keltainen oksennus

kääpiökoira

Onko keltaisten mahanesteiden oksentaminen ihan normaalia, jos koiralla on tyhjä maha?? Koiramme kävi huhtikuun lopussa eläinlääkärillä, se oli oksennellut ja ripuloinut viikon. Koiran mahalaukku oli ärtynyt, ja mahassa oli ilmansekaisia varjostumia. Sille määrättiin antibioottikuuri ja närästyslääkettä.

Ripulointi parani antibioottikuurilla, koira on sen loppumisen jälkeen oksentanut pari kertaa keltaista nestettä, aina silloin kun ei ole vielä syönyt.

12

7746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukkuni

      mun haukkuni aina välillä aamuisin kanssa kyökkäilee ja oksentaa keltaista nestettä. mutta se kuulemma johtuu siitä että on tyhjä vatsa. sillai olen kuullut! mutta meillä kaikilla on omia mieli piteitä...

      • mie vaan

        Koiran mahaneste on keltaista.


    • lottaviiru

      Jos koiramme ruuassa on ollut esim. suurempi perunan pala (ei syö pelkkää kuivaruokaa), tämmöiset sulamattomat kokkareet ja karvat tulevat joskus aamulla keltaisen "litkun" joukossa ylös.

      Mikäli olet kovin huolissasi, varmista asia vielä eläinlääkäriltänne.

      • ..ei sovi..

        ..koiralle. Juttu vain on näin että koiran elimistö ei pysty sulattamaan sitä. Tuosta on ollut jo vuosikaudet puhetta ja silti jotkut sitä koirilleen tyrkyttävät. Eihän se tietenkään vaarallista ole muttei koira siitä mitään saakaan.


      • se on niin
        ..ei sovi.. kirjoitti:

        ..koiralle. Juttu vain on näin että koiran elimistö ei pysty sulattamaan sitä. Tuosta on ollut jo vuosikaudet puhetta ja silti jotkut sitä koirilleen tyrkyttävät. Eihän se tietenkään vaarallista ole muttei koira siitä mitään saakaan.

        Että tänäpäivänä syötetään koirille perunaa.
        Kypsennettynä ja muussattuna.


      • ..tavallaan
        se on niin kirjoitti:

        Että tänäpäivänä syötetään koirille perunaa.
        Kypsennettynä ja muussattuna.

        Kyllä se on mulle aivan sama mitä moskaa koirilles syötät. Kyllä se on niin että ei se koira siitä ravintoaineita saa, vaikka sitä kuinka "tänäpäivänä syötettäs". Enpä oo löytäny vielä yhdestäkään laadukkaasta kuivamuonasta perunaa, eikä sitä taida olla näissä serteissä ja lurpissakaan. Jos tommosen väitteen tänne heität niin voisit sentään perustella sen jotenkin..esim. "ei rahat riitä muuhunkaan"


      • taaplatkoon
        ..tavallaan kirjoitti:

        Kyllä se on mulle aivan sama mitä moskaa koirilles syötät. Kyllä se on niin että ei se koira siitä ravintoaineita saa, vaikka sitä kuinka "tänäpäivänä syötettäs". Enpä oo löytäny vielä yhdestäkään laadukkaasta kuivamuonasta perunaa, eikä sitä taida olla näissä serteissä ja lurpissakaan. Jos tommosen väitteen tänne heität niin voisit sentään perustella sen jotenkin..esim. "ei rahat riitä muuhunkaan"

        Mikä ruokamerkki on "lurpis" ??
        Kyllä löytyy kuivamuonasta myös perunaa sisältäviä.


      • anteeksi äidinkieleni
        taaplatkoon kirjoitti:

        Mikä ruokamerkki on "lurpis" ??
        Kyllä löytyy kuivamuonasta myös perunaa sisältäviä.

        aikani menee koirien ja työn parissa joten ei aina tuohon oikeenkirjoitukseen jaksa panostaa. Lurpis=lurppa (mitenhän itse sanoisit sen monikossa). Kuivamuonassa se perunan tärkkelys on käsiteltynä.


      • puhetta
        ..tavallaan kirjoitti:

        Kyllä se on mulle aivan sama mitä moskaa koirilles syötät. Kyllä se on niin että ei se koira siitä ravintoaineita saa, vaikka sitä kuinka "tänäpäivänä syötettäs". Enpä oo löytäny vielä yhdestäkään laadukkaasta kuivamuonasta perunaa, eikä sitä taida olla näissä serteissä ja lurpissakaan. Jos tommosen väitteen tänne heität niin voisit sentään perustella sen jotenkin..esim. "ei rahat riitä muuhunkaan"

        Voipi olla koiria, jotka ovat riisille allergisia ja silloin tulee kysymykseen eläinlääkärin myymät perunapohjaiset kuivamuonat. Sopii meidän koiralle ihan hyvin.


      • vaskitsa
        ..tavallaan kirjoitti:

        Kyllä se on mulle aivan sama mitä moskaa koirilles syötät. Kyllä se on niin että ei se koira siitä ravintoaineita saa, vaikka sitä kuinka "tänäpäivänä syötettäs". Enpä oo löytäny vielä yhdestäkään laadukkaasta kuivamuonasta perunaa, eikä sitä taida olla näissä serteissä ja lurpissakaan. Jos tommosen väitteen tänne heität niin voisit sentään perustella sen jotenkin..esim. "ei rahat riitä muuhunkaan"

        sisältää peuraa ja perunaa eikä mitään muuta! ja minun koirani ei muuta kuiva muonaa syö kun vatsa ei muuta kestä . kyseistä ruokaa saa vain eläinlääkärin kautta, joten tuskin laadussa vikaa.


    • koiraharrastaja

      En kyllä tiedä että monestiko päivässä ruoan annat mutta jos kerran vain (näin minä annan omalle cockerilleni) niin suosittelisin annoksen jakamisen kahteen (tai useampaan tapauksesta riippuen): kerran aamulla ja sitten iltapäivällä. Meillä ainakin koira oksentaa kun sille nälissään "lue:vähän ennen ruokaa" antaa vaikka nakkipalasen.

    • tiuku

      On sillontällön yökitty keltaista nestettä kun ruokintaväli on syystä tai toisesta venynyt,mutten ole osannut siitä huolestua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe