippuen). Näissä vastaavan hintalappuhinta 13000-14000, mikä meikäläisenkin autoon olisi tullut. Yhdestä liikkeestä olisin saanut ostettua vähän uudemman ja vähemmän ajetun 12000 rahalla (hintalapussa 14000) - tämän hinnan uskoisin, että olisin voinut juuri ja juuri saada omasta itse myymällä.

        Autoliike hyvitti vaihdossa 14500 (eikä muita alennuksia tietenkään), kun taas ilman vaihdokkia sain alennukseksi tingattua 6% mikä ko. tapauksessa olisi tehnyt 2160 rahaa...

        Kannattavimmaksi ja helpoimmaksi tuli antaa vaihdossa. Tietysti, jos itse myymällä olisi saanut hyvän hinnan (esim. ihan TM:n haitarin yläpäästä sen vajaa 14000)...


    • En myy

      Tuotahan ne autokauppiaat haluavatkin, että "et jaksa kaupata omaasi" vaan "myyt heille käteisellä" alle kaikkien arvojen...?

      Kuten itsekin huomasit, niin hintaero oli pari tonnia autoliikkeen eduksi.

      Jos 2000:lla eurolla ei edes puhelimeen kannata vastata, niin voithan vaikka lahjoittaa autosi naapurille, niin ei tarvitse ilmoitella.

      Omaa autoani en ole myynyt, enkä myy tuollaisille kauppiaille.

    • kuitenkin

      Lopputulos on jotakuinkin sama, 1. myytkö liikkeeseen suoraan tai 2. myytkö vaihtoautona.

      Vaihtoehdossa 1. autosi ostanut liike maksaa 7000€ autosta jonka hintalappuun tulee hinta 9900€, tinkivaraa lasketaan niin etä auto voidaan myydä kannattavasti vielä 1000€ tinkimisen jälkeen.
      Hintojen välissä olevan rahamäärän tulisi kattaa kunnostus-,puhdistus-, ym. kulut ja kuluttajasuojalain määräämä vastuu, sekä myös toimia tuottona sijoitetulle pääomalle.
      Etkä näinollen saa autostasi ns. täyttä markkinahintaa.

      Kun menet autokauppaan ilman vaihtoautoa esim. uutta autoa ostamaan saat pienen neuvottelun tuloksena 4 - 8% alennusta autosta varusteista.

      Vaihtoehto 2.

      Uutta autoa vaihtamalla hankkien autostasi lasketaan useimmiten ns. hyvityshinta.
      Eli uusi auto varusteet lasketaan bruttohinnoin yhteen ja vähennetään suunnilleen se hinta mikä vaihtoautosi todennäköinen hintalappuhinta (tai pikkuisen) alle on.

      Alennuksista tuskin puhutaan, vain välirahaa mittaillaan.

      Sinuna kuitenkin kokeilisin myydä autoasi itse.
      Pyydä suunnilleen normaali markkinahintataso, tai vähän alle. Eihän yksi auto tarvitse, kuin yhden ostajan. Sitten mars autokauppaan, alennukset tiskiin, ja säästyneillä rahoilla perhe ulkomaille.

      • linda

        kun oli vielä markka aika niin autoni oli kaikkien käppyröiden mukaan n.30000mk arvoinen.yksi liike mainosti että osto mies tulee kaupunkiin maksu käteisellä.menin tarjoamaan autoani myyntiin kaveri sano että saat 17000mk puhtaana käteen.arvaatkaa tuliko kaupat!!


      • va-päällikkö
        linda kirjoitti:

        kun oli vielä markka aika niin autoni oli kaikkien käppyröiden mukaan n.30000mk arvoinen.yksi liike mainosti että osto mies tulee kaupunkiin maksu käteisellä.menin tarjoamaan autoani myyntiin kaveri sano että saat 17000mk puhtaana käteen.arvaatkaa tuliko kaupat!!

        Mikähän olisi ollut mielestäsi oikea ostohinta.
        Et kai vaan ole niin lapsellinen, että autoliikkeen joka tekee sitä elääkseen, olisi pitänyt maksaa autostasi "käppyröiden" mukainen 30000 mk.
        Itse ns. ammattiostajana (vaihtoautopäällikkö, joka hinnoittelee sisääntulevat vaihtoautot) pidän aivan maksimina 5000 euron pyyntihintaisen auton maksimiostohintaa 3500 euroa.

        Luuletko, Linda, että autoliike ostaa autoja muussa kuin ansaitsemistarkoituksessa?


      • Katkolla?
        va-päällikkö kirjoitti:

        Mikähän olisi ollut mielestäsi oikea ostohinta.
        Et kai vaan ole niin lapsellinen, että autoliikkeen joka tekee sitä elääkseen, olisi pitänyt maksaa autostasi "käppyröiden" mukainen 30000 mk.
        Itse ns. ammattiostajana (vaihtoautopäällikkö, joka hinnoittelee sisääntulevat vaihtoautot) pidän aivan maksimina 5000 euron pyyntihintaisen auton maksimiostohintaa 3500 euroa.

        Luuletko, Linda, että autoliike ostaa autoja muussa kuin ansaitsemistarkoituksessa?

        Kovin pitkään, et hommiasi teet jos maksatte jostain autosta 3500e ja sitte lappuun tulee toi 5000e. Aika pikkanen teidän paja kyllä on jos ton hintasia autoja kauppaatte? Kun enemmän aikaa tommosen 5000e auton myymiseen menee kuin 25000e! No joka tapauksessa ton 5000e auton joutuu myymään 4000e. Niin miten te maksatte 500e kaikki kulut? Tais sitte te myytte niitä kuin maito k-kaupassa.


      • va-päällikkö
        Katkolla? kirjoitti:

        Kovin pitkään, et hommiasi teet jos maksatte jostain autosta 3500e ja sitte lappuun tulee toi 5000e. Aika pikkanen teidän paja kyllä on jos ton hintasia autoja kauppaatte? Kun enemmän aikaa tommosen 5000e auton myymiseen menee kuin 25000e! No joka tapauksessa ton 5000e auton joutuu myymään 4000e. Niin miten te maksatte 500e kaikki kulut? Tais sitte te myytte niitä kuin maito k-kaupassa.

        Käytin termiä "aivan maksimiostohinta", joka tarkoittaa sitä, että myyjä ostaessaan autoa sisään voi AIVAN MAKSIMISSAAN maksaa 3,5t€ jos hintalappuun tulee 5t€, että siinä olisi edes teoreettiset mahdollisuudet selvitä kuivin jaloin.
        Viittasin tällä siihen, kun Linda aiemmassa viestissä moitti ostomiehen tekemää tarjousta (17000 mk) Lindan "käppyröiden" mielestä 30000 mk arvoisesta autosta.

        Tosi on, kuka helvetti ostamalla ostaisi autoliikkeeseen myytäväksi 5t€ autoja.

        Pajamme, jota pilkkasit pieneksi, myy n. 700 uutta autoa vuodessa. Ja ehkä muutaman käytetynkin.

        Joskus jopa 5t€ auton. (Välillä sellainenkin tulee vaihdossa)

        Taitaa olla sinulla katkon paikka.


      • on siis oikea hinta
        va-päällikkö kirjoitti:

        Mikähän olisi ollut mielestäsi oikea ostohinta.
        Et kai vaan ole niin lapsellinen, että autoliikkeen joka tekee sitä elääkseen, olisi pitänyt maksaa autostasi "käppyröiden" mukainen 30000 mk.
        Itse ns. ammattiostajana (vaihtoautopäällikkö, joka hinnoittelee sisääntulevat vaihtoautot) pidän aivan maksimina 5000 euron pyyntihintaisen auton maksimiostohintaa 3500 euroa.

        Luuletko, Linda, että autoliike ostaa autoja muussa kuin ansaitsemistarkoituksessa?

        Tuohan on ihan selvä peli. 3500 euroa on 70% 5000 eurosta.

        Sama pätee siis kaiketi myös liikkeen pyyntihinnan ja oletetusti toteutuvan myyntihinnan suhteesta. Eli jos liike pyytää autosta 15000 euroa, liike on valmis myymään auton 70 prosentilla tuosta, eli 10500 eurolla. Koska myyjä ei tietenkään tätä sano eikä missään tapauksessa myönnä niin reilu peli on se että ostaja lähtee omassa tarjouksessaan liikkeelle yhtä kaukaa toisesta suunnasta.

        Kun liike pyytää autosta 15000 euroa, ostaja tarjoaa n. 6000 euroa, jolloin kädenväännön päätteeksi pitäisi päästä tuohon 10500 euroon jolla liike oli alun alkaenkin valmis auton myymään.

        Näin siis, mikäli autokauppias soveltaa samaa hintapolitiikkaa myydessään kuin ostaessaan. Tai toisin sanottuna: jos yksityinen ostaja soveltaa tätä samaa hintapolitiikkaa autoa ostaessaan jota liike/autokauppias soveltaa autoa ostaessaan.


      • ....
        on siis oikea hinta kirjoitti:

        Tuohan on ihan selvä peli. 3500 euroa on 70% 5000 eurosta.

        Sama pätee siis kaiketi myös liikkeen pyyntihinnan ja oletetusti toteutuvan myyntihinnan suhteesta. Eli jos liike pyytää autosta 15000 euroa, liike on valmis myymään auton 70 prosentilla tuosta, eli 10500 eurolla. Koska myyjä ei tietenkään tätä sano eikä missään tapauksessa myönnä niin reilu peli on se että ostaja lähtee omassa tarjouksessaan liikkeelle yhtä kaukaa toisesta suunnasta.

        Kun liike pyytää autosta 15000 euroa, ostaja tarjoaa n. 6000 euroa, jolloin kädenväännön päätteeksi pitäisi päästä tuohon 10500 euroon jolla liike oli alun alkaenkin valmis auton myymään.

        Näin siis, mikäli autokauppias soveltaa samaa hintapolitiikkaa myydessään kuin ostaessaan. Tai toisin sanottuna: jos yksityinen ostaja soveltaa tätä samaa hintapolitiikkaa autoa ostaessaan jota liike/autokauppias soveltaa autoa ostaessaan.

        Tuskin kuitenkaan. Ymmärrät varmaan ajatuksesi järjettömyyden. Provoksihan toi menis, mutta huonoksi sellaiseksi.

        30% myyntikate ei ole kovin suuri (70% sisään 100% ulos) jos halutaan toimia kannattavasti.


      • epäselvä
        .... kirjoitti:

        Tuskin kuitenkaan. Ymmärrät varmaan ajatuksesi järjettömyyden. Provoksihan toi menis, mutta huonoksi sellaiseksi.

        30% myyntikate ei ole kovin suuri (70% sisään 100% ulos) jos halutaan toimia kannattavasti.

        Ok, laskuvirhe. Jotainhan tietenkin liikkeelle pitää jäädä kaupasta.

        Mutta se on ainakin minulle henk.koht. hieman epäselvää että mikä tuossa käytettyjen autojen ostamisessa ja myymisessä on tarkkaan ottaen se bisnesidea? Siis miksi auton myyjän ja/tai ostajan kannattaa maksaa 30% auton hinnasta sinulle eli välikädelle?

        Eli mitä lisäarvoa auton myyjä tai sen ostaja saa autoliikkeen käyttämisestä välikätenä? Vaihtoehtona on siis se että yksityinen myy suoraan yksityiselle, jolloin kukaan ei ota välistä 30% auton arvosta. Mutta jotakinhan tuolla 30%:lla ilmeisesti saa, ja varmaan hyvin paljonkin koska kyse on sentään melkein kolmanneksesta auton arvosta.


      • ...
        epäselvä kirjoitti:

        Ok, laskuvirhe. Jotainhan tietenkin liikkeelle pitää jäädä kaupasta.

        Mutta se on ainakin minulle henk.koht. hieman epäselvää että mikä tuossa käytettyjen autojen ostamisessa ja myymisessä on tarkkaan ottaen se bisnesidea? Siis miksi auton myyjän ja/tai ostajan kannattaa maksaa 30% auton hinnasta sinulle eli välikädelle?

        Eli mitä lisäarvoa auton myyjä tai sen ostaja saa autoliikkeen käyttämisestä välikätenä? Vaihtoehtona on siis se että yksityinen myy suoraan yksityiselle, jolloin kukaan ei ota välistä 30% auton arvosta. Mutta jotakinhan tuolla 30%:lla ilmeisesti saa, ja varmaan hyvin paljonkin koska kyse on sentään melkein kolmanneksesta auton arvosta.

        Eihän tuosta kovin paljon hyötyä saa.. käytännössä auton myyjä (myy autoliikkeelle) saa helpouden. Rahat heti jne... joskus tiukka taloudellinen tilanne pakottaa tähän ja sitä tottakai käytetään hyväksi. Autoliikkeestä auton ostaja saa jonkinlaista kuluttajasuojaa...

        Aika nahkeaa siis ja jos pystyy autonsa myymään järjellisessä ajassa järjellisellä hinnalla yksityiselle, niin toki se käytännössä on kannattavampaa kuin tarjota sitä liikkeelle.


    • Käteisostaja

      Mikä auto ja missä? Mää voisin ostaa sen.

    • ei halua

      eikä resursseja ostaa käteisellä yli 10`000 eur autoa. Kävimme huviksemme kehä III liikkeissä ja Tuusulassa kyselämässä -03 4 ovisen vv-Golf 1,6 firstline ajettu 45000 km mahdollista hintaa myytäessä suoraan liikkeelle. Hinnat liikkuivat 10900- 14800 eur haarukassa. Arvatkaahan olisikohan kauppoja tullut edes todellisessa hädässä. Tuusulassa löylytimme myyjää vielä valittaen mahdollisista tulevista maksuhäiriöistä ja maksuvaikeuksista, ja hintahan oli tuo alin, eli 10`900 euroa. Eli älä ihmeessä myy liikkeille vaan suoraan itse esim. netin kautta, sillä liikkeethän sahaa linssiin tietenkin bisnesmielessä. tarjosimme autoa 10900 eur tarjonneelle liikkeelle 11500 mutta oli kuulema ylihinnoiteltu tarjous, eli se siitä myyjän ammattitaidosta !

      • Älä naurata

        Sun täytyy olla kipee jos et, tarttunu kiinni siihen 14800e tarjoukseen. Mikset???
        Paljo sä luulet saavasi autostasi?
        Suoraan myydessä max jotain 12-13000e. 14800e käteistä paljon parempi kuin, että tarjoot vaihtoon tota vanhanmallista golffia.


      • Golfin tarve
        Älä naurata kirjoitti:

        Sun täytyy olla kipee jos et, tarttunu kiinni siihen 14800e tarjoukseen. Mikset???
        Paljo sä luulet saavasi autostasi?
        Suoraan myydessä max jotain 12-13000e. 14800e käteistä paljon parempi kuin, että tarjoot vaihtoon tota vanhanmallista golffia.

        joilla ajettu alle 50tkm ja ei kolaroitu hintaan 12.500 Ekee niin ostan heti kaikki. Pistä tähän lista viikonlopun jälkeen montako löysit. Veikkaan ettet yhtään.


      • hnhn
        Älä naurata kirjoitti:

        Sun täytyy olla kipee jos et, tarttunu kiinni siihen 14800e tarjoukseen. Mikset???
        Paljo sä luulet saavasi autostasi?
        Suoraan myydessä max jotain 12-13000e. 14800e käteistä paljon parempi kuin, että tarjoot vaihtoon tota vanhanmallista golffia.

        14800 € on kohtuullisen hyvä tarjous liikkeeltä suorasta ostosta kun ajattelee että liikkeen pitää saada kulut pois ja vähän katettakin.

        Et ole harkinnut autovälittäjän hommia? Moni varmaan maksaa mielellään sulle 500-1000 euroa palkkiota, jos voi sun kautta ostaa 12000 eurolla -03 1.6 Golfin alle 50 tkm. ajettuna (tietysti kunnossa olevan ja kolaroimattoman).


      • Golfin tarve
        Golfin tarve kirjoitti:

        joilla ajettu alle 50tkm ja ei kolaroitu hintaan 12.500 Ekee niin ostan heti kaikki. Pistä tähän lista viikonlopun jälkeen montako löysit. Veikkaan ettet yhtään.

        hintaan, kyllä näiden amissällien uhominen tiedetään. Noin halvalla muka...


    • "tietäjät"

      Tuon kaiken mutupaskan jälkeen voisitte sitten vastata kysymykseen: Miten on mahdollista että tässäkin maassa on tuhansia liikkeitä jotka elää pelkällä vaihtoautokaupalla? Luuletteko että ne liikkeet saa autot jumalan lahjana, vai mistä?

      Arvaan selityksen, ne tulee suurista liikkeistä. Mutta mistä se "suuriliike" saa ne siihen hintaa että pystyy myymään ne täydellä katteella toiselle jälleenmyyjälle??

      Loppujen lopuksi sinä, omasta mielestäsi terävä kaulusköyhälistön edustaja olet se joka antaa autosi meidän käsiin, ja HALVALLA! Teitä on kymmeniä tuhansia vuositasolla, ei tarvitse yksin siinä hävetä ja punastella, löysää sitä Nokian sponssaamaa krakaasi!

    • jos on aikaa

      Viime kesänä tuli kiire myydä auto, oma arvio hinnasta oli 12 kiloeuron tuntumassa. Liikkeet tarjosivat 8-9000, myin "yksityiselle" 11500 eurolla. (Taisi olla trokari koska auto meni heti pohjoiseen, mutta ei sillä väliä)

      Eli kannatti myydä itse, tosin jos on oikeasti kova kiire, silloin pitää olla valmis ottamaan vähän takkiin.

    • Hi-Lux1

      Tänään tulla ropsahti kirje missä Auto-Amiira Oy halusi ostaa tietyntyyppisiä autoja käteisellä!! Erikoismaintana; auto saa olla katsastamaton, kilvetön, kunnossa tai epäkunnossa, siisti tai epäsiisti. Kirjeessä EI ollut mitään osoitetta missä tuollainen autoliike mahdollisesti on tai onko yrityksellä edes arvonlisänumeroa. Sen verran epäilyttävältä tollanen busines haisi että EN tarjoakaan Toyota Hi-Lux 2,4 vm . -91 ruosteeton ja ajettu vain 90000km.

      • hiatze-93p

        Minullekkin tuli Auto-Amiiralta kirje postissa. Soitin ja tarjosin autoa. Samana päivänä tultiin autoa hakemaan, käteisellä maksettiin ja kuitti kirjoitettiin. Sain vanhasta autosta vielä hyvän hinnan. Suosittelen tätä firmaa! Nopea ja asiallinen palvelu.


    • Hyvä hinta!

      Autoja ostavat jobbarit tarjoavat noin 50-70% auton hinnasta. Vähän tummemmat alle puoletkin. Jos jobbari tarjoaa autostasi tonnin, voit laittaa sen kahdella myyntiin Nettiautoon ja se tulee myydyksi noin 1800 eurolla.

      • nopea raha!

        Jos nopea rahan tarve on niin helppoa se on jopparille myydä joka hakee autosi suoraan pihasta ja säästyt ilman suurempaa vaivaa. Nettiautossa voi olla viikkoja myynnissä ennenkuin mitään tapahtuu jos tapahtuu.


    • tyytyväinenasiakas

      Auto-Amiiralta tuli kirje talvella jossa tiedusteltiin eri automerkkejä. Itselläni sattui olemaan silloin yllmääräinen pitkän mallinen hiace, vuosimallia 98. Ajettu oli jo reilu 400tkm. Soitin kyseiseen firmaan ja seuraavana päivän teimme kaupat. Varasimme samana päivänä myös matkan etelään, jonne lähdimme autorahoilla.

      • itse myyden

        Itse myyden autosta saa yleensä sen saman kuin jobbarille myydessä ja lisäksi etelänmatkan kahdelle.


    • Liike vs. jobbari

      Jobbarille ei kannata myydä, koska jobbari on pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö.

      • kumpi parempi

        Ei kannata yleistää jos ei tiedä. Kyllä sitä moni jobbari tienaa elantonsa ihan rehellisin keinoin, verot maksetaan yms. Moniko liike tulee auton hakemaan kotoa asti? Ja mitä itse on liikkeille tarjonnut vähän enempi ajettuja autoja niin eipä ne yhtään sen paremmin tarjoa kuin jobbaritkaan.


    • Älä suosi rikollisia

      Jobbarin tärkein tunnusmerkki on juuri se, että jobbari ei maksa myymiensä autojen voitoista veroja, eli rehellistä jobbaria ei ole olemassakaan.

      Miksi ottaisin vastaan rikollista rahaa? Pimeää kauppaa tekevien yksityishenkilöiden eli jobbareiden rahat ovat niin kuumia, erttä niihin ei kannata koskea.

      • Ei vaan

        Autojobbarilla tarkoitetaan autoliikettä ilman uusien autojen edustusta. Älä sotke asioita.


    • Jobbari = rikollinen

      Nettiauto tietää:
      "Vähiten ostoturvaa tarjoavat JOBBARIT, jotka ilmoittelevat valitettavasti myös Nettiautossa. Jobbarille on tyypillistä, ettei hän suostu maksamaan ilmoittelusta mitään, ei maksa myyntivoiton veroa, eikä takuulla suostu minkäänlaisiin jälkivaatimuksiin saatuaan autosta pyydetyn hinnan. Usein nämä yhteiskunnan reunamilla elävät suorastaan huijaavat ihmisiä tahallisesti - eikä heitä saa minkäänlaisista teoista edesvastuuseen."

      • itsekin jobbari

        Eivät kaikki jobbarit ole rikollisia. Monilla on virallinen liike ja maksavat ainakin osasta myyntivoittoja myös veron. Tottahan osa autoista siirtyy ilman merkintää liikkeestä asiakkaalta toiselle, mutta se on vain verosuunnittelua, jota tekevät isotkin firmat. Jotkut autot laitetaan kaverin nimiin muutamaa kaljaa vastaan mutta niin tekevät monen isonkin autoliikkeen myyjät.


    • Älä osta jobbarilta

      Kaikki pimeää kauppaa tekevät yksityishenkilöt ovat rikollisia. Veropetos on aina rikos. Jobbarit myyvät usein muutakin kuin autoja.

      Taloussanomat:
      "Jobbarit valtasivat internetin kauppapaikat

      Vuosia nettikauppaa pitänyt kauppias on tuskastunut veroja kiertäviin jobbareihin. Nämä yksityishenkilöt myyvät internetin kauppapaikoilla ammattimaisesti tavaraa, jonka alkuperästä ei aina voi olla varma.

      Jobbarit eivät maksa veroja eikä heidän myymäänsä tavaraa aina ole hankittu laillista tietä. Myytävää tavaraa löytyy kuitenkin sellaiset määrät, että kauppias pitää heidän toimintaansa ammattimaisena.

      Verohallituksen ylitarkastaja Raimo Kinnunen
      – Meille on hiljattain ilmoitettu suuri määrä Huuto.netissä tavaroita myyviä yksityishenkilöitä, joiden toiset kauppiaat epäilevät jättävän verot maksamatta.

      Verottaja pyytää ilmiannon saatuaan palvelun ylläpitäjältä tiedot epäillyistä kauppiaista. Sitten ilmiannot ohjataan paikallisiin verotoimistoihin, jotka tekevät tarkastuksia.

      Huuto.netiä ylläpitävän Sanoma Digital Markkinapaikkojen liiketoimintajohtaja Jarkko Kymäläinen
      - Noudatamme lakia ja toimimme viranomaisten kanssa yhteistyössä. Sähköisen markkinapaikan hyvä puoli on se, että jos joku syyllistyy lainvastaiseen toimintaan, hänet on helppo jäljittää."

    • Anonyymi

      Jos autossta on suurin osa rahoituksessa kannattaako myydä ?
      eipä ole tullut vastaan tälläistä auton osto liikettä.

      • Anonyymi

        Suurimmassa osassa autoista on reilusti osamaksuvelkaa, eihän se estä autokauppaa millään tavalla. Laita Googleen sanat ostetaan autoja niin löydät paljon autoja ostavia liikkeitä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7549
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1833
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1830
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      958
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      890
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      21
      709
    Aihe