Honda Monkey Vs. Suzuki Pv 50

alkava

Mitä eroja ja haittoja Honda Monkey:n ja Suzuki Pv 50:n välillä on. Kumpi on parempi.tarvitsen käyttäjien kommentteja.

361

28274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuna

      Pv:ssä on 80cc alakerta, kestää isomman pytyn ja muutenkin viritystä. Monkey on kohtuullisen helppo saada helposti kulkeen, eikä tartte bensoja sotkee. Molempien ajo-ominaisuudet on perseestä. Varsinkin jos mittaa on yhtään yli 140cm, niillä on mahdoton ajaa. Pienet pyörät tekee niistä epävakaita, ajoasento on niinkun kyykkypaskalla olisit. Harkitsepa ennemmin S1:stä tai Tigeriä.

      • Alkava

        Mä en oikein näistä tiiä mut kumpi sit si ja tigerist ois parmepi mitä eroja niillä sitte ois??? =(


      • jope

        Monkeyn alakerta on myös tehty isommalle kuin 50cm3 Dax on ollut 70 kuutioinen. Monkeyn moottori taitaa olla muuten tällä hetkellä maailman eniten valmistettu mopon moottori.
        ite olin 185 ja hyvin mahtui ajamaan jos on vain vanhan mallinen ohjaustanko.
        Virityksestä puheenollen monkey:hyn saa rakennettua 116 cm3 sylinterin iskunpituutta ja sylinterin halkaisiaa muuttamalla, loytyy myös valmiin rakennussarjana. Myös löytyy neliventtili kansi. 6 vaihdetta ja kisakytkin. Rahaa kyllä menee mutta kulkevuudessa solikka taitaa jo siinä vaiheessa jäädä toiseksi.


      • Tuna
        Alkava kirjoitti:

        Mä en oikein näistä tiiä mut kumpi sit si ja tigerist ois parmepi mitä eroja niillä sitte ois??? =(

        Tigeri on vähän isompi ja korkeenpi. Saa kulkeen sen 70 km/h pelkällä kaasarilla, rattailla ja teharilla. Magneetto on aika tehokas saat vaihdettua paljon tehokkaaman valon. Morinin konetta ei tosin kestävyydessä voi verrata vanhaan puchiin. Puch on vakiona ikuinen, kun vaan muistaan pitää ilmasuodattimen kunnossa. S1 on sama kone kun pv:ssä, eli samanlainen laittaa. Toi monkeyn laaja vääntöalue johtuu nelitahtisuudesta.


      • joo, joo

        tuossa yksi mielipide. Mulla on tälläinen: PV lähtee käymään talvellakin ja kyllä sillä pystyy yli 140-senttinenkin ajaa. Ei ole epäväkaa. Kommentoijan kokemus saattaa johtua renkaiden kuluneisuudesta tai akselitapin väljyydestä. Todellisuudessa painopisteen ollessa matalalla on mopo melko vakaa. Ja varaosia aitoon Mankiin tai Suzukiin saa edelleen!.. Todella Japanissa toi Suzuki on kasikymppinen - ja 5-vaihteinen! Ostaisin kyllä tollasen 'retron' jos tarvitsisin, mutta nyt moposkootteri käytössä.


      • akuuu

        oon 160cm ja mankilla voin ajaa iha täysi et revi reikää jos väität et yli 140cm pitkä ei voi ajaa ja on mul ollu pv ki ja niil voi ajaa iha hyvi


      • ku et tiiä

        pv:ssä ei oo 80 cc alakertaa vaik siihen saaki 80cc pytyn kii, pv kampura ei kestä pitkään kasikymppistä joten alakerto menee paskaks, pytty kestää khyl vähn pitempään


      • Olet pelle.
        ku et tiiä kirjoitti:

        pv:ssä ei oo 80 cc alakertaa vaik siihen saaki 80cc pytyn kii, pv kampura ei kestä pitkään kasikymppistä joten alakerto menee paskaks, pytty kestää khyl vähn pitempään

        Peeveessä kestää 74cc pytty kestää ihan yhtä kauan kun 49cc kestäisi. Älä ole yritä esittää mitään neroa kun et ole. Et tiedä peeveistä yhtikäs mitään.


      • joo,joo

        Monkey on helppo saada kulkemaan, totta. Mutta mitä maksavatkaan monkeyn jyrkät nokat, isoreikäkannet jatehoputket. Monkey tosiaan kulkee jyrkällä nokalla ja putkella 70, vakio kaasari. PV on kätsi vaik kakstahti. Mut osta pappatuna ja pyöritä kaikki kylän tytöt.


      • adsads
        joo, joo kirjoitti:

        tuossa yksi mielipide. Mulla on tälläinen: PV lähtee käymään talvellakin ja kyllä sillä pystyy yli 140-senttinenkin ajaa. Ei ole epäväkaa. Kommentoijan kokemus saattaa johtua renkaiden kuluneisuudesta tai akselitapin väljyydestä. Todellisuudessa painopisteen ollessa matalalla on mopo melko vakaa. Ja varaosia aitoon Mankiin tai Suzukiin saa edelleen!.. Todella Japanissa toi Suzuki on kasikymppinen - ja 5-vaihteinen! Ostaisin kyllä tollasen 'retron' jos tarvitsisin, mutta nyt moposkootteri käytössä.

        kyl pveellä voi yli 140cm oon ite 158cm ja hyvin voi ajaa.ajo asentoki on ihan hyvä ja peevee toimii hyvin. eli ei oo mulla valittamista


      • klrslk
        akuuu kirjoitti:

        oon 160cm ja mankilla voin ajaa iha täysi et revi reikää jos väität et yli 140cm pitkä ei voi ajaa ja on mul ollu pv ki ja niil voi ajaa iha hyvi

        Ton "140cm pitkä jutun" kirjottaja tuskin tarkotti, että kun oot 141cm niin et pysty mitenkään ajaan. Vaan, että sitten kun oot siinä 15 niin pituus voi hyvinkin olla joku 180cm ja sillon sää saat ajaa sillä pää perseessä!


      • peussi
        ku et tiiä kirjoitti:

        pv:ssä ei oo 80 cc alakertaa vaik siihen saaki 80cc pytyn kii, pv kampura ei kestä pitkään kasikymppistä joten alakerto menee paskaks, pytty kestää khyl vähn pitempään

        vitun aasi siin on 80 alakerta ja ittellä ollu peussissa kaks vuotta 80 malossi kiinni rattaat 17 28 kulkee 97 oon 15 oon 176 pitkä ja pystyn ajaan peussil iha hyvin


      • pvmies
        joo,joo kirjoitti:

        Monkey on helppo saada kulkemaan, totta. Mutta mitä maksavatkaan monkeyn jyrkät nokat, isoreikäkannet jatehoputket. Monkey tosiaan kulkee jyrkällä nokalla ja putkella 70, vakio kaasari. PV on kätsi vaik kakstahti. Mut osta pappatuna ja pyöritä kaikki kylän tytöt.

        2tahti tai 4tahti ei sillä ole mitään merkitystä minust mut pv kyl voittaa


      • manki vm. -76
        joo,joo kirjoitti:

        Monkey on helppo saada kulkemaan, totta. Mutta mitä maksavatkaan monkeyn jyrkät nokat, isoreikäkannet jatehoputket. Monkey tosiaan kulkee jyrkällä nokalla ja putkella 70, vakio kaasari. PV on kätsi vaik kakstahti. Mut osta pappatuna ja pyöritä kaikki kylän tytöt.

        ne nelarit mistään tehoputkista mitään piittaa!! kakstahtisissa se paisuntakammio, pakokaasun virtaus jne. määrää paljo enemmän siihen suorituskykyyn ja tehokäyrään, ku nelareissa ne "teho"putket muuttaa vaan ääntä... saa mankin potpotusta möreemmäks :) !


      • plutopentele
        manki vm. -76 kirjoitti:

        ne nelarit mistään tehoputkista mitään piittaa!! kakstahtisissa se paisuntakammio, pakokaasun virtaus jne. määrää paljo enemmän siihen suorituskykyyn ja tehokäyrään, ku nelareissa ne "teho"putket muuttaa vaan ääntä... saa mankin potpotusta möreemmäks :) !

        kyllä ny mankissa tehari tuo vääntöö lisää.


      • ivegotdafunk
        plutopentele kirjoitti:

        kyllä ny mankissa tehari tuo vääntöö lisää.

        vajaa


      • Kabanossi
        jope kirjoitti:

        Monkeyn alakerta on myös tehty isommalle kuin 50cm3 Dax on ollut 70 kuutioinen. Monkeyn moottori taitaa olla muuten tällä hetkellä maailman eniten valmistettu mopon moottori.
        ite olin 185 ja hyvin mahtui ajamaan jos on vain vanhan mallinen ohjaustanko.
        Virityksestä puheenollen monkey:hyn saa rakennettua 116 cm3 sylinterin iskunpituutta ja sylinterin halkaisiaa muuttamalla, loytyy myös valmiin rakennussarjana. Myös löytyy neliventtili kansi. 6 vaihdetta ja kisakytkin. Rahaa kyllä menee mutta kulkevuudessa solikka taitaa jo siinä vaiheessa jäädä toiseksi.

        moro! Sä tässä pari vuotta sitten kirjoittelit Honda monkeystäsi sitä, että sulla on siinä 6 portainen vaihdelaatikko. Itselläni on surkeat 4, joten kaksi lisää kuullostaisi houkuttelevalta. Eli paljonko maksaa ja mistä saa?


      • Kabanossi
        jope kirjoitti:

        Monkeyn alakerta on myös tehty isommalle kuin 50cm3 Dax on ollut 70 kuutioinen. Monkeyn moottori taitaa olla muuten tällä hetkellä maailman eniten valmistettu mopon moottori.
        ite olin 185 ja hyvin mahtui ajamaan jos on vain vanhan mallinen ohjaustanko.
        Virityksestä puheenollen monkey:hyn saa rakennettua 116 cm3 sylinterin iskunpituutta ja sylinterin halkaisiaa muuttamalla, loytyy myös valmiin rakennussarjana. Myös löytyy neliventtili kansi. 6 vaihdetta ja kisakytkin. Rahaa kyllä menee mutta kulkevuudessa solikka taitaa jo siinä vaiheessa jäädä toiseksi.

        moro! Sä tässä pari vuotta sitten kirjoittelit Honda monkeystäsi sitä, että sulla on siinä 6 portainen vaihdelaatikko. Itselläni on surkeat 4, joten kaksi lisää kuullostaisi houkuttelevalta. Eli paljonko maksaa ja mistä saa?


      • Kabanossi
        jope kirjoitti:

        Monkeyn alakerta on myös tehty isommalle kuin 50cm3 Dax on ollut 70 kuutioinen. Monkeyn moottori taitaa olla muuten tällä hetkellä maailman eniten valmistettu mopon moottori.
        ite olin 185 ja hyvin mahtui ajamaan jos on vain vanhan mallinen ohjaustanko.
        Virityksestä puheenollen monkey:hyn saa rakennettua 116 cm3 sylinterin iskunpituutta ja sylinterin halkaisiaa muuttamalla, loytyy myös valmiin rakennussarjana. Myös löytyy neliventtili kansi. 6 vaihdetta ja kisakytkin. Rahaa kyllä menee mutta kulkevuudessa solikka taitaa jo siinä vaiheessa jäädä toiseksi.

        moro! Sä tässä pari vuotta sitten kirjoittelit Honda monkeystäsi sitä, että sulla on siinä 6 portainen vaihdelaatikko. Itselläni on surkeat 4, joten kaksi lisää kuullostaisi houkuttelevalta. Eli paljonko maksaa ja mistä saa?


      • Kabanossi
        jope kirjoitti:

        Monkeyn alakerta on myös tehty isommalle kuin 50cm3 Dax on ollut 70 kuutioinen. Monkeyn moottori taitaa olla muuten tällä hetkellä maailman eniten valmistettu mopon moottori.
        ite olin 185 ja hyvin mahtui ajamaan jos on vain vanhan mallinen ohjaustanko.
        Virityksestä puheenollen monkey:hyn saa rakennettua 116 cm3 sylinterin iskunpituutta ja sylinterin halkaisiaa muuttamalla, loytyy myös valmiin rakennussarjana. Myös löytyy neliventtili kansi. 6 vaihdetta ja kisakytkin. Rahaa kyllä menee mutta kulkevuudessa solikka taitaa jo siinä vaiheessa jäädä toiseksi.

        moro! Sä tässä pari vuotta sitten kirjoittelit Honda monkeystäsi sitä, että sulla on siinä 6 portainen vaihdelaatikko. Itselläni on surkeat 4, joten kaksi lisää kuullostaisi houkuttelevalta. Eli paljonko maksaa ja mistä saa?


      • Kabanossi
        jope kirjoitti:

        Monkeyn alakerta on myös tehty isommalle kuin 50cm3 Dax on ollut 70 kuutioinen. Monkeyn moottori taitaa olla muuten tällä hetkellä maailman eniten valmistettu mopon moottori.
        ite olin 185 ja hyvin mahtui ajamaan jos on vain vanhan mallinen ohjaustanko.
        Virityksestä puheenollen monkey:hyn saa rakennettua 116 cm3 sylinterin iskunpituutta ja sylinterin halkaisiaa muuttamalla, loytyy myös valmiin rakennussarjana. Myös löytyy neliventtili kansi. 6 vaihdetta ja kisakytkin. Rahaa kyllä menee mutta kulkevuudessa solikka taitaa jo siinä vaiheessa jäädä toiseksi.

        moro! Sä tässä pari vuotta sitten kirjoittelit Honda monkeystäsi sitä, että sulla on siinä 6 portainen vaihdelaatikko. Itselläni on surkeat 4, joten kaksi lisää kuullostaisi houkuttelevalta. Eli paljonko maksaa ja mistä saa?


      • bidlld
        Kabanossi kirjoitti:

        moro! Sä tässä pari vuotta sitten kirjoittelit Honda monkeystäsi sitä, että sulla on siinä 6 portainen vaihdelaatikko. Itselläni on surkeat 4, joten kaksi lisää kuullostaisi houkuttelevalta. Eli paljonko maksaa ja mistä saa?

        no voi helvetti...viesti lähti sitten viisi kertaa...varmaan sen takia, koska se ei tahtonut hyväksyä sen yhteenlaskun vastausta kun vasta viidennellä yrityksellä.


      • Taneliii
        Kabanossi kirjoitti:

        moro! Sä tässä pari vuotta sitten kirjoittelit Honda monkeystäsi sitä, että sulla on siinä 6 portainen vaihdelaatikko. Itselläni on surkeat 4, joten kaksi lisää kuullostaisi houkuttelevalta. Eli paljonko maksaa ja mistä saa?

        Se ketä sen viestin lähetti 10 vuotta sitten on varmaan keskittynyt autoihin viimeiset 7 vuotta. Eli tuskin eksyy tähän palstaan enää koskaan... ;)


      • PV jonne

        itse ajan PV:llä ja olen 173 cm pitkä ja juuri täydellisen sopivan kokoinen minulle...
        185cm pitkä kaverinikin omistaa PV:n eikä mitään ongelmia ole ajaa!! herätys


      • itseasiassa

        oon noin 178 cm pitkä ja pystyn ajamaan mankilla moitteettomasti. vaihettiin kaverin kaa päikseen viikoks manki ja detsi. en katunu. oli mukava körötellä. nyt pappatunturi projekti valmistumassa kun sähköt enää puuttuu. siinä vehkeessä on kyllä taikaa. :)


      • 8--DD
        akuuu kirjoitti:

        oon 160cm ja mankilla voin ajaa iha täysi et revi reikää jos väität et yli 140cm pitkä ei voi ajaa ja on mul ollu pv ki ja niil voi ajaa iha hyvi

        Vittu ootkosä vain 160 xDDDD kuolen nauruun XDD


      • entiiäö

        jooo itte oon 173-174, kyllä mulla on pv ja mahun iha helposti kyytii ja ajaa


      • Anonyymi

        Olen kyllä nähnyt kun melkein 2metrinen mies ajaa mankilla ja ihan hyvä sillä on ajaa oman kokemuksen perusteella .


      • Anonyymi
        ku et tiiä kirjoitti:

        pv:ssä ei oo 80 cc alakertaa vaik siihen saaki 80cc pytyn kii, pv kampura ei kestä pitkään kasikymppistä joten alakerto menee paskaks, pytty kestää khyl vähn pitempään

        Joo tiiän 10 v myöhäs mut pvs on rm lohkot ja kestää kyllä 80cc itellä vaihteine zr lohkoil ja 74 ja kestäny iha mitä vaa!


      • Anonyymi
        peussi kirjoitti:

        vitun aasi siin on 80 alakerta ja ittellä ollu peussissa kaks vuotta 80 malossi kiinni rattaat 17 28 kulkee 97 oon 15 oon 176 pitkä ja pystyn ajaan peussil iha hyvin

        Haha vaan 97 mul on manki mikä menee melkee 160km 😂 pv:ees on iha rutku siihe verratuna. https://youtu.be/PszyrHK22lM


      • Anonyymi
        Tuna kirjoitti:

        Tigeri on vähän isompi ja korkeenpi. Saa kulkeen sen 70 km/h pelkällä kaasarilla, rattailla ja teharilla. Magneetto on aika tehokas saat vaihdettua paljon tehokkaaman valon. Morinin konetta ei tosin kestävyydessä voi verrata vanhaan puchiin. Puch on vakiona ikuinen, kun vaan muistaan pitää ilmasuodattimen kunnossa. S1 on sama kone kun pv:ssä, eli samanlainen laittaa. Toi monkeyn laaja vääntöalue johtuu nelitahtisuudesta.

        moro


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha vaan 97 mul on manki mikä menee melkee 160km 😂 pv:ees on iha rutku siihe verratuna. https://youtu.be/PszyrHK22lM

        vitun lusmu tos on 212kone


      • Anonyymi
        joo, joo kirjoitti:

        tuossa yksi mielipide. Mulla on tälläinen: PV lähtee käymään talvellakin ja kyllä sillä pystyy yli 140-senttinenkin ajaa. Ei ole epäväkaa. Kommentoijan kokemus saattaa johtua renkaiden kuluneisuudesta tai akselitapin väljyydestä. Todellisuudessa painopisteen ollessa matalalla on mopo melko vakaa. Ja varaosia aitoon Mankiin tai Suzukiin saa edelleen!.. Todella Japanissa toi Suzuki on kasikymppinen - ja 5-vaihteinen! Ostaisin kyllä tollasen 'retron' jos tarvitsisin, mutta nyt moposkootteri käytössä.

        Siis suosittelen ostamaan pv:n koska sillä on parempi ajokokemus ja oon itsekin jo 155cm ja helposti pystyn ajaa melkeinpä millä vain.
        Itse kuitenkin ajan pvllä koska sillä on ehkä kivempaa ajaa ja se tuntuu oikealta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha vaan 97 mul on manki mikä menee melkee 160km 😂 pv:ees on iha rutku siihe verratuna. https://youtu.be/PszyrHK22lM

        Eli todellinen nopeus n 140kmh.


      • Anonyymi
        Alkava kirjoitti:

        Mä en oikein näistä tiiä mut kumpi sit si ja tigerist ois parmepi mitä eroja niillä sitte ois??? =(

        Mursu


    • Jeppe

      Monkissa on kiva kone, ei mikään singeri, vääntää jo alhaalta. Mutenkin "tehdymmän" oloinen. Pv on mun mielestä jotenkin lelu, vaikka jousitus onkin parempi kuin monkissa. Mutta makuasioistahan on turha kiistellä.

      • paperi

        monkkarilla ajaminen vaatii asennetta mitä noi isopyöräsillä ajavat eivät tajua
        ex-monkkaristi


      • Tuna
        paperi kirjoitti:

        monkkarilla ajaminen vaatii asennetta mitä noi isopyöräsillä ajavat eivät tajua
        ex-monkkaristi

        Vähän samalaista kuin Ladalla ajaminen...


      • tastsi

        Omastakin mielestä tuo 2tahti vs 4tahti tappelu on ihan turhaa. Vaikka ite enemmän 2tahista tykkään, niin ei tuo 4tahtikaan huono ole. Itellä ollu manki mut vaihoin sit peeveesee. PS kyl manki ja peevee on pillumagneettei


      • no voi sinua hassua

        kyllä se vaan on nii että kaikki mopedit on aika leluja jos verrataan kunnon 125 kuutioiseen kevariin. yli 1000-kuutioisista puhumattakaan


    • Suska

      Kaikki tykkää eristä mutta mun mielestä on suska ainakin siinä mielessä parempi että se on halvempi,halvempi virittää ja on isompi ajoasento. Mä en itse mahtunu monkilla ajaan kun taas suskalla päästelin sataa.....mun mielestä pikku renkaisilla on mukavempi ajaa½!

    • DF

      Jos haluat pienipyöräsen mut ajettavan nii hankippa jostain vanha helkama ässä tai uudempi tunturi hopper. Huomattavasti vakaampia pitemmän akselivälin ansiosta. Tämän vakauden huomaa myös viritettäessä, ainakaan ässä ei alkanu vippaileen kuten pv ja monkey tekevät vähänkin kovemmassa vauhdissa. Ässään saa helposti vauhtia sellaiset 60-70km/h etsimällä vanhan raisun tehomäntäsarjan ja uudet rattaat. Ajonautinto on aivan eri luokkaa!

      • vitun tyhmä

        päässäs taitaa vippailla


      • Taneliii
        vitun tyhmä kirjoitti:

        päässäs taitaa vippailla

        Ketä tässä tyhmä on... Silloin elettiin vuotta 2002 kun tuo viesti lähetettiin joten silloin olis ehkä ollut järkevääkin.


    • jope

      Luulisin että ajonautinto tulee kysymykseen siinä vaiheessa kun on tärytetty pysähtymättä 1-2tuntia.
      jos käsiteltävyydestä kyse niin itellä oli monkey 11-15vuotiana ja opin esim keulimaan jalat tapeilla 300m ja mopo oli vakio. ei ollut mittaajaa mutta useat näkivät 50-100m matkoja niitäkään ei kukaan viittinyt mitata. Oli "solikalla" kavereilla tekeminen sen 10m kanssa.

    • mopopoika

      monkey on varmempaa tekoa mut se on luuska eikä kulje minnekään... jos kaipaat siis vauhtia ja kunnon ääntä ni valitse PV..

      • xds

        pv on kestävempi se on metallia monkey on muovia koko paska pv on paras


      • monkey vs pv 100-0
        xds kirjoitti:

        pv on kestävempi se on metallia monkey on muovia koko paska pv on paras

        joopa kuule ei vitus oo mitään saatanan muavia monkey saatana samurai voi olla muovia mutta ei monkey :D


      • no empä sanos
        xds kirjoitti:

        pv on kestävempi se on metallia monkey on muovia koko paska pv on paras

        Kaverin manan yli ajoi traktori. Vaan sarvet taittu ja tankkiin pikku lommo.


      • 45453353453

        viriä vaan nii kyllä lähtee


    • Elukka

      Itselläni oli honda ja tykkäsin ajaa sillä(ainoana kylässämme)
      Jos haluaa virittää mopoa enemmän kannatta hankkia suzuki(halvemmat osat ja helpompi asentaa)
      saa hondaankin halposti huippuja lisää.kun laitoin ohittimen, isomman(16mm.) kaasarin ja välityksiä niin tuli parikymppiä lisää.

    • Fööbeli

      molemmat on ihan hirveen näkösii

      • yertyrty

        homo


    • Mopomani

      No PV tietty 2 tahtista voi purkaa helpommin ku nelitahtista ja on ainaki omasta mielestä hienompiki osia on helpompi vaihtaa ja ottaa irti vaikka 1 miinus bensaan tarttee 95:tosta ja 5 prossaa öljyy

      • skidaror

        PV:n tarvi mitää 5% seoksia 2% käy ihan hyvin. Ja verratkaas tehari mankin ja tehari pv:n ääniä ja sanokaa rehellsiesti kummalla on komeemmat äänet. Ja mankia on yhtä helppo virittää ku pv:tä se vain maksaa vähän enemmän, mutta bonuksena ei tavi läträä bensojen kanssa ja varmempi ajaa ja komeemmat äänet.
        Ja muuteski kivempi ajaa ku on vääntöä perseen alla.
        ja tämäkin keskustelu on ihan turha kun joka toinen tulee haukku pv:ä ja toiset mankia. Kummassaki on hyviä ja huonoja puolia. btw ite olen 180 pitkä ja hyvin pystyy ajaa vaikka uudenmallin tanko


      • PVPVPV

        94-00 PeeVeissä on tuoreöljyvoitelu, eli ei kaikiin peeveihin tartte sekottaa öljyjä.


      • mankin ja pv:n omistaja
        skidaror kirjoitti:

        PV:n tarvi mitää 5% seoksia 2% käy ihan hyvin. Ja verratkaas tehari mankin ja tehari pv:n ääniä ja sanokaa rehellsiesti kummalla on komeemmat äänet. Ja mankia on yhtä helppo virittää ku pv:tä se vain maksaa vähän enemmän, mutta bonuksena ei tavi läträä bensojen kanssa ja varmempi ajaa ja komeemmat äänet.
        Ja muuteski kivempi ajaa ku on vääntöä perseen alla.
        ja tämäkin keskustelu on ihan turha kun joka toinen tulee haukku pv:ä ja toiset mankia. Kummassaki on hyviä ja huonoja puolia. btw ite olen 180 pitkä ja hyvin pystyy ajaa vaikka uudenmallin tanko

        itsellä on ollu pv ja nyt on manki niin täytyy myöntää että kyllä manki on parempi kestävyytensä ja pienen kulutuksen taikia.onhan siihen kalliimmat osat mutta niitä ei tarvikkaa usein ostaa.pv ssä oli kapeat sarvet mutta parempi valo.
        molemmissa on hyvät ja huonot puolet.


      • mankijoku1324324234
        skidaror kirjoitti:

        PV:n tarvi mitää 5% seoksia 2% käy ihan hyvin. Ja verratkaas tehari mankin ja tehari pv:n ääniä ja sanokaa rehellsiesti kummalla on komeemmat äänet. Ja mankia on yhtä helppo virittää ku pv:tä se vain maksaa vähän enemmän, mutta bonuksena ei tavi läträä bensojen kanssa ja varmempi ajaa ja komeemmat äänet.
        Ja muuteski kivempi ajaa ku on vääntöä perseen alla.
        ja tämäkin keskustelu on ihan turha kun joka toinen tulee haukku pv:ä ja toiset mankia. Kummassaki on hyviä ja huonoja puolia. btw ite olen 180 pitkä ja hyvin pystyy ajaa vaikka uudenmallin tanko

        mankissa on paremmat äänet ja vääntääkii paljo paremmi


    • '''

      pv on paras!!!! (pv kuski)

      • on!!!

        Monkey on paras!!! (monkey kuski)


      • honda

        Monkey on paras T: monkey kuski


      • pVsUcKs

        manki on paras(pv kuski)


      • vitun tyhmä
        on!!! kirjoitti:

        Monkey on paras!!! (monkey kuski)

        manki on perseest


      • iegjno
        honda kirjoitti:

        Monkey on paras T: monkey kuski

        manki on paska


      • pvmies
        vitun tyhmä kirjoitti:

        manki on perseest

        oon samaa mielt et manki on perseest pvkestää paremmin


      • pvmies
        pvmies kirjoitti:

        oon samaa mielt et manki on perseest pvkestää paremmin

        muutenki pv on parempi


      • mp
        on!!! kirjoitti:

        Monkey on paras!!! (monkey kuski)

        nii on! iteki oon monkey kuski


      • JAA A

        Manki on paras kaverin pv ja mun manki vakioota otti kisan ja manki oli paalio nopeempi PV kiihty muttaku Manki pääsi vauhtiin vilahti ohi ja saa vakiona keuliteltua PVllä EI



        MANKI ON TAIVAASTA

        PV IS FROM PV RIDERS ASS


      • sadjwah
        JAA A kirjoitti:

        Manki on paras kaverin pv ja mun manki vakioota otti kisan ja manki oli paalio nopeempi PV kiihty muttaku Manki pääsi vauhtiin vilahti ohi ja saa vakiona keuliteltua PVllä EI



        MANKI ON TAIVAASTA

        PV IS FROM PV RIDERS ASS

        eiköhä sunki kannattais hankkii pv saat kaupan pääl mahtavan ajo kokemuksen


      • manki
        pvmies kirjoitti:

        oon samaa mielt et manki on perseest pvkestää paremmin

        Ehdottomasti manki o paras mopo!!!


      • HRT PV
        manki kirjoitti:

        Ehdottomasti manki o paras mopo!!!

        manki on parempi, mutta pv on paras!


    • aggeman

      Enpä oikein tiedä

      Pv Suzuki

      Helposti viritettävä
      Saa helposti keulimaan (muut väittävät ettei saa hyvin)
      Ulkonäkö
      Nopeus

      Honda Monkey
      Keuliminen
      Pieni ääninen moottori (ei hyödytä mit)

      Itsi veikkaisin pv suzukia. Minulla on niitä pari tallissa 10v vanhoi eik mit vikaa.

      • Mana rider

        mulla on kuule 86 honda manki ja sanon vaa että siinä ei oo ollu mitään muuta huonoa ku se jousi keula ja sen sai korjattua samurai 110 nestekeulalla joka makso vain 30€ ja heittämällä kiinni ja ei muutaku manaan uudet maalit ja se on nyt semmonen pillumagneetti että huh huh... btw koneessa ei oo ollu mitään vikaa vaikka on avarrettu kansi mikä imee paremmin ku siskos :D


      • mankimies123

        jos on vakio pv ja vakio manki ni yhtä kovaa kulkee


      • JAA A
        mankimies123 kirjoitti:

        jos on vakio pv ja vakio manki ni yhtä kovaa kulkee

        EI PV KIIHTYY JA MANA AMPUU OHI KU PÄÄSÖÖ VAUHTIIN


      • SKYtariBOYY
        Mana rider kirjoitti:

        mulla on kuule 86 honda manki ja sanon vaa että siinä ei oo ollu mitään muuta huonoa ku se jousi keula ja sen sai korjattua samurai 110 nestekeulalla joka makso vain 30€ ja heittämällä kiinni ja ei muutaku manaan uudet maalit ja se on nyt semmonen pillumagneetti että huh huh... btw koneessa ei oo ollu mitään vikaa vaikka on avarrettu kansi mikä imee paremmin ku siskos :D

        totta :D mankit on paljo parempia


    • Margela

      Itel on manki ku se o hienomma näköi =)

      • MankinOstaja

        Minä ostan Mankin PV sijasta, se on hienomman näkönen ja isoveliki on ajannu mankilla noin 4 vuotta kunnes myi sen, eipä paljoo mitää tarvinnu korjailla, ja myös hänen mielestä PV on romu. pv niil jotka haluu virittää ja olla poliisimagneetteja.


      • vaktaap öytähän
        MankinOstaja kirjoitti:

        Minä ostan Mankin PV sijasta, se on hienomman näkönen ja isoveliki on ajannu mankilla noin 4 vuotta kunnes myi sen, eipä paljoo mitää tarvinnu korjailla, ja myös hänen mielestä PV on romu. pv niil jotka haluu virittää ja olla poliisimagneetteja.

        Tässä sitten tulis ne puolueettomat faktat. Eli en ole manki enkä PV kuski, mutta molemmat mopot olen omistanut ja tässä sitten ne faktat:

        PV plussat:

        Helpompi virittää
        mopoja pikkasen enemmän saatavilla
        Osia helpommin
        Yleisesti ottaen hieman äkäsempi ja rivakampi kulkemaan johtuen 2-tahti koneesta
        Helpompi huoltaa jos tulee vikoja

        PV miinukset:

        - Ei niin kestävä, kuin manki
        - Kuluttaa enemmän johtuen 2T koneesta
        - Ajon jälkeen haiset autoasentajalle elikkä bensalle
        - Ei niin luotettava
        - Mäntää joudut vaihtamaan paljon useammin
        - Mankia hieman kalliimpi

        Honda Monkey plussat:

        Kestävämpi
        Kuluttaa vähemmän (taloudellisempi)
        Et joudu olemaan niin usein jakoavain händyssä
        Hienommat äänet
        Varmempi peli
        Ulkonäöllisesti mielestäni hienompi, tosin aivan mielipide kysymys.
        Pehmyt penkki :D

        Honda Monkey Miinukset:

        - Ei niin äkänen varsinkaan vakiona
        - Vaikeampi virittää
        - Jos tulee moottorivika, niin on varmasti kallis ja vaikeampi huoltaa, kuin 2T, mutta harvemmin 4T:hen mitään moottorivikoja tulee.

        =


      • afesafs
        vaktaap öytähän kirjoitti:

        Tässä sitten tulis ne puolueettomat faktat. Eli en ole manki enkä PV kuski, mutta molemmat mopot olen omistanut ja tässä sitten ne faktat:

        PV plussat:

        Helpompi virittää
        mopoja pikkasen enemmän saatavilla
        Osia helpommin
        Yleisesti ottaen hieman äkäsempi ja rivakampi kulkemaan johtuen 2-tahti koneesta
        Helpompi huoltaa jos tulee vikoja

        PV miinukset:

        - Ei niin kestävä, kuin manki
        - Kuluttaa enemmän johtuen 2T koneesta
        - Ajon jälkeen haiset autoasentajalle elikkä bensalle
        - Ei niin luotettava
        - Mäntää joudut vaihtamaan paljon useammin
        - Mankia hieman kalliimpi

        Honda Monkey plussat:

        Kestävämpi
        Kuluttaa vähemmän (taloudellisempi)
        Et joudu olemaan niin usein jakoavain händyssä
        Hienommat äänet
        Varmempi peli
        Ulkonäöllisesti mielestäni hienompi, tosin aivan mielipide kysymys.
        Pehmyt penkki :D

        Honda Monkey Miinukset:

        - Ei niin äkänen varsinkaan vakiona
        - Vaikeampi virittää
        - Jos tulee moottorivika, niin on varmasti kallis ja vaikeampi huoltaa, kuin 2T, mutta harvemmin 4T:hen mitään moottorivikoja tulee.

        =

        PV miinukset:

        - Ei niin kestävä, kuin manki
        Oon kyllä korjaillu paljon vähemmän mun pv:tä ku kaveri mankiaan, ku vietiin suunnilleen samaan aikaan huoltoon yhelle tutulle jossa vaihettiin kaikki laakerit ja stefat ja muut tilpehöörit
        - Kuluttaa enemmän johtuen 2T koneesta
        TM:n vertailun mukaan pv vie 2,9l/100km ja manki 2,8, eli huimat säästöt tulee
        - Ajon jälkeen haiset autoasentajalle elikkä bensalle
        eiku kakstahdille, haisee silti pahalle
        - Ei niin luotettava
        kertaakaan jättäny mua tielle
        - Mäntää joudut vaihtamaan paljon useammin
        ajoin 15000km männällä, vaihoin vaan sen takii et oli ajettu suht paljon, ois viel voinu ajaa jonku verran
        - Mankia hieman kalliimpi
        vou wee nettimotost saa pient korjaust vaativii alle 400e

        Ajelen siis PV:llä, mökillä on manki. Oon 180 pitkä ja molemmilla helppo ajaa


      • pilokko
        vaktaap öytähän kirjoitti:

        Tässä sitten tulis ne puolueettomat faktat. Eli en ole manki enkä PV kuski, mutta molemmat mopot olen omistanut ja tässä sitten ne faktat:

        PV plussat:

        Helpompi virittää
        mopoja pikkasen enemmän saatavilla
        Osia helpommin
        Yleisesti ottaen hieman äkäsempi ja rivakampi kulkemaan johtuen 2-tahti koneesta
        Helpompi huoltaa jos tulee vikoja

        PV miinukset:

        - Ei niin kestävä, kuin manki
        - Kuluttaa enemmän johtuen 2T koneesta
        - Ajon jälkeen haiset autoasentajalle elikkä bensalle
        - Ei niin luotettava
        - Mäntää joudut vaihtamaan paljon useammin
        - Mankia hieman kalliimpi

        Honda Monkey plussat:

        Kestävämpi
        Kuluttaa vähemmän (taloudellisempi)
        Et joudu olemaan niin usein jakoavain händyssä
        Hienommat äänet
        Varmempi peli
        Ulkonäöllisesti mielestäni hienompi, tosin aivan mielipide kysymys.
        Pehmyt penkki :D

        Honda Monkey Miinukset:

        - Ei niin äkänen varsinkaan vakiona
        - Vaikeampi virittää
        - Jos tulee moottorivika, niin on varmasti kallis ja vaikeampi huoltaa, kuin 2T, mutta harvemmin 4T:hen mitään moottorivikoja tulee.

        =

        näin puhuu homo jolla ei kokemusta pv:stä helppohan se on kirjotella että joo pistetään tähän että huono mopo siis vittu 60cc pv vie 110cc mankin


      • nsdfonf
        pilokko kirjoitti:

        näin puhuu homo jolla ei kokemusta pv:stä helppohan se on kirjotella että joo pistetään tähän että huono mopo siis vittu 60cc pv vie 110cc mankin

        perkele mankiin voi asentaa turbon ja ei sillä välii jos osat maksaa niin hirveesti jos tekee töitä niin rahaa ropisee


      • sukisuki80cc hornett
        vaktaap öytähän kirjoitti:

        Tässä sitten tulis ne puolueettomat faktat. Eli en ole manki enkä PV kuski, mutta molemmat mopot olen omistanut ja tässä sitten ne faktat:

        PV plussat:

        Helpompi virittää
        mopoja pikkasen enemmän saatavilla
        Osia helpommin
        Yleisesti ottaen hieman äkäsempi ja rivakampi kulkemaan johtuen 2-tahti koneesta
        Helpompi huoltaa jos tulee vikoja

        PV miinukset:

        - Ei niin kestävä, kuin manki
        - Kuluttaa enemmän johtuen 2T koneesta
        - Ajon jälkeen haiset autoasentajalle elikkä bensalle
        - Ei niin luotettava
        - Mäntää joudut vaihtamaan paljon useammin
        - Mankia hieman kalliimpi

        Honda Monkey plussat:

        Kestävämpi
        Kuluttaa vähemmän (taloudellisempi)
        Et joudu olemaan niin usein jakoavain händyssä
        Hienommat äänet
        Varmempi peli
        Ulkonäöllisesti mielestäni hienompi, tosin aivan mielipide kysymys.
        Pehmyt penkki :D

        Honda Monkey Miinukset:

        - Ei niin äkänen varsinkaan vakiona
        - Vaikeampi virittää
        - Jos tulee moottorivika, niin on varmasti kallis ja vaikeampi huoltaa, kuin 2T, mutta harvemmin 4T:hen mitään moottorivikoja tulee.

        =

        Mulla ollu 4 peeveetä ja 7 mankia. Ja ekan mopon sain jo ennen koulu ikää.(n.6-7v) Ja se oli manki. Hyvin kesti vakiona 7 vuotta ongelmitta kunnes myin sen ja ostin peeveen, hyvin sekin kesti ainoa viri oli 50cc läppäpytty ja kulki n.65km/h ja hyvin seki kesti pari vuotta. Mopon kestävyys riippuu siitä miten sillä ajaa.

        OMIA MIELIPITEITÄ:

        Suzuki PV
        Helppo ja halpa virittää.
        Saa viidennen vaihteen.
        Hyvä jousitus.
        Hienomman näköne. :D
        Yksinkertainen.
        Osia hyvin saatavilla.

        - 2 tahtina ei niin kestävä kuin 4 tahti.
        - 2 tahti haisee ajon jälkeen.

        - Huonot valot. (6v. Uudemmissa paremmat 12v)
        - Ei virtalukkoa. (helppo laittaa)
        - Aina pitää olla öljypurkki mukana kun käy tankkaamassa. (paitsi -94 eteenpäin on tuoreöljyvoitelu)


        Jos ostaa vaikka 2000 vuosimallin niin siinä on vakiona: virtalukko, 12v valot ja tuoreöljyvoitelu.


        Honda Monkey
        Kestävä kone.
        Ei tarvi aina olla huoltamassa.
        Vääntöä riittää vaikka muille jakaa.
        Virtalukko.
        Tuning osia saatavilla.
        Keulii hyvin vakionakin.
        Osia saatavilla.

        - Huono Jousitus. (keula klappaa, (tyyppivika) saa korjattua nesteleulalla ja pv:n takaiskareilla)
        - Huonot valot. (6v)

        Mankinkin saa hyväksi vaihtamalla jousituksen ja 12v sähköt.




        Kumpikin on hyviä, riippuu siitä haluaako äkäsen 2 tahti mopon vai 4 tahti mopon jossa on vääntöä.

        Ite suosittelen kumpaaki pienipyöräistä menopeliä, jos ostaa jonku uusenduro mopon sitä saa koko ajan värkätä ja osat sairaan kalliita. (kokemusta löytyy siitäki)


      • ........
        pilokko kirjoitti:

        näin puhuu homo jolla ei kokemusta pv:stä helppohan se on kirjotella että joo pistetään tähän että huono mopo siis vittu 60cc pv vie 110cc mankin

        vitut 60cc vie 110 monkin


      • paska puhetta
        pilokko kirjoitti:

        näin puhuu homo jolla ei kokemusta pv:stä helppohan se on kirjotella että joo pistetään tähän että huono mopo siis vittu 60cc pv vie 110cc mankin

        Itellä on kaks pv:tä ja yks mana. Pv on paskempi. Toki se 110cc mana jää koska se sutii niin saatanasti ennen ku saa pitoja.


      • MankiRules
        nsdfonf kirjoitti:

        perkele mankiin voi asentaa turbon ja ei sillä välii jos osat maksaa niin hirveesti jos tekee töitä niin rahaa ropisee

        yong money cash money


      • SkyteamMonkey
        MankinOstaja kirjoitti:

        Minä ostan Mankin PV sijasta, se on hienomman näkönen ja isoveliki on ajannu mankilla noin 4 vuotta kunnes myi sen, eipä paljoo mitää tarvinnu korjailla, ja myös hänen mielestä PV on romu. pv niil jotka haluu virittää ja olla poliisimagneetteja.

        pv pitää sellasta helari mopon ääntä mut mankista tulee miehen ääni ja muutenki paljo hienompi :)


    • gfsdgs

      SUZUKI PV VIE!

    • äläostakiinalaista

      Tässä sitten tulis ne puolueettomat faktat. Eli en ole manki enkä PV kuski, mutta molemmat mopot olen omistanut ja tässä sitten ne faktat:

      PV plussat:

      Helpompi virittää
      mopoja pikkasen enemmän saatavilla
      Osia helpommin
      Yleisesti ottaen hieman äkäsempi ja rivakampi kulkemaan johtuen 2-tahti koneesta
      Helpompi huoltaa jos tulee vikoja

      PV miinukset:

      - Ei niin kestävä, kuin manki
      - Kuluttaa enemmän johtuen 2T koneesta
      - Ajon jälkeen haiset autoasentajalle elikkä bensalle
      - Ei niin luotettava
      - Mäntää joudut vaihtamaan paljon useammin
      - Mankia hieman kalliimpi



      Honda Monkey plussat:

      Kestävämpi
      Kuluttaa vähemmän (taloudellisempi)
      Et joudu olemaan niin usein jakoavain händyssä
      Hienommat äänet
      Varmempi peli
      Ulkonäöllisesti mielestäni hienompi, tosin aivan mielipide kysymys.
      Pehmyt penkki :D

      Honda Monkey Miinukset:

      - Ei niin äkänen varsinkaan vakiona
      - Vaikeampi virittää
      - Jos tulee moottorivika, niin on varmasti kallis ja vaikeampi huoltaa, kuin 2T, mutta harvemmin 4T:hen mitään moottorivikoja tulee.

    • pvvvvv

      pv ehoton älä edes mieti

    • fdgfgfgf

      Itellä on pv, ihan mukava peli. Mutta pienistä renkaista johtuen metsässä huono ajaa. Kaikki juuret ja kuopat tärähtelee ikävästi. Tosiaan, haju tarttuu helposti vaatteisiin. Ihan siisti peli. Kuhan on virtalukot sun muut.

      • What tha fuk

        Mitäs ajelet sellasella mettässä ei se siihen oo tarkotettu


    • fafgdg

      ku ostaa hyvän mankin nii ei tartte pelata minkää ruska pv:n kaa ja jos virittää manan asiallisesti nii on varmasti eri luokkaa ku joku paska pv

      • ( . Y . )

        Näyttäs et tääl kirjoittelee jotain 10v:n ikäisiä, joilla ei ole asiantuntemusta. Vain muutama mopoexspertti täällä kirjoittaa asiaa. PV:n saa todellakin halvalla ja mopon pitäminen tulee halvaksi JOS huoltaa säännöllisesti, eikä tee niin että jos tulee vika niin isi korjaa sen! Mankissa on kyllä hieman hienommat äänet vakiona. Mankista ei ole niin paljoa kokemusta kuin PV:stä.


        Ja saattaahan se tuo pitää paikkansa;

        manki
        Kirjoittanut: fafgdg / 29.5.09 / klo 18:06
        ku ostaa hyvän mankin nii ei tartte pelata minkää ruska pv:n kaa ja jos virittää manan asiallisesti nii on varmasti eri luokkaa ku joku paska pv.

        OTTAEN HUOMIOON:
        ...ja jos virittää manan asiallisesti nii on varmasti eri luokkaa ku JOKU PASKA PV!


      • pv miehii
        ( . Y . ) kirjoitti:

        Näyttäs et tääl kirjoittelee jotain 10v:n ikäisiä, joilla ei ole asiantuntemusta. Vain muutama mopoexspertti täällä kirjoittaa asiaa. PV:n saa todellakin halvalla ja mopon pitäminen tulee halvaksi JOS huoltaa säännöllisesti, eikä tee niin että jos tulee vika niin isi korjaa sen! Mankissa on kyllä hieman hienommat äänet vakiona. Mankista ei ole niin paljoa kokemusta kuin PV:stä.


        Ja saattaahan se tuo pitää paikkansa;

        manki
        Kirjoittanut: fafgdg / 29.5.09 / klo 18:06
        ku ostaa hyvän mankin nii ei tartte pelata minkää ruska pv:n kaa ja jos virittää manan asiallisesti nii on varmasti eri luokkaa ku joku paska pv.

        OTTAEN HUOMIOON:
        ...ja jos virittää manan asiallisesti nii on varmasti eri luokkaa ku JOKU PASKA PV!

        kumpi vie viivat manki mihi välei vaihettu ja gianelli tehari ja 16mm kaasari vai pv mis on 60cc läppis ja 15 piikkine etu ratas ?? vastauksia nopeesti ja mankis vakio pytty


      • pv miehii
        pv miehii kirjoitti:

        kumpi vie viivat manki mihi välei vaihettu ja gianelli tehari ja 16mm kaasari vai pv mis on 60cc läppis ja 15 piikkine etu ratas ?? vastauksia nopeesti ja mankis vakio pytty

        btw pv ei tarvii läträä bensoi jos ostaa tuorevoitelu mikä kyllä maksaa 100e-200e enemmän mut jos haluu laatuu osta tuorevoitelu pv itselläni ei ole ollut vikoja ollenkaan


      • ..
        pv miehii kirjoitti:

        btw pv ei tarvii läträä bensoi jos ostaa tuorevoitelu mikä kyllä maksaa 100e-200e enemmän mut jos haluu laatuu osta tuorevoitelu pv itselläni ei ole ollut vikoja ollenkaan

        saahan niitä halvallakin. iteselläni oli 96 pv tuorevoitelulla ja maksoin siitä 600e aina laakista käymään.

        nykyään ajan mankilla ja parempi se on kuin pv se on vain karu tosi asia


      • PV50

        ensinnäkin jos virittää mankin ja pv on vakio kai nyt se pv jää jalkoihin
        ja toiseks mankissa on kalliimmat osat (sylinterisarja 81.2cc monkeyhyn maksaa 99,00e ja Suzuki:in maksaa 80cc 67.00e)
        muuta huomattavaa eroa en löydä


    • 125CC HELPOSTI

      ASENNETTAVAN VALMISKONEEN, MAKSAA 300-500EUROA!!! nIIN KYLÄÄ SITTEN JÄÄ KAIKKIP V:T MITÄ ON MAAN PÄÄLLÄ!!!!!!!!

      MANKI ON TEHTY PV:N KUSETUSTA VARTEN!! ÄLÄ OSTA MANKIA JOS ET OSAA VIRITTÄÄ!!!

      • kyllä

        mankiin saa niin eri kokoisia koneita netistä että ei se voi vaikeaa olla senkään virittely onhan mankissa taas paska keula puslat kuluu nopeasti. mutta jos ei viritellä noita tossu mopoja ja ajetaan vakiona niin manki vie voiton kokemuksella. omalla hondalla ajoin noin 60tkm vakiona tietysti venoja joutuu säätämään mutta pikku huolto sekin verrattuna suzukin männän vaihto väliin ja kyllä laakereita saa vaihella varsinki petilaakereita. mutta molemmat on täysiä paskoja maastossa liian lyhyitä kelkkareitille talvella osta ennemmin joku iso rattainen esim, gilera,derbi tai yamaha mutta jos vanheman haluaa niin laittaa tunturi tiger helppo virittää oikeilla osilla mutta älkää ikinä laittako helkama ax:ää paska tekele sähkö vikanen vesipumppu vuotaa ja koneen osia saa huonosti esim mäntiä tai kytkin osia!


      • ff
        kyllä kirjoitti:

        mankiin saa niin eri kokoisia koneita netistä että ei se voi vaikeaa olla senkään virittely onhan mankissa taas paska keula puslat kuluu nopeasti. mutta jos ei viritellä noita tossu mopoja ja ajetaan vakiona niin manki vie voiton kokemuksella. omalla hondalla ajoin noin 60tkm vakiona tietysti venoja joutuu säätämään mutta pikku huolto sekin verrattuna suzukin männän vaihto väliin ja kyllä laakereita saa vaihella varsinki petilaakereita. mutta molemmat on täysiä paskoja maastossa liian lyhyitä kelkkareitille talvella osta ennemmin joku iso rattainen esim, gilera,derbi tai yamaha mutta jos vanheman haluaa niin laittaa tunturi tiger helppo virittää oikeilla osilla mutta älkää ikinä laittako helkama ax:ää paska tekele sähkö vikanen vesipumppu vuotaa ja koneen osia saa huonosti esim mäntiä tai kytkin osia!

        Manki on ihan turha lusu paska, ihme homoja on jotka on tehny 50cc 4-tahteja. Pv vie 100-0


      • repeeeeee
        ff kirjoitti:

        Manki on ihan turha lusu paska, ihme homoja on jotka on tehny 50cc 4-tahteja. Pv vie 100-0

        Hankkikaa elämä kaikki pikkumukulat jotka täällä riitelevät mopoista. Vitun spedet!!


      • ainakin
        ff kirjoitti:

        Manki on ihan turha lusu paska, ihme homoja on jotka on tehny 50cc 4-tahteja. Pv vie 100-0

        10 vuotta


      • sdafsdg
        ainakin kirjoitti:

        10 vuotta

        PV:
        helppo virittää
        hienompi ulkonäöltään
        helpompi korjata kuin mankia

        Monkey:
        nelitahti: kestävämpi
        pieniruokainen
        paremmat äänet


      • pilokko

        sano onko manki enää manki jos heität siihen 125cc koneen no jos näin on niin heitetäänpä pv:seen 600cc vähän muokkaamalla niin viivoilla nähdään.


      • mana rider
        pilokko kirjoitti:

        sano onko manki enää manki jos heität siihen 125cc koneen no jos näin on niin heitetäänpä pv:seen 600cc vähän muokkaamalla niin viivoilla nähdään.

        etippä pv:sees 600cc kone joka on kopio tai ees vähä muistuttaa pv konetta nii kova jätkä kyllä oot ku mankista saa 125cc kyhättyä ku on vakio alakerta vielä tallella


      • manaukko
        ff kirjoitti:

        Manki on ihan turha lusu paska, ihme homoja on jotka on tehny 50cc 4-tahteja. Pv vie 100-0

        koitappa keulia VAKIO pevetillä nelosella... taitaa loppua vääntö kesken. vakio manalla se on helppoo ku sattuu oleen nelari. ja muutenkin manalla hienompi ajaa kylill ku jollai peeveel


      • puolueeton.
        pilokko kirjoitti:

        sano onko manki enää manki jos heität siihen 125cc koneen no jos näin on niin heitetäänpä pv:seen 600cc vähän muokkaamalla niin viivoilla nähdään.

        pilokko oot ihan oikees, ihan turhaa noi vittuilut että "MANKI ON PAREMPI KU MULLAPA ONKI SIINÄ 125 cc kone!!" se on ihan helvetin sama onko siinä 10000000 cc kone , se ei tarkota sitä kumpi on parempi, noi plussa-miinus kommentit tuola on hyviä, niistä näette asiasta totuuden eikä siitä tarvi väitellä!


      • voivoi.
        mana rider kirjoitti:

        etippä pv:sees 600cc kone joka on kopio tai ees vähä muistuttaa pv konetta nii kova jätkä kyllä oot ku mankista saa 125cc kyhättyä ku on vakio alakerta vielä tallella

        kirjotas youtubeen suzuki pv 600cc, kyllä niitä löytyy


      • mankimies
        ff kirjoitti:

        Manki on ihan turha lusu paska, ihme homoja on jotka on tehny 50cc 4-tahteja. Pv vie 100-0

        kyllä se pv mankin vie 100-0, jos katotaan vika listaa


    • ketju vielä mutta

      vastaanpa silti.
      Monkey:
      Kone on nelari ja tosi muhkeat soundit siinä.
      Ulkonäkö on enemmän moottoripyörämäinen, mutta yksityiskohdat kuten mittarit on tosi lelun oloisia, rikkuu pian.
      Monkey on aika lelumainen jousitukseltaan, kerran täräytin jotain viittäkymppiä sellaiseen jalkakäytävän luiskaan, sehän oli monta metriä ilmassa sen jälkeen.

      PV:
      Moottori on kakstahti, eli korppusaha, ei mitkään häävit äänet.
      Ulkonäkö tosi outo, se tankki jatkuu etuhaarukan yli ja ikäänkuin kiertää tankin, siis mitä vttua tuon muotoilija on ajatellut? Yksityiskohdat ovat taasen paljon parempia ja kestävämmän oloisia kuin monkissa.
      Ajoltaan on ehkä hieman monkia vakaampi. Myös hieman korkeampi.

      Joku Tunturi Tiger pätki nämä viritettävyydessä ja ajotuntumassa mennen tullen, mutta kyllä pikkumopoisso oma hohtonsa oli.

    • ex-mönkköskuski

      Mankin kun virittää huolella niin vittu se on siisti peli. Miinuksena, että tulee hieman kalliimmaksi kuin noiden kakstahtipaskojen viritys mutta on todellakin sen arvoista. Eikä oo mitenkään vaikeaa, kun vähän perehtyy. Noita vitun iniseviä suitsia on kaikki kartsat täynnä. Sitä paitsi paljon paremman näköinen, kuuloinen ja varmempi peli tuo Honda.

      • tietäjä1234

        IHan tiedoksi vaan että oletko kuullut vanhasta sanonnasta jossa sanotaan näin: Meitä on monta mutta homoilla on honda. ja mitä olen tutkaillut aika fakta juttu ja pv on tosi kestävä vakiona ja mitä väliä jos tossumopolla ajelun jälkeen vaatteet haisee. se on pieni juttu semmoisen nautinnon jälkeen ja muutenkin pevukan alakerta kestää 60 power hyvinni ja pv on hieno streetfighter maskilla ja asiallisen maalarin tekemä tai vakio lookin kanssa.


      • homoo
        tietäjä1234 kirjoitti:

        IHan tiedoksi vaan että oletko kuullut vanhasta sanonnasta jossa sanotaan näin: Meitä on monta mutta homoilla on honda. ja mitä olen tutkaillut aika fakta juttu ja pv on tosi kestävä vakiona ja mitä väliä jos tossumopolla ajelun jälkeen vaatteet haisee. se on pieni juttu semmoisen nautinnon jälkeen ja muutenkin pevukan alakerta kestää 60 power hyvinni ja pv on hieno streetfighter maskilla ja asiallisen maalarin tekemä tai vakio lookin kanssa.

        Jep, homoilla honda mutta ne saa edes jotakin, toisinkuin pv-eunukit.


      • paska mikä paska

        Monkey täys luuska, kuulostaa siltä ku joku ois ripuli paskalla!


      • mopopoika
        tietäjä1234 kirjoitti:

        IHan tiedoksi vaan että oletko kuullut vanhasta sanonnasta jossa sanotaan näin: Meitä on monta mutta homoilla on honda. ja mitä olen tutkaillut aika fakta juttu ja pv on tosi kestävä vakiona ja mitä väliä jos tossumopolla ajelun jälkeen vaatteet haisee. se on pieni juttu semmoisen nautinnon jälkeen ja muutenkin pevukan alakerta kestää 60 power hyvinni ja pv on hieno streetfighter maskilla ja asiallisen maalarin tekemä tai vakio lookin kanssa.

        jos on pv ja manki onks se sit bi???


      • nigors
        paska mikä paska kirjoitti:

        Monkey täys luuska, kuulostaa siltä ku joku ois ripuli paskalla!

        pv kuulostaaaaaaa siltä ku sikaa raiskattais


    • omistaja..........--

      monkey kuluttaa varsinkin vakiona erittäin vähän ja sillä on mukava pidemmänkin kaverin ajella. ohjaus on kevyttä ja kantatakkin voi paljon jos uskaltaa. monkeyssä tai peeveessä ei kummassakaan ole ajoominaisuudet huipussa joten pakostakin vähän heiluu varsinkin tuulessa.
      ulkonäkö:
      monkeyn muodot ovat minusta hienommat koska ne on pyöreät eikä laatikkomaiset niinkuin pv:n lisäksi pv: huonoja puolia on bensn ja öljyn sekoittelu, sekä joitain (ei minua) häiritsevä kaksitahtisen oma laatuinen haju. itse olen omaan makiini ollut tyytyväinen.

      • mopoäijä

        eli ite oon ajanut pv:tä ja helkama ässää. Suosittelen kuitenkin suzuki pv:tä, kun se on vaan niin hyvä


      • gogi
        mopoäijä kirjoitti:

        eli ite oon ajanut pv:tä ja helkama ässää. Suosittelen kuitenkin suzuki pv:tä, kun se on vaan niin hyvä

        paljo pvllä pääsee täydel tankil ?


      • PVMONKEY

        "-- ja sillä on mukava pidemmänkin kaverin ajella", muuten vaan manki on huomattavasti pienikokoisempi ja ajoasento on huomattavasti lyttääntyneempi. Itse olen 184cm ja Pv ajoasento on mukavampi kuin mankin. Manki on kuitenkin parempi siinä, että nykypäivinä osat on melko halpoja ja nelarissa on mukavammat äänet.


    • mopottaja

      manki on ehk vähän pien mut kyl sillä iha hyvin pystyy ajaa oli vaik kuin pitkä tahansa. manki on pieni ruokainen ja kulkee iha hyvi. pv on paremman kokone ja kestää anemmän viritystä, mut mitäpä sitä virittämään ku sakot siitä vaan saa. manki pysyy ehjänä, mut pvtä saa rassata koko aja. molemmil ajaa mut manki on parempi!!!

      • peevee

        se on iha sama, itse olen molemmat omistanut manki laiskempi kuin pv mutta mankilla parempi kikkailla mutta itse tykkäsin enemmän 60cc pvllä ajella kun 72cc mankilla mut molemmat helvetin hyviä pelejä parempia kun derbit yms...


      • gogi
        peevee kirjoitti:

        se on iha sama, itse olen molemmat omistanut manki laiskempi kuin pv mutta mankilla parempi kikkailla mutta itse tykkäsin enemmän 60cc pvllä ajella kun 72cc mankilla mut molemmat helvetin hyviä pelejä parempia kun derbit yms...

        mul on 80cc pvs ja sit 12 millinen mikuni joka on porattu 14 milliseks ja vetää keulaa keposasti kaasulla et ei manki parempaa pysty!


      • gogi
        peevee kirjoitti:

        se on iha sama, itse olen molemmat omistanut manki laiskempi kuin pv mutta mankilla parempi kikkailla mutta itse tykkäsin enemmän 60cc pvllä ajella kun 72cc mankilla mut molemmat helvetin hyviä pelejä parempia kun derbit yms...

        pv on paras äkävyyesä


      • gogi
        gogi kirjoitti:

        pv on paras äkävyyesä

        monta kilometriä pvllä pääsee täyvellä tankilla?


      • asdfe
        gogi kirjoitti:

        monta kilometriä pvllä pääsee täyvellä tankilla?

        Mullon ollu 2 Pv:tä ja manki ja sen sanon että manki kestää koneeltaan todella paljon paremmin! PV:ssä taas valot,runko ovat parempia..


    • Mankelimies

      Hanki ihmeessä manki. Itsellä ollut neljä mankia eikä yksikään ole vielä lauennut. PV:tä en ole ikinä omistanut. Pari kertaa olen PV:tä koeajanut ja tulin siihen tulokseen että Mankilla on mukavempi ajaa.
      Onhan PV:tä helpompi virittää, mutta se hajoaa paljon helpommin kuin Manki. Manki on sitäpaitsi paljon nätimpi peli kuin pevetti, mutta kauneus on katsojan silmässä...

      Itse olen mankin kannalla. Älä hyvä mies kajoa Pevettiin.

    • mopoilija 107

      honda monkey:ssa on enemmä tehoa koska se on 4 tahti ja pevetti on nopeenpi mutta vähemmän tehoa
      voi melkein sanoo et kyl se pevetti taitaa ol hiema parempi koska se on helpompi virittää
      pevetistä saa paljon hienomman ku vähä tekee projektii jne...

      • PV-PIKKUNÄLKÄ

        "honda monkey:ssa on enemmä tehoa koska se on 4 tahti"

        2-tahtisessa on lähtökohtaisesti enemmän tehoja, mietis nyt hetki uudestaan...


      • 6123
        PV-PIKKUNÄLKÄ kirjoitti:

        "honda monkey:ssa on enemmä tehoa koska se on 4 tahti"

        2-tahtisessa on lähtökohtaisesti enemmän tehoja, mietis nyt hetki uudestaan...

        se teho meinaa et manki vääntää enemmän koska on 4 tahti. pv on 2 tahti nii on pikkusen nopeempi


    • mankiiiii

      osta manki. se on nelari ja paljon paremmat äänet. sen huonot iskarit johtuu jostai suomen painorajotuksesta. otat vaan kurit pois ni menee jo 60 km/h. vähä sekane viesti mut 2 tahti on teiden tukko ja 4 tahti on teiden mahti. eli OSTA HONDA MONKEY

      • PV JA MANA mies

        Omistan kummatki ja voin sanoa, että kyllä pv vie.

        Pv

        Plussat

        - Helppo virittää
        - Legenda
        - suhkot helppo keulii jo melkee kaasust
        - Hieno [makuasia]
        - korjaaminen ei ole kallista
        - Oikein huollettuna, pitkäikäinen
        - kulkee jo vakion melkee 60
        - Japanilainen


        - Miinukset

        - hajoa jatkuvasti [riippuu omistajasta pikälti]
        - huonot jarrut
        - poliisimagneetti
        - derbi pojat aukomassa päätään jatkuvasti






        ja sitten manki

        - Plussat


        - Saa hienot 4t äänet
        - Jos ei tykkää pv:eest, nii manki sitten
        - helppo keulii
        - Japanilainen
        - Jarrut


        miinukset


        - Kalliit varaosat/viritysosat
        - Laiska vakiona
        - Vielä pienempi kuin pv


    • antzaj

      minä kyllä pidän kummistakin :)

      • hakkakakka

        lisenssi Monkeyta saa uutena (esim. Jincheng, Skyteam, Kinroad, Chica, Baotian, Honlei, Skygo)
        Helppo kun ei öljyleikkejä kulutus ja savutus vähäistä väännökäs kone joka ei inise kuten 2t
        PV: isompi, mukavempi penkki ja ajoasento, helpompi virittää ku on 2t eli viilalla saa vauhtia mopoon :D
        Kumpikin ok ite ottaisin kyllä PVn ja jos monki niin vain aito Honda tai Jincheng koska se on kopiomonkeleistä parhain.


      • papapapapffg
        hakkakakka kirjoitti:

        lisenssi Monkeyta saa uutena (esim. Jincheng, Skyteam, Kinroad, Chica, Baotian, Honlei, Skygo)
        Helppo kun ei öljyleikkejä kulutus ja savutus vähäistä väännökäs kone joka ei inise kuten 2t
        PV: isompi, mukavempi penkki ja ajoasento, helpompi virittää ku on 2t eli viilalla saa vauhtia mopoon :D
        Kumpikin ok ite ottaisin kyllä PVn ja jos monki niin vain aito Honda tai Jincheng koska se on kopiomonkeleistä parhain.

        pv vie sataviissataa nolla!!!!!
        -kiihtyy paremmin
        -helppo ja halpa virittää
        -yksinkertainen korjata toisinkuin homo petterin derbi


      • FucksukisukiHondar0x
        papapapapffg kirjoitti:

        pv vie sataviissataa nolla!!!!!
        -kiihtyy paremmin
        -helppo ja halpa virittää
        -yksinkertainen korjata toisinkuin homo petterin derbi

        Ei ole paskavatkaimella jakoa hondalle..

        Honda:

        Vielä helpompi virittää mitä pv, iso kone kiinni ja menoksi, turha kenenkään pv-eunukin tulla pätemään että pv jättäisi mankin missä on yx 160cc kone sekä nelivenakansi.

        Vääntö läpi koko kierroslukualueen, ei typerää "tehopiikillä" huudattamista, vaan liikkuu jo pienillä kierroksilla.

        Paremmat äänet

        Ei haise paskalle

        Pienempi kulutus

        Huoltovapaus

        Osien saatavuus, saa niin alkuperäistä, halpaa kiinalaista, kuin kalliimpaa japanilaista (takegawa, kitaco, daytona... jatkuen vaikka kuinka pitkälle)
        Monkeyn osiin erikoistuneita kauppoja pilvin pimein maailmalla.

        - Paska keula vakiona, ongelma helposti korjattu vaihtamalla nestekeula levyjarrulla, mitä saa jo sadasta eurosta lähtien uutena.

        PV

        Parempi keula mitä mankissa vakiona

        - Vittumainen korjata jos koneenkin joutuu irroittamaan, kehtorungon vuoksi, sekä typerässä paikassa sijaitseva kaasutin.

        - Syö viritettynä helvetisti

        - Kokoajan saa korjata, jos on viilaamatonta 60cc kovempaa viriä

        - Muijatkin nauraa kun poika haisee 2-tahdille

        - Vittumaiset äänet, joko inisee tai räpättää

        - 2t öljyn kanssa läträäminen ja siihen kuluva raha, bensakin valmiiksi kallista...

        ...listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, niin mankin hyvien puolien, kuin pv:n huonojen puolien suhteen.

        Ei se tee pv:stä parempaa vaikka isoveli kuinka sanoisi että pv on paras ja opel paska.


      • igf
        papapapapffg kirjoitti:

        pv vie sataviissataa nolla!!!!!
        -kiihtyy paremmin
        -helppo ja halpa virittää
        -yksinkertainen korjata toisinkuin homo petterin derbi

        Mikä vitun sataviissataa nolla? Manki on paljon parempi.


      • MANKIII SAATANA!
        igf kirjoitti:

        Mikä vitun sataviissataa nolla? Manki on paljon parempi.

        pv on vitun paska osta manki vitu runkkari!pv:ssä on kaikki paskaa ja oot homo jos sillä ajat vitu hinttari ota poskee tai osta manki. manki on iha saaatataaaananaaaan PARAS vehje vitu hinntarit imekää lekaaaaaa-11111111111111!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11!!!!!!!!!!!!


      • dffggdf
        hakkakakka kirjoitti:

        lisenssi Monkeyta saa uutena (esim. Jincheng, Skyteam, Kinroad, Chica, Baotian, Honlei, Skygo)
        Helppo kun ei öljyleikkejä kulutus ja savutus vähäistä väännökäs kone joka ei inise kuten 2t
        PV: isompi, mukavempi penkki ja ajoasento, helpompi virittää ku on 2t eli viilalla saa vauhtia mopoon :D
        Kumpikin ok ite ottaisin kyllä PVn ja jos monki niin vain aito Honda tai Jincheng koska se on kopiomonkeleistä parhain.

        ei kiinnosta mikään paska suomi24 jossa jauhetaan täyttä paskaaaa.


      • pv > manki
        hakkakakka kirjoitti:

        lisenssi Monkeyta saa uutena (esim. Jincheng, Skyteam, Kinroad, Chica, Baotian, Honlei, Skygo)
        Helppo kun ei öljyleikkejä kulutus ja savutus vähäistä väännökäs kone joka ei inise kuten 2t
        PV: isompi, mukavempi penkki ja ajoasento, helpompi virittää ku on 2t eli viilalla saa vauhtia mopoon :D
        Kumpikin ok ite ottaisin kyllä PVn ja jos monki niin vain aito Honda tai Jincheng koska se on kopiomonkeleistä parhain.

        "väännökäs kone joka ei inise kuten 2t"

        inise=kierrä

        2-tahti nyt on vain tehokkaampi. Ei 50cc:n alaväänöilä mitään tee vaikka olisi nelari. 400cc ja alle kannattaa olla tehojen puoesta 2-tahti. Siitä paljoa isompia 2-tahteja tuskin tehdäänkään, eivät meinaa enää kestää.


      • 125cc mankin omistaj
        pv > manki kirjoitti:

        "väännökäs kone joka ei inise kuten 2t"

        inise=kierrä

        2-tahti nyt on vain tehokkaampi. Ei 50cc:n alaväänöilä mitään tee vaikka olisi nelari. 400cc ja alle kannattaa olla tehojen puoesta 2-tahti. Siitä paljoa isompia 2-tahteja tuskin tehdäänkään, eivät meinaa enää kestää.

        oon vaa sitä mieltä et ton kysyjän kannattaa ite päättää minkä ostaa.
        oon sitä mieltä et ne o molemmat yhtä hyvii ku molemmil o miinukset ja plussat.=))


      • mopopoika____
        pv > manki kirjoitti:

        "väännökäs kone joka ei inise kuten 2t"

        inise=kierrä

        2-tahti nyt on vain tehokkaampi. Ei 50cc:n alaväänöilä mitään tee vaikka olisi nelari. 400cc ja alle kannattaa olla tehojen puoesta 2-tahti. Siitä paljoa isompia 2-tahteja tuskin tehdäänkään, eivät meinaa enää kestää.

        4-t vääntö on urbaanilegenda joka syntyy siitä että mopocrossissa nelareilla on samassa luokassa tuplasti käytössä kuutioita vrt 2t. Endurossa 250cc 2t on hieman vähemmän ytyä kuin 450cc nelarissa, ja 300cc porskuttaa ison nelitahdin ohi tehoissa. Ja kaikki vääntää hyvin. Pv:n ja mankin moottorit on niin matalaviritteisiä, ettei asialla ole mitään merkitystä. Jos olisi, niin moni mopopoika olisi tappanut PV:nsä moottorijarrutuksilla (voitelu tulee bensan mukana).


      • PVkroj
        FucksukisukiHondar0x kirjoitti:

        Ei ole paskavatkaimella jakoa hondalle..

        Honda:

        Vielä helpompi virittää mitä pv, iso kone kiinni ja menoksi, turha kenenkään pv-eunukin tulla pätemään että pv jättäisi mankin missä on yx 160cc kone sekä nelivenakansi.

        Vääntö läpi koko kierroslukualueen, ei typerää "tehopiikillä" huudattamista, vaan liikkuu jo pienillä kierroksilla.

        Paremmat äänet

        Ei haise paskalle

        Pienempi kulutus

        Huoltovapaus

        Osien saatavuus, saa niin alkuperäistä, halpaa kiinalaista, kuin kalliimpaa japanilaista (takegawa, kitaco, daytona... jatkuen vaikka kuinka pitkälle)
        Monkeyn osiin erikoistuneita kauppoja pilvin pimein maailmalla.

        - Paska keula vakiona, ongelma helposti korjattu vaihtamalla nestekeula levyjarrulla, mitä saa jo sadasta eurosta lähtien uutena.

        PV

        Parempi keula mitä mankissa vakiona

        - Vittumainen korjata jos koneenkin joutuu irroittamaan, kehtorungon vuoksi, sekä typerässä paikassa sijaitseva kaasutin.

        - Syö viritettynä helvetisti

        - Kokoajan saa korjata, jos on viilaamatonta 60cc kovempaa viriä

        - Muijatkin nauraa kun poika haisee 2-tahdille

        - Vittumaiset äänet, joko inisee tai räpättää

        - 2t öljyn kanssa läträäminen ja siihen kuluva raha, bensakin valmiiksi kallista...

        ...listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, niin mankin hyvien puolien, kuin pv:n huonojen puolien suhteen.

        Ei se tee pv:stä parempaa vaikka isoveli kuinka sanoisi että pv on paras ja opel paska.

        hahhah Suzuki Pvseen menee suzuki rm 125 heittämällä kiinni ja takapyörältä irtoaa melkein 40 hp.


      • asd6
        hakkakakka kirjoitti:

        lisenssi Monkeyta saa uutena (esim. Jincheng, Skyteam, Kinroad, Chica, Baotian, Honlei, Skygo)
        Helppo kun ei öljyleikkejä kulutus ja savutus vähäistä väännökäs kone joka ei inise kuten 2t
        PV: isompi, mukavempi penkki ja ajoasento, helpompi virittää ku on 2t eli viilalla saa vauhtia mopoon :D
        Kumpikin ok ite ottaisin kyllä PVn ja jos monki niin vain aito Honda tai Jincheng koska se on kopiomonkeleistä parhain.

        Skyteam on kopioista parhain


    • juntii

      PV o helppo virittää ite pistin vaan 50cc läpyskän, 15 ettee ja otin sen "tutin" pois ilmanputsarista joka kuristaa ilmanottoa ja kulkee niillä gepsiin 67km/h.

      • mito93

        Joku tolla alussa puhu että pv:n alakerta on 80cc ja kestää suoraan kasikymppistä pannua. Kampura on tasapainotettu 50cc:lle. Painavampi mäntä->aiheuttaa tärinää-> petarit sanoo poks.


      • ManGiMan2007
        mito93 kirjoitti:

        Joku tolla alussa puhu että pv:n alakerta on 80cc ja kestää suoraan kasikymppistä pannua. Kampura on tasapainotettu 50cc:lle. Painavampi mäntä->aiheuttaa tärinää-> petarit sanoo poks.

        tää taitaa olla ikuinen kysymys, PV vai Manki. :D no itellä on skyteam mana, ni kaippa mä mankien puolella ooon... (kulkee 60 kurittomana)


      • erkki123
        ManGiMan2007 kirjoitti:

        tää taitaa olla ikuinen kysymys, PV vai Manki. :D no itellä on skyteam mana, ni kaippa mä mankien puolella ooon... (kulkee 60 kurittomana)

        kylä musta peevee on halavempi virittää ja huoltaa ja kummassaki on iha hyvä varaosien saatavuus.
        itellä on manki tallissa ja on ollu pv:ki oon silti pv:een puolella :D


    • mankikuski'

      itelläni on manki jossa on 90cc ja kaverillani on pv jossa 80 pytty. kyl manki vei pvtä

      • turboracing

        joo itellä on manki mihinä on turbo "remmi ahdin" ei siitä niin hirmusesti hyötyä oo . vaikka kyllä muuten vislaa komiasti ja ottaa semmosen 100-130

        JA EN TIEDÄ PALJOKO AHTAAA :) varmaan 0,5 bar tai vähemmän


      • asasdfsadsdaasdasdas
        turboracing kirjoitti:

        joo itellä on manki mihinä on turbo "remmi ahdin" ei siitä niin hirmusesti hyötyä oo . vaikka kyllä muuten vislaa komiasti ja ottaa semmosen 100-130

        JA EN TIEDÄ PALJOKO AHTAAA :) varmaan 0,5 bar tai vähemmän

        Mulla on tuollainen Suizan Peevee läppäpytyllä, isommalla kaasarilla, vakioväleillä (14-35) ja kurittomalla vakioputkella. Kulkee n. 55-60 km/h, ja kiihtyykin ihan hyvin. Tosin nyt vähän kaduttaa kun en ostanut mankia, sillä niiden kone kestäisi paremmin eikä tarvitsisi sekoitella bensoja... Mutta PV:n saa kulkemaan sen 80 km/h 60cc pytyllä, isommalla kaasarilla ja pidemmillä väleillä. Mankia on paljon vaikeampi saada kulkemaan hyvin.


    • .....

      ostakaa sitte molemmat!!!

      • pv mies

        Itellä on-97 vuosimallin pv, joka on vielä vakio, mutta aijon laittaa 60cc.Itse olen tykännyt enemmän pv:stä


      • joku124
        pv mies kirjoitti:

        Itellä on-97 vuosimallin pv, joka on vielä vakio, mutta aijon laittaa 60cc.Itse olen tykännyt enemmän pv:stä

        Jaa että on asiasta jo riidelty kohta 8 vuotta..


    • tota noin

      Se on aika pitkälle maku asia kumpi on parempi.

      Ite kyl rykkään enemmän pv stä

    • Suzuki Monkey

      Voin vastata puolueettomasti, koska itelläni on manki ja pv, molemmissa on omat hyvät puolensa mut ite tykkään enemmän PV:stä

      • ei saa stondee

        no siis mullaha on sellane 5 senttine luihu penis ja oon 15 ja en tiiä miks se ei seiso kun nään naisen ja kun nään miehen se ei seiso myöskään!! osaisiko joku kertoa miten sitä pystyy kasvattaa ja saada pituutta ja seisomaan kiitokset jo teille!


      • valitse toinen nimi
        ei saa stondee kirjoitti:

        no siis mullaha on sellane 5 senttine luihu penis ja oon 15 ja en tiiä miks se ei seiso kun nään naisen ja kun nään miehen se ei seiso myöskään!! osaisiko joku kertoa miten sitä pystyy kasvattaa ja saada pituutta ja seisomaan kiitokset jo teille!

        mulla on molemmat manki ja pv

        pv

        hienompi
        halvempi
        halvemmat osat
        2-tahti
        helpompi virittää
        kestävä
        ärhäkämpi

        manki

        vääntää hyvin
        vielä kestävämpi
        ei tarvi pensoja sekotella


      • äläkää ostako
        valitse toinen nimi kirjoitti:

        mulla on molemmat manki ja pv

        pv

        hienompi
        halvempi
        halvemmat osat
        2-tahti
        helpompi virittää
        kestävä
        ärhäkämpi

        manki

        vääntää hyvin
        vielä kestävämpi
        ei tarvi pensoja sekotella

        Älkää ostako ainakaa mankia!




























        tosin älä osta peeveetäkää....




























        OSTAKAA DERBI


      • rokkonen
        valitse toinen nimi kirjoitti:

        mulla on molemmat manki ja pv

        pv

        hienompi
        halvempi
        halvemmat osat
        2-tahti
        helpompi virittää
        kestävä
        ärhäkämpi

        manki

        vääntää hyvin
        vielä kestävämpi
        ei tarvi pensoja sekotella

        Kumpi menee kovempaa ja kummal keulii paremmin?


      • mieti
        rokkonen kirjoitti:

        Kumpi menee kovempaa ja kummal keulii paremmin?

        mankil keulii paremmi vakiona lyhyemmäl matkal pv vie koska 2t moottori kiityy nopeemmi mut pidemmäl manki vie


      • mankimän
        mieti kirjoitti:

        mankil keulii paremmi vakiona lyhyemmäl matkal pv vie koska 2t moottori kiityy nopeemmi mut pidemmäl manki vie

        jaksakaa ny viel vähä enemmä vääntää siitä kumpi on parempi pv vai mana , molemmat on hyviä.. ja teille homoille ja munattomille: vain homo pitää moponsa vakiona... peeveetä ei hankita tuorevoitelulla koska öljy pumppu ei toimi kunnolla ja muutenki semmoset on vaan kaupunki hinteille. mankissa paska keula ja vakiona ihan lusu niinku myös pv. pv on perse reiän näkönen sen penkin ja tankin takia. mankista saa hyvän ja tehokkaan ku pistää eteen levykeulan ja pistää 72 pytyn ja isovenakannen. itel manki odottaa allensa 125cc lifania ja bse krossin nestekeulaa. sitte on bombah


      • monki rulz
        mankimän kirjoitti:

        jaksakaa ny viel vähä enemmä vääntää siitä kumpi on parempi pv vai mana , molemmat on hyviä.. ja teille homoille ja munattomille: vain homo pitää moponsa vakiona... peeveetä ei hankita tuorevoitelulla koska öljy pumppu ei toimi kunnolla ja muutenki semmoset on vaan kaupunki hinteille. mankissa paska keula ja vakiona ihan lusu niinku myös pv. pv on perse reiän näkönen sen penkin ja tankin takia. mankista saa hyvän ja tehokkaan ku pistää eteen levykeulan ja pistää 72 pytyn ja isovenakannen. itel manki odottaa allensa 125cc lifania ja bse krossin nestekeulaa. sitte on bombah

        manki on nii vitu paljo parempi et imekää pv hintit parsaa


      • adsasdasdasdasdasdas
        monki rulz kirjoitti:

        manki on nii vitu paljo parempi et imekää pv hintit parsaa

        Haistakaa PASKA kakarat >.> Viisvuotiaat tääl itkee. Olis edes kokemuksia jommasta kummasta menopelistä mut tänne vaan tullaan aukoon päätänsä... Vaikkei tiedetä mistään mitään.

        adsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasd


      • ghtfj
        adsasdasdasdasdasdas kirjoitti:

        Haistakaa PASKA kakarat >.> Viisvuotiaat tääl itkee. Olis edes kokemuksia jommasta kummasta menopelistä mut tänne vaan tullaan aukoon päätänsä... Vaikkei tiedetä mistään mitään.

        adsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasdadsasdasdasdasdasdasd

        Pv on lussu ku vertaa mankiin. hyvä on jos pv:llä saa kakkosel keulan pystyyn,mutta manki(asia mopo) 4 pinta-kaasulla keula pystyy!!.....ja sitte... mitä niitä virittään ku melkein joka toinen vastaantulia on poliisi. ja matkiakseni muita XD
        pv
        -
        -
        -
        -
        -
        monkey










        että siinä teille.


      • joku1234
        ghtfj kirjoitti:

        Pv on lussu ku vertaa mankiin. hyvä on jos pv:llä saa kakkosel keulan pystyyn,mutta manki(asia mopo) 4 pinta-kaasulla keula pystyy!!.....ja sitte... mitä niitä virittään ku melkein joka toinen vastaantulia on poliisi. ja matkiakseni muita XD
        pv
        -
        -
        -
        -
        -
        monkey










        että siinä teille.

        Joo eli kumpaakaan en omista, mutta serkulla on mana ja kaverilla Pv ja molemmilla olen ajanut.. Manki on hyvä pienellä kulutuksella ja keulimisella... Mutta keula on huono. Pv on halvempi virittää ja siinä on parempi jousitus eli voi mennä paremmin mettäreittejä... Pv sopii paremmin isommalle kuskille kuin manki koska pv on hieman isompi..


      • asdasdasddsadasa
        joku1234 kirjoitti:

        Joo eli kumpaakaan en omista, mutta serkulla on mana ja kaverilla Pv ja molemmilla olen ajanut.. Manki on hyvä pienellä kulutuksella ja keulimisella... Mutta keula on huono. Pv on halvempi virittää ja siinä on parempi jousitus eli voi mennä paremmin mettäreittejä... Pv sopii paremmin isommalle kuskille kuin manki koska pv on hieman isompi..

        iniskää ny vielä vähä lisää... jokku osaa vastata asiallisesti mutta usein tulee viis vuotiaiden paskanpuhumisia... imekää mun persettä


      • vittusaatanaperkele
        asdasdasddsadasa kirjoitti:

        iniskää ny vielä vähä lisää... jokku osaa vastata asiallisesti mutta usein tulee viis vuotiaiden paskanpuhumisia... imekää mun persettä

        tommosii XD pellejä saatana tääl puhuus paskaa. sais ojentaa tommosii ku ei tiä mistään mitään. Voisitte mennä imee siankelliä saatana.


      • pv on paras!
        äläkää ostako kirjoitti:

        Älkää ostako ainakaa mankia!




























        tosin älä osta peeveetäkää....




























        OSTAKAA DERBI

        vai että derbi.... jos enduroa etsitään niin aprilia rx se olla pitää!
        ja pv se pitää olla. mulla on 85cc pv ja on täysin vakio alakerta ja ei oo ollu mitään kestävyys ongelmia.
        että haistakaa paska vaan kaikki jotka väittää et pv ei kestä. ja oon 186cm pitkä ja pv:llä puottelen menee koko ajan!


      • azhgzgy
        pv on paras! kirjoitti:

        vai että derbi.... jos enduroa etsitään niin aprilia rx se olla pitää!
        ja pv se pitää olla. mulla on 85cc pv ja on täysin vakio alakerta ja ei oo ollu mitään kestävyys ongelmia.
        että haistakaa paska vaan kaikki jotka väittää et pv ei kestä. ja oon 186cm pitkä ja pv:llä puottelen menee koko ajan!

        Aprilia ja Derbi on aivan helvetin sama vehje eri nimellä.


      • manamään
        vittusaatanaperkele kirjoitti:

        tommosii XD pellejä saatana tääl puhuus paskaa. sais ojentaa tommosii ku ei tiä mistään mitään. Voisitte mennä imee siankelliä saatana.

        manki on best


      • Kopsu Himself
        valitse toinen nimi kirjoitti:

        mulla on molemmat manki ja pv

        pv

        hienompi
        halvempi
        halvemmat osat
        2-tahti
        helpompi virittää
        kestävä
        ärhäkämpi

        manki

        vääntää hyvin
        vielä kestävämpi
        ei tarvi pensoja sekotella

        Eiköhän se Mankin pyöree etuvalo ole kauniimpi ku joku Bilteman sumuvalo keulalla.


      • ölkjasdfdfgh
        mankimän kirjoitti:

        jaksakaa ny viel vähä enemmä vääntää siitä kumpi on parempi pv vai mana , molemmat on hyviä.. ja teille homoille ja munattomille: vain homo pitää moponsa vakiona... peeveetä ei hankita tuorevoitelulla koska öljy pumppu ei toimi kunnolla ja muutenki semmoset on vaan kaupunki hinteille. mankissa paska keula ja vakiona ihan lusu niinku myös pv. pv on perse reiän näkönen sen penkin ja tankin takia. mankista saa hyvän ja tehokkaan ku pistää eteen levykeulan ja pistää 72 pytyn ja isovenakannen. itel manki odottaa allensa 125cc lifania ja bse krossin nestekeulaa. sitte on bombah

        mikä estää sekottamasta bensaa vaikka pv:ssä oliskin tuoreöljyvoitelu? Ja kyllä se toimii, jos ei sinne säiliöön kaada saastaa.


      • osta_monkey
        ei saa stondee kirjoitti:

        no siis mullaha on sellane 5 senttine luihu penis ja oon 15 ja en tiiä miks se ei seiso kun nään naisen ja kun nään miehen se ei seiso myöskään!! osaisiko joku kertoa miten sitä pystyy kasvattaa ja saada pituutta ja seisomaan kiitokset jo teille!

        johtuu suzuki pveest


    • monkeyn tietäjä

      mun manki on ollut mula 12 vuotta ja se on kestänyt koko ajan vaikka kuramontulla on ajettukkin ja se kulkee noin 100km/h

      suzuki pv on ihan paska oon ajanut siellä montulla semmosellakin ja se hajos heti

      • pv tietäjä

        Mulla on ollu pv 7 vuotta ja se on kestäny helvetin hyvin, ei vikoja. se kulkee 80 km/h.

        Monkey on ihan paska, oon ajanu sellasella ja se meni heti paskaks.


      • Kopsu Himself
        pv tietäjä kirjoitti:

        Mulla on ollu pv 7 vuotta ja se on kestäny helvetin hyvin, ei vikoja. se kulkee 80 km/h.

        Monkey on ihan paska, oon ajanu sellasella ja se meni heti paskaks.

        ei varmaan menny heti paskaks, Monkey ei ole paska. Monkey on maailman tunnetuin mopo ja paras. Eli PV:stä ei voi puhua samalla lailla. Jos meet Ameriikkaa kukaa ei tiedä PV:tä mut jos kysyt Mankista nii kaikki tietää.


    • Ghost rider

      Honda monkey on yhtä hyvä kuin peevee,ittelläni on molemmat ja toimii hyvin.mutta jos haluat varman pelin osta honda rothmans monkey,se on erikois malli ja harvinaisia mutta vähän kalliimpia,itselläni on semmonen ja hyvin toimii

    • manki kuski/tietäjä

      miten tän nyt sanois eittei pv kuskeille tuu paha mieli .... juu isäni osti honda monkeyn vuonna 92.. ja on meillä vieläkin siis uutena osti... vikoja on ollut hmm ainoa vika on että vasemman sekä oiken puoleisen jalka tappien kumi päällyset eivät pysy kunnolla muuta vikaa ei ole ollut ! mopolla ajettu päivittäin ! manki siis on kestävä ja niin ei tarvii paljoo rassailla ei kertaakaa jättäny tien päälle eikä mitään ! joten jos mopoo oot ostamassa niin suosittelisin honda mankia ! se keulii joka vaihteella vakiona kaasusta ...

    • Kopsu Himself

      Monkey on vaa nii paljo parempi, kauniimpi, kestävämpi, vähä kuluttavampi ja järkevämpi ku PV. Eikä väännöt lopu eikä kasva öljy purkki kätee. Eli ostakaa PV pojat Monkeyt :)

      • ölkajsdföljk

        meitin peeveessä on tuoreöljyvoitelu.


    • bullman

      kyllä mä monkeyta suosittelen alkavalle. sen saa helpommin kulkeen ku pv, ja ei syö niin paljo bensaa koska on nelitahtinen. äänenvaimenninta ei myöskään tarvi, ku on nii pieni ääni.itse ajelen 72cc monkeyllä ja tyytyväinen oon ollu siihen. tosin kyllä esim. tigerillä on mukavampi ajaa, onhan se isompikin. ei ainakaan perse puudu ajaessa. mutta kuitenkin MANKI RULES!!!

    • J78.

      Eihän siinä muuten mitään, mutta 180cm jätkille se oli aivan liian matala. PV oli taas niin leveä vaikka muuten matala, mutta sillä kykeni ajamaan pitkätkin jätkät.
      Isät aina ihmetteli että miksi joka jannu osti aina 90 luvulla PV:n vaikka jätkät oli lähes 2 metrisiä seipäitä. Syynä vaan oli että legenda elää yhä.

      Ei ollut mankeja kumma kyllä oikein kellään meilläpäin.

    • ölkjasdfqwer

      pv:tä on halpa ja helppo tuunata. Minulla olis hyväkuntoinen -98 vakio pv, joka on vielä alkuperäisen näköinenkin jos kiinnostaa :) Hyvä retro-mopo. Ei kai noita haittoja ole. Ne on molemmat ihan hyviä mopoja.

      • ölkajsdflökj vielä

        ps. Vaihdetaan myös yamaha pw-50 ;)


      • jejeaa
        ölkajsdflökj vielä kirjoitti:

        ps. Vaihdetaan myös yamaha pw-50 ;)

        Viel myynnis?


    • Eieiei näin

      PV:t ja Mankit kummatki semmosii hobiteille suunnattuja mopoja, joten osta vaan se enduro. Ja noista kahdesta PV, koska 2-tahti.

    • vittuteiänkaa

      Voi saatana, MITÄ VITUN VÄLIÄ SILLÄ ON, ETTÄ NOSTAAKO SE KEULAA HELPOSTI TAI JOTAI. Ihan ku te saatanan nulikat osaisittekin keulia. Mitä sillä keulimisella ylipäätään tekee matka-ajossa? Tai kylä ajossa? Teille lähinnä nauretaa, jos yritätte sitä keulaa nykiä.

      Ja ei, pv:n moottori ei kestä 80cc sylinteriä, koska alkaa kytkin luistamaan. Ja miettikääpä pikkusen: peeveetä voi virittää vaan sylinterin ja kytkinjousien vaihdolla. Mikä tulee paljon halvemmaksi. MUTTA, kun viritätte mankia, JOUDUTTE VAIHTAA KOKO SAATANAN KONEEN. Mikä tulee kalliiksi.

      Itselläni on ollut 5 peeveetä ja yksi sykerö sekä yksi 125cc nelitahti krossi. Ja voin sanoa, että jos olisin jokaista peeveetä pikkuisen virittänyt, niin jokainen olis vetäny krossin ohi. Tosin onhan se vääntö mukavaa, mutta saa peeveistäkin vääntäviä. Peeveistä voi oikeastaan tehdä mitä vaan: jumalattoman kierrosvehkeen joka kiekuu yli kymppitonnissa tai sitten viilauksella ja kannella ja porautuksella tulee pirusti vääntöä.

      Loppujen lopuksi, minulla on edelleenkin pv tallissa, ja muuta ei tule. Koskaan ei ole pv jättänyt tielle koneen takia. Ja viellä lopuksi: 2-tahdissa on se tunnelma, kun piikki tulee niin että repäsee ja kun sylinterissä kiertää jokin muukin ku pieru, kuten monkeissa.

      Eli jos olette laiskoja ja lihavia, niin hankkikaa manki, sillä se jaksaa vetää teidän valtavan ruhonne.

      Ja kyllä se on vaa perkele hienompi kehua kierrosten määrässä ja piikissä, kuin että "lähin nelosella liikkeelle, eheh"

      • Pv ownage Monkey

        Äijä puhuu asiaa


    • Fatliner

      itse tykkään mankkarista enemmän 4-tahti koneen hyvän väännön takia ja tehopakarilla saa siistit äänet, ja normi ajossa mopedi ei kuluta juuri yhtään bensaa, eikä tarvi sekoitella öljyä pensaan...

    • tuleva mankisti

      jee saan huomenna serkun vanhan mankin... sillehä ei saa 95 bensaa syöttää??

      • hrwhgreabgh

        Ei oikein mihinkään mopoon saa nykyistä 95-bensaa syöttää. Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että mitä korkeampi oktaaniluku, sitä parempaa se on mopon moottorille.


    • joku5678

      pv rules! saa kulkemaa ja kiihtyy niin maa pirusti ku on 80 malossi ja tehari ja isompi kaasari

    • HONDA MONKEY

      Äiteen honda monkey vm. -91, on ainaki kestäny sellaset kakskyt vuotta iha hyvi. En oo koskaa kokeillu peeveetä, mut varmaa pitäs. Ei mitään vikoja mankissa ollu nytte pitkää aikaan. Vähä viritelty, mut muute iha alkuperäne on.

    • jokuvaan123456

      pv ottaa paremmin kierroksia

    • pv on paska

      mul on ittelläni manki jossa on vakio pytty ja vie pv:n 6-0(ja pv:s 80cc!!!!!!!)
      ei tarvii ku suurentaa imukaula ja laittaa 16-17mm kaasari!

      manki on parempi

    • hgfhgkjhkhjkhjhkjhk

      No ei vitussa vie 80cc PV:tä noilla vireillä.. :DD

    • peeveenomistaja

      einii:DD itellä on pv, Peeveellä pystyn ihan hyvin ajamaan ja olen 160cm. Isänikin pystyi hyvin ajamaan (186cm). Itellä Timelessin tanko ja korojouset, jotka huomattavasti parantavat ajoasentoa. Mankikin on ollut, ihan mukavia vempeleitä myös, itse vain tykkään PV:stä enemmän. Tosin peeveellä ajaminen loppui siihen, kun kokoajan paskana ja huoltaa piti. Manki kestää, kulkee, mukava ajaa. Tosin kiihtyminen on miinus mankissa, koska 4-tahti. Peeveessä taas tosi mukava ajoasento (koroiskarit/tanko, vakiohilppeilläkin ok), kiihtyy, kulkee, miinuksena karu tosiasia on että vanhat 2-tahti vempeleet eivät sitten 75 km/h vauhdissa tahdo kestää. PV ennemmin.

    • pv:n omistaja

      pv vie sata nolla

      • asdfghjklqwr

        vitun homo!!!!!


    • jeesusristus

      metalli klöntistä ne o kaikki työstetty, että repikää siitä huumoria :D

    • sdgshgfdhhssssss2545

      Eipähä oon mitää muovi leluja. Jos kaatuu niin ei tartte pelätä että muovikatteet halkeaa!

    • Pv = Power Vehicle!!

      Pv: 50cc Power , Luhaon tehari, 16/35 välit, VAKIO kaasari, VAKIO putsari ja menee sen 70km/h iha reilusti!! jossakin Monkeyssä 72cc, isompi kaasari, putsari, välit, tehari ja muuta häsläystä että saa kulkemaa. Pvstä saa ihan vitun tehokkaan esim. 50cc p eikä siitä välttämättä tarvii isompaa esim. 60cc jos haluaa sen Monkeyn viiä! (kokemusta löytyy) suosittelen Pv:tä!!! tai AITOA Honda Monkeyta, EI NIITÄ KIINAN PASKOJA!!!! Monkey ehkä vääntää paremmin (alaväännössä) mutta Pv nappaa piikkiä vallan mainiosti joten... Pv>Monkey

    • TÜV beobachter

      Kahden pahasti vanhentuneen mopomallin vertailu on hankalaa, vähän sama kuin yrittäisi arvata Paavo Väyrysen ja Paavo Lipposen eroja.
      Pirun huonoja vaihtoehtoja kumpikin. Orion RX50 on kuin Sauli Niinistö
      näihin kahteen ikäloppuun verrattuna.

    • Janne78.

      "Pv: 50cc Power , Luhaon tehari, 16/35 välit, VAKIO kaasari, VAKIO putsari ja menee sen 70km/h iha reilusti!! jossakin Monkeyssä 72cc, isompi kaasari, putsari, välit, tehari ja muuta häsläystä että saa kulkemaa. Pvstä saa ihan ***** tehokkaan esim. 50cc p eikä siitä välttämättä tarvii isompaa esim. 60cc jos haluaa sen Monkeyn viiä! (kokemusta löytyy) suosittelen Pv:tä!!! tai AITOA Honda Monkeyta, EI NIITÄ KIINAN PASKOJA!!!! Monkey ehkä vääntää paremmin (alaväännössä) mutta Pv nappaa piikkiä vallan mainiosti joten... Pv>Monkey "



      Haluatko sakot vai mistä sinä oikein höpiset?
      Mulle ainakin poliisisetä sanoi että virittäminen on laitonta ja sain siitä sakot. Samaa sanoi isä ja samaa kertoivat aikakausilehdet, jopa sanomalehti.

      Missä menen siis harhaan?

    • Käyttötarkoitus

      Manki on hyvä jos haluu luotettavan, hyvän menopelin vaikka jokapäiväseen kauppareissuun, kouluun yms. Ei tarttee huoltaa joka välis, säätää venttiilinvälykset sillon tällön ja öljyt. Ei jätä tielle.

      PV on hyvä, jos haluu vehkeen millä kikkailla, keulia, vetää paskarinkii yms.
      Saa läträillä seosten kanssa mielin määrin, ja saa myös kulkemaan kovaa jos niin haluu. Vanha sanonta, "tehosta pitää maksaa" pitää paikkansa tässäki asiassa, kuluttaa enemmän ja öljyä pitää lisätä jatkuvasti. 2T ei ole yhtä luotettava kuin 4T. Se on fakta.

    • ngdfgffhfzsdfdgnhf

      Jos tarkoitit öljyä bensan sekaan niin kyllä sitä silloin tarvii lisätä mutta ei se vaihteisto öljy kulu ollenkaan. 2 tahti mopo on helpompi korjata kuin 4 tahti.

    • goossen

      haistakaa kaikki vittu! . minähän en tänne jää joten haistakaa paska

    • manki isbest

      mulla v.1999 manki iha paras!

    • ereerer

      mankit on perseestä niin lussuja vakiona että viritettynä kokeilin yhtä AITOA MANKIA JOSSA OLI ISOMPI KAASARI JA LASKETTU KANSI JA IMUKAULAA VAIHDETTU NI EI VETÄNY MIHINKÄÄ.Kokeilin myös 50 läppis pv:tä jossa oli tehari ni veti puolet paremmin kiihty hyvi ku pääs piikille asti mankit on lussuja ja kalliimpii älkää ostako paskaa apinaa ostakaa pv!

    • PVjeeMANKIaikahyvä

      Sanon tämän että vakion Honda Monkey kulutus on 2.8/100km ja Suzuki PV:n 2.9/100 ja PV:stä pidän, tekniikka on aika fifty-fifty noissa molemmissa, ei kuitenkaan samanlaisia, kyllä mankistakin pidän, 125cc teharil ilman änkkää kivat äänet :) ja manki ny keulii paremmin. Ja tosiaan peeveen saa menemään kuudella eurolla (eturatas vaikka 15 eli 2,5e ja isompi suutin 3e) jos ottaa kumitutin pois ja sitten täytyy isompi suutin että kulkee ja sitten vielä eturatas niin 60 menee läpättömällä mahd rikki. Jos on läppis 14mm Mikuni vakioputkesta loppupilli pois ja hieman isonnettu, kumitutti putsarista 16piikkine eturatas ja vaikka 80suutin niin saattaa mennä 70 rikki! Ja ei tarvi kuin 10e ja porakone.

    • Monkey rul3s

      Tässä taas vähä mielipde juttuja mutta musta monke vie koska saundi on hianompi ja ei pahalle pv sankareille mutta toi jakoavain kädessä juttu on ihan totta ja pv on mielestäni laatikko toisin kuin monkey missä on hianot pyöreät muodot

    • mankiisbest

      manki on paljo hianompi ku peevee!

    • fgdsafgd

      vitut manki näyttää pas-ka
      läjältä peevee se olla pittää eikä mittää lussu mankii

    • Suzukipv6

      Viitateen edellisiin kommentteihin Orion on ihan vitun paska mopo. Kiinan laatua... Siitä vaa "laadukasta" enskaa ostamaan.

      Nii sit Pv Ja manki; mankissa on paremmat väännöt ja ehkä hieman hienompi? Listaa:

      Manki:
      vääntö
      pieni kulutus
      ulkonäkö
      kestävyys
      halpoja kopioita paljon(skyteam...jingcheng...)
      äänet

      -kalliimpi hieman
      -vakiona aika tehoton
      -tulee kalliimmaksi virittää

      PV:
      helppo ja halpa virittää
      tuunaamalla hienompi ku manki
      kohtuu tehokas vakionakin
      ääni
      hyvä jousitus
      mukava satula

      Lisättäköön, että itselläni on ollut pv jo 6 vuotta. Tällä hetkellä 80cc läppis kiinni ja hyvin toimii. Sanoisin että pv on hitusen parempi, mutta monkey roikkuu imussa parin metrin pääassä :). Jos kevarin hommaan niin hommaan skyteam 125 manki-kopio kevarin. Halpa ja maukkaat alaväännöt :).

      • Suzukipv6

        Ainii pv:n miinukset jäi... no kulutus on aika suurehko ja haiseehan se. Sitten ei niin kestävä ku mankkeli. Hyviä molemmat..


    • oiuhliuh

      Älä vittu siinä orionia hauku ku et tiä mistään mitää! Ja PV stä et saa hienompaa ees rälläkällä...

    • Pvmies

      Minä en menis sanomaan että manki ois hienompi mutta mielipide asia se kyllä on.

      Itellä ollu kummatkin ja sanon että pv on paljon tehokkaampi

      Mankissakin oli ihan hyvät puolet
      oli niin hiljanen :DDD

      Ja sanon että 4tahtiin ei saa minkään sortin teharia ja jos vaIHAT PUTKEN NIIN SIITÄ TULEE VAAN ERI ÄÄNET

      Ja pv:ssä on minusta paremmat äänet

      peeveesee saa helpommin osia ja halvempia ne myös totta puhuen on

      • qerarghseht

        PV on ihan helvetin ruma paska!!!!!!!!!!!!!


    • viljami ja mage :DD

      mul on skygo siin on pvn tulppa ja samurain iskarit kulkee viljamin gps ään 88 mut kaveri sano et mul on muka pvn kansi siin et sen takii kulkee kovaa mut isi sano et se on parempi ku viljamin pv mut en usko!!! !!! !!! ja es tölkki änkkärinä

    • Ei Korttia

      Paljoa Honda Monkeyllä saa ajaa ja saako päällä olla kahta?

    • mietiihaite

      tämä manki vs pv keskustelu on turhaa. molemmissa on huonoja ja hyviä puolia ja listaan tähän joitakin.

      Monkey:
      mukava ajaa
      4t vie huomattavasti vähemmän bensaa kuin 2t!
      tekniikka hyvin yksinkertainen
      helppo virittää
      vääntöä riittää ja keulii helposti
      varaosia löytyy ja halvalla
      /- ulkonäkö on omasta mielestäni loistava
      mukavat äänet
      kestää ja pitkään!
      -vakiona laiskempi kuin muut mopot

      PV:
      helpoimpia mopoja maailmassa virittää
      varaosia helposti ja halvalla
      /-hieno
      kestää todella hyvin
      tekniikka myöskin hyvin yksinkertainen
      mukava ajaa
      laaja kierrosalue
      -kuluttaa 2tahtina enemmän bensaa
      -joudut tekemään bensaseokset

      nämä nyt tuli ensinnä mieleen. jos näiden kahden vaiheilta pitäisi valita niin se olisi ehdottomasti manki. lähinnä sen takia kun manki tulee edullisemmaksi kuin pv ja mankilla on mielestäni mukavempi ajaa.

    • susukiti

      pv vie

    • köh

      sellasta oon miettiny että voiko pitkä ajaa pv:llä tai mankilla? että näyttääks hassulta?
      ku oon ajanu nyt enskalla

      • qwqwrq

        Luuseri!!!!


    • peussiboy

      Olen omistanut kummankin mopon monta kertaa ja totean pvn paremmaksi:

      PV:

      todella helppo ja halpa virittää

      varaosat halpoja ja saa suurinpiirtein kylän pizzeriasta :D

      hienompi ja vähän kookkaampi

      parempi keula

      laaja kierrosalue

      paremmat jarrut

      ja myös siinä suhteessa pv on parempi, että pvstä ei onneksi ole ruettu tekemään mitään kiinankopioita!

      -valmis bensa ei käy ja tuorevoitelujärjestelmä paska ( ei kyllä iso homma sekoittaa öljyä!)

      -ei väännä niinkuin manki

      -vanhemmissa malleissa ei oo akkua

      Monkey:

      vääntää

      puhdas bensa

      hyvät varaosat

      akku

      -paska keula

      -maine mennyt kiinan mankien ansiosta

      -paskat jarrut

      -vaikea ja kallis virittäää

      • xdgfh

        PV on ihan vitun ruma paska ja öljytki pitää saatana syhertää bensan sekaan.
        ps. eikä jumalauta oo virtalukkoakaa.


    • mankionparas

      mul on ollu pv ja nyt on manki. minun mielestäni mankilla on parempi ajaa vaikka toki se on pienempi kuin pv

    • apinaraideri

      Molemmat aivan helvetin mahtavia vekottimia muutamalla kaverilla on PV ja minulla Monkey, molemmat hienoja, on hyvät ja huonot puolensa molemmissa mutta ne voi vaihtaa/korjata. Oon 175cm pitkä ja ei mitään ongelmaa ajaa eikä jalka osu tankoon vaikka miten yrittäis, koro iskaria ja isompaa vannetta jos tuntuu että ajais polvet suussa. Legendaarisia vekottimia.

    • suzuki pv

      pv on ehdottomasti parempi kun monkey on kokemusta molemmista mopoista kun on molemmat mopot.ja pv on paljo parempi siihe menee hyvi kaks pääl .kyl mankikin on ihan hyvä.pv:eel on minun mielestä rennompi ajaa ku se on vähän isompi .meidän pv on 50cc ja monkey 75cc molemmat keulii :DDDD

    • tuhoutumaton

      Mulla on ollut Monkki nyt 5 vuotta ja ainoa osa mika on hajonnut, on ollut etulampun poltin... Mita PV ihmisilta oon kuullu, niin niil on PV jattanyt tien varteen useita kertoja...

    • teemuheim

      ittellä on toisessa pv:s 50cc viilattu ja 12mikuni ja välit 14-32 ja toses peevees
      125cc ts kone ja 28mm dellu ja alakautanen mut en oo välei jaksanu laskee kun just ostin

    • Arvo

      Manki on niin ruton asiallinen laitos! Ei mitään ihmevikoja, varma toiminnaltaan ku pommi ja suht helppo virittää.
      Ittellä vähän laiteltu mana. Huiput vaan jotn 65km/h mut kiihtyvyydes vie melkein kaikki mopot. Siin on 15mm dellorto.

    • Molemmat mänee

      190cm pitkä olen, ja molemmilla pystyy ajaa helposti. Tosin ei oo matalaa tankoa, vaan ihan normi. Väitän, että yhtä helposti ajaa vaikka 2 metrisenä mankia tai pv:tä kuin vaikka derbiä.

      Molemmat löytyy, ja minun mielipiteeni on se että kyllä pv vie. 2-tahti koneet ne mopoissa vaan voittaa. Toki, onhan mankitkin legendaarisija vekottimia, ja 72cc kone kiinni nii jo on mukava ajaa!

      Molemmissa huono puoli on se, että jos hiekkatiellä ajaa, vetää monttuu nii tulee kyllä pieni vitutus ku menee etuiskarit pohjaa ka kuuluu "KLONG". Toki voi virittää menemään niin kovaa että lentää monttujen yli!=)

    • bombberi kuski

      Onko jollai halpaa ei yli 400e maksavaa mankii tai pv tä?

    • suzuki pv.

      suzuki pv.

    • deemu99

      ite tykkään peeveestä. vaikka se on totta et manki on taloudellisempi :D mutta aika laiska :D pv vie vittu 100-0 :D no kyl mankin kulkemaan saa ihan hyvin.

      pv:n

      kulkeee ihan vitusti liikaa'
      hieno
      paremmat äänet

      manki:n

      hiljanen
      ei vie niin vitusti rahaa

    • Pv<3<3

      Joku kehtaaki väittää ettei pv:tä saa kulkee? itel on Pv ja viriä on: 16mm lortto, läpätön, tehari,kiekkoputsari, 14/30 huiput 75km/h kyttä tutkaan!

      Kyl se on mielipide kysymys et pv vai manki? 40%ihmisist sanoo manki, 50% ihmisist sanoo Pv ja loput 10% sanoo haista kakka! Lukekaa Wikipediast nii sielt näätte et Pv on suositumpi! Nettimotossa myydään enemmän Pv:tä (ei tarkota sitä et Pv on lelu) van sitä että Pv:tä on suomessa enemmän!

      4-tahti kuluttaa vähemmän mutta vakiona aivan luumu eikä kierrä toisin kuin 2-tahti.

      Tätä väittelyä voidaan jatkaa vielä satojen vuosien päästä mutta lopputulos on aina sama=Pv vie voiton.

      Ollu 5 Manaa ja 4 Pv:tä ja Pv ollu parempi ja osiaki tullu ostettuu Pevuu vähemmän ku manaa.

    • PV

      peevee

    • asd

      tehari derbi on paras!

    • Möks!

      TehariDerbiJonnet juomaa Esaa ja vähä äkkiä!

    • pv

      pv paras

    • manki titäjä

      Mikää ei oo mankia parempi !!!!

    • MANKI!

      manki on just hugesti parempi kestää eikä tartte bensoja sekotella

    • CR125Kuski

      "Kyl se on mielipide kysymys et pv vai manki? 40%ihmisist sanoo manki, 50% ihmisist sanoo Pv ja loput 10% sanoo haista kakka! Lukekaa Wikipediast nii sielt näätte et Pv on suositumpi! Nettimotossa myydään enemmän Pv:tä (ei tarkota sitä et Pv on lelu) van sitä että Pv:tä on suomessa enemmän! "

      Johtuisiko siitä että ihmiset haluavat roskasta eroon?
      Monkeyta ei noin vain myydä pois ilman painavia syitä!

    • manki on perseestä!!

      pv viee jonkun hondan raadon pv on 100 kertaa pareempi kuin joku saatanan hondan paska! Mulla itellä on pv ja on toiminu 11 vuotta ja on toiminu aiva cuulisti eli mahtavasti:DD. taas mun kaverilla manki on kestäny 3 vuotta ja siihen tuli 500e remppa joo että peevee viee


      TULIVOIMAA PV!!

    • eeehehehe

      Laske paljonko sulla menee rahaa bensaan ja öljyyn :D
      pakolliset huollot
      Ite ajelin mankilla YHDELLÄ TANKILLISELLA lähemmäs 300km
      Paljonkos pv vie? Et varmasti pääse edes 150km... :""""""D Ja olisiko ollut kopio manki?
      Aidot kestää ja huoltotarvetta ei pahemmin ole!

    • kokenutt

      Manki oli pv:tä ennen, iha hyvä mopo mutta tottakait siinä on omat tyyppivikansa. Kun suzuki rupesi valmistamaan kilpailijaa mankille niin se otti huomioon mankin huonot puolet, joten suzuki pv on mielestäni parempi ku manki.
      Jokasella on omat mielipiteensä mut eiköhä nuo oo iha yht hyvii pikkumopoi molemmat :D omistaja valihtekoon sen mistä pitää enemmän, ja mihinkä soveltuu paremmin!

    • honda monkey

      manki pitää parempaa ääntä kuin peevee ja ei vie niin paljoa bensaa kuin pv. minulla itelläni on jincheng manki eli mankin kopio ja se kulkee ihan kivasti.

    • vakiona monkey ja pv on yhtähyvii mut viritettynä pv vie !! :)

    • ":=#/¤

      Pv:ssä on RM50 crossipyörän viis vaihteinen alakerta joka kestää kovaa rääkkiä.

      En tunne ketään täysijärkistä PV miestä, ne on kaikki hulluja idiootteja.

      Manat on todella laiskoja paskoja vakioina ja manki kuskit on nössöjä.

    • hondis hieno veheje!

      Japanist tulee parhaimmisto autotkin, eli osaamist siel ainaski on niitten teos, mut entä mopojen.
      Tollanen Honda monkey on nii hyvän näköinen, et ostaisin ellei ikää olis näi paljo et autonkin jo sais, jahka rahaa saa kerättyy enemmän saattais tollanen olla kiva auton takakontis lisänä jos auto sattuis hajoomaa, ja muutenkin lyhyen matkan vois ajella tollasel monkeyl.
      Enpäs tiiä tost peeveest muut ku et näyttäis olevan paha vertailuvastus monkeyl.
      Sky Team monkey on törkee, matkinu lähes kaiken Honda monkeyst, en mä sellast Kiinalaist haluu.
      Kyl toi Honda monkey ois mun mielee!!!

      toi on typerää sit kirjottaa kokoajan vuoroi mis vaa jankataa sanalla PV! tai monkey!, mut ei oo kaikis ees perustelui, ois kivempaa lukee jos ois jottai luettavaa jokases!
      itselläni ei perusteluu, kokemus yhdestä hetken koskettelusta, en kommentoi siksi! :D

      • EbIn rölli

        Japanilaiset autot on suurimmalta osin paskaa ja manki on konetta lukuunottamatta paska. Datsun 100A ja 120Y FTW


    • Tuna vedä päähäs

      kovi puli toi toine kommentoija!!! ite oon 180cm pitkä eikä tunnu 100 vauhissa miltään ajaa!!!! vitun hyvä vehe vaikka vauhtia oiski 120!

    • ostavittumanki

      monkey vie ja seon faktaa!!

      • teiden ritari

        Näihä se tekkee mutta onko järkeä ostaa kumpaakaan? Ja eikös Honda ja Suzuki oo molemmat Japanista?


    • +0ogfjoiwergje

      ei voi muuta ku nauraa, ku luki tämän topicin juttuja. Suurin osa jengistä sellasia, joilla ei ees vielä karvat kasva. olen omistanut kumminki nuoruudessani kummanki merkin mopedin kummassaki hyvät ja huonot puolet lyhyesti sanottuna PV:llä voi ajaa vähän isompikin kaveri mankilla on huono ajaa jos on vaikka 180 senttiä pitkä. Mankissa ei tartte öljyn kans läträtä on paremmat äänet, eikä hyydy ylämäessä niin kuin pv. Manki on laiskempi kiihtymään kuin pv. manki syö vähemmän bensaa. Manki lähtee paremmin käymään talvella kuin pv, muutenki yleisesti manki on laadukkaamman oloinen. PV on paljon viritys ystävällisempi kuin apina meinaan sillä että se on halvempaa mutta halvalla ei taasen saa hyvää peeveet ei kestä sitä apinan viritykseen menee rahaa mutta sillä saa rahoilleen vastinetta.

      ei jaksa kaikkia eroja luetella mutta HONDA MONKEY VOITTAJA!!

    • kumpikii tallis <3

      Hyvät ja huonot puolet peeveessä ja mankissa (oma mielipide)

      Suzuki PV
      kierroksia löytyy
      halpa virittää
      ei tuu paljo vahinkoo jos kaatuu
      -bensan sekotus (paitsi 94-...)

      Honda Monkey
      alavääntö
      teharil komeet äänet
      vie vähän bensaa vakiona
      ei tuu paljo vahinkoo jos kaatuu
      -kallis virittää

    • paavopersreikä

      Ehdottomasti Honda Monkey paljon hienompi hienot tuning osat . hankit koroiskarit , tunng satula , vähä maaliapintaa, timelesin hieno stonga ja katurenkaat ni kaverit kattoo hyväää!!!
      Vaikka peevee vakiona vähän tehokkaampi ni silti monkey lisääppä vähä tehoja yms mankii ja tällästä ni siinä unelma mopo on!

    • weizze

      On ollu molemmat

      PV
      leipoo paskaa vielä nelos vaihteella oikein viritettynä
      helvetin komee gepardi penkinpäällisellä
      halvat osat ja simppeli tekniikka
      asenne

      -viritettynä kuluttaa saatanasti bensaa
      -seos bensa

      Mana
      vitusti vääntöä
      kulkee höyryillä 9mm keihinillä
      huippuja ledi ohittimella ratastuksella
      nelari jytinä
      helppo keulii
      pehmee penkki
      asenne

      -onneton etupää
      -suuria tehoja tavoitellessa kallis ja haastavampi virittää(pl koneenvaihto)

    • MANNANANANNANANA

      PV ON SYSIPASKA!!! KOKOAJAN UUTTA OSAA JA MALOSSIN PYTYT ON KURAA OSTAKAA HYVÄTIHMISET MONKEY NII EI JÄTÄ TIELLE!!!!

    • pvon läjä sirkkeliä!

      manki on paras!!!vaikka jokku muutaväittääki!!!

    • dsd3

      pv: paska valinta

    • Mankisti

      Manki on paras! Siihe vaa isompi kaasari ja joku kiinan vakiokansi vaikka honleista ja 110 ensiövälit ja vakio rattaat 14/42 ja "tehari" ja rajottamaton poksi nii näillä mennää jo sen 70km/h.

    • Pv Always nd forever

      tämän viestiketjun aloittaja olisi voinut miettiä hetken ennenkuin alottaa 3 maailmansodan... viisaimmat ovat huomanneet että ensimmäisestä viestistä on n.10 vuotta jo, eli hänellä on aika varmasti auto jo :)

    • Honda Monkey

      Manki ehdottomasti!
      Nimim. kohta kohta 20 vuotta mankeja harrastanut

    • pvonVITUN JOULU

      Kusinön p*ska lentää lusuki kuskien päälle ku mankilla keulii keposasti eelle

    • pv on boss

      kummatki on ihan hyviä ja laadukkaita mopoja mutta täällä kusipäät ei vaan ymmärrä että mitä eroa on 2-t ja 4-t....... mankissaa paljon paskemmat ajo ominaisuudet kuin pvssää... se on koettu monesti. tää keskustelu on täynnä jurpoja ja idiootteja jotka ei tiiä mopoista ei sitten mitään meinaan sama ku 5 vuotiaat tappelevat et kumma isi on voimakkaampi.

    • joooooozzzz

      Täähän on periaatteessa se sama vanha ikuinen 2t vs. 4t tappelu. Molemmat ihan kelpomopoja.

      Mankien hyviä puolia ovat huoltovapaus, taloudellinen,luotettava, äänet ja miinuksia taas että on laiskempi kuin 2-tahti.

      Pv:ssä taas hyviä puolia ovat helppo viritys, halvat osat ja miinuksia taas että huoltamaan joutuu useammin, pieni tankki, leipoo herkemmin.

    • PV & Manki

      Ittee ei ainakaa haittaa yhtää toi öljyn lisääminen, sehä o kiva läträtä bensan kans ja kehittää omat seokset. Ja ostakaa kanisteri mihin teette valmista bensaa, ni ei asemal tarvii öljyy ottaa. Ja en itse ainakaan 2-tahdilta haise ajon jälkeen, koska täyssynteettistä kisaöljyä 2% seoksella, kaikki menee käyttöön. Ja ei se leivo kunha ajatte asiallisesti ja huollatte...

      Ja Monkeystakin tykkään yhtä paljo, mut nää uudet Skyteam ja Jincheng monkeyt on vähä pilannu alkuperäsen ja legendaarisen Hondan maineen :/

    • vdvdvdv

      "ei se leivo, kunhan ajatte asiallisesti ja huollatte"

      Mites se asiallisesti ajo tähän vaikuttaa?
      Ilmeisesti tarkoitit että moottorijarrua olisi pyrittävä käyttämään mahdollisimman vähän ja lämmittää mopedi kunnolla ennen ajoa?? Huudattaahhan sitä saa melkein miten haluaa, kunhan kaikki on kunnossa.
      Kuitenkin ehdottomasti tärkein asia on säädöt, jotka tutuu suurimmalla osalla mopopojista olevan hukassa.


      Honda monkey muuten ihan asiallinen peli, mutta on niin perkeleen laiska. 125cc lifan koneella saa hikisesti 9hp tehoa ja siihen se jääkin.
      Pvn malossissa on ilmotettu tehoa 11hp malossin putken kanssa.

      Melkein vakio peevee, jossa äädöt kunnossa varmasti todella luotettava.
      Käyttäjästä nuo leipomiset johtuu.

      • vittuuntunut1

        Nyt turvat tukkoon ja lukekaa tosta niistä faktoja/tietoja http://www.motot.net/wiki/Mopomallien_hyvät_ja_huonot_puolet#Monkey


      • joojuujiijyy

    • pevumies2

      Kyl peeveel pystyy iha hyvi ajaan oon 166 cm pitkä ja iha v*tun hyvä ajaa ku vertaa johoki muuhu

      • T: 180cm

        Mitä tommonen tappi tulee tänne selitteleen ajoasennoista? Tokihan sillä voi ajella vaikka 190cm pitkä, kunhan ei vaan oo mikään matala tanko, ettei tule selkä kipeäksi.


    • Honsda

      Hondaaa!! Se on nelarii! Ei mittää suizaa..

    • apina5002

      Ketjun aloittaja on eläkkeellä niin tää jatkuu vielä.

    • akseli5

      Naurattaa, kun noi 10-11v tulee tänne kommentoimaan eti suzuki/Honda on parempi. Niiden mielestä se on parempi, koska isi on ostanut semmoisen.

    • keuljja

      honda vie koska parempi revittelyyn

    • 177

      manki ehottomasti ja hyvin pystyy ajjaa vaikka 180cm!! :S

    • Mielipidekysymys

      Kysymys on vain että tykkääkö ajaa vääntävällä ,pieni kulutuksisella nelarilla vaiko kiertävällä ja jopa tehopiikkiä ottavalla kakstahilla. Ihan riippuu mistä tykkää.

    • dwfsjkffk

      hei! miten saisin pv:n vetämään etupyörällä?

      • dbrbvrbt

        Takaperin mäkistartti ja kuvittele että se on etupyörä kumpi vetää.


      • qeqqer

        tunkemalla tangon perseeseen


    • troll face

      kummassa niitä öljyjä ja bensoja piti sekotella 2tahti vai 4tahti, ja mistä voisin ostaa mankin.

    • Peussi kuski

      Ittelle toi peussi sopi paremmin, koska en oo vielä mikään ammattilainen noitten mopojen kanssa, mutta pv helppo korjata jos jotain pikku vikoja tulee. Vaikka 2tahti, niin ei mikään mahdoton tehtävä sekotella bensoja. Virittely onnistuu ilmeisesti helposti, mutta ei mitään aikeita virittää, haluan sakko rahat säästää esimerkiksi bensaan. Suosittelen ihan noita 1990-luvun alkupuolen malleja.

    • aofiai goap<16
    • kummatkin ollu

      mul on ollu kummatki ja tykkäsin enemmän pv:stä

    • mankipoika

      Kyllä se manki on se legenda ja ikuinen tähti:D

    • kummatki hienoja

      kummatki on aivan mahtavan näkösiä, skootterien ja mautojen pitäis palaa helvetissä, pv kuluttaa enemmä mutta enemmä vääntöö, manki vähemmän vääntöö vähemmä kulutusta eli kummatkin mahtavia

    • pv<3

      Itellä on molemmat, pv ja monkey ja kyllä se pv vie;)

    • Monkeymies 90-luvult

      Tekniikan Maailman testissä joskus 1993 tai 1994 Honda Monkey oli nopein kiihtymään kaikista Suomessa myytävistä mopoista. Syyksi sanottiin nelarin väkevää vääntöä.

      Monkey jäi kuitenkin vertailun jumbosijalle kiitos jarrujen ja "etujousituksen". :)

    • urban11234

      zusuki pv on parempi

    • Peevetti

      Osta pv se on paras mulla pv ja hyvi toimii oon ite 170cm ja hyvi pystyy ajaa

    • Monkey omistaja

      Miettikääs pv omistaja jonnet homot jotka sanoo että mankin ala kerta ei kestä.... 50 vakio monkeyssa on sama ala kerta kun jossain 125 crossissa.

    • PV jättelee

      Suzuki pv on loistava vehje, ja kyllä omalla kin pv: llä on ajanut 185 cm pitkä kaveri eikä oikeastaan mitään ongelmia, itse olen noin 173cm pitkä ja juuri täydellisen sopiva ajaa. jos osia hajoo niin saat uusia todella halvalla. ja talvella loisto linttapeli, Jos valitset mankista ja PV:stä äkäsemmän niin seon kyllä se PV,
      Ps. PV jättelee!

    • äöäölkjhgfdvbnmjk

      ite oon 188 cm ja hyvin pystyn ajamaan monkeytä

    • peevee man99

      kyl pv on 100 kertaa parempi ku joku manki. Peevee vaa on paljo parempi ajaa ja mikä tärkein helpompi virittää ja se mankin keula on iha paska vakiona.

      • pv boy

        pv on paras p=paljon
        v=vauhtii


    • peeveeboy99

      Ainoot jotka haluu mankin on jonnet ja gorillat

      • jooh2

        Näytät sinäkin olevan jonne. Herra -99


    • Mopolla jo 6 vuotta

      Lopetetaas tää riitely. Itse sanon, että honda monkey ja suzuki pv ovat molemmat legendaarisia ja mainioita kulkuvälineitä. Eikä niitä kannata verrata toisiinsa, koska 4 tahti ja 2 tahti ovat niin eriasia ja molemmilla on hyvät ja huonot puolet.

    • Fobba666

      Vajaatahtiset on moottorisahoja, ei jaksais kuunnella... Poliisi pysäyttää ja sakottaa 99,9% PV-poikia koska ne ääliöt laittaa niitä 80cc vammavirityksiä niihin. HALOO virittäminen on RIKOS ääliöt....

    • monkey Vs pv

      monkey on puoli automaatti ja pv taas ei oo automaattinen ja monkeyta on helpompi ajaa kun pv ja pv on helpompi virittää ja siinä on isompi alakerta ja omasta mielestäni monkey on parempi :)

      • jooh2

        Ei kaikki mankit oo puol automaatteja...


      • Aikarandomjuttumake
        jooh2 kirjoitti:

        Ei kaikki mankit oo puol automaatteja...

        Onhan niissä vanhemmissa monkey malleissa keskipakoiskytkin eli vanhimmat mankelit on puolautomaatteja


    • pevetsuki

      Tekniikan maailman testin mukaan v.1992 pv oli parempi ku manki.

    • pv mies maalta

      no jos siitä virittämisestä puhutan niin jos asuu vaikkaa kaupungissa nii eihä sitä sillo mutta esim mieki asun 30km päässä lähimmästä kaupungista ja 10km lähimmästä kaupasta nii sei sitä sillo 45kmh jaksa ajaa itellä pv jossa 60cc gianneli ja isommat välit että kyllä sillä pääsee

    • ukgkjmkjy

      molemmat on hyviä

    • projektointi
      • työkalukäsi

        Indeed !!! Työkalut käsiin vaan!


      • muttamutta
        työkalukäsi kirjoitti:

        Indeed !!! Työkalut käsiin vaan!

        helppo sanoa, jos on kaikki maailman rahat, paikat ja työkalut ja osaaminen...kaikilla kun ei ole


      • klassikko

        Totta! PV ja Monkey ovat KLASSIKKOmopoja. Eivät teknisesti tietenkään ole niin hienostuneita kuin nykymopot. Mutta mukavia harrastepelejä - ja tosiaan ehdottomia klassikoita.


    • vfvbgbiivifvjs

      Manki on kaikkien mahti pv on vajaa tahti

    • Mankkiiih

      Manki...
      se on honda
      mitä muuta?
      5/5

    • laatupeli

      manki se on kyllä laatua ja kova peli :)

      • riita vielä käynnisä

        Jahas elikkä nyt 12vuotta riidelty


    • ahhahfhfhah

      peevee onparempi ja tehokkaampi kuin manki oon ajanu vuoden peeveen koneella mutta vaan kone oli kiinni crossissa

    • keijjojo

      Manki on parempi ku pv!

      • ei helesvetti kun nauret

        Urpot hei miettikää nyt vähän... Pv ja manki on nykyään suoraansanottuna paskoja verrattuna derbiin sun muihin nykyajan mopoihin. Pvillä ja mankeilla on todellapaska ajaa verrattuna jotain enduroa/smotoa ja onhan nuo nykyajan mopotkin jo muutenkin paljon parempia esim. Runko, nykyajan mopolla voi ajaa helposti 120kmh ilmat keulan vippaamista koitappa vaikka ajaa pvtä 70kmh niin suoraansanottuna persestä. Ja pvissä ja mankeissa todella paska ajoasento tehty jollekkin 120cm metriheikeille... Herätkää ja ostakaa uudempaa.


    • paskavatkain on pska

      Pv on paskaaa (ellet viritä)
      monkey on paras jos vähän virität/pidät originaalina

    • manki4life

      ite oon 180 ja pystyy mankilla meneen :)

    • manki paska

      pv paras ehottomasti, mankin romua ei saa kiihtymään hyvin,

    • monkey25366

      Kyl mankin saa kiihtyy tosi hyvin kun laitaa isomman pytyn.

    • joo o

      molemmissa on hyvä sekä huonot puolet

      suzukis hyvä puoli on se että kone on 2t

      monkeys huono puoli on se että kone on 4t

    • Tigerman111

      ehkä vaan tunturi tiger

    • LHTN

      juu

    • zuikeli
    • Honleiii

      Manki on vittu parempi varsinki honlei ku menee vakiona 63 suoralla

    • Pvkunningas

      Honda on homoille!! Pvee naukkuu niin vitusti malossin kanssa. Pv on parempi ja tulee olemaan. (Honda manki on kädettömille)

      • Vppv

        Kyllä se pv vie. Vaikkakin pienenä miinuksena on poliisien tietämys toisinkun mankeista suurin osa (poliiseista) ei tiedä mitään.


    • Pvpoika69

      Pv näyttää järkevämmälle kuin Monkey omasta mielestä koska Pv:ssä tankki on samanmuotoinen kun penkki.

    • Mopoboy

      Katsokaa jg mopo ja tilakkaa

    • Alluuuuuuu

      Molempi parempi eli yhtä hyvii.

    • googlakkaa
    • Weljet

      Onko Solo Manki hyvä?????

      • Kaveriltalöytyy

        Solo Manki on oikeastaan sama kuin skyteamin apina siinä vaan oon solo monkey tarrat mutta nekin voi siitä pois repiä. Kaverilta löytyy tämä kyseinen mopo ja kuulema hyvä itse en ole ajanut. Kuitenki sama kiinanpaska kuin skyteam


    • suzuki4pv

      suzuki pv on paras mopo ikinä. se voitta mankin luotettavuudessa, ajettavuudessa ja tehoissa. mankit leippooo helpommin kun peeveet

      • Jutustelija1

    • Vietnammm

      Siis kyllä mankin saa kulkee iha vitun hyvin ja kiihtyy
      Ja manki o paljon hienompi paremmat äänet ku peeveen iiiiiiiiiii
      Ei leivo ei kuluta bensaaaa

    • Jbdlldldldl

      Ja kiertää sentää

    • Kjfkjijjfujdujdijdij

      Jos olet kännipäissäsi mennyt peeveen ostamaan niin varaudu varaosaliikkeessä käymään ja työkalut kädessä huiskimaan. Ja on nykyään vitun hankalaa haukkua peeveetä sosialisessa mediassa kun pitää robotteja ottaa takaapäin.

    • Kjfkjijjfujdjjdijdij

      Ps. Käytän öljyt mielummin runkkaamiseen kuin 2-tahtisiin.

    • Monkeytpoismaasta

      Vituttaa noi nelari paska monkeyt kun saatanan pikku homo jonnet saatana ajaa ja nousee kusi päähän ne vitun paska läjät voi vaikka sotkea suohon. Saatanan lussu nelarit.

    • Kebabking

      Itse ajan terpi x-racella joka on muuten vakio mutta hukkka putki poisttetu. Kulkee ihan vittuna

    • ooooooooogkjlo

      Homo muli

    • vittukupv

      Vittuku pvstä katkes viime talven putki ni saakeli mitkä äänet. Sit lähin heittää linttaa ni löysinki itteni liikenteenjakajast

    • Anonyymi

      Pv olis muute iha hieno mut kuka helvetti keksi sen tankin muodon joten itse olen monkeyn puolella

    • Anonyymi

      paras kaks pyöränen husqvarna sm125. jos löytyy tehoputki ja isompi kaasari. ja tietysti wr imut

    • Anonyymi

      pv

    • Anonyymi

      Kyllä Monkey vaan on paljon parempi. Turha sitä hehkuttaa kumpi sattui skidinä olemaan alla. Hondan 4-tahti kone on vääntävämpi, käy nätimmin, ei tarvii sotkea 2T-öljyä, ei haise, eikä herätä naapureita. Helppo on virittää, ei tarvitse laittaa kuin isompi kaasari, ohittaa rajoitin ja ratastaa niin kulkee 70-80 km/h eikä enempää juuri kaipaa tollaiselle. Tuo on halpa toteuttaa ja helppo palauttaa alkuperäiseksi jos haluaa. Ulkonäkö on täysin makuasia. Itse vaan tykkään Monkeyn ulkonäöstä. Peven kori näyttää vaan omaan silmää urpolta kehikolta.

    • Anonyymi

      Pv suzuki

    • Anonyymi

      Pv on parempi sillä saa

    • Anonyymi

      Tunturi Tiger Aqua RM125 motori

    • Anonyymi

      Kommentoin 20v. vanhaan aloitukseen o/
      Minusta Monkey best, oli jo tuolloin 2002, vaihdoin se skootteriin 2003 ja edelleen harmittaa. Nykyään ajossa Audi e-tron ja ei kyllä pärjää luonteessa Monkeylle edes vähää alusta.

      Voisiko aloittaja tulla kertomaan mitä tuli valittua, ja millä ajaa nyt 20v. myöhemmin

    • Anonyymi

      No jos peeveen alakerras jotai vikaa o nii vahvistakaa sit. Jos ei tehot riitä ni todistetusti siihe saa vaikka 450cc koneen.

    • Anonyymi

      manki on luotettavampi pv:t on kulttimaineessa jonne kulttuurin takia nehän on oikeesti vaan iso kasa paskaa

    • Anonyymi

      Pv on huomatavasti parempi

    • Anonyymi

      Manki on kyllä parempi

    • Anonyymi

      Monkey on parempi kuin suzuki pv

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe