Dauser's kennel

muksu

Hei!

Olen suunnitellet ostavani sakun täältä,mutta haluaisin ensin kuulla mielipiteitä kyseisistä koirista kun tästä kennelistä ei ole kokemusta.
Kiitos kaikille!

48

18205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muksu

      Ihan vain näitä asioita että onko enempi näyttö -vai käyttöpuolenkoiria?
      Kaikki kiinnostaa!
      Aiemmin minulla oli rekisteröimätön saku,mutta se lähti sateenkaaren päälle ja nyt haluaisin saada kunnon käyttökoiran kisailemaan.
      Muitakin kenneleitä saa toki mainita kun minulla ei ole näistä mitään tietoa.

    • olis!

      reikon kenneli on yksi ainakin sellanen minkä tiedän. se on täällä satakunnassa. katso jos googlesta löytyis kanssa jotain nimiä. onnea etsinnöille!

    • kikka

      ...en valitsisi kumpaakaan.

      • Puususi

        Harvinaisen samaa mieltä. ;)


      • muksu
        Puususi kirjoitti:

        Harvinaisen samaa mieltä. ;)

        Saako kysyä miksei? Kävin katsomassa noita kennelsivuja ja ihan hyvältä vaikutti... Tosin edelleenkin sanon että minä en tiedä noista paikoista yhtään mitään=( Ja olen perskeles niin sinisilmäinenkin että mua huijataan heti. Ihan niinkuin kävi tämän edellisen sakun kanssa.


      • kikka
        muksu kirjoitti:

        Saako kysyä miksei? Kävin katsomassa noita kennelsivuja ja ihan hyvältä vaikutti... Tosin edelleenkin sanon että minä en tiedä noista paikoista yhtään mitään=( Ja olen perskeles niin sinisilmäinenkin että mua huijataan heti. Ihan niinkuin kävi tämän edellisen sakun kanssa.

        ..no,sen nyt ei uskoisi olevan valintaan määräävä tekijä,niistä kun saa just sellaset kun haluaa.Kannattais varmaan tutkailla noi terveys tilastot,kilpailevat koirat,yms.tilastot ja sitten verrata niitä tehtyihin penteisiin ja sitä kautta koiramäärään.

        Täältä kun kyselet niin aina löytyy joku jolla on ihan kiva koira esim.kyseisiltä kasvattajilta,mutta sitten nurkan takana voi olla 100 sellaista joilla on pelkkiä huonoja kokemuksia ja koiria näiltä.Ja kyllä tilojen ja kasvattajan näkeminen livenä voi olla shokki,kun on katsellut pelkkiä nettisivuja.

        Joillain kasvattajilla määrä korvaa laadun ja sokeus omiin tekeleihin on uskomatonta,vaikkei mitään virallista näyttöä olisi kerrotaan kuinka hyviä sen ja sen jälkeläiset ovat.Ja toisille taas Saksassa astutetut von sitä sun tätä on autuaaksi tekevä,ja kun ei olla pärjätty näyttelykehissä,niin ollaan sitten käyttökoirakasvattajia tosta vaan.Ja varsinkin kun ne näyttelykoirat on olleet luonteeltaan luokattomia,niin sitten ollaan ihan hakoja käyttöpuolella.

        Mene katsomaan koiria/kasvattajia,tutustu tiloihin muulloinkin kun pennun luovutus tilanteessa,vertaile,pyydä saada tietoa edellisistä pennuista,sukulaisista,kasvattajan omista käyttötuloksista,kuuntele ja katsele,mutta älä nyt nettisivujen perusteella valitse.


      • ostaa
        kikka kirjoitti:

        ..no,sen nyt ei uskoisi olevan valintaan määräävä tekijä,niistä kun saa just sellaset kun haluaa.Kannattais varmaan tutkailla noi terveys tilastot,kilpailevat koirat,yms.tilastot ja sitten verrata niitä tehtyihin penteisiin ja sitä kautta koiramäärään.

        Täältä kun kyselet niin aina löytyy joku jolla on ihan kiva koira esim.kyseisiltä kasvattajilta,mutta sitten nurkan takana voi olla 100 sellaista joilla on pelkkiä huonoja kokemuksia ja koiria näiltä.Ja kyllä tilojen ja kasvattajan näkeminen livenä voi olla shokki,kun on katsellut pelkkiä nettisivuja.

        Joillain kasvattajilla määrä korvaa laadun ja sokeus omiin tekeleihin on uskomatonta,vaikkei mitään virallista näyttöä olisi kerrotaan kuinka hyviä sen ja sen jälkeläiset ovat.Ja toisille taas Saksassa astutetut von sitä sun tätä on autuaaksi tekevä,ja kun ei olla pärjätty näyttelykehissä,niin ollaan sitten käyttökoirakasvattajia tosta vaan.Ja varsinkin kun ne näyttelykoirat on olleet luonteeltaan luokattomia,niin sitten ollaan ihan hakoja käyttöpuolella.

        Mene katsomaan koiria/kasvattajia,tutustu tiloihin muulloinkin kun pennun luovutus tilanteessa,vertaile,pyydä saada tietoa edellisistä pennuista,sukulaisista,kasvattajan omista käyttötuloksista,kuuntele ja katsele,mutta älä nyt nettisivujen perusteella valitse.

        jep ei ne sivut tee koirista hyviä.
        Itse en myöskään ostaisi koiraa tuolta.
        Olen myös kuullut kaverilta negatiivisia
        juttuja tässä sen enempää kommentoimatta.


      • -.,-.,-.,
        muksu kirjoitti:

        Saako kysyä miksei? Kävin katsomassa noita kennelsivuja ja ihan hyvältä vaikutti... Tosin edelleenkin sanon että minä en tiedä noista paikoista yhtään mitään=( Ja olen perskeles niin sinisilmäinenkin että mua huijataan heti. Ihan niinkuin kävi tämän edellisen sakun kanssa.

        Nettisivujen sijasta mene katsomaan koirian kentillä ja kokeissa. Seuraa, mikä vaikuttaa hyvältä, juttele omistajien kanssa, kysele heidän ongelmistaan ja mieti, millaisen koiran itse haluat.

        Sitten, kun sen tiedät, niin etsi sitten kasvattajia. Nettisivuilla kuka vaan voi kertoa nättejä ja kivoja juttuja kasvatusperiaatteistaan ja koiristaan, mutta eivätpä ne ostajalle mitään todellista kuvaa asioista anna.

        Jos yksi kasvattaja sanoo, että hyvä koira, tarkoittaa se ihan eri asiaa, kuin mitä toisen kasvattajan hyvä koira. Sinun ajatuksesi sinulle hyvästä koirasta ei välttämättä sovi kumpaankaan, joten ainut keino tutustua sakemanneihin ja etsiä sopiva kasvattaja, on nähdä koiria elävässä elämässä ja tutustua kasvattajaan ja kasvatteihin henkilökohtaisesti.


      • minelan
        kikka kirjoitti:

        ..no,sen nyt ei uskoisi olevan valintaan määräävä tekijä,niistä kun saa just sellaset kun haluaa.Kannattais varmaan tutkailla noi terveys tilastot,kilpailevat koirat,yms.tilastot ja sitten verrata niitä tehtyihin penteisiin ja sitä kautta koiramäärään.

        Täältä kun kyselet niin aina löytyy joku jolla on ihan kiva koira esim.kyseisiltä kasvattajilta,mutta sitten nurkan takana voi olla 100 sellaista joilla on pelkkiä huonoja kokemuksia ja koiria näiltä.Ja kyllä tilojen ja kasvattajan näkeminen livenä voi olla shokki,kun on katsellut pelkkiä nettisivuja.

        Joillain kasvattajilla määrä korvaa laadun ja sokeus omiin tekeleihin on uskomatonta,vaikkei mitään virallista näyttöä olisi kerrotaan kuinka hyviä sen ja sen jälkeläiset ovat.Ja toisille taas Saksassa astutetut von sitä sun tätä on autuaaksi tekevä,ja kun ei olla pärjätty näyttelykehissä,niin ollaan sitten käyttökoirakasvattajia tosta vaan.Ja varsinkin kun ne näyttelykoirat on olleet luonteeltaan luokattomia,niin sitten ollaan ihan hakoja käyttöpuolella.

        Mene katsomaan koiria/kasvattajia,tutustu tiloihin muulloinkin kun pennun luovutus tilanteessa,vertaile,pyydä saada tietoa edellisistä pennuista,sukulaisista,kasvattajan omista käyttötuloksista,kuuntele ja katsele,mutta älä nyt nettisivujen perusteella valitse.

        Sissinheimon kennelissä on hyviä käyttökoiria, mutta en ole varma kasvattavatko he enää koiria.


    • Riva

      yhdistelmä josta olet ottamassa pentua.Ja kysy onko pennuilla hoitaja vai onko ne päivät yksin.
      Älä tuijota siihen missä kennelissä ne pennut on.
      Jokaisella pitkään kasvattaneella kasvattajalla on hyvät ja huonot pentueet.

      • muksu

        En minä ollut sivujen perusteella sieltä koiraa ottamassa vaan sanoin että on kivannäköset sivut=)
        Ja niinkuin sanoin kysyn täältä mielipidettä VÄHÄN ettei lankea mihin vaan... Osaan kuitenkin kyllä itsekkin ajatella=)
        Edellisen koiran ostosta kun on kulunut jo se reilu 11vuotta. Tämänkin koiran piti olla paperillinen,mutta paperit kuulemma hukkuivat postissa ja "kasvattaja" myös sen sileän tien=(


      • kikka
        muksu kirjoitti:

        En minä ollut sivujen perusteella sieltä koiraa ottamassa vaan sanoin että on kivannäköset sivut=)
        Ja niinkuin sanoin kysyn täältä mielipidettä VÄHÄN ettei lankea mihin vaan... Osaan kuitenkin kyllä itsekkin ajatella=)
        Edellisen koiran ostosta kun on kulunut jo se reilu 11vuotta. Tämänkin koiran piti olla paperillinen,mutta paperit kuulemma hukkuivat postissa ja "kasvattaja" myös sen sileän tien=(

        ...kennel Bacteroidesista katseleppa niitä sivuja,kasvattajalla vuosikymmenien kokemus ja painotus tärkeissä asioissa,paljon kilpailevia koiria.


      • -.,-.,-.,
        kikka kirjoitti:

        ...kennel Bacteroidesista katseleppa niitä sivuja,kasvattajalla vuosikymmenien kokemus ja painotus tärkeissä asioissa,paljon kilpailevia koiria.

        Eipä ole aloittelijan vaihtoehto kasvattajana.

        Työpainotteisia koiria, eikä kasvattajalla ole aikaa paneutua aloittelijan ongelmiin, taitoa kyllä.

        Kannattaa ottaa koira paikasta, joka toimii pienimuotoisesti, eikä kasvata mitään työkoiria. Sellaisesta, jossa kasvattajalla on aikaa ja halua paneutua kasvattien omistajien asioihin.


      • muksu
        -.,-.,-., kirjoitti:

        Eipä ole aloittelijan vaihtoehto kasvattajana.

        Työpainotteisia koiria, eikä kasvattajalla ole aikaa paneutua aloittelijan ongelmiin, taitoa kyllä.

        Kannattaa ottaa koira paikasta, joka toimii pienimuotoisesti, eikä kasvata mitään työkoiria. Sellaisesta, jossa kasvattajalla on aikaa ja halua paneutua kasvattien omistajien asioihin.

        Se että minulla on ollut vain yksi koira ei tee minusta mielestäni aloittelijaa.
        Harrastimme raunioita,pk-tokoa ja hakua lisäksi myös suojelua, mutta se lopetettiin alkuunsa kun herra oli touhuun aivan liian vahvaviettinen.
        Eikä koirakaan ollut mikään puudeli.
        Helvetisti sain töitä tehdä että pääsimme kotipihaa pidemmälle ilman että olimme toistemme kurkussa kiinni. 3 vuoden iässä poitsu alkoi tulla tolkkuihinsa ja minä myös ja lopputulos oli mallikkaasti käyttäytyvä ylväs koiraherra.
        Eräs terapeutti käski jo koiran lopettaakin,mutta mitäpä sitä hyvää koiraa suotta tappamaan?
        Mielestäni en siis laske itseäni aloittelijaksi.
        Ja kisakoiraa itselleni hain.
        Sori, täytyy sitä vähän itseään puolustaa...=)


      • -.,-.,-.,
        muksu kirjoitti:

        Se että minulla on ollut vain yksi koira ei tee minusta mielestäni aloittelijaa.
        Harrastimme raunioita,pk-tokoa ja hakua lisäksi myös suojelua, mutta se lopetettiin alkuunsa kun herra oli touhuun aivan liian vahvaviettinen.
        Eikä koirakaan ollut mikään puudeli.
        Helvetisti sain töitä tehdä että pääsimme kotipihaa pidemmälle ilman että olimme toistemme kurkussa kiinni. 3 vuoden iässä poitsu alkoi tulla tolkkuihinsa ja minä myös ja lopputulos oli mallikkaasti käyttäytyvä ylväs koiraherra.
        Eräs terapeutti käski jo koiran lopettaakin,mutta mitäpä sitä hyvää koiraa suotta tappamaan?
        Mielestäni en siis laske itseäni aloittelijaksi.
        Ja kisakoiraa itselleni hain.
        Sori, täytyy sitä vähän itseään puolustaa...=)

        Jaa no, kenellä on kokemuksesta / aloittelijuudesta minkäkinlainen käsitys. Edelleenkään en suosittele Bacteroidesia.

        Mikä muuten on suojeluun "liian vahvaviettinen" koira?


      • kikka
        muksu kirjoitti:

        Se että minulla on ollut vain yksi koira ei tee minusta mielestäni aloittelijaa.
        Harrastimme raunioita,pk-tokoa ja hakua lisäksi myös suojelua, mutta se lopetettiin alkuunsa kun herra oli touhuun aivan liian vahvaviettinen.
        Eikä koirakaan ollut mikään puudeli.
        Helvetisti sain töitä tehdä että pääsimme kotipihaa pidemmälle ilman että olimme toistemme kurkussa kiinni. 3 vuoden iässä poitsu alkoi tulla tolkkuihinsa ja minä myös ja lopputulos oli mallikkaasti käyttäytyvä ylväs koiraherra.
        Eräs terapeutti käski jo koiran lopettaakin,mutta mitäpä sitä hyvää koiraa suotta tappamaan?
        Mielestäni en siis laske itseäni aloittelijaksi.
        Ja kisakoiraa itselleni hain.
        Sori, täytyy sitä vähän itseään puolustaa...=)

        ...jokaisella on aina jotain sanottavaa jostain kasvattajasta,mahdotonta olla mieliksi kaikille,olitpa hyvä ja sääntöjä noudattava,niin sekään ei aina tunnu riittävän.Ja muista,kun olet valintasi tehnyt,jostain aina tulee ihminen,jolla on jotain negatiivista sanottavaa koirastasi,sen vanhemmista,kasvattajasta,koosta,lonkista,hampaista,luonteista,listaa voisi jatkaa loputtomiin.Älä välitä niistä,vaikka joskus täytyy vanhankin myöntää,että se suututtaa ja nuorempana pahoitti mielensäkkin,nykyään on kai tullut immuuniksi.Onnea etsintään,toivottavasti löydät itsellesi hyvän kaverin,sellaisen joka on sinun oloisesi koira ja kasvattaja myös.


      • muksu
        -.,-.,-., kirjoitti:

        Jaa no, kenellä on kokemuksesta / aloittelijuudesta minkäkinlainen käsitys. Edelleenkään en suosittele Bacteroidesia.

        Mikä muuten on suojeluun "liian vahvaviettinen" koira?

        Mielipide liian vahvaviettisestä koirasta oli, kun koira saa hihan sylkee sen suustaan ja käy uudestaan kiinni suojaamattomaan käteen.
        Koskaan ei riittänyt pelkkä hiha vaan maalimies piti saada kaadetuksi ja lähes tapetuksi=/
        Kun maalimies oli "hoideltu" sitten kelpasi hiha ja se otettiin tappelulla pois.
        Voin mielestäsi olla aloittelija,mutta omasta mielestäni tämä yksi koira vastasi kolmea.
        Joten maalimiesten ja oman koiran hengen puolesta lopetin suojelun.


      • kun oikein paljon...
        -.,-.,-., kirjoitti:

        Jaa no, kenellä on kokemuksesta / aloittelijuudesta minkäkinlainen käsitys. Edelleenkään en suosittele Bacteroidesia.

        Mikä muuten on suojeluun "liian vahvaviettinen" koira?

        koiria tuottaa, tulee siitä muutama tähdenlentokin, jopa maailmanmestariksi asti.
        Miksi ei kukaan puhu niistä kasvateista, jotka jo alle vuoden ikäisenä menee monttuun, syystä tai toisesta.
        Tai luusto-ongelmista... hermovikaisista...?

        Ei puhuta nuo koirat, ikävä kyllä.

        Kun on yksi tähdenlento siellä täällä, niin valtaväestö ymmärtää että koira k.o. kennelnimellä tekee autuaaksi;-)


      • kikka
        kun oikein paljon... kirjoitti:

        koiria tuottaa, tulee siitä muutama tähdenlentokin, jopa maailmanmestariksi asti.
        Miksi ei kukaan puhu niistä kasvateista, jotka jo alle vuoden ikäisenä menee monttuun, syystä tai toisesta.
        Tai luusto-ongelmista... hermovikaisista...?

        Ei puhuta nuo koirat, ikävä kyllä.

        Kun on yksi tähdenlento siellä täällä, niin valtaväestö ymmärtää että koira k.o. kennelnimellä tekee autuaaksi;-)

        ...niin niitä tähdenlentoja on ollut jo kohta 30-vuotta taivaalla,aika hyvin tähdenlennoilta.


      • 50 vuotta
        kikka kirjoitti:

        ...niin niitä tähdenlentoja on ollut jo kohta 30-vuotta taivaalla,aika hyvin tähdenlennoilta.

        mutta miksi ei sitten missään mainita sairaat ja ennenaikojaan monttuun menneet? Vai sitäkö ei lasketa kun on nimekäs kasvattaja? Tuijotetaan vaan niitä tähdenlentoja ja tehdään aaltoliikettä;-)


    • -mies1976-

      Minulla on koira kyseisestä kennelistä. Kenneli on asiallinen, mutta ei hirveästi ole kiinnostunut koiran kuulumista, paitsi siinä vaiheessa kun koira mennestyy. Kenneli tekee hyvän näköisiä koiria, omani on upea (näyttelyissä menestynyt narttu) koira ja iso kokoinen, kuin myös muut pentueesta ovat upeita koiria. Itselläni ei ole kennelistä pahaa sanottavaa. Suosittelen jos etsit kilpa- ja näyttelykoiraa. En nyt ole paljoa seuraillut pentu juttuja, mutta silloin kun hankin niin toinen vaihtoehto oli minulla Cerdau's, mutta silloin tuntui että siellä tehdään pentuja kuin liukuhihna-työnä. Monet pentueet yhtäaikaa ja peräkkäin. Ei jotenkin minua vakuuttanut se Cerdausin isku lause "kotikenneli". Onnea tulevan koiran hankinan kanssa.

    • kysyz

      Ei pelkkien nettisivujen perusteella kannata pentua ottaa, missään nimessä.
      Koulutuskentiltä saat ensikäden tietoa sekä kouluttajilta että ohjaajilta kunnon kasvattajista ja parhaassa tapauksessa näet ko. kasvattajien koiria luonnossa.
      Kannattaa olla yhteyksissä eri kasvattajiin, käydä paikan päällä ja vaatia heiltä näyttöä. Kunnon kasvattaja kyllä omaa meriittiä ja siitä on näyttöä. Lisäksi astutukseen ei ole käytetty ihan mitä tahansa "susia" ;). Lisäksi kunnon kasvattaja on aidosti kiinnostuntut koiristaan ja siitä kenelle ne myy. Ja se kiinnostus jatkuu myymisen jälkeenkin, eikä lopu siihen.
      Minulla ei ole mitään kokemusta niistä kasvattajista, joista tässä keskusteluketjussa on ollut puhe, joten heihin en ota kantaa. Tämä oli vain minun mielipiteeni, yleisellä tasolla.
      Onnea kasvattajan ja pennun etsintään!

      • kummallisia!!

        Eikö teille hyvät ihmiset merkitse mitään sekään tieto että dauser:ilta lähtee koiria jopa ulkomaille ja melkeimpä jokaisesta pentueesta.
        Ja en pitänyt sitä ollenkaan pahana, kun pentuni hain etten päässyt sisään itse kennelrakennukseen,mutta sekin oli pöpösyistä kun juuri oli syntynyt uusi pentue.
        Ja kun omia koiria oli se yli kymmenen niin ei kai ne herran jumala voi olla kaikki koko ajan huippukunnossaan ja esittely mallilla?!
        Ja olihan talo sisältä hieman hmm.. sotkuinen mutta kuka jaksaa siivota vielä sen jälkeen kun on tuollaisen lauman koiria ja pentuja hoivannut?
        Hävetkää!


      • eräs sivustaseuraaja
        kummallisia!! kirjoitti:

        Eikö teille hyvät ihmiset merkitse mitään sekään tieto että dauser:ilta lähtee koiria jopa ulkomaille ja melkeimpä jokaisesta pentueesta.
        Ja en pitänyt sitä ollenkaan pahana, kun pentuni hain etten päässyt sisään itse kennelrakennukseen,mutta sekin oli pöpösyistä kun juuri oli syntynyt uusi pentue.
        Ja kun omia koiria oli se yli kymmenen niin ei kai ne herran jumala voi olla kaikki koko ajan huippukunnossaan ja esittely mallilla?!
        Ja olihan talo sisältä hieman hmm.. sotkuinen mutta kuka jaksaa siivota vielä sen jälkeen kun on tuollaisen lauman koiria ja pentuja hoivannut?
        Hävetkää!

        En ymmärrä miksi kasvattajia haukutaan missä ja mistä milloinkin.

        Jokainen meistä on koiransa valinnut kukin omilla kriteereillään, joku on hakenut ihan lenkkikaveria, toinen näyttelykoiraa, toinen harrastuskoiraa, joku ihan talovahdiksi ja omaksi turvaksi.

        Jokainen saksanpaimenkoira on sen käyttötarkoituksen mukaan, olise sitten mikä tahansa, täytyy se kouluttaa, ainakin perusasiat ja tätä ei kasvattaja voi puolestanne tehdä, se on tehtävä ihan itse esim. koulutuskentällä ohjatussa treeneissä.

        Pidän hyvänä asiana sitä että kasvattajalla on nettisivut mitkä kertovat hänen koiristaan, mutta tottahan toki pennun valitseminen on muutakin kuin hyvät nettisivut. Mutta nettisivujen avulla kasvattaja antaa myös "kasvot kennelilleen ja kasvatustyölleen" ja ottaa näin vastuuta työstään.

        Ei niin että olisi vaan joku lehti-ilmoitus jossain, salaisella numerolla varustettuna, joka ei koskaan pennun hakemisen jälkeen vastaa.......

        Meillä on Dauser´slta parikin koiraa, enkä ole katunut. Koirat olen ihan itse valinnut niitä ei ole tyrkytetty tai pakko myyty. Apua ja neuvoja olen aina saanut kun olen vaan reippaasti kysynyt. Keskustellaan koiriin liittyvistä asioista ja joskus ollaan eri mieltäkin asioista, mutta ei se meistä huonoja ihmisiä tee,kummankaan mielestä.

        Olen myös sitä mieltä että toisten elämäntapaa, tällä tarkoitan sitä että jokainen laittaa tärkeysjärjestykssen eri asioita kuin toinen, ei saa koskaan arvostella niin kauan kuin kyseinen henkilö on itse elämäänsä tyytyväinen. Kyllä meilläkin on välillä sen näköistä että ihan hävettää kun koirankarvat nurkissa vilistää, mutta sillä hetkellä on ehkä oltu tekemässä koirien kanssa jotain tai oltu koko viikonloppu näyttelyssä tai ollut muuta menoa mikä on koettu tärkeämmäksi kuin se että kotimme olisi ihan viimeisen päälle sliipattu. Ei tällaisia asoita voi kukaan toisen puolesta päättää että miten ne kuuluisi olla.

        Joten eletään omaa elämäämme ja pidetään huolta omista asioistamme niin hommat hoituisivat paljon paremmin ja ystäviäkin olisi enemmän.

        Ja yhteistyö rotua eteenpäin vie, ei kateus eikä selän takana haukkuminen.


    • kasvattaja

      En tiedä olenko sitten tosiaan niin huonosti kasvattejeni omistajia muistanut? -olen ehkä-mutta aina olen vastannut ja auttanut ja kertonut ja opastanut. en vaan kykene jokaiselle kirjoittelemaan ja olemaan yhteydessä ..ja kaikki eivät valitettavasti edes halua kontaktia kasvattajaan saadessaan koiransa. mutta aikaa löytyy jos sitä haluaa saada. Pentutiloihin en todellakaan ostajia päästä -juuri pentujen edun vuoksi. toinen on se että sen pesän voi vielä pyhittää -omaa ei ehkä. korvauksiin koirien kohdalla menisin siihen että olen ottanut vakuutukset jokaiselle pennulle ostohinnasta ja se kattaa ellei koira ole kotikoirakelpoinen vuoden ikään asti (tarkoittaa se sitä että joudutaan lopettamaan koira siis)muutenhan koira on kotikoiraksi myyty ja kelpo kaveri -jopa harrastuskelpoinen. kerron ostajille lonkkavioista ja etuosan ongelmista -ENKÄ VALEHTELE -että kasvattini ovat aina terveitä.
      vikoja kun ei kukaan pysty puhumalla poistamaan ja niitä jokaisella kasvattajalla tulee pentueisiin -eikä suurimmaksi syyksi voi näihin laskea perinnöllisyyttä -josta syystä olen suositellut vielä lisävakuutuksia pennulle otettavaksi.Kasvatanko käyttö-vai näyttökoiria? -en pyri kumpaankaan vaan kavattamaan yhteiskunta kelpoisia koiria jotka ovat harrastuskelpoisia.
      koiran työkykyisyys on kuitenkin niin paljon enemmän hihnanpäästä kiinni kuin perinnöllisyydestä. ulkonäkö jos osuu ja onnistuu on se hyvä lisä. pentutehtailua tänä vuonna minulla on 1 pentue? se että mieheni on alkanut kasvattaa SPK:ta myöhemmin on syy hänen omaan kasvattaja nimeensä. Josta hän vastaa itse niin tulojen, menojen kuin muunkin osalta. Omista kasvateistani vastaan itse ei kukaan muu. Joten eipäs sotketa kahta eri kenneliä yhteen-vaikka samat tilat ja yhteisiä koiria hoidammekin- Se mitä tulee markkinoihin on ainakin hyvä että virallisen ilmoituksen myötä tilamme ja paikkamme on valvottuja lääninhallituksen ja kaupungin eläinlääkärin osalta. samoin se että oma työni on veronalaista eikä valvomatonta. mitä vielä sitten sen vaan sanon että jokainen nimeen ja kenneliin katsomatta -yrittää ja pyrkii (toivon) hyvän terveen ja omistajilleen sopivan kaverin kasvattamiseen -ei sen enempää eikä vähempää.
      Ja aina sattuu. ei yksin ole syy kasvattajan , perinnöllisyyden tai ostajan tekemien virheiden syytä - Aina vaan ei voi saada täydellisiä koira aikaiseksi.

      • kikka

        ...joka on liikkeellä oikeilla aikeilla ja moraalilla todellakin pyri parhaimpaansa,mutta jos sokeutuu omaan jalostusmateriaaliinsa niin,ettei huomaa metsää puilta.Siinä kohtaa kun loppuu kritiikki,moraali ja pyrkimykset.

        Jos koiria kasvattaa näyttelyt suurimpana kriteerinä,niin olisi suotavaa että tulokset joita koirilla on olisivat rodun erikoisnäyttelyistä,eikä Lappväärtistä tuomarina Hanna Kuosmanen tai vaihtoehtosesti Olavi Pasanen.

        Jos 13 vuotta on kasvattanut,on varmaan jo erikoisnäyttelystä saanut kasvattaja luokan pallipaikkoja pyttyineen,varsinkin kun ulkomuoto on ollut pääasia jalostuksessa.Mikäli ei,vaikka pentue määrä on ollut suuri,oman jalostusmateriaalin tutkaileminen ilman vaaleanpunaisia laseja olisi paikallaan.


      • pussiin

        voi v...u mitä potaskaa.
        Mikä se harrastus nyt sitten olikaan???
        Elinkeinoko on harrastus???
        Kelpo kavereitako ei sitten saisi ilman kennelistä haettuna vai???
        Eipä juuri toi juttu vakuuta en kyllä ostaisi
        jos tosiaan "rehellisesti" olet tuota mieltä asioista.


    • EsaV

      Meillä on kaksi koiraa kyseisen pihapiirin kenneleistä. Olemme varsin kynäniskoja vielä sakuharrastuksen osalta, M U T T A, kun tätä kirjoittelua katselee ja kuuntelee muitakin harrastajia täällä Turun seudulla niin ei voi kuin ihmetellä sitä selkäänpuukotuksen määrää mitä yksi p*rkeleen koirarotu voi saada aikaan.

      Jokainen kasvattaja haukkuu toisiaan, harrastajat kyttäävät toistensa koiria... Onko mukava yrittää tunkea itsensä sellaiseen porukkaan mukaan harrastamaan?!

      Meidän koirista ei ole mitään pahaa sanottavaa. Aivan upeita yksilöitä ja parhaimpia frendejä mitä voi olla. Samoin voin sanoa kennelin porukasta. Tukea on tullut, apua, ja myös joustoa. Ennen kaikkea kiittäisin heitä loistavasta yhteistyöstä. Jos kolmas koira tulee olemaan saksanpaimenkoira niin tiedän, mistä koiramme hankin.

      Harrastakaa harrastamisen ilosta ja koittakaa käyttäytyä kuin aikuiset. Kasvattaahan jokainen muksunsakin omalla tavallaan. Koirista nyt puhumattakaan...

      Ärsyttää tollanen preussilainen meininki. Menkää itteenne.

      Ja sulle joka mietit sitä pennun hankintaa, dauser's / einser on hyvä vaihtoehto, jos olet lukenut tän mun manifestin tähän saakka niin tiedät syyt.

      EV, Suomen Turku

      • Kylällä tietoo

        Koiraa ostaessa kannattaa todella katsoa ja miettiä mitä on ostamassa. Kun on tarkkaan mietitty niin tuolloin on helppo tehdä ne tärkeät kysymykset kasvattajalle ja tavata joitakin aiemmin kasvattajan kasvatettuja koiria.Jos miellyttää olet jäljillä! Tarkista vielä niiden tietoja SKL:stä terveystulokset lonkista, näyttelytulokset, luonnetestit jne.
        Kun on isompi kasvattaja hänellä on todennäköisesti useampaa linjaa jalostuksessa mukana, jos jotkut koirat miellyttää enemmän katso sen sukutaulua ja tarkista sen mummujen ja pappojen jälkeläiset myös muissa yhdistelmissä. Onko ongelmia tuolloin terveydessä ja miltä niiden olemus ja luonne vaikuttaa. Valokuvat sivukuvina eivät kerro mitään koiran luonteesta ja sen liikunnasta. Elinvoima näkyy oikeana rotutyypillisenä olemuksena.
        Jos sinulle on piirtynyt selkeäksi kuva millaisen koiran haluat, mitä se tekee kanssasi missä se nukkuu ja missä on sen paikka autossa jne. Olet varautunut sen kuluihin ja ymmärrät miten kallista ja rasittavaa on siivota ja uusia tavaroita koiran niitä maistellessa yms. Se estää sinun menemisiä joihinkin paikkoihin. Kun nämäkin on hyvin käyty läpi ja edelleen haluat koiran ota kasvattajaan yhteyttä ja varaa pentu ja kerro mitä tarkaan ottaen haluat, niin hän osaa sen sinulle laatikostaan etsiä ja jos ei ole hän sanoo myös sen. On varmasti jokaisen kasvattajan tavoite, että koiralla on asiallinen pito ja koira vastaa omistajan toiveita ja on uusi pennun perhe on tyytyväinen. Kaikille sairauksille ei voi mitään, avoin keskustelu ja tiedonvaihto kasvattajien kesken voi korjata tilannetta. On järjetöntä salata oikeita sairausongelmia sekä panetella toisten kasvatusta ja retostella verkossa "jonkun kennelin jalostustyön mustillalampailla".
        Jokaisessa ihmissuvussakin on niitä sattumia!!!
        Rotu on jalostettu muotoonsa ja vallalla on ne geenit mitä rodussa on,näillä "korteilla sitten pelataan paremmin tai huonommin" Pitkään alalla ollut tuntee parhaiten omat "korttinsa". Aktiiviharrastaja ja maailmannäyttelykulkija on nähnyt paljon muistakin linjoista. Haastattele heitä ja kuuntele ja kuulostele ja SUODATA!


        Koiraharrastuksessa on niitä kateusjuttuja mitä nyt kaikilla aloilla on. Kukaan ei saisi olla parempi se on aina iteltä pois. Näyttelyissä koira voittaa näyttelyn EI OMISTAJA voita tai ole sen kauniinpi tjms. Henkilöjalostus on monen rodun surma.
        Mistä se kertoo....


      • käytöstä

        Onhan niitä hyviä Kenneleitä moniakin missä
        ei tarvitse pähkäillä onko toiminta ok jne.


      • MIKSI ?!?
        käytöstä kirjoitti:

        Onhan niitä hyviä Kenneleitä moniakin missä
        ei tarvitse pähkäillä onko toiminta ok jne.

        Vanha topiikki on jo tämä, mutta huomasin tämän vasta nyt joten nostan kysymyksellä:

        Miksi Dauser´s Orin annettiin astua Recatora ?!?
        Kyynärät ja lonkat......kauhistus !
        Kolme vuotta siitä on aikaa...
        Jos terveitä koiria halutaan jalostaa; 2 kyynäräiselle nartulla hyppyytetään????
        Onko kasvattaja tietoinen mitä näistä pennuista tuli ??????????????


      • Perusteluja myös!
        MIKSI ?!? kirjoitti:

        Vanha topiikki on jo tämä, mutta huomasin tämän vasta nyt joten nostan kysymyksellä:

        Miksi Dauser´s Orin annettiin astua Recatora ?!?
        Kyynärät ja lonkat......kauhistus !
        Kolme vuotta siitä on aikaa...
        Jos terveitä koiria halutaan jalostaa; 2 kyynäräiselle nartulla hyppyytetään????
        Onko kasvattaja tietoinen mitä näistä pennuista tuli ??????????????

        Mikä siinä Cerdau'sissa nyt on sitten vikana? Ja missä keskustelupalstoilla kasvattaja on puhunut ja mitä? Antakaahan vähän mustaa valkoisella ja valaiskaa tietämätöntä, sillä kiinnostaa todella. Olemme harkinneet pennun ottamista hänen tuoreimmasta pentueestaan.


      • _eemeli_
        Perusteluja myös! kirjoitti:

        Mikä siinä Cerdau'sissa nyt on sitten vikana? Ja missä keskustelupalstoilla kasvattaja on puhunut ja mitä? Antakaahan vähän mustaa valkoisella ja valaiskaa tietämätöntä, sillä kiinnostaa todella. Olemme harkinneet pennun ottamista hänen tuoreimmasta pentueestaan.

        Itselläni on Cerdau'sista koira, enkä ainakaan tiedä siinä olevan mitään vikaa. Eikä kennelissäkään. Kennelin omistaja on ainakin minua kohtaan ollut hyvin asiallinen koirat luovutettiin ell tarkastettuina, madotettuina ja tatuoituina, kaikki koiran paperit olivat kunnossa. Olen ollut todella tyytyväinen niin kasvattajaan kuin koiraankin. olen pystynyt kasvattajan kanssa KESKUSTELEMAAN asioista ja olemme käyneet siellä säännöllisesti, eli häntä ainakin kiinnostaa mitä kasvateille kuuluu senkin jälkeen kun ne ovesta ulos lähtevät. tietty kun on koiran pentuja, lapsia ja muitakin koiria ja vielä eläinhoitola samassa jotka vievät aikaa ei ehkä talo nyt voi olla niin siisti kuin jollain sellaisella jolla on vain 3 koiraa.


      • parempi kysymys
        _eemeli_ kirjoitti:

        Itselläni on Cerdau'sista koira, enkä ainakaan tiedä siinä olevan mitään vikaa. Eikä kennelissäkään. Kennelin omistaja on ainakin minua kohtaan ollut hyvin asiallinen koirat luovutettiin ell tarkastettuina, madotettuina ja tatuoituina, kaikki koiran paperit olivat kunnossa. Olen ollut todella tyytyväinen niin kasvattajaan kuin koiraankin. olen pystynyt kasvattajan kanssa KESKUSTELEMAAN asioista ja olemme käyneet siellä säännöllisesti, eli häntä ainakin kiinnostaa mitä kasvateille kuuluu senkin jälkeen kun ne ovesta ulos lähtevät. tietty kun on koiran pentuja, lapsia ja muitakin koiria ja vielä eläinhoitola samassa jotka vievät aikaa ei ehkä talo nyt voi olla niin siisti kuin jollain sellaisella jolla on vain 3 koiraa.

        ehkä että mikä ei ole vikana?

        On pentutehdas parhaimmasta tai oikeammin pahimmasta päästä. Tuli karvaasti koettua..

        Jälkeen päin on tietysti helppo puhua. Kasvattaja tuntui jo alkuun hieman hölmöltä hössöltä. Ulkomuodoltaan sekä hän että lapset olivat suttuisia. Pennut olivat eri piharakennuksessa. Likaisia nekin. Pyörineet pikkuiset ulosteessa ja ruoassa. Pihassa olevat aitaukset kuravelliä. Aikuiset koirat juoksivat niissä edestakaisin samaa aidan vierustaa. Selvää häiriökäyttäytymistä. (Yleensä vastaavaa näkee turkistarhoilla :( ..)

        Tilat ja aikuiset eläimet kertovat kasvattajasta paljon. Käykää katsomassa.

        Kasvattaja unohtaa kummasti kasvattinsa kun tulee eteen jokin sairaus tai ongelmakäytöstä.

        Ihmettelen myös suunnattomasti kennelin nettisivuja. Yleensä kun on kaikki koirat ja niiden tulokset selvästi esillä. Cerdau`sin sivuilla em. ei näy. Kuinka monta koiraa kyseinen kennel omistaa? Entä puolison kennel Kalevan Argos?

        Montako rotua kennelissä kasvatetaan? Vaativia rotuja.. Riittääkö ammattitaito ja aika?

        Harkitkaa tarkoin. Me petyimme pahasti. Hoitoon en myöskään minkäänlaista eläintä veisi. Selitykseksi riittänee em. syyt.


      • _eemeli_
        parempi kysymys kirjoitti:

        ehkä että mikä ei ole vikana?

        On pentutehdas parhaimmasta tai oikeammin pahimmasta päästä. Tuli karvaasti koettua..

        Jälkeen päin on tietysti helppo puhua. Kasvattaja tuntui jo alkuun hieman hölmöltä hössöltä. Ulkomuodoltaan sekä hän että lapset olivat suttuisia. Pennut olivat eri piharakennuksessa. Likaisia nekin. Pyörineet pikkuiset ulosteessa ja ruoassa. Pihassa olevat aitaukset kuravelliä. Aikuiset koirat juoksivat niissä edestakaisin samaa aidan vierustaa. Selvää häiriökäyttäytymistä. (Yleensä vastaavaa näkee turkistarhoilla :( ..)

        Tilat ja aikuiset eläimet kertovat kasvattajasta paljon. Käykää katsomassa.

        Kasvattaja unohtaa kummasti kasvattinsa kun tulee eteen jokin sairaus tai ongelmakäytöstä.

        Ihmettelen myös suunnattomasti kennelin nettisivuja. Yleensä kun on kaikki koirat ja niiden tulokset selvästi esillä. Cerdau`sin sivuilla em. ei näy. Kuinka monta koiraa kyseinen kennel omistaa? Entä puolison kennel Kalevan Argos?

        Montako rotua kennelissä kasvatetaan? Vaativia rotuja.. Riittääkö ammattitaito ja aika?

        Harkitkaa tarkoin. Me petyimme pahasti. Hoitoon en myöskään minkäänlaista eläintä veisi. Selitykseksi riittänee em. syyt.

        cerdau's kennelin tilat ovat eläinlääkärin tarkastamat, eli en tiloja alkaisi haukkumaan.


    • rfepee

      Itse olen Kennen Cerdau`sissa käynyt ja siellä oli aivan asialliset ja puhtaat tilat. Ei mitään valittamista. Minulla oli vuoden sieltä aikuinen koira "hoidossa". Ja oli erittäin fiksu ja hyvin koulutettu tapaus. Miksi te ihmiset haukutte täällä kun ette ole edes paikan päällä käyneet katsomassa.

    • se siitäkin

      VIELÄKÖ dausers kasvattaa sakuja?

    • 12+12

      Kannattaa katsoa koiranetistä kys kennelin koirien terveys, näyttely, kisa tuloksia. Niistäkin saa jo aika hyvin osviittaa onko koirat terveitä, kisa/ näyttelykelpoisia :)

      • älä naurata

        hahaa, vai että oikein kisatuloksia, repesin...


    • =O

      On sullakin nopea järjenjuoksu vaik parilla eri nimmarilla keksitkin kirjoitella viimein..

    • juhuu...+

      Minulla kultsu kyseisestä kennelistä. Cerhaus'sista meinaan. Aivan ihana koira ja kasvattaja oli siisti ja erittäin mukava. Koirat ihania ja kasvuympäristö hyvä ja puhdas. Ihmisillä nykyään selkeesti pahoja ongelmia..

    • MöhköFanttiÖhkönen

      Onko Dauser's -kenneliä enää olemassakaan?

    • oksalta pudonnut

      Entä miehensä Einser kenneliä?

      • nääämä

        Cerdaus ja dausers on ainakin 2eri asiaa


    • sini2

      Kummatkaan kennelit eivät ole enää toiminnassa.Dauser's lopetti 2006. Einser ei ole toiminnassa lopetti aikisemmin (olen piirille todella tuttu!) Jos aikoo sielt ottaa niin Dauser's on parempi valinta kuni Einser. Mutta Dauseräs koiria ei saa enää.

    • Mere101

      Kennel Dausers ei oo enää olemasssa. Meillä on Dauseres viimeisimmästä pentueesta oleva poika.
      Merril Dausers täytti 10vuotta joulukuun eka päivä. On terve! Paras saku luonteeltaan mitä meil on on ennen häntä olllut.ON tosi helppo ollu enää hänen kanssaan. Tuli 7-viikkosena. Maailman paras. Laumanvietti vahva, täydellinen TYÖkoira.
      Harmi ku lopettivat sen kennellin. Tuskin saadaan enää nii hyviä työkoiria.

    • toispualtjokke

      Ollaan joskus parikymmentä vuotta sitten vierailtu Dauser's kennelillä katselemassa pentuja ja pihapiiri ja koirat olivat hyvinhoidettuja ja siistejä.
      Perhe oli oikein mukava ja emännän huumorintajusta tykättiin kovasti.

    • kolmanneltataholta

      Mulla erittäin huonoja kokemuksia tuosta kennelistä. Lopetti kenneltoiminnan vuosia sitten, kun ei tullut muita kuin lonkkavikaisia tuosta kennelistä ja pariskunta erosi vielä lopulta, kummallakin oli omat kennelinsä, onneksi lopettivat koko koiraharrasteen. Riitaisaa porukkaa kaikenkaikkiaan.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe